Lokakuun 2007 taaperot, loka/marraskuussa/joulukuussa

hih,mää oon ku lapsi jouluaattona..perhosia vatsassa kun huomista mietin :ashamed: :LOL:
ja sitten vähä jännään että tulleeko se flunssa..mut en usko!!:)

tuntuu että kaikki hukassa..kameran nyt onneksi löysin mutta nyt hukassa patterit jotka eilen valmiiksi laitoin!
nii,meillä siis tollanen onneton kamera joka pattereilla toimii..tai välillä toimi ees niillä..murr
pojan synttäreillä onneksi siskon mies toimi kuvaajana,kun ei meillä ollut pelittävää kameraa..
isä toi niiden kameran lainaan mutta siinäpä olikin sitten jotain muistikortti hässäkkää..
no,pääasia että kuitenkin sieltä kuvia saatiin :heart:
kun rikastus nii ostas uuden kameran,tai tiiä vaikka löytäs käytettynäkin jonkun kivan?

meillä on ihan kiva ilma,koiraa tuossa pikkasen käytin.
ihan pikkiriikkisen on lunta ja ei oo liian kylmä.
kohta lähdetään poijjaan kaa ulos ja samalla käyn ettiin varastosta jotain laukkua.
anteeksi jos jotain tympii nää mun lapselliset jännäilyt
:ashamed: mut pitäähän se jollekkin jännittämisestä kertoa :whistle:

hauskaa perjantaita kaikille :wave:
 
minsulle onnittelut :heart: Milloinkas on se suuri päivä :D ? Itse kävin sen sikainfluenssa rokotteen ottamassa keskiviikkona.

Ilona on alkanut viime aikoina puhumaan jo muutaman sanan lauseita. Helpottaa kummasti tuon pienen ihmisen kanssa kun ymmärtää mitä tarkoittaa :D Ei tarvitse enää kaikkea arvailla.. Pihla puolestaan harjoittelee kovasti seisomista ilman tukea ja aika hienostihan se jo sujuukin. Vielä kun saisi opetettua neidille nokkamukin käytön niin voisi luopua imetyksestä. Olisihan tuo hienoa jos hetken ehtisi huilia sen suhteen ennen seuraavaa tissitakiaista :whistle: Odotus sujuu ihan hyvin mutta täytyy tunnustaa ettei näiden kahden pienen touhutessa jaloissa aina edes muista koko raskautta :ashamed:

Meillä onkin Ilonalla 2v neuvola vasta reilusti ensi kuun puolella kun neiti meni "himpun" yliajalle :D Saa nähdä onko tullut painoa tytölle lainkaan kun tahtoo tuo syöminen olla niin tuurista kiinni..

Mukavaa viikonloppua kaikille ja innolla odottelen PuPun tytön nimen julkaisua :) (minäkö utelias :whistle)
 
meille on sitten asumaan tullut joku ihmeen papupata :eek: :LOL: siis neiti koko ajan äänessä,ja kaikki sanat matkii mitä kukakin sanoo :D
nyt tutitta ollut viikon,ja hyvin on mennyt,ei tuo varmaan edes muista että joskus hää ees sellasta kapistusta on syönyt :D hyvä niin,luulin että vaikeampaa olis ollut siitä tutista irtautuminen.yötkin ovat sujuneet ihan hyvin,ei enää useampaan yöhön ole pomppinut mihinkään,mutta nukkuu edelleen välissä :ashamed: itellä alaselkä ja sivut kipeenä kun saa kylelleen maata kun neiti nukkuu keskessä vallaten koko sängyn.

tänään olis tarkotus lähtee vähän viihteelle,jos kamu ei tee ohareita :eek:
 
Keiju07
Oi, Iina on nätti nimi!

Dogtorin puolesta jännäilen, toivottavasti teillä vielä monta viikkoa samassa paketissa matkaa edessä, vaikka se sulle raskasta onkin!

Me otettiin pehmeä lasku tutittomuuteen. Nyt on täyskielto muuten kuin unilla. Hyvin toiminut.Välillä kyselee, mutta sitten jo itsekin samaan lauseeseen toteaa, että ainii ei ollakaan nukkumasssa. (Tai siis Vienan koodikielellä: "ei Iena pappuu".) Annetaan mennä näin hetki ja taistellaan sitten unitutti pois. Tässä torpassa ei kukaan nuku muutenkaan liikoja, joten saa meidän puolesta vielä unilla pitää.

