lasten mönkijällä ja moottorikelkalla ajelu? LISÄYS: kuinka monen lapsilla on tai aiotaan hankkia

Meillä ei lapsille pienenä hankita kyllä mitään vekottimia, vaikka koko suku onkin muuten hurahtanut moottoriurheiluun, miehet siis lähinnä. Ehkäpä sitten aikanaan poikaa jopa tuetaan aloittamaan moottoriurheiluharrastus, jos itse sitä haluaa.

Ja mitä tulee luonnon saastumiseen ja muuhun sellaiseen, liittyen juuri tuohon harrastukseen.... Parempi, että lapsella on mieleinen harrastus, jos se pitää hänet pois kaidalta tieltä, ryyppäämästä ja rellestämästä. Ja tässä maailmassa on niin monia muitakin asioita, joilla pystyttäisiin vaikuttamaan luonnon saastumisen ehkäisyyn, kuin juuri tuo harrastus...
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Meillä ei lapsille pienenä hankita kyllä mitään vekottimia, vaikka koko suku onkin muuten hurahtanut moottoriurheiluun, miehet siis lähinnä. Ehkäpä sitten aikanaan poikaa jopa tuetaan aloittamaan moottoriurheiluharrastus, jos itse sitä haluaa.

Ja mitä tulee luonnon saastumiseen ja muuhun sellaiseen, liittyen juuri tuohon harrastukseen.... Parempi, että lapsella on mieleinen harrastus, jos se pitää hänet pois kaidalta tieltä, ryyppäämästä ja rellestämästä. Ja tässä maailmassa on niin monia muitakin asioita, joilla pystyttäisiin vaikuttamaan luonnon saastumisen ehkäisyyn, kuin juuri tuo harrastus...
Ja lapsihan ei sitten voi harrastaa mitään, mikä ei saastuta? Jotain jota voi kutsua oikeaksi urheiluksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vuh:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
Meillä poika ajaa motocrossia ja mies enduroa.
Mun auton käyttö on aika pientä, mutta mies ajaa myös pitkät työmatkat.
Mutta meidän perheessä "kuskit" vaan lisääntyy, kun pikkumiehet aloittavat. Sähkömopolla toki ajaa jo molemmat pikkumiehetkin.
Kerkesit korjata kirjoitusvirheen ennen kuin ehdin lainaamaan!! :D :D Oon aikas paljon kaikkia moottorineuvoja vastaan, mutta kirj.virhe vei pahimmalta ärsytykseltä terän, kiitos paasauksen estämisestä! =)
:LOL: pikkumoka :D

No joo, mulla ei paljon vaihtoehtoja oo vaikuttaa noihin meidän moottorivehkeisiin, aina meillä on pärissyt ja aina tulee varmasti pärisemään :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Meillä ei lapsille pienenä hankita kyllä mitään vekottimia, vaikka koko suku onkin muuten hurahtanut moottoriurheiluun, miehet siis lähinnä. Ehkäpä sitten aikanaan poikaa jopa tuetaan aloittamaan moottoriurheiluharrastus, jos itse sitä haluaa.

Ja mitä tulee luonnon saastumiseen ja muuhun sellaiseen, liittyen juuri tuohon harrastukseen.... Parempi, että lapsella on mieleinen harrastus, jos se pitää hänet pois kaidalta tieltä, ryyppäämästä ja rellestämästä. Ja tässä maailmassa on niin monia muitakin asioita, joilla pystyttäisiin vaikuttamaan luonnon saastumisen ehkäisyyn, kuin juuri tuo harrastus...
Ja lapsihan ei sitten voi harrastaa mitään, mikä ei saastuta? Jotain jota voi kutsua oikeaksi urheiluksi?
Tottakai voi! Mutta mielestäni harrastus pohjautuu omaan mielenkiintoon. Empä rupea lapseltani vaatimaan yleisurheiluharrastusta tai pianonsoittoa, jos hän muiden "edeltäjiensä" tavoin innostuu juuri tuosta moottoriurheilusta!

Ja siitä, onko moottoriurheilu oikeaa urheilua, voidaan toki olla montaa mieltä, siihen en tässä sen kummemmin puutu! Jokainen näkee asiat kuten itse haluaa! :whistle:

 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Meillä ei lapsille pienenä hankita kyllä mitään vekottimia, vaikka koko suku onkin muuten hurahtanut moottoriurheiluun, miehet siis lähinnä. Ehkäpä sitten aikanaan poikaa jopa tuetaan aloittamaan moottoriurheiluharrastus, jos itse sitä haluaa.

