LOKAKUUN 2007 taaperot, huhtikuussa

Oikein mukavaa ja munarikasta pääsiäistä kaikille!!!

Ruusumaria mukava kuulla että elämä pienen kanssa on lähtenyt sujumaan hyvin. Niin ne lapset on erilaisia :D Pihlakin on ihan erilainen kuin mitä Ilona oli..
Simppa on niin komea poika :heart: ja näyttää ikäistään isommalta =)
Milekolla mukavan kuuloinen shoppailureissu edessä lasten kanssa :D
Millille Paljon onnea :heart: ja tarrasukkia pienelle..
Keijulle tsemppiä viimeisiin viikkoihin, ne menee kuitenkin nopeasti (vaikka se ei siltä aina tunnu :whistle: )
Sairastelijoille pikaista paranemista :hug:
Niinukalle mukavaa iltaa... Jospa minäkin sitten joskus :whistle:
Hipkukka :hug: pahoittelut negasta. Täällä meillä ei voi vielä edes haaveilla mistään piha- ja puutarhatöistä |O Lunta on enemmän kuin laki sallii ja lääkäri määrää :kieh: mutta jos sitten juhannuksena :whistle:
Rontti ja Tuutis ovat taas olleet ahkeria ompelijoita :D Rontilla hyviä kuvia tytöistä, pieni pääsiäistipu oli oikein hellyttävä :heart:

Nauttikaahan pyhistä :wave:
 

Tussilago farfara -Leskenlehti
Oli muuten työläs löydettävä, mutta kun ensimmäisen löysi, niin sen jälkeen niitä alkoikin näkyä jokapauolella. Täällä on kyllä niin ihanan keväinen sää kuin vain voi olla. Hyvä sää leikata pensasaitaa ja mie vain istun koneelle :ashamed:
 
Oltiin sukuloimassa yhden yön verran, mukavaa oli ja Raumalla NIIN ihana kevätilma että!! Upeet kukat Hipkukka jo bongannut :D B)

Miehen kanssa käytiin tänään piiiitkästä aikaa elokuvissa, Slummien miljonääri katsomassa. Oli hyvä, mutta ei ihan huippu minun mielestä. Miettimään kyllä pisti. Jestas meillä on täällä hyvin asiat, oikeasti miten saisi tätä kaikkea jaettua hiukan tasapuolisemmin... Aloin miettimään, pitäisikö ottaa kummi jostain köyhästä maasta, vaikka sitten tuolta Intiasta. Onko kellään? :attn: :attn: Minkä järjestön kautta jne.?

Oli oikein mukava ja rentoutunut olo, mutta täällä kotona keskimmäinen oli tehnyt omia tyhmyyksiään ja jotenkin muutenkin, mulla kilahti heti kotiin tullessa ja se hyvä fiilis oli tipotiessään :/ . En tiedä pukkaako mulla jotain kriisiä vai mitä tai oonko vaan jotenkin vähän väsynyt tähän kaikkeen vai mikä nyt vaivaa. On vaan sellanen olo, että olisi ihana saada olla itekseen kuten Hipkukka on nyt saanut olla päivän tai pari. Tosin tuntuu, että minä tarvitsisin viikon tai pari :ashamed:. Mulla menee lapsiin liikaa hermo. Miten hitossa en jaksa olla niille nykyisin kärsivällisempi :'( :'( . Tuntuu, että lasten reagointi, esim ovat vähän väliä toistensa kimpussa ja muutenkin ilmapiiri kovin kiukkuinen, johtuu paljolti minusta ja miehestä myös. Tavallaan tiedostan jotakin, mutta sitten samalla en osaa/jaksa muuttaa omaa toimintaani. En tiedä. Harmittaa lasten puolesta ja mietin, olenko tässä esim tuon pienimmän olemassaolon aikana tehnyt hallaa noille kahdelle isommalle jollain tapaa omalla käytökselläni. Sen ainakin tiedän, että tosi läsnäolevasti olen liian vähän noiden kanssa esim että ihan vain oltais ja syliteltäis. Pienintähän sylissä kyllä pidän, mutta kyllä nuo isommat on ollut ihan paitsiossa. Että vaan juteltais jne. Ihan kamalalta kuulostaa ja tuntuu itestä, kun oikein ajattelee, mutta sitten se toinenpuoli, en tee asian suhteen mitään. Enkä osaa olla tiuskimatta, hermostumatta jne, vaikka tiedän, että lapsi tarvitsisi jotain ihan muuta... Tavallaan odotan kesää ja lomaani ja yhteistä aikaa lasten kanssa, odotan, että kesä tois jotain muutosta. Vaan enpä tiedä. No joo, se siitä, piti johonkin yrittää purkautua, vaikea selittää selvästi. Huono-omatunto ja mistä saada voimaa muuttua/muuttaa käyttäytymistään? :'(
 