Päiväunien vaihtelevuus on meillä uusi riesa. Joko tästä kirjoitin? Olen vähän hattarapää nykyisin, kun on paljon yöheräilyä, mutta ei aikaa omille päikkäreille. Viena nukkuu välillä kolme tuntia välillä 0 tuntia. Eikä auta mikään, jos neitiä ei vaan nukuta. Jos ois päiväkodissa, niin siellähän laitettaisiin nukkumaan... mutta onhan sekin totta, mitä meidän terveydenhoitajan sano, että päivä kotona ei ole ihan niin rankka. Kovasti vaan suotaisiin, että neiti nukkuisi.

Mä vähän arvon noita H1N1-rokotteita... olen rokotusmyönteinen ja meillähän on otettu tavalliset influenssarokotteet ja rotarokote (joka on osoittautunut kullanarvoiseksi), ja ollaan mukana pneumokokkitutkimuksessakin, mutta noissa sikainfluenssarokotteissa vähän pohdituttaa se, että niitä on oikeasti testattu vasta varsin vähän aikaa. Vienalle voisinkin ottaa, mutta tuo vasta kohta 6-kuukautinen huolettaa enemmän. Kertokaas muut aatoksianne! Eikös me olla jo niin tuttuja, että osataan pitää tällainen potentiaalisesti tulenarka aihe ihan mukavalla asiatasolla!
 
onnea iinalle kauniista nimestä :heart:

tuosta sikarokotteesta,ite sen otin,juurikin sen takia kun vauva on syntymässä epidemia aikoihi ja jos siitä on pienintäkin hyötyä vauvalle niin sen otan,ja niin otin..käsi oli kipee muutaman päivän ja yhen yön piti kuumetta..
mies ja poika sitä ei ota,tai no toki jos mies sen haluaakin ottaa niin saa ottaa,mutta poikaa me ei rokoteta,siitä syystä että ei liikuta missään missä on paljon ihmisiä ja en halua muutenkaan mitään ylimääräisiä rokotteita ottaa..ei siis oo otettu sitä kausi flunssa rokotetta,rotaa tai muutakaan..tarjottu on mutta en ota..en osaa eritellä oikein syytä miks ei oteta,ei vaan tunnu tarpeelliselta..
ja nämä rokote asiat just on niin kakspiippuisia juttuja,kukin tekee niinkuin tykkää ja tahtoo :saint: :flower:

huomenna ois neuvola ja kampaaja..otin pelkän väri ajan kun en usko että jaksan istua pitkään samassa asennossa ilman että supistuksia tulee..
peruttiin se huominen lääkäri aika,kun terkka oli sitä mieltä et ens viikolla äitipolilla sit katotaan kohdunsuu,ettei nyt ärsytetä sitä enempää..
edelleen levossakin tulee kipeitä supistuksia,toissa yönä heräsin kipeisiin supistuksiin,piti mieskin herättää..vaikka eihän nämä supistukset vielä oo mitään verrattuna niihin todellisiin supistuksiin,voi luoja,kuka mut pelastaa :LOL:
nyt olenkin vain lepäillyt kovasti..sen aioin repäistä että lähden tänä iltana koirakouluun ton pennun kanssa,viime kerralla en ollu joten nyt voin mennä,ja siellä nyt ei edes rankkaa ole,omalta osalta kävelyä tulee ehkä 10min ajan kun on niin iso porukka ja jokainen tekee yksitellen tehtävät..

poitsulla on muutes räkis nyt ja joku näppy huulessa,yodottaja miten teillä se entero alko?ku mä nyt vähä sitä pelkään,poitsu on huonosti syöny ja hampaita ei oo antanu 2 päivään pestä,ja aiemmin suorastaan rakasti tuota touhua..
 
