Lisää päiväaikatauluja?

Eilen kirjoitti muutama mamma päiväaikataulunsa ja minäkin eilisen kulun omassa Tönössäni.
Mites muilla?

Olisi kiva lukea päiväaikataulujanne, erilaisia arjen soljumisia ja ehkä saada vinkkejä omienkin päivien piristykseksi.
 
:)
Meidän päiväaikataulu:
Lapset 4v. ja 2v.

klo.05.45 mies lähtee töihin
lasten kanssa jäädään vielä nukkumaan

Klo.8-9 herätys ja aamupalalle.
pienemälle (2v. vaipanvaihto)
hampaiden pesu ym. aamutoimet
tiskikoneen tyhjäys/aamupala-astiat koneeseen
pöytätasojen pyyhkiminen
itse otan kupillisen teetä

klo.9.30 alan tekemään ruokaa
tytöt leikkii tai kattoo juniorilta lastenohjelmia
petaan sängyt

klo.11.00 ruoka
ruoka-astiat koneeseen
sitten ulos leikkimään,jos sää sallii

klo.13.00 välipala
vaipanvaihto pienemälle
pienempi unille,jos suinki suostuu menemään (meillä lapset ei enää juurikaan
suostu nukkumaan päikkäreitä)
imurointi+pikkusiivousta
torstaisin 4v kerhoon yhdeksi

klo.14.30 mies tulee töistä kotiin (ellei joudu jäämään ylitöihin)
-15.30 touhutaan lasten kanssa sisällä (piirrellään,luetaan tai sit lapset leikkii omia
leikkejään)

klo.15.30 alan väsäämään välipalaa

klo.16.00 välipala
vaipanvaihto 2v:lle
torstaisin 4v. kerhosta kotiin klo. 15.45

klo.17.00 mennään ulos tai touhutaan sisällä

klo.18.00 alan tekemään iltapalaa
tiskikoneen tyhjäystä/täyttämistä

klo.18.30 iltapala
hampaiden pesu ym.

klo.18.45 lapset yöpuulle
itse rojahdan sohvalle teekupposen kera ja avaan töllön

klo.19.00 jatkan edelleen nauttimista siitä kaikesta hiljaisuudesta mitä on,kun lapset tuhisee omissa
sängyissään :)

klo.20.00 otan itselleni omaa aikaa ja jätän miehen kotiin ja itse lähden iltakylään siskolleni tai
vanhemmilleni (tätä tapahtuu 3-4 kertaa viikossa :) )

klo.21.00 syön itse iltapalaa,jos siis olen kotosalla

klo.22.00 palaan kyläilyreissulta kotiin ja rojahdan jälleen hetkeksi töllön ääreen miehen
jo valmistuessa nukkumaan
laitan pesukoneen/astianpesukoneen hurisemaan

klo.24.00
-01.00 menen itse nukkumaa,notkuttuani ensin vielä täällä 2+:lla

Tähän päivärytmiin tulee joka perjantai muutosta,koska lähden lasten kanssa 45km päähän ruokaostoksille/vaateostoksille :)
Tässä kuitenkin noin suurinpiirteen meidän päivärytmiä.
 
meidän päiväaikataulu: (keskiverto työpäivä)

klo 6 poika kömpii mun viereen nukkumaan hetkeksi
n. 7.30 noustaan ylös (joskus poika nousee leikkimään ja koittaa herätellä mau sitten siinä aikansa kunnes nousen)

n. 8-8.30 poika syö aamiaista ja me juodaan aamukahvit miehen kanssa jos se on jaksanut nousta ylös/tai toisinpäin :D
poika katselee ohjelmia ja leikkii

n. klo 11-12 on lounas jonka jälkeen mennään ulos tai jatketaan sisällä kyhjöttämistä, käydään kaupoilla jne

n. klo 15 välipala lapselle ja me juodaan kahvit, sen jälkeen pojalla leikkiä/leffan katselua
n. klo 16-17 iltaruoka jonka jälkeen kylpy pojalle ja suihku meille
n.klo 18 viedään poika tarhaan ja ajetaan töihin

poika menee tarhassa nukkumaan n. 20-21
klo 07 me päästään töistä ja ajetaan kotiin nukkumaan
pojalla alkaa tarhassa päivä normaali tekemisineen ja ulkoiluineen
klo 14 herään ja lähden hakemaan poikaa tarhasta klo 15
 
Pidän :):n päiväaikataulussa erityisesti siitä, että siinä minusta terveesti omaakin aikaa äidille.

