"Leipä saattaa maksaa kohta kymmenen euroa ja kasviöljyt loppua kaupoista"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei kun leipomaan itse, helppoa ja edullista. Tarvitset vain
vettä, suolaa, hiivaa, jauhoja ja vähän öljyä tai margariinia.
Itse aion taas palata kotileivontaan!
 
vierailija
Suomalaiset ovat ylipainoista kansaa.
Ehkä joku lääkäri jo iloitsee kansan hoikistumisesta Putinin ansiosta.
Viljapulasta oli keskustelu france24-sivulla. Maailmalla varaudutaan viljapulaan muuttamalla viljelyalojen käyttöä.
Suurin osa keskustelusta meni harakoille puutteellisen kielitaitoni takia.
 
vierailija

Köyhät näkevät kohta ihan oikeasti nälkää.
Köyhän kannattaa muuttaa maalle kasvattamaan perunoja ym. Kalastaminenki kannattaa katsokaapa kalatiskin ahvenfileen hintaa. Nyt on otollinen aika kun on kevät ja kasvukausi kohta alkaa. Toukokuussa kylvöt, niin syksyllä on yllin kyllin ruokaa.
 
9MM
Sanonta on että, leipä se on joka miehen tiellä pitää, näin ollen joudutte välillä kävelemään ojan pohjaa silloin, kun ei ole leipää.
Nooh sitten otetaan käyttämättömät pellot käyttöön ja aletaan omavaraiseksi tässäkin asiassa. ei tarvii rahdata ja kuluttaa luonnon varoi tuomalla kaukaa viljaa. jos ennenvanhaankin pärjättiin omalla tuotannolla niin miksei nytten
 
9MM
Hei mä luin tästä aiheesta just äskön aihe vapaalta ja kuulin et noin 80 prosenttia viljasta menee eläinten rehuksi. eli eläinten määrää on vähenettävä puolella ympäri maailman siis kotieläimiä lehmiä ja muita. ja laitettava lihatuotteet kortille et vaik kolmasti viikossa saa ostaa lihaa tietyn määrän. sit meille jotka ei osaa tehdä kasvis ruokaa niin järjestetään valtion toimesta maukkaita kasviskokkailu kolutuksia ja kerhoi niin paljonkuin tarpeellista :D ni tällä tavalla pystymme estämään ihmisten nälänhätää ympäri maailman?
 
vierailija
Nooh sitten otetaan käyttämättömät pellot käyttöön ja aletaan omavaraiseksi tässäkin asiassa. ei tarvii rahdata ja kuluttaa luonnon varoi tuomalla kaukaa viljaa. jos ennenvanhaankin pärjättiin omalla tuotannolla niin miksei nytten
Eihän kesanto peltoja voi ottaa käyttöön siinähän menee käsittääkseni tuet. Ensin pitää vissiin muuttaa lakeja ja sehän kestää ainaki 3 vuotta politikoilta, kun ne tuumailevat sinne ja tänne. Siinä pitää siikata eräskin EU direktiivi. Sitten laukata ympäri peltoja mittanauhan kans. Valmista tulee sitten kun ei enään ole tarvista eli seki meni hukkaan.
 
vierailija
Hei mä luin tästä aiheesta just äskön aihe vapaalta ja kuulin et noin 80 prosenttia viljasta menee eläinten rehuksi. eli eläinten määrää on vähenettävä puolella ympäri maailman siis kotieläimiä lehmiä ja muita. ja laitettava lihatuotteet kortille et vaik kolmasti viikossa saa ostaa lihaa tietyn määrän. sit meille jotka ei osaa tehdä kasvis ruokaa niin järjestetään valtion toimesta maukkaita kasviskokkailu kolutuksia ja kerhoi niin paljonkuin tarpeellista ni tällä tavalla pystymme estämään ihmisten nälänhätää ympäri maailman?
Minun pippuripihviä ei saa viedä.
 

Yhteistyössä