*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä Vauvautuneet Helmikuussa 2010* (Tarkastakaa tietonne!!!)

Huomenta!

Meillä vähän samanlaista lasten kesken kuin Empsullakin =) Tässä kun on katsonut sivusta, miten poika ja tyttö ovat kiintyneet toisiinsa, niin tulee kyllä niin hyvä olo. Ihan mieletöntä seurata miten he viihtyvät yhdessä ja saavat toisensa käkättämään...tullut sellainen olo, että tuli tehtyä niin oikea päätös kakkosen yrityksen ajankohdasta.
Ja siis varmasti riitoja tulee olemaan tulevaisuudessa enemmän ja enemmän, mutta ainakin minä itse ajattelen niin, että opettelevat kyllä sopimaan riitansa keskenään, minä seuraan vierestä vain, että varmasti sovitaan =)

Mutta juu..kai se pitää mennä valmistautumaan siihen tatskan ottoon...niin tosiaan, siirsin tälle päivälle, niin ei ole mitään kiirusta. YStävä tekee omalla vapaa-ajallaankin tatuointeja (ai kuinka niin on addiktoitunut :D ), joten ei ole niin orjallisen tarkkaa näiden päivien kanssa :D

paapelo+poju+Iina (2pv vailla 2v ja 5kk ) :heart:
 
huomenta!

Laita paapelo sitten kuvaa tatuoinnistasi! Mulla on kans yks ja meinasin ottaa siihen viereen pikkutatuoinnin tuon pojun kunniaks...

Ja se kuume meni ohi, eilen ei sitten ollut iltapäivällä /illalla enää yhtään kipee, mikälie tauti sitten ollutkaan?? kesti siis vain sen yhden yön. Mutta mies on nyt kotona vatsataudissa, toivottavasti ei tartu meihin muihin...

Poskien punoitusta meilläkin esiintyy, mutta olen ajatellut sen nimenomaan olevan tuosta kuolaamisesta ja nyrkkien syömisestä johtuvaa.

Hauskaa päivää mammoille!
 
Heippa!
täsä istuskelen poika sylissä,joten kirjoittaminen hidasta ja hankalaa :LOL: Mutta poskien punoituksesta vaan, että esiintyy täälläkin. samoin pojun nenänpää punoittaa ja leukakin välillä. uskon että saattaa johtua osittain pakkasilmoista vaikka olen hyvin yrittänyt suojata jos ulkona käydään. poika myös kovasti syö nyrkkejään ja sitten on kuolaa kasvot täynnä.. :D

Missah paranemista teille!!

nöpötin ja poikanen :heart: :heart:
 
Noniin!
Nyt on tattoo otettunna :D
Hiano tuli, mutta pirkula että teki hellää, kun tuo minun lapa on pelkkää luuta ja nahkaa. Tosin turtui kyllä tovin päästä jonkin verran. Siinä sitten samoja hengitysharjoituksia tein, kuin synnytyksessä ja sainkin hyvät pöhnät päähän, kun rupesi kroppa tuottamaan omia kipulääkehormoneja :LOL:
Tuo ystävä joka teki, on itsekkin melkoinen viherpeukku, joten juteltiin taimista ja ensi kesän istutuksista :D

Vielä en tohdi kuvaa ottaa, kun on ihan turvoksissa ja värit ei kunnolla vielä näy, mutta joskos huomenna olisi sen verran kirkastunut, että saisi edes osviittaa antavan kuvan laitettua =)

Nyt juomaan kahvia... :wave:
 
Ainiin, unohtui ihan hehkuttaa tyttöä...

Eli kun olin poissa, niin mies oli sitten tytön kanssa kahden, poika oli mummulla. Sitten olivat herkutelleet hedelmäsoseella (mies lellii tyttöä selkeästi ) ja sitten oli ollut maidon vuoro. Silikonipäiseen nokkikseen, jossa on isot kahvat oli sitten laittanut maidon ja tyttö oli napannut sen käsiinsä ja juonut ITSE :attn: :eek: :whistle:
Ihan upeaa!!! Kovasti oli tykännyt hommasta ja vetänyt ison määrän, kun aiemmin pullosta on mennyt vain 20ml kauealla työllä.
Toivotaan, että sama jatkuu jatkossakin, niin saan olla hyvillä mielin =)
 
No nyt on täälläkin sitten yksi nuhanenä. Eilen jo päivällä vähän kattelin että saa nähdä ollaanko tänään kipeenä. Ja niin siinä nyt sitten kävi että tukkonen on. Toivottavasti Silja ei tartuttanut eilen muihin vauvoihin, joita nähtiin ensin kahvilassa ja sitten perhevalmennuksessa...