Neithin perheen aitauluja uumoilinkin jo siitä toisesta, pojan kuukausihoitopäiväketjusta.
Siitä tuli hyvä mieli, paljon vanhempiaikaa + bonuksena läheinen side isovanhempiinkin.
 
"vieras"
Uusiofuusioperhe, jossa lapset 9-, 7-, 6- ja 2-vuotiaat. Mies on syventävässä koulutuksessa ja itse kotiäitinä.

6:30 Mies herää, käy suihkussa, keittelee kahvit ja aamupuurot, kaksi ensimmäistä heräävät noin 7:00, 6-vuotias puolisen tuntia myöhemmin, kuopus ja minä jossain vaiheessa. Pukemiset, kahden astmalääkkeet, hampaanpesut, aamupalat ja muut hoidetaan yhteistuumin, joskin mies aamuvirkkuna hoitelee näitä enemmän :)

9:00 Koululaiset ovat menneet kouluun ja eskarilainen eskariin. Sämpylä/leipätaikina kohoamaan, pyykit, tiskit koneisiin, keittiönsiivous, vaatteiden lajittelua, pikkuaskaretta. Kuopuksen kanssa ulos, jos sää sen sallii eikä ole ns. pakollisia menoja.

11:30 Kuopus syö lounaan (minäkin, jos olen nälkäinen), menee nukkumaan 12:00, jolloin teen omia juttujani, valmistelen välipalaa ja päiväkahvit.

13:00 Entinen mieheni hakee eskarilaisen eskarista ja jos koululaisilla loppuu tähän aikaan, myös heidät. Juomme ehkä kahvit, vaihdamme kuulumiset.

14:00 viimeiset koululaiset kotiin, kuopus heräilee, välipala, läksyt, ulos jos ehditään, mies tulee kotiin.

16:00 Yleensä päivällinen on näihin aikoihin. Päivällisen jälkeen kaksi isoa lasta auttavat siivoamaan keittiön, yksi iso tekee miehen ja pienimmäisen kanssa jotain muuta.

17-18:00 Lapset saavat katsoa lastenohjelmat telkkarista, elleivät lähde ulos. Kerran, pari viikossa käymme kaupassa tähän aikaan.

19:30 Iltapala, saunapäivinä hieman myöhemmin. Lapsille paljon nauramista, keskustelemista, aikataulun salliessa lautapelejä. Keittiö siivoillaan yhteistuumin, ettei jää yöksi sotkuun. Suihkuttelut, hampaanpesut, iltasatu (jonka luemme edelleen myös isommille!), lääkkeet ja atoopikon rasvaus. Hyvänyön toivotukset, lapset peitellään sänkyyn.

21:00 Lapset nukkumassa, aikuisilla omaa aikaa :) Yleensä menemme nukkumaan puolenyön jälkeen.
 
"vieras"
Näin meillä:

- n. 8.00 heräämme kahvinkeittoon ja aamupalalle (minä ja kissa)
- syömme ja kissa ulkoilee vähän parvekkeella ja tulee sitten sisälle leikkimään
- avaan koneen ja jumitan siinä kunnes tulee nälkä
- n. 11.00 grillaan makkaran runsaan ketsupin ja sinapin kera
- poltan tupakin
- jumitan koneella
- n. 13.00 keitän kahvit kera dallaspullan (jos on). Otan pakasteesta kaalilaatikkoa sulamaan
- nettisurffailua tai kauppaan, jos eväät on vähissä mulla ja/tai kissalla
- n. 17.00 syön sen kaalilaatikon
- koneella kunnes Emmerdale alkaa
- tässä välissä mahd. suihku ja sit Salkkarit ja Frendit (ennen vaan nyt ei enää niitäkään)
- haahuilua ja surffailua ja iltapalaa
- n. 23.00 kone kiinni, kirja käteen ja peiton alle (kissa nukkuu jalkopäässä)
- -----> ZZZzzzz

