*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä Vauvautuneet Helmikuussa 2010* (Tarkastakaa tietonne!!!)

Barbapörrö: Pääsee fb-ryhmään muutkin kuin pääkaupunkiseutulaiset. Tähän asti ollaan enemmän sovittu treffejä kuin muuten kirjoiteltu mutta saattaa sekin muuttua. Vähän ihme menoa kieltämättä nyt täällä palstalla, toivottasti tilapäinen ilmiö...:(
Ole yhteydessä Silonaan fb:n tiimoilta.
 
Paulah:
No riisipuuro on lempeä vatsalle. Jos suosit omatekoista, niin minä teen niin, että kun kaapissa on Nallen riisipuuro HIUTALEITA, niin vetäisen ne tosi hienoksi jauheeksi ja sitten teen puuron. Mutta kaupasta löytyy myös Muksun riisipuurojauhe paketteja ja samaa merkkiä sitten näitä muita puuroja, siellä vauvanruoka hyllyllä (tai siis niin meidän kaupassa ).

Barbapöllö:
Muistaakseni joku sanoi tuossa joku aika sitten, että on ihan avoin kaikille meille, en kyllä tiedä kuka sitä pitikään yllä, mutta varmaan huikkaa sinulle ja pääset mukaan.

Ihan tottahan tuo on, että vähän saa kyllä hammasta purra nykyään täällä kirjoitellessa, mutta en tahdo kuitenkaan luopuakkaan kenenkään ulkopuolisen takia.
 
Aku
Paulah ja sitten on vielä jauho/hiutaleosastolla risenta nimistä riisijauhoa josta voi its ekeittää puuron ja lisätä esim. korvikejauhetta =) mutta siis noi valmispuurot myös kätsyjä,aika kalliita vaan pidemmän päälle :/
 
Varsinaisena palstaterrorina täällä :D

Eli samaa mieltä kuin Aku, että nuo valmis puurot tulee pidemmän päälle kalliiksi. Mutta ainakin itse huomannut sen, että tuo paketti (muksun ) kestää kyllä siihen saakka, että voi alkaa kokeilemaan sitä karkeajakoisempaa ruokaa, joten kun se paketti on loppunut, voikin jo siirtyä "oikeaan" kaurapuuroon ym. =)
Tai siis itse olen aloittanut tarjoamaan karkeampaa jo 7kk, siis esikoisella ja puuro onkin ollut tosi kätsy aloitus versio, kun sitä tarjottu vain kerran tai max.2 päivässä ja muuten saanut sitten kurkku levätä :D
 
Aku
Joo meillä jäi esikoisen aikana noi vauvapuurot kauppaan osittain hintansa takia ja osittain siksi että monella tutulla oli niiden jälkeen hankalaa saada vauvojaan syömään oikeeta puuroa.Mutta siis kumpikin on on ihan hyvä vaihtoehto eikä siinä siirtymisessä välttämättä tuu mitään ongelmaa =) meillä toi esikoinen oli muutenkin varsinainen sihtikurkku.Ja on edelleen melko nirso :/ Iinan kanssa on toistaseks ainakin mennyt paljon helpommin vaikka vaikuttaa herkempi mahaiselta.

Ja tekis mieleni kommentoida tota yhtä asiaa mutta hammasta purren annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :kieh:
 
Mun pitikin kysellä noist puuroista, mut täällä onkin jo valmiiks niistä juteltu. Ei ihan hirveesti tee mieli ostaa niit valmiita, niin ite ajattelin niitäkin tehdä. Mites noi liha soseet, ootteko millä soseuttanu ne lihat? Siis ihan hienoksi, vai pitääkö ne jättää vähän karkeaksi?

Ihmetyttää muakin tää touhu. En enää yhtään ihmettele, miksi jotku siirtyy kokonaan kerhonpuolelle kirjoittelemaan.

Nyt neidillle päälle ja ulos :wave:
 
Kiitoksia vinkeistä puurojen suhteen! Mä olin alunperin aikeissa enemmän tehdä ruokia itse mutta kun sen menekin kanssa on vähän niin ja näin välillä niin kieltämättä valmisruuat on myös käteviä. Siiten jos tietää toisen mielellään syövän jotain niin voi tehdä itsekin. Ekat puurotestailut vois siis tehdä valmiilla tavaralla tai puolivalmiilla. Mulla onkin tuolla Piltin puuropussi, jostain näytteenä saatu. Vähän harmillisesti sain myös 8kk tarkoitetun isomman paketin, josta päiväys menee ennen kuin tyttö on niin iso.
 
Mä mietin vähän samaa kuin Missah. Eli mä ajattelin ekana proteiinina ottaa mukaan kananmunan (kun meillä ei lihoja syöty) ja mietin kanssa että miten se kuuluisi hoitaa, kestääkö esim pakastamista? Eli voinkohan vetää soseeksi kasviksia ja kananmunaa ja se on ihan syötäväksi kelpaava kun sen ottaa pakkasesta? Kalaa saa purkistakin, sitä me luultavasti jonkin verran käytetään. Jos tehdään itse niin mies saa hoitaa:)
 
Hmmm...en tiedä tuosta kananmunasta, miten käyttäytyy pakkasessa. Itse en tuota kananmunaa vielä tohdi antaa, kun selkeästi maidon kautta kun olen syönyt vaikka leivän päällä, tulee kauheita ilmavaivoja tytölle.

Minä tein esikoisen kohdilla niin, että laitoin lihan uuniin sen verran pitkäksi ajaksi, että tuli mureaa ja sitten kun oli sellaista hötöä, oli kätevä pistää pieneksi haarukalla ja kasvisten kanssa tehosekoittimeen mössöksi.
Alkuun kun keitin lihan ja paloina laitoin sekoittimeen, jäi aina sellaisia kikkareita ja ei oikein mennyt hyvin mössöksi. Voi toki olla, että kokissakin oli vika :D

Mutta nyt pukemaan poikaa...mennään isomummulle synttärikaffelle :D :wave:
 
Ehkä on varmempi tosiaan tehdä vain kasvissoseet pakkaseen ja lisätä kananmunat sun muut siihen erikseen. Loput kananmunat voi sitten laittaa vaikka oman leivän päälle:) Meillä ei oo juuri ollut vatsavaivoja, saas nähdä tuleeko tuosta. Mutta siis mun saamissa neuvolan ohjeissa kehoitettiin ottamaan nää käyttöön 5-6kk iässä jos lihoja ei syödä. Soijat sun muut on vuorossa 7kk kohdalla ja se onkin sitten helppoa, soseeseen voi lisätä ihan soijajauhoa teelusikallisen. Helppoa ja terveellistä:)
 
Voi onnea!
Minun siemenet itää, jokainen niistä.
Miinanköynnökset on jo isoja sirkkalehtisiä taimia ja juuri huomasin, että Mustasilmäsusannatkin aloitti itämisen, ovat minun omaa satoa viime kesältä, kun siemensivät niin hienosti.
Laskin tuossa, että tällähetkellä, jos en sorru enempää tilaamaan, on minulla 20 eri lajiketta tulossa parvekkeelle ja jos jokaista lajia on keskimäärin 5-20 taimiea riippuen lajikkeesta niin sehän tekee sitten keskimäärin n.200 kasvia :eek: :whistle:

Olen siis pahasti liemessä :LOL:
 
Paapelo ihana tuo sinun tatska =)

Tuolla mies syöttää mangososetta poitsulle ja kauhee pulputus ja juttelu kuuluu :D Poika on tässä alkanut ilmeisestikin kunnolla huomata oman äänensä ja nyt huutelee,kiljuu ja jokeltelee melkeen koko ajan :heart: Ihana rakkauspakkaus. :heart:

Barbapörrö tervetuloa vaan fb:hen. Mäkin olen siellä ryhmässä,vaikken ole pk-alueelta.Oisi kyllä kiva tavata mammoja,jotka tästä lähettyviltä... Mistäs päin sinä olet, siis suurinpiirtein? Ei tarvi mitään paikkakuntia kertoa :)

nöpötin ja pojanpalleroinen
 
Kertokaa mulle siitä kerhosta ja tosta fb jutusta, niin että tyhmäkin tajuu :) Kiinnostais kovasti, mutta oon niin tumpelo.

Ja osaisko joku neuvoa miten kiinteisiin siirtyminen tehdään 6kk täysimetyksen jälkeen? Esikoinen sai kiinteitä ja korviketta jo n 4kk niin en yhtään osaa ajatella että alotetaanko tässäkin tapauksessa samanlailla vai onko tässä nyt eroo kun vaavi on sitten jo 6kk alottaessa? :)

Mukavaa ja rauhallista iltaa mammat!

Empsu
 
Aku
Empsu,ymmärtääkseni ruoka-aineita lisäillään vaan nopeammin.Tietysti sen mukaan että miten pienen vatsa kestää.Eli kun saa kasvissoseet alkuun niin sit pikkuhiljaa jo lihoja mukaan ja about kk päästä puurot.Ja annoskokoja saa kans kasvattaa sen mukaan miten maistuu.Mutta siis eiköhän tässäkin mennä lapsen ehdoilla kun jokaiselle noi kiinteet maistuu eri tavalla =)
 
Komppaan Akua. Eli ei mitenkään muuta eroa ole, kuin että annoskoot saa olla juuri sellaisia, kuin lapsi tahtoo, eli vaikka puolipurkkia kerralla tai enemmänkin, jos tykkää ja että yhden viikon aikana voi surutta antaa kahta eri laatua ja lihat ripeästi mukaan jne. Siis verrattuna aikaisemmin aloittaviin, niin ripeästi tulee kaikki laadut. Sitten voikin noiden jälkeen tarjota jo tuoreraasteita ym. :D
 
Kiitos kovasti vinkeistä, joo eli vaan nopsempaan tahtiin sitten mennään. Jotenkin aloin ajattelemaan asiaa kun ollaan mun vanhemilla ja ne kokoajan hokee että eikö se saa jo kiinteitä, annetaan sille nyt kääretorttua!!!??, se on jo niin vanha ja miks sei se syö. Varmaan on jotain haittaa kun ei saa viel ruokaa ja tätä rataa. Ajattelin että nyt voin kertoo niille et samanlailla se menee ja saadaan muut varmaan kiinni vaikka se ei viel saakkaan sitä oiketa ruokaa. Onneks on omat vanhemmat niin voi sanoo vaan et nyt kuulkaas suut tukkoon :)

Empsu
 
Hieno tatska paapelolla!

Meillä on nyt iltaisin ruvettu antamaan velliä, josko tyttö nukkuisi yöt vähän paremmin. Viime aikoina on heräillyt tosi usein syömään. Ens viikolla neuvolassa katsotaan aloitetaanko varsinaisia kiinteitä jo. Ite kyllä haluisin mennä mahdollisimman pitkään pelkästään tissillä.

Miten muuten muut puette vauvanne ulos näin nollakeleillä? Meillä tyttö nukkui tänään parvekkeella vaunuissa toppahaalarissa, mutta oli aivan hikinen kun otin sisään. Mietin, että pitäiskö siirtyä jo tohon vanuhaalariin + makuupussiin.
 

Yhteistyössä