Lokakuun -08 kullannuput

Täällä on nimi päätetty nyt viimein. :) Ristiäisiä ajateltiin viettää 29.päivä, pitää papille soittaa heti maanantaina että saadaan se sille päivälle.

Tänään sai isi ekan kerran lohdutella niin tyttöä kuin äitiäkin samaan aikaan. tuli oikein kunnon huono äiti syndrooma päälle kun koko yö meni taas siihen että tyttö oli tissillä lähes koko ajan. Itsekkin nukahtelin välillä joten typykin nukkui sitten viekussa. Sitten kun joskus sain syötettyä niin että tyttö nukkui tyytyväisenä, vein sen sänkyyn niin ei menny ku joku 5min niin alkoi taas ähinä ja kitinä kuulua ja eiku uudestaan tissille kun ei tutillakaan rauhoittunut. Tissilläkään se ei ime ku hetken, sitten laittaa silmät kii ja nukkuu että ei sillä nälkäkään oikein voinu olla ehkä. Aamulla sitten sain sen hetkeksi sänkyy nukkumaan, menin suihkuun ja sitten kun tulin pois alkoi taas itkeä ja sitten aloin minä itkeä että en osaa edes omaa lastani lohduttaa/saa sitä tyytyväiseksi. Huono äiti nii. Voi isä parka. Ku osaisi jo puhua tuo pieni niin tietäisi miten auttaa...

Onneksi neuvolatäti tulee maanantaina jo käymään niin saan siltä kysellä sitten mitä teen. Lypsin vähän maitoa tytön syönnin päälle pulloon että jos ei muuten rauhoitu illalla niin saa sitten siitä antaa loput millit jos vaikka oisi sitten tyytyväinen. (sairaalassa tekivät kerran näin) Jos se ei vaan jaksa imeä loppuun asti kun maitoa ei tule enää nin suihkuamalla kuin sillon ku aloittaa syömistä. :p katsotaan.

Pale ja typy 9pv
 
Liina: Luin juurikin esitteestä jonka sain neuvolasta, et jos juo yhden lasin viiniä tai pullon siideriä tms. niin pari tuntia pitäisi olla imettämättä, ei sen kauempaa. :)

toiveikasodottaja: Kuulostaa niin normaalilta tuo vauvan herääminen just ku saa omaan sänkyyn... Sanovat, et ku vauva nukkuu rinnalle, niin se olettaa sen tissin olevan siinä myös herättyään. Eli ku ottaa pienet unet ja haluais jatkaa imemistä, niin hermostuu, ku se onkin pois. Rinnalle on niin helppo nukahtaa. Suurimmaks osakshan rinnalla olo on sellasta tissuttelua. Imetään rauhalliseen tahtiin ja välillä vaan lutsutetaan rintaa sen kummemmin syömättä.
Ihan normaalia hormoonimyrskyä nuo ajatukset huonosta äidistä... Itekin yhtenä aamuyönä purskahdin itkuun, ku poika oli ollu hereillä jo useita tunteja ja tuntu, et omat voimat ei enää riitä, ku väsyttikin niin paljon... Sitä mietti kans, et miks toinen ei nuku ja itkeskelee vaan... Nukahti kyllä sit lopulta ja omakin mieli parani sen myötä.
Voimahaleja ja positiivista mieltä!! :hug:

Meilläkin on nyt ilmeisesti sit nimi valmiina, vaihettiin sitä vielä tällä viikolla. Päädyttiin samaan ku mitä oltiin jo mietitty odotusaikana. Ristiäisethän meillä on kahden viikon päästä, 15.11.

jasmara ja poika 20vrk
 
Tervehdys!
Liityn minäkin teidän joukkoonne tänne vauvapuolelle. Meidän tyttö on nyt viikon ikäinen.
Miten olette jo viikon ikäisinä liikuttaneet ulkona vauvaa? Mun oli ihan pakko päästä tänään jo vaunuilemaan. Tää neljän seinän sisällä olo alkaa ahdistamaan!

tekisi mieli myös kuntosalille, mutta mitenkähän pian vatsalihaksia ja ym. treenejä voi aloittaa harjoittamaan?

Sitten olisin kysynyt teiltä, että röyhtäytättekö te vauvojanne? Kun mä sain synnytysosastolta neuvon, että ei tarvitse, kun syö vain rintamaitoa....

Ja miten usein teitä on neuvottu kylvettämään vauvojanne? Mä sain neuvon, että kerran viikossa....

Mulla on nyt mennyt vko siis synnytyksestä ja mä en voi vieläkään hyvin istua....että harmittaa, toivottavasti ensi viikolla....

