Lokakuun -08 kullannuput

moi

FPI ihana nimi

Rotarokote pitkään pohdin tuota ja reseptinkin jo hommasin ja olin jo hakemassa mut sitten aloin miettiä et otanko sittenkään ja päätin etten..on törkeen kallis, harmi kun ei tullu tänä vuonna jo ohjelmaan, pitäis saada takautuvasti sen ottaneet rahat takas :D ja sit mietin et me kun ollaan tässä kotosalla ,e i käydä missään perhekerhoissa tms...hoidan siis kaikki lapset kotona, eskarilainen nyt on aamut muualla niin pohdin et jos sitten tulee niin sit tulee..eli päädyin reseptin repimiseen..ostin sitten vauvalle tarpeellista tavaraa niillä rahoilla =) ..voitte kyllä uskoa et sit jos se rota iskee NIIN sitten kyllä joku kiroaa mut tälläisen päätöksen tein...


oltiin menossa aamulla leikkipuistoon ja 2 v alkoi kiivetä rappuja ylös laskeakseen liukumäestä ja viuh tyttö tuli niskat edellä alas rappuja kun oli niin liukkaat..hui että säikähdin, silmäkulma auki mut muuten ei mitään..olin just varoittamassa et siellä on liukasta et odota ja niin sit kävi..nyt pienellä on hello kitty laastari silmäkulmassa :heart:

lupasin lapsille järjestää pikkujouluja joten nyt valmistelemaan...

hyvää viikonloppua ja itsenäisyyspäivää

pw ja Nooa 10 vkoa jo :heart:
 
Hullu juhla tää joulu... ottaa aivoon tää rahan meno...
Meni just melkee 400 lahjoihi :eek: Ja siitäki melkee 200 muille ku omille... Meil on yhteens 5 kummilasta ja sit viel parit siskojen/veljien muksut... Ja jotai viel omille hankkimattaki, tziisus :/

Vilja oli taas kyl oikee enkeli ostoskeskukses :heart: Nukku ja hereil olo ajan killitteli rattaissa, neiti taitaa tykätä shoppailusta nyt jo... kunnon nainen siis :LOL:

Muillaki on näemmä nuhaa... Meillä toivottavasti menos ohi jo. On aika kurjaa ku noin pieni on tukkonen... Onneks on noi keittosuolatipat ja niistäjä! Toivon vaa ettei menis korviin, ennen ku menee ohi. Yöt on nukkunu kuitenki tosi hyvin, samanlai ku muutenki. Et sen puolesta ei kovin kipee kai oo...

Meki kai otetaa rotarokote. Olis kiva kuulla siitä jotai mielipiteitä tms :)

Nyt mättää hese moskaa ku isäntä kiikutti nenän eteen... :whistle:
Liina ja Vilja 2kk (joka kylläkin on ollu jo tunnin unten mailla :) )
 

ai kun ihanaa oli nukkua ihan koko yö,Emma heräs viiden jälkeen syömään ja mussukkani hoiti sen joten mun ei tarvinut sitä hoitaa,joten heräsinpäs sitten vasta oikeastaan.
Aamukahviakin tuntuu saavan juoda ihan rauhassa kun vanhimmatkin nukkuu edelleen.

Liina - Juu jouluun menee rahaa,se on jotain järkkyy vaikka kuinka miettis ettei paljoa ostais,niin äkkiä se siitä karttuu kokoajan se meno.
Mä en ole ostanut kuin pari lahjaa lapsilleni ja muille en ostakkaan.Tänän jouluna menee meillä näin,on noita menoja niin paljon ennestään...
On sunkin lapsukaises kasvanut hyvin... eli sellanen 3,5cm kuussa aina tullut sitten lisää..

Tänään ajattelin jos vaikka siivoisin vuorostani taasen ja muuten peruspv tulossa,lapset varmaan viettää suurimman osan tv.een edessä tänään kun tulee paljon leffoja.

Hyvää itsenäisyyspäivää!

