LKS:ään synnyttämään meneviä?

Mäki oon koittanu pihaa vähän laittaa... :D
Ostin orvokkeja amppeliin ja sitten ruukkuihin takapihalle :) Harmi ku aikasemmat asukkaat ei ole pahemmin tuolla pihalla mitään tehny niin on vähän kaljun näkönen tuo piha :(
Ensimmäistä kertaa kokeilin myös laittaa hyötykasveja, salaatit laitoin kasvamaan ja kyllä tuolta ruukusta jotain nousee :)

Kiva ku on nyt vähän viileempää niin ei ole yöt niin tuskasia :whistle:


Talvicci ja Torsti rv.25+1 :heart:
 
Katjuska
Mäki aina välissä sekoilen viikojen kanssa ja pitää sitten tarkistaa jostain... :D

höyhen
Tervetuloa :wave: Miten sulla on raskaus sujunu? :)

Mitenkäs fyssarilla on siellä vauvan kanssa sujunu? Olis kiva kans kuulla miten synnytys meni? :)


Talvicci ja Torsti rv.25+2 :heart:
 
Ei oo tullu kirjoteltua aikoihin.
Mulla on huomenna käynti äitipolille kun meinaa raskausmyrkytys pukata päälle tai jotain. Paineet on nousseet ja on nyt olleet yli 150/85 jo useamman viikon ja turvotus on ihan älytöntä. Jalat on ku pahimmatkin vesipatja alustat ja sormetkin niin jäykät ettei meinaa kirjottaminen sujua. Öisin ei meinaa saada nukuttua kun supistelee ja jomottaa joka paikkaa ja kaikkinensa olo on melko kaamea. No kaiken se kestää, kaikense antaa... äiti. :) Ei tässä onneksi taida enää montaa viikkoa olla jäljellä ja turvallisilla synnytys viikoillahan tässä aletaan jo oleen.
Mites te muut ootte tuosta helle aallosta selvinneet? Me laitettiin ulos pavilijonki ja ostin lekottelu tuolin niin pääs välillä varjoon makoileen. Lasten uima-altaassakin oli melko kiva lilluskella, vaikkakin ei sinne lapsille enää leikkitilaa jääny ku mamma siellä makaili.
Nyt on aika lähtee lepäileen niin on sit huomenna skarppina siellä äippäpolilla.

Kojo 36+6
 
Höh, ei ne meille mitään sukupuolia kertonu rakenneultrassa viime viikolla... Kiirettä piti ja lääkäri oli jotenkin kireän oloinen. Ei keretty ees kysyä ja oli vähän semmonen ilmapiiri ettei toisaalta uskallettukaan. Vaikka kaikki siis oli molemmilla vauvoilla hyvin :)

Kätilö häthätää ovenraossa ojensi vielä jotain esitteitä mukaan ja sanoi että voidaan halutessa tulla tutustuun synnytysosastoon. Mikähän ihme kiire sielä oikein oli... Viime kerralla oli aivan eri meininki.

Haha mun maha on aivan toispuoleinen :D A-vauva on alempana, kai vähän tuola lantiossa piilossa, mutta B-vauvan puoli pongottaa tuosta ylempää aivan valtavasti. Ja B:n jalat alkaa vissiin lähennellä alimpia kylkiluita, koska sieltä ahistaa istuessa niin karseasti! Onneksi enää 3 päivää töitä ja sitten vapaus!!!

Ituo 22+2
 
Onhan tuo kyl ollut tuskastuttavan kuuma! varsinki näin loppuvaiheessa raskaana ollessa..:D
jotaki pientä supisteluaki välistä ollut,mut ihan harmittomia ja lähes kivuttomia vielä.. :D

miekään en taho enää nuissa raskausviikoissa perässä pysyä välistä pitää ihan laskurilla laskea missä mennään..:D

Tänään oiski ohjelmassa varmaan sit pinnasängyn kasaaminen ja laittaminen.. :p

rv 37+4
 
Meillä pinnis on ollu kasassa jo useamman viikon ja kaikki muutenkin valmiina. Mulla kun on ollu pakko himmailla vauhtia silloin 32 viikosta tonne 35 viikolle niin laitoin silloin jo kaikki valmiiksi et jos tulee ylläri lähtö. Hyvin kuiten päästiin tänne turvallisille viikoille ja nyt olenkin kauhistellut et mitäs jos tää meniski vielä yli aikaiseksi :O
Siellä sairaalalla saattaa kiireet olla milloin minkäkinlaisia. Meidän eka synnytyksessä oli niin ruuhkaa saleissa että osa joutu "jonottaan" sinne. Kuusi vauvaa syntyi sinä aikana kun mie sen 7 tuntia siellä olin. Ja lääkäreillähän on vielä siihen päälle omat kiireensä. Ei kiire tietenkään ole koskaan syy kiireisen tuntuiseen kohteluun, mut niin saattaa joskus käydä. Ei meillekkään tässä raskaudessa sukupuolta rakenne ultrassa katottu. Muissa raskauksissa se ollaan kyllä saatu tietää sit myöhemmissä ultrissa. Nyt ei tänään kyllä haluta edes tietääkkään kun on ollaan tietämättä pärjätty jo näin pitkälle. Tuleepahan uusi kokemus tässäkin :)

Kojo 37+0
 
Talvicci kiitoskysymästä ihan hyvin siihen nähen et olen vasta 24.5. asti tienny ylipäätään kokoraskaudesta ja viimeviikolla saanu tietää et aletaan olla 15vkon puolella :confused: oireita ei kylläole ollu ei sitten minkäänlaisia ja kahet menkatki tuli vielä tossavälissä ennen ku jäipois. siksi en tienny asiasta aikasemmin. mutta nyt on aika helpottunuolo ku sai tietää et ollaan jo ns. riskirajan paremmalla puolen eikä tarvi sitä enää ressata ku kaks km tuossa jokunen vuosi sitten tuli koettua. :| eli hyvin menee ja ke olis sit eka neukkukäyntiki edessä ku saatiin selville missä mennään :)

höyhen ja tonttu 15+2
 
Kojo
Toivottavasti säästysit tuolta myrkytykseltä. Onneks sulla on kuitenki noin kivasti viikkoja :)
Täysaikanenhan se virallisesti on jo :)

Helteestä...
Mä uskaltauduin jopa uimaan kerran jo ku oli ne kunnon helteet, en ole kyllä aikasempina kesinä käyny jo näin aikasin uimassa! On se mukava ku on vähän viileempikin välissä... Meinas olla turhan lämmin ku ei tarttenu tehä edes mitään ku oli jo hiki :whistle:

äitix4
Tervetuloa :wave: Mehän taijettiin tuolla vauvakuume puolella kirjotella samassa pinossaki jos oikein muistan. En tiennykkään et säki oot pohjosesta :)

Ruuhkasta synnärillä...
Esikoinen synty lokakuussa 2009. Ei jouduttu mitenkään jonottamaan saliin ku mentiin mut sitten osastolla tuntu et jotenki et kiirettä piti välissä... Huonekaverilla vauva vain itki ja itki, pyys lisämaitoa. Käskivät tylysti tulla ite hakemaan... Loppujen lopuks sillä vauvalla oliki solisluu poikki tai jotain... Itekki hoitoalalla olevana tiiän että se kiire ja hoppu on välissä melkosta... :(

höyhen
Oho. Selviskö se vuodon syy sitten ollenkaan? Kaverilla tuli "menkat" ekat 3kk, alko sitten epäilemään et on raskaana ku viimeset menkat kesti päivän. Sillä oli istukka kohdunsuun päällä niin siksi vuoti sitten...
Tuliko teille tää raskaus sitten ihan yllätyksenä, tosin oot keskenmenonki joutunu kokemaan :( niin oliko teillä sitten pitempäänki yritystä?

Meillä päin ei ole mitään perhevalmennusta... :(
Uudelleensynnyttäjille ei kuulemma välttämättä edes järjestetä neuvolan synnytysvalmennusta mut me ajateltiinki mennä synnärille tutustumaan siihen lauantain tutustumiseen niin siellä sitten vois varmaan kysyä kaikkee mikä askarruttaa...


Tänne on rantautunu jonkinlaisia liitoskipuja. Aamulla ku nousee ylös niin joskus jonkun aikaa häpyluuhun käy kipeetä :( Mut on kyllä ollu tähän mennessä tälläkin kertaa niin helppo raskaus *koputtaa puuta* etten valita :)

Talvicci ja Torsti rv.25+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
kojo mites äippäpolilla meni???

äitix4 tervetuloa!

höyhen83 no sulla on menny sit nopeaa tuo alkuaika ku et ole tienny raskaudesta:p

kinuski90 olen käyny mut siitä on 5v aikaa niin turhan kauan sitten...olis kiva jos iteki pääsis ihan sillä et ku miehelle tää on eka ja hän on kiinnostunu:saint:

Talvicci toivotaan että nuo liitoskivut on ainoot mistä joudut kärsimään tässä raskaudessa!

Sairaalas ei kuulemma saa enää hengähtää synnytyksen jälkeen vaan vauva on vierihoidossa 24/7.Kyl mun mielestä äidin pitäisi saada levähtää synnytyksen jälkeen(kesto voi olla kuite monta päivää!!),kotona auttavat kädet on kuite vähissä.Hyvä kuulema et paskalle/suihkuun pääsee ilman vauvaa...kait niil on vähennetty työntekijöitä tai ajateltu et parempi heti tositoimiin,olit sitten kuinka väsynyt tahansa..
kaveri kerto et odotti innolla et ku vauva syntyny niin saa levätä pari pv ja et hän on nyt niin kauan sairaalas ku mahollista,ku esikoisesta lähti 2pvn päästä kotiin,niin eipä ollu sit nyttenkää ku 2pv, et pääsee kotiin lepäämään.Lisämaitoo ei anneta vaan tissillä koko ajan,vaikka maitoa ei tulisi...
taidan mieki tulla niin nopee ku mahd kotiin jos noin todellaki on,ellen sitten saa perhehuonetta ja mies voi olla apuna.

ja mua niin ärsyttää ku en ole saanu synnytyskertomusta tai päässy viimeks ees juttelemaan siitä,aloin nyt miettiin ku talvicci sanoit tuosta solisluusta et esikoisellaki muistaakseni murtu solisluu ja et se korjaantu itestää sit...ei muista ulkoo!
näin unta että vauvamme syntyi 2.9!! :D
tää on heränny tänään jo 4 eli sellaset 3tuntia tullu nukuttua :kieh: onneksi on saikulla niin on pv aikaa torkkua sit mut kohta neuvolaan päin kuulemaan tuomiot :D
jiimii&poju28+3
 
Viimeksi muokattu:
Moi
JiiMii82 joo eiphään ole päässy ressaan mittään ku ei oo tienny :D

Talvicci vuotoja ei oo sen kummemmin selvitetty et mistä johtu mut ne toiset menkat näin jälkikäteen aateltuna oli aika kummat 1pvä vuotoa 1pvä väliä jne. muutaman päivän ajan :)
Keskenmenot on tapahtunu jokunen vuos sitten aikasemmassa suhteessa.
ei se bebe yllätys ollu viikot vain :D alusta asti puhuttu kumpiki et halusi vauvan ja olis ihana ku elämäntilanteet kummallaki vakaat vakkari työ kummallaki ja tälleen ja aika pianhan tuo bebe onki nyt sit tulossa :)

mut nyt alan pakkaamaan tavaroita ja huomenna junailen Seinäjoelle rokkailemaan :D

höyhen ja tonttu 15+4 <3
 
JiiMii
Sun kaverillekko näin oli sanottu? Mun hyvä ystävä sai melko vasta vauvan ja sano et kyllä siellä olisivat lisämaitoo antanu ja ei siellä mihinkään kahvioon tarttenu vauvaa ottaa mukaan :O Ties mitä tautisia sielläki voi olla ku sairaala kuitenki kyseessä :whistle:
Mitähän p*skaa ne on siellä puhunu :D

höyhenelle hyvää reissua :wave:

Mitäs Kojolle sanottiin polilla?
 
Äitipolilla kävin tosiaan maanantaina ja siellä oli taas oikein mukavat hoitajat.
Ensin menin käyrille vähäksi aikaa ja vauva anto siellä oikein kunnon jumppanäytteet antureille :)
Sitten lääkäri kutsu huoneeseen ja aloitettiin tutkiminen. Oli oikein rento ja selkeästi asiat selittävä naislääkäri jonka nimi ei kyllä jäänyt mieleen.
Tarkkaan tutkiskeli virtaukset, sydämen toiminnan ja mittaili koon. Vauva on muutamaa viikkoa pienempi ku mitä pitäis, mutta virtauksissa ja muuallakaan ei havaittu mitään poikkeavaa. Painoarvio oli 2500g ja viikoja siis oli tasan 37.
Sisätutkimuskin tehtiin ja ihan täysin epäkypsä tilanne oli, joten saas nähä nyt koska se päättää mailmaan putkahtaa. Kovasti se tänäänkin on taas supistellu mut eipä nuo supistukset taida mitään saada aikaseksi.

