Lokakuun 2007 taaperot, alkuvuosi 2010

hipkukka tiedän tunteen kun oikein kovaa koskee päähän,minulla alkaa päänsärky onneksi aina pienenä jomotuksena,ja jos et ota siihen särkylääkettä heti,niin muuttuu ihan kauheeksi jysäriksi,silloin ei oo kellää hauskaa,jalkoja kouristaa,ja mikään asento ei ole hyvä.ja tuntuu että mikään särkylääke ei auta.ja tuntt että kun nappaat parit 600mg buranat,ja särky vaan ei helpota,ja sittn otat lisää jotain toista särkylääkettä,no kohta onkin olo,ihan kuin olis krapula,ja paha olo. :x
 
Pikaiseen täytyy sanoa, että raskaus oli kauhea, synnytys oli kanssa aika erikoinen ja vauva-arki on alkanut vieläkin mielenkiintoisemmin...

Mulla ei synnytyksessä oikein tehonnut nuo puudutteet. Eli olin aika kipeä koko ajan. Lopputulos oli 7½ tuntia synnytystä, ponnistus 8 minuuttia. En revennyt pahastikaan, mutta jalat meni ja olin muutenkin jo vähän huonossa kunnossa...
Syntyi siis 16.48. Paino oli 3990g ja 52 cm.
Ekan yön hädin tuskin nukkui tai söi. Perjantaina ei myöskään oikein tahtonut, annettiin jo lisää maitoa. Nukkui sen voimalla ihan hyvin. Lauantaina pikkasen jo alkoi syödä ja oli aika väsynyt. Sunnuntaina piti tulla jo kotia, mutta jäätiin kiinni lastenlääkärin tarkistuksessa. Eli ei kotia.

Meillä todettiin lonkan loksaatio... eli jalat ei pysy lonkkakupissa, kun niitä kuppeja ei ns. oikein ole. Joten jalat on vähän niinkuin irti lonkista. Nyt sitten tuki paikoillaan vähintään seuraavat 6 viikkoa, tarkistus 2 viikon välein. Tarkistuksen yhteydessä hän pääsee kylpyyn ja mitataan ja punnitaan. Muuna aikana ei saa suihkua kummoisempaan laittaa. Suihkun jälkeen pitää kuivata aina hiustenkuivaajalla erittäin hyvin ja talkkia pitää käyttää ERITTÄIN runsaasti... 6 viikolla olis ultra neidillä ja sitten selviää tuo jatko. Toivottavasti silloin saadaan lasta pois ja se olisi siinä. Pahimmillaan voidaan joutua leikkaukseen, mutta se on sitten sen ajan murhe...
 
Tsemppiä sinne Hipkukan pikkuiselle prinsessalle ja samoten Lillastinan prinsessalle :heart:

Huomena kyseleen tarjouksia talo asian tiimoilta :D eilen kävi arvioimassa kiinteistövälittäjä tätä taloa ja hyvältähän tuo kuulosti B)
 
huhhuh,meille tuli noro-virs :x
mä ja simppa sairastettiin maanantai,simppa oksenti viel eilen illalla ja ripulilla on vieläki,pylly ihan jo vereslihalla,hain apteekista ceridalin lipogeeliä,josko helpottas,itku kurkussa pesen pyllyn kun toinen huutaa lopeta sattuu :'( kunhan vain aada välttyis..on muuten todella rankka tauti..
isäntä oksenti viimeyö 12 tän aamun 10 asti 10minuutin välein :eek: äsken sit vasta nukahti..mun äiti tuli viemään lapset ulos että pääsisin ite nukkumaan kun valvoin miehen kanssa yön,oli niin heikkona,mut kakat mä mitään nukkua saanu ku piti isännälle kuumemittaria,vettä,limpparia kantaa ja selkää hieroo kun niin kipee oli,noh ehtiihän tuota toivon mukaan yöllä nukkua..
aada nukkuikin viimeyön ekaa kertaa omassa sängyssä hienosti 22-08 tuo onkin ennätys syömättä olemisessa..taitaa nukkua ens yönkin :D
 
tohtorin perheelle paranemisia! :hug:toivottovasti pikku Aada taudin välttää! on se kyllä rankka tauti,huh huh.mää pelkään tuota noroa ihan hirveesti..
parilla tutulla on just noro,ja mää pelkään että millonka se meille rantautuu.iikk

hyvä että hippkukan lapsi päässyt jo kotiin :heart:
ja pikaisia paranemisia sinnekkin :hug:

ihan vaan pikaseen tulin käymään tässä koneella...
sairaslomalla vielä tämä vielä,jos nyt ei kuume enää nouse(toivon todella ettei nousis enää)
lauantai yönä alkoi nousemaan,39:ssä ollut melkeen koko päivää,välilä 38.
tänään sitten eka kuumeeton päivä,lämpöä tosin 37,2.
mulla oli tulehusarvotkin 127(ma)
keuhkokuvan ottivat,ei ollut mitää häikkää.
korvat kattovat,ei mitää..no en mää lääkekuuria sitten saanut,kontrolliajan joka oli tänään,crp oli laskenut 66.n ja jos nyt kuume nousee niin aamulla pitää olla varaamassa aikaa.
oishan tuo kiva olla jo terveenä,3 päivää tosi huonossa kunnossa ja ei oo kyllä voimat vieläkää palautuneet.
pe vielä kattovat ne crp-arvot.
pitäkääs tytöt peukkuja,mua vähän pelottaa että jos onkin kohtu tai munasarjat tulehtunut..kääk..


no mutta eipä tässä muuta,voikaahan hyvin!!
moimoi :wave:
 
Moikka kaikille!

Ja paljon onnea kaikille odottajille ja vauvelin jo saaneille :flower:

Meillä Joel täyttää kohtapuoliin jo 10 kuukautta :heart: Aivan älyttömän nopeasti on mennyt aika! Mäkin olisin jo toista viikkoa töissä jos olisin mennyt äippäloman jälkeen. Olen elokuun alkuun kotona ja siihen päälle kesäloman, eli sitten elokuun lopussa alkaa oravanpyörä pyörimään =)

Joelilla on ollut proteesi käytössä nyt 3 kk ja alkuvaikeuksien jälkeen toimii oikein hyvin. Poika osaa istua ilman tukea, itse ei tosin vielä pääse istumaan. Sellaista asentoa kyllä tavoittelee että varmaan kohta onnistuu sekin. Ja tiistaina vihdoinkin herra tajusi miten ryömitään =) Oltiin fysioterapiassa ja siellä se jumppari huutelee mulle toiseen huoneeseen, että oonko huomannut kun Joel menee eteenpäin! Ei se sitä kotona ollut vielä tehnyt eli kaveri koki valaistumisen siellä fyssarilla :LOL: Kyllä oli äippä taas ylpeä :heart:

Hampaita on jo peräti 2, ja nyt vissiin noiden hampaiden ansiosta vähän karheampikin ruoka alkaa kelpaamaan. Niin mahdotonta yökkimistä sekin touhu on ollut!

Nukkumaanmeno iltaisin alkoi jo lähennellä painajaista, niin hirveä huuto päälle kun pojan sänkyyn sai. Ja sitten ois ollu niin kiva nukkua äitin sylissä. Maanantai-iltana katkesi kamelin selkä ja ajattelin, että nyt saapi huutaa niin paljon kuin jaksaa. Tiesin että poika on syötetty ja kuiviin vaihdettu eli ei hengenhätää, huutakoon. Ja 40 minuuttia jaksoikin huutaa. Mutta nyt onkin seuraavat kaksi iltaa menty nukkumaan ihan kiltisti. Olisi pitänyt tehdä toi temppu jo ajat sitten eikä olla sellainen lälläri.

Kyllä ton naperon kanssa kaikenlaista hermojen kiristelyä on saanut kokea, mutta kaikki unohtuu aina kun Joel väläyttää 2 hampaan hymynsä
:heart:

Huhtikuun lopulla Joel menee magneettikuvaukseen. Käsien röntgenkuvissa proteesikäden puoleisessa olkapäässä oli jotain hämärää, hyvähän se on tarkistaa. Mua vähän huolestuttaa se kuvaus, kun Joel pitää nukuttaa siksi aikaa. Mutta eiköhän se hyvin suju!

Aurinkoista kevättä kaikille toivottaa Kiisumirri ja Joel :wave:
 
Onpa kiva kuulla Kiisumirri teidänkin kuulumisia =) hienosti sielä meneekin. Ihanaa, oon niin onnellinen teidän puolesta :heart:

Tänne ei uutta, Pessi tuola taasen yskii...kunhan ei nyt mitään hengitys juttuja taas tulis :/ ei jaksais...
Mun isukkikin on hienosti pärjännyt tahdistimensa kanssa, sunnuntaina laitettiin ja tänään oli jo koko päivän Helsingissä kokoustelemassa :)
Huomena meen ite näön tarkastuksessa käymään, näkö selvästi huonontunut.. saapi nähdä mikä on optikon tuomio.
 
Jyväskylää heitelty ilmaan.... onkos kiinnostusta heillä jotka fb:ssä ei ole?
:attn: :attn: :attn:

Nyt ripeää keskustelua ajankohdasta ja paikasta että saataisiin jotain tapaamista aikaankin :D


Muoks. Alku- vai loppukesä....?


miä heittelin ilmaan ikaalistakin ja titi-nallea =)
 
Hauskaa sunnuntaipäivää! :)

tuutis: jyväskylään ei meilläkään mahoton matka ois :D n.300km
kassellaas tässä miten rahatilanne sallii ja miten mää uskallan lähtä,tämmönen arkajalka ku oon.

kiisumirri: voi miten mukava kuulla teistä :heart:

meillä pottaharjottelua...poika osaa reippaasti käydä pissalla,kakkaa ei suostu pottaan tekemään.
ja väsy kun tullee niin lorottaa lattioille,oon laittanu vaipan ku huomaan että on väsy tai muuten kiukuttaa.
kyllä vielä on kovasti harjottelua eessä :)
mutta hyvä että näinkin kivasti lähtenyt tämä pottailu!
oon antanut tarran palkinnoksi aina kun käy pisuttelee.

muuton jälkeen meni melkein pari viikkoa että ei harjoiteltu pottailua olleskaan.

perhepäivähoidossa on poika viihtynyt,nyt viimeviikolla aloitti.
minä tykkään hoitajasta,oikein mukavanoloinen nainen.

kuumetaudista selvisin,menihän tuossa monta päivää.
lihakset oli kyllä kipeät,autsss..päätä ku yritti kääntää nii sattu niin mahottomasti.
tulehuksen aiheuttajaa en tiiä...
alaselkä kyllä kipee,että arvailla saattaa.

mää pelkään sitä norovirusta,oli niin kamala se viime kevään oksennustauti että hui kamala.
poika oksensi 10päivää..hui hui..
ja itsellä ei koskaan oo niin kamalaa oloa ollut.

no mutta nyt joutaa ulos,aurinko paistaa niin nätisti.
moimoi


:wave:
 
Tahtoo kans tavata! :attn: :D . Meille passais parhaiten kesäkuu tai syyskuu, muutkin sitten mahdollisuuksien mukaan. Ikaalinen ja Jyväskylä meille käy molemmat! Ikaalisiin tietty lähempi, että jos pohjoisesta ei ole kovasti tulijoita (Toivottavasti on!!!), niin sitten Ikaalinen kannattaisi. Ehdottelin jo sitäkin, että kesäkuussa Ikaalinen ja syyskuussa Jyväskylä :D
 
Tuuti, laita tännekin linkki siitä Ikaalisten "mökistä" ja Oliivia vois laittaa linkin Jyväskylän kivasta puistopaikasta, josta ois mahku edullisesti vuokrata myös sisätilat käyttöön. Nyt on siis mietitty Jyväskylää ja siellä kivaa puistoa, jossa myös sisätilat. Yö sitten hotellissa omissa huoneissa tai pareittain tai sitten jos siellä olisi joku kurssikeskustyyppinen paikka. Noissa kerhotiloissa voitaisiin varmastikin lämmitellä omia eväitä, keitellä kahvia jne. että ravintolaan ei tarvisi lähteä. Ja hotellissa sitten hyvä aamupala :p . Hotellissa vaan se huono puoli, että toiset ei haluaisi sitten iltaa itsekseen huoneessa kyykkiä. Itse ehdotin käytäväjutustelua itkuhälyttimien kanssa. Hotellissa olisi tietysti sekin mahku, että miehet tulisi mukaan ja hoitaisi lapset nukkumaan mentyä :whistle: .

Ikaalisten vaihtoehto oli sitten iso "mökki" jossa 7 makuuhuonetta, siellä oltaisiin samassa tilassa kaikki. Ja kylpylä ja Ti-ti-nallen talo 3km päässä. En enää muista mitä mökki maksoikaan. Kerroin myös, että ikaalissa on aivan kylpylän kupeessa vuokralla pienkerrostaloista huoneistoja, joissa voisi kaksikin pesuetta halutessaan nukkua samassa, hinta n 45e vrk, keittiöt käytössä. Ikaalisten kylpylässä on suht kiva leikkihuonekin, jossa voisi kokoontua, jos huono ilma. Ja tosiaan ti-ti-nallen talossa käydä, mutta siellä ei sitten sillätavalla voisi jutusteluun keskittyä. Mutta kiva osan päivän ohjelma olisi tietysti sekin. Ja jos ilmaa on, niin puistossa tietty myös.

