limatulppaa tuli toissapäivänä ja eilen ja tänään vauva laskeutunut. mitä veikkaat, meneekö kauan? kokemuksia? rv 40+2

siinä se kysymys tulikin. tiiän ettei täällä kukaan ole mikään ennustaja-elli, mut ois kiva jos vaikka omia kokemuksia kertositte. ekakertalaiset varsinkin, kauanko meni tuosta laskeutumisesta synnytykseen? ja limatulpasta.. :D

jännittää ja silleen. ei oikein tiedä, mitä on edessä.. silti sitä omaa vauvaa jo niiiiin odottaa. vaikka tuleekin sitten kun on siihen valmis :) :heart:
 
jännää. mulla lähti kolmoselta limatulppa noin vkolla 30. ja kaikki paitsi eka olleet lähtökuopissa 2kk ennen syntymää. mitään ei siis voi ennustaa muuta, kuin että pian hän sieltä syntyy kuitenkin. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
jännää. mulla lähti kolmoselta limatulppa noin vkolla 30. ja kaikki paitsi eka olleet lähtökuopissa 2kk ennen syntymää. mitään ei siis voi ennustaa muuta, kuin että pian hän sieltä syntyy kuitenkin. =)
no toi on kyllä ihan totta :D
miten sulla ekan kanssa sit meni?
 
vieras
Mulla on lähteny tulppa ja vauva laskeutunu ja kaikkee siihen liittyvää eikä oo silti itsestään käynnistyny t. neljä käynnistettyä (huokaus huokas) reiluilla yli viikoilla 42+jotaki
 
laps
Mulla limatulppa lähti n. vuorokausi ennen synnytystä. N. puoli vrk limatulpan jälkeen alkoivat pikkuhiljaa supistukset.

Tuskinpa tuossa enää kauaa menee! Onneksi olkoon jo etukäteen vauvelista :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kissendaal:
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
jännää. mulla lähti kolmoselta limatulppa noin vkolla 30. ja kaikki paitsi eka olleet lähtökuopissa 2kk ennen syntymää. mitään ei siis voi ennustaa muuta, kuin että pian hän sieltä syntyy kuitenkin. =)
no toi on kyllä ihan totta :D
miten sulla ekan kanssa sit meni?
hmmm...lähti limatulppa ku alko synnytys, meni 3 pvää yli ajan. ja samalla alko lapsivesi tihkuun. tokalata olin 2kk ennen synnytystä jo 2 cm auki, meni 10 pvää yli. kolmoselta lähti siis tuo limatulppa vkolla 30 ja olin auki 2cm siitä asti. syntyi LA pvnä. nelonen: olin auki 2kk ennen synnytystä ja vauva oli niin alhalla, että jeskamandeera. meni 2 vkoa yli. ei käynnistetty nuita ylimeneviä, tulivat sentään ite. =) odottavan aika ON pitkä, mutta jälkeenpäin ei ole sillä odottamisella enää merkitystä. voimia.
 
vieras
Minulla taas sekä laskeutuminen/kiinnittyminen että limatulppa on tapahtuneet siinä synnytyksen jo käynnistyttyä. Näin siis jokaisella kolmella kerralla.
Tsemppiä koitokseen, kun aika on! Pian saat nuuhkia vauvaa =)
 
mun jutut
Alkuperäinen kirjoittaja kissendaal:
siinä se kysymys tulikin. tiiän ettei täällä kukaan ole mikään ennustaja-elli, mut ois kiva jos vaikka omia kokemuksia kertositte. ekakertalaiset varsinkin, kauanko meni tuosta laskeutumisesta synnytykseen? ja limatulpasta.. :D

jännittää ja silleen. ei oikein tiedä, mitä on edessä.. silti sitä omaa vauvaa jo niiiiin odottaa. vaikka tuleekin sitten kun on siihen valmis :) :heart:
Mulla on molemmat laskeutuneet tosi aikasin, eli siitä en ole voinut synnytystä ennustella. Mutta esikoisesta tuli limatulppa aamulla, kun poika syntyi saman päivän illalla. Kakkosesta limatulppaa tuli 2-3 viikkoa ennen syntymää, lääkärikin sanoi päivää ennen syntymää että: "täällä ei ole limatulppaa ollut aikoihin" :eek:
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja mun jutut:
Alkuperäinen kirjoittaja kissendaal:
siinä se kysymys tulikin. tiiän ettei täällä kukaan ole mikään ennustaja-elli, mut ois kiva jos vaikka omia kokemuksia kertositte. ekakertalaiset varsinkin, kauanko meni tuosta laskeutumisesta synnytykseen? ja limatulpasta.. :D

