Lapsiperheet, paljonko käytätte rahaa maksimissaan lastenne joululahjoihin?

  • Viestiketjun aloittaja millaisella budjetilla
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="näin meillä";22659530]Koko mun nettopalkka (osa-aikatyö tosin) ja veron palautusket. Vähä lähti lasten vaatekaupoissa mopo käsistä :) Ollaan sitä mieltä että lapsille vain paras on riitävän hyvää.[/QUOTE]

Jäi mietityttämään, että mikä on se paras? Tarkoititko vaatemerkkejä suhteessa toisiinsa vai mitä?
Miten lelujen suhteen todetaan mikä on paras?
 
"kahden äiti"
[QUOTE="kahden äiti";22659479]samassa suhteessa mennyt lapsiin rahaa muutenkin. alle 3v ei mitään, leikki-ikäisenä muutama kymppi kk, ja nyt kouluikäisenä satasia kk/lapsi.

toivottavasti kustannukset eivät nouse enää koska muute loppuu rahat...[/QUOTE]

ja muualta ei välttämättä tule mitään. Viime vuonna kummi lähetti lahjat, mutta ei ehkä tänä vuonna.
 
"minna"
Meillä ehkä noin 40 euroa yhtä lasta kohden. niillä ei ole tänä vuonna muuta toiveita kun niitä ihme hamstereita. Ostan sit lisäks jotain peliä ja värityskirjaa. Tytöillä on niin paljon leluja eivätkä mitään isompaa nyt tarvi, on turha alkaa sit hamstraamaan. Ja mä oon todennu että yleensä meiän lapsille ne halvimmat ja yksinkertaisimmat lelut on kaikkein mieluisimpia:D Mulla on joka joulu karannu mopo käsistä ja tänä vuonna päätin ettei niin käy.
 
"vieras"
Yksi 5 v. ukkeli on, ja noin 300 eurolla on ostettu. Kyllä ostetaan varmaan liikaa, mutta mulla on ihme syyllisyyssyndrooma, että pitää lapselle antaa joulu jonka muistaa, kun ei itellä ollu semmosta lapsena. Sitten molemmat ukit ja mummit, sekä sedät ja tädit ostavat vielä.
 
"Annie"
Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja "Annie" Näytä viesti
Meillä tyttö 4v.Itse käytin hänen lahjoihin 600e,mies 200e.Lisäksi menee tietenkin muiden sukulaisten lahjoihin ja kummilasten lahjoihin. Meidän tyttö saa lisäksi kummeilta ja isovanhemilta lahjoja.Ensi vuonna käytän huomattavasti vähemmän,ainakin yritän! Menee vähän överiksi tuo ostelu Jos olisi useampi lapsi,varmaan 200-300e/naama.Jos pyrkisi tuohon summaan ensi vuonna Mutta aika paljon tuli ostettua vaatetta ym.muuta tarvittavaa.
okei... eli 4v saa teiltä vanhemmilta melkein tonnilla... toivottavasti annatte myös avustuskeräyksin. Pahalta tuntuu että arvotetaan omaa lasta/itseä näin paljon




Kyllä annetaan jatkuvasti vanhoja leluja/vaatteita milloin minnekkin. Ja kyllä joulunakin muistetaan vähävaraisia lapsiperheitä.Mutta ei meilläkään nyt kamalasti rahaa ole.Itse nyt vain ihastuin ihaniin leluihin ja vaatteisiin.Ja nykyään kyllä barbit, barbitalot ym. maksaa aikas paljon mikäli uutena ostaa.Mutta kukin tyylillään :D
 
nuukuri
mielestäni antaa jouluna tuhottomasti lahjoja.... Mulla pudjetti 20€ ja sillä pojalle mäyräkoira ja pullo viinaa.. Poika on nyt 25 ja tykännyt on aina, eikä ole mennyt hukkaan.
 
"vieras"
Riippuu ihan siitä, mitä sillä rahalla hankitaan. Esim. uuteen harrastusvälineeseen olisin valmis laittamaan vaikka pari-kolme tonnia (uuden kaukoputken hinta) mutta putki kestäisikin sitten n. 20 vuotta. Leluja en ostaisi yli 100 eurolla, viisikymppiäkin on ihan tarpeeksi.
 
"niina"
neljä lasta ja suunnilleen satanen per nenä meni mulla, mies osti lisäks ainakin isommille jotakin. Ihan liikaa laitoin, suunnittelin et maks 50,- per nenä mutta näin kävi...
 
"Sirkkeli"
Mulla mitään budjettia, mutta arvioisin että 350-400 e on mennyt 11-vuotiaani lahjoihin. Sisältää mm. videokameran puokkiin isänsä kanssa maksettuna. Vaatteita tuo ei sisällä kuin villasukkien veran(15 e), eikä mitään muutakaan mitä pitäisi ostaa muutenkin. Lahjoja ei tule kuin äidiltä ja isältä, mummo antoi 140 e jolla ostaa.
 
nonäinpäon
100 euroa omien lasten lahjoihin. Yksi oma kummallekin ja yksi yhteinen. 130 euroa meni kummilasten ja meidän lasten serkkujen lahjoihin. Olisi ollut kiva laittaa vaikka enempikin, mutta tällä hetkellä ei varaa ollut hädin tuskin edes tuohon, jotta saa myös jouluruoat, lasten joulukalenterit, joulukortit yms. hankittua.
 

Yhteistyössä