 
TOIVEIKASODOTTAJA: Tollasii just meidän kaikki kolme ovat olleet... Eivät syö tuttia eivätkä omaan sänkyyn ole nukahtaneet. :whistle: Meillä mennään tän pienimmän kanssa nyt niin, että iltaisin imetän pari tuntia johon sitte nukahtaa ja kun nukkuu varmasti sikeästi niin kannan sänkyyn johon sitten siis jää nukkuman. Ekan pätkän (n. 4h) nukkuu sängyssään jonka jälkeen otan viereen imetykselle ja siihen jää ja syö aina välillä... ei nuku kyllä sillein vieressa niin hyvin kun jos nukkuis sängyssä sillä maidontuoksukin häiritsee mut helpompaa näin ja kun itte ei tarvi kun heittää nää kärpäslätkät pojun suuhun niin helppoa kun heinänteko. :D
 
Hei!

Jospa liittyisin teidän seuraanne. Tyttö on nyt kahden viikon ja päivän ikäinen. Tää aika on mennyt niin nopsaan. Päivät tyttö viihtyy enemmän tai vähemmän rinnalla, väliin ottaa pienet nokoset. Rattaissa nukkuu, joten päivittäin käydään vaunulenkillä, jotta tulisi yksi pidempi unipätkä. Lenkki ei voi kuitenkaan olla liian pitkä, kun sitten alkaa epparia jomottamaan. Kuinkahan kauan epparin parantumisessa menee aikaa? Tuntuu, että se oli jo parempi, mutta alkoi sitten kipuilemaan enemmän. Yöt onneksi menee parilla herätyksellä, niin itsekin saa unta.
 
Elämänperhonen - Meitä taas neuvottiin synnärillä röyhtäyttämään, että sai tarpeeksi syötyä, kun ilma täyttää myös vatsaa. Nyt ei enää syömisen kanssa ole ongelmia, mutta ilmavaivojen takia on pakko röyhtäyttää.

Meillä mennyt vaan pahemmaksi nää ilmavaivat tässä viime päivinä :( Eilis ilta olikin sitten ihan suoraa huutoa. Päivät on menneet tosi vaikeiksi, kun syli on ainoa paikka missä on hyvä olla, kun pääsee pystyasentoon. Yritä siinä sitten käydä suihkussa ja hoitaa muut aamuaskareet. Isommat lapset on olleet niin helppoja tapauksia tähän verrattuna. Jos tää nyt tämmösenä jatkuu, niin sitten kokeillaan vyöhyketerapiaa.
Alkaa tässä itsekin tuntea olonsa vähän alakuloiseksi, kun ei toisella ole hyvä olla, eikä itse pysty auttamaan. Oppiikohan tuo edes hymyilemään, kun kaikki hereillä olo aika vaan sattuu masuun :ashamed:
 
Meilläkin neuvottii röyhtäyttämään, kyl sitä ilmaa sinne masuun kuitenki rintaruokinnallaki menee. Ehkä jopa enemmän ku pullosta... tiedä sitte. Mä röyhtäytänki melkee aina, sillon jää väliin ku toinen ihan täysin nukahtaa. Kannan sitte vaan nukkumaan ja yöllä annan jatkaa unia ku tissille nukahtaa. Pääsee helpommalla. Vaikkaki sit aamuyöstä huomaa et neidillä on kyl ilmaa vatsassa ku röhisee ja ähisee useesti aamusin

Meillä kans neiti tykkää nukkua sylissä ja sitte ku lasketaa sänkyyn tms ni aina herää :/ Oon iltasinki yrittäny saada hänet nukkumaan omaan sänkyyn, mut vaikeeta on. Nukahtaa syliin tissille ja annan siinä sit nukkua sen vartin verran et on varmast unessa ja kuitenki sit herää ku laitan petiin...

Harmillista zizilisko noi teidän masuvaivat :hug: Ootko kokeillu jo kaikkia cuplatoneja jne? Entä sun oma ruokavalio? Oot jo varmaa siitäki karsinu niitä ilmaa tekeviä ruoka-aineita pois. Mun kävi ystävä osteopaatilla hierotuttamassa vauvaansa ja niillä autto se heti parin kerran jälkeen. Toivottavasti apua löytyis!
Ja kyllä se pikkunen varmasti sieltä hymyilemään oppii :hug:

Meillä kävi pappi tänään kotona sopimassa kasteesta. Viikon päästä tosiaan kastetaan. Sovittiin et nää sisarukset saa omat tehtävät kasteessa, isoveli lukee sen lasten evankeliumin ja pikkusisko lukee sellasen pienen rukouksen jossa kiittää pikkusiskosta ja hän kuivaa sitte vauvan pään kasteen jälkeen.
Alan varmaa itkemään ku ne niitä lukee:ashamed: :heart:

Liina ja pimpula huomenna tasan 1kk :eek:
 
