"Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

Mun on muuten kans pitäny teiltä kysyä niistä vitamiineista, että mikä olis sellanen hyvä vitamiini, jossa olis kaikki tarvittavat (siis niitä raskausvitamiineja, ennen raskautta ja raskauden aikana) ? Ja mielellään sellanen jota tarvii ottaa vaan yhden päiväs? :D mulla on maca-jauhetta myös, mutta sitä syön epäsäännöllisesti, kun en meinaa muista. Niin jos nyt alkais niitä vitamiinejaki syömään, niin muistais sit vaikka kaikki kerralla :)
 
Tää on jotenkin niin ihanan aktiivinen ryhmä, että aattelinpa tännekin kirjoitella! :) itsekin olen "lievästi kuumeileva", vaikka todellisuudessa en mitään muuta toivoakaan niin paljon kuin lasta!
Mutta siis olen 23-vuotias, mies 31. Yhteistä esikoista yritetään, miehellä aiemmasta suhteesta poika. Meillä suhde vakaalla pohjalla, kihloihin mentiin kesällä miehen pyytäessä :) <3
Mulla ongelmana monirakkulaiset munasarjat (ei täytä onneksi vielä PCOn kriteereitä) ja erittäin epäsäännöllinen kierto. Kiertopäivät vaihtelee 34-50 päivän väliä. Tässä kierrossa ovista oon tikutellut, mutta en ole onnistunut 100% varmasti bongaamaan. Nyt menossa kp26 ja tuntuu etten enää tikuta kuin parina päivänä. Sitten pitää ehkä luovuttaa ja todeta, etten todennäköisesti ovuloinut ja odottaa menkkoja. "Oireita" on kylläkin jatkuva väsymys, ärtyneisyys ja ajoittainen kuvotus, mutta ne nyt voi olla mitä tahansa oireita :D lapsesta olen viimeisen vuoden kuumeillut ja nyt kun kunnolla yritetään, en enää jaksaisi odottaa :p Lapsen kaipuu on suunnaton, varsinkin kun muutenkin eletään sitä lapsiperheen arkea, niin tuntuisi luonnolliselta liittää siihen vielä vauva-arki. Teen lasten kanssa töitä päivittäin, joten se ei yhtään ainakaan helpota tätä kuumeilua :D
 
Tervetuloa kuumeilemaan Kiuski ja MerMer :)

Mä oon kans miettiny että miltä te näytätte :D mulla on vaaleat pitkät hiukset ja siniset silmät ja olen urheilullinen.

Nyytikkii voi vitsi, inhottavaa epävarmuus :/ toivottavasti tilanne pian selviää! :)

Mun rintoja on tänään taas välillä nipistelly ja alamahaa vihlonut, mut ei jatkuvasti. Menkkoja odotan vasta ensi viikolla.
 
Mulla on vaaleat hiukset ja siniset silmät. Vähän kai tantta, tai ainakin työterveyshoitaja sanoi että vois vähän enemmän liikkua tai vaihtoehtoisesti syödä niitä herkkuja vähempi :ROFLMAO:

Voi miten ihanan lähellä te toiset jo olette! Kaikkea nipistelyä ja mahan möngerryksiä. Muaki ihan jännittää teidän puolesta :geek: Jotenkin tuntuu että se, kun mä edes voin käydä ostaas raskaustestin niin on jossain valovuosien päässä.
 
Rakastava äiti mulla oikeestaan alkoi sellainen menkkaolo ja tulee jo ruskeeta vuotoa vähän joten menkat varmaan tulossa, toivottavasti huomenna ois kp1 :) Mutta ymmärrän stressaavan olon, mullakin helpottui olo tavallaan kun sai tietää ees jonkun vastauksen tähän.. Vihaan tota ettei tiedä onko raskaana vai ei :cautious:

Annimaria multitabsilla on joku raskaana oleville :) Ja sit on niitä jotain mamavita tai jotain tollasia myös luontaistuotepuolilla kaupoissa :D Sellainen pahvipaketti en nyt tiiä menikö tuo nimi ihan metsään:LOL:

Mermer tervetuloa! :) Mulla on myös pco todettu keväällä ja ollaan nyt sen vuoksi lapsettomuushoidoissa oltu toukokuusta asti. Vielä ei ole tärpännyt, ellei tämän kierron kemiallista lasketa. Toivottavasti bongaat pian oviksen ja saisitte tärpin nopeasti! :rolleyes:



Mulla siis alkoi sellainen vaaleanruskea vuoto hirmuisen hikilenkin jälkeen kun purin raivoa lenkkipolulle kun en ole uskaltanut edes juosta oviksen jälkeen (tiedän, tyhmää) ettei se estä kiinnittymistä tms. Toivottavasti huomenna olisi siis kp1. :) Täällä mennään jo ihan ensikierrossa, ei harmita kemiallinen enää! :LOL: ainakin jotain tapahtui!
 