Eero taas ränänen ja sillee...
Rontti: Meillä ollut pari vuotta kummityttö Nicaraguasta, Josselina 4v. Ollaan saatu kirjeitä sieltä ja jopa yksi sinne saatu lähtemään. Nyt pitäis uusi kirje kirjottaa ja pian. Planin kautta meillä, maksan vähistä rahoistani kuitenkin mielelläni sen 25? kuussa. Huonomminkin sen rahan vois käyttää.. Sieltä tulee sitten postia Planilta, mitä siinä kylässä on tehty vuoden aikana. Rahathan ei mene lapselle, vaan koko kylän oloja parannetaan. Kerta vuodessa saa lähettää lahjan, jonka max.paino on kaikkineen 150g. Eli ei pysty lahjomaan lasta sen kummemmin. Tarroja oon laittanut. Planilla on sitten myös lahjashop, josta voi ostaa kummilapselle lahjan. Kunhan töihin palaan, niin sitten on raha ostaa sieltäkin jotain.
Tää kummius on ollut mulle monivuotinen haave, joka vihdoin toteutui. =)
Joskus oli täällä plussalla vertailuja eri järjestöistä ja Plan taisi saada pelkkää positiivista palautetta.

Täällä harmaa päivä, Eeron kanssa pysytään sisällä ja ehkä käydään korvat tsekkaamassa...
Nyt aamukahvetta!
 
Rontti :hug:
Se on sitä lapsiperheen arkea. Joka paikkaan pitäis revetä ja jokaiselle antaa sitä omaa aikaa, itsellekkin. Mutta eipä vaan riitä tunnit vuorokaudessa. Sitten kun huonoa omaatuntoa, univelkaa ja stressiä kaikesta kertyy, niin ei osaa muuta kun tiuskia, josta tulee vaan lisää huonoa omaatuntoa. Mutta pitää olla itselleen armollinen ja muistaa, että ihmisiähän tässä aan ollaan eikä robotteja. Omille tunteilleen ei voi mitään. Tärkeintä on tunnustaa ne omat puutteet ja viat ja ottaa ne sellaisina kun ovat, eikä esittää jotain muuta. Kyllä äitikin saa olla väsynyt arkeen ja lapsiin, kyllä saa haluta välillä rauhaa ja omaa aikaa. Eikä se tarkoita, että ei lapsiaan rakastaisi...
Noita samoja tunteita käyn itse päivittäin läpi ja tunnen olevani huono äiti, kun en ehdi antamaan jokaiselle lapselle aikaa tasapuolisesti. Oon ottanu sen sillee, että niin kauan, kun on näitä pieniä, niin aikaa ei vaan riitä. Yritän sitten jotenkin muuten hyvitellä noille isommille. Aika paljon tulee kyllä väsyneenä huudettua ja tiuskittua, kun ei nuo teinit vielä ihan vähällä usko ja koetteleevat vielä tahallaan hermoja. Sitten onkin riita valmis ja monen päivä pilalla. Mutta sitten tasapainottamassa on ne päivät, jolloin kaikki sujuu ja lapset tekee oman osansa, ollaan yhdessä ym.
Moni varmaan ajattelee, että mitäs teit noin monta lasta...
 
