~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

Heips!

Heikku: Paljon tsemppiä sulle ja jaksamista!!! Kauhea terkkari sulla...voisko sen vaihtaa johonkin toiseen...?!

Lintunen: Mainitsit että sulla on todettu salmonella, ihan vain mielenkiinnosta haluisin tietää onko sillä jotain vaikutusta sun raskauteen, siis vaatiiko jotain ylimääräisiä kontrolleja salmonella kokeiden lisäksi?!

Linea negrasta
oli puhetta... Mulla on olllut sellainen viiva jo useamman viikon selvästi navasti rintoihin päin ja jonkun verran myös navasta alaspäin... ja tyttöähän on veikattu tulevaksi =)

Nana09: Tsemppiä ja jaksamista :hug:

"Esimaidosta"
sen verran että mulla tullut jostain 22 viikosta lähtien. Mulla tulee välillä haaleaa verensekaista "maitoa". Olen siitä lääkärille neuvolassa puhunut, johtuu kuulema hiussuonten katkeilusta, ei pitäis olla muuta haittaa kun että sit kun maito nousee kunnolla ja jos verta maitoon erittyy niin vauva ei sitä välttämättä suostu juomaan ja voi puklailla...kiva...

Lara:
Mä muuten tilasin just sieltä pikku pingiivinistä sellaisen pupujussukat paketin äippäpakkauksen koppaan, siinä tulee reunalakanat + joku muukin lakana... =) Kiitos muuten vinkistä, koska ennen sun kirjoitusta en ois ees tajunnu että tekisin siitä äp-laatikosta sänkyä (vaikka tiesin että sitä voi käyttää) =)

Munkin tulee kirjoiteltu selkeästi enemmän fb:ssä, koska siellä tulee pyörittyä enemmän. Itse olen tykännyt fb-ryhmästä, toki tykkään myös täällä kirjoitella =)

Mä olen nyt jäänyt saikulle, enkä enää töihin mene... ens viikko ois vielä töitä ollut mutta kun noita kipeitä supareita alko ilmaantumaan ja muutenkin työ kovin hektistä, joten järkevämpää oli jäädä saikulle. Nyt mua on vaivannut lähes päivittäin ikävä päänsärky. Se monesti alkaa yöllä ja helpottaa kun nousee ylös mut nytkin mua särkee päätä vaikka olen ollut jo pidempään ylhäällä :( Kävin yks päivä lääkärissäkin vaivasta, mitään toksemiaa ei pitäis olla kun RR ja pissa kunnossa. Kuulema niskasta johtuvaa. Hierojalla yritän nyt säännöllisesti käydä ja olen yrittänyt nukkua "ergonomisemmin"... Mut nytkin mä luulen tän johtuvan kun siitä ku olen tässä koneella notkunut hetken... aamulla herätessä oli sellainen olo kun ois auton alle jäänyt, selkä tosi kipeä ja joka paikka jumissa...

Että sellaista...eilen käytiin miehen kanssa synnytysvalmennuksessa sairaalassa. Se oli sellainen luento, jossa kerrottiin synnytyksen eteneminen yms. Oli kyllä ihan hyödyllistä... Kyllähän noita koulussa opiskeltiin mutta kaikki jo unohtunut kun ei nykyisessä työssä noita tietoja ole joutunut käyttämään...

Vaatteista
täälä ollut näemmä keskustelua... mä luulen että mulla on ihan väärät vaatteet vauvalle hankittuna!! :LOL: Aina kun täällä joku tuo esille jonkun unipussin tai matkapussin tms. niin rupeen miettii että "pitäsköhän sellainenkin hankkia" ja mä luulen että mulla on paljon turhaa ja puuttuu olennaista, siis sellainen tunne!!!! En tiedä yhtään mitä ois nyt sit oikeesti järkevä hankkia ja miten se lapsi ois järkevä pukea ja millainen keli silloin lokakuun alussa oikein on :LOL:

Mukavaa sunnuntaita!!!

