Lokakuun -08 kullannuput

Kakkaamisesta: meillä kakataan 1-2 krt/ vrk, yleensä aamulla ja illalla ja rintamaidolla siis elelee. Jännä, että ummetustakin voi olla näin pienillä.
Pukemisesta: Mittari näyttää nyt -5 astetta ja vein tyttösen nukkumaan näillä vaatteilla: body, sukkahousut, housut, paita, villatakki + housut, sukat sekä töppöset ja tumput sekä alushattu ja norm. kypärä sekä toppapuku. Tytön laitoin sitten makuupussiin vielä. Varmaan ylipukemista monesta....Mutta ei se ainakaan kovin hikinen ole koskaan kun sisälle tulee. Ja kylhän se vilu tulee helposti, jos 3 h parhaimmillaan tuolla pakkasessa nukkuu.
 
Ihania vauvakuvia olette laittaneet

mammatuu: toivottavasti teidän yöt pian normalisoituivat. Meillä oli tiheän imun kausi pari viikkoa sitten. Sitä ennen öisin herättiin kerran tai kaks, viime yönä herättiin kuusi kertaa, nykyisin normaali määrä :| Mutta eiköhän ne yleensä palaudu normaaleiksi :)

FPI: Iidalla on haikaranpurema niskassa. Ei sille mitään tehdä.

Iida kääntyi tänään ekan kerran selältä mahalleen :heart: Kierähti yhteensä neljä kertaa. Ja mä jo pelkäsin, ettei tyttö käänny ikinä, kun ei ole ollut mitään yritystäkään.
 
FPI - Ihan sellasella 0 kelillä niin yksi vaatekerta,kunnon toppapuku sekä lämpöpussi ja aina käytän kypärämyssyy hatun alla.
Pakkasella on veluria useimiten alla joka pitää lämmön hyvin.
Selässä on isommilla lapsilla synt.merkit ja mulla on myös,Emmalla en ole ainakaan vielä huomannut mittää.



Mä se suunnittelin jos alan tekeen osan soseista itse vaikka ensin ajattelin että en siihen rumbaan ala mutta onhan tuore aina parempaan kuin purkissa ostettu .....
Osa varmaan tulee kyllä olemaan purkkiruokana,helppo kuitenkin tehdä satsi jääkaappiin pariksi päiväksi ... pakkas juttuja en varmastikkaan ala,peruna maistuu niin yökkis kun se on ollut pakkasessa...


Yösyötöt - Kuin monella on vielä yösyötöt ?
Mä tuossa yritin muistella että misäs vaihees ne jäi pois,tais olla vähän päälle 1kk kun jäi pois,syö kyllä hyvin päivällä etten ihmettele ettei herää yöllä.. sellasia määriä ne on...

Tässä kuva Emma syömässä,huomatkaa miten hyvin avaa ihan itse suun kun on nälkä ;)




Toiveikasäiti - Mä otan neuvolasta yleensä sellasen hyvän ajan kun tiedän suht koht tuota Emman rytmiä,kannattaa kokeilla ja meillä neuvolassa yleensä kysytäänkin että mikä ois sellanen sopiva aika lapsen kannalta.

IIDALLE - Onnittelut uudesta taidosta =)



 
neuvola takana. Jenni ei vissiin pidä neuvolatätin huoneesta kun alkaa lähes heti huutaa kun sinne mennään vaikka tyytyväisenä on vielä eteisessä jutellut mun kanssa. :D onneksi tällä kertaa oli isä mukana niin sai rauhoitella vauvaa sillä välin kun minä kyselin. :D

6120g (synt. 3410g) ja 60,5cm (50,5cm). pituus otti kunnon harppauksen ylöspäin josta johtuen paino ei ihan tullut samaa tahtia perässä eli meni hiukan alaspäin (sillä jollain käyrällä missä verrataa pituutta painoon tai jotain) mutta muuten oli hienosti tullut eli ihan täysimetyksellä saadaan mennä vielä ja se on ihanaa. :heart: rotan eka annos annettiin ja heti siellä neuvolassa hiukan pulautti sen jälkeen mutta sanoi että niin vähän oli että ei haittaa. ei onneksi enää sen jälkeen pulauttanut. Myös se yleinen rokote annettiin. siihen asti neiti huuti mutta sitten rauhoittui kun saatiin vaatteet päälle. vähän inhottavaa kun neiti aloittaa sen huudon melkein heti mutta minkäs sille mahtaa.. onneksi sitten rauhoittu lopussa niin nähtiin että kyllä se muutakin tekee kuin itkee. :D