Nyytikkii ihana kun jaksat katsoa toiveikkaana jo uutta kiertoa päin :) Niin paljon toivon että sitten teillä onnistais <3 ootteko väestöliitossa hoidoissa?onko puhuttu millon vois kokeilla ivf hoitoa(Jos tuo hoito ei tuota tulosta)? Siinähän oli varmaan Se onnistumis prosentti paljon suurempi,ku valmis alkio laitetaan oikeeseen aikaan naisen sisälle.Me oltiin väestöliitossa hoidoissa ja tosiaan pitkän yrityksen takia aloitettiin heti ivf hoito vaikkei mitään vikaa kummastakaan löytynyt.Kaikki oli päinvastoin loistavasti.Jännä että teillä ei siihen hoitoon menty suoraan,vai halusitteko ite Eka kokeilla jotain muuta hoitokeinoa? Voimia vielä raskauden odotukseen <3

Mustavalo mulla menkat Pitäs alkaa ti :) Eikö sullakin? Saadaan piinailla yhdessä :)

MerMer tervetuloa :)

Täällä on tosiaankin huippu tyyppejä ja hyvä yhteishenki... Alko vähän harmittaan ku kävin kurkkiin toukokuisisssa,niin siellä oli jo melkein tappelu käynnissä(ehkä vähän liioiteltuna) :( Kyllä mää silti toivon että oon nyt raskaana mutta teidät kaikki haluaisin niin kovasti mukaani sittenkun raskaudun.

hmmm....välillä tulee hetkiä ettei ällötä tai tunnu muutakaan ja heti alan epäileen että oon vaan kuvitellut kaiken.Sitten kun mahaa nipistelee tai alapäässä vihlasee,tulee olo että huomenna ostan testin kun käyn toisella kylällä(ettei tuttuja Tuu vastaan)ja teen sen heti kun en enään voi hillitä itseäni ;)
 
Rakastava äiti me ollaan yksityisellä hoidossa :) Ja tosiaan kun mussa tai miehessä ei mitään muuta vikaa oo kuin mun ovuloimatomuus pcon takia, ollaan nuoria ja muutenkin terveitä niin yritetään tällä ovulaation induktiolla kun se on kaikista helpoin ja edullisin hoito. Tietenkin kannattaa kokeilla ensin niitä helpoimpia hoitoja, meillä kuitenkin on hyvä mahdollisuus onnistua jo tällä hoidolla kun kaikki on meidän kohdalla muuten niin hyvin eikä sinänsä ole mitään kiirettäkään vielä :)

Mä jo innolla ootan sun testiä! :) <3
 
Rakastava äiti koska ajattelit testata? ;)

Mun veli ja hänen vaimonsa on yrittäneet lasta välillä tjottailemalla ja välillä ovulaatioita tikuttamalla jo yli 2 vuotta.. Ei löytynyt kummastakaan mitään vikaa tutkimuksissa, saa nähdä mikä on seuraava askel hoidoissa sit. Tuntuis hullulta miten toisilla on niin vaikeaa samalla kun niitä ei toivottuja vahinkoja sattuu muualla :/
 
Nyytikkii Eikä!!! :cry:. Mä niin toivoin että teillä olisi tärpännyt :(. Iso halaus täältä ♡♡♡. Voimia <3 ihanaa että oot noin positiivisin mielin <3

Kiuski
tervetuloa :). Kunpa teillä tärppäisi ekasta kierrossa ;)!

Mer mer tervetuloa :)!