Kuten sanottu, minulle käy melkein mikä vain ja toivoisin vain, että mahdollisimman monta pesuetta saataisiin paikalle!! :) :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
En jaksa palata mökkiin mutta saikso sen Tuuti myös vain yhdeksi yöksi ja mikä hinta sitten oli? Nyt on kiire, ei ehdi perehtyy.... :whistle:
en miä tiijä. tais siinä vrk hintakin olla.. täytyy kattoa kun ehtii. Just tulin töistä ja pikaisesti vaan luen jutut läpi.

Leikin muutes tarhan tätiä nyt tuolla missä viime viikollakin olin vielä 3 viikkoa ja sitte alkaa 12.4 toisessa tarhassa hommat 31.5 asti :D
 
Moiks ,

jaksua sairastaville , Dogtorille ...ja piente kiljukaulojen kanssa taapertaville - Hipkukka ja LillaStiina ainakin ...
Täytyy mun yhä vaan myöntää, että tämä taaperoaika on paljon mukavampaa , varmaan kun itse on saanut jo nukkua ihan jees, ja lapsonenkin osaa kommunikoida ja jutustaa . Ja tietty tähän äitiyteen on tottunut.
Hoivasinhan tietty minäkin pikkunyyttiä, vaan en taida silti olla parhaimmillani tai nautiskelevaisin sen ihan avuttoman vauvan kanssa .
Jotenkas jaksuja .

Tapaaminen kinnostaa meitäkin, Jyväskylään ois intressejä enemmän kuin Ikaalisiin. Ellei sitten Ikaalisiin pääse helpommin Oulusta junalla.

Viudelle tilasin toiset välikausihaalarit , kun ne T2H:t on ens alkuun julman isot. Nämä olikin kai hyvät kaupat - tilasiin netistä auringonlapset kaupasta Minymot Joy violetti pilkullinen 98cm ,ja hinta oli 39 e . Siis postikuluineen , joita ei peritty !
Saman haalarin hinta on muissa nettikaupoissa 49 e.
Haalari on sellainen ohuempi ja kevyt - verrattuna vaikka Ticketiin.
Kotiin tulivat ja ihan luotettavaa ja nopsaa toimintaa minusta.

Mullakin alkaa antibiootit purra , piti hakea kuuri perjantaina kun poski- ja otsaontelot paukkuu ja oli niin tukossa. Se siitä antibioottien vastustamisesta.

Oulussa - meneekö muita Frööbelin palikoiden konserttiin Oulusaloon keskiviikkona 24.3 eli huomenna ? Hommasin meille liput, Viutsi on oikeasti fani - sitä yhtä DVD:t pitää jatkuvasti pyörittää, ja tyttö osaa leikkiä kaikki laulut siitä ulkoa.
Prepparimammana hain eilen sen uuden levynkin HuiHai , ettei olla ihan pihalla huomenna konsertissa :

Mummo Hai papappadappaaa ...

Mutta ehkä ja ehkä minäkin pääsen ulos ensi viikonloppuna - Yötä katsomaan - tuleekin tuota tasiasta kerran vuodessa baarissa tahtia harrastettua :)
Vaikka aikuisten oikeati , alkaisin minäkin olla jostain muustakin olemaan kiinnostunut kuin Yöstä - siis bändistä. :heart: :heart:
Vaikkakin - sitten aina mietityttää mitä kaikkea hankaluutta ja vaivaa jaksaa - jota siis miehistä väistämättä seuraa :) Aika harvassa taitaa olla kunnon, sohvallamakaamattomat , lumitöitätekevät, mukavat, lapsirakkaat, autoilevat ja tienaavat miehet.
Mun tutusteluyrittelyistä (= 2 viestiä tai jotain) ainakin kukaan ei täytä edes yllämainittuja kriteereitä, jotka kai olisi ihan normikamaa ...






 
Shenda :hug:


Yodottaja Vähän samoja aatoksia. Onhan vauvat söpöjä, mutta kyllä tosissani odotan, että nämä kaksi taaperoiän saavuttavat.

Välikausihaalaria miellä ei ole vieläkään. Ja täällä olsi jo kelit sellaiset, että ihan hyvin vois pukea lapsen päälle (lisäksi tietysti fleecehaalari). Tänään poika oli tunnin takapihalla toppapuvulla ja ihan oli hikimies kun sisälle tuli. Meillä tuohon takapihalle paistaa aurinko koko päivän. Jotain kevyempää pitäs siis saada pojalle päälle. Itsekin olen jo vaihtanut ulkoilukengät kevyempiin ja kevyttoppatakin alta jättänyt välikerrokset pois ja silti tuppaa lenkillä tulemaan kuuma. Missähän välissä sitä vain pääsis kaupungille...
 

Yhteistyössä