Täällä ollaan myös remmissä mukana :wave:
Helpottavaa lukea, että muut painiskelee niin samanlaisten juttujen kanssa näin alkuunsa. Mustakin tuntuu, että pikkumiestä on vaikea saada nukahtamaan omaan sänkyynsä, tai siis pysymään unessa, kun siirtää tissiltä petiin. Eihän se päivällä niin haittaa, kun jaksaa rauhassa hyssytellä uneen, mutta yöllä alkaa rasittaa. Ja sitten kun tuo pitää vielä korinaa ja röhinää yms. ääntä, jota jään kuuntelemaan, niin ei tahdo saada oikein yöllä nukuttua hyvin. Ja samasta syystä ei viitsisi pitää vieressä ääntelemässä, kun vielä huonommin sitten saan unen päästä kiinni.

Sellaista opetteluahan tämä on kaikenkaikkiaan, kun eka lapsi on kyseessä. Ja noita huono äiti tuntemuksia tulee myös täällä esim., kun en jaksa enää aamuyöllä kitinää, vaan laitan miehen hoitamaan välillä pojan taas uneen. Tulee saman tien huono omatunto, että nyt ei mies sitten saa nukuttua, ja sitten en saa itsekään enää unta...Pitäis oppia ottamaan rennommin tämä vauvanhoito, mutta kun se tuntuu nyt alkuun olevan vaikeeta. Eiköhän se tästä! Kun opetellaan tuntemaan pojan rytmiä ja käytöstä.

Röyhtäyttämisestä kanssa en tiedä, olisko parempi yölläkin röyhtäyttää, koska tosiaan tuota röhinää kuuluu lähinnä öisin. Päivisin kun röyhtäytän, niin nukkuu paljon paremmin. Vai onko vaan unirytmi hukassa? Mistäs sitä tietää. Neuvolatäti sanoi, että yöllä voisi olla mahdollisimman vähän aktiviteettia, eli ei röyhtäytystäkään, jotta vauva oppisi eron yön ja päivän välillä.

Tuleekohan muuten d-vitamiinitipoista mahdollisesti vatsavaivoja? Vai onko ne ihan vaivattomia teidän kokemuksella? Alottelen huomenna tipat pojalle.

Novelle + mies 2 vko
 
piti vielä kysästä, et viilteleekö tein muiden rintoja?
Oon ihan parantunu siitä rintatulehduksesta. Silti molemmat rinnat pistelee, nipistelee ja viiltelee tosi kipeesti aika usein. Eivät oo täynnä tms ku viiltelyä ilmenee... Ikävän tuntusta meinaa. Etenki tänää ovat olleet taas tosi kipeenä, molemmat rinnat :/
 
elämänperhonen:Me käytiin vaunulenkillä, kun poika oli viikon ja olisko ollu 3 päivää päälle. Ei muuta ku sopivasti päälle, niin hyvin menee. Meillä ainakin poika nukkuu hyvin vaunuissa ja päällekään ei tarvi hirveesti vaatetta laittaa, kun tuntuu tarkenevan. :)
Röyhtäyttämisestä ei tällaselle kolmenkertaselle äidille neuvottu enää mitään, mut oman kokemuksen kautta oon oppinu, et on pakko röyhtäyttää rinnalla olon jälkeen. Ainakin siinä vaiheessa ku vaihtaa rintaa, mut usein jo kesken syötön. Jos maitoa tulee kovalla paineella tai muuten vaan runsaasti, saattaa siitä tulla myös ilmaa joka vaivaa. :)
Kylvetyksestäkin on kai ohjeistus, et kerran viikossa, mut eihän siitä kukaan sakota jos kylvetät useemmin tai vastaavasti harvemmin. Me ollaan nyt kylvetetty vauva kerran ja ikää on kolme viikkoa (josta oltu kotona n. kaks ) . En oo kokenu sitä niin hirveen tärkeeks vielä, ehkä myöhemmin tulee kylvettyä useemmin. :D

Vega:epparin parantuminen riippuu varmaan paljolti siitä miten suuri se on. Parin tikin haava paranee varmasti nopeemmin ku sellanen reilun viiden tikin haava... Kärsivällisyyttä ja muista suihkutella vedellä ahkeraan (vessassa käynnin yhteydessä ) ;)

Novelle:Toisille vauvoille tulee masuvaivoja D-vitamiinitipoista. Jos niitä on tullakseen, niin varmemmin ne tulee siitä öljypohjasesta. :)
Me saatiin neuvolasta noi öljypohjaset, mut terkkakin sano, et voi ite ostaa niitä vesipohjasia ja säästää nuo myöhemmäks, ku niitähän annetaan kolme-vuotiaaks asti.