ihana kuva keijun neitistä. =)

ite oon tänään menossa sikapiikille :D ja sitten iltapäivällä lekuriin :eek: :( selkä ollut jo toista viikkoa kipee,mutta viikonloppuna äity niin,että tänä aamuna hyvä jos sain sukat ite jalkaan :whistle: ei pysty kyykstymään,eikä kumartumaan. menin töihin,jo kuudeksi,mutta ysiltä työkamu sano et nyt kotiin..no pomolle siinä sit soittamaan,että varmaan huomisesta sitten sijaista..olipa vastaus että ei oo sijaisia :eek: :headwall: ja pomo oli ite menossa koulutukseen,tuumas vaan että soittakaa työkkäriin jos siellä olis joku joka vois tulla :eek: kun luulen että saan saikkua,ehkä sitä vois tehä,jos ei tarttes kyyristellä eikä kumarrella..mutta miten se nyt onnistuu?
pikkasen on huono omatunto..mutta eipä tilanteelle nyt kai muuta mahda..

jep,pitää kai hetkeksi mennä pitkälleen,istuminenkin kun tuntuu että joku puukolla pistäs tonne alaselkään :headwall:
 
Keiju Meillä oli jokin aika sitten tuollaista päiväuni-rytmittömyyttä. Välillä veteli 3 tuntia ja välillä ei yhtään. Välillä nukahti ennen aikojaan, välillä monta tuntia päikkäriajan jälkeen. Mie annoin jossain vaiheessa periksi ja lopetin vaatimasta päikkäreitä. Muuten pidin päivärytmistä kiinni. Päikkäriaikaan oli sitten jotain rauhallisempaa oleilua, lukemista tms.
Jossain vaiheessa tuo jätkä löysi uuden päivärytmin, alkoi nukkua öitä säännöllisemmin ja päikkäritkin palas takas kuvioihin. Ilmeisesti hällä oli vain jokin kasvuvaihe taas menossa ja rytminmuutos sen takia.


Nyt saanen esittää omanapaista purnausta. Hypätkää toki yli, jos haluatte, tämän jälkeen löytyy kirjoitusta pikkuisistakin ;) Meillähän sukulaiset yms asuu kauempana, tänne tuleminen on aina yökyläreissu ja harvoinpa noita on täällä näkynyt. Nyt ovat sitten aktivoituneet ja käyneet paljonkin auttamassa. Tai auttamassa ja 'auttamassa' :headwall: Siis jos kerta tietävät mikä meidän tilanne on ja osaavat itsekin sanoa, että varmaan ollaan väsyneitä ja kotityöt varmasti kärsii ja kuinka jaksetaan pojan kanssa, niin eikö silloin kuvittelisi samojen ihmisten osaavan ajatella, että noissa asioissa voisi auttaa. Tänne tullaan kuin hotelliin. Meillä pyykkivuori vaatii jo useampia teollisuuskoneita, jotta saadaan selviteltyä. Olisi pikkuasia tuoda omat lakanat tai edes ehdottaa, että voisi selvitellä tuota pyykkivuorta. Pöydässä odotetaan ravintolatason kohtelua. Minulle olisi suuri apu, jos tekisivät ruokaa tai edes omat välipalaleipänsä (nyt miun pitää kattaa pöytä ja kutsua syömään, että tajuavat. Myös diabeetikko-vieraat. Ja ollaan sanottu heti ovella, että saa ja pitää olla oma-aloitteinen ja ottaa mitä tarvitsee). Kun olen lypsämässä (en tykkää keskeyttää keskenkaiken) ja jätkä kiusaa koiraa toisessa huoneessa, luulisi nyt siinä vaiheessa aikuisen ihmisen tajuavan puuttua jätkän touhuihin, kun minä karjun pääpunaisena lopettamaan koiran härnäämisen :kieh: Tai kun mietin ääneen sanon, että päiväunet tekisivät hyvää, niin sen sijaan että vastataan 'niin tekisi, tuli illalla valvottua. Pitäsköhän mennä' (ja pahimmillaan mennään) voisi lupautua auttamaan ja katsomaan pojan perään, viedä pihalle tms.
Aargh, lista olis loputon ja minä sen verran väsynyt, että pikkuaisiatkin alkaa ärsyttämään. Siis mie joudun vielä kulkemaan vieraiden perässä ja sammuttelemaan valojakin tyhjistä huoneista |O
Toki joukossa on niitäkin vieraita, joista oikeasti on apua ja jotka miellellään vastaanotan. He oikeasti katsovat jätkän perään hoitavat ja vahtivat. Sekä vielä koirankin ulkoiluttavat. Parhaimmillaan mahdollistavat sen, että päästään yhdessä miehen kanssa keskolaan. Heidän aiheuttamat pikkuharmit annetaan anteeksi :D