Pöppiäinen ja Emma - prinsessa =)

 
HUOMENTA.....

hohoijaa...muru herätti viideltä ylös ja en saanut enää nukuttua kun kaikki ravas mun luona kertomassa jotain..esikoinen aloitti, on herännyt,ei nukuta enää, toinen jatkoi pian . mehu loppui, äiti korvaa ei koske enään, ei nukuta, voiko herätä ym ym...et hiukka nukuttaa...tuntuu et väsyttää enemmän kun aamuon rikkonainen, ois pitänyt herätä varmaan suoraan silloin...

meinasin hyödyntää tän päivän siivoamiseen =) ..jos pesis höyrypesimellä kaikki kivilattiat niin aloittais vaikka sillä tän joulusiivouksen..

hyvää itsenäisyyspäivää kaikille

pw ja nuokkuva Nooa
 
Huomenta :wave: kerranki ku ois saanu nukkua aamulla niin arvatkaa vaan väsyttikö???NO EI!!!! :headwall: |O Viikolla sitä antas mitä vaan että sais hetkisen vielä ja tänään olisin voinu koisia vaikka tuntikaupalla mutta ei :headwall:

Joululahjat tosiaan syö kukkaronpohjaa.Tänä vuonna on pitkästä aikaa varaa ostaa vähä parempia lahjoja ihan pankkikortilla kun tuli veronpalautusta niin paljon.Edelliset joulut on menny täysin luottokorteilla ja niitä sitten maksettiin koko seuraava vuos :snotty: Nyt mulla on kaikki muut lahjat ostettu paitsi miehen johon menee 380e :snotty: En voi täällä sanoo mitä ostan koska miehestä ei koskaan tiedä minne sivuille eksyy :D Mutta luulen että näen onnenkyyneleen miehen silmässä kun hän tämän saa :D Lapsille en osta mitään koska saavat kaiken tarvittavan muualta.Kahelle kummilapselle ostan ja sitten teen mun ja miehen sukulaisille kehystetyt taulut joissa on tyttöjen kuva.On halpa ja toivottu lahja joka vuos :heart: Kummilasten lahjoihin meni joku 200e mutta ostin heille tarkoituksella vähän ´paremmat´lahjat koska tiedän että ystäväni on pahassa rahapulassa :/

Tänään pidetään pikkujoulut miehen kanssa :D Ihanaa järjestellä vähän paikkoja ja kokata ystäville =) Sara menee mun äidille ja Sofia isälleen.

Nyt leipomaan :wave:

-Laura ja Sara 3,5kk-
 
Mä olen kanssa mennyt tänään höösäten kotona,täytys vielä jatkaa ja sitten saunaan likkojen kanssa.

Tässä kuvassa Emma ja Nora viettelee päivää yhdessä,



ja sitten tässä kuvassa ; Näin meillä likat kattoo leffaa,en kyllä tajua miten tuo Noran asento oikein toimii.. :D





ja tässä mussukka tuli pesulta :heart:



 
FPI
Ihanat kuvat Pöppiäinen!

Hyvää itsenäisyyspäivää näin vähän myöhässä!

Eilen join yhen joulusiiderin, ekan kerran mitään melkein vuoteen! Eipä ollu kummonen kokemus, jotenkin olin ajatellu, et ois maistunu paremmalle...no nyt voi taas olla hyvän tovin ilman.

Oikein mukavaa sunnuntaita kaikille! :flower:

Milla ja Minni 2kk tasan! :heart:
 
täällä huokaistaan helpotuksesta... nyt on juhlat juhlittu ja tytöllä nimi!! eilen siis oli ristiäiset ja Maisa Hilda Helmiina meidän prinsessasta sitten tuli :)
aika hässäkkää oli koko päivä, maisakin oli hiukan hermostunut, kun oli kovasti hälinää ja paljon ihmisiä, tänään ollaan vaan ja köllötellään!! ehkä hieman herkutellaan, kun tarjoomisia vähän jäi... :)
 
Huomenta.

Miksi pitää ihmisen olla niin tyhmä että keksii viettää jotain typeriä pikkujouluja???? :headwall: :headwall: :headwall: :x Olo on mitä karmein :x Tosin syypää näkyy tietysti peilissä :whistle: Hauskat hipat oli ja baarissakin pyörähdettiin.Mies oli kotona kun ei jaksanut lähteä mutta minä sitten tyttökavereiden kanssa kävin vähän tanssahtelemassa :D Oli tosi piristävää vetää pitkästä aikaa ´nollaus´vaikken siis missään örvelökänneissä ollutkaan.
Saralla oli menny tosi hyvin mun äidillä,oli nukahtanut ja nukkunut nätisti :eek: Justiinsa lähetään hakee tyttö kotiin,onkin jo kauhee ikävä pientä :heart: Nyt saa tää juhliminen jäädä tältä vuodelta :D Uusvuos ollaan varmaankin lasten kanssa kotona ja pyydetään miehen sisko perheineen myöskin kylään.

aleksiina Suloinen nimi :heart:

Nyt suihkuun jos vähän freesais.Päänsärkylääkettäkin pitäs saada.... :/

-Laura ja Sara 3,5kk-
 
moi

aleksiina kiva nimi typyllä..

kävin tänään ostaa lahjoja kans ja huh huh miten kaikki maksaa, en uskalla edes yhteenvetoa kuiteista tehdä :eek: ...Nooalle ostin ihanan pehmon, sellainen kuorittava banaani missä on rapisevat lehdet, purulelua samassa ,peiliä ym tutkittavaa, saa roikkuman tai voi leikkiä lattialla...

ja sitten ette usko mut otetaan kuitenkin se rota eli uusi resepti haettu ja rokotteet odottaa jääkaapissa ..ai miten niin en osaa päättää..keskustelin yhden äidin kanssa asiasta ketkä ovat läpikäyneet sen ja sen jälkeen ei ollut enää epäilystäkään otetaanko se..eli huomenna aamulla neuvola ja saadaan se rokote ja sit tuo rota vielä päälle..toivottavasti ei tuu sivuvaik..

mut nyt pitsan tekoon....

pw ja Nooa 10 vkoa
 
Hip hei pitkästä aikaa. aina ei vaan jaksa kirjoitella vaikka kattelemassa käykin. :p

Typyn kanssa on nyt sitten käyty ensimmäisissä bileissä. varhaisesta se alkaa. :LOL: oli typyn kummitädin miehen 30 vuotis juhlat niin piti siellä sitten käydä pyörähtämässä. Hiukka otti päähän että en voinut edes boolia maistella kun antibioottikuuri on päällänsä. Tänään sitten käytiin sjoella puhelimia katsomassa ja cittarissa hakemassa valkosipulileipää. sitä käydään aina ostamassa kun sjoelle mennään. on niin mahtavan hyvää. slurps. :D tällä kerralla piti sitten syöttämäänkin alkaa cittarin pihassa että pääsisi kotiin ilman kauheaa huutokonserttia mutta hyvin tuo sujui kaikki tamineet päällä, typy lähes söi unessa kun silmät oli kiinni kun aloitti ja silmät oli kiinni kun lopetti.

Ensi viikonloppukin on sitten melkoinen kun on typyn ristiäiset. jo alkuun hirvittää että mitä siitä tulee. Huomenna ajattelin aloittaa leipomisen, teen lusikkaleipien keksit valmiiksi. toisena päivänä pitää tehdä kanelikirjaimet ja sitten perjantaina voileipäkakku ja niitä hyrriä. lauantai aamuna pitää sitten vielä koristella voileipäkakku suunnilleen yöllä ja sitten onkin aamu kauheeta tohinaa kun pitää tavaroita kuskata juhlapaikalle ja sitten hermoillaan typyn syöttöä ja sitä kuinka kovaa se kakkaa/puklaa kastemekkonsa ja huutaa koko toimituksen ajan. Jep. olen herkästi ressaava ihminen. :headwall: Mukava vain kun meidän pieni kämppä on täynnä sitten väkeä kun sisko tulee miehensä ja 2,5v tytön kanssa plus melkein siskopuoli myös yöksi kun tulevat kauempaa. Ajattelin kuitenkin ottaa sen mielen että vieraaat saavat kestää sen kun minä keittiössä n.klo 6 aloitan touhuamisen. ikäväähän se on mutta ei voi mitään.