Järkyttävä kakkaaminen sen kun vaan jatkuu. Nyt tuli yöllä kahdet kakat... Onpa rasittavaa keskellä yötä vaihdella vaippoja.

Normaalisti Silja on ollu kipeenäkin ihan hyväntuulinen mutta nyt ei kyllä todellakaan ole. Kamalaa kiljumista koko ajan. Voih :( Käy niin sääliksi toista. Onneksi ruoka maistuu kuitenkin.

Enpä nyt oikein kerkeä kommentoimaan muiden juttuja, täytyy mennä tytön luo ennenku tärykalvot menee.

hemari ja silja 4,5kk
 
NYT TULLOO HÄMMENTYNYTTÄ SEPUSTUSTA!!!!

Siis kävin tuossa kelan sivuilla katsomassa mikäs päivä vanhempainpv rahat tuleekaan maksuun.

Siinä sitten muistin, että kas, mitenkähän olikaan sen hoitolisän laita ja sitten meinasin pyörtyä...

Jos olen ymmärtänyt oikein, saan takautuvasti hoitolisiä pojasta ajalta 28.09.2009 - 28.02.2010 861,13e miinus verot ja maaliskuulta sitten normaalin 168,19e miinus verot :eek: :eek: Tähän tietenkin sitten lisäksi vanhempainpv rahat ja lapsilisät *taas pyörtyy*

Eli JOS olen ymmärtänyt oikein ensikuun saldon verojen jälkeen, saan yli 1500e *vintti pimenee jälleen*

Voiko olla, ei kai...kääk...jos tosiaan näin on, pistän kaikki erälaskut maksuun välittömästi ja vielä jää mukavasti rahaa...hui, apuva :eek:

En kyllä uskalla luottaa tähän laisinkaan. Pakko soittaa maanantaina kelaan ja varmistaa, olenko ymmärtänyt oikein alkuunkaan ja jos olen, niin soitan verovirastoon, jotta saan sen muutosverokortin, etteivät verota sen 60% mukaan.
Nyt kyllä ihan pelottaa tämmöinen onnekas käänne, jos näin on...
 
Kiitos kaikille hurjan paljon tsemppauksesta :heart: Nyt ollaan kotona taas koko perhe :heart:

Barbapörrö Toivottavasti teillä menee kotihoidolla pahin ohi :hug:

Tosiaan toi sairaalassa "asuminen" ei ole mitään helppoa henkisesti. Ne ekat päivät varsinkin, kun Sara vaan nukkui melkein kokoajan. Mies oli kyllä paljon kans siellä, mutta ei se herkkua ole silti. Oli kaikin puolin kauhea viikko. Varsinkin se, kun mentiin terveyskeskukseen viikko sitten, ja lääkäri harkitsi että olisi ambulanssilla lähettänyt meidät sairaalaan, kun Sara hengitti niin työläästi, mutta päätyi sitten siihen, että antoi Saralle avaavaa lääkettä ja mentiin omalla autolla. Lääkäri arvosteli myös rankasti torstaina diagnoosin tehnyttä lääkäriä, kun oli meidät kotiin päästänyt. Mutta kun tilannehan kehittyi tosi nopeasti. Sara meni päikkäreille ja ei ollut oikeastaan yhtään tukossa, mutta herättyään ei pystynyt syömään edes. Sit lähdettiinkin melkein samantien lääkäriin. Onhan tuo tyty vieläkin räkäinen, mutta se räkä ei ole enää niin liisteriä, mitä vielä muutama päivä sitten oli. En todellakaan toivo kenenkään lapselle samaa.

Nyt siivoamaan... :wave:
 
Ootan innolla kuvaa paapelon tatskasta :D Ja kiva että Iina nyt vihdoin ja viimein sen tuttipullonkin huoli, toivottavasti ei ollut mikään ohimenevä juttu ;)

Missah: Onneksi teillä meni sitten loppujen lopuksi kaikki hyvin ja pääsitte kotiin.
Toi sairaalassa olo tosiaan on ihan tuskaa. Meillä esikoinen joutui viikon ikäisenä takaisin sairaalaan kun kakka muuttui ihan vedeksi ja ei hän tehnyt muuta kuin huusi. Syytä siihen ei saatu, mikälie pöpö.

Ihanaa, huomenna elokuviin katsomaan Risto Räppääjää pojan kanssa. Se on hänelle vielä yllätys ja toivottavasti mieluinen :)

 
Paapelolla on kaunis tatuointi! Siro ja naisellinen.

Meille tuli inhottavat oireet eilen siitä rokotetutkimusrokotteesta. Poika huusi illalla kuin riivattu ja reisi oli ihan paisunut, punainen ja kosketusarka. Harmittaa kovasti kun tuollaista tulee vapaaehtoisesta rokotteesta. Ja se kuulemma kirvelee kun se laitetaan, siksi poika huusi myös laitettaessa kovaa. :/ Toivottavasti kehittävät myös ei-kirvelevän version.

Alkaa olla väsymys aikamoista, viime yönäkin imettiin tunnin tai kahden välein. Ja olen niin poikki, ettei jaksa edes yrittää mitään muuta konstia saada pojua takasin uneen, laitan vaan tissin suuhun niin pääsee helpolla. Ollaan nyt lisätty soseiden määrää, jos vaikka se auttais. Oliskohan hyvä alkaa antamaan vaikka iltapuuroa? Ootteko muut jo antaneet ja kuinka lähellä nukkumaanmenoa sitä olis hyvä antaa?

Neuvolasta 4 kk mittoja: 7715g ja 68 cm. Nyt on tosiaankin kasvu vähän hidastunut. Katselin etusivulta, että monella on vieläkin isompia vauveleita. Taitaapi olla lokakuiset hyviä syömään! =)

Hemari, meilläkin tuli yöllä kakat pariin kertaan pitkästä aikaa. Toivottavasti syynä oli rokote, ettei tuu taas tavaksi.

Posket punottaa kovasti täälläkin. Novalan on auttanut tosi hyvin ja poju oikein nauttii kun sitä sivelee poskille. =)

Empsu meilläkin asustelee kuolaava papupata! Ja välillä kuulostaa mukamas siltä, että poju sanoisi äiti! Mutta olen myös ollut kuulevinani sanat äijä, kivakiva ja vaikkavaikka... Taitaa olla toiveajattelua! :D

Pikaisia paranemisia nuhanenille!

heketsi + poika 4kk :heart:
 
Meillä alkaa hiukan tauti helpottaa Sisulla. Yskä on muuttunut limaiseksi ja limaa nousee paaaaaljon. Tämä on lastenlääkärin mukaan hyvä merkki ja tauti paranemassa, kun limaa alkaa tulla. Edelleen babyhalerilla hengitellään tuota avaavaa lääkettä 4 tunnin välein. Eli meilläkin yöllä heräillää taas useampaan kertaan ton takia. Hieman meinaa välillä väsy painaa.

Heketsi meilläkin Sisu sanoo välillä selvästi ääiti. Mm. siellä lastenlääkärillä kun oltiin sano sen niin selvästi, että lääkärinkin totes, että äitiä kutsutaan. :D Lisäksi äijä, hei ja ei on aika tunnistettavia. Kerran sani isi. :D Mutta nämä taitavat olla tässä vaiheessa suurimman osan vauvoista äänteitä, kun tuo jokeltelu on kunnolla alkanut. Ei vielä ehkä näitä merkata vauvakirjaan. :LOL:

Me käytiin ostamassa häkkisänky. Ei nyt ihan vielä sitä koota. Saa Sisu nukkua tossa vauvakorissa vielä hetken, toisin sanoen ehkä n. kuukauden siihen vois vielä mahtua. Mutta oli tarjouksessa Brion perusmalli 59 e. Ja väri on hieno kirkkaanpunainen. Musta pojalla ei tartte olla sinistä ja tytöllä punasta. Ostettiin myös sellaset tassut jalkoihin, että sänkyä voi sit heilutella, kun meillä nukahtaminen sitä edelleen välillä vaatii.

Barbapörrö ja Sisu :heart: ylihuomenna tasan 5 kk!! Kylläpä aika rientää!
 
Paulah Myöhäiset synttäri onnittelut :flower:

Saralla punotti kans posket aika paljon ja oli ihan kuivan näköiset. Mun mielestä oli ihan selvä yhteys ulkoiluun. Nyt kun ollaan oltu viikko sisällä, niin ei oo punoitusta yhtään.

Muutama hyvä puoli oli tossa sairaalasta olosta.. Eli Sarallahan oli se "pää ongelma", eli katsoi hyvin paljon aina vasemmalla, niin se on nyt korjaantunut. Varmasti kun pääsi tutuista rutiineista pois, niin auttoi. Toinen on noi soseet. Kun maitoa pystynyt syömään, niin tarjosin enemmän soseita ja nyt neiti syökin jo mallikkaasti :heart: Toisella on kauheet liimat naamassa, kun nenämahaletku oli sellaisella teipillä kiinni naamassa. En tiedä millä sais ne liimat pois. Varmaan rasvaa täytyy kokeilla.

Mä meinasin noit puuroja alkaa pikku hiljaa kokeilemaan. Jos eka syöttäis ton velli varaston pois ja sitten puuroja pikku hiljaa.
 
Missah: Koita saada tota liimaa pois ruokaöljyllä. Meillä ainakin lähti päästä teipit pois. Sotkuista touhua kyllä :) Tosi kiva kun pääsitte pois sairaalasta!

Toi Siljan kakkaaminen taitaa sittenkin olla jostain pöpöstä johtuvaa, sillä nyt mun maha on sekaisin... Toivottavasti menis nyt ohi. Ja toi nuha kans. Viime yö meni yllättävän hyvin. Olin ihan varma että nyt herätään tunnin välein kun nenä on tukossa, mutta Siljapa päätti ekan kerran nukkua melkeen 6 tuntia putkeen! Taitaa tyttö olla todella kipeä... :) ei mutta tosissaan, Silja ei mitään muuta nyt tee kun syö, nukkuu ja kiljuu. Jaksaa max tunnin olla hereillä, sit taas unille.

hemari ja nuhanenä-silja
 
Kaunis tuo paapelon tatska.

No niin, nyt sitten mies on vattataudissa! Todella loistavaa, se tästä nyt vielä puuttuikin. Heräsi yöllä että mahan polttaa ja on pahaolo ja meidän herra on oksentanut varmaan kerran elämässään ja nyt vietti puoli yötä pää vessanpöntössä. Toivottavasti ei tartu meihin muihin.

Nyt näköjään Jere huuteleekin, ei yhtään malta olla yksin.
 
Voi ei, isommille ja pienille potilaille pikaiset paranemiset. Tulisi jo väliaika näille taudeille.

Kiva, että muutkin tykkää tuosta tatuoinnista. Tuosta kun paranee, niin värit tosiaan tulee kivemmin esiin. Ja jos jää hailuksi, menen värittämään uudestaan :D

Hui että jännättää maanataina soittaa sinne kelaan tuosta raha asiasta. Ihanko totta tässä ensi kuussa saisi paljon rahaa :whistle:
Sitten kyllä menen kampaajalle :D

APUA!!
Poika on HUOMENNA 2v...sitten on virallisesti leikki-ikäinen, ei vauva, ei taapero, vaan iso poika :D
Aika kuulkaa menee niin naurettavan nopiaan, että ei ikinä uskoisi...nyt sitä tosiaan ymmärtää, mitä kaikki vanhemmat, siis omat vanhemmat ja isovanhemmat, tarkoittavat, kun sanovat, että aika kulkee ohitse nopeammin kuin huomaakaan ja yhtäkkiä ne lapset jo lentävätkin pesästä =)

Tyttö on syönyt tänään hurjasti.

Aamulla 1dl kaurapuuroa ja 0,5dl hedelmäsosetta ja tissiä päälle.

Ennen ekoja päikkyjä vielä huikat tissistä.

Keskipäivällä herättyään taas tissille ja kotvan päästä söi 1/2prk kasvis sosetta ja 1/2prk hedelmää ja kotvan päästä taas tissiä.

Ennen toisia unia 0,5dl hedelmää ja tissiä.

Ja nyt kun herää, on arvatenkin taas nälkäinen, joten taas antaa kasvis-sosetta ja tissiä ja iltapalaksi vielä puuroa tai velliä...noista määristä en tietty tiedä vielä, mutta on tytöllä ollut tänään ruokahalut kohillaan :LOL:

 
Aku
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
"Olkkis" kirjoitti; Mun puolesta asia on loppuun käsitelty. On vaan niin pirun vaikeeta sietää asioiden vääristelyä. No jos vielä tulee Nuppu09:n suunnalta lokaa tupaan niin tiedän kyllä mitä teen... Ja teen sen joka tapauksessa, jatkuu tää tai ei.


Asiani lyhykäisesti;

Ensin uhkaillaan ja sitten toteutetaan uhkaus...

Eli jos joku ei vielä tätä tienyt on tämä "olkkis" mennyt tekemään minun perheestäni PERÄTTÖMÄN JA anonyymin lastensuojeluilmoituksen

Tämä vaan kaikille tiedoksi, että kannattaa miettiä tarkkaan, kenelle numeroitaan jakaa ja miten tarkasti omia asioitaan täällä ruotii...

Asiasta on tehty rikosilmoitus ja tieto on myös mennyt moderaattoreille.

Onneksi tiedän mitä olen tehnyt ja mitä en...joten asia ei jää kaivelemaan...

Hyvää jatkoa kaikille
|O Hohhoijaa...
 
Aku
Täälä hetki sitten kotiuduttiin serkun häistä =) mukavaa oli.Emmi jo vetelee unta palloon ja toivottavasti Iinakin kohta.Isi meni kokeilemaan nukuttamista vaihteeksi.Meillä on ollut vähän ongelmana ettei isi kelpaa kuin leikittämään.Vaikka siis ollaan pulloiltu nyt täysin jo 2-3 viikkoa :| ehkä se tästä ajan kanssa.Jollain muulla oli muistaakseni samaa ongelmaa.

Meillä on yöt menneet (onneksi) parempaan suuntaan.Ysin maissa nukahdetaan ja pari kertaa heräilee syömään ja seiskan-kasin maissa noustaan.Välillä tosin aamuyöstä joutuu tuttia nostelemaan pari kertaa.Iinalla on hassu tapa nappaa itseltään tutti suusta ja sit tulee itku.Ihan selkeesti haluis sitä imeä mut pikku kätöset käy sen nappaamassa niin että kuuluu oikeen *maisk* en tajua mikä siinä on ideana.

Joopa,ei muuta tällä erää.Nyt suihkuun ja sit ukon kainaloon :D

*Muoks* Kiva kun pikku-Sara on paranemaan päin =)

-Aku ja tytöt
 
Tosiaan, tänään on pojan 2v synttäripäivä. Juhlat silti siirrettiin vasta ensi viikonlopulle, kun oltiin vielä toipilaita tässä ennen viikonloppua =) Tyttökin jo 5kk ja VAIN kuukausi, niin on 6kk, siis PUOLIVUOTTA :eek: :D
Niin se aika menee =)

Kovaa vauhtia tuo tyttö taas yrittää päästä ryömimään tuolla...toinen on niin päättäväinen :D
Mutta nyt tekemään aamupalaa. Pojalle jotain oikein hyvää ja tyttö saa puuronsa kera hedelmäsoseen :p

paapelo+poju+tyty :heart:
 
Aku
Paapelolle pikainen kysymys että mitä puuroa syötät Iinalle?Mä oon viikon verran nyt keitellyt riisijauhoista löysän puuron ja se on kelvannut ihan mukavasti hedelmäsoseen kanssa.Olis kuitenkin kiva saada vaihtelua tohon.Maissia en voi antaa siitä tytön masu ei tykkää :/ Kaapissa odottelee muutama muksun vadelmapuuro,mut en tiiäuskaltaako vielä antaa kun on kauraa ja toi tytsy tuntuu olevan aika herkkämahainen.
 
No olen antanut sekä riisi-että kaurapuuroa, sitä Muksun ensipuuroa joka on alk.5kk muistaakseni.
Voithan testata pari lusikallista niin, että annat muuten sitten sitä riisipuuroa, mutta ekat lusikalliset olisi sitä viljaisaa puuroa. Ja sitten seurailet parit päivät tuleeko iho-oireita tms. =)

Niin minä tein ja kun mitään ei ilmennyt, niin uskalsin ostaa tuollaisen kokonaisen jauhepaketin kaupasta =)
 
Täällä on nyt lopulta aika hienosti tytär oppinut syömään. Viimeisimpänä ollaan testattu luumua, se maistuu ihan hyvin. Ja myös kaupan vihannessoseet, itse tehtyjen kanssa on vielä vähän opettelemista. Kovasti oottelen jo että 5kk tulee täyteen ja saadaan lisää ruoka-aineita kehiin, kuten juuri tuo puuro. Mitkä puurot ovat hyviä aloituspuuroja?
Sitten saadaan kokeiluun myös jotain noita proteiinipitoisia juttuja sekä vaikka kaupan jogurttivalmisteita, nekin kuulostaa mukavalta:)

 

Yhteistyössä