Kojo 37+4
 
Huh kyllä tää odotus kävis pitkäksi näin loppu ajasta..:D

tänään rv 38+4? ??
ei mitään isompia tuntemuksia että vaavi ois vielä aikoihin tulossa, tosin viime neuvolakäynnillä oli sentään kiinnittynyt jo!? eipä oo kohta enää maksimissaan ku 3 viikkoa ja vauva on maailmassa, ei vaan malttais enää odotella. :D
sentään harjoitus supistuksia tulee ihan mukavasti välillä ihan tuntuviaki jo, että ehkä ne paikat siellä kypsyy..

mitäs muiden odotukseen!?
 
heips :wave:
rokit rokkailtu ja oli ihan parasta vaikka ilmapatja sanoki ittensä irti jo ekana yönä :D
reissun aikan oli tipahtanu aika rakennu ultraan eli sitä oottellessa :) ikävää kun sataa vettä :(

höyhen ja tonttu 16+3
 
Hei kaikille.
Talvicci juu pyörin myös tuolla vauvakuume puolella nyt keväällä ja täältähän sitä pohjosesta :) Tipahdin tosta toukokuisten pinosta joulukuun ikävien rakenneultra kuulumisien takia, mutta nyt ollaan taas sitten raskaana :) Synnärille matkaa n. 180 km, tosin minä varaudun jo 2 viikkoa ennen lähtemään veljen luo odottelee synnytystä. Olen 3 tehny viikolla 38 ja synnytyksen kestot ei ole olleet mitään pitkiä ni pakko ennakoida että ehtii synnärille :)

Joku oli kirjoitellu että synnärillä ei pääse isommin levähtelee, ennen kyllä sai nukkua ja levähtää jos siltä tuntu. Kysäsin nyt varsin ku olin joulukuussa synnärin puolella yötä että miksi vauvala on nykyään nii pieni. Vastaus oli että sinne saa viedä vauvat pääsääntösesti ne jotka on leikattu, meidän jotka ovat jo "konkareita" ja ensisynnyttäjien tulisi tosiaan hoitaa vauvoja 24/7 mutta sano se hoitaja sitten että jos on tosi väsynyt ni kyllä he on antaneet muidenki viedä vauvalaan hoidettavaksi että saa vähän edes levähtää. Itse ole aikaisemmin kyllä tosiaankin levähtänyt sen ajan mitä olen siellä ollut, mutta nyt täytyy sitten vissiin hoitaa vauvaa itse :) No onneksi kotona saa kuiten ihan hyvin levähdellä vaikka mies onkin töissä. Vanhin tyttäristä on jo 12 vuotias ja osaa vauvoja hoitaa, siskon poikaaki pyörittelee kohta paremmin ku ensisynnyttäjä :D Tosin hulinaahan se tulee olemaan mutta siihen tottuu onneksi aika äkkiä.
Minkä ikästä porukkaa täällä on? Itse ole -78 syntynyt.
Hyvää juhannusta vaan kaikille jos en koneella ehdi enää käymään :)

äiti x4 viikkoja vissiin yli 15 :D ei oikeen pysy kartalla
 
Kojo :)
Varmaan kuitenki hyvä vain et tilanne epäkypsä niin vauva sais vielä kerätä painoa lisää mahassa?

äiti x 4
Juu mä muistanki hämärästi jotain mitä kirjottelit aikasemmasta raskaudesta :hug:
Mä oon 23v :)


Mulla oli tänään neuvola ja toinen neuvolalääkäri...
Verenpaineet ok
Pissa puhas
Kohdunsuulla kaikki kunnossa
Sf-mitta 23cm (rv.22+0 21cm)
Hb 135
:heart:-syke 135krt/min
Liikkeet +

Sf-mitan otti lääkäri, esikoisesta sai pienempiä mittoja ku neuvolantätit. Eka mitta huiteli yläkäyrällä nyt tipahti vähän keskikäyrän alapuolelle.
Sydänääniä kuunnellessa pari kolme kertaa monotti sitä anturia.
Tarjonnasta ei sanonu mitään ku kysyin, sano ettei sillä näillä viikoilla ole mitään merkitystä ku kääntyvät ja pyörivät paljonki...

Minkä perusteella teillä korttiin merkataan liikkeet kuinkakin monella plussalla?

Lääkäri totes mulla kuulemma olevan löysät vatsan peitteet :ashamed: ja kehotti kiinnittämään huomiota vatsalihasten vahvistamiseen synnytyksen jälkeen... Että ku huomas ylösnoustessa mulla tuossa keskellä jotain tyrämäistä pullistumista vatsalihaksissa...

Kysy paljonko tuli painoa esikoisesta kun raskausarpiakin on tullu (esikoisesta kommentoi noita arpia "Vähän on tää mahakin kyllä revenny... ) Sanoin että 17kg.
Seuraava kysymys olikin että mitä liikuntaa harrastan? Sanoin että oon käyny uimassa, muuta en kerenny sanoa ku totes et joo mikään kävely ei riitä, vaan pitää kohdistaa liikuntaa enemmän ihan vatsalihaksiinki, uinti on kuulemma hyvä harrastus...
Totes sitten että ku en mä kuulemma miltään bodariltakaan näytä :O :ashamed:
Ekasta neuvolasta laskien painoa tullu 6kg, nyt 63,5kg näytti neuvolan vaaka...

En nyt tiiä miten nuo kommentit olis pitäny ottaa :confused: On toki musta hyvä et opastavat liikunnan harrastamisessa ja muutenki mut jotenki tuli vaan semmonen olo että tää lääkäri varmaan kuvitteli mun vain makaavan sohvalla ja mässäävän jotain karkkia kilotolkulla... :ashamed: Tiiän kyllä että varmaan nää hormoonitki tekee et tuli paha mieli...
Lääkäriki ite tais sen huomata ku totes sitten et millaset mielialat mulla on ollu, et onko jotain masennusta ku tunnuin niin liikuttuvan noista vatsalihasten harjottamis jutuista...
Sano kyllä ettei tää mun tilanne nyt niin huono ole mutta kun olen nuori niin kannattaa nyt yrittää tää asia korjata ja että kuulemma muillaki tämmöstä ollu...

Sitten kysy et onko muuta mielen päällä... Synnytyksestä sitten sanoin ja pillahin itkuun :'(
Pelkopolille lähti nyt sitten lähete, saa nähä miten sinne saa aikoja ja vaikuttaako nää kesälomat jotenki siihen. Sen puolesta helpottunu olo vaikka itkun kanssa mä sieltä kotiin lähin...
Hyvä kyllä et tää lääkäri otti mut tässä asiassa tosissaan ja neuvolantätikin oli sitä mieltä et laittaa lähetteen sinne...

Oliko jollaki kokemusta tuosta LKS:n pelkopolilla käymisestä?

Talvicci ja Torsti rv.26+5 :heart:
 
Hmnta =)

Kinuski,oletteko ihan ostaneet oman vai vuokrallako asutte?isompaan asuntoon?

Äitix4 kiva et nyt sai todella vastausta tuohon et on muuttunu noin,onhan se hyvä et vierihoidos koko aika niin käynistyy imetys paremmin ja jos sit kuite ottavat jos ian rättipoikki on..miten miehenne aikoo muuten ottaa iskäloman??mulla mie ottaa sit varmaan synnytyksestä seuraavat 2vk,ilmoittaa kelalle LA seuraavat 2vk,mut voi sit siirtää töissä jos vauva ei taho tulla pihalle =D

sispillä alkaa päibvät käydä vähiin ;) tulehan ilmoittelemaan sitten kun lapsi maailmassa ja kertomaan millasta tuol tosiaan nyt on =)