Typyllä oli tuos melkein kaksi päivää ettei tullut kakkaa ollenkaan mutta nyt sitten viime yönä ja nyt illalla tuli kakkaa niin paljon että vaippa oli aivan täynnä. Ihmekkään kun vähän ollut kitinää ja kähinää taas täs. :(

Koska vauvan pitäisi "jutella" kunnolla ja pitkään, siis sellaista aaaaaeeeeeoooooo:ta mitä ne nyt sitten tekee? Kun meidän typy on nyt 6viikkoa eikä se yhtä kahta kertaa enempää ole sitä tehnyt. joskus vaipanvaihdossa/pesujen yhteydessä saattaa juuri tuota aaaeeoo:ta kerran kiljasta se on siinä... Kovasti jo tahtoisin jutella typyn kanssa duona. =)

Huomenna typyn lääkärineuvola. saapi ehkä samalla kysyttyä neuvolatätiltä että pitääkö hakea jatkoa antibioottikuurille kun vuoto ei tunnu loppuvan. On tässä viikon aikana runsastunut kun on toi antibiootti ollut.. kummallista.

nettiseikkailulle. :)

to ja typy 6vko ja 3pvä
 
Mä sain taas nukkua 6h putkeen,ihanaa ei syöttöä ollut,nautin näin kyllä.
Herättiin Emman kanssa vähän päälle seittemän ja nyt Emma tutii taasen tulla 150ml maitomäärän jälkeen ja mammahan nauttii koneella kahvin kera ... Isommat tuossa heräs ihan äsken myös... pukivat päällensä ja pesi hampaat ja alkoi leikkimään,pitäs varmaan niillekkin mennä laittaan aamupalaa...

Mulla ei joululahjoihin tänävuonna uppoa kyllä,tuntuu että niihin on mennyt ihan liikaa vuosien varrella... joskus täytyy laittaa tohonkin hommaan stoppi,kun esim en mä halua tuntee vuoden ensimäisinä kuukausina tutaa siitä että tosiaan tulipas ostettuu hiukka lahjoja,se kuitenkin on vaan yksi päivä koko joulu sitte loppuenlopuksi...


Ihan arkinen peruspäivä tulossa...
Ihanaa päivää ja alkanutta viikkoa kaikille!



 
FPI
Huomenta!

Mä en ole ostanut vielä yhtään joululahjaa...joulukortit pitäs saada tällä viikolla postiin, huh!

aleksiina, kiva nimi! :heart:

Huomenna on neuvola ja se rota-rokotteen otto! Tuntuu ainakin, että typy ois painoa saanut reilusti lisää ;)

Nukkuuko teidän vauvat omassa sängyssä vai teidän vieressä? Meillä Minni useimmiten kyllä nukahtaa omaan sänkyyn, mutta kun herää yöllä syömään niin kun imetän niin nukahdetaan siihen molemmat ja sitten herään parin tunnin päästä, että siinähän Minni tuhisee vieressä... :whistle:

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Milla ja Minni 2kk ja 1 pvä :heart:

 
moi

FPI suloinen pakkaus =) meillä Nooa nukkuu mun vieressä illasta aamuun eli täydellisessä perhepedissä =) arvasin et pinnis jäi ainakin näin aluksi vain koristeeksi..

Neuvola siis mitäköhän eilen sekoilin, Nooa saa vasta uuden vuoden jälkeen sen rokotteen ja rota siirtyi ainakin viikolla eteenpäin kun Nooalla vihreä kakka vaan jatkuu, oon vielä tän viikon ilman kananmunaa ja viikonlopusta lähtien ilman maitoa ym ja sit to katsotaan uudestaan voidaanko vielä laittaa... :| toivottavasti, mut onneksi ei pieni itke mahaa mut hyvä kun terkkakin näki tuotokset :$ et oli ihan vihreetä..söin eilen pitsaa missä reilusti sinihomejuustoa ja tav. juustoa ja tännä pylly punainen joten luulen et maitoa on ärsyttävissä tekijöissä mukana...

paino oli 5780 g(3015g9 ja pituus 59.5 cm (47.8) eli onneksi hyvin kasvanut ettei ole tuo kakan vetisyys vielä ainakaan painoon vaikuttanut

mut nyt aamutoimiin kun oli niin aikainen neuvolakäynti ja kaikki jäi kesken...

pw ja Nooa 10 vkoa ?
 