Ellieamanda lupaavia oireita sulla ;)

Rakastava äiti kunpa teillä olis tärpännyt ;). Tee testi vähän aikasemmin :D
 
No huh mikä meno toukokuisissa (kävin kurkkii). Onneks ei tullu plussaa tässä kierrossa. Kesäkuisiin sitten.. ;)

Nyytikkii harmi ettei viiva koskaan vahvistunut ja jotain vuotoakin tulee. Ihanaa että oot kuitenkin niin positiivisin mielin. :)

Tervetuloa minunkin puolesta uusille. Täällä on kyl vilkasta keskustelua, tukea ja turvaa. :) <3

Me ajauduttiin tänään miehen kans keskustelee siitä miten ihanaa olis jos oltais perhe. Miten kiva olis puuhata kaikkee oman lapsen kanssa. Ihanaa ku mies sano että oon ensimmäinen nainen kenen kanssa se on ees ajatellu lasten saantia. <3 keskusteltiin myös tuosta lapsiluvusta. Mies oli nähnyt tänään kaupassa jonkun isän neljän lapsen kanssa ja se oli näyttänyt siltä että olis valmis vetämään ittesä narun jatkoks jos vaan jaksais. :D mietittiin sit sitä että ehkä se lopullinen lapsiluku selviää ajan kanssa kun näkee miten niiden lasten kanssa pärjää ja millasta se vanhemmuus on. Voihan olla että jo ensimmäinen on niin raskas ettei halua toista. Tai sitten se kaks on riittävän haasteellista. Mut jos kaikki menee taas hyvin ja jaksaa niin mikäs niitä on saada niin monta ku luoja suo. :) kerroin myös miehelleni että pitkään (jo ennen häntä) oon vauvasta haaveillu, mutta vasta nyt on tullut haaveet perheestä ja nimenomaan siitä että haluan lapsia HÄNEN kanssaan. Eksän aikaan ajattelin vain että haluan lapsen, en niinkään että olisin halunnut lasta hänen kanssaan.
 
Viimeksi muokattu:
Paputoive kuulostaa ihanalta <3 toivottavasti teille on pian oma pikkuinen tulossa!

Heh oli pakko käydä kurkkimassa kans siellä toukokuisissa. Meni yli mun ymmärryksen, onko sillä oikeesti mitään väliä kuka synnyttää ekana/ kokee kaiken muun ekana :D eihän tämä kisa ole!
 
Paputoive Kiitos :)
Eipä ole :/. No jos sitä sitten joskus, pitää vaan jaksaa odottaa ;).

Täällä mä kuitenkin olen lukemassa teidän kaikkien yrityksiä ja jännäilen teidän puolesta :love:<3

Ellieamanda älä muuta sano! :ROFLMAO: Outoa...

Koko päivän ollu menkkaoloja. Luulen että huomenna alkaa :)
 
Tervetuloa kiuski ja MerMer :)

Tämä on kyllä kivan oloinen ketju, varsinkin kun katsoin Toukokuisten ryhmää... En ymmärrä kyllä napinaa tommosesta asiasta :/ ...
Loistava idea perustaa oma odotusketju meille "lievästi" kuumeileville :)

Harmi ettei Nyytikki teillä tärpännyt, kiva että olet noin positiivisin mielin kuitenkin, toivon kovasti että seuraava kierto on teillä Se kierto jossa tärppää ! :)

Rakastava äiti, sun oireet on kyllä lupaavat, oivoi kunpa plussaisitte :)

Ja siis toivottavasti Kaikki plussaisi pian ! :D

Mä odottelen omia menkkoja, pitäisi alkaa ihan minä päivänä tahansa, lauantaina vimppa pilleri otettu. Katotaan jatkanko tulevana viikonloppuna pillereitä vaiko mitä päätetään miehen kanssa :p Nyt ois näppärä hetki kyllä jättää pillerit pois... Ja siis aiheesta on taas juteltu, mies kyseli mun ovulaatiosta ja kuukautiskierrosta :D On aikas täpinöissään selkeästi, tämä asumisjärjestely vaan mietityttää.

Mietittiin jo häiden ajankohtaa, mieskin mietti että jos olet ens kesänä raskaana, haluat kesähäät, muttet halua olla raskaana häissä :D Yhtälö ei toimi ikäänkuin :)
Voisin kyllä mennä naimisiin syksylläkin, tai keväällä taitaitai :D talvihäitä vähän emmin.. Onko kellään kokemuksia ?