pöppiäinen niin olen aina yrittänytkin ottaa ajat niin että olisi sopiva aika mutta kun tuntuu että aina ennen neuvolaa neiti päättää vaihtaa rytmiä juuri niin että pitäisi saada nukkua sillon kun siellä ollaan. :LOL: ja sekin vielä että Jenni nukahtaa aina kun rupiaa laittamaan ulkovaatetta päälle ja sitten jos ei saa nukkua väh. 30min niin on kärttynen (sen verran aina iltapäivästä/illasta torkkuu). Nytkin lähdin ajoissa neuvolalle kun menin kävellen neiti rintarepussa, suunnitelmana että hän nukkuisi sen matkan (n.25min, niin kuin yleensä tekee kun lähtee) mutta päättikin olla hereillä kunnes nukahti 200m ennen neuvolaa. :LOL: Aistii vissiin että mihin ollaan menossa niin päättää kertoa taas mielipiteensä siitä asiasta. :LOL:

ja hitto vie kun tällä kertaa oli joku toinen terveydenhoitaja joka ei selvästi osannut sanoa että mikä voi aiheuttaa jennin mahan käymis tilan kun pierut haisee niin kauhean pahalle. Sanoi kyllä että mustikat,banaani ja puolukka on sellaisia jotka kovettaa pienen mahaa (siis erittyy jotain tissimaitoon niistä) ja mitäs muuta olen tässä syönyt kuin mustikkapiirakkaa kolmena päivänä ja banaania parina päivänä. :D ihmekkään ettei oo kakkaa tullu. nyt annoin mallasuutetta että alkaisi toimimaan taas.

Nyt ruuanlaittoon.
 
Ihania kuvia taasen. =)
onnittelut uusista taidoista pikkasille.

kiva myös kuulla Satunen ja Eka.
(Hmm, mitenköhan muilla kauan kadoksissa olleilla lokakuulaisilla mammoilla on vauva-arki alkanut?olisi kiva heistäkin kuulla) :whistle:
kun keskustelu-piiri on jonkin verran pienentynyt vai tuntuuko musta vaan siltä?? :eek:

kyselyihin vastauksia, bodyn, puoli potkarit/sukkikset, housut/potkuhousut (taikka kokopuku), mahdollisesti paita/pikku takki, sukat,töppöset, kaulurin (kun neitiä ahistaa kypärämyssy) hattu, hanskat, äippäpakkauksen vanupuvun hihat myös käännettynä.
makuupussiin, näillä vaatetuksilla yleensä myös muutenkin matkustetaan ulkosalla sylissä, auto matkan ajaksi yleensä laitan neidille vielä viltin päälle jotta tarkenee.

syntymämerkit, meillä on Karoliinalla otsasa haikaran purema tai no neuvola hoitaja sanoi että sen on enkelin suudelma, jonkin verran se on hälvettynyt mutta välillä taas helottaa jälki punaisuuttaan.

kakkaaminen meillä kakataan 2 krt päivässä aamuin ja illoin,ja imetyksellä siis mennään.

yöllä herätään syömään yleensä kerran mutta joskus useamminkin.

meillä ruvettiin tänään maistelemaan perunaa, eipä näyttänyt haittaavan yhtään. Ihan kiltisti Karoliina söi. :D

perjantaina VIHDOIN ja viimein huotomiehet tulivat korjaamaan parvekkeen ovet, nyt on siis vähän lämpimämpi nukkua makkarissakin, =)

Meillä on Karoliina ruvennut nyt joka aamu herätessään todellakin kiljahtelemaan, ja saa sillä myös isänkin herätettyä kun se vaan on niin huvittavan kuulosta kun pikkanen on aamutuimaan ruvennut laulamaan "aariaa"! :LOL: :D

Nyt pitänee mennä kun hölotystä kuuluu sängystä.
:wave:

Leppis&Karoliina 3 kk 2 vkoa :heart:



 
moikka!
onko kellään kokemusta pienen kanssa kirkossa olemisesta?
kun olen kuullut että siellä moni pieni hermostuu kun äänet kaikuvat... meillä on hautajaiset muutaman viikon kuluttua, mun vaarini kuoli juuri viikonloppuna!
et jos olisi jollain vinkkejä että saataisiin tuokin päivä menemään hyvin
 
Pikkupakkasilla Joonatanilla on vaunuissa päällä body, housut, sukat, villatakki, tumput ja töppöset, kypärähattu ja villamyssy ja äitiyspakkauksen vanupuku. Yli 5 asteen pakkasilla laitan sitten toppapuvun ja lämpimämmillä ilmoilla riittää vain kypärämyssy ja tarvittaessa villatakki pois. Vaunuissa sitten vielä äp:n makuupussi ja pehmeäkantokoppa.

FPI - Joonatanilla on kanssa luomia. Huomasin ekan kun poika oli 1,5kk ikäinen. Pakarassa sellainen ihan tummanruskea läikkä. Voi olla että on tullut aikaisemminkin, kun on jotenkin niin hankalassa paikassa huomata.
Sitten Joonatanilla on sisäreidessä yksi ihan vaalea pieni läikkä ja rinnan alla isompi alue mistä puuttuu pigmentti kokonaan.

Kakkaaminen on meillä harventunut nyt parin-kolmen päivän välein. Ennen kakkasi monta kertaa päivässä.

Me käytiin tänään iho-ja allergiasairaalassa allergiatesteissä ja lääkärillä. Testeissä näkyi ainoastaan kananmuna, niin kuin arvelinkin.
Lääkäri kehoitti mua alottamaan ihan normaalin ruokavalion ilman munaa, että suolisto tottuu uusiin ruoka-aineisiin. Ja Joonatanillekin pitäisi alkaa antaa kiinteitä mahdollisimman pian. Siedätyshoitoa siis.
Varmaan sitten viikon-parin päästä aletaan maistelemaan ruokia. Ihan hyvä oikeastaan tämä "tuomio", kun Joonatan on jo kiinnostunut tuosta syömisestä :)
Pitää nyt kattoo ensin tuo viikko-pari, että miten tää mun ruokavalio vaikuttaa. Jos nyt ihan hirveeksi huutamiseksi menee, niin en kyllä jaksa, vaan rajoitan ainakin jonkun verran.

Ziz+ Joonatan 4kk :heart:
 
Toiveikasäiti - Hyvin on lapsukainen kasvanut =)

Oli ihan pakko laittaa kuva tästä - Tässä Emma ihmettelee pahan kerran mamman juttuja -On hyvin ilmeikäs lapsi,mammaansa tullut hih.




Ja tässä neiti on polvillaan,kamala hinku päästä eteenpäin ;)





 
Moi! Meillä poitsu oppi kääntymään selältä vatsalleen viikonloppuna, nyt tekeekin sitä sit ihan koko ajan, ei meinaa malttaa nukkuakaan.. Luumusosetta ollaan muutamana päivänä maisteltu, ajattelin et jos kakka tulis helpommin, ku nyt ollu päiviä, ettei kakkaa oo tullu ollenkaan. Noh, tänään tuliki sitten monen päivän satsit kerralla :D

Saikku79: Osanottoni :hug: Mun mummi kuoli tossa joulun alla, kolmisen viikkoa sitten oltiin hautajaisissa. Otto ei ollu moksiskaan äänistä, vaikka siellä kyllä aika kovaa kaikui. Poitsu nukku jonkun aikaa siunauksen aikana ja muuten sitte oli ihan hissukseen vaunuissa (ja normaalisti siis "höpöttelee" tosi paljon). Kai se oli niin ihmeissään, tai en tiedä. Mutta siis tosi hyvin meni, ei mitään ongelmia. Voimia sinulle ja perheellesi!

Nyt vois nukkumaan mennä, Ottokin ollu tunnin verran unessa. Meillä kyllä noi yöt menny tosi kivasti, nukkuu edelleen n. 8h putkeen, herää syömään ja nukkuu vielä joitain tunteja.

Ainiin, kakkagallup: Meillä syödään korviketta ja kakka tulee normaalisti kerran päivässä. Välillä on kakattomia päiviä, ja jos niitä on monta, ni annan yleensä mallasuutetta ja johan antaa kakalle vauhtia. Korviketta syövien vauvojenhan pitäis joka päivä ilmeisesti kakata, mut oon aatellu, et niin kauan ku poitsu ei vatsaansa itke tms, ni tuskin on kakattomuus kauheen vaarallista. Mä en tiedä, et onko mulla tosi ala-arvonen huumorintaju... Nyt vauvan synnyttyä noista pojan kakkajutuista on saanu ihan suunnattoman suurta huvia. Siis sekä minä että mies. On se vaan niin hauskaa, esim ku just on käyny pojan pyllyn pesee kakkaamisen jälkeen, ni pyyhkeen sisällä odottaa ylläri, ku pääsee hoitopöydälle.. :LOL: Okei, ehkä mä oon hiukka väsyny...
Joten nyt nukkumaan!

Sinisin ja poitsu 3,5kk
 
Heipparallaa :wave: Viime yön unisaldo on kokonaista 15min |O |O |O sara on kuumeessa ja nuhassa niin eipä siinä paljon nukuttu :/ Esikoisella ja minulla oli myös tuo tauti viime viikolla.Esikoisella nousi kuume jopa 40 asteeseen,toivottavasti Sara säästyy vähemmällä.Nyt aamulla oli pepusta mitattuna 38,3.Voi ressukkaa :/

kakkaamisesta meillähän syödään kiinteitä 5 kertaa päivässä ja korviketta menee siinä sivussa ja kakka tulee keskimäärin 1-2krt päivässä.Heti kyllä huomaa jos ei ole kakannut kun kitinä alkaa.

pukemisesta nyt kun on ollut 10 asteen tietämillä pakkaset niin olen laittanut bodyn,potkarit,villatakin,tumput,töppöset ja toppapuvun ja sitten makuupussiin ja pehmeeseen kantokoppaan.Yleensä on ollut ihan sikahikinen eli pitäs kai vähentää vähän kerrastoa :whistle: Sitten jos asteita on vähemmän niin jätän villatakin pois.Toi meiän puku on ihan superlämmin :eek: Ostin sen Primasta,taitaa olla Tutan puku ja todella lämmin.

saikku Me oltiin viikko sitten miehen ukin hautajaisissa ja sara nukkui koko toimituksen ajan.Muistotilaisuudessa sitten kalkatti kaikkien päälle kun ihmiset luki adresseja :D

Mä huusin meille aivan ihanat vaunut Huutiksesta :heart: Meillähän oli lainassa mun kaverilta ne Briot mutta nyt palautin ne kun kaveri laittoi ne myyntiin ja huusin meille tällaiset http://www.villenkello.fi/shop/kauppa10/products.php?&action=show&id=3563&show=all :heart: aivan ihanat ja superkevyet työntää ja sain ne vielä aivan pilkkahintaan =)

nukkumisesta meillä on nyt puurojen alotuksen jälkeen nukuttu täydet yöt 21.30-9.00.Ja sitä ennenkin sara heräsi ainoastaan kerran aamuyöllä.Aivan ihanaa :D

5kk-neuvolassa käytiin viime viikolla ja mitat oli 7650g ja 66cm eli ihan ok.Vika annos saatiin siitä perusrokotteesta ja ilta oli yhtä huutoa.Mä en voi ymmärtää että mun pikkuvauva on kohta jo 6kk :eek: :ashamed:

Meillä on esikoisen 3v kekkerit lauantaina :D Tilasin Huutiksesta sellasen syötävän kakkukuvan.Ihan superkätevä!!Varsinkin tälläselle amatöörikokille :ashamed: Tänä vuonna teemana on My Little Pony.Viime vuonna oli Hello Kitty.Toivottavasti Sara paranee siihen mennessä :/

Mutta nyt lajittelemaan esikoisen pieniä vaatteita :wave:

-Laura ja kipeä Sara reilu 5kk-
 
Ihania kuvia jälleen olette laittaneet! :heart:

Me käytiin 4kk lääkärineuvolassa (vaikka 4kk tulee täyteen vasta pe..) ja mitat on:
paino 7.760kg
pituus 64.4cm