FPI ihanat silmät teidän neidillä: :)

Neuvolassa käyty. hemmetin homepää minä. oli se lääkärikäynti nyt ja tietysti minä unohdin pyytää sitä rota rokotetta. :kieh: :kieh: Noh ei sitä kuitenkaan anneta kun vasta joskus tammikuun lopussa/helmikuun alussa kun tulee se 3kk täyteen niin eiköhän se lääkäri sitä ennen käy siellä ja voi kirjoittaa sitten reseptin. Hyvä että muistaa oman päänsä ottaa mukaan jes jes.
Mutta typyllä kaikki ok. 4785g (3410g), 54,5cm (50,5cm) ja pää 39.3cm (35,5cm) oli mitat. pituus menee vähän keskiviivan alapuolella ja paino yläpuolella. pituudesta en yhtään ihmettele kun molemmat vanhemmat on melko persjalkasia (siis melko lyhyitä). Valitin kun eilen illalla meni ilta siihen kun typy oli koko ajan tissillä että kohta loppuu maito niin neuvolatäti sanoi että se tuskin on loppumassa kun typyn painoa kattelee. :LOL: Saman ikäinen vauva oli meitä ennen ja se oli niin nätisti ihan hiljaa mitään ei kuulunut mutta meidän neiti se avasi kunnolla kurkkuaan lääkärille ja neuvolatätillekkin kun pirkama tutkivat, venyttivät, painelivat ja vaikka mitä. Putsattiin kaikkien korvat vaikusta sillä käynnillä. :LOL:

Joululahjat on kyllä aina melkoinen murheen kryyni aihe. onneksi ei ole siunaantunut noita lapsia muille kun siskolle mutta sekään ei paha ole. pahin on keksiä halpa ja kiva lahja siskolle ja sen miehelle jolla on jo kaikkea eikä ne mitään tartte. ja kun tuo äitiysraha ei mikään himo suuri ole niin mielikuvitusta saa käyttää että keksii halvat lahjat kaikille ettei aivan nollille tili menisi heti vaikka kyllä taitaa mennä. Kumpa se eduskunta nyt päättäisi että ne minimivanhempainrahat korottuisi heti vuoden alusta niin kuin suunnitelmissa vissiin olisi mutta eipä se asia varmaan ensimmäisenä ole käsiteltävien kasassa. :kieh:

jaha pitäisi mennä jouluvaloja laittamaan ikkunaan muttei yhtään huvita. taidan sen sijaan mennä syömään nam nam valkosipulileipää ja sitten soffalle maate niin saa vähän levättyä ennen ku typy taas syömään herää tuolta pihalta. :)

tä ja typy 6vko+
 
Moikka!

Että mulla menee hermot tuon nukuttamisen kanssa. Viime yönä nukuttamisoperaatio alkoi klo 22 ja päättyi sitten kahen paikkeilla yöllä...sitten nukkui kuuteen asti sen jälkeen.
Se vaan huusi ja huusi. Mä en oikein tiedä, miten sitä sen rytmiä pystyisi muuttamaan ja Miten te saatte omanne nukkumaan jo yheksän ja kymmenen maissa?! Meillä sitten syötiin kymmeneltä ja kaheltatoista...Se vaan huusi täyttä huutoa, ajoittain vain huuteli jne. Nyt sitten herätin jo puoli yheksältä sen vaikka oliskin nukkunut vielä, jotta vähän nukkuisi aiemmin yöllä...en tiedä auttaako.

No mutta en voi kyllä vain valittaa, koska eilen meidän tyttömme alkoi juttelemaan oikein ja kiljahteli/nauroi. Ja se sai oikein "puheripulin" kun meille tuli vieras. Se on nyt ihan muutaman päivän sisällä alkanut leikkimään ja oikeesti katsomaan kuvakirjaa ja seuraa minun liikkeitäni sitteristä. Pää heiluu sinne missä mä meen. Kyllä vaan on ihanaa, että hän kehittyy päivä päivältä. Alkaa seurustelemaan!!!

Joululahjoja me ei aiota ostaa toisillemme, tosin mies osti tavallaan joululahjana itselleen yhden parinsadan euron jutskan, mutta pakettiin ei tietystikään sitä laitettu. Eikä me itse aiota tytöllemme ostaa sen kummemmin joululahjoja, koska saa niitä varmaankin muilta paljon ja ei oikeastaan juuri nyt tarvitse mitään. Ostamme sitten kun tarvitsemme jotain.