jännittää ja silleen. ei oikein tiedä, mitä on edessä.. silti sitä omaa vauvaa jo niiiiin odottaa. vaikka tuleekin sitten kun on siihen valmis :) :heart:
Mulla on molemmat laskeutuneet tosi aikasin, eli siitä en ole voinut synnytystä ennustella. Mutta esikoisesta tuli limatulppa aamulla, kun poika syntyi saman päivän illalla. Kakkosesta limatulppaa tuli 2-3 viikkoa ennen syntymää, lääkärikin sanoi päivää ennen syntymää että: "täällä ei ole limatulppaa ollut aikoihin" :eek:
muoks. mulle kätilö sanoi tuosta ensimmäisestä, että yleensä limatulpan irtoamisesta menee max 3 päivää kun vauva syntyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kissendaal:
onko teillä tuntunut kuukautiskipuja ennen supistuksia? kuinka paljon voimakkaampia ne supistukset sitten alkuun olivat? :)
Ne kuukautiskivut on supistuksia. Aluksi niin laimeita, että vatsanväännöistä menee...
 
Mansesta
Limatulppaa lähti muutaman tunnin sisällä pikkuhiljaa kunnes iso klöntti ja sitten alkoi tihkumaan lapsivedet pikkuhiljaa ja sairaalaan lähdettiin ja osastolle odottelemaan ja siitä 10 tunnin kuluttua vauva syntyi:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja kissendaal:
onko teillä tuntunut kuukautiskipuja ennen supistuksia? kuinka paljon voimakkaampia ne supistukset sitten alkuun olivat? :)
Ne kuukautiskivut on supistuksia. Aluksi niin laimeita, että vatsanväännöistä menee...
kuinka kovia niistä kannattaa sitten odottaa? siis alkuun varsinkin, tiiän kyllä että kipeetä tulee tekemään. mulla kun on kovia kuukautiskivutkin, maha aina sekaisin ja hiki päällä. kuinka paljon kovemmaksi niitä kannattaa kotioloissa sitten vielä odotella?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kissendaal:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja kissendaal:
onko teillä tuntunut kuukautiskipuja ennen supistuksia? kuinka paljon voimakkaampia ne supistukset sitten alkuun olivat? :)
Ne kuukautiskivut on supistuksia. Aluksi niin laimeita, että vatsanväännöistä menee...
kuinka kovia niistä kannattaa sitten odottaa? siis alkuun varsinkin, tiiän kyllä että kipeetä tulee tekemään. mulla kun on kovia kuukautiskivutkin, maha aina sekaisin ja hiki päällä. kuinka paljon kovemmaksi niitä kannattaa kotioloissa sitten vielä odotella?
sitten kun et voi enää istua, etkä maata niin sitten sairaalaan. voi mennä aikaisemminkin, jos oma äiti on esim ollu nopea synnyttäjä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kotona kannattaa olla niin kauan kuin pystyy. Ekassa YLEENSÄ menee kauan, ja se on tylsää siellä sairaalassa ootella. Kyllä sen vaan tietää, kun pitää mennä.
sitä mä tässä niin ootankin, että pääsen itekkin noin sanomaan :)
kun ei YHTÄÄN tiedä mitä on edessä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kissendaal:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kotona kannattaa olla niin kauan kuin pystyy. Ekassa YLEENSÄ menee kauan, ja se on tylsää siellä sairaalassa ootella. Kyllä sen vaan tietää, kun pitää mennä.
sitä mä tässä niin ootankin, että pääsen itekkin noin sanomaan :)
kun ei YHTÄÄN tiedä mitä on edessä..
tosi jännää. nippa muistan tuon tunteen ku esikoista ajettiin synnyttään. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
Alkuperäinen kirjoittaja kissendaal:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja kissendaal:
onko teillä tuntunut kuukautiskipuja ennen supistuksia? kuinka paljon voimakkaampia ne supistukset sitten alkuun olivat? :)
Ne kuukautiskivut on supistuksia. Aluksi niin laimeita, että vatsanväännöistä menee...
kuinka kovia niistä kannattaa sitten odottaa? siis alkuun varsinkin, tiiän kyllä että kipeetä tulee tekemään. mulla kun on kovia kuukautiskivutkin, maha aina sekaisin ja hiki päällä. kuinka paljon kovemmaksi niitä kannattaa kotioloissa sitten vielä odotella?
sitten kun et voi enää istua, etkä maata niin sitten sairaalaan. voi mennä aikaisemminkin, jos oma äiti on esim ollu nopea synnyttäjä.
tuntuuko ne supistukset sitten samalta kuitenkin kuin kuukautiskivut, mut paljon kovempina vain?
 

Yhteistyössä