Kaikki hyvin ja poju kasvaa hyvin omalla käyrällään :heart:

saikku: Osanottoni :hug:

Rokotteista, lähinnä pentavacista kysyisin, että jos eka (3kk) rokotuksesta ei tullut mitään sivuoireita niin tuleekohan tehosteestakaan (5kk)?? Luulis että ei tulis....

mammatuu ja poju kohta 4kk :heart:
 
meilläkin oli todella mukava yö takana, neiti nukahti noin kello 23 ja heräsi kahden aikaan kitinään, jonka jälkeen nukuttiinkin sitten molemmat nojatuolissa neiti mun rintakehän päällä, siinä nukkui hyvin ainakin neiti mulla on nyt niska sen takia kipeä.
joka kerta kunneidin yritin laittaa takaisin sänkyyn niin rupesi kitisemään, johtuu ilmeisesti tosta soseesta ja mahdollisesti myös siitä kun ei kakannut illalla.
no toivottavasti ensi yö menisi paremmin. :/


[/b]Saikku osanottoni :hug:
 
MOi

Saikku :hug: ....


zizilisko hyvä kun teillä pienen massu rauhoittumaan päin ja hyvä kun selvisi kokeista jotain ,se on aina helpottavaa niin tietää edes jotain mille on varmasti allerginen...meillä tilanne taas tämä:

neuvolalääkärissä käyty:

paino 7180 kg eli poika kasvanut hyvin omalla käyrällään
pituus 63. 5 tässä käyrä vähän alaspäin mutta pituuden suhteen käy kuulemma aina taantumus kun alkaa vauva liikkua ja meillä liikutaan kyllä selällään ollessa jo niin et kun johonkin laittaa niin kaveri löytyy ihan jostain muualta =) ...

oli sitten virolainen lääkäri ja niinhän siinä sitten kävi et allergia ohjeita ,dieteistä ym minä tiesin enemmän ja lääkäri vaan totes et kiva kun sinä ymmärät ja sinulla on kokemusta näistä :eek: ..eli siis mun omien ohjeiden ja terkan ohjeiden mukaan mennään ja sovittiin et viikko vielä näillä dieteillä ja sitten jos ei muutosta niin aletaan antaa kiinteitä josko maha siitä rauhoittuis kun sais muutakin kuin maitoa....eli vähän samanlaista kun teillä zizilisko, siedätystä..nyt vaan mietin et viikon päästä miten kun annan kaverille perunaa tms niin miten alan purkaa omaa diettiä etten pura sitä samalla sillä silloinhan et tiedä jos jotain oiretta tulee tuleeko Nooan syömästä vai mihun...tätä täytyy nyt iahn funtsia...

lääkärin mukaan ei vielä mihinkään testeihin aihetta kun harvoin saattaa näkyä..huom....säästöt taitaa vaikuttaa myös... :/ ettei heti aleta niitä ottamaan...


mut nyt sata hommaa taas odottaa ..moi

p.s hyi hitsi mille nuo glut. leivät maistuu!!!!! Tahtoo RUISLEIPÄÄ JA PUUROA!!! :LOL:


pw ja Nooa :heart:
 
Kiitos kaikille
Kiva että monella on positiivisia kokemuksia, mä ajattelin et on kauheeta jos Saana huutaa kirkossa koko ajan kun muutenkin on vähän synkkä fiilis... Mut pitää panna isi sit Saanan kans meneen ulos jos paha mieli leviää tyttöönkin! Mä juuri tein Saanalle hautajaisiin pukua, kaverin pojan vanhasta merimiespuvusta! Muutamalla nätillä rusetilla ja pitsillä saa ihmeitä aikaan...

Meillä alkoi soseiden maistelu kun ensi viikolla tulee 4kk täyteen ja hyvin tuntuu maistuvan! Söisi enemmänkin mutta kun en halua antaa kun vähän kerrallaan. Tänäänkin meni kaksi isoa lusikallista ja vielä olisi pitänyt saada lisää mutta onneksi tissi helpotti ja tyttö sai nälkänsä kuitattua.
 
FPI
Moikka!

Saikku :hug:

4 kk neuvolalääkärissä käyty;

Painoa 7085 g ja pituutta 62,5 cm ja pipo 40,5 cm eli hyvin oli tyttö kasvanut ja muutenkin kaikki oli ok. Vaippaihottuma ei paha, ehdotti, et voi laittaa vähän Sibicortia, et lähtis kokonaan pois.