Ja mitä tulee luonnon saastumiseen ja muuhun sellaiseen, liittyen juuri tuohon harrastukseen.... Parempi, että lapsella on mieleinen harrastus, jos se pitää hänet pois kaidalta tieltä, ryyppäämästä ja rellestämästä. Ja tässä maailmassa on niin monia muitakin asioita, joilla pystyttäisiin vaikuttamaan luonnon saastumisen ehkäisyyn, kuin juuri tuo harrastus...
Ja lapsihan ei sitten voi harrastaa mitään, mikä ei saastuta? Jotain jota voi kutsua oikeaksi urheiluksi?
Tottakai voi! Mutta mielestäni harrastus pohjautuu omaan mielenkiintoon. Empä rupea lapseltani vaatimaan yleisurheiluharrastusta tai pianonsoittoa, jos hän muiden "edeltäjiensä" tavoin innostuu juuri tuosta moottoriurheilusta!

Ja siitä, onko moottoriurheilu oikeaa urheilua, voidaan toki olla montaa mieltä, siihen en tässä sen kummemmin puutu! Jokainen näkee asiat kuten itse haluaa! :whistle:
Minä taas olen aika vahvasti sitä mieltä, että lapsi harrastaa sitä, mihin vanhemmat kannustavat tai mihin tarjoavat mahdollisuuden. Omalle pojalle tuskin tulee edes mieleen, että moottori"urheilua" voisi harrastaa, koska sellaista vaihtoehtoa ei edes ole olemassa. Mistäpä hän sen itse keksisi...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Meillä ei lapsille pienenä hankita kyllä mitään vekottimia, vaikka koko suku onkin muuten hurahtanut moottoriurheiluun, miehet siis lähinnä. Ehkäpä sitten aikanaan poikaa jopa tuetaan aloittamaan moottoriurheiluharrastus, jos itse sitä haluaa.

Ja mitä tulee luonnon saastumiseen ja muuhun sellaiseen, liittyen juuri tuohon harrastukseen.... Parempi, että lapsella on mieleinen harrastus, jos se pitää hänet pois kaidalta tieltä, ryyppäämästä ja rellestämästä. Ja tässä maailmassa on niin monia muitakin asioita, joilla pystyttäisiin vaikuttamaan luonnon saastumisen ehkäisyyn, kuin juuri tuo harrastus...
Ja lapsihan ei sitten voi harrastaa mitään, mikä ei saastuta? Jotain jota voi kutsua oikeaksi urheiluksi?
Tottakai voi! Mutta mielestäni harrastus pohjautuu omaan mielenkiintoon. Empä rupea lapseltani vaatimaan yleisurheiluharrastusta tai pianonsoittoa, jos hän muiden "edeltäjiensä" tavoin innostuu juuri tuosta moottoriurheilusta!

Ja siitä, onko moottoriurheilu oikeaa urheilua, voidaan toki olla montaa mieltä, siihen en tässä sen kummemmin puutu! Jokainen näkee asiat kuten itse haluaa! :whistle:
Minä taas olen aika vahvasti sitä mieltä, että lapsi harrastaa sitä, mihin vanhemmat kannustavat tai mihin tarjoavat mahdollisuuden. Omalle pojalle tuskin tulee edes mieleen, että moottori"urheilua" voisi harrastaa, koska sellaista vaihtoehtoa ei edes ole olemassa. Mistäpä hän sen itse keksisi...

No näinhän se menee just, että jos SUN pojalla ei ole tietoa tai mahdollisuutta harrastaa moottoriurheilua, kukaan muukaan ei voi olla siitä kiinnostunut?

Mun toinen poika on nyt 8v, toinen 8kk, joten enpä osaa vielä sanoa, mihin elämä vie, mikä harrastus nousee mieleiseksi. Itse ainakin olen kiitollinen että MUN vanhemmat eivät ole pakottaneet mua harrastamaan mitään heidän mieltymystensä pohjalta, olen ihan itse saanut valita, kun olen tiennyt mitä haluan. Kamalaa jos olisivat pakolla laittaneet mut vaikka balettitunnille... :x Mutta empä siis ihmettele, jos meillä pojat moottoriurheilusta kiinnostuisivat, koska tosiaan se kulkee suvussa, ja hyvä niin, isänsäkin varmasti innolla harrastusta tukee! se ei silti tarkoita sitä, että SUN lapses tarttis koskaan siitä kiinnostua, eikös vaan?
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Meillä ei lapsille pienenä hankita kyllä mitään vekottimia, vaikka koko suku onkin muuten hurahtanut moottoriurheiluun, miehet siis lähinnä. Ehkäpä sitten aikanaan poikaa jopa tuetaan aloittamaan moottoriurheiluharrastus, jos itse sitä haluaa.