Ootko sä gabrielle antanut sun vauvalle tuttia, jos sillä on enemmänkin imemisen tarve kuin nälkä?

elämänperhonen ja typy 6 vkoa
 
FPI - Ihana kuva muksustas ... tosiiiii söötti!!!!
Kyllä meillä Emma omaan sänkyyn on opetettu ja opetetaan jatkossakin.
Meillä ei ole koskaan perhepetiä ollut.

Nukuttamisesta - Mulle on outo sana nukuttaminen vauvasta,isommasta kyllä sen ymmärrän vähän paremminkin mutta meillä ei nukuteta.Alusta lähtien beibi on hereillä oman rytminsä mukaan eli päivisin ja illasta hetkisen ja tutii ja syö jne .. ei ole mitään huutamisia yms juttuja olleskaan.
 
Heips!

Meillä oli eilen ristiäiset ja tyttö sai nimekseen Sisi Alexandra Serafia. Juhlat meni kivasti.Oltiin tässä kotona ja miehen isä toimi pappina. Olin kyllä illalla ihan poikki kun olin seisonu koko päivän, enkä syönyt kunnolla. Tytön nimeä tosin kummasteltiin vähän kun on "niin erikoinen". Ja mun sukulaisilla tuli tippa linssiin, kun tuo Serafia oli vaarini mummon nimi. Ja vaarihan kuoli kesällä. Oli kiva ottaa joku nimi suvusta.

Elämänperhonen: Me vaan laitetaan tyttö sänkyyn 20-22 aikoihin kun se rupee olee väsyny, vaihtelee päivittäin. Pari kertaa se on nukahtanu heti, mut usein menee parikin tuntia kun laitetaan tuttia suuhun ym. Me tosiaan ei nosteta sitä pois sängystä ellei tartte vaippaa vaihtaa tai oikeesti sillä on suru. Aika pitkään saattaa vaan kitistä väsymystä mut ei suostu nukahtaa. Näin on meillä toimittu. Mä en tosiaan pystyis nukkuu jos tyttö ois vieressä ni meille on hyvin sopinu tällanen "koulutetaan heti nukahtaa ite omaan sänkyynsä" -periaate :)
 
Elämänperhonen Minun esikoinen myös valvoi myöhään vauvana, milläs sitä virkeää vauvaa saa ajoissa nukkumaan! Ei sitten millään.. tämä kuopus onkin ihan eri maata, herää aikaseen aamulla, nukkuu jonkun verran päivällä, valvoo taas iltapäivällä tai illalla joitakin tunteja ja sitten simahtaa yöunille ihan ihmisten aikaan. Eilen jo klo 18, heräten syömään vasta yhden aikaan :eek: Eli eipä ihan pienten rytmiin voi vaikuttaa, koska väsyneenä vauvan on saatava nukkua, ei toista voi väkisin valvottaa. Ainakin meillä on molemmilla ollut tapana sellaset väsyhuudot, että jos pitää päästä nukkumaan niin sitten on päästävä. Tällä kuopuksella on vaan tuo valvomisrytmi ollut alusta asti tällainen ja kyllä mä nautin, päivät kun on sellaista härdelliä näitten kahden kanssa niin on ihanaa, että saa suht monena iltana istua ihan vaan rauhassa tai korkeintaan sitten loikoilla sängyssä imetellen! :)

E ja neiti 2kk
 
Kivoja nimiä olette antaneet:)

Meillä oli myös eilen ristiäiset ja poikanen sai nimekseen Teemu Emil Tapani.
Emil on kutsumanimi. Katoin eilen isomman pojan ristiäiskuvaa ja jestas, että ne on samannäkösiä!

Emil


kaikki


Me ostettiin joululahjaksi isommille lapsille säkkituolit ja yhteiseksi stigan rattikelkka. Siinä ne isommat lahjat sitten onkin. Aikuisille ei osteta mitään muutakun kummeille tehtiin lasten kanssa pyyhkeet ja mummoille tehdään tyynyliinat (jos ehditään ) .