Sitten neuvolassa oltiin sitä mieltä, et ei kannata vielä alottaa kiinteitä, kun tyttö kasvaa niin hyvin täysimetyksellä, et jos näin hyvin kasvaa niin vasta 6kk iässä tai vähän ennen vois alottaa kiinteet...en oikeen tiedä mitä ajatella tosta, kun ite olin ajatellu kyl kohta puoleen ne kiinteet alottaa..??

Sitten, ootteko ajatellu hankkia hyppykiikkua?? Meillä semmonen on ja siinä sanotaan, et 4kk ja ylöspäin ja neuvolalääkäri sano, et voi kokeilla jo!

Sitten aamiaiselle...

Mukavaa keskiviikkoa!

Milla ja Minni lauantaina 4kk :heart:
 
Saikulle :hug:

Meillä taas hyvä yö takana. Isi laittoi neidin nukkumaan 10 jälken. 12 aikaa syötiin vielä vähän ja sitten nukuttiin puoli 9 asti. :) ei ainakaan vielä ole siis rokotteistakaan mitään tullut ja hyvä niin. pisto kohta on punainen ja siinä on pieni kohouma mutta se on normaalia. :)

Kuinka pitkään teidän muiden täysimetyksellä/pulloruualla (siis ei mitään vellejä/kiinteitä syövä :D ) olevat vauvat nukkuvat yössä yhteen menoon, siis ilman välisyöttöjä. Kun olen miettinyt että joskus tuo meidän neiti voi nukkua klo 23-9 ihan putkeen ilman että vaatii ruokaa (joskus herää mutta tutti piisaa). eli siis 10h. onko se liian pitkä aika ilman ruokaa? päivisin sitten syö n.3-5h riippuu miten pitkään nukkuu ulkona, iltaa myöden vähän useammin n.2-3h välein.

Eilen oli muutenkin ihana päivä kun Jenni jutteli kauheasti koko päivän aina hereillä ollessaan siis. itkuakaan ei paljon ollu koko päivänä. :) ehkä ne mahavaivat nyt vähän helpottavat toivottavasti. :)

Harmittaa kamalasti kun lauantaina oli tarkoitus lähteä vauvauintiin ekan kerran mutta tietysti mulla alkoi menkat ja sanottiin että silloin ei saa altaaseen tulla. ja ainakaan vielä en ole saanut isää suostumaan siihen että menisi heti ekalla kerralla yksin jennin kanssa. noh. ehtiipä tuota. :)

Jenni nyt ei oo vielä kuin sen 3kk mutta en mä silti ole vielä aatellu hyppykiikkua. ainakin kun sylissä pitää istumassa niin pää notkahtelee vielä eteenpäin aika paljon että jos nyt ei hullua kehitystä tapahdu niin tuskin uskallan 4kk iässä kokeilla vielä. :p vaihtelee muutenkin tuo että koska kannattelee päätään nostettaessa/sylissä/mahallaan. joskus on päiviä ettei jaksa oikeestaan ollenkaan ja joskus taas nostaessa pää seuraa täydellisesti mukana. kummallista.

Jos sitä lähtisi aamupalalle. :)
 
Ulkovaatetuksesta: Mä puen Jerelle ulos mennessä, jos siis vaunuillaan eli ollaan liikkeellä: Pikkupakkasilla (alle 10) sisävaatteiden päälle, paksummat sukat, 2xtumput (en ole vielä saanut hankituks kunnon kintaita) , huppumyssy ja pipo sekä kevytvanupuku. Poika makaa vaunuissa makuupussin päällä, se ei ole siis kiinni vaan pelkkänä pehmusteena. Päälle tarvittaessa ohut fleecepeitto. Vaunujen kassi on sen verran lämpöneen, et alaosa pysyy lämpösenä hyvinkin. Käsiä Jere heiluttelee, et siks pitää olla käsissä lämpösemmin. Kovemmilla pakkasilla en olekaan liikkunu vaunuilla...
Jos nukuttaisin ulkona, pistäisin varmaankin toppapuvun kevytvanupuvu tilalle, muuten samat. :)