jasmara ja poika 3vkoa
 
Tänään on ollut taas päivä että ei tiä miten ois. vauva on kova puklauttelemaan. Tänään sitä lensi kaaressa oikein kunnolla niin että kasteli minunkin paidan ja omat vaatteensa tietysti ja sitten tuossa viimeksi syöttäessäni säilähdin tosissaan kun pukautti sellaista limaista maitoa, oli siis ku ois limaa ollu, onkohan se ihan normaalia? aloin vaihteeksi itkeä että mikä vauvalla on kun tuollaista tulee ja ku päivällä sitä puklua tuli niin voimalla ja paljon muutenkin. Pelkään koko ajan että teen jotain väärin, tai että vauvalla on jotain vialla. karmeeta tälläinen. Onneksi huomenna neuvolatäti tulee niin saa kysellä kaikkea sitten jos se rauhoittaisi.

Minä ainakin röyhtäytän syötön välissäkin ja myös yöllä. Siltikin vauva ähisee ja krohisee lujaa öisin. sitä ilmaa siis silti ilmeisesti jää sinne. itsekkin jään aina kuuntelemaan sitä krohinaa ja on vaikea nukahtaa kun kuuntelee että hengittääkö se ollenkaan kun krohina loppuu. On tää elämää. :D

itselläni eppari voi jo aika hyvin. Jos kovin seisoskelee ja liikkuu eikä lepää niin tuntuu painetta alapäässä mutta muuten alkaa olla hyvä. enemmän noi muut tikit vaivaa mitä jouduttiin laittaa.

välillä niin pihalla oleva äiti ja typy 1vko3pv
 
Hei toverit!! :flower: :hug:

Pahoitteluni etten ole täällä käynyt pitkään aikaan. Kiireitä pukannu kun vauva on päivä päivältä enempi hereillä :) Hyvä että vessassa ehtii käydä. Ja tuo meidän poika joskus niskuroi, heti alkaa kitinä ja kätinä jos naama katoaa näkyvistä.

Poika siis kastettiin Lauantaina 01.11.2008 klo:12.00. Poika sai nimekseen Weeti Albin Matias..
:whistle: tuo albin on ukon apan toinen nimi, ja siitä kyllä käytiin melkoiset keskustelut että laitetaanko vaiko eikö laiteta. Nyt se kuulostaa jo minun korvassa ihan hienolta. Aiemin oli aika tökerö..
Joo.. porukkaa oli ja meni. Lahjoja saatiin mm: 2 x vauva albumia, ja vaatteita, vauvan jumppalelukaari systeemi joka laitetaa lattialle ja vauva menee siihe alle ns"jumppaan" ku ne romut heiluu siinä kaaressa. :D kukkakimppuja ja mitäköhä muuta. en muista ees.. Nii ja rakas lapsuuden ystäväni joka toimi kummina, lahjoitti tinapankin joka on pieni traktori.
Sinneki sai leipoa hikipäässä eikä mitään jääny yli paitsi keksipaketti! Ja muutama cocktail piirakka ja pasteija + munavoit. Neki syötiin parempiin suihin seuraavana aamuna!! :whistle:

Tänne kuuluu hyvää. Vauva arki luistaa.. miehellä o joku ihme tapa. Se syöttää yleensä meillä pojan. Niin öisin kuin päivisinkin. Siis viikonloppuisin päivisin. Muuten arkena olen pojan kans aamu 6- ilta 6. Hän kuulema haluaa viettää poikansa kanssa enempi aikaa. Joka järjestyy vaikka sitten hoitamalla jne.

Poika on kasvanut suunnattomasti!!

Syntymä mitathan olivat: 3375g j 49 cm pään ympäryys 36cm. ( 12.09.2008.)

Ja viime viikolla (29.10.2008) poika kävi neuvolassa mutkan niin mitat olivat:

5160g ja 56cm pään ympäryys oli 38,7.cm<3


:heart: Eilen äitin oma pikku vauva-weeti nauroi eka kertaa ääneen<3 :heart:

Meillä menee hyvin kaikinpuolin. Mites muilla mammoilla??


ONNITTELUT KAIKILLE JOTKA OVAT SAANEET VAUVAN TÄSSÄ VÄLISSÄ KUN EN OO TÄÄLLÄ VIERAILLU!!! :flower:
 
toiveikasodottaja:vastailempa vielä sulle oman näkemykseni tuosta pulauttelusta, vaikka varmaan neuvolantäti kertookin tarkemmin... Kuulostais siltä, et vauva olis syöny liikaa ja siks maitoa tulee pois. Tuo limasempi maito vaikuttais ihan kunnon pulautukselta eli maidolta joka on jo käyny mahassa (siis kuten oksennus) :) Toki kannattaa varmistaa ettei ole kyse mistään muusta :hug:

Kävin muuten eilen pikkasen pitemmällä vaunulenkillä. Viivyin matkalla 2 tuntia! :whistle: Kaveri ku oli mukana niin matka suju mukavasti. Poika nukku koko matkan, heräili kyllä melki heti ku kotiin päästiin, tais olla kova nälkä, ku syömisestä oli aikaa jo 3,5 tuntia. Tuon "maratonin" jälkeen kyllä tuntu alaselässä, et oli kävelly. Mies nauro illalla, ku olin istunu pitempään paikallani ja sit lähin liikkeelle, niin kävely oli kuulemma hassun näköstä... :D

Ristiäisiä jo mietin, lähinnä siis tarjottavia. Mitä te muut aiotte tarjota ristiäisissä/nimiäisissä?? Mielenkiinnosta haluaisin tietää millasta syötävää muut laittaa pöytään. =)

jasmara ja poika 3vko+1vrk
 
satu: Kiva kuulla sustakin jotain. Itse asiassa mietinkin just äsken, et mihin oot kadonnu. Kiva kuulla et arki luistaa.
Kivan nimenkin ootte keksiny pojalle ja tuo Albin on vaan mukavan "eksoottinen" norminimien joukossa. =)
Ole vaan tyytyväinen, et mies osallistuu vauvan hoitoon. Eikö ole kiva huomata, et miehetkin aikuistuu ku saa lapsia... :D

Meilläkin mies on kyllä hyödyntäny isyysloman täysin, tosi usein on ottanu pojan syliinsä ja/tai syöttää, et äiti pääsee esim. syömään. Mukava huomata, et on eri asenteella mukana ku reilu 5 vuotta sitten. Meilläkin alko arki tänään, ku mies palas töihin. Lastenhakureissu kutsuu siis vaunuileen tuossa vajaa kahden tunnin päästä... :)
 
Huomenia. täällä yö meni ihan kivasti mutta aamusta jostain klo 7 vauva on sitten ollu tissillä jatkuvasti ja lopulta otettiin taas viereen nukkumaan että saisi edes vähän ite nukuttua kun muuten oisi koko ajan pitänyt rampata laittamassa tuttia suuhun/ottamassa syliin että rauhoittuisi tohinaltaan nukkumaan. Nyt viimein saatiin se sänkyyn nukkumaan ja sitten kohta tulee neuvolatäti jes jes.

Ristiäisistä päätettiin. ne ovat 29.11 klo 13. nimi on nyt valmis mutta riita tulee vieraista. Kun omat rahat menevät sairaalamaksuihin ja veromätkyjen maksuun niin rahaa ristiäisten järjestämiseen ei kauheasti ole ja mies meinaa saada kaikki lähisukunsa paikalle. ymmärrän hyvin että niiden joiden kanssa täällä ollaan tekemisissä oisi kiva kutsua mutta jestas kun maksaa jos 35ihmiselle hommaa jostain tilat (oma koti+ muiden kodit liian pieniä, seurakuntatalo ei käy kun on niin ankea miehen mielestä) ja ruokkii ne. vaikka itse tekisikin paljon niin silti tulee maksaa. saa nähdä miten käy.

Täälläkin mies on ollut kyllä ihanasti mukana vauvan hoidossa. yöllä kun itse kävin vaan aina laittaas tuttia typyn suuhun ja rauhoittelin niin mies sitten ponkasi jossain vaiheessa ylös ja otti pimun syliin ja tyynnytteli vaikka kuinka kauan. Hakee tissille pimun monesti yö aikaa ja toimii virallisena röyhtäyttäjänä. :) Näin olen sen halunnutkin olevat että kun on nyt isyyslomalla niin saa hoidella sydämmensä kyllyydestä pientä kun sitten töihin paluun jälkeen tuskin jaksaa niin paljon osallistua.

tarjoiluista itse olin ajatellut tehdä broilerivoileipäkakun, haluaisin tilata kalavoileipäkakun kun se on aina parempaa tilattuna kun itse tehtynä, täytekakku tilataan, sitten leivon pipareita, ehkä kuivakakun ja varmaan vielä coctailpiirakoita + munavoit. nii ja leipäjuustoa ja lakkahilloa mies haluaa. :D eiköhän niillä pärjätä.

Neuvolatätin odotukseen.
 
Neuvolatäti kävi. Pimulle tullut painoa 190g viime keskiviikosta, että hyvin tuntuu syövän ja maitoa jää vielä sisäänkin vaikka pulautteleekin. Pulauttelusta sanoi että ihan normaalia vaikka onkin limaista, lima voi tulla siitä kun sitä on hengitysteissä/ruokatorvessa ja sekoittuu sitten maitoon että nou hätä. kovasti ihmetteli kun oli niin virkeä/liikkuvainen ja katseli paljon tuo typy. Ei tarvitse äidin huolehtia siis että oisi jotain vialla. :) jälkitarkastus onkin sitten joulukuun alussa. nyt sanoi että kohtu on jo kadonnut lantion suojiin kun ei enää tunne sitä että hyvin palautuu myös äiti synnytyksestä. Hyvä fiilis nyt. :)
 
moi

jasmara tarjoilusta niin meillä suunnitteilla tietty kakku, voileipäkakku (kinkku), piirakoita jos joku ei syö tuota voileipäkakkua, makeita tuulihattuja, pullaa ja keksejä...

mut nyt muru kutsuu...

pw ja muru 5 vkoa :heart:
 
Heloou!

Jospa mäkin saisin kirjotettua.. :) Meillä mennyt kivasti, pienten alku imetys ongelmien jälkeen. Tyttö on kovin iloinen tapaus ja oli kasvanutkin jo viime viikon neuvola käynnillä. Tällä viikolla uus neuvola. Juu, imetys on lähteny nyt ihan kivasti sujumaan. Ainoa "ongelma" on nuo yöt, kun tyttö herää ekan kerran yhden maissa syömään ni ei sitten nukahda ennen neljää.. Siihen väliin mahtuu vaipan vaihtoja ja useita lyhyitä imetyksiä joihin vauva nukahtaa. Kun tytön laittaa sänkyyn se herää ja taas sama alusta. Ei edes huuda pahemmin öisin et en usko masuvaivoiks..

Meillä tytön nimi on ollut jo pitkään tiedossa, ei vaan tiedetty kumpi tulee :) Ristiäiset pidetään varmaankin 7.12 kotona. Ajattelin pyytää anoppia ja äitiäni tekemään jotain syömisiä ja itse tietty jotain kans..

Äiti on täällä parantunut myös hyvin, lukuunottamatta peräpukamia.. Tikkejä mulle laitettiin kaiketi kuusi kappaletta, jotain pieniä repeämiä paikattiin. Eivät ole olleet yhtään kipeitä. Ja kotiin tullessa pystyin jo istumaan. Nyt sais vaan tikit sulaa ja vuoto loppua et pääsis sänkyhommia harrastaa :LOL: Niin ja painosta oli kirjoteltu.. Mulla jäi laitokselle 10kg ja vielä olis jäljellä lähtöpainoon 7kg.. Ei haittaa toisaalta vaikka kilot jäisi. Enemmän harmittaa se että ne kilot tuli tohon lantion/ pepun seudulle, joten mulla ei vieläkään mahdu vanhat housut jalkaan.. Ei vaan mene nappi kiinni. Eiku jumppaan vaa!

Jenksu & lisko 1vk 4pv
 
jenksu:Ootko ajatellu, et tyttö nukkuis siinä sun vieressä, kun kerran herää sänkyyn laitettaessa??
Mulla käy öisin aina niin, et ku otan pojan viereen puolilta öin, niin havahdun joskus 2 maissa, et se on vieläkin samalla tissillä :D Sit vaan toiselle puolelle "syömään". Me molemmat siis nukahdetaan siihen ja mulle on ainakin tärkeetä oman jaksamisen kannalta, et saan nukkua edes jotenkin, vaikka sit vauva vieressä. :)
Aluks pelkäsin, et mitäs jos kierrähdän vauvan päälle, mut oon huomannu, et nukun koko ajan samassa asennossa ja pelko oli turhaa... ;)
Jossain vaiheessa yötä laitan kyllä pojan takas omaan sänkyyn ja useimmiten se nukkuukin "putkeen" taas pari tuntia.

jasmara ja poika 3vko+2vrk
 
aurinkoista huomenta :wave: Tai ei kai enää mikään huomen oo :LOL:

vauvojen heräilystä sänkyyn laitettaessa olette puhuneet.Meillä iltaisin Sara on hyvin usein hereillä kun sänkyyn laitetaan.Siellä sitten nitisee ja natisee jonkin aikaa jos sitäkään ja sitten laitellaa tuttia niin kauan että nukahtaa.Siihen menee illasta riippuen 15-60min.Toki jos typy nyt ihan kauheet raivarit saa niin tottakai sylitellään mutta muuten vaan tutitellaan :LOL: Ehkäpä te kenen vauva herää sänkyyn laitettaessa niin olisko peitosta apua? Silloin vauva ei ehkä herää niin helposti kun lämpötilavaihtelu ei ole niin suurta kun jos pelkästään sylissä olis.

Mitäs muuta.....Kellä kaikilla on tutti käytössä? Meillä se oli jo laitoksella ja meno jatkuu kotona.Nyt siirryttiin jo 4kk tutteihin missä on luonnonkumi tutti osa kun tuo ensitutti on niin onneton kumilätkä mistä ei Sara meinaa saada otetta millään.