Joku puhu jostain, mihin piti kommentoida, mutta eipä muista enää :headwall:
Tyttö kutsuu, soon moro :wave:

huitshapeli ( vilkuttaa tutuille :wave: :D )
 
Voi miten kivoja nimiä olette antaneet. Meidän on niin tavallinen verrattuna muiden nimiin. tulenpa sen sitten lauantaina tai sunnuntaina kertomaan. :)

Meillä toi ilta menee niin että tuos 21-23 välillä mennään nukkumaan. ensin syötän, sitten pesulle ja vaatteiden vaihdolle, sitten käärin typyn kapaloon ja pimeässä makkarissa saatan syöttää vielä lisää jos vaatii (yleensä siis kyllä) sitten laitan vaan sänkyyn ja siellä saattaa heti nukahtaa tai sitten menee parhaimillaan 1,5h tutin laitossa mutta lopulta nukahtaa ihan itte. Mekään ei nosteta typyä pois ellei oikeasti rauhoitu keinuttelulla ja rauhoittelulla. Heti kun sylissä rauhottuu, tutti suuhun ja takaisin sänkyyn. Monesti tuo huuto on nimenomaan tuota väsymys huutoa kun ei vaan malta ruveta nukkumaan.

Musta tuntuu että kun ollaan ihan kotiintulosta lähtien vedetty samalla iltarutiinilla syöttö, pesu, yövaatteet päälle, syöttö ja sänkyyn niin typy on alkanut oppimaan jo sen että koska sitä on aika ruveta kunnon unille. Aina se ei toki mee ihan putkeen mutta suurimmaksi osaksi kyllä. ja kyllä se illan juokseminen palkitaan kun se sitten voi nukkua jopa 5h putkeen. :kieh: Itse olen sen päättänyt että en syliin enkä tissille opeta tuota. Juuri kaverin kanssa puhuin jolla kaksi lasta jotka molemmat ovat sille oppineet ja nyt se kaveri sitä kiroaa. Mutta toisaalta toiset lapset vaan vaativat enemmän syliä ja läheisyyttä kun toiset.

Musta tuntuu taas että meidän päivät menee siihen että typy kitisee koko ajan, joko nukkuu pieniä pätkiä tai sitten hereillä ollessa kitisee/itkee. pienet harvat hetket se on tyytyväisenä lattialla ja seurailee/seurustelee minun kanssa, joskus jopa hymyäkin tulee mutta ei nyt niin joka kerta. Tuntuu joskus että olenko niin huono äiti että typyllä on aina melkein paha olla... :ashamed:
 
jenksu erikoinen on tytön nimi, mutta kuitenkin kaunis :heart:

elämänperhonen meillä on ihan samaa, nytkin valvon tytön kans... tosin tänään se ei itke, eilen olikin ihan eri juttu :( suoraa huutoo varmaan tunti ennenku nukahti, pääsi siinä jo äitiltäkin itku, ku mikään ei auttanu :'( syliin sitten vihdoin nukahti... tuntuu, et se on iltaisin aina siitä väsymyksestä johtuvaa kiukuttelua, mut ollaan kokeiltu aikasemmin ja myöhemmin nukkuun, eikä vaan homma toimi :( sit tyttö kyl nukkuu ihan hyvin 5-6 tuntia ennenku herää syömään, onneks... :) päivällä meillä ei sit nukuta, ku ihan vaan pieniä torkkuja ja tunti on ihan maksimi... vaunuissa nukkuu niin kauan ku ollaan liikkeellä, kateeks käy niitä joidenka vauvat nukkuu ulkona 3-4 tuntia :/ esikoinen oli kans tosi huono nukkuun vaunuis, et kai se vaan on pakko hyväksyä, et mun tyttäret on huonoja nukkuun päiväunia!!
tänään käytiin seinäjoellä yölinnun kirkkokonsertis ja samalla vähän shoppailemas joululahjoja :) täytyy kyl sanoo, et sjoen prismas on hirmu huono valikoima muihin prismoihin verrattuna (ja moni tavara oli sit viel loppunu, tilaamalla ois kuulemma saanu :kieh: ) ni mentiinpä sitten sittariin osteleen ja sielä kyl tavaraa riitti, paljo parempi valikoima muutenki...
ja hei toiveikasäiti kyllä varmasti olet paras mahdollinen äiti sun omalle tyttärelles :hug:
nyt neidin kanssa seurusteleen, tossa se on vieressä eikä nukkumisesta tietooka :)

 

Yhteistyössä