Joku taisi kysyä ( anteeksi etten muista...) miten pitkään ollaan oltu yhdessä, niin ollaan nyt n.8kk seurusteltu.
Mulla on takana 11vuoden avoliitto josta 5v. olimme kihloissa ja josta nämä kolme ihanaa lasta :)

Rakastava äiti, mulla nuorimmainen on 3,5v. Ja enemmän kuin mielelläni jäisin kotiin tytön ja vauvan kanssa. Ja mikäli laskettuaika sattuisi ensi kesälle, alkusyksylle niin ei tarvisi miettiä miten järjestää ekaluokkalaisen ensimmäinen kesäloma :)
Teillä tulisi aika mukava ikäero pienimmän ja tulevan vauvan kanssa, miten elämä viiden kanssa on lutviutunut ?
Itse toivoisin vielä ainakin kahta ( jos kuudes tuntuu hyvältä ja kroppa kestää niin...).

Tulipas pitkä sepustus.. ollut hässäkkää niin ei oo ehtinyt kuin lukaisemaan. Eilen kakuteltiin poikaa 7vee, viikonlopulle järkkään kaveripippalot. Toivottavasti selviän hengissä :D

Tänään juttelemaan lasten isän kanssa asioista. Toivottavasti selviän siitäkin yhtenä palasena :p
 
Voi apua nuo toukokuiset :ROFLMAO::ROFLMAO:! Onneks en mennyt sinne haha.. Mitenköhän noin oudosti ajattelevat pystyis olemaan vaikka tässä ketjussa, täähän on kamalaa kilpailua!!

Joka päivä mäkin täällä istun foliohattu päässä laskemassa mahdollisuutta voittaa ja olla tämän ketjun eka plussaaja.. :alien: Joka kerta kun joku uusi tulee tänne niin yritän saada ne ajatusten voimalla pois koska mun mahdollisuudet voittaa pienenee!! :mad:

Täällä pyörähti odotetusti yöllä kp1 käyntiin. Kiva tietää, että mulla näköjään on luteaaliaika oikein mainio 14 päivää eikä kiertojen pitäisi enää venyä mihinkään 60 päivään! :) Perjantaina aloitan siis letrot, kohta pitäisi ottaa soittoa fertinovaan ja varata taas eka ultra. Ajattelin myös juoda tässä kierrossa tota greippimehua kp1-ovis välillä lasin tai pari päivässä, kun ostin kerran varatoon kun oli alennuksessa tuota oikeaa laadukasta greippimehua. Greippi siis parantaa kohdun limakalvoa ja auttaa sillä tavalla kiinnittymisessä.
 
blomma ihanaa! Mäkin haluaisin niin kovasti jo kihloihin :love:

Nyytikkii :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: en kestä:ROFLMAO:
Toivottavasti tuosta greippimehusta olis hyötyä (y). Mä niin pidän peukkuja sulle!!! Tässä kierrossa on pakko tärpätä :love:

Mäkin oon miettiny että pitäiskö alkaa syömään jotain muita lisiä. Oon nyt juonut joka aamu monivitamiiniporetabletin. Ja tarkistanut ettei onneksi sisällä A - vitamiinia, jota ei saa syödä raskaana ollessa:p. Eiköhän tuo nyt riitä, kun ei edes yritetä lasta:). Jos kävis "vahinko" niin siten tietty haen heti raskausajan vitamiinit :)
 
Sorii vielä omaanapaa taas. Mulla on nyt koko ajan menkkamainen olo. Kohdunnapukka kuitenkin tiukasti vielä kiinni ja lämpö vähän koholla edelleen. Alkaispa ne jo, inhottavaa odottaa niitä kun ei tiedä milloin alkaa...

//niin ja rinnat on vielä arat. Joten kaipa ne alkaa parin päivän sisällä
 
Tanja foolihappoa kannattaa kyllä alkaa syömään sitten ainakin kun teillä aktiivinien yritys alkaa :) Foolihapon saanti on nimittäin tosi tärkeää jo raskauden alkumetreiltä asti kun se auttaa alkion ja sikiön kehittymisessä. Toivottavasti pian saisit testiin jotain <3

Soitin fertinovaan ja aloitan nyt sit perjantaina letrozolit ja syön niitä tiistaihin asti ja ensi keskiviikokkona alan sit taas pistämään menopuria. Ja jee se menee just torstaina vanhaksi, joten ehdin kaksi päivää sitä pistää siitä vanhasta ampullista! :) 14.9 on sit ultra.
 

Yhteistyössä