2kk neuvola kuulumisia Mitat oli 5550g ja 58.5cm sekä pipo 39cm eli ihan tasasilla käyrillä mennään. Syntymämitathan oli 4160j ja 50cm ja pipo 35cm. Päätä kannattelee suht hyvin vielä ei kuitenkaan kokonaan ja jonkinlaista jokeltelua on havaittu.Kiekumista lähinna :D Aika selkeä päivärytmi alkaa olla,aamut yleensä uneliaampi ja iltapäivällä seurustellaan.Perjantaina annetaan sitten viimein se eka Rotavirus-rokote.

Jaaha,nyt pyykinlaittoon.Esikoinen on tänään taas isomummillaan,meillä tiistai on aina Mamma-päivä :D

-Laura ja Sara 2kk ja rapiat päälle-
 
heips!!

josko mäkin sitten tälle puolelle kirjottelisin kuulumisia... tonne odotuspuolelle jo kirjottelinki synnytyksestä. hienosti ollaan toivuttu molemmat melko rankasta alusta huolimatta.. vauva voi hyvin ja on tosi kiltti ja suloinen, äitikin on toipunut hyvin... varmasti paljon vaikutti se, että heti synnytyksen jälkeen oli pakko jaksaa olla liikkeellä ja jalkeilla... onneks oli nopee (2t45min) synnytys ja 3 tikkiä laitettiin yhteen repeämään..
nyt on kyl päivät täynnä puuhaa ja tekemistä, vaikka neiti onkin vasta 2 viikkoinen :) on kuitenkin jo päivällä hereillä melko pitkiäkin aikoja ja silloin kyllä vaatii paljon huomiota =)
täältä oon lueskellu muiden kuulumisia ja näkyy olevan muillakin ihan samoja murheita kun meilläkin... tyttö herää yöllä syömään yleensä 2 kertaa, eikä sit nukahdakaan omaan sänkyyn kun vien sinne takasin ja sit saattaa olla pari kolme tuntiakin hereillä :| ihan vaan on ja katselee, ei mitään hätää tunnu olevan, mut oma sänky ei vaan kelpaa ja viereen en uskalla ottaa :( meillä on kyllä mies sitten valvonu tytön kanssa, vaikka aamulla onki töihin pitäny lähtee... onneks saa tehdä lyhkäsiä päiviä, kun ei oo työaikaa. nyt on pari yötä menny ihan kivasti ja tyttö on nukkunu 3-4 tuntia, heränny syömään ja nukahtanu :D toivottavasti jatkuu näin, esikoisen kans ku löyty rytmi heti, oli niin helppoo... tän vauvan kans oli tietysti vähän eri tilanne, kun toinen oli siellä lastenosastolla, niin sielä syömiset yölläkin 3 tunnin välein eikä päästy heti totutteleen vierihoidos omaan rytmiin... mutta eipä kai tätä montaa kuukautta kestä!!??
kärrytelty ollaan kans jo viime vkosta, kun on ollu niin mukavia kelejä :) tekee itelleki niin hyvää päästä ulkoileen :)
paino on tytöllä noussut hienosti, sairaalasta lähtöpaino 3265g ja eilen viikkoo myöhemmin 3630g, et kyllä maitoo saa ihan riittävästi. välil kans kyllä puklailee melkolailla.. :(
papille pitäis kans soitella ja sopia ristiäisistä, nimi on valmiina ja toivottavasti saadaan pitää ristiäiset itsenäisyyspäivänä.. vieraita ei voida paljon kutsua, ku on niin pienet tilat :( mä oon kans aatellu, et ois täytekakkua, voileipäkakkua, jotain pasteijoita, pikkuleipiä ja varmaan kuivakakkua tai pullaa tarjolla...
ja nythän se mussu sieltä huuteleekin =) :heart:
 
Päiviä. :)

heti pitää päästä tuulettaa... Jipii mä sain vanhat farkut jo jalkaan!!! :wave: hiukan toki kiristävät vatsasta kun on tuota reppua mutta pääasia että menevät jalkaa ihanaa. :)

tänään meinataan mennä ekaa kertaa vaunuilemaan kun on luvannut lämmintä keliä ja aurinkokin paistaa. Luntahan täällä on ollut jo jokusen päivän maassa ja edelleenkin on että ihan hienoa. :) Huomenna sitten oisi tarkoitus lähtiä kauppa reissulle, saa nähdä menenkö yksin ja mies jää autoon vauvan kans vai uskalletaanko ottaa yhdessä mukaan kauppaan. :)

Yö meni nyt ihan mukavasti. pimu heräili 3tunnin välein syömään ja sit 8 aikaa jätettiin syönnin jälkeen keskeen nukkumaan kun oli niin pirteä ja vanhemmat ihan naatteja. :p nyt tässä sylissä taas katselee kauheasti. ei ottanut kun tunnin unoset ja nyt taas jo hamuilee. jestas mikä syömäri.
 
