Lokakuun 2007 taaperot, alkuvuosi 2010

ääää mä kärsin en pääse jostain kumman syystä kirjautumaan tonne naamakirjaan :headwall: jotenkin vierotusoireita..kyllä mies ja isot likat pääsee mutta en mie..kaipa sivusto hykii minua |O

joo,piti isompi likka viedä tonne juna-asemalle kun eipä sitten nuo kaukoliikenteen linjat kulkenu..no ja kaiken lisäksi junakin oli ½h myöhässä,ja ihan persus keli tuolla tielläkin..loppus vaan lakko huomiseksi,ei huvittas kyllä paljon ajella noita etätyttöjä kotiin...

neiti sitten asuu tuolla ulkona,hirmusen huudon kanssa sisälle :eek:
no joopa,kohta se on yks lomaviikko takana,sanoinkin isännälle tänä aamuna,et ihan ku olis jollain työleirillä,kun koko ajan on jotain hommaa,jos ei sisällä,niin sitten tuota helkatin lunta luomassa. :headwall:
 
Tekis mieli vaikka mitä kirjoitella mut tältä mammalta on mehut puristettu pois... Oon taas tän viikkoa ollut tarhassa töissä ja nyt alkaa kostautuu unettomat yöt :/ Kumma miten sitä kelloa pitää pitkin yötä vahtia :eek: Vielä olis 2 päivää jäljellä, siis tää viikko. Huomenna olis eessä tarhan sulkeminen ja pe amuna avaaminen. Näinköhän pääsen vartioita moikkaamaan kun möhlin hälyjen kanssa :whistle:

Mutta nyt pikaisesti murua rinnan alle ja unten maille... :wave:
 
shendalle paaaljon onnea :heart:

tuutikselle jaksamista loppuviikkoon.

tinis millos lähetään tallinaan?Voitas leikauttaa ylimääränen nahka pois ja vähän imasta rasvaakin =)


ootteko kuullu semmosesta uudesta(?) kuonanpoisto hoidosta et laitetaan jalat veteen ja sit sinne tulee semmonen laite joka johtaa sähköä...käteen tulee myös joku "johto".Sit kuona poistuu jalkojen kautta ja se kirkas vesi muuttuu ihan paskaseksi..toki sen mukaan miten ihmisessä on kuonaa.Käin tänään siinä ja en kyllä edelleen tajua miten miun jalkojen kautta voi semmosta paskaa tulla :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja vip1:
ootteko kuullu semmosesta uudesta(?) kuonanpoisto hoidosta et laitetaan jalat veteen ja sit sinne tulee semmonen laite joka johtaa sähköä...käteen tulee myös joku "johto".Sit kuona poistuu jalkojen kautta ja se kirkas vesi muuttuu ihan paskaseksi..toki sen mukaan miten ihmisessä on kuonaa.Käin tänään siinä ja en kyllä edelleen tajua miten miun jalkojen kautta voi semmosta paskaa tulla :x
:eek: :eek: kuulostaa hassulta, mutta vois olla "kiva kokemus" mikä toi tommonen on nimeltään :saint:

 
Alkuperäinen kirjoittaja P u P u:
Alkuperäinen kirjoittaja vip1:
ootteko kuullu semmosesta uudesta(?) kuonanpoisto hoidosta et laitetaan jalat veteen ja sit sinne tulee semmonen laite joka johtaa sähköä...käteen tulee myös joku "johto".Sit kuona poistuu jalkojen kautta ja se kirkas vesi muuttuu ihan paskaseksi..toki sen mukaan miten ihmisessä on kuonaa.Käin tänään siinä ja en kyllä edelleen tajua miten miun jalkojen kautta voi semmosta paskaa tulla :x
:eek: :eek: kuulostaa hassulta, mutta vois olla "kiva kokemus" mikä toi tommonen on nimeltään :saint:
mun vesi muuttuisi saveksi :LOL:
 
täällähän sitä kökitään pystyssä vaikka kello olis soittanut vasta klo8 :headwall:

Pessille paranemisia :hug: ja samaten vipin lapsukaisille :hug:

tuosta fb:n ryhmästä... Onko kaikki haukkaita liittymään fb:n jotka siellä ei ole? Siitä tuo vanha kerho olis hyvä jos fb:n ei kaikki halua.

Kiva lueskella taas kun on enempi tekstiä tullut :) häätohinoista ja odotuksista jne. :D Ja vauvauutisia odetellaan jo kovasti Santin ja Lilliksen suunnasta :D

Noista töistä... siellä on ihan oikeestaan ollut kivaa :D yhtään vaippaa en ole vaihtanut, legoja kasannut, pelejä pelannut senkin eestä. Ja monet 4-5v ovat aikasta liikkuvaista ja kauniisti sanottuna eläväistä porukkaa :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Onko kenelläkään hyviä vinkkejä miten saan steariinin pois vaatteista? Minä onneton nostin tuollaisen lasimaljan kattokyntteliköstä ja siinä olikin nesteeksi muuttunut votiivi joka loiskahti mun ihan uudelle juoksupaidalle. |O Eikä ole mikään pikku tahra vaan ihan kunnon steariini läiskät :(
ootko saanut jo pois? miä oon joskus poistanut niin että tietty pahimmat rapsuttanut ja sitten imeyttänyt silitysraudan avulla talouspaperiin loput. Sen jäljelle jäävän rasvaläikän kanssa sitte taistellut milloin fairyn ja milloin minkäkin avulla.. Jollain sain pois mut enhän miä enää muista millä :headwall:
 
Hellurei huisin pitkästä aikaa,

Säännöllisesti käyn teidän kuulumisia lukemassa, mutta jotenkin vaan aina jää omat kuulumiset kirjoittamatta.. aika moni on kuitenkin siellä naamakirjassa ja sinne päivittelen useinkin tietojani :)

Kaikille vaavin saaneille isot onnittelut, samoin pienokaista odottaville. Ja voimia kaikille sairastupalaisille, toivottavasti Pessin vointi on jo parempaan päin.

Mä tosiaan joulukuussa valmistuin ja oon nyt sitten hiljalleen siirtynyt takaisin työelämään. Hilmalla on meillä kotona kaupungin perhepäivähoitaja ja ryhmässä neidin lisäksi 3 muuta lasta. Täydellinen järjestelmä - aamuisin vältytään väsyneen lapsen pukemiselta ja hoputtamiselta ja töistä saa tulla suoraan kotiin :) Ja hoitaja on ihana, joten on mukava lähteä töihin, kun tietää että Hilmasta pidetään hyvää huolta.

Mä itse olen päiväkodissa lastentarhanopettajana - ei ihan mun unelmahomma, mutta tähän hetkeen hyvä työ. Oon 3-4-vuotiaitten pienryhmässä, ja työparina mulla lastenhoitaja. Toiminnan saan vapaasti suunnitella ja se olikin yksi syy miksi työn otin vastaan. Lisäksi tuossa päiväkodissa alkaa nyt Sapere-hanke ( lasten ravitsemukseen liittyvä ) ja sen vetämisestä mulla on päävastuu koko päiväkodissa. Eli sen perus laulamisen ja leikittämisen lisäksi päiviin mahtuu paljon muutakin ja saan kunnolla haastetta ja vastuutakin. Ja seitsemän tunnin työaika siten että oon töissä aina 8-15 tai 9-16 on nyt aika täydellistä. Jää sitten vielä aina koko ilta aikaa Hilmallekin. Toki ne suunnittelut pitää tehdä, mutta ne on sitten sellaista pientä kivaa, jota voi tehdä neidin nukkuessa :)

Hilma on pääsääntöisesti ollut tosi terve, nyt parin viikon sisällä oli mahatauti ja flunssa, mut niistä toivuttiin nopeasti. Tiistaina käytiin vihdoin 2 v neuvolassa - ikää siis tänään 2v 4 kk, pituus n.86 ja painoa vaatteet päällä punnittuna 10.5 - pikkuinen on meidän neiti siis edelleen ja tulee aina varmaan olemaankin - pituusennuste oli nyt 157cm.

Hilma on ollut täysin kuiva marraskuusta asti - täysin itse halusi vaipat pois jättää. Sitä ennen oli jo pitkään päiväkuiva, mut sitten vaan ilmoitti et ei halua yövaippaakaan laittaa. Tasan yksi vahinko on käynyt ja sekin neidin ollessa kuumeessa.