Siinäpä meidän päivä. :D
 
äiti27v
lapset 4v&3v
heräillään yhdessä n.klo8, sitten aamupalaa, leikkiä..
n.klo 10 lähdetään ulos, kaupassa käyntiä, koira mukaan
n.klo 11 sisälle, sitten ruokaa ja leikkiä
klo 13 koko porukka päiväunille, myös äiti :)
heräillään 14.30, välipalaa ja leikkiä
n.klo 16 ulos koiran ja lasten kanssa, kylilyä, asioiden hoitoa tms
ruokaa .klo 17.. leikkiä jne kodin touhuja
iltapalaa ja iltatoimet,kylpy n. klo19
--->lapset nukkumaan klo 20.30
ja äitin oma-aika alkaa :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti27v;22984737:
lapset 4v&3v
heräillään yhdessä n.klo8, sitten aamupalaa, leikkiä..
n.klo 10 lähdetään ulos, kaupassa käyntiä, koira mukaan
n.klo 11 sisälle, sitten ruokaa ja leikkiä
klo 13 koko porukka päiväunille, myös äiti :)
heräillään 14.30, välipalaa ja leikkiä
n.klo 16 ulos koiran ja lasten kanssa, kylilyä, asioiden hoitoa tms
ruokaa .klo 17.. leikkiä jne kodin touhuja
iltapalaa ja iltatoimet,kylpy n. klo19
--->lapset nukkumaan klo 20.30
ja äitin oma-aika alkaa :)
Edit. Joskus voi rutiinit häiriintyä, jos vaikka puhelin soi ja lehtikauppias soittaa.
 
mulla
lapset 6kk ja 3v, itse kotona, miehellä päivätyö. Meidän normiarki:


7.15 mies lähtee töihin
8 kuopuksen kanssa ylös, vauvalle maito, äidille teetä ja sanomalehti
9 esikoinen herää, katsoo aamuohjelmat boksilta ja syö aamupalan
10-11 vauvan aamu-unet. Itsellä sängyn petaukset, pyykkikone ja tiskikone päälle ja mahdolline uunin lämmitys. Esikoinen leikkii, piirtää tai tekee palapelejä.
11.30 lounas, yleensä ed. päivän päivällinen, vauvalle lihasosetta ja maitoa.
12.30-15 ulkoilua, vauvan päikkärit
15 sisälle ja lapsille välipalaa
päivällisen valmistelu, leikkiä lasten kanssa
16.30 mies tulee, päivällinen
17-18 lastenohjelmat. Mies viihdyttää vauvaa. Äidin aikaa:)
18-19 ulkoilua, mahdolliset kauppa-asiat.Vauva nukkuu iltatirsat
19.30/20 Iltapalaa
kylpy/sauna. Esikoisen iltasatu ja vauvalle maitoa
21 lapset nukkuvat
21-23 äidin ja isän omaa aikaa
23 nukkumaan. Yöllä vauvalle kerran maitoa
 
"Minttu"
Mies ja tyttö 4 v. heräävät seitsemältä, syövät aamupalaa ja mies heittää tytön päiväkotiin töihin mennessään. Minä herään joskus kahdeksan jälkeen ja lähden salille jumppaan tai käyn lenkillä. Kun tulen takaisin syön aamiaisen pitkän kaavan mukaan lehtiä lukien.

Päivän vietän puuhastellen kaikkea mahdollista (ompelen, nettailen, luen, käyn kahvilassa, kaupoissa jne.). Haen tytön päikystä kolmen maissa, ja päivästä riippuen käydään kirjastossa, heppoja katselemassa tai muuta. Kotona syödään päivällinen neljän viiden maissa kun mieskin tulee kotiin. Ilta menee leikkiessä, pelaten tai jonkin lastensarjan parissa. Iltapesu kahdeksalta, sitten rauhoittumista ja nukkumaan meno. Tyttö on nukahtanut yleensä yhdeksään mennessö, ja aikuiset touhutaan sitten omiamme tai katsotaan joku aikuisten leffa. Mennään nukkumaan yhdentoista tai kahdentoista aikaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22984781]Edit. Joskus voi rutiinit häiriintyä, jos vaikka puhelin soi ja lehtikauppias soittaa.[/QUOTE]
Anteeksi. Mun edit tuli väärään kohtaan. Piti mennä tuonne minä & kissa vastaukseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22984908:
on se vaikeeta, kun kotona ollessakin pitää kaikki tehdä aikataulun mukaan. miksi tehdä elämästä vaikeaa. ei ihme kun ei sitten jakseta niiden lasten kanssa.
Aika suurpiirteisiä aikatuluja minun mielestäni.
En usko että tekevät kenellekään elämän vaikeaksi saatikka johtavat siihen ettei jaksaisi.
 
Lapset 3v joka käy kaksi kertaa viikossa päiväkerhossa 8.30-11.30
Kaksoset 1v
+ koira

Mies herää klo 7 ja samaten lapset. Minä saan vielä puolituntia loikoilla sängyssä.
Klo 7.30 - 8 aamupala. Mies vie koiran tässä välissä aamulenkille.
(jos esikoisen kerhopäivä, niin klo 8 aloitetaan lasten pukeminen autoon. Viedään esikoinen kerhoon ja sieltä tultua nostan kaksoset vaunuun ja lähden koiralenkille, josta kotiudutaan n.10.30 syödään välipala ja lähdetään hakemaan esikoista. Kerhon jälkeen esikoinen saa jäädä halutessaan vielä pihalle leikkimään.)
Normipäivinä lapset leikkivät aamupäivän sisällä ja minä teen kotitöitä, pyykkään, valmistelen ruokaa tms. tai käytän luppoajan hyväksi netissä ;) Kaksoset nukkuvat päikkärinsä aamupäivisin miten sattuu, joten seuraan heidän väsymystään ja vien sen mukaan sänkyyn.
klo 10 välipala
klo 12 syön minä ja esikoinen
klo 13 syövät kaksoset

klo 14 lähdetään ulos. Jos kaksoset ovat väsyneitä pääsevät suoraan vaunuun nukkumaan tai saavat hetken ulkoilla myös maassa.
klo 16 ruoka. Kaikki lapset syövät yhtäaikaa, kaksoset harjoittelevat itsenäistä syömistä.
Tässä välissä meneekin pidempi hetki keittiön siivoamiseen ja (mahdollisesti) kaksosten vaatteet tarvitsee vaihtaa.
Lapset leikkivät vapaasti. Siivoillaan päivän leikkejä pikkuhiljaa kasaan. Mies kotiutuu.

klo 18 iltapala, jonka jälkeen lapset suihkuun. Kaikki ovat atoopikoita, joten suihkun jälkeen liukuhihna rasvaus ja yöpuvut. Hampaiden pesu ja iltasatu. Kaksoset saavat iltamaitonsa ennen sänkyyn vientiä.
Kaikki sängyssä 19-19.30
Tavoite: klo20 lapset nukkuvat :D
Lähden koiran kanssa 1-2 tunnin lenkille.
klo 22 aikuiset syövät iltapalaa, juuttuvat television eteen ja menevät nukkumaan liian myöhään :D

Joskus saatetaan aamupäivisin käydä perhekerhoissa yms.
Ulkoilukertoja toivoisin olevan enempi. Meillä kaikki lapset viihtyisivät paljon ulkona ja viikonloppuisin ollaankin enempi pihalla. Nyt en saa arkipäiviin enempää ulkoilukertoja, mutta eiköhän kesällä lisäänny pihalla oleskelukin :)
 
"Piika-äiti"
Herätään yhdeksän ja kymmenen välillä
Pitkitetty, lounaaksi usein muuttuva aamupala, aamuleikkiä, siivousta, ruuan valmistelua puolille päivin. Kerho- ja perhekahvilapäivinä perhekahvilaan.
Tunnin, kahden ulkoilu ja pienen päiväunet 12.-14.
Välipala ja isomman lepohetki kuvakirjan tai äänikirjan kanssa.
Ruuan valmistelua, siivousta.
Päivällinen 16.00
Ilmasta ja olosuhteista riippuen joko pientä leikkiä tai tunnin ulkoilu isomman kanssa.
Lastenohjelmat, imurointia, pienemmän iltauniaika
ilmasta ja olosuhteista riippuen joko pientä leikkiä tai tunnin ulkoilu isomman kanssa tai aika usein kyläilyä.
Iltapalaa, sauna, iltasatua, viimeiset leikit, lelujen raivaamista 20.00-22.00
 
Meillä ei kyllä ole mitään aikataulua, jonka puitteissa jotain pitäisi tapahtua. Vaikka en edes yrittäisi, asiat tapahtuu kuitenkin suurin piirtein samoin joka arki päivä. Viikonloppuisin lipsutaan ihan huolella totutusta.

Lapsi herää 8-9, minä siinä samalla.
Sitten syödään aamupalaa, tehdään kotitöitä tai leikitään
Lähdetään ulkoilemaan/kylään/asioille tai sitten ollaan sisällä puuhaamassa
Ruokaa syödään 11.30-13.00 välisenä aikana, joko kotona tai sitten asioilla ollessa jossain kivassa kahvillassa/ravintolassa

Päiväunille lapsi käy 13-14, nukkuu tunnin, vähän yli
Sitten pieni välipala ja ulos/kylään/kauppaan tai sitten ei

Loppuilta menee miten milloinkin, mies tulee kotiin ja hänelle on ruoka valmiina eli syödään siinä, sitten saatetaan lähteä ulos tai kaupungille tai kyläilemään tai joku tulee meille.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22984908:
on se vaikeeta, kun kotona ollessakin pitää kaikki tehdä aikataulun mukaan. miksi tehdä elämästä vaikeaa. ei ihme kun ei sitten jakseta niiden lasten kanssa.
Ei mun elämä ainakaan oo yhtään vaikeeta.Tuntuu,että mulla ja lapsilla on helpompaa,kun päivä on aikataulutettu,jonka mukaan edetään.Itse jaksan omien lasteni kanssa ainakin vallan mainiosti. :)
 
"vieras"
Tänään :xmas:

klo 7 mies ja lapset herää, mies ja nuorempi lähtee n. 7.15 hoitoon ja töihin
klo 8 poika lähtee hakemaan kaveriaan kouluun
9.30 herään puhelimen soittoon erittäin sikeästi nukkuneena
syön ja juon aamuteen koneella, käyn paskalla jossa luen kirjaa
10.30 menen työpaikalle käymään
11.30 kaupan kautta kotiin
12 aamukahvit ja koneella istumista
seuraavaksi varmaan notkun tässä ja luen kirjaa tuonne neljään saakka, saatanpa ottaa päikkäritkin
klo 13.30 poika tulee koulusta
klo 16.30 mies ja lapsi tulee
ilta notkutaan kotona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22984908:
on se vaikeeta, kun kotona ollessakin pitää kaikki tehdä aikataulun mukaan. miksi tehdä elämästä vaikeaa. ei ihme kun ei sitten jakseta niiden lasten kanssa.
Meillä elämä on vain toimivaa aikataulun kanssa. Yhden kanssa ei niin tarkkaa ollut, mutta kaksosten jälkeen on ollut pakko pitää kiinni aikatauluista. Muuten joku jää vielä ruokkimatta ;) Kaksosten ruoka-ajoista ei lipsuta +-15min enempää. Muut kyllä joustavat paremmin ruoka-ajoissaan. Eli meillä aikataulut muodostuvat kaksosten ruokailujen ympärille.
 
"Tsirp"
Minä kotona 1 vuotiaan kanssa, mies töissä. Viikonloput on erilaisia, mutta arkipäivät menee näin:

Mies herää klo 06, tekee aamutoimet ja lähtee töihin.
Minä ja taapero heräämme about klo 8, syödään aamiainen, vaihdetaan vaatteet, kattotaan televisiota ja leikitään.
N klo 9-10 lähdetään käymään mummolassa, yleensä syödään siellä ja käydään kaupassa.
Tullaan kotiin klo 12-13 jolloin taapero menee päiväunille. Sillä aikaa äiti istuu koneella, tekee kotitöitä tai lukee kirjaa. :)
N. klo 14-15 taapero herää, syö välipalaa ja taas leikitään.
Klo 16 isi tulee kotiin.
klo 16:30 taapero syö toisen kunnon ruuan.
16:30-17:30 isi leikkii taaperon kanssa ja äiti huilaa.
n. klo 17:30 mennään iltapesulle ja taapero juo maitoa.
18.00- 19:30 Leikitään, syödään iltapala ja taapero menee yöunille.
20-22 äidin ja isin omaa aikaa, kattotaan leffoja, hempeillään ja mennään nukkumaan. :)
 
Tpjm
Meidän päivät vaihtelee tosi paljon, koska olen vuorotyössä. joka päivä kuitenkin on jotain samaa, ruoka-ajat ja nukkumaanmenoaika. tänään on vapaapäivä ja käytiin kerhossa. nyt päiväunet 3vllä ja 5v leikkii. mä alan siivota.
 