Onnittelut uusista taidoista! On se metka näky, kun vauva oppii uutta, niin sitä tehdään sit uudestaan ja uudestaan... :D

Kivoja kuvia olitte laittanu! :)

Pöppiäinen: Kyllä kannattaa nähdä hieman vaivaa ja tehdä soseita itse. On varmasti maukkaampaa kun purkkiruoka. En kyllä mitenkään "kiellä" purkkiruokaa, mut eihän se ole ite tehdyn verosta. =)
Kannattaa tehdä sosetta porkkanasta ja esim. parsa- ja kukkakaalista. Noi voi hyvin pakastaakin eikä maku kärsi. Perunaa en mäkään pakastais.... :)

Yösyötöstä: Meillä syödään yöllä n.3-4 aikaan 150ml maitoa ja pari kertaa rinnalla jotain pientä mitä rinnoista vielä tulee....

saikku: Osanottoni suruun! :hug:
Mulla on kokemusta vaan häissä olosta. Me kun mentiin naimisiin esikoisen ollessa 2kk vanha. Silloin kummi kanniskeli tyttöä kirkon laitamilla. Masuvaivanen kun oli, niin ei tainnu olla hetkeekään hiljaa. Tosin hautajaiset onkin hieman eri juttu.
Jos vauva on rauhaton, kannattaa esim. yrittää kanniskella jossain sivummalla.

FPI: Kyllähän sä ite saat päättää milloin alotat kiinteiden antamisen... Jotkut sanoo, et kiinteiden alotus voi olla vaikeempaa kun imettää 6kk, mut varmasti on lapsesta kiinni. Mun ystävä täysimetti lapsiaan ja toinen oli melki 6kk, toinen n.5kk kun alotti soseet ja hyvin alkovat syömään. Kiirehän sulla ei ole, kun hienosti kasvaa maidollakin... =)

Hyppykiikku:Meillä oli keskimmäisellä käytössä hyppykiikku ja poika tykkäs siitä kauheesti. Nyt en ole vielä ajatellu hankitaanko vai ei, pakollinenhan toi ei ole... :)

jasmara ja Jere 3kk3vkoa
 
Heippa!

Eipä sopinut ensivelli Miron vatsalle.
Kokeiltiin ja huutoa/kiukkua,unettomuutta aiheutti.
Täytyy viikonloppuna ruveta noita soseita kokeilemaan.

Tänään olen laittanut Mirolle pieneksi jääneitä vaatteita myyntiin.
Pois vaan kaappeja täyttämästä..

Tänään on poika ollut tasaisempi kun en eilen illalla antanut velliä =)

Syntymämerkeistä-Mirolla on otsassa,niskassa ja takaraivossa haikaranpuremaa.

Hieman on poika "mutkalla"tekee lähempää tuttavuutta puuhamaton lampaisiin.. :LOL:





 
Fpi Miksi turhaan aloittaisit vielä kiinteitä, kun maidollakin pärjäätte?

Kakkagalluppia oli.. Meillä oli tosiaan aika rankat viime viikot. Mun suolivamma oikutteli ja ripuloin öisinkin ja sitten vauvaankin iski joku mahatauti. Epäilin että se olisi ollut jotain tarttuvaa, öisinkin sai muutaman kerran vaihtaa "pinaattivaippoja". Soitin sitten neuvolaan ja peruin 4kk neuvolan ja oli puhe että mennään lääkärillä käymään ja selvittämään tätä kakka-asiaa. Olen tosiaan imettänyt enkä syönyt mitään sellaista mitä aiemminkaan, en juuri edes maitoa käytä (juustoja vain). Nyt sitten on maha rauhoittunut ja alkanut tulla sinapin väriä taas, mutta taidetaan kuitenkin siellä lääkärillä käydä varuilta. Typy itse ei ole ollut moksiskaan ja sitä kakkaa on tullut tosi vähän, vaikka useita kertoja päivässä, että ei ole mitään kuivumista tms ilmassa ollut. Nyt kun olin kipeänä ja on joutunut antamaan korviketta ohella, niin se kakka oli vihreää jo ennen korvikkeen antoa, en sitten tiedä vaikuttaako tällä hetkellä tilanteeseen korvikkeen anto. Tarkoitus mulla on että se korvike jää pois kokonaan kunhan tästä kunnolla tokenen, eilenkin meni vain joku vajaa purkillinen päivässä.

Joku kyseli miten usein mun sairaus vaivailee, vaikea sanoa kun se on vaivannut pahemmin vasta vuoden ajan. Suurinpana syynä näen stressin eli maaliskuun lopussa on viimeinkin huoltajuusoikeudenkäynti. Ex-mies kilahti eron jälkeen totaalisesti ja on kiusannut minua kaikin mahdollisin tavoin eikä edes uusi avioliitto häntä rauhoittanut, pikemminkin päinvastoin. Se on oikeuteen jauhanut 8 sivua sontaa meidän suhteen historiasta ja eron syistä, aivan sairasta tekstiä. Näyttöähän sillä ei tietenkään ole mistään mutta kyllä tuollanen pistää stressaamaan ja elimistönkin sekaisin. Uskon että tämä vaivakin lähtee kohenemaan päin sen oikeudenkäynnin jälkeen. Hän siis vaatii että 2,5-vuotiaan tyttäremme pitäisi muuttaa hänen luokseen koska minä olen kuulemma niin epävakaa, aggressiivinen yms sontaa.. väittipä se jopa että lastensuojelukin olisi meistä ollut huolissaan vaikka todellisuudessa hän vain itse on soitellut sinne ja sepitellyt vaikka mitä juttuja.. tilanne on niin absurdi kun voi olla. Tiesinhän minä että ero otti sille koville mutta ei se ole näemmä kyennyt sitä käsittelemään laisinkaan..

Nyt rupian olemaan jo onneksi tolpillani ja jospa tämä tästä taas parempaan päin, kaikin puolin.
 
fpi meillä sanoivat neuvolassa samaa kiinteistä mutta mä päätin että aletaan maistelemaan, eihän tämän ikäiset syömällä syö noita soseita. Ja neuvolan täti sanoi että täyimetys yli 6kk on jo allergiankin takia ei suositeltavaa joten kannattaa aloittaa maistelu muutamaa viikkoa ennen 6 kk ainakin! siispä me jo pienillä maisteluilla mennään ja saa rauhassa kokeilla noi soseet että sopivat eikä tule sitten iho-ongelmia tai allergioita kun rauhassa saadaan kokeilla...

Meillä on jo hommattuna tuo hyppykiikku, ja kiva titää että kohta päästää käyttämään sitä!!! =) Meillä neiti kannattelee päänsä tosi hyvin eikä sitä enää tarvitse tukea eikä varoa...
 
Kukkis2 - Joonatan ei oo ikinä ollut pitkiä aikoja rinnalla. Ehkä korkeintaan 15 minuuttia kerrallaan. Useimmiten sellaiset 5-10 minuuttia ja siitäkin suurin osa sellaista "pari imua ja irti"-touhua.

Toiveikasäiti - Vaihtelee näköjään aika paljon nää säännöt vauvauinneissa. Meidän vauvauintiin saa mennä menkkojen aikaan, jos käyttää tamponia.

Onko teidän vauvoilla jotain lempilauluja?
Meillä näköjään kuunnellaan joululauluja vuoden ympäri :D Joonatan hiljenee ja käy nukkumaan samantien kun laittaa Tonttu nimisen joululaulun. Ja mielellään Vesamatti Loirin tulkitsemana. Äidinkin laulamana kelpaa, mutta silloin kestää vähän kauemmin saada unen päästä kiinni ( Enpä yhtään ihmettele :xmas: )

ziz+ Joonatan 4kk1vko
 
FPI

Ite laitan yleensäkin, vaippa, pody, sukkahousut, fleecehaalari, villasukat, tumput ja ne jalkatossupussit, ja sellane kypärä lakki (ei se lakin sisään pistettävä) vaan sellane ulkojutska ja se toppahaalari. ja jos käy vinkka ni sadesuoja vaunuihin ja vilttiä vielä pojan päälle ja nukkuu makuupussissa. Aina on hikinen ku herää... Jotku kauhistelee että kauhean vähän vaatetta.. neuvolassaki sano että se riippuu niin paljon lapsesta, onko lämmin vai kylmäverinen.
 

Yhteistyössä