( . ) Ens viikolla kirjoitetaan kauppakirjat ja muutetaan heinäkuun aikana omaan asuntoon!! =) ihana päästä kerrostalosta rivitaloon,vaikka nytkin on alin kerros ja oma sisäänkäynti mut silti!ja tehdään tosin heinäkuun alus pintaremppaa,portaat pitää pinnoittaa uusiks ja saunan lauteet uusitaan,keittiön kaapit kaipaa maalausta(ainaki) ja seiniä maalaillaan..mut ei mitää hirveetä hommaa!otettiin ylim lainaa remppaan/kalusteisiin. ostaa pitäs sohva,sänky ja muita kalusteita,tulee ainaki hommaa ens kuulle,mut ihanaa et ehtii (toiv) rauhoittua ennenkuin pikkuinen tulee <3 ja kunhan mie malttaisin olla liikaa rehkimättä:ashamed: olen aina omasta asunnosta ja sen sisustamisesta haaveillu niin...sellasta tänne! maha kasvaa kovaa vauhtia:heart:
painoa on tullu jo ihan liikaa,varmaan 13-14kg :kieh: sitä se tekee ku ei paljoa tule liikuttua mut jospa nyt sit tasottuis. Ihanaa juhannusta kaikille!!!!
jiimii&poju 29+4
 
Juhannusta kaikille :)

Tänään kävin taas äitipolilla ja viikkoja siis kasassa 38+3. Painoarvio oli tänään 2800g eli omaa rauhallista tahtiaan kasvaa pariviikkoa pienempänä kuin pitäisi. Mitään huolestuttavaa ei minkään osalta ollu joten raskaus saa jatkua normisti eteenpäin. Lasketulle päivälle laittovat vielä kontrolli ajan jos ei siihen mennessä ole vauva syntynyt.
Viime sunnuntaina alko säännölliset supistukset illalla seitsemän korvilla ja niitä kesti sit aamu kuuteen saakka. Välillä oli väliä 10 minuttia ja välillä vaan 3 minuttia. Ei ne sitten kuitenkaan voimistuneet missään vaiheessa oikein kunnolla. Siitä asti mulla on supistellu joka päivä säännöllisen epäsäännöllisesti ja varsinkin öisin. Yhtään yötä ton jälkeen en oo kunnolla nukkunu, joten alkaa välillä vähän kärsivällisyys oleen koetuksella.
Nyt mie tänään tein diilin vauvan kanssa et olis ihan rauhassa masussa viel ens viikkoon niin saatais tämä juhannusaika olla vielä koko perhe koolla ystäväpariskunnan luona. Huomenna ois tarkotus kavereiden maalaismaisemiin mennä joka on onneksi lähellä kaupunkia et pääsee puolessa tunnissa laitokselle jos tarve vaatii.