-Kultasiipi + Pikku neiti-Ilmari 33+2
 
Tuohon kultasiiven vaate kommenttiin liittyen, oon tässä koko viikon pessy vauvan vaatteita ja nyt kun niistä on vähän tehnyt listaa että mitä kaikkea löytyy yms. NIin huomaa että niitä vaatteita on ihan sikana! :LOL: Olen vähän tainnut kaupassa käydessä innostua, miehen kanssa naureskellaankin että lapsella on nyt jo enemmän vaatteita kun kummallakaan meillä :)

Onko kellään muulla vähän avuton olo sen kanssa että mitä tekee kaikella tällä ajalla jota on kun ei ole töissä (eikä toista lasta josta huolehtia) ?
 
Heips,

Eilen olisi ollut poksaus päivä, eli laitetaanpa se tähän nyt kuitenkin... 32+0 siis eiliselle! =)

Eilen puuhasteltiin miehen kanssa valmisteluja, ja nyt on ihanan helpottunut olo kun vauvan sänky on kasattuna makuuhuoneessa ja hoitopöytäkin kasattiin viikko sitten. Vauvan petivaatteet olen saanut pestyä ja silitettyä, seuraavaksi olisi vuorossa pikkuvaatteet. Ehkä ensi viikon aikana silleen pikkuhiljaa. Vaunut ja turvakaukalo on hankittuna ja odottelevat mummulan varastossa, koska meille ei mehdu säilytykseen. Tutit, pullot ja muut "tarvikkeet" alkaa olla kasassa jne. Itkuhälytin ja imetystyyny taitavat olla ainoat "isommat" hankinnat enää. Helpottavaa. =) =)

Olo on kyllä nykyisin taas tosi väsynyt, ja hirmu helpolla iskee ihan tosi kovat kivut selkään ja mahaan, jos vähän yrittää enemmän touhuta kotona tai siivota ym. Eli kai se on vaan lepäiltävä tämä loppu aika eikä rehkiä liikoja. Ensi viikko on vielä töitä.

Huomenna neuvola, ihan mielenkiintoista nähdä missä sf-mitta menee.

Sormien nivelet särkevät edelleen ihan järkyttävästi. Enää ei onnistu mm. pullonkorkin kiinni kiertäminen, tiskirätin puristaminen kuivaksi tms. tavalliset jutut. En ymmärrä mistä tällaiset säryt voivat johtua. Äidilläni on nivelrikko, joten tietty jännitän että onko raskaus aktivoinut sen minulle. Kuitenkin perinnöllinen sairaus. Mietin jo jopa pelolla sitä, että miten saan hoidettua/puettua vauvaa näin kipeillä käsillä, kun kaikki tavallinen toiminta alkaa jo olla vaikeaa... :|

Mutta huomisen jälkeen siis lisää neuvolakuulumisia.
Ihanaa kun ilmat viileni, nyt voi taas nauttia ulkona olemisestakin!! ;)

Nappula-10 32+1
 
Mitäs nana09:lle kuuluu?? Facebook kertoi jo 5 pvää sitten, että olis vauva päässyt maailmaan? Anteeksi jos urkin, mutta mikäs teillä tilanne? Tsemppiä ja voimia sinne... :hug:

Sitten toinen etsintäkuulutus! Missä Limeee on?? taas tainnu pari kk vierähtää, tuuhan kertoilee kuulumisia!!!
 
Nappula-10 Mulla oli esikoisesta kanssa raskausaikana varsinkin loppuvaiheessa nivelet kipeenä, just etenkin sormissa. Helpotti onneksi synnytyksen myötä. Mulla kyllä välillä muutenkin nivelet särkee ja pelkään myös, että tuleeko jossain vaiheessa jotain pahempaa...ei ainakaan onneks tositaiseksi.

Enempiä en kerkiä kirjottelemaan tällä erää..huomena neuvola ja poksumispäivä =)

Nipsuliina ja Sindi 33+6
 
Nappula-10 kyllä sullakin varmaan on tuota rannekanavaoireyhtymän aiheuttamaa. Onko vaiva aamusta pahin. Sormet eivät puristu kunnolla nyrkkiin. Kipua ja ei puritusvoimaa. Minulla oli edellisessäkin ja parani melko nopeasti synnytyksen jälkeen. Ehdin jo olla huolissani, että miten vauvoja hoidan, kun en uskalla sylissä pitää, jos putoavat. Nyt ihan sama, vain pahempi. Ei juuri tavallinen särkylääke auta.