Mie en muista ja nyt jaksa katsoa :ashamed: mitä ja millon olen pikkuisista viimeksi kirjoittanut, toivottavasti en toista itseäni. Viime perjantaina poika saavutti maagisen ja huiman kilon painon :D Iso mies siis. Tyttö tulee vielä perässä, vaikka hänkin pikkuhiljaa painoa on kerännyt. Molemmat ovat olleet kengurussa (rinnalla makaamassa) sekä isänsä että minun sylissä. Viime lauantaina molemmat olivat yhtäaikaa minulla noin 3tuntia. Siinä veli törkki siskoaan kyynerpäällä kasvoihin ja sisko märisi vastaan. Kukoistavaa sisarusrakkautta :heart: Tyttö on muutenkin selvästi rauhallisempi, rauhoittuu kengurussa heti ja nukkuu, lepäilee tyytyväisenä koko ajan. Poika taas on levottomampi, tunkee monesti varpaansa miun napaan ja punkee itseään ylöspäin. Ei vielä sentään ryömimään tarvitsisi opetella...
Viime sunnuntaina isä oli saanut kylvettää tytön. Enköhän minäkin tässä joskus. Nää on näiden pienten kanssa isoja juttuja. Jos ollaan yhtäaikaa keskolassa miehen kanssa, niin hyvä ettei tapella siitä kumpi saa vaipan vaihtaa :LOL:
 
Mun kone tilttaa nykyään ihan vähän väliä joten ei huvita pahemmin tässä istua :headwall:

Kivoja kuvia keijun lapsista :heart: ja kiva saada nimelle kasvot, vaikka sitten väsyneetkin :whistle: :D :hug:

Ja hipkukka saa purnata vaikka kuinka paljon. Ihmeellisiä ihmisiä teillä siellä on ympärillä, liekö ajattelemattomuutta vai mitä :eek: Ja pienistä on aina ihana lukea. Sitkeitä pienokaisia

:heart:
 
noh,se olis sitten sairaslomaa ens tiistaihin saakka :eek: :/ ei kyllä paljon kumarella eikä mitään muutakaan tällä selällä..hyvä jos tänä aamuna pääs sängystä ylös..

yks huutaa tuolla ulos lähtöö,pitää sen kanssa lähtee vähäks aikaa tonne pakkaseen..
ruuan tein valmiiksi,niin pääsee ulkoilun jälkeen suoraan syömään :D
 
Heippa!
Odotellaan tässä että pääsisi töihin lähtemään, ei viitsi viedä tyttöjä päiväkotiin ennenkuin lähtevät siellä ulos, ja kun minulla tunnit alkaa vasta iltapäivällä niin sama vähän ollakin kotona.

Keijusta
oli kauniita kuvia, ja myös tytöistä. Ihana vauvanpylly toisella, voi että oli suloinen kuva :heart:

Rokotuksesta piti tulla kirjoittamaan sen verran, että en ole yhtään varma otanko. Toisaalta koen itseni itsekkääksi jos en ota, sillä silloin, jos tytöt tai minä sairastumme, saatamme tartuttaa sen sellaiseen ihmiseen joka sitä ei saisi saada. Mutta toisaalta, hehän ovat saaneet jo käydä rokotuksessa (riskiryhmät) joten tuo on ehkä vain turhaa spekulointia. Sitten toisaalta, jos otamme sen, tuleeko siitä jotain myöhemmin? Tai jos ei ota, ja tytöt sairastuvat, ovat pahassa kunnossa, kärsivät, sittenhän sitä vallan ruoskii itseään ja soimaa kuinka ei tullut rokotetta otetuksi. Hankalaa, tosiaan. Onneksi (?) täällä Oulussa ei olla vielä saatu riskiryhmäläisiä rokotettua joten on vielä aikaa miettiä. Ehkä ehdimme sen sairastaa ennenkuin rokotuksen saisi, ja asiaa ei sen kummemmin tarvitse miettiä. Tiedän muutaman joka sitä sairastaa, myös tyttöjen päiväkodissa on varmistettu yksi tapaus ainakin, joten kyllä sitä tässä ympärillä pyörii. Mutta vielä on pysytty terveenä *kop kop* Influenssarokote tehosteen haemme lauantaina Mintulle ja miehelle, minttu kun saa sen vielä ilmaiseksi ja mies sairastaa kokoajan niin sen vuoksi.