"PIMPELIPOM"
Ei mitään aikatauluja - teen töitä kolmessa vuorossa ja on edettävä sen mukaan. Lapsista suurin osa koululaisia jotka osaavat lähteä itsekseenkin kotoo ...

edes vapaapäivinä ei tehdä "kellon mukaan" juuri mitään .... :p

Mutta esimerkiksi tänään (vapaapäivä) on mennyt tähän saakka näin :

7.30 herätys, toppavaatteet yöasun päälle ja lumitöihin, kakarat autoon ja vein koululaiset kahdeksaksi kouluun

8.05 takas kotona 5- vuotiaan kanssa, kahvit tulille. Avasin tietokoneen ja surffailin, lapsi katto lastenohjelmia ja naposteli aamupalaa sohvalla

n. klo 09 pientä siivoilua, pyykit koneeseen ... yritin ettiä kampaajaa kun iski inspiraatio että olisin käyny tänään leikkuuttamassa oman ja pojan tukan - en löytäny ketään tälle pv:lle

n. klo 10 mentii ulos taas lumitöitä ja naapurin kanssa haastelua
kaupoille jossa oltiin n. tunti ja sit taas pihalla vähän aikaa palloilua

nyt on ruoka tulilla ..

päivä etenee tästä ainakin niin et viideltä vien yhen lapsen harrastukseen ja kuudelta menen itse jumppaan... muuten ei mitään tietoo :)
 
Mie herään yleensä klo 5.45 aamukahville miehen ja kahden vanhimman lapsen kanssa. He starttaavat kotoa klo 6, jonka jälkeen mie tyhjennän tiskikoneen, laitan pyykkikoneen päälle ja alan valmistella aamupalaa.

Viim. klo 6.50 herää yläasteelainen, hoitaa aamutoimensa ja syö. Lähtee kotiportilta koulubussilla klo 7.20. (Tämä on poika, ei siis tarvitse tuntia ”valmistautumiseensa” aamulla ;))
Klo 7.30 heräilee pikkuhiljaa muut koululaiset, jotka menevät ala-asteelle. Hoitelevat aamutoimiaan ja syövät ja lähtevät kouluun 8.30.

Pikkuväki heräilee sit vapaasti 7.30-9 välillä ja heidän kanssaan sit vaihdellaan vaipat, päivävermeet jne ja syödään aamupalaa ja siivotaan keittiö.
Jos mennään aamupäivästä ulos, niin klo 10 ollaan suunnilleen ulkona, silloin on 2 koneellista pyykkiä pestynä ja viimeiset kuivuu rummussa.

Klo 11 -12 välissä jossain syödään pikkuväen kanssa lounasta: edellisen päivän päivällisjämiä yleensä.
Sit tulee pikkuisten päikkärit ja 2 isointa pientä leikkii / on tietokoneella / katsoo telkkaa / auttaa äitiä / luetaan kirjoja / tehdään palapeliä jne. Mie myös valmistelen ruokaa, imuroin, viikkaan pyykkejä tai lorvin tietokoneella.

Koululaisia alkaa tulla 13-14 välissä ja pikkuväki alkaa heräillä. Välipalaa.
Läksyjä, kotihommia ja sensellaista.
Klo 15 tulee yläasteelainen kotiportille ja joskus myös joko toinen tai molemmat isommista lapsista. Jos eivät ehdi bussiin tai vanhimmalla on esim. autokoulua tai muuten pidempi koulupäivä, niin tulevat joko isän kyydissä 16.30 tai sit heidät haetaan illemmalla.

Klo 16-16.30 päivällinen. Päivästä ja illan ohjelmasta riippuen joko vähän aiemmin tai myöhemmin. Keittiön siivous ja pyykkihuolto loppuun, eli pyykit paikalleen... ne jotka on siis sen päivän aikana pesty.

