Lasten hiusten värjäys

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Onko joku värjännyt itse lapsen hiukset? Teitkö raitoja vai värjäsitkä koko hiukset? Mitä väriä käytit, kesto, henna vai sävy? Onnistuiko lopputulos?

Kyseessä ei siis enään ihan pieni lapsi vaan 10v neiti. Muilla luokkatovereilla on ollut hiuksissa raitoja tai koko väri. Meidänkin neidin toivomus olisi saada väriä hiuksiin ja kampaajalla käynti on turhan kallistajoten uskaltaisiko värjätä itse?
 
vieras
noin 9 vee asti värjätty, sekä kaupan väreillä että käyty välillä kampaamossa. kotivärjäyksellä saa ihan hyvän tuloksen siihen asti kunnes murrosikä painaa päälle ja on pakko viedä kampaamoon.
 
tossuliini
Meillä mies laittaa sekä mulle että tytölle värin päähän ja eikä mitään kevytvärejä vaan ihan kestovärin mutta vain pari kertaa vuodessa koska itekään en sen useammin halua hiuksiini uutta väriä. Ainut kerta kun taas meen parturiin ja se on syyskuu niin lyhennytän noita hiuksiani kun ovat jo mallista kasvaneet ulos, eli haluan mallin jatkuvan samanlaisena kuin tähänkin asti. Ja meilläkin käytettiin viimeksi Garnierin koska oli halvempaa kuin Lorealilla, tosin Lorealin tumma luumu olis se väri minkä mä haluisin vaikka en tiiä onko sitä väriä ollenkaan enää.
 
polycolor schwarzkopf sävyteshampoo on hyvää jos haluaa kokonaan värjätä. http://www.henkel.fi/cps/rde/xchg/SID-0AC83309-4E71839A/henkel_fis/hs.xsl/108_1437_FIS_HTML.htm Ja raitoja ollaan laitettu jollain en muista merkkiä nyt tyttö 11v.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
miks murkkuiässä on pakko viedä kampaamoon? ei meillä ainakaan käydä ite värjään jos haluavat ja ihan hyvät on tullu.
no ei varmaan pakko, mutta meillä on tytöllä erittäin paksu tukka (pitää tuntitaksalla leikata) ja hän on vähän ranttu värjäyksen suhteen...viimeksi otettiin lisukkeita, oli sitten mukava mennä rockfestareille.
 
AP
Alkuperäinen kirjoittaja SeaDragon:
polycolor schwarzkopf sävyteshampoo on hyvää jos haluaa kokonaan värjätä. http://www.henkel.fi/cps/rde/xchg/SID-0AC83309-4E71839A/henkel_fis/hs.xsl/108_1437_FIS_HTML.htm Ja raitoja ollaan laitettu jollain en muista merkkiä nyt tyttö 11v.
kiitti!
 
Elina<3
Nii mulle on värjätty kokonaan hiukset punasiks, ei tapahtunu mitään :O isosisko aikoo väräjätä huomenna mulle blondiks mun hiukset. Sen tuotteen nimi on : Plaette, ja vaikka siinä lukee : tuotetta ei ole tarkoitettu käytettäväksi lapsiin. Mut isosisko silti värjää vaikka oon 11-vuotias!! :DD ei tapahdu mitää!!! :DDDDD.. mun sähköposti on : Ellupulla@netti.fi jos haluut tietää jotain LISÄÄ :DDD!
 
vieras
Hiusten värjäys lisää allergioita
3.5.2006 Aamu-tv/YLE Terveys

Hiusten värjäysaineitten aiheuttamat allergiat ovat lisääntyneet. Lisäksi monet oireet saattavat ilmetä vasta pitkän käytön jälkeen. Toksikologian dosentti Eeva-Liisa Sainio suosittaakin, etteivät lapset ja nuoret käyttäisä hiusten värjäysaineita.

Erityisesti lasten, mutta myös nuorten pitäisi välttää hiusväri-aineita.

- Lapsia pitäisi suojella ja vanhempien pitäisi suorastaan kieltää, etteivät alle 14-vuotiaat värjäisi hiuksia.

