~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

hyvää huomentayötäpäivää! Täällä kirjottelen duunista. En tiedä miten pitkään jaksan tätä, menin aamulla kuuteen ensin kaupalle,olin siellä kahteen, sitten 3h päikkäreillä lähdin yövuoroon,josta pääsen nyt 04:15. HAJOTTAA! Väsyttää ihan jumalattomasti,onneksi ei ole vielä pahoinvointia. Huh,ja tätä pitäis vielä jaksaa moooonta viikkoa.

pokermama ja masukki poks 6+0! :)
 
vauvakuumeilija: en huolehtisi liikoja kivuista, itsekin tosin ekassa raskaudessa huolestuin kaikista säryistä, mutta ne on ihan asiaankuuluvia, kohtu venyy ja paikat liikkuu ja siitä tulee erilaisia kipuja. Yritä vaan olla huolehtimatta!!
Laralle sanoisin samaa. Mulla oli viimeksi kuten sanottu niin paha pahoinvointi että jouduin sairaalaan, silti välill' joinain päivinä sitä ei ollut (kiitos Herralle...) mutta sitten se tuli taks, ja lopulta onneksi katos kokonaan.
 
Oksettaa,oksettaa,oksettaa.. :x tänään olis kyllä niin paljo tekemistä kun ystäväperhe tulee syömään ja pulkkailemaan,jotenki en vaan nyt herää vaikka toista kahvikuppia siemailen...vauvakuumeilija,minust kuulostaa ihan normaalilta noi kivut kyl sitä välil säikähtää iteki kun vihlasee oikei olan takaa munasarjasta! Olikohan mul jotain asiaaki??:D EMMÄ MUISTA :D riehakasta päivää kaikille!
 
Hyvää ystävänpäivää myös minulta! :flower:

Kohta olenkin jo saanut kaikki teidän aikaisemmat tekstit luettua :)

Vitamiineista
oli puhetta siellä ja minunkin niitä varmaa pitäisi rupea syömään. Auttaa väsymykseen ja kun olen niin huono mitään kasviksia syömään!

Olen jo huuto.netistä kaksostenrattaita katsellu ja äitiys vaatteita :) Mulla on esikoisen kaikki äv tallessa, mutta ne oli NIIN isoja mulle koko odotus ajan että nyt haluan sopiviakin :)

VÄSY VÄSY VÄSY!!! Oltiin esikoisen kanssa ystävällä perjantaina yökylässä kun miehet lähti viihteelle niin tuli juteltua puol 4 asti yöllä.. Aamulla sitten lapset heräsivätkin puoli 8.. Jäi unet vähä vähiin. Tänään olis kyllä uni maittanu vielä aamulla, mutta ajattelin olla ihana ja antaa miehen nukkua vähän pidempää.

Nyt valmistautumaan Muumi jääesitykseen lähtöön.
 
Happy Valentine!!

Aika hyvä olo tänä aamuna vaikka aamuyöstä heräilinkin pari kertaa sellaiseen pahan olon aaltoon ---- ilmeisesti nämä ällöt olot ei ole päällä koko ajan vaan se on sellasta aaltoliikettä....

Kätsy Oli niin kaunis ajatus teillä se muistoesineen hankinta... :flower: Jaksamisia sinnepäin!!

Pikku prinssi Vitamiineista hyvä tuote on tuo raskausajan monivitamiini - aloin ottamaan sitä heti kun plussa tuli ja olen todennut että siitä on apua jaksamiseen....

Aurinkoista talvipäivää kaikille!
 
Täällä yks testi tehty =) taas...elikkäs aamulla sain gb:n viikkonäytölliseen testiin "raskaana 2-3" joten mun arvio oviksesta yms ois että vikkoja ois 4+2 tai jotain sinnepäin...josko noilla mentäs sinne saakka kun asia joskus varmistuu, jos seuraavista 2-3- viikosta selvitään...täällä kun tarjotaan se varhaisultra joka yleensä ajoