~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

http://riikuski.net/product_info.php?cPath=2&products_id=75

Toi oli musta kans niin söpö :heart: Mut kokoja ja värejä aika huonosti. Laitoin yhteydenottoa et jos sais vaaleanpunaisena ja oikeen kokoisena, katotaan mitä sanoo.
 
Lilein Täällä kans yks joka ei sikapiikistä perusta :wave: Meillä koko perhe on perusterveitä, eikä oo tullu mieleenkää ottaa ees normi influenssa rokotusta.

fairytales lover Minä kävin esikoisesta ja meinaan nyttenkin käyä, vaikka se monesti hälyttääkin turhaan.

kotidopplerista Mie eilen tilasin sen :ashamed: Viime kerralla jo mietin ostavani, mutta se jotenkin jäi. Eniten siitä ois miulle ollu helpotusta viimeisillä raskausviikoilla kun raasulla ei ollut enää tilaa liikkua niin olin ihan koko ajan varma että nyt se on kuollu :ashamed: Loppuraskaudestaha sykkeen saa varmasti kuulumaan, mutta alkuraskaudessa voi olla vähän vaikeempi saaha pikkusta kiinni, ongelmana voi sitten olla se että saa jonkun paniikin kun ei saakkaan sykettä kuulumaan :| Mutta paljon oon positiivista palautetta siitä kuullu, eikä tuo nyt kauheesti maksanukkaan :whistle:

oireista
äsken meinas laatta lentää tytön kakkavaippaa vaihtaessa :x ja tissit on kasvaneet taas varmaan yhdellä koolla ja nyt ne on myös armottoman kipeät :/
Tein eilenkin vielä raskaustestin :LOL: testiviiva ilmesty ennen kontrolliviivaa, eli kaiketi hormoonit on nousussa :D

Menhit ja lörttis 5+4
 
Tuli sitten siskon nikillä kirjoitettua äsken vahingossa :LOL:

mä olen ottanut sen possupiikin muutamaa viikoo ennen ovulaatiota, hieman mietityttää kyllä sen vaikutukset sikiöön.
Mulla on myös selkä leikattu joulukuussa (välilevyn pullistuma) joka sitte hieman epäonnistui. välilevyyn jäi hermokudosta joka painaa sitte vielä hermoa. :kieh: nyt kumminkin päätin etten ala lääkärien mokan takia odottelemaan kauempaa, parin viikon päästä on jälkitarkastus neurokirurgilla ja saa nähä mitä mieltä on raskaudesta :ashamed: :snotty:
Täällä pahoinvointi näyttää jo hiekan tulevan silloin tällöin :x rinnat on kippeet ja väsymystä ilmassa. no varovaisesti eteenpäin :wave:
 
Menhit: Niin tuota mäkin ajattelin, että kun kaikki ollaan perusterveitä ja ei olla influenssapiikkejäkään otettu. Ehkä ois eri asia jos ois astmaa tai muuta hengitystie häikkää tai ylipainoa todella paljon... Oon nyt ainakin positiivisin mielin, että joku muukin ajattelee kuin mä. Enkä nyt aseta mun vauvaa ihan kauheeseen vaaraan, jos en ota sitä piikkiä... Siis ilman tulevaa vauvaa, en varmaan ajattelisi koko piikkiä.

Noista dopplereista piti kysyä: onko jotain mallia/merkkiä mitä oikeen joku pystyisi suosittelemaan? Noi ei ole mulle yhtään tuttuja, mutta voisin itsekin ajatella ostavani varsinkin sinne loppuraskauteen, kun liikkeet harvenee.
 
Minuakin kiinnostaa tuo doppler. Jos tosiaan joku voisi suositella jotain merkkiä niin tietäis minkä hankkia.

Sikapiikin olen saanut työni puolesta lokakuussa. Onneksi, sillä en osaisi päättää ottaakko raskaana olessa vai ei.

Täällä mies antoi viimeinkin luvan varata ulkomaanmatkan kevääksi :D Vähän mietityttää lähteä alkuraskauden aikana, mutta ei kai siinä niin suurta vaaraa ole. Täytyy lähteä selaamaan äkkilähtöjä :D

Peppioliina Rv4+4
 
Hei! Taas on ihan valtavasti tekstiä! Eihän täällä pysy millään perässä ;)

Tost sikapiikistä, sain ite sen viime vuonna työni puolesta, ja hyvä niin, kun ei nyt sit tarvii miettiä että ottaako vai ei, mut yleisesti sitä suositellaan raskaana oleville. Tosin en oo ihan varma joudunko tehostepiikin nyt keväällä ottamaan, en oo varma haluisinko sen.

Toi doppleri ois munkin haaveissa ostaa, mut en sitä kyllä vielä uskalla hankkia, ehkä sitten kun pahin 12 viikkoa täsrtä alusta on takanapäin, ja kunhan nyt tietää et onks tuolla masussa mitään mitä kuunnella. Mut jos kaikki menee hyvin, niin luulen et tuollanen se munkin on hankittava, niin voi sit kuunnella pikkusta eikä tarvii panikoida kun ei tiedä mitä siellä masussa tapahtuu ;)

Mä oon vähän liikaa innostunut noist raskaustesteistä, piti tänä aamullakin yks tehdä, ja kytätä et vahveneeko toi testiviiva, ja olihan se tuplasti vahvempi lauantaihin verrattuna (sillon testasin viimeks) ;) Eli nousussa vissiin hormoni on, hyvä niin.

Peppioliina mekin haaveillaan ulkomaanmatkasta keväällä, varmaan jos kaikki menee hyvin, niin jonnekkin lähetäänkin.

Danuli rv 4+5
 
En varmaa meinaa possupiikkiä ottaa. Oisin sen saanut jo viime vuonna mutta kun olen perus terve niin en usko että sitä otan. Jos nyt kauhea aalto tulee suomeen niin sit voin harkita :)

Mä saan kaverilta dopplerin lainaan.. Ei ne hirveän kalliita tosiaan ole. Huutiksestakin niitä katselin ja suht edullisesti sieltäkin saisi..

En meinaa mennä sinne seulaan. En esikoisestakaan menny enkä nytkään aijo..

Tilasin meille sen Musta tulee isoveli paidan :) Ja siinä olikin että voi keretä torstaiksi tai perjantaiksi jo kotiin :) Meillä on body missä lukee isoveli 2010 mut oon itse sen siihen kangas tussilla kirjoittanut niin ei se oo ihan niin hieno kun ihan ostettu :)

En oikeesti ymmärrä miten voi väsyttää näin paljon. Hyvä ettei seisaalteen nukahda

pikku prinssi 5+3 :LOL:
 
Heissan pitkästä aikaa!

Uusi näemmä tullut, tervetuloa ja onnea plussista :flower: :flower:

Sikapiikistä keskustelu, ite en sitä ota, koska todennäkösesti sairastin sen joulukuussa. Oireet sopi siihen just eikä melkein ja koskaan aiemmin ei oo ollu samanlaista.

Dopplerin minä ajattelin tilata ebaystä, sieltä saa paaaljon halvemmalla ku suomesta :) Mutta täytyy nyt malttaa mieleni, kunhan viikkoja kertyy niin sitten sen tilaan.

on: tänään käytiin ultrassa, mulla ylty se vuotelu vknloppuna ja halusin tänään mennä tarkistuttamaan tilanteen. Siellä se pikkunen möllötti :) Kuulemma jos ois tapahtunu km, kohtu ois ollu tyhjä. Nyt sitten 26.2. uudestaan ja toivon mukaan sydänäänet näkyy.
Tänään meinannu väsyttää tavallista enemmän ja aika huonovointinenkin olen ollut.

sairaslomasta kysyisin, saako raskauden aikasen väsymyksen takia sairaslomaa? Vielä en oo aatellu hakea, mutta jos olo huononee ja väsymys kasvaa niin pakkohan sen on. Minä teen vuorotyötä ja aamuvuoro alkaa meillä klo 05 :/
Tänään pitäs jaksaa kymmeneen asti, huh!

Duffy ja Oula 5+4
 
aamulla pärähti selkeä plussa lasiin =)

la jossain 20. päivän paikkeilla. ikää 26 v ja synnytyssairaala vammala

viikkoja varmaan ny 5 kasassa. arvelinki et oon raskaana ku rinnat turpos ja imetys sattu. tämä tulokas on sitten meidän kolmas ja varmaankin viimeinen vauva. meillä on tytöt 3 wee ja 7 kk. nuorempien ikäeroks tulee jotain 1v 3kk, hui hui. riittää säpinää ko on 3 alle nelivuotiasta!

ny unta kaaliin =) toi kuopus heräilee vielä pari kertaa yössä....
 
mä kirjoitin mut mun kirjotus hävis jonnekin bittiavaruuteen :headwall:
duffy en osaa vastata et saako saikkua väsymyksestä, mut toisaalta miksi ei saisi?
mä meinaan ostaa sen kotidoplerin jotta voisin vähemmän stressata, muutama keskenmeno takana ja vähän aikaan sitte siskoni menetti kaksosensa rv 18 :'( että ei voi varmaan huokaista missään vaiheessa helpotuksesta, synnytyksessä jos silloinkaan. hyvin nöyränä täällää eteenpäin mennään ja varmaan siksi en vielä oikein varmaan ole tiedostanut et hei mä olen raskaana :ashamed:
väsymys painaa joten nukkumaan, ei jaksa "vanha" enää ees kymppiuutisia katsoa :LOL:
 
hei!
uusia on tullut,tervetuloa:)

possupiikistä on täällä puhuttu,joulukuussa sain sen niin ei tarvitse sitä nyt miettiä ottaako vai eikö ota.

dopplereista on ollut puhetta,en ole ikinä kokeillut semmoista mutta nuorimmaisen raskauden kohdalla mietin ostaisinko semmoisen mutta sitten se on tyssännyt siihen että jos en saakkaan kuulumaan sykettä aina niin kuinka paljon huolestuisin..oishan se kätevä loppu ajasta kun liikkeet vähänee niin ei tarvitsisi aina miettiä että onko kaikki hyvin.

mielialan vaihteluita on tullut nyt oireena:) välillä itkettää,välillä suututtaa,välillä naurattaa..jne:D iltaturvotus on kyllä kauheaa..väsymys iskee puolilta päivin |O
huomenna alkaa rv 6:)

bakukaa 5+6 :)
 
Doppler oliskin kyllä ihana! :heart: Angel Sounds on se yleisin mitä ainakin kaikki tutut on ostaneet. Esikoisen raskaudessa kun olin puoli vuotta neuvolassa töissä niin siellä sai työsuhde-etuna ultrat ja sydänäänien kuuntelut vaikka joka toinen päivä :D Nyt on valitettavasti vähän eri meiningit... Huutiksesta tota doppleria voiskin vaikka koittaa etsiä.

Duffy, on varmaan tosi lääkärikohtasta saako sairaslomaa... Mulla teki tiukkaa sillon rv 30+ saada saikkua (äippälomaan asti), vaivoina tosi paha iskias ja supistelut kauppareissunkin jälkeen... Lisäksi äitini on ollu monta kuukautta vuodelevossa mua odottaessaan supistusten takia ja pelkäsin ennenaikaista synnytystä. Sillon mietin et on tää nyt jukolauta jos ei millään saikkua ihminen saa... Toivottavasti saat kuitenkin jos susta siltä tuntuu et tarttet :)

Tästä porukasta mun mies on ainoo joka ei oo sikapiikkiä saanu... Oon kyl koittanu häntäkin patistaa, mut vähän vaikee tollasta perustervettä kolmekymppistä mihkään tuommosiin saada. :D Ehkä se nyt vielä sit suostuu, vauvan takia lähinnä sit et oltais kaikki rokotettu...

Nyt nukkumaaaannn... Väsyväsy VÄSY! Miks kotiäidit ei saa lepolomaaa... :D

-mama-L syrän Salme vielä vähän aikaa 7+3 -

 
Mama-L; Joo, ei terveyskeskuslääkäri suostunutkaan ottamaan Papaa, mutta yksityisellä laittoi siihen samantien kun halusi selvittää yleistilanteen. Eri käytäntöjä ja ajatuksia siis. Mutta eiköhän se rapu melko kaukana vielä tuosta kohdunsuusta ole, joten haittaa papan ottamisesta tässä vaiheessa en näe. Osalla lääkäreistä ja neuvoloista se on normi; että mennään papaan samalla kun tiedetään olevansa raskaana.

Gynocapsit on emättimen maitohappobakteereja, joiden pitäisi pitää bakteerikanta hyvänä. Maksaa kyllä euros per päivä... Mutta toisalta jos sillä saa pidettyä vtin pois niin onhan se sen arvoista.

Stemia; Haaleeksi munkin viiva jäi... Hmm. Pitäiskö ottaa yks vielä jos sais vahvemman? ;)

Lilein; Possupiikkiä en ajatellut ottaa. En halunnut ennen raskautta, mutta mietin että pitäisikö ottaa raskauden vuoksi. Tällä hetkellä en ole menossa hakemaan.

Ilolintu; Mullekin tullut kiloja, kun tekee mieli suolaista ja rasvaista ruokaa. Leipää menee nyt paljon. Nyt ajatuksena kuitenkin syödä vaan jotain, koska alkuun tippui paino kun ei tehnyt mieli syödä mitään. Esim. pinaattikeitto yms. terveelliset ruuat puskee suoraan takaisin suuhun jos niitä yritän niellä.

Scala; Tsemppiä sinne. En voi edes kuvitella miten vaikean asian olet läpikäynyt.
 
Lilein täälläkin ois kyl kova hinku kertoa porukoille, mutta oon toistaseks osannu olla hiljaa. viimeks ku päätty km:eek:n ja oltiin porukoille kerrottu niin ärsytti kertoa et ei sit tulekaan. et jos sinne ultraan malttais odottaa.
Nlaan en oo vieläkään soittanu, typerästi soittoaika 8-10 ja ite opiskelen tällähetkellä. Mutta jos huomena sais josain välissä aikaseks.
Oireista sen verran, et kyl tuntee jonkun olevan kyydissä ku öklö olo ja väsyttää ihan hirveästi :$ Mutta olen silleen ihan tyytyväinen kun ainakin tietää mistä oireet johtuu :heart:
Hempsku ja leksa 6+0 (vielä 3min)
 
Heippa taas kaikille!

En ole pariin päivään jaksanut käydä kun olen ollut TODELLA väsynyt. Olen vain nukkunut ja nukkunut, ollut ihan loppu. äidille väsymystä valittelinkin ja se ehdotteli masnenusta, täytyy sille varmaan kohta paljastaa että sen takia olen väsynyt kun on vauva mahassa..

Isän kanssa taisi mennä nyt välit lopullisesti, odottelen josko ottaisi yhteyttä ja yrittäisi sopia. Itse en enää väkisin jaksa :'(

Possupiikkiä en ole ottanut ja tuskin otankaan, en usko että tauti on nii paha tai että sitä saan. toivotaan ainakin *koputtaa puuta*

Piti pistää ihan googleen tuo doppler, enkä löytänyt mitään infoa joten voisiko joku kertoa tyhmälle mikä se on ja miten se toimii? siis ilmeisesti liittyy jotenkin sikiön sydänääniin?

Ai niin ja hyviä uutisia! Kirjoitin tänään työsopimuksen!! Tuntipalkka on ihan jees ja töitä luvattiin väh. 20 h/vko. Alkaa tämä elämä hymyillä pikkuhiljaa :) Koeaika on 4kk, siitä tulikin mieleeni että saako minut potkia koeajan aikana pihalle jos kerron olevani raskaana? vai pitäisikö yrittää peitellä kesäkuuhun? Tuskin onnistuu kun olen niin hoikka että masu näkyy heti.. Enpäs tiedä mitä sitä tekisi.

Ensi viikolla eka neuvola ja sain kaverin tulemaan sinne mukaan. Tosi kiva! Ensi viikolla pitäisi ne työt aloittaa.

Ja toisessa työpaikassa hirveä spekulointi siitä että olen raskaana ja ketä on isä. En ole siis kertonut sitä kuin kahdelle jotka eivät sitä ole eteenpäin jakaneet, ovat vain sen päättäneet että näin on, kune n ole polttanut enkä juonut ja ovat sitten tietona jakaneet eteenpäin.. Semmosita tänne :attn:
 
Nyt on hieman kiire, mutta nopeasti kommentoin tuota sikainfluenssapiikin ottamista. Itse otin sen viikko ennen kuin tiesin olevani raskaana. En tiedä olisinko ottanut jos olisin tiennyt, mutta toisaalta me ollaan sairastettu koko sairauskin marraskuussa ja tiedän että se on ihan hirveä ja iskee rajusti perusterveisiinkin! Lapset sai rokotuksen silloin marraskuussa ja sairastuivat kaksi päivää sen jälkeen. Pienempi oli todella huonossa kunnossa viikon. Kahdella perheenjäsenellä oli tamiflu käytössä. Itse pääsin vähällä (vain flunssan kaltaiset oireet) ja siksi oikeastaan rokotuksen otinkin, kun en voi varmuudella tietää sairastinko tautia ollenkaan. Miehellä tauti meni keuhkoihin ja oli sitten sairaalassakin hetken. En halua pelotella, sanon vaan että on todellakin hirvein tauti joka meidän perhettä on kohdannut ja suosittelen miettimään asiaa tarkasti. Kuten sanottu, en tiedä itsekään olisinko ottanut rokotetta jos olisin tiennyt olevani raskaana, mutta eihän siitä toisesta epidemiasta tiedä.

Nyt pitää mennä! Kirjastoon käy tiemme! :wave:

BJ, muksut ja Öttimönkiäinen 6+5
 
Duffy, ainakin meillä saa saikkua ja mulle luvattiin jo puhelimessa kun kerroin mun väsymyksestä ja huonosta-olosta. Mä en jaksa yhtään mitään, nukun päivät ja yöt ja silti väsyttää. Ihan kaamee olo!!!
Ja edellisissä raskauksissa mua on alknau supistella rv 20, että sen jälkeen oon ollu aina saikulla/käsketty muuten levätä. Että saas nähdä kauanko tässä oikeesti pystyy oleen töissä :ashamed:

Limeee: mä sain mun nykyisen työpaikan kun olin raskaana. Raskaus alkoi näkyä koeajalla, eli en päässy sitä 4 kk:n koeaikaa kertomatta. Raskaana olevaa koskee tehostettu irtsanomissuoja, joten jos raskaana oleva irtisanotaan niin irtisanomisen katsotaan aina johtuvan raskaudesta -> kiellettyä irtisanoa raskauden takia. Aika hyvät syyt pitäisi olla millä työnantaja perustelisi irtisanomisen muuten, harvassa työssä pystyy niin pahoja virheitä tai muuta tehdä, että irtisanotaan niiden virheiden takia.
Eli rohkeasti menet uuteen työhön ja kerrot sitten kun on pakko, oli koeaika menossa tai ei.
Ja mun kohdalla kaikki meni oikein hyvin, tottahan ne ymmärsi, että kun tän ikäisen lapsettoman palkkaa niin jossain vaiheessa lapsiakin todennäköisesti tulee =)
 
Tervetuloa kaikki uudet,meitä alkaa olemaan jo tosi paljon =)

Possupiikistä vielä sen verran et meillä sen on saanu kaikki. Mies sai työnsä puolesta,neitille haettiin heti,kun sen sai ja minä tosiaan otin sen tietämättä tästä raskaudesta muutama viikko sitten.

Mulle on nyt alkanut tulemaan väsymys aina neitin päikkyjen aikana.Illallakin pitää sänkyyn kammeta vähän normaalia aiemmin. Ruoka maistuu mut harkiten pitää syödä,ei hotkimalla.

Näin viime yönä unta et aloin vuotamaan :/ Sehän mua pelottaa koko ajan ettei kaikki ole hyvin ja ultrassa löytyy eloton katkis. Pitäs nyt osata nauttia tästä vähäoireettomuudesta eikä koko ajan olla pelko persiin alla.

t 77 ja asukki 6+1
 
Täällähän on taas käyny kuhina. :D Tervetuloa kaikille uusille ja paljon onnea! :heart:

Täällä on jatkunu pahoinvointi nii voimakkaana, että oon kyllä välissä käyny lueskelemassa teijän juttuja, mut en oo jaksanu mitään kommentoida. Tänään tuntuis olevan vähä parempi olo, toivottavasti ei iske taas hetken päästä se oksetus sitte. On kyllä tullu halailtua pönttöä jo iha tarpeeksi. Oon nyt miettiny et pitäiskö tilata ja kokeilla niitä akupunktiorannekkeita, et helpottaiskohan ne tätä oloa. Alkaa olla jo valmis kokeileen kaikkea, ku tuntuu ettei tuu enää koulussa käynnistä saati sitte iltatöistä mitään. :/ Toisaalta oon kyllä tyytyväinen et oireita on, mut toisaalta ei tarvis tätä huonoa oloa olla koko aikaa. No pittää yrittää aatella et ehkä se tästä taas pian helpottaa. :)

Possupiikkiä ite mietin täällä vielä. Sairastan kyllä helposti kaikki maholliset taudit, tosin en kyllä vielä tuota possuflunssaa oo sairastanu. Täytynee jutella siitä tarkemmin tiistaina neuvolassa sitte ja kattoa mihin tulokseen päätyy.

Tämmöstä tänne siis... Mukavaa päivää ja voikaa hyvin! :)

HayLina & Hippu 6+6 :heart:
 
Tsau!

Tervetuloa uudet ja onnea! :flower: :)

Sikapiikistä: niin tuntuu, että siitä on niin paljon ristiriitaista tietoa, että ei tässä oikeen tiedä mitä tekisi. Mut kaipa täytyy tuolla neuvolassa enempi sitten keskustella "asiantuntijoiden" kanssa... Mies on meillä sitä mieltä, et se on huuhaata koko tauti, mut mä haluan kyllä on varma, ihan vaan vauvan vuoksi!


Tajusin eilen, että ollaan harrastettu ihmeellistä ajoittamista näiden lapsien kanssa. Ensimmäinen syntynyt elokuussa, seuraava syyskuussa ja nyt tulee lokakuun lapsi :D Tai sitten meitin kevät/kesä ajat menee ihan selibaatissa, se on tietty toinen vaihtoehto... :LOL:

Mulla on nyt aamuisin ollut pahaolo, mutta heti kun saa jotain syötävää se pahaolo häviää... Kyllä mun mielestä kuopuksesta oksensin jo. Mutta ihan hyvä kyllä näin :)

Limeeeelle tsemppiä, toivottavasti isäsi kanssa välit paranee.

Tuosta muille kertomisesta sen verran, että meidän on pakko kuitenkin ennen kertoa esikoiselle, kun en halua että hän saa kuulla sen jostain muualta. Varsinkin kun tosiaan joka päivä nähdään appivanhempiakin... Mutta, kun kertoo esikoiselle, sen tietää kaikki sitten... Ja tosiaan kyllä tohon ultraan pitäisi sinnitellä... suunnilleen. Vaikka eihän mikään silloinkaan ole vielä varmaa, aina voi kaikkea sattua (sen huomaa jo täällä ketjussakin). :'( Mutta positiivisin mielin täytyy vaan edetä...

Jaahas, meillä on tänään esikon kanssa keramiikkakurssia. Mä meen kattomaan onko mun orava räjähtänyt uunissa :D Voisin melkein lyödä vetoa... Palaillaan! :wave:

Lilein + piipiäinen 6+2
 
Huomenta!

Sikapiikin kävin ottamassa tammikuussa, onneksi! Nyt raskaana en välttis uskaltaisi ottaa. Meidän perheessä mies on ainoa joka ei ole sitä ottanut ja on vaikea sitä saada ottamaankaan, on piikkikammoinen...Nythän ne kirjoitteli lehdissä, että syksyllä vasta olisi tulossa toinen aalto. Pelottaa kyllä vauvan puolesta hiukan.

Viime yönä olin jotenkin peloissani, pelkäsin saavani just sillä hetkellä keskenmenon. Olin jostain syystä tosi levoton ja jännittynyt. Olin puolinukuksissa, kun kuopus kiljahteli huoneessaan, niin pelästyin ja ajattelin siinä ihan tokkurassa, että kauhee jos tämmöset sätkähdykset aiheuttais keskenmenon...En minä tajua mikä mulla oli, liian väsynyt kai ja oli vaikea saada unta ja kun sain unen päästä kiinni, niin uni oli levotonta.

Mä en ole vielä neuvolaan tai varhaisultraan soitellut. Ensi viikolla, kun huomenna vasta tulee 4+0! Mulla taitaa olla viimeisin laskettu aika? Esikoinen syntyi 9pv ennen la ja kuopus 2 viikkoa yli, joten saa nähdä koska tämä syntyisi. Meneekö marraskuulle..

Mintukas 3+6
 

Yhteistyössä