mileko ei se taija lapsiluvusta olla kiinni se ärtyneisyys ja mukuloille tiuskiminen,miulla ei ole kun 3 näitä,ja nuo kaks ekaa jo niin isoja,niin kyllä perkuleet ja ärräpäät aina välillä lentelee..et huonoa omaa tuntoa podetaan täälläkin...olen ainakin huomannu että ite jos olen väsynyt,niin silloin myös oon huomattavasti kiukkusempi,ku "normaalisti"

käytiin eilen sitten venlan kanssa päivystyksessä..oltiin iltapäivällä (siis yritettiin olla) ulkona,niin tyttö ei ku huus vaan ja kiukkus,eikä ulkona olemisesta tullut yhtään mitään,tuollasta samanmoista kiukkuumista ja vollottamista on oikeastaan torstaista asti ollu..ja kaiken hyvän lisäksi ilmaantui jotain ihme näppyy/vesikelloo tohon vyötärölle..ja eilen sitten katoin et se on levinny koko alamahalle..et ihan näyttää märkäruvelta..
no lääkäriin mentiin..tulos...vasemmassa korvassa tulehus..ja märkärupi :eek:
saatiin 10 päivän kefexin kuuri..
että eka korva tulehdus sitten neitillä..

mutta nyt venlukan kummin kanssa lenkille..
 
Kiisumirri mukava kun käyt kirjotteleen kuulumisia, mennään melko samoissa ajoissa tän odotuksen kanssa, mulla la 3.6...hui, ei enää pitkä aika! =)

Ruusumaria Onnea!!! Ihanaa lukea noin rohkasevia kertomuksia kuopuksen rauhallisuudesta, meillähän Silja oli kans mestarikitisijä ja melkosen vaativa pikkuneiti sen ekan vuoden ja vähän kyllä jänskättää että kuinkahan meillä menee tulevat kesäyöt valvoskellessa.. :whistle:

Mulla oli tuossa viimeviikolla pelkopolikäynti ja ultra. Ihan mukava käynti oli, käytiin läpi edellistä synnytystä ja kätilö listas vähän asioita ylös mitä tässä tulevassa synnytyksessä vois tehdä toisin. Aika kamala kokemus se oli kaikkine kipuineen ja 2vrk supisteluineen mutta jospa nyt selvittäisiin vähemmällä.
Ja mulla meni synnytyksen jälkeen tuolloin n.1l verta minkä vuoksi se toipuminen oli niin hidasta. Nyt sitten laittoi ylös että antavat heti lapsen synnyttyä varmuuden vuoksi tuota vuotoa estävää lääkitystä ettei tapahtuis sama uudestaan. Ja sanoi vielä että jos synnyttäjällä on punapigmentti niin pitäis aina varautua tuohon vuotoon, on kuulemma suurentunut riski...eipä tainnu mun edellinen kätilö tietää tuota, ja ylös kirjattiin vielä se että tälläkertaa ei pidettäis kolmen kätilön voimin väkisin sängyssä maate, se miks näin sillon toimittiin ei kuitenkaan mun papereista selvinny, mutta totesi että ikävää kuin näin oltiin tehty:ashamed:
Ja ultrassa kaikki hyvin, painoa 2500g jos sama tahti jatkuu niin tulee tasantarkkaan saman kokonen vauva kuin mitä Silja oli syntyessään eli 4040g :x yes, äippä pääsee taas punnaamaan :LOL: Sukupuoli edelleen selvittämättä, odottelemme tietoa itse h.hetkeen :heart:
 
V-O, kiitti sun kummikokemuksista :) . Täytyy tutkia nuo eri vaihtoehdot, jostain taidan tuon kummin kyllä ottaa. Harmillisen vähän voi kummilapselle sitten itselleen mitään lähettää, olis kiva, kun vois tuon rahan lisäksi antaa jotain henkilökohtaisesti.

