Lokakuun -08 kullannuput

Jasmaran galluppiin, Mulla on Media-assistentin paperit, opiskelen tällä hetkellä puku-ompelijaksi. Lähinnä olen baareissa työskennelly ennen raskautta :)

Meillä tykättiin eilen vellistä tosi paljon. Tänään lisää!
 
Syökö kaikkien muiden lapset hyvin pullosta?!
Meillä on muutaman kerran koitettu tarjota pullosta lypsettyä maitoa eikä meinaa millään kelvata. Äärimmäisen kova nälkä täytyy olla että maistuu ja sekin itkun kanssa!!
 
FPI
Ai niin, gallup...eli koulutukseltani oon ympäristöinsinööri ja ympäristökonsulttifirmassa töissä, mutta en varmaankaan palaa, kun työ on Helsingissä ja me nykyään Joensuussa...oon ajatellut, että ryhtyisin taas opiskelijaksi, mutta saas nähdä! Niin ja ens vuoden vaihteeseen oon ajatellut ollu kotona. Kuntalisä tuli Joensuuhun tän vuoden alusta ja on 180 e!
 
Ensiksi vastaukset galluppeihin ja kyseleyihin

Puuhailu meillä on niin sanottuja jumppahetkiä neidin kanssa, ja neiti tykkää niistä kovasti. sitten meillä lueskellaan, leikitään ja rupatellaan pitkiä hetkiä.

Yöunet meillä mennään nukkumaan siinä klo.23 ja herätään joskus 4-5 välissä syömään. joskus heräillään useammin kuin kerran syöpöttelemään tai muuten vaan jos vaikka ilmaa vatsassa.Itse nousen yleisemmin jo silloin ylös yöllä kun sängystä rupeaa kuulumaan ähinää ja puhinaa. kun meidän neiti on sellainen että se ei pahemmin itke. :) kokonaisuudessaan meidän yöunet kestää siinä 9 tunnista 11 tuntiin.

silmien väri siinä ei ole vielä ainakaan tapahtunut muutosta, edelleen ovat tuollaiset tumman harmaat.

vaatteet meillä on käytössä 62/68.

imetys ja kiinteät täällä ollaan edelleen täysimetyksellä, ja kiinteät olen ajatellut aloittaa ehkä ensi viikolla kun neidillä on silloin ikää 3 ja ½ kuukautta.

ja loppu kysymyksiin lyhyesti.

Meillä kylvetään 1-2 krt/viikko
Ikää 25 ensimmäinen lapsi ja Vantaalla asustellan,
Ammatti mulla on kahvilatyöntekijä/kokki, mutta olen valmistunut Caterin-alan kokiksi.
Itse olen ajatellut jäädä kotiin ainakin pariksi vuodeksi, ellei sitten tule niin tiukkaa että pitää palata töihin. :/ no sen näkee sitten.

Meillä oli viimeviikon keskiviikkona 3kk neuvola, jossa myös saatiin tuo rokotus, rokotukseen neiti ei edes inahtanut eikä tullut mitään jälkioireitakaan. Neidin mitat olivat Paino 6340g(4210g) pituus 61,5cm(53cm)py 41,3 cm(37,5cm).
Neiti sai taas hirveästi kehuja neuvolahoitajalta, kun ei vierasta ja juttelee aivan hirveästi.

Karoliinakin on saanut räkätaudin, kuumetta ei ole mutta yskii ja räkää tulee. :snotty:
välillä joutuu herättelemään keskellä yötä nenän tyhjennykseen jottei rohisisi niin paljoa.
Ja kaiken huipuksi meidän parvekeen ovi ei mene kiinni kun on kai turvoksissa(meillä on siis makkarissa parveke), yöllä on ainakin niin pirun kylmä että melkein pitäisi ulkovaatteet olla päällä jotta tarkenee. :kieh: tänään kävin sanomassa asiasta, asia meni kiireelliseksi mutta meidän huoltoyhtiön kiirreellisyys on sellainen että asia saatetaan tulla hoitamaan vasta ensi viikolla, jos silloinkaan. vastahan me ollaan neljä vuotta odoteltu että tuo parvekeen toisen oven lasi tultasiin laittamaan, kun meni ihan säpäleiksi neljä vuotta sitten. |O
eli asiat mukamas hoituu...