FPI
Heippis täältäkin suunnalta!

Joensuuhun ollaan jotenkin kotiuduttu, vähän vielä tuntuu kummalle, mutta eiköhän se tästä!

Yöt on menny kivasti, tosin viime yönä tyttö heräili normaalia enemmän!

Ristiäisaikakin on päätetty eli su 30.11, nyt vaan pitäs miettiä niitä tarjoomisia...kakun kyllä haluaisin tilata jostain!

Mulle ei edelleenkään mee vanhat farkut mahasta....noh ehkäpä joku päivä, huh :whistle:

Pulauttelua on ollu jonkun verran ja ollaankin nyt röyhtäytetty, vaikka kuulemma, jos imettää niin ei tarttis?

Luulin jo, et jälkivuoto loppu, mutta ei...hyi.

Ulkoilemaan pitäs lähtee, aika haastavaa vaan kahen koiran ja vaunujen kera...miten koiraihmiset ootte onnistunu yhdistämään vaunut ja koirat??
Jaaha, typy herääkin...taas... B)

Milla ja Minni tasan 4 viikkoa :heart:
 
moi

Naurukohtaus oon yrittänyt "tuttikouluttaa" tota meidän poikaa mut ei pääse jutun juuresta kiinni...mietinkin just et onkohan toi 0-2 kk sit liian lyhyt hällekin..ei tosiaan saa siitä niinkuin otetta..pitääkin kokeilla vaikka isompaa....

eipä muuten ihmeitä, ensi viikolla lääkärineuvola ja mulla jälkitarkastus..meinasin pyytää vauvalle sen rota rokote reseptin kuitenkin...tiedän et jos jättäisin ottamatta ja joku rota tuliskin niin voi vitsi et harmittais..törkeen kallis taitaa olla mut....

meillä herätään kans yöllä välillä vaikka vieressä nukkuu, syötän siinä mut jotenkin valveutuu ja sit valvotaan tunti pari..katsotaan yleensä jotain filmiä tms =) ...

pw ja muru 5vkoa :heart:
 
no nyt se on sitten päätetty sekin asia, kävin eilen varailemassa ristiäisaikaa kirkkoherranvirastosta ristiäiset olisivat sitten 23.11
vähän nopeasti, mutta oli ainut vapaa aika siihen kirkkoon jossa tytön haluamme kastaa.
tarjottavaksi ristiäisiin olen suunnitellut cocktailpiirakoita kinkkutahnalla ja mahdollisesti munavoilla, voileipäkakkuja liha ja kala versiot, täytekakkua.
vieraita joku 20 hlöä.

imetyksestä meillä neiti ei meinaa herätä yöllä syömään ollenkaan vapaaehtoisesti, itse joudun hänet herättämään ja välillä joudun laittamaan herätyksenkin että heräisin herättämään neidin syömään, siinä se sitten saattaa syödä ehkä 10 minuuttia ja nukahtaa jolloin omaan sänkyyn ja herää sitten 4 tunnin päästä "aamupalalle"
harmittaa vaan aina öisin kun pitää pikkunen herättää syömään vaikka uni näyttäisi mielummin maistuvan. :(

meiööä kävi äsken anoppi ja appipuoli vierailulla, kyselivät mitä neiti tahtoo ristiäislahjaksi päättivät sitten ostaa sitterin vaikka anoppi ajatteli jotain korua neidille (vastahan se oli ostanut mulle timanttisormuksen joka myöhemmin varmaan annetaan neidille) toi sen sormuksen silloin laitokselle kun tulivat vauvaa katsomaan, toivathan he taas tuliaisia mukanansa tälläkin kertaa, neiti sai vaatteita, meille toi ruokatarvikkeita.
että silleen. :)

FPI meillä on kaksi koiraa myöskin, koirien ja vaunujen kanssa on aluksi totutteleminen mutta olen ottanut sen asenteen että jos koira ei itse tajua vierellä kävellä niin saa luvan jäädä sitten vaunujen jalkoihin, kyllähän nuo ovat jo oppineet ihan nätisti vaunujen kanssa kulkemaan. onneksi. :p

ei kyllä maar on varmaan pakko mennä itse päikkäreille kun katottiin illalla ukon kanssa leffaa niin yöunet jäi itsellään vähäiseksi, no ihan omaa tyhmyyttähän se oli mutta en viitsinyt vaan lopettaa leffaa kesken, nuija kun olen :headwall: :D

niin ja onnitteluja vielä nyytin saaneille :flower:

leppis&taavi-neiti
 

Yhteistyössä