Tutti meillä on vielä nukkuessa. Siitäkin luovuttiin neidin omasta aloitteesta marraskuussa, mutta sitten alkoi ihan hirveät univaikeudet. Kaksi kuukautta nukuttiin niin, että ihan maksimissaan kaksi tuntia nukkui ja sitten alkoi surkea itku. Kertaakaan ei tuttia pyytänyt, mut rauhoittui vaan sylissä. Puheterapeutti sitten sanoi, että hänen mielestään tutti kannattaisi antaa uniaikaan takaisin. Hilmallahan on todettu se, että suu tarvitsee voimakasta ärsytystä - tavallaan aistiyliherkkyys. Ja sitten on se voimakas huulijänne siihen päälle. Neiti on edelleen kova pistämään tavaroita suuhun ja nimenomaan niin et puree niitä. Puheterapeutti oli sitä mieltä että unet palautuisi normaaliksi jos neiti saisi tutin takaisin. Konsultoitiin vielä asiasta psykologia, joka oli samaa mieltä - sanoi että ainakin kolmevuotiaaksi asti suosittelisi käyttämään unituttia. Tutti annettiiin siis unille takaisin ja yöt muuttui takaisin normaaliksi- eli nukkumaan klo 20 ja herää klo 8 ilman heräämisiä. Tuttia ei kokoajan suussa pidä, vaan silloin kun hakee unta tai herää yöllä. Hammaslääkärilläkin käytiin ja sieltäkin saatiin "lupa" tutin pitämiselle, ei näy kuulemma vielä mitään ongelmia siitä suussa/hampaissa.

Hilma on tarkkana siitä, että kukaan muu ei tiedä et käyttää tutteja. Päivisin ne on visusti piilossa ja unille me vaan laitetaan se sänkyyn eikä niistä puhuta.. mut ainakin syksyyn asti mennään nyt näin, eikä siitä stressiä oteta. Tärkeämpää on kuitenkin se, että neiti saa nukuttua.

Sellaista meille :)

 
Moi moi ...

eli laitan varuksi yksärinä mun puhelinnumeron, josko onnistuisi sopia treffejä Tampereelle .
Ainakin Rontille ja Keffelilel siis ...
Oliko muita sieltäpäin ?
Me tamperelaistutaan näet 6.3- 11.3 ajaksi.

Jos luoja ja terveys suopi - on nimittäin ihan kiva flunssa täälläkin, oli ensin Viu viime torstaista tähän tiistaihin kotohoidossa (6 pvää),
eilen sitten mä töissä ja tyttö pph:ssa...
Tosin jännityksellä, ja yskä yhä.
Ja mulla sama köhinä - kuume/lämpö ja yskä ja nuha ...
Ihania limaoksennuksia sun muuta mukavaa.
Ja onnistuttiin tartuttamaan Tiipiin porukallekin tämä tauti - silloin ei tiedetty meille tämän laskeutuvan .
Jaiks.
Paan Topsylle vaikka tänne yksäriä siitä loma-osake hässäkästä...
Jos meette loma-osake esittelyyn niin olkaa vaan kovasti kiinnostuneen oloisia , niin loppuviimein saattavat kai tarjota tämmöistä koejäsenyyttä.
Vai olikohan sittenkin 'VAIN näille erityisen kiinnostuneille asiakkaille' niinkuin VAIN mulle :)
Myyntipuheita...

Kommentoin lisää loman jälkeen , himpun on tuo puhelinpalvelu kylläkin tökkinyt ...

Jaksua kaikille sairaile , ja Keffelille erityiseen Pessin kanssa...

Ja mukavia talvilomia lomailijoille ...

Ja onnea häitään viettäville, vai olikos ne muutamilla vielä suunnitteluvaiheessa ja ajankohta sitten kesällä ?



 
Alkuperäinen kirjoittaja vip1:
shendalle paaaljon onnea :heart:

tuutikselle jaksamista loppuviikkoon.

tinis millos lähetään tallinaan?Voitas leikauttaa ylimääränen nahka pois ja vähän imasta rasvaakin =)


ootteko kuullu semmosesta uudesta(?) kuonanpoisto hoidosta et laitetaan jalat veteen ja sit sinne tulee semmonen laite joka johtaa sähköä...käteen tulee myös joku "johto".Sit kuona poistuu jalkojen kautta ja se kirkas vesi muuttuu ihan paskaseksi..toki sen mukaan miten ihmisessä on kuonaa.Käin tänään siinä ja en kyllä edelleen tajua miten miun jalkojen kautta voi semmosta paskaa tulla :x
heh,miulla tuli mieleen laite jolla,meijän siivoojat päikkärillä siivosvat kesällä,laitteeseen laitettiin vetta,ja olikoha jotain ainetta,sitten ovet ja ikkunat kiinni,ja se laite seiso keskellä lattiaa.n.45min ja sitten kun se sammu,niin vesi oli ihan mustaa,ja pölystä :eek:
 