- Aineet imeytyvät ihon läpi, eikä tiedetä, mihin ne menevät ja kuinka kauan ne elimissä ovat ja mitä ne aiheuttavat. Ongelma on vakava, sanoo Ylen Aamu-TV:ssä haastattelema toksikologian dosentti Eeva-Liisa Sainio.

http://yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=terveys_uutiset&jutunid=7094
 
Sippari
Oon NIIN epätoivoinen hiuksieni suhteen!!!! Ne ovat AINA samanlaiset! Lättänät,ohuet( on mul silti paljon tukkaa!) Ja hiukan leuan alapuolel! :( Haluisin ehkä 16 vuotiaana sit värjätä hiukset vaiks mustaks tai tummanpunasiks... Lyhyet alkaa jo tympii..... Olisin PALJON PALJON nätimpi kuin nyt jos olisi vaan erilaiset hiukset... jotku meijän luokalla on värjänny( hiukan vaarallista näin nuorena tosin) en vain kyl jaksais oottaa jotain kolmee tai viittä vuotta!!!!!!!!:( auttakaa ja ehdottakaa ja vastatkaa!":)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hiusten värjäys lisää allergioita
3.5.2006 Aamu-tv/YLE Terveys

Hiusten värjäysaineitten aiheuttamat allergiat ovat lisääntyneet. Lisäksi monet oireet saattavat ilmetä vasta pitkän käytön jälkeen. Toksikologian dosentti Eeva-Liisa Sainio suosittaakin, etteivät lapset ja nuoret käyttäisä hiusten värjäysaineita.

Erityisesti lasten, mutta myös nuorten pitäisi välttää hiusväri-aineita.

- Lapsia pitäisi suojella ja vanhempien pitäisi suorastaan kieltää, etteivät alle 14-vuotiaat värjäisi hiuksia.

- Aineet imeytyvät ihon läpi, eikä tiedetä, mihin ne menevät ja kuinka kauan ne elimissä ovat ja mitä ne aiheuttavat. Ongelma on vakava, sanoo Ylen Aamu-TV:ssä haastattelema toksikologian dosentti Eeva-Liisa Sainio.

http://yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=terveys_uutiset&jutunid=7094
Mä en myöskään ymmärrä, että miksi lasten (eli tässä tapauksessa alle yläasteikäisten) hiuksia täytyy värjätä.
 
Minäpä vain
Minä laitoin ensimmäistä kertaa raitoja 11 -vuotiaana ja kokonaan värjäsin (kestovärillä) hiukseni 12 -vuotiaana. Nyt olen kohta 13 v. ja olen värjännyt jo muutaman kerran, joka kerta kuparinvärisellä värillä. :) Sanoisin, että tässä minun iässäni (12-13 -vuotiaana) on hyvä ikä aloittaa hiusten värjääminen. Ei ehkä ihan vielä 10 -vuotiaana...
 
Minäpä vain
Minä laitoin ensimmäistä kertaa raitoja 11 -vuotiaana ja kokonaan värjäsin (kestovärillä) hiukseni 12 -vuotiaana. Nyt olen kohta 13 v. ja olen värjännyt jo muutaman kerran, joka kerta kuparinvärisellä värillä. :) Sanoisin, että tässä minun iässäni (12-13 -vuotiaana) on hyvä ikä aloittaa hiusten värjääminen. Ei ehkä ihan vielä 10 -vuotiaana...
 
joku<3
niiiin. ostin juuri garnierin hius värin joka on permanentti eli pysyvä.. :) siinä paketissa luki että ei sovellu lasten päähän... joten rupesin miettimään minkä ikäisiä ne tarkottaa sitten sillä ((lapsien)) outoo xDD mut täst keskustelust on ollu paljon hyötyy mulle :) kiitos!
 
äiti neljälle
Hiusten värjäys on aikuisten ja murkkujen juttu. Hiusvärien kemikaalit ovat erittäin myrkyllisiä ja lapsen iho niin ohut, että kemikaalit läpäisevät helpommin ihon ja myrkyt kerääntyvät kehoon.
Tehkää itsellenne mitä haluatte, mutta lapsi ei osaa vielä tiedostaa värjäämisen vaaroja ja kemikaalien myrkkyvaikutuksia niinkuin ei näköjään kovin moni aikuinenkaan.
 

Yhteistyössä