Iästä oli puhe niin mie täytän 29 tän vuoden puolella ja tosiaan kolmas lapsi on nyt tuloillaan.
Osastolla vauvan hoitamisesta: Mie jo toisen kohalla hoidon pääsääntöisesti vauvan itse koko osastolla olo ajan. Olisinko suihkun ja oman ruokailun ajaksi välillä vieny hoitoon ja osastolla mie tosiaan olin vain sen "vaaditut" kaksi päivää. Nytkään toivottavasti ei tarvitse siellä yhtään sen pidempään viipyä niin päästäis koko perhe yhessä kotona tutustumaan vauvaan jota ollaan niin kovasti ja kauan odotettu syntyväksi.
Painon noususta ja siitä keskustelemisesta terkkareiden/lääkäreiden kanssa: Mulle on tässä raskaudessa tullu ihan mielettömästi painoa. eli jotain 28 kg nyt ja tälle "ilmiölle" on muutamakin selitys. Mie olin alkuraskauden aikaan vielä toipilaana mun syksyllä sairastamastani taudista ja se hankaloitti kovasti tuota liikkumista ja kunnon ylläpitoa aina jouluun saakka. Sitten nyt loppuajasta on noussu varmaan toistakymmentä kiloa melkeinpä vain turvotuksista johtuvia nesteenkertymisiä. Mulla jostain syystä elimistö kerää nyt ihan mielettömästi nestettä ja joka paikka kropasta on aivan pöhöttynyt. jalkojen turvotus ja niinkutsuttu kuoppaturvotus on saanut meikäläiselle aivan uuden merkityksen. Esim. pikkuleegoja painelemalla jalkaan voi saada tehtyä melko hienon taideteoksen koko jalan alueelle ja se kestääkin melko pitkään ;)
Turha noista kiloista on kenenkään hirveesti huolehtia tässä vaiheessa jos ite tietää ettei ne kaikki kilot ihan pelkää "laiskuutta" ole tulleet. Kyllä ne kilot sit karisee aikanaan kun pitää vaan itsensä skarppina asian kanssa sitten kun sen aika on. Tärkeämpää mun mielestä on sit imetysaikaankin huolehtia siitä omasta riittävästä ravitsemuksesta jotta maito riittäis ja sit karistella niitä kiloja pikkuhiljaa. Tiedän oman työn puolesta et noista asioista keskusteleminen on ihan äärimmäisen vaikeaa ja sanojen muotoilu hankalaa varsinkin jos ei tunne sitä omaa asiakastaan vielä kunnolla. Ikäväähän se on jos paha mieli on jäänyt, mut noista asioista on sit hyvä keskustella sen oman terkkarin kanssa vielä uudemman kerran toisella kertaa niin oppii se terkkarikin tuntemaan sua paremmin. Mulle on onneksi sattunut itelle aivan ihana terkkari jonka kanssa ollaan tunnettu jo mun esikoisen syntymästä saakka. Hänen kanssaan se keskustelu sujuu niin jouhevasti ja nytkin tästä mun painon noususta hälle kommentoin jo alkuraskauden aikaan et: Mua ei kiinnosta paljonko tuo paino nousee, nousee minkä nousee ja mie sen osaan sitten aikanaan kyllä puottaa pois. Pääasia on et tota painoa seurataan just raskausmyrkytys riskin vuoksi kaikilta äideiltä sekä huomataan mahdolliset muutokset vauvan kasvussa varsinkin loppuajasta. Mullahan ei tuo mahan sf mitta ole edelleenkään ku 29cm jossa se on pysytellyt viimeiset kolmisen kaks viikkoa. Vauva on jo laskeutunut, joten tuskinpa tuo mittakaan tosta enää enempää kasvaa. Maha mulla on melko pieni vaikka ite olenkin melko isokokoinen.

Romaani tästä tekstistä näemmä tuli :)
Oikein hyvää juhannusta siis kaikille, nyt kokeileen nukkumaan menoa.

Kojo 38+3
 
Talvicci: Ihan hirveän töykeä lääkäri sulla :hug: Mulla oli vasta eka lääkäri, ja oli onneksi ihan kiva nuori naislääkäri. Mutta onneksi on jo komas lapsi tulossa, ja itsellä hyvä luotto siihen että kaikki menee hyvin. Ihan turhaan nimittäin otti lääkäri esille keskenmenomahdollisuuden vielä tässäkin vaiheessa (18+) ja kiirehti sitten paikkaamaan että kyllä se silti varmasti ihan hyvin menee, ei ole mitään syytä muuta luulla...No miksi piti yleensäkkin ottaa puheeksi :kieh: Raskaana ollessa on aika herkkänä asioille...

Olen kaksi lasta synnyttänyt LKS:ssa, 2005 ja 2007 ja molemmilla kerroilla ainakin silloin on voinut viedä vauvan vauvalaan jos on ollut väsynyt tai käynyt suihkussa tms. En usko että aivan olisivat linjaa muuttaneet. Ainakin toivon niin!
 
heippatihei!
yhdessä kasassa vielä ollaan.. Laskettu aika mennyt 4 päivää tänään yli, ja kyllä seki tuntuis jo ikuisuudelta. :D
Noh tänään sain ajan yliaikais kontrolliin ensi viikon maanantaille ja sanoivat että voi olla että sinne jo sit jäädäänki jos tilanteet on tarpeeksi hyvin, eli noin viikko vielä ja saattaa alkaa tapahtumaan. :)

ainiin esikoinen (3vuotta 9kk) kysy aamulla ku sanoin että äiti menee neuvolaan että ottaako lääkäri vauvan jo mahasta.. ihana ku hänki odottaa jo kovasti vauvaa..:)

sispi ja masuasukas 40+4
 
Meidän poika syntyi 11.7.11 rv 41+4 painoa 2990 cm ja pituutta 48 cm

LKS:stä jäi ihan hyvä kokemukset ainaki synnytyksen ja vierihoidon osalta.
uudet salit olivat kyllä hienot :) ja suurin osa kätilöistäki aivan ihania. :)
 

Yhteistyössä