Muuten päivät menevät täällä ihan mukavasti, synttärit vietettiin ja ihanat olivat, kaksinkertaiset kun molemmat tytöt täyttävät viikon sisällä. Lahjoja tuli tietysti paljon, jemmasin osan näyttämättä tuonne kaappiin ja sieltä sitten välillä niitä otetaan leikkeihin :) Töissä on yhä todella mukavaa ja tytötkin viihtyvät päiväkodissa.

Jahas, kello on sen verran että voimme lähteä, eivätköhän kohta ulostaudu päiväkodissa niin pääsevät tytötkin sinne sekaan leikkimään ja äiti rentoutumaan töihin ;)

 
Jospa kuittais täältäkin pitkästä aikaa :wave: . Huomaa, että kun on vähemmän tekstiä, tulee lukaistua, mutta ei sitten itsekään ala kirjoittelmaan.

Niinukalle tsemmpiä selän kanssa! Varmaan inhottava vaiva!

Keijulle kiitos kivoista kuvista, olipa kiva pitkästä aikaa nähdä kuvia :) . Todella suloiset lapset ja täytyy kyllä myöntää, että parasta oli äipän näkeminen :D :ashamed: . Kiva tosiaan saada kasvot nimimerkille :) . Toivotaan, että teillä yöt pian tasottuisi tai että edes päikkäriaika olisi rauhaisa sullekin. Meillä tuon neidon päiväunet on nykyään toosi lyhyet! Ja nyt oli yks päivä, ettei nukahtanut ollenkaan :eek: . Mies oli päikkäreille nukuttamassa ja niin pitkään olivat, että luulin ilman muuta molempien nukkuvan, vaan kun alas tulivat, kuulin aivan muuta. Meidän neiti on aina ollut lyhyillä päiväunilla ja nyt alkaa tuntua, että lyhenee entisestään. Ei sentään loppua vielä tarvis! Vaan kummasti tuo silti illan jaksaa ilman uniakin tai vähäisillä 15-30 min unillakin.

Rokotteesta... Meillä on aiemmin otettu influenssarokotteet ja vesirokkoonkin on rokote otettu ja ihanan pienillä sairasteluilla ollaan sitten päästykin. Nyt kuitenkin kun possutaudista niin aikaisin alettiin puhumaan ja jotenkin minusta vouhottamaan ja jotenkin rokotteesta oli epäilyjä jne, niin päätin, että me ei moista rokotetta oteta, eikä oteta enää influnessarokotettakaan. Vaan nyt ajan kuluessa ja taudin lähestyessä ja lisää kuulleena olen tullut siihen tulokseen, että lapsille otetaan possurokote. Onko se sitten oikea vai mikä päätös, mutta näin taidetaan tehdä. Jollei sitten sitä ennen sairastuta... Sen päätin, että tavallista influenssarokotetta ei enää oteta. Jos tulee, saa tulla ja kerätään siitä mahdollisesti vastustuskykyä tuleviin tauteihin. Kuitenkin tuon possutaudin kauhukuvat (kun kuullut miten joku on sairaalassa 2vko munuaistulehduksessa jne) on mielessä sen verran, että jos rokote voi lapset säästää mahdollisesti pahalta taudilta, niin otetaan sitten. Harmi vaan, jos itse rokotteestakin tulee pieniä vaivoja :/ . Jos kyse olisi vauvan rokottamisesta, asia mietityttäisi varmasti enemmän. Toisaalta taas ajattelee, että jos vauvalle tulee tauti ja käy pahaksi, niin sekin olisi vielä vähän pahempaa kuin ehkä vähän isommalla lapsella jo. Hmm, monimutkaista ja varmaan hyvin epäselvästi kirjoitettu :LOL: . Pohtia vois varmaan vaikka kuinka tätä asiaa...

Dogtor siellä ilmeisen hyvinvoivana vauvan kanssa, tai siis että vauva ainakin vielä hyvin masussa pysyypi :)

Hipkukan kuulumia ollut taas mukava lukea. Järkyttävää, millasia vieraita ja miten ihmiset ei tajuuuuuuu :eek: |O :headwall: :headwall: ! Ihan oli täysin aiheesta kaikki mitä valitit! Hitto että edes omia lakanoita ei tuoda ja niin odotetaan palvelua pöytään... Mä olisin varmaan hermot ihan riekaleina!! Tsemppiä! Ihana kyllä lukea miten hienosti teidän pikkuiset jakselee :heart: . Ihanasti olette saaneet jo hoitaa jne. Kuulostaa siltä, että tilanne alkaisi olemaan aika mukavan vakaa, toivotaan sitä :) :heart: !

Minä oon täällä toista päivää töistä pois, nyt vuorostaan lasten kuumeitten takia. Räkää ja yskää piisaa, kuume ei ole onneksi korkeaksi noussut ja tänään ollaan jo kuumeettomia. Jospa se tästä. Hurjalta kyllä tuntuisi, jos kohta taas joku sairastuisi, joutuisi taas olemaan pois töistä jne...

Minä oon täällä ommellut minkä lapsilta kerennyt. Tuutille pitää laittaa kuvaa mun isoista tontuista, kunhan saadaan kamera kuntoon. Tonttuja oon tehnyt ekaluokkalaisen luokan joulumyyjäisiin.

Jeps, mutta mun pitäs tänään tehdä tässä koneella työ ym tärkeitäkin hommia ja kas nyt aamu mennyt kaikkeen vähemmän tärkeeseen :whistle: Kuulumiin!
 
Täällä on Juholla nyt joku ihmeen narina nurina vaihe |O joka ikiseen asiaan pitää vinkua ja vääntää tekoitkua, arvatkaa vaan kaks kertaa ottaako hermoon. Kai jotain uhman asteita tuokin kun yritetään saada tahtoa läpi vääntämällä tekoitkua tai muuten vaan narista kun huomaa sillä olevan vaikutusta vanhempaan, parhaani mukaan yritän olla ottamatta reaktiota sen erikoisemmin noihin ihme nurinoihin, mutta nyt kun niitä on muutaman päivän kestänyt jollakin supervaihteella niin |O

Ja tuota päiväunien rytmittömyyttä löytyy täältäkin, on jo pitkään ollut suurta vaihtelevuutta, näin on ollu aina kun jotain muutosta on tapahtunut päikkärien taholla, ja yleensä se on siis tarkottanut sitä että on nuo päiväunet vähentyneet, esim. siis kahdista päikkäreistä yhteen ja nyt sitten pahoin pelkään että alkaa päikkärit jäädä pääsääntöisesti pois.. joskus tosi väsyneenä nukkuu jopa kaksikin tuntia, mutta tällä viikolla ei yhtenä päivänä nukkunut ollenkaan, yhtenä tunnin ja kahtena päivänä puolituntia..

Ja sitten rokoteasioihin.Mä tavallaan olen myönteinen noille rokotteille, tai siis ainakin niille jotka rokoteohjelmaan kuuluu, kun on kaiketi sitten jo niin testattuja joten uskallan sitten sen myötä paremmin luottaa niihin. Sikainfuenssa rokote mua vähän arveluttaa.. olin ajatellut että ei rokoteta Juhoa, mutta nyt kun se 8 vuotias terve tyttö kuoli siihen infuenssaan, niin on pistänyt miettimään uudelleen. Perus kausi-infuenssa rokotetta me ei olla otettu koskaan, kun olen ajatellut että siitä tulee sitten semmonen kierre tavallaan.
Nää on niin kiemuraisia nää rokoteasiat kyllä lopulta, kun toisaalta olen sitten sitä mieltä että jotkut taudit kuuluukin sairastaa ja saada sitä kautta se immuniteetti sitä tautia vastaan, puhun nyt lähinnä vesirokosta. Tosin, siinäkin on se MUTTA.. eli hyvähän se kai lapsena on sairastaa, aikuiselle jo kai vaarallinen tauti joten sitten se rokote on kai jo oikeesti hyvä ottaa. Mutta kuten sanoin, niin kiemuraisia juttuja lopulta :eek:

Keijulla ihania kuvia tytöistä :D Ja oli tosiaan ihanaa saada nimimerkille kasvotkin :D :flower:

Hipkukalla on "veikeitä" sukulaisia siellä :eek: onneks nyt kuitenkin jotkut siellä tajuavat tehdäkkin jotain auttaakseen eikä vaan olemaan "hotellissa".

Sairastelijoille paranemisia, jokaiselle tasapuolisesti.

Se on mentävä nyt kattamaan päivällinen pöytään..
 
Tänään tilasin ajan venlalle sinne possurokotukseen,kahen vaiheilla olin että otanko vai en,ja nyt kun se 8v tyttö kuoli niin.silloin päätin että otetaan se rokote.
ite kävin tiistaina,eikä tuo oireita aiheuttanu juur minkäänlaisia,pistokohta vaan hellä,ei muuta.

tänään ostin tämän joulun ekat joululahjat,paikallisessa "halpakaupassa" oli tarjouksessa babyborn nuket,joten sellasen neiti saapi ainakin lahjaksi,nukenvaunut olis vielä tarkotus ostaa.

venlalla vuotaa nenu ,ihme jos ei olis nuha tullu,kun hoidossa kaikilla vuotaa enempi ja vähempi nokka |O :eek:

mutta nyt taidan käydä tota touhuiitaa rauhottelemaan nukkumaan.
 
tin
Terveisiä mettästä :) Kertausharjotukset onnellisesti ohi, on ollu kyllä jo viikko sitte mutta hommaa poiki täälä kotipuoles niin kivasti että en oo kirjotteleen ehtiny. Mahtava viikko oli, tosi raskas vaan. Hyvin pysty olla Tatustaki eros 4yötä, oikestaan kaikki vapaat hetket tuli nukuttua niin ei ehtiny sillai ikävöidä. Mutta se reilun tunnin ajomatka kotiin oliki sit vähä tuskaa.

Mä hain ite sikapiikin tänään, töistä sain. Olisin saanu jo viikko sit mutta olin siä mettäs ja sitte en ollu sillon varma et otanko. Olin kans ihan varma että Tatulle en ota mutta nyt päädyttiin että otetaan. Riskit ne on tekee kumminpäin tahansa. Mulla käsi kans kipee, vähä muttei häirittevästi ja ehkä vähä väsy olo. Mutta ollaan kyl touhattu koko päivä että ei välttis johdu siitä... :) Meidän alueen infektiolääkäri oli suositellu sikaa ja muitakin influenssarokotuksia nuorille ja terveille koska ne antaa suojaa vanhemmiten tämmösiä tauteja vastaan. Tiedä häntä sitte.

Hipkukan kuulumisia ihana lukea! =) :hug: Paitsi nuo sukujutut, kumma ku eivät ymmärrä |O
Tohtoriki on kivasti keränny jo viikkoja :) Sitkee tyttö masussa!
Pupun tytöllä ihana nimi! :heart:
Keijusta ja tytöistä hyviä kuvia! Pieniki on jo olevinaan niin iso!

Meidän remppaki edistyy vähitellen.. Yks huone on tapetoitu ja yks maalattu. Talkoot jatkuu viikonloppuna. Keittiöpähkäily vaan vieläki menossa mutta eiköhän se siitä pikkuhiljaa kodiksi muutu :)
 
Kai osa noista avuntarjoajista on vain ajattelemattomia. Normaalisti, jos meille on joku ilmaantunut kylään, ollaan hyvänä pidetty, kun se on niin harvinaista. Kai heidän on nyt vaikea ymmärtää, että tilanne on vähän toinen. Osa kai ajattelee lisäksi, että koska olen äitiysvapaalla ja jätkä on 3 kertaa viikossa hoidossa ja vauvat vielä sairaalassa, niin totta kai minulla on aikaa hoitaa kotia ja muita asioita. Ulkopuolisen voi olla vaikea ymmärtää miten paljon tämä kaikkia rasittaa ja vie aikaa, kun jompi kumpi vanhemmista käy joka päivä keskolassa.
Ja minäkin olen niin huono sanomaan suoraa vieraille, että voisivat tehdä ruokaa tai viedä pojan ulos :snotty: Mie toivoisin, että ketkä auttamaan on tulleet, osaisivat oma-aloitteisesti sanoa mitä haluavat tehdä. Kyllä meiltä hommia löytyy... Väsyneenä on helpompi tehdä itse rutiininomaisesti, ei siinä jaksa ajatella muita kamalasti...

Tämä kuva on jo viikon vanha. Kuvassa on minun etusormeni ja peukalo, sekä tytön sormet. Mie viime viikonloppuna hänen olleessaan kengurussa yritin kuvailla sormia, piti vain käsiään niin nyrkissä ettei meinannut onnistua :D Mutta tuosta näkee hyvin miten pikkarainen hän onkaan.
 
Ihan piti minunkii pitkästä aikaa kirjautua, että pääsen kommentoimaan :)

Ihana kuva Hipkukan pikkuisen kädestä :heart:. Ihan kylmät väreet menee pitkin selkäpiitä. Noin pieniä... :heart: :heart: :heart:
Ajattelemattomia ovat kyllä vieraat :eek:

Minäkii tuosta possurokotteesta olin ensin sitä mieltä, ettei sitä oteta, mutta sitten Jennan valmentaja kehotti ottamaan ja mietin sitäkin, että en halua miettiä ja jossitella, että oisiko näin sattunut, jos olisi rokotettu...
Nyt siis kaikki tytöt rokotetaan ja Sanni ensimmäisenä ensi viikolla. Me vanhemmat vaan jäädään ilman, kun ei kuuluta minkäänlaiseen ryhmään. Jospa se lentsu ei näin äkäseen immeiseen tarttuis... ;)

 
Oi että tuota Hipkukan kuvaa :heart: :heart: :heart: . Ihanan sitkeitä vauvoja ovat olleet ja hienosti joka päivä itseään kasvattavat, pienet pienet :heart:

Mileko, jos se lentsu vaikka pelkäis teidän mäntyä :whistle: , uhkaile sillä :D . Ja Tuuti :LOL: :LOL: , mäkin voin joltain osin olla tartuntavaarassa, suu avoimenaan aina väliinsä :whistle:

Me on tänään jo vietelty osaltaan isänpäivää vaarin luona. Vatsa pullollaan kaikista herkuista. Meidän iskäkin sai jo illalla lahjansa, kun huomanna lähtee aikaseen kalareissuun. Saapi olla poikien kanssa yöreissulla :) . Me mennään sitten huominen viettään mun vanhempien luo, ihan mukavaa.

Kangaskaupasta ostin tänään lisää jouluisia kankaita ja nyt taidan mennä tekeen parin tontun mekot vihdosta viimein valmiiks. Kamerakin pelittää taas, joten ehkä voin tontut Tuutille pian kuvatakin. Josko säkin innostuisit :whistle: . Joulukortti kuviakin jopa jo otettu :D , ei ollut toiseen liikkeeseen vielä edes tullut korttimallit, että näinkö olin aikasessa :eek: :LOL:
 
Heipä hei! Marraskuu ja ensilumi :) Tosin loskaa tuo taas on..

ONNEA HIPKUKKA!!! Pikkuisille paljon voimia kasvaa isoiksi :hug:

Hoitopaikasta: POjat on pph:lla ja olen tyytyväinen. Oli Onnin hoitaja jo ennen Eeroa. Leluja saavat viedä, kunhan vaan nimikoi. Meillä on vain unipuput. Joskus Onni haluaa jotain ottaa mukaan, mutta kun leikkii sieläkin pääasiassa pikkuautoilla tai junaradalla tai pikkulegoilla, niin ei oo pahemmin mitään viety.

Vaipat on edellee, mutta ilmankin ollaan. Jos on nakuna, osaa pyytää pytylle (käy seisten ;) ) mutta housut jalassa tulee housuun, jos ei ajoissa vie.. Kakat tekee aina vaippaan, heti kyllä pitää sit pois ottaa, eli sitten ilmottaa kyllä.

Oikein mukavaa joulun odotusta kaikille!! Kunhan sais aikaan alottaa poikain kanssa joulukortit...
 

Yhteistyössä