Käytiin Marjamäen Pajutilalla. Ihania tuotteita. Siellä olis ollut aivan mahtavat valkoiset, korivaunut. Hillitsin itseni, kun hintakin oli 450 euroa. Ei oi käyttää ulkona ja vain vähän aikaa kotonakin.

Discovery
 
Heippa kaikille,

Tänään tuli käytyä tampereella SM-kisoja katsomassa, mukavaa oli ja sääkin loistava. Auto matkathan nyt oli vähän pitkä (ainakin tällä mahalla tuntuu siltä".

Vielä olisi 3 päivää töitä ja sitten alkaa äippäloma, olen vähän suunnitellut että sitten rupeen purkaamaan meidän sisä saunasta lauteita koska haluan siitä vaatehuoneen/varaston. Mies kyllä sanoi että älä nyt hätäile mutta jos ei täällä joku hätäile niin sitten saa odotella todella pitkään. Ovien maalaus olisi myös yksi projekti jonka haluaisin pois alta ennen kuin vauva syntyy.

En ole vielä mietiskelly mitä pakkaan mukaan sairaalaan ja tuskin sitä ajoissa edes tulen pakkaamaan. Viimeksi äiti minulta aina kyseli että joko olen pakannut, pakkasin kassin kun viikko 41 tuli täyteen ja seuraavana aamuna pitikin lähteä synnyttämään :LOL:

Mitään ihmeempiä vaivoja ei ole ollut mutta aamuisin jalkapohjia jomottaa pari tuntia ainakin, muuten tuntuu siltä että pojalla on niin hyvät oltavat että se tuskin syntyy etuajassa. Neuvolassa kaikki oli kunnossa tiistaina ja ens perjantaina olisi kättärillä taas koko kontrolli eli silloin tulen viimeistään taas kuulumisia kertoilemaan.

Nyt voisi sitten mennä ajoissa nukkumaan että jaksaa pinnistellä viimeiset päivät töissä.

Uni ja Poju 34+3
 
Jokaviikkoinen labrakoe on taas takana. Torstaina lääkäri sitten soittaa ja kertoo maksa- ja sappihappoarvojen tilanteen. Jännityksellä odotan, milloin sappihapot alkavat nousta. Maksa-arvoista alat ja asat ovat jo kumpikin reilusti yli rajojen. Kyllä oli aamulla huono olo, kun ei voinut mitään suuhunsa laittaa. Kun tuota vettä menee yöaikaankin yleensä noin puoli litraa, niin juomattomuus tuntuu tosi pahalta. Ehkei tässä ole enää kuin noin seitsemän vampyyrikeikkaa tiedossa. :kieh:
 
Kopsasin fb:stä kun ei jaksa samoja asioita napsutella kahta kertaa ;D

Täällä herätty pistämään esikoista kouluun. Olin jo aamusta että aijai kun käväsen pissillä ja jatkan unia ni eikös se perhanan kello alkanu soimaan. Ois uni maittanu näköjään vielä kaikille tässä kämpässä.. Väsyttää!

Tää masukki on alkanu pistää ranttaliksi! Ihan nyt kahtena peräkkäisenä päivänä sellasta potkimista ett...ä oksat pois!! Lauantainakin potki 4 tuntia sillee putkeen että pikkutaukoja oli. Aloin jo huolestua et onkohan kaikki hyvin, mut rauhottu sitten kuitenkin.. Nytkii potkiskellu siitä kun herättiin. No jospa sillä olis kaikki hyvin.
Istuminen on vaikeeta kun painaa niin keuhkoja. Pitää nojata reilusti taaksepäin että henki kulkee!! Vois alkaa jo pikkuhiljaa laskeutumaan, vaan eihän sekään ole sanottua että laskeutuu ollenkaan ainakaan näin kolmatta odottavana.

Täällä alkaa synnytyskin pyörimään vahvemmin mielessä ja muutenkin sitä että h-hetki sais lähestyä nopeemmin. Nää vikat viikot on aina niin malttamattomia että ei jaksas enää odottaa!
Äippäloma alkaa lauantaina!! JEEEEEE!!!
Mukavaa alkanutta viikkoo masukkaat!! ? ?
Hanttaliini ja neitinen 34+2 :whistle:
 
:wave: Eilen poksui 34+0!!

Väsyttää ihan sikana! |O Onneks oon saikulla ja typy päikyssä niin hipsin tästä kohta tutimaan..Vähän himottais pestä kyllä nuo meitin ikkunat ku ovat niin paskaset.Saa nähä,jääkö haaveeksi.

Kiertelin lauantaina kirppistä ja löysin vaaville uhen pussilakanan ja sit simmosen söpön fleecepuvun.Hain kyllä haalarimallista mutku ei ollut niin ostin sit kaksiosasen :)

Mä olen kans jo miettinyt et tarvis kohtapuoliin ostaa liivinsuojia,Nannia,tutteja,vaippoja yms. tavaraa kaappeihin.Sairaalakassia en ole vielä ees miettinyt.
Oon kyllä ruvennut jo synnyttämään lähes joka yö unissani :D Edellisyönä me saatiin kaksoset..Hyvää kuivaharjottelua :D

Painosta En oo ollut olleskaan huolissani,tosin olen normimitoissa ollut aina ( 175/64 ) Nyt on tullut varmaan joku 8kg.Esikosta tuli yhteensä 13kg mut ne lähti kaikki samantien.

Vauvan liikkeet tuntuu jo nykyään vähän ei kivalle,ja kun se on välillä sellasta muljaamista.Hikkaa välillä 2-3kertaa päivässä. Voltteja se kyllä vielä heittelee..On välillä poikkitilassakin kun tuntuu kaksi kovaa möykkyä molemmin puolin..Tuleekohan siitä vilkas kaveri kun on masussakin noin "vilkas" ??

Huomenna neuvolaan.Nyt pötkölleen masun viereen! :wave:

MUKSU 34+1
 
Nana09 Onnea!!! Ja voimia pienelle!

Mä olen jämähtänyt tuonne fb:n puolelle, enkä ole tänne käynyt kuulumisia laittamassa ollenkaan.

Mulla todettiin reilu viikko sitten raskausdiabetes. Vain 1 arvo kolmesta koholla, joten ruokavaliolla mennään...

Vatsa on kasvanut sf-mitaltaan yläkäyrällä tai vähän sen yli. Seuraava neuvola 30.8, siellä päätetään meenkö ylimääräiseen ultraan kokoarvioon...

Huomenna saan tietää mm. kilpirauhasarvoni, olen ollut nyt 1,5 viikkoa sairaslomalla (vielä 0,5 viikkoa jäljellä ), koska olen ollut niin julmettoman väsynyt. Äippäloma alkaa vasta 20.9 =) Ensi viikolla olisi kuitenkin viikon loma =) =)

rakuuna 31+1
 
Nana09:lle ja perheeelle paljon onnea prinsessasta!

Täällä laitettu kaikki muut paitsi pinnis pikkuista varten valmiiksi. Se kun on esikon jäljiltä, niin löytyy likajälkiä vähän joka puolelta, joten täytyy pyyhkiä se ensin märällä ja sit laittaa valmiiksi :)

Oltiin lauantaina esikon kummiparin häissä ja kun tulihan siellä liikuttua ja oltua jalkojen päällä niin illalla kun pääs kotiin, mun häpyluut huusi hoosiannaa!! Siis ne on alkanut nyt oireilemaan, ei mulla esikoisesta tälläisiä liitoskipuja ollut, kiusallista :|

Viime viikolla oli neuvola, siellä oli kaikki ok.

Tässä tärkeimmät, ai nii, viikot poksuu!! Eli 31 POKS!

Stemia ja töppiäinen
 
kopsattu FB:stä...