Ihanaa, parin päivän LOMA!! Siis saa olla vaan =) Eilinen meni aamupäivällä luistelemassa ja mäessä. Iltapv mä olin nauttimassa vesijumpasta ja illalla kävin katsastamassa suvun uusimman jäsenen, poikien pikkuserkku-pojan :heart: :heart: Ihana ihana!!!
Tänään on Eeron neuvola, katsotaan nyt, onko painokäyrä nousussa vaiko laskussa ja mihin se ämmä meidät laittaakaan...? Sano, jotta tutkimuksia sitten, jos ei paino nouse. Isoveljensä on ihan samanlainen.. mutta kun ne samperin KÄYRÄT!! Pituutta oli tullut vaivaset 6cm, mutta eihän se vaikuta painoon...Olen pitkittänyt tätä menoa, kun mua niin ärsyttää tää sijainen, joka ei tunne meitä!!!! Oma terkka olis tiennyt, että poika saa ruokaa ja on vaan laiha vaikka karkilla eläis!! :headwall: :headwall:
Nyt siis auto lämpiin ja suihkuun. Pakkasaamu, ihana ilma!!
 
No nyt on meikäläisillekin laitettu tuo kerho FB:n puolelle. Se on salainen, joten se ei näy edes noissa hakutuloksissa ja sitä ei pysty näkemään meidän profiileista. Sinne voi sitten kirjoitella vähän paremmin kuten vanhaan kerhoon. Lisään ylläpitäjiä sitä mukaa, kun hyväksytte sen kutsun. Voitte kutsua sinne niitä muitakin, joita minulla ei ole kaverilistassa...
 
Pitääkös minun nyt sitten yrittää löytää joku teistä FB:stä :D
Joki aika sitten loin profiilin. Pitkään vitkuttelin enkä viitsinyt sitä tehdä, ajattelin, että sitten olen kokoajan siellä. Lopulta halusin yhteen vanhaan ystävään saada yhteyden ja kun hää FB:stä löytyi niin pakkohan sinne oli kirjautua :snotty: Mutta mitenkäs mie löytäisin jonkun, varmaan tuon mese-listan avulla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Silloin ei tartte olla kenenkään kaveri...
:LOL: Kaikkien kanssa ei tarvi leikkiä? Miun univelkaisessa mielessä tuli mielikuva hiekkalaatikkoleikeistä, kun tuon lauseen luin.


Saa nähdä mihin tuon tytön kanssa joudutaan. Jo aiemmin on huomattu, että hällä on herkkä oksennusrefleksi. Jos tutin tai tuttipullon laitaa huolimattomasti, tyhjentää tyttö vatsansa kunnon paineella. Maidot tulee suusta ja nenästä, ei mitenkään voi sekoittaa pukluun :( Kiinteät on tähän asti mennyt tosi hyvin. Mutta tänään annoin ekaa kertaa kasviskanaa. Kyseessä oli valmissose, mutta silti taisi kana olla liian rakeista. Alkoi kakominen melkein heti ja kohta sainkin kaiken syödyn päälleni. Lihasose ei ole ärsyttänyt.
Ensi viikolla on taas osastonäyttö, täytyy siellä kysyä tuosta. Mutta hiukan huolestuttaa mitä tyttösen syömisestä tulevaisuudessa tulee. Pikkukeskosilla voi olla ongelmana aistiyliherkkyys suun alueella ja herkkä oksennusrefleksi. Ja joissain tapauksissa se voi tehdä ruokailuista haastavia. Vaikka turhahan se on pelätä ja huolehtia, kun vielä' ei mitään isoja ongelmia ole. Mutta silti...


Shendalle onnea!! Monta kertaa jo pitänyt onnitella ja aina unohtanut :ashamed:
 
Minä vielä töissä kökin. Sais kai sitä jo kotiin lähteä, mutta käväisin lukemassa viestit ensin ja huomasin että Shenda on raskaana, joten oli pakko tulla onnittelemaan. :heart: Iiikk siis niin ihanaaaa!!!=) :flower: Onko ihan luomusti saanut alkunsa? Minä olinkin kokoajan niin satavarma että teillä onnistuu. =) =) =)


Kiitos Tuutilulla ja Yodottaja vinkeistä =) En ole vielä saanut aikaiseksi kokeilla mitään, mutta tänä iltana jos jaksaisin.

Minäpä lähen nyt kotiin päin ja palailen viikonloppuna asiaan. :wave:
 
Miten mä pääsen sinne Fb:n kerhoon??

Eero sai puhtaat paperit, on kasvanut ja käyrä nousussa. Seuraava sitten 3v käynti, jolloin samalla Onnin 6v mitat. Kesällä täällä ei saa neuvolaa, suositteli kysyä Onnin käynti samaan syssyyn..
 