Meillä Karoliina on aivan hirveästi ruvennut kiljumaan, ja kikattelemaan on kyllä todella huvittavan kuulosta kun vielä kaupan päälle tulee hikka niin ensiksi nikotelaan ja ruvetaan kikattelemaan ja päälle vielä kiljahdus. :LOL: siinä vaiheesa äitikin repeää ja neiti jatkaa samaa kikattelu rumbaa.. :D

leppis&Karoliina 3kk 1 vko ja pari päivää.
 
Silleri
(Edellinen yritys katosi, mutta kopioin maratontekstin, joten...)

Ja ihan utelias olen, sattuuko olemaan lokakuisten ensimmäinen? Jonkun muunkin muistelen kyllä hampaista puhuneen.

Gallupeja: ikää kohta 31v., Pirkanmaalta (epämääräinen kompromissi"paljastus" miehen takia, joka ei jostain syystä tykkää, että netissä kerrotaan meidän elämästä), 3.lapsi joka menee illalla nukkumaan klo 20-21, röyhtäytellään väh. 23 asti vähän väliä ja syö klo 01, 04 ja herää 08.30. Eli alan harkita porkkanan antamista, nyt on täysimetyksellä. Viikon päästä 4kk täynnä.

Vierastetaan, miehiä enemmän. Käännyttiin vatsalleen eilen, mutta takaisin selälleen ei suju. Sitterissä näprätään leluja, muuten ei oikein viihdytä kuin sylissä. Kylvetään n. 2 kertaa viikossa, nukutaan aina kylvyn jälkeen huonosti.

Vaatteista, uusi pyjama on 74cm ja aika mukava. Sukkikset menee vielä 56cm, mutta bodyt melkein täytyvät olla sen 74cm. Kertoo jotain ruumiinrakenteesta... :LOL:

Kaislalle kelpaa pullokin hyvin, mutta pojalle aikanaan ei kelvannut millään. Edes nälissään.

Tänä keväänä valmistun ammattikorkeasta. Ala olisi valitettavasti taas liian paljastava... ;)
(Vähän hassua minusta tällainen "salailu", mitä väliä sillä olisi, vaikka joku tunnistaisikin kun en mitään ihmeellistä tänne kirjoittele, mutta kun se nyt tuntuu miestä vaivaavan, niin...)

Kotona aion olla varmaankin siihen ainakin, kun Kaisla täyttää 3. Ehkä pitempäänkin, mutta vaikea on niin kauas ennustaa. Työni toisaalta on vain iltaisin, joten mahdollisesti otan jo ensi vuonna yhdeksi illaksi töitä, että säilyy ote ja työpaikka. Minä sitten olen lasten kanssa aamut ja mies illat. Miehellekin on hyvä pikkuhiljaa ilta kerrallaan totutella kolmen lapsen kanssa säätämään ennen kuin enemmän töitä ottaa vastaan... :D Mutta periaatteenani olisi enemmän aikaa lapsille ja vaikka sitten vähemmän rahaa. Mielummin pieni laina kerrostalokämpästä kuin iso ahdistus omakotitalossa. :) Ja huom! En arvostele talonhankkijoita, koska itsekin taloa hinkuisin, mutta kaikkea ei voi saada.

Siitä lisägallup: kerros-, rivi- vai omakotitalo? Montako huonetta/henkeä? Meillä siis kerrostalo, 4h+k 83m2 ja 5 hlöä.
 
Pihla
meillä ei neiti syö mitään pullosta, ei kyllä syö edes tuttiakaan.
hankalaa sinäänsä tuo pullo juttu että jos mun pitäisi käydä jossain niin ei voi olla pitkiä aikoja kun ei pullosta syö niin ei syö.
nykyään olen tehnyt niin että jos esim.lääkärissä pitää käydä syötän neidin ja se nukahtaa niin silloin ehtii hyvin hoitaa juoksemiset.
yleensä kyllä minne tahansa menen niin neiti kulkee mukana. =)
 
Taas ehtii pikaseen kurkkaamaan.. :D

Asutaan -08 kesäkuussa valmistuneessa kerrostalo kolmiossa.
Tosin asutaan maantasalla niin meillä on oma sisäänkäynti,aidattu piha+kuisti.
Perheeseen kuuluu minä,mies 2 lasta ja koira.

Miro on alusta asti ollut pulloruokinnalla joten hyvin kelpaa..
Ja tutti on mieluinen verronkin nukkumaan mentäessä ja joskus syötön jälkeen kun jää imutarve.
 
Meil Jonnal kelpaa pullosta onneks....Ni pääsen ite sillo tällö käymää lenkil iltaisin ku Mies hoitaa.

Meil 8v-tyttö.7v-tyttö,3v-poika ja Jonna täyttää enskuun 16päivä 4kk,
hyvin kelpaa myös tuti neidille.
Ny on sit pikku neiti nukkumas päikkäreitään.....

Meil vuokra asunto/rivitalon pääty asunto(yks tasonen)ja 4h+k+sauna.
:)
 
Pihla: Meillä kelpa hyvin pullo, kun on jo sairaalassa saanu lisämaitoa pullolla... :)
Minkälaisella tuttiosalla ootte kokeillu antaa maitoa????
Jos ette ole kokeillu, niin kannattaa ostaa rintaa muistuttava tuttiosa+pullo joka löytyy NUK:ilta. Se on pyöreämpi muodoltaan ku normituttiosa ja meillä ainakin tukenu vähäistäkin imetystä... :)

samperin puusilmä: Ootko hyödyntäny perhepiirissä parturin koulutusta??? Vai ootko kokonaan jättäny sen?
Mä hoidan meidän perheen hiustenleikkuut, paitsi siis omat :D Ennen Jeree leikkasin myös veljeni, isän ja äidin hiukset, nyt ne on jääny vähemmälle. Ystävänkin hiukset on uudistunu mun käsittelyssä.
Niin ja työkseni en ole tota Pa-kaa tehny, pelkästään kosmetologin hommia... =)

Galluppiin: Asutaan kerrostalossa 96 m2, 5 henkilöä ja kissa :whistle:
 
tääläpäs nyt on monenlaista galluppia :)

eli koulutukseltani lähihoitaja, mutta ne työt ei kiinnosta ja ajuduin jossain vaiheessa ravintola-alalle... nyt esimiehenä (toisin sanoen jokapaikanhöylänä) ravintolassa.
kovasti tekis mieli alkaa syksyllä opiskeleen kosmetologiksi...
ja rivarissa asutaan 3h+k+s 80 m2.. ja toivottavasti pian omakotitalossa... :p
 
moikka

kauheen monta galluppii... :D ei muista edes mihin kaikkiin on jo vastannut!

Jasmara mulla on nyt ruvennut lähteen kanssa tuota tukkaa :x joka päivä saa keräillä olkapäiltä tuppoja....
ja ammatti on aliupseeri mut paperit löytyy tradenomin... ei ihan omn alan hommia!

Silleri omakotitalo, 5h+khh+s+k, kaksi aikuista ja tämä pieni + 2 koiraa

ja taas kutsu kuuluu....
 
Jasmara
Meillä on juuri tuo NUK pullo missä on rintaa muistuttava tuttiosa ja monta muuta pulloa+ tuttiosaa, mutta ei vaan kelpaa.

galluppiin: Omakotitalossa asutaan Pirkanmaalla. Minä, mies ja Pihla + 3 koiraa. Minä 24 v tänä vuonna ja ensimmäinen lapsi. Merkonomi olen ammatiltani ja työ kaupassa odottaa myöskin palautumista äippälomalta. Tosin haaveissa olla kotona ainakin vuoden loppuun jos vaan rahatilanne sallii.
 
Jasmara-Kyllä pidän taitoja yllä eli ystävien ja perhepiirin karvat pysyy ojennuksessa :D
Kannatti käydä täällä huutelemassa ettei Miro nuku kunnolla päikkäreitä.
Nukkui tossa klo 14-16,LOISTAVAA ja oli ihan eri lapsi herätessään.. =)
Nyt on kans nukkunut jo 30 min,jospa nyt rupeis tasottumaan taas...

Tuli vielä tuosta työnteosta mieleen,että itse olen aina ollut pienten lasten hoitajana ja siihen hommaan en enää palaa.
Olisi kiva työskennellä esim.nuorten kanssa tai jotain...

:wave:
 
Pihla85: Iidalle on kelvannut tuttipullo kerran reilu kuukausi sitten. Muuten tuttipullo on aiheuttanut huutokohtauksen :p Erilaisia tuttiosia on kokeiltu, ei auta. Tuttikaan ei maistu. Kaikkea muuta suuhun tungetaan, mutta tuttia aletaan heti sylkemään pois.

Asutaan kerrostalossa kolmiossa. Koulutukseltani olen DI, ammatiltani suunnittelija.

Tyttöä on tänään maha vaivannut. Ei ole nukuttukaan kunnolla, niin on ollut vähän huono päivä.
 
Otin koneen makkariin, että voin surffailla netissä samalla kun nukutan poitsua :D

Gallupit: Kylvetetään Ottoa kerran tai pari viikossa. Meillä on tossa perusammeessa (lasten siis) semmonen kylpytuki, on tosi kätevä, ku ei tartte ite kannatella lasta.
Öisin Otto nukkuu tosi kivasti, nukahtaa joskus 20-22 ja herää vaihtelevasti 7-10. Kerran tai max kaks kertaa herää yöllä syömään, joitain öitä on ollu ihan ilman syöttöäkin. Viime sunnuntaina Otto nukku klo 21-11, söi siinä välissä seitsemältä. Oli miehen syöttöyö ja aamulla herääminen, oli kuulemma ollu tosi rankkaa :LOL: Mä siis ite heräsin sit jo kasin aikoihin, eikä uni tullu millään, vaik mahollisuus oli pitkään nukkua. Tasan ei käy onnen lahjat.
Asutaan vuokralla kerrostalokaksiossa (52 m2) miehen, poitsun ja kissan kanssa. Isompaa asuntoa ollaan kateltu, mut vielä ei ainakaan oo mitään kivaa löytyny..
Opiskelen sosionomiksi, valmistua pitäisi siis vuoden päästä keväällä. Ennen äitiyslomaa tein keikkaa lastenkotiin ja valmistumisen jälkeen olis tarkotus lastensuojelun parissa töitä tehä. Se ala on ihan totaalisesti mun sydämen vieny =)

Nyt tiskaamaan...

Sinisin ja poitsu n. 3,5kk
 
Onpas tullut paljon tekstiä lyhyessä ajassa :)

Mä valmistuin juuri ennen Joonatanin syntymää datanomiksi. Mulla myös noita pa-ka opiskeluja takana 2,5 vuotta, mutta ei ollut ihan mun juttu. Perheen, tuttujen ja sukulaisten hiuksia oon kyllä leikellyt ja laittanut, mutta onneksi jo vähenevässä määrin.
Katotaan nyt sitten mitä rupean tekemään, kun työelämään palaan. Täyttä päivää en kuitenkaan halua ruveta tekemään, koska haluan olla mahdollisimman paljon läsnä lapsille.

Meillä asuu 2 aikuista ja 3 lasta kaksikerroksisessa rivarissa, 4h+k+s ja 90m2. Makuuhuoneet on koppeja, mutta sopu sijaa antaa :D Välillä kyllä on niin ärsyttävää, kun saa ravata kerrosten väliä. Varsinkin imuri olis kätevä olla molemmissa kerroksissa omansa.
Tää on aso-asunto ja ollaan kyllä haettu tältä alueelta yksitasoisiakin, mutta asuntoja on tosi vähän ja vaihtuvuus hidasta. Kahteen vuoteen ei oo yhtään tarjousta tullut.

Tissiraivareita on täälläkin alkanut tulemaan. Ei kiva :/

Joonatan on kaksi edellistä yötä nukkunut tosi huonosti. Saas nähdä miten ensi yö sujuu.
Huomenna on esikoisen synttäritkin. Täyttää 13 ja kakkua pitäisi illaksi väsätä. Perjantaina tyttö kutsuu kavereita ja tekee sitten itse kakun :)
 
Huomenta! Taas kohtalaisen hyvin nukuttu yö takana. Tosin tuo poju nukahati vasta 00.30, mutta siitä asti onki sitte nukkunu. Tuossa tunti sitte kävin maidon syöttämässä kun maiskutteli jo kovasti.
Mites muuten, oletteko te herätelleet pientä jos tuntuu, että hirveen pitkiksi menee unet?

Galluppeja oli taas paljon =) . Lähihoitaja olen ammatiltani ja asutaan omassa rivitalo-osakkeessa (104 m2) 4h+k+khh+s.
 
pihla85 ja muillekin jotka haluavat opettaa lasta pullolle...
Mä sain meidän tytön ottamaan pullon taas kun käytin hetken rintakumia. Eli meillä saana söi aiemmin pullosta pienennä kunnes se muutamaksi kuukaudeksi jäi pois iskän oleessa kotona. Nytkun omat menot tulivat kuvioihin (jumpat yms) niin päätettiin opettaa saana taas pullolle. Ei kelvannutkaan alussa mutta sit kun söi rintakumin kanssa kaksi päivää niin rupesi pullostakin maistumaan :D
Mut kannattaa miettiä sitä, jotkut sanoo et siihen pulloon voi sit jäädä koukkuun, mut ei meillä ole vastaavaa tapahtunut. Menee pari kertaa viikossa pullosta ja sit tissistä muuten todella hyvin!!! Kai se riippuu lapsesta....
 
FPI
Huomenta!

Täytyy varmaan tota rintakumia kokeilla, tosin Minni söi vauvana vähän huonosti, kun käytin rintakumia, että voi olla, ettei tuo meillä auta...no toisaalta pitää olla onnellinen, että imetys sujuu! Eihän tämä tilanne ole kuitenkaan kuin väliaikainen ;)

Asutaan 2006 v ok-talossa, minä, mies, Minni ja kaksi koiraa.

Tässä eilisen touhuja :heart:



Milla ja Minni kohta puoleen 4 kk :heart:
 
Onko kukaan suunnitellut vauvan siirtämistä omaan huoneeseen? Olen miettinyt sitä tässä parina päivänä, mutta tuntuis vähän liian aikaiselta siirtää vielä, vaikka makuuhuoneet olis kyllä aika lähekkäin.
Tämä siksi, koska Pihla on alkanut tuleen viimeaikoina herkemmäksi äänille. Se ei herää kovin helposti, mutta unissaan reagoi jos esim. tullaan myöhemmin nukkumaan tai kääntää kylkeä sängyssä tms. Se alkaa puhjaamaan peiton alla ja mumisee unissaan. Tätä se tekee myös pitkin yötä ihan muutoinkin. Jotenkin kauheen levottomaksi on käynyt välillä sen unet.
Ajattelin, että rauhottaisikohan siirto omaan makkariin Pihlan unia kun sen ei tarvitsisi koko ajan havahtua ääniin ja sitten taas mä nukkuisin paremmin kun mulla on tapana jäädä kuuntelemaan yöllä sen puhinaa ja odottaa, että alkaako heräämään ja haluamaan ruokaa.
Oon siis tosi herkkä heräämään ihan pieniinkin ääniin ja käännähdyksiin.
Toisaalta sitten taas mun nukkuminen vois hankaloitua jos Pihla on omassa huoneessa niin alan kumminkin kuunteleen ja odottaan, että kuulenkohan varmasti jos se herää :LOL: Varmaankin parempi vielä pitää se tossa oman sängyn vieressä, niin ainakin kuulen sitten jos tule joku hätä pienelle. Kai sitä sitten kerkiää itse nukkuun kun laps kasvaa vähän isommaksi...

Käytättekö muuten unipussia? Mä en oo vielä ainakaan kokenut sitä tarpelliseksi, mutta jos sama puhjaaminen jatkuu öisin, niin peitto saa kyllä kyytiä.
 
gabrielle
Pihla meillä on unipussi käytössä. Musta se on ollut ihan hyvä, vaikka ei tyttö vielä osaakaan peittoa potkia pois päältään. Mut meillä on asunnossa aika kylmä, niin onpahan tytöllä ainakin lämmin kun nukkuu pussin sisällä :)

Mä ratkaisin tänään sen miks tyttö ei nykyään enää suostu vaunuissa nukkumaan ulkona.
Kun tyttö nukkuu aina öisin ja päivisin sisällä, mahallaan, mut ulkoillessa oon pitänyt sen sit selällään.
Tänään sit lähdettiin lenkkeilee ja tyttö vaan huusi koko ajan, mut oli kuitenkin ihan uninen, sit kokeilin laittaa sen mahalleen sinne vaunuihin ja se rauhoittui heti. Ongelma on vaan siinä, että miten uskallan nukuttaa sitä parvekkeella mahallaan, kun pelkään että se tukehtuu kun on paksu haalari päällä, eikä pääse niin hyvin liikkumaan. Mutta sit taas muuten ei tyttö suostu vaunuissa olemaan???!!! :$ ideoita?

gabrielle ja tyttö 2kk ja n.2vko
 

Yhteistyössä