Ja mitä tulee luonnon saastumiseen ja muuhun sellaiseen, liittyen juuri tuohon harrastukseen.... Parempi, että lapsella on mieleinen harrastus, jos se pitää hänet pois kaidalta tieltä, ryyppäämästä ja rellestämästä. Ja tässä maailmassa on niin monia muitakin asioita, joilla pystyttäisiin vaikuttamaan luonnon saastumisen ehkäisyyn, kuin juuri tuo harrastus...
Ja lapsihan ei sitten voi harrastaa mitään, mikä ei saastuta? Jotain jota voi kutsua oikeaksi urheiluksi?
Tottakai voi! Mutta mielestäni harrastus pohjautuu omaan mielenkiintoon. Empä rupea lapseltani vaatimaan yleisurheiluharrastusta tai pianonsoittoa, jos hän muiden "edeltäjiensä" tavoin innostuu juuri tuosta moottoriurheilusta!

Ja siitä, onko moottoriurheilu oikeaa urheilua, voidaan toki olla montaa mieltä, siihen en tässä sen kummemmin puutu! Jokainen näkee asiat kuten itse haluaa! :whistle:
Minä taas olen aika vahvasti sitä mieltä, että lapsi harrastaa sitä, mihin vanhemmat kannustavat tai mihin tarjoavat mahdollisuuden. Omalle pojalle tuskin tulee edes mieleen, että moottori"urheilua" voisi harrastaa, koska sellaista vaihtoehtoa ei edes ole olemassa. Mistäpä hän sen itse keksisi...

No näinhän se menee just, että jos SUN pojalla ei ole tietoa tai mahdollisuutta harrastaa moottoriurheilua, kukaan muukaan ei voi olla siitä kiinnostunut?

Mun toinen poika on nyt 8v, toinen 8kk, joten enpä osaa vielä sanoa, mihin elämä vie, mikä harrastus nousee mieleiseksi. Itse ainakin olen kiitollinen että MUN vanhemmat eivät ole pakottaneet mua harrastamaan mitään heidän mieltymystensä pohjalta, olen ihan itse saanut valita, kun olen tiennyt mitä haluan. Kamalaa jos olisivat pakolla laittaneet mut vaikka balettitunnille... :x Mutta empä siis ihmettele, jos meillä pojat moottoriurheilusta kiinnostuisivat, koska tosiaan se kulkee suvussa, ja hyvä niin, isänsäkin varmasti innolla harrastusta tukee! se ei silti tarkoita sitä, että SUN lapses tarttis koskaan siitä kiinnostua, eikös vaan?
Voi hyvä ihme sentään, en ole missään mielessä harmissani pojan "puutteellisista mahdollisuuksista" harrastaa. Minä olisin todella pahoillani siitä, jos poikani ajatusmaailmaan edes sopisi moinen "urheilu". Veikkaan ja toivon, ettei sitä kukaan muukaan harrasta enää silloin, kun pojalla siihen olisi mahdollisuuksiakaan. En tietenkään aio häntä mihinkään pakottaa, olenhan itsekin saanut valita omat harrastukseni, mutta miksi veisin häntä harrastamaan asiaa ja maksaisin sellaisesta, joka sotii ajatusmaailmaani vastaan? Tuskin sinäkään.
 
[[/quote]

Voi hyvä ihme sentään, en ole missään mielessä harmissani pojan "puutteellisista mahdollisuuksista" harrastaa. Minä olisin todella pahoillani siitä, jos poikani ajatusmaailmaan edes sopisi moinen "urheilu". Veikkaan ja toivon, ettei sitä kukaan muukaan harrasta enää silloin, kun pojalla siihen olisi mahdollisuuksiakaan. En tietenkään aio häntä mihinkään pakottaa, olenhan itsekin saanut valita omat harrastukseni, mutta miksi veisin häntä harrastamaan asiaa ja maksaisin sellaisesta, joka sotii ajatusmaailmaani vastaan? Tuskin sinäkään. [/quote]

Juu, en maksais toki, toisaalta koitan tarjota lapselle juuri sellaisen harrastuksen, josta hän itse on kiinnostunut, en pakota kyllä harrastamaan mitään! En moottoriurheilua, enkä mitään muutakaan.