LillaStinalle laitettu yv:tä :wave:

Shendalle tosi lämpöiset onnittelut, ihana uutinen :heart: :hug:

Normiarkea täällä, ulkoiltu on paljon kun kelit on olleet hyvät. Kyllä tykkää Eetu lumileikeistä :D Eemelikin on päässyt rattaisiin istuskelemaan ja katselemaan maisemia. Aikaisemmin nukkui vaunuissa aina ulkoilujen ajan mut nyt jaksaa jo olla hereilläkin pitempiä aikoja. Kohta saa jo 1v synttäreitä alkaa suunnittelemaan, niin se aika menee =)
 
tin
Shendalle paljon onnea! :heart: ihania uutisia oli :)
Tuutis, mutki voi laittaa tonne etusivulle, 15.8 siis la. Kaikki toistaiseksi hyvin tällä rintamalla. Rakenneuä on vasta 12.4, sillon vkoja jo pitkälti päälle 23. muistelin että Tatusta viikkoraja oli 22+5 mut se on kai muuttunu.
Yodottajalle ja viulle hyvää reissua! mitä meinaatte puuhastella manses? Meki käytiin maanantaina pikasesti, kauhee loskakeli oli. mutta aina se on ihana kaupunki :heart: melkein niinku keski-eurooppaan menis täältä :D
Olivian työkuviot kuulostaa kivalle =) kuinka tuo pph sitte jos oot ite vapaalla tai Hilma kipeenä tms?

Jahas, taitaa olla paras mennä laittaan iltapalaa ja sitte sipsien kans sohvalle :)
 
Perjantai iltaa

No niin, nyt saa aloittaa viikonlopun vieton puhtaassa kodissa, ruokakaupassa on käyty ja kohta menen saunaan. B)

Vip: Minä käyn neljä-viisi kerta viikossa juoksemassa, paitsi nyt en ole käynyt niin usin kun on ollut nuo kovat paukku pakkset. Mulla on silleen että kun pääsen vauhtiin niin haluaisin mennä vaikka joka ilta juoksemaan, mutta eihän sekään ole ihan hyvä asia käydä ihan joka ilta. Minä tekisin sinuna ehkä mieluummin pienillä painoilla reenejä, kuin isommilla, jos kerran polvi reistailee. En minä kyllä ole mikään asiantuntija, mutta tuntuu että isommilla rasittuisi vaan enemmän.

Meillä kävi ulkomaanmatkan kans silleen, että kun olin menossa varaamaan sitä, niin ei ollutkaan enää tarpeeksi paikkoja vapaina :'( Harmi, mutta eipä tarvitse enää miettiä kovaa hintaa matkalle. Se asia on nyt ratkaistu kun ei ole mistä edes varata.

Ihana tuo Oliivian Hilma. Osaa muka neiti hävetä tuttia kun pitää päiväsaikaan piilossa. :LOL: Ihan varmasti hyvä ratkaisu oli antaa tutti takaisin, sitten joskus kokeilette uudemman kerran.

Meillä se tuo potta homma on ihan retu perällä. Ei niin kuin pienintäkään mielenkiintoa pojalla, eikä kyllä vanhemmillakaan. :ashamed: Pitäisi kai se alkaa ihan tosissaan harjoitella, mutta jotenkin ei jaksa. Annilla se meni ihan omalla painollaan ja itsestään, mutta pojan kans pitäisi vissiin itsekin olla vähän aktiivisempi. Laiska kun olen niin odottelen vielä jospa se oppisi itsestään ja jos ei, niin sitten kesällä alan ihan tosissaan. :whistle:

Tinakenkätyttö: minä en osaa kuvitella ollenkaan sua ylipainoiseksi. Vatsalihakset on kyllä sellaiset lihakset että ne kehittyy vauhdilla vaikka tekisit vain 15 / per ilta. Minä tein ennen lapsia sellaisella vatsapenkillä joka ilta tuon määrän, eikä mulla kyllä ollut mahan kans mitään ongelmaa. Nyt mulla on jonkun verran jäänyt irto makkaroita lasten jälkeen, mutta olen ihan varma, että jos alkaisin taas tekemään säännöllisesti vatsoja niin takuulla lähtisi makkarat. En vaan jaksa raahata sitä penkkiä olohuoneeseen. Olen kerran yrittänyt pojan syntymän jälkeen ja kun menin siihen makaamaan, niin poika roikkui välittömästi myös siinä kapistuksessa kiinni. Joten en jaksa alkaa tappelemaan että antaisivat mun tehdä rauhassa.


Nyt sinne saunaan :wave:
 

Yhteistyössä