Mileko, kiitos hyvistä ja kauniistakin sanoista tuohon mun huonoon omaantuntoon lasten kanssa. Eilen oli tosiaan jotenkin erityisen huono ilta mulla ja mun olossani. Tänään sitten taas paremmalla ja virkeemmällä mielellä tuntui toisenlaiselta ja just itsellekin armollisemmalta. Ja tänään taas kun myös mietin meidän tän päivän "kiukkuja", niin sitähän ne paljon ovat, kun lapset hakee rajojaan ja minä myös asetan niitä. Oli joskus jonkun hyvä kirjoitus lehdessä (harmi, kun en tainnut ottaa talteen), miten on tärkeä olla tyhmä vanhempi, eli lasten mielestä tyhmä eli aikuinen, joka myös vaatii lapsilta. Viime koultuksessakin oli puhe nykyajan curling-vanhemmista, jotka siloittaa tien lasten kulkea, lapset ei joudu kokemaan pettymyksiä jne. Ehkä tässä kiukkujen äärellä vois muistutella ja kiittää itteensä siitä, ettei oli "curling". Olishan se toisaalta helppo välttää kaikkea kahnausta, kun vaan antais periks ja olis aina mieliks. No joo, ei tuo tietysti liity kaikkeen mikä mua eilen painoi. Eniten painaa just se, miten oma hermo ei kestä riittävästi, omasta mielestä riittävästi ja miten ei tunnu olevan aikaa antaa lapsille, ei osaa luopua kotitöistä jne. Mutta tosiaan, armollisuus itsellekin, kokoajan kuitenkin olen tässä lasten ulottuvilla, enemmän ja vähemmän läsnä, aina apua antamassa, turvan takaamassa, ruuat laittamassa ja ja.

Ja onhan tässä tuo mieskin, joka kumminkin noitten kanssa myös touhuaa, kohta lähtevät uimaan, kasasi tänään tramboliinin. Että ehkä sitä tosiaan välillä kasaa itelleenkin liikaa |O ja :hug: meille kaikille äideille. Kyllä menis koti aika erilaiseks, jos meitä ei olis, vähemmänkin täydellisinä :)

Hienoa, että Tiipii saanut asioita selvitettyä ja toivotaan, että seuraava kokemus voi sitten olla parempi :saint:

Niinukan typsylle pikaista paranemista! Kumma juttu tuo märkärupi, mistä sen mahtoi napata, vai miten se nyt tuleekaan...
 
Heippa,

Terveiset täältäkin päin :D

Onnea kovasti Millille:heart:

Rontille :hug: Kiva että tänään on jo parempi mieli. Enpä osaa oikein mitään sanoa kun sama riittämättömyyden tunne itselläkin välillä on. Oikein havahtuu välillä kun neidin kans sylikkäin ollaan että ihan liian vähän tuota tulee huomioitua. Nykyään olen kyllä ryhdistäytynyt ja ottanut ihan tarkoituksellä illalla kahden keskistä aikaa sen jälkeen kun poikanen nukahtaa. Olen huomannut selvästi kuinka toinen nauttii kun saa vaan olla ainoana äidin sylissä. Teillä kun on vielä yksi enemmän kuin meillä niin voin kuvitella ettei aika todellakaan voi riittää joka paikkaan. Meillä on vielä tuo Apinanpoikanen oikeinkin vaativa minun suhteen ja jos huomaa että neiti on minun sylissä, niin kyllä tuo tulee ajaa toisen pois siitä välittömästi. En tietenkään siihen suostu, mutta huuto on sitäkin kovempi joten syli hetket jää isomman kans päivällä todella nautinnottomiksi Apinanpoikasen hereillä oloaikaan. Kuka siitä nauttii sylitellä kun toinen huutaa pää punaisena vieressä|O


Me lähdettiin torstaina pääsiäisen viettoon extempore Rukalle ja tultiin vasta eilettäin. Torstaina pääsin yllättäin töistä jo yhden aikaan, tulin kotiin pakkaamaan tavarat, kolmen aikaan hain lapset tarhasta, ruokin ne ja lähdettiin matkaan. Reissu meni yllättävän hyvin kun ottaa huomioon sen, että meitä oli kolmetoista henkeä samassa mökissä :D Apinanpoikanen asettui ihan hyvin unille ja se mua jännittikin eniten että saanko tuota asettumaan kun porukkaa on noin paljon siellä. Meitä oli siellä mun vanhemmat, kolme siskoa perheineen ja meidän porukka. Hiihtämässä käytiin joka päivä äitin ja siskon kans ja voi että oli ihanat maisemat hiihdelllä.