Mutta omasta tekstistäsi paistaa kielteisyys moottoriurheilua vastaan. Se on sinun näkemyksesi, eikä hetkauta mua sen kummemmin. Mutta tarkoitinkin, että itselläni ei tuota lajia vastaan mitään ole, ja jos se on mun pojalle hyvä, niin sen ei tartte olla sun lapsilles hyvä, eikä SUN siitä tarvitse tykätä...

Sitä sun tuskin kannattaa odottaa, et moottoriurheilu katoaisi maan päältä mihkään. Turhaan kiusaat ittees, sen lajin harrastajia on sentään aikas paljon, ja monenkin miehen mieleen! :D Ja lajejakin monta muuta kun motocross tai ralli! =)

 
mii
Meille aiotaan ostaa mönkijä, kunhan poika vähän kasvaa. Asumme niin pienellä paikkakunnalla, että täällä ei ole muita harrastusnahdollisuuksia, kuin 4H joka toinen viikko. Pakkohan lapselle on edes joku harrastusmahdollisuus suoda, kun muita toiveita ei pysty toteuttamaan, kun korvessa asutaan.
 
Mies kyllä aikoo hankkia aikuisten mönkijän meidän mökkikäyttöön. Meillä ei lapset saa käyttää tappovehkeitä.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:

Sitä sun tuskin kannattaa odottaa, et moottoriurheilu katoaisi maan päältä mihkään. Turhaan kiusaat ittees, sen lajin harrastajia on sentään aikas paljon, ja monenkin miehen mieleen! :D Ja lajejakin monta muuta kun motocross tai ralli! =)

[/quote]

En minä sillä itseäni kiusaakaan. Luotan siihen, että moni muukin tuonkaltainen turha ja tarpeeton asia loppujen lopuksi kuolee omaan mahdottomuuteensa joko rankan verotuksen kautta tai muuten ; )

 
maatuska mahallaan
Itse en välitä koko kapineista, varsinkaan lapsilla. Sitten, kun on järkeä päässä vähän isompana, niin sit se on eri asia, harrastuksena. Mutta itse en tule kyllä hankkimaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jiscoana:
Mies kyllä aikoo hankkia aikuisten mönkijän meidän mökkikäyttöön. Meillä ei lapset saa käyttää tappovehkeitä.
Tämä sopis tuohon kumpi tärkeämpi, mies vai lapset-ketjuun.
Mies saa tappaa itsensä, muttei lapset...

Saako teillä lapset leikata leipää leipäveitsellä?
Montakohan tappoa silläkin on tehty?
Onhan niitä tappovehkeitä muitakin...
Ykski tappo tehtiin kihartimen johdolla. Eiku se oliki murha.

 
jahas, aika paljon päivän mittaan kommentteja tullut....
Joku sanoi että kun asuu maalla eikä voi muuta harrastaa. Mutta voihan sitä, hiihtää, pelata äidin tai isän kanssa ihan kaksinkin "pihakiekkoa" eli jääkiekkoa pihalla ilman luistimia. rakentaa lumilinnaa ihan palloista tai kaivaa hankeen.
Hiihtää, laskea liukurilla tai pulkalla. Vähän mäkeä ja mutkaa siihen niin johan hauskaa on.
me oltiin viime viikonloppuna lasten kanssa hiihtämässä metsässä ja tutkimassa eläinten jälkiä. keväällä voi kuunnella lintujen laulua ja opetella tunnistamaan niitä.
kesällä voi luonnossa retkeillä, tunnistaa kasveja tai jopa kerätä niitä. Miellä lapset päiväkoti-iässä jo "keräsi kasveja".
paljon voi harrataa ilman moottoreita ja bensaa, se on vain se ajatusmalli minkä kukin itselleen ja lapsilleen luo. johtuu varmaan meillä siitä että mies on jo kasvanut aikuiseksi eikä tyhjää tarvitse pörrätä moottoreiden kanssa raitilla ja luonnossa, talvella ottaa sukset jalkaansa ja kesäisin ja syksyllä me tehdään lasten kanssa "metsäretkiä" eli ihan vaan kävellään ja katsellaan, tarkkaillaan.
jos on lunta moottorikelkalle niin varmaan on lunta hiihtämiseenkin, luulen näin, mutta onko joskus että ne onkin vanhemmat jotka ei viitsi hiihtää?
 

Yhteistyössä