Mulle sattui sitten virolainen lääkäri... En sano, että sen on jotenki paha, mutta en saanu kaikesta ihan selvää mitä sano ja sen jutut oli kyllä KUMMIA!! ;D Noh... Kohdunsuu on täyspitkä ja kiinni, kas kummaa kun on kasvanut 1,5cm ja kuroutunu umpeen siitä sormelle auki olleesta :D Kolme viikkoa sitten mitattu vähän paremmilla vehkeillä toisin, mutta näin hän väitti!! Supistelut johtuu siitä, kun vauva liikkuu ja maha kasvaa, ei ole vaarallista ja jos sattuu niin lepäämään!

Verenpaine oli 144/93 ja on kuulemma ihan normaalia?!? Valitin, että kun supistelee niin ei saa nukutuksi... Käski mennä lenkille, että aivot saa happea ja väsyn paremmin :D Synnytystapa-arvioksi sanoi, että alakautta tietenkin, kuinkas muutenkaa? Onko muita vaihtoehtoja ja nauroi! (no niimpä tietysti ;D ) Mitään vuotoa ei ole ja siihen ei sitten puututtu... ...

Viimeksi eivät Kanta-Hämeessä saaneet mittaa päästä, koska oli niin syvällä lantiossa... No hän sai ihan ekalla yrittämällä ;D Hänen mukaan vauva oli 2,5kg eli 3,3kg syntymäpaino... (aikasemmin meni 3,5kg käyrällä ) Mulla on täysin normaali ja terve raskaus ja hän ei näe minkäänlaisia enneaikaisen synnytyksen oireita tai merkkejä...!!!

Anteeksi nyt mutta WTF?!?! Olenkos ollu sairaalassa turhaan, saanut piikkejä kankkuun ja molempiin käsiin kymmeniä sekä kortisonit, pelännyt keskosen saamista ja kärsinyt supistuksista, syöny pillereitä jos jonkinlaisia ja joutunu makaan 7vkoa elämästäni vain että joku sekunda sijaislääkäri kertoo mulle et kaikki on vallan mainiosti!?! Sori nyt vaan mutta en luota sen naisen ammattitaitoon ihan täysin! ;D

Joka tapauksessa kiva, että kaikki ok (onko?!? ) ja tietysti nääkin tilanteet muuttuu.. Minusta vaan outoa, että kohdunkaula kovettuu ja kasvaa ja kuroutuu kiinni ;)

Sori purkaus!! :D Olen kuitenkin onnellinen, että meidän poika siellä voi hyvin ja oli kasvanu ? Ihanne tilannehan tää olis jos tosta lääkärin selityksestä olis mikään totta :D Toki jos näin on niin hyvä hyvä :D For real en tiedä pitäskö itkeä vai nauraa :D

Lara- ja Väkkärä rv35+4
 
Paljon Onnea ja tsemppiä Nana09:lle ja koko perheelle! :flower: :flower:

Tänään neuvolassa oli kaikki ok, pirpana edelleen viistosti perätilassa. Painoa mulle tullu ekasta neuvolakäynnistä 2,5kg, mutta mulla alunperinkin ihan liikaa painoa...joten hyvä ettei enempää ole tullut.

Lähete synnytystapa-arvioon oli jo laitettu, joten nyt sit odottelen soittoa äitipolilta että millon ois aika :) Voi tosin kuulemma mennä 38 viikollekin kun on ruuhkaa.

Mä en ole laittanut mitään vielä vauvalle valmiiksi :ashamed: Meillä on makkarissa remppa kesken, se toivottavasti valmistuu tällä viikolla ni sit pääsisin pesemään ja järjestelemään pikkuruisia vaatteita :heart: Ja vähän isompiakin, meillä meinaan valmistuu tosiaan uusi makkari ja entisestä makkarista tulee sit lapsille leluhuone. Kämppä on totaalisessa kaaoksessa, sormet syyhyis jo järjestelemään ja tekemistäkin riittäis. Nyt vaan toivon että toi makkari tosiaan tällä viikolla valmistuisi!