Ulkoilua, lastenohjelmia, kaupassakäyntiä, saunanlämmitystä, kuntosalia ja teatterikerhoa, luistelua, hiihtoa, pulkkamäkeä, kirjastoa, kavereita... mitä nyt kukakin keksii ja haluaa ja mihin on mahdollisuus.
Klo 19 iltapalan valmistusta, iltapalaa, iltapesuja, mahdollisesti sauna ym. iltatoimia. Ehkä esikoisen hakua kirkonkylältä jne.
Viim. klo 20.30-21 nappulat petiin ja hyvää yötä. Siivoilua, tv:n katselua, mahdollisesti kotihommia ja sensellaista.
Puolenyön jälkeen mie itse kömmin maate, mies menee usein jo 23 maissa.

Tuolleen noin suurinpiirtein... ja joskus taas ei sinnepäinkään :D
 
Mie herään yleensä klo 5.45 aamukahville miehen ja kahden vanhimman lapsen kanssa. He starttaavat kotoa klo 6, jonka jälkeen mie tyhjennän tiskikoneen, laitan pyykkikoneen päälle ja alan valmistella aamupalaa.

Viim. klo 6.50 herää yläasteelainen, hoitaa aamutoimensa ja syö. Lähtee kotiportilta koulubussilla klo 7.20. (Tämä on poika, ei siis tarvitse tuntia ”valmistautumiseensa” aamulla ;))
Klo 7.30 heräilee pikkuhiljaa muut koululaiset, jotka menevät ala-asteelle. Hoitelevat aamutoimiaan ja syövät ja lähtevät kouluun 8.30.

Pikkuväki heräilee sit vapaasti 7.30-9 välillä ja heidän kanssaan sit vaihdellaan vaipat, päivävermeet jne ja syödään aamupalaa ja siivotaan keittiö.
Jos mennään aamupäivästä ulos, niin klo 10 ollaan suunnilleen ulkona, silloin on 2 koneellista pyykkiä pestynä ja viimeiset kuivuu rummussa.

Klo 11 -12 välissä jossain syödään pikkuväen kanssa lounasta: edellisen päivän päivällisjämiä yleensä.
Sit tulee pikkuisten päikkärit ja 2 isointa pientä leikkii / on tietokoneella / katsoo telkkaa / auttaa äitiä / luetaan kirjoja / tehdään palapeliä jne. Mie myös valmistelen ruokaa, imuroin, viikkaan pyykkejä tai lorvin tietokoneella.

Koululaisia alkaa tulla 13-14 välissä ja pikkuväki alkaa heräillä. Välipalaa.
Läksyjä, kotihommia ja sensellaista.
Klo 15 tulee yläasteelainen kotiportille ja joskus myös joko toinen tai molemmat isommista lapsista. Jos eivät ehdi bussiin tai vanhimmalla on esim. autokoulua tai muuten pidempi koulupäivä, niin tulevat joko isän kyydissä 16.30 tai sit heidät haetaan illemmalla.

Klo 16-16.30 päivällinen. Päivästä ja illan ohjelmasta riippuen joko vähän aiemmin tai myöhemmin. Keittiön siivous ja pyykkihuolto loppuun, eli pyykit paikalleen... ne jotka on siis sen päivän aikana pesty.

Ulkoilua, lastenohjelmia, kaupassakäyntiä, saunanlämmitystä, kuntosalia ja teatterikerhoa, luistelua, hiihtoa, pulkkamäkeä, kirjastoa, kavereita... mitä nyt kukakin keksii ja haluaa ja mihin on mahdollisuus.
Klo 19 iltapalan valmistusta, iltapalaa, iltapesuja, mahdollisesti sauna ym. iltatoimia. Ehkä esikoisen hakua kirkonkylältä jne.
Viim. klo 20.30-21 nappulat petiin ja hyvää yötä. Siivoilua, tv:n katselua, mahdollisesti kotihommia ja sensellaista.
Puolenyön jälkeen mie itse kömmin maate, mies menee usein jo 23 maissa.

Tuolleen noin suurinpiirtein... ja joskus taas ei sinnepäinkään :D
Kuulostaa toimivalle ja onnelliselle suurperheen täydelle arjelle.
Luin sen lehtijutunkin teistä ja samantyyppisen kuvan sain: Homma pelittää ja kaikki voivat hyvin.
:)
 

Yhteistyössä