Itsellä oli kyllä vähän univelkaa tuon reissun jälkeen. Eilen otin kahden tunnin päikkärit ja yöunia nukuin yhdeksän tuntia vielä päälle. Niskat oli kyllä melko jumissa tänä aamuna ja silmätkin turvoksissa tuosta nukkumisen määrästä.

 
Hellou

Sairastelijoille paranemisia tasapuolisesti. Kovasti tuntuu lapset olevan sairaana joka suunnalla :/ Sitä on täälläkin. Taavi alkoi torstaina ripuloimaan ja ihmettelinkin ettei kukaan muu muka ole tulut. No eipä tarvi enää ihmetellä, Kiia nimittäin aloitti päivällä ja Jepenkin vatsa oli löysemmällä kuin norm. Saapi poika olla huomenna kotona ja katellaan sitä mahaa ettei ainakaan koulussa tulis housuihin.
Ajattelin just että ainakin V-O:n ja Keffelin pojat on olleet aika paljon nyt kipeenä ja mistä se Venla on sen märkäruvenkin saanut :/ Sois jo joka taloon pidemmän terveen jakson

Tiipii hienoa että tuli parempi olo pelkopolilla käynnin jälkeen. Yleensä se esikoinen voi olla vaikein saada maailmaan tai niin oli mullakin. Ja synnytystapa arviossa kävin Jepen odotusaikana. Timihän lopulta tuli maailmaan imukupin kanssa. Mulla oli paska kätilö ja en saanut kohdunsuulle kuin yhden puudutteen. Ja en osannut ponnistaa. Kyllä pelotti seuraavan synnytys mielettömästi ja aikaahan oli ekaan 8v. Mutta toinen oli itessään tosi helppo mitä nyt istukka jouduttiin nukutuksessa irrottamaan mutta muuten :) Pidetään peukkuja että pääsisit tällä kertaa paljon helpommalla :hug:

Rontti samoja tunteita itsekullakin on ilmassa aika ajoin. Jotenkin se oma riittämättömyys on vaikeaa. Hyvin huomaa että väsyneenä (muiden asioiden painaessa mieltä ) sitä räjähtelee herkemmin ja sitten potee huonoa omaa tuntoa :/ Mutta toisaalta miksi äidin pitäisi aina revetä joka paikkaan ja olla aina itse aurinkoinen? Miä oon ja ollut kun perseeseen ammuttu karhu.. taas vaihteeksi :ashamed: :ashamed: Kiia on kiinni kuin iilimato, isi ei kelpaa... huutaa vaan perään. Jos vessaan meen ja laitan oven kiinni nii hää huutaa hysteerisenä oven takana miltei oksentamiseen asti |O Ja jos vessaan pääsee mukaan niin pitää päästä syliin. Tee siinä sitten tarpees keikkuva pimatsu sylissä |O :headwall: Joten saapa nykyään huutaa... :ashamed: Ja nyt kun Taavi on kipeenä nii isi ei kelpaa pyllyä pyyhkimän vaan äiti, äiti äiti... Tekis mieli huutaa että oon LAKOSSA! :kieh: :ashamed: Kivahan se on että on tärkeä mutta joskus tuntuu että liika on liikaa ja haluaisin olla jotain muuta kuin ÄITI. Kuin ois edes ihminen vaihtoehtoisesti, ihminen jolla on omakin elämä |O :ashamed: Juu on menkat ja kaikki vit...aa taas :whistle:

Katjannalla kuulosti olleen kiva pääsiäinen :)

 
pikaseen tulin käymään ennen nukkumaan menoa :)

millille hurjasti onnea :heart: :D

meillä ollut sitkeää oksennustautia,mulla alkoi keskiviikkona,oksensin sen illan,seuraavan yön ja päivän.
etovaa oloa jatkui tähän päivään asti...
pojalla tuli oksennustauti lauantaina ja tänäänki raasu vielä oksenteli.
soiteltiin päivystykseen että tuodaanko näytille,sanoivat että antakaa nestettä ja seurailkaa huomiseen.
kyllä pojalla onneksi jo illalla alkoi olo vaikuttamaan paremmalta,kerran kuitenkin oksensi.
nyt oisin toiveikkaana että alkas olla ohi...
on se sitkeetä tautia |O

käyn myöhemmin lukasemassa paremmin jutut,nyt unille,kaikille oikein hyvää yötä ja sairastelijoille paranemisia :hug:
 
rontti ja tuutilulla epäilen että venla sai tohon mahaansa sen märkäruven kun aina rapsutteli alasti ollessa tota masuunsa,vaikka ei mitään suuria naarmuja ollu,niin kaipa se pöppönen pääsee sitten iholle.ja vaikka pidän tytyn kynnet aikas lyhyinä,mie inhoon jos kynsien alla töhnää,ja kynnet pitkät..
soittelin eilen hoitotätille ja sanoin että meillä sitten märkärupi..toinen oli vähintääkin kauhuissaan siellä..no googletin tosta märkäruvesta,ja saa viedä hoitoon jo 1-2 päivää lääkekuurin aloittamisen jälkeen..ettei kai sen suhteen mitään ongelmaa.
kuitenkin kun sellasessa kohassa,ettei pääse ite raapimaan..

mutta aika hurjat varotoimet ton tarttumisen suhteen. :eek: no jospas se siitä nyt menis..

tyty ja isäntä nukkuu,venla onkin kellonsa kääntäny että käy ysin hujakoila illalla nukkumaan,ja nukkuun puol kasiin aamulla..oikeastaan hyvä,mutta sitten kun hoito taas ke alkaa,niin unet tietysti pakolti muuttuu..

miulla olis vielä tämä ja huominen lomaa :D oikeastaan ihan kivaa,paitsi huomenna pitää hammaslääkärin mennä. |O :whistle: :x pelottaa jo valmiiksi :whistle:

mutta nyt kahville.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Ai niin kuinkas Hipkukka sai v.lopun kuluman yksikseen muutenkin kuin leskenlehtiä kuvaamalla? :D
Oikein hyvin :D Osu niin hyvät ilmat, että oikeestaan meni koko aika pihalla. Sain pensasaidan siistittyä ja muita pihahommia tehtyä. Ihanaa, kun sai kokonaan keskittyä niihin, eikä tarvinnut miettiä missä lätäkössä poika on mulaamassa. Mutta parasta oli kun sai kaksi yötä nukkua ilman, että kukaan herätti. Ja aamullakin sai ihan omaan tahtiin nousta ylös, eikä niin että joku on keittiössä karjumassa maitoa.
Mutta kyllä sitä kuitenkin kuulosteli koko ajan mitä ympärillä tapahtuu. Ja välillä tuli sellainen olo kuin olis normipäivä ja poika vaan päikkäreillä :whistle: Ei sitä osaa ihan täysin irrottautua. Pitäs joskus pitää samanlainen viikonloppu, muta niin ettei ole mitään tekemättömiä töitä, että sais ihan oikeesti vain olla.

Miehellä ja pojallakin oli menny ihan kivasti. Olivat kyläilleet ja käyneet ulkoilemassa. Mies totesi, että ei poika ole hälle koskaan noin paljon puhellu. Nyt joutuivat olemaan keskenään ja mieskin ihan yksinään joutui poikaan keskittymään, niin varmaan hääkin puheli pojalle normaalia enemmän. Kuuli nyt enemmän pojan osaamia sanojakin.
 
hellou!
kahvia tässä hörpin ja tulin teidän kuulumisia katteleen

täällä pikkumies toipilaana vieläkin,nukkunut raasu koko aamun.
pari kertaa käyny hereillä,annoin maitoa ja söi pari haukkua banskua.
en oo itekkää kummempia tänää tehny,yhen koneellisen pyykkiä pyöräytin ja pahimpia pölyjä pyyhin.
kirjaa oon lukenut makkarissa ja vahtinut poikaa.
pelottaa kun se on niin heikkona,mutta onneksi kaikki *kop kop* pysynyt sisällä tänään.
yöllähän tuo oksenteli eikä suostunut juomaan...
nyt aamulla kakoi kun joi vettä mutta onneksi pysyi sisällä.
kyllä tää on kans sellanen tauti että prkle..... :$
jos oksentaa tänään niin viedään lääkäriin,anoppi pääsee 3lta ja lupasi käyttää.

ls: peukut pystyssä täälläkin:D

katjannalla ollut oikeen mukavan pääsiäinen :)
oiskin mukava kokeilla hiihtämistä,osaiskohan tuota enää :whistle:

tuutis. toivottovasti et nyt sairastu!

nojoo,pitää kai se lähtä kurkkaan poikasta


:wave:
 
heipparallaa :wave: ihanaa kun pääsiäinen on ohi,en tykkää yhtään näistä pyhistä,tuntuu ettei oo mitään tekemistä..eilen syntyi mun tädille pieni tyttö :heart:
ja eilen haettiin moottoripyörä kotiin ja käytiin ajelee,ja mies hurja lähti aamulla sillä töihin :eek: en ois minä menny..
:hug: sairastelijoille ja lillikselle d :D b peukkuja..hipkukka ihanan kuvan laittanut,ihana kun kesä jo häämöttää..

meillä ois kaverin pojan 1v synttärit viikonloppuna,matkaa tulis yhteen suuntaan 200km ja hyvällä lykyllä pojalle kuume siitä viime viikon rokotuksesta :headwall: pitää yrittää päästä sinne,kuitenkin vanhemmille ja sille pojallekkin tärkeetä varmasti että mentäs (down lapsi),heillä ei liikaa tukijoukkoja ole :/
sit seuraavana viikonloppuna ois toisenki kaverin muksun 1v synttärit,ne nyt onneks asuukin tossa lähellä..
njaah,ei tässä taida kummempaa enää keksiä joten :wave:
 
Heippa hei :wave: Myökin oltiin Raumalla pääsiäinen..niinkuin ronttikin. Missä päin työ sielä olitte? Sielä oli kyllä tosi ihana kevätilma,toisinkuin täälä kotona päin missä sumuista ja lumista. :(

LS puhallan plussaonnea :whistle:
Millille paaljon paaljon onnea :heart: :hug:
Hipkukka paljon :hug: :hug:

Myö siirrettiin Ella jatkettavaan sänkyyn. Miten teillä muilla on mennyt päikkärit ja yöunet kun siirsitte isoon sänkyyn nukkumaan? Meillä nukutuksiin mennyt n.2h kun normaalisti on nukahtanut kun on vain nostanut sänkyyn.Hoitotäti kertoi että neiti on hoidossa nukkunut jo pitkään lattiapatjalla..ja oikein kiltisti.Hmm..voiskohan se tulla meillekin nukuttaa neidin? ;)

Hemmetti että anoppiin taas hermo kireenä.Hän kysyi että mihis laitatte neidin kun lähdet synnyttää.Sanoin et jos hyö ja miun vanhemmat vois päivystää, toinen 2vkoa ja toinen 2vkoa.Kas kummaa...vastauksena oli että viikolla ei sitten käy kun ovat töissä ja ainiin taitaa olla juhannuksen tienoilla-meillä on silloin loma.Taidetaan lähteä reissuun sillon |O |O Haistakoon paska!Noh, tähän on totuttu.Sitten kehtaa vielä ääneen pyytää että millon neiti tulis hoitoon/yökylään ja kun kysyn niin ei käy, aina keksii tekosyitä. :eek:

 
vip toivotaan että lastenhoitokuviot on selvillä synnytyksen aikaan. Tosi kurjaa tuo anopin käytös..
Dogtorille onnittelut serkkutytöstä :flower: :heart:
LS toivotaan positiivisia uutisia :hug:
Tuutis toivottavasti ei vatsatauti kaada petiin koko porukkaa..

Meillä Ilona nukkuu edelleen pinnasängyssä ja ihan vaan sen takia että äiti pääse helpolla kun ei tarvitse kuin viedä neiti sänkyyn :ashamed: Ehtiihän sitä myöhemminkin siirtyä isompaan sänkyyn :whistle: jos vaikka sitten kun Pihla siirtyy huonekaveriksi.. Ilonasta on kehkeytynyt hyvä pikkusiskon hoitaja. Tarjoaa tuttia heti jos se siskolta putoaa ja pyyhkii rätillä puklut ja kuolat siskon leualta :D Leluja kantaa siskolle ahkerasti viereen, harmi vaan että Pihla ei vielä oikein osaa niillä leikkiä :) Ilonalla on ruokahalu taas hieman hakusessa |O välillä menee päiviä ettei mikään uppoa ja sitten on päiviä että jotakin saa menemään. Saa nähdä mitä sanovat ensi kuussa neuvolassa kun ei varmasti ole tullut painoa juurikaan sitten edellisen käynnin. Meillä oli edellinen käynti 1v 4kk kun piti käydä pituuskontrollissa silloin tytön mitat oli 84,5cm ja 11,7kg... Pihlalla oli tänään neuvola ja tyttö sai ensimmäisen rokotuksen, kaikki oli kuten olla pitää ja rintamaidolla mennään kun neiti ei kelpuuta muuta kuin nuo "nahkaleilit". Eipähän tarvitse edes haaveilla omista menoista :whistle: no mihinkäs minä menisinkään :D

Hyvää pyhien jälkeistä elämää kaikille :wave:
 
millille onnea :heart:

vip jos semmonen tilanne tulee että et saa hoitopaikkaa kun synnärille meet ni kyl mie ellaa katon =)

meillä on kauhee flunssa-yskä-korvatulehuskierre meneillään....aika voimaton olo! Meillä on kans nyt siirretty jatkettavaan nukkumaan ja yöunille käy kerrasta mut päiväunille välillä saa raahata 15 kertaa takas sänkyyn enneko asettuu..
 
Lillikselle paaaaaljon onneaaaaa :heart: :heart: :D !!!

Katjannasta oli kans kiva kuulla pitkästä aikaa, kuulosti kivalta teidän ex tempore pääsiäinen :D . Ja nuo ajatukset sylistä ja muusta, kiitos niistä :) . Samoin meitä varmaan kaikkia kohdellaan, kuten Tuutiakin :whistle: . On se todella, kun äiti ei saisi vessassakaan rauhassa istua. Välillähän sekin tuntuu, että on ihan ok, vaikka kaikki yhtäaikaa vessassa kun minä tarpeillani. Mutta sitten on välillä niitä hetkiä, että voisi pää haljeta tästä "äiti äiti äiti maailman tärkein äiti" kuviosta...

Tuosta Tuutinkin jutusta tuli mieleen, kun olisi joskus kiva olla muutakin kuin äiti, että eikö me nyt tosiaan saada mitään kokoontumista aikaan ja jos sitten ILMAN niitä tenavia ;) . Tosin minulle sopii tenavien kanssakin, mutta olis se mukava nähdä :attn: :attn: :attn:

Ihanalta kuulosti Hipkukan oma aika!!!

Istun täällä väri päässä ja huomaankin, että olis jo aika mennä pesemään... Kampaajalla kävin viime viikolla ja hitto leikkas liian lyhyeksi. Nyt tää tukka taipuu ihan kumman paljon ja sojottaa joka suuntaan ja ja on muutenkin ihan liian täti |O
 

Yhteistyössä