Sairaalakassinkin pakkailen sit lähemmin, samoin esikoisen hoitokassin. Meillä onneksi isovanhemmat asuvat lähellä, joten poika pääsee mummulle tai mummille hoitoon kun synnytyksen aika koittaa ja mies pääsee mun mukaan :)

Lineanegrasta oli puhetta.. mulla ilmestyi jo hyvin aikasessa vaiheessa, viikkoja en muista mutta reilusti ennen puoltaväliä. Ylettää jonkin verran navan yläpuolelle. Esikoisestakin tuli aikasessa vaiheessa, mutta loppui napaan :)

Nipsuliina ja Sindi 34+0 POKS! :D
 
Nana09 Onnea kovasti pikku tytöstä ja toivotaan että kaikki menee.

Täällä oli tänään Tiiun 2.v neuvola ja hyvin on toinen kehittyny ja uhma vaihtunu jo 3.v uhmaan eli edellä niissäkin. Nytten on pyykkikone päällä ja muutama koneellinen pitäs tänään keretä pesemään niin pääsee sitten vauvankin pyykkejä pesemään ja silittelemään ja kaappiin laittamaan kun eilen sain Tiiun vaatekaapin järjestettyy ja tehtyy tilaa vauvankin vaatteille.

Tiukuliina ja tinttaralla 31+3
 
Hurjasti onnea Nana09 pikkuisesta tyttärestä :heart:

Onpas ollut Laralla kovin erilainen neuvola käynti aiempiin reissuihin verrattuna... En varmaan ihan sataprosenttisena totuutena lääkärin neuvoja ja arvioita kuuntelisi - joskin monissa "ongelma"raskauksissa, joissa vauveli uhkaa tulla paljonkin etuajassa, käy loppupelissä niin, ettei hän suostu tulemaan kuin vasta käynnistämällä... Mutta kuuntelisin kyllä aika tarkkaan omaa oloa ja intuitiota!

Ittellä oli tänään neuvola, viikot 33+5:
sf:30
vp:117/71
paino tippunut kahden viikon aikana -500g
vauveli, kuten itse arvelinkin, on perätilassa. Ensi viikon tiistaina on lääkärineuvola ja jos vielä silloin on pikkuäijä nurinkurin, laittaavat lähetteen äitipolille. Kääntämistä yrittäävät vissiin viikolla 36. Toivottavsti kääntyy itse, tosi paljon vaikeampi on elo kun ylämahassa on tunkua.
Hemppaa ei otettu tällä kertaa. Viikolla 36 pitää käydä ylimääräisessä verikokeessa kun ekalla pojalla oli keltaisuutta syntymän jälkeen.

Mutta sinällään kaikki ok, ei pidä pienistä valittaa...
Pojan käsi ei enää paljon haittaa menoa, niin ne lapset aika hyvin sumplii asiat kohilleen. Yritäppä itse tehdä hommia yhdellä kädellä! Ei kaikkein helpoin juttu - no mutta kohtahan se taasen on meilläkin aika yksikätinen olo, kun kantaa vaavia ja tekee kotiaskareita samalla...

Eikun jaksamisia mahojen kanssa mammat :heart:

sannri ja pikkuäijä 33+5
 
Neuvolakuulumisia täältäkin: painoo oli tullu +245g/vko (nyt yhteensä 9,5kg), hemppa ja sf oli samat ku viimeksi eli hb 110, sf 33, vauva edelleen rt ja sykkeet oli 148+160 (vähä pyöriskeli sielä ääniä kuunnellessa :D). Ja nyt terkka lupaili et ens neukkukäynnin jälkee hän soittaa äippäpolille ja varaa painoarvioultraan aikaa joko 36-37 viikoille tai sit viimistää lasketun tietämille, mitä mieltä ne siellä äippäpolilla sit tästä onkaa..

Muuten ei ihmeempiä, väsyttää hirmuna, mut tänää tulee sisko pariks päivää meitä piristämään :) Ja huomenna mulla hammaslääkäri, jonka ajan sisko luvannu hoitaa esikoista, vähä jännittää et kuin menee ku poika on ollu hoidossa vaan mummilla ja ukilla tähä mennessä. Mut onha toi tätiki hyvin tuttu, sen pitää vaa ite luottaa siihe et ne pärjää ni hyvi menee :)

MissHappy rv 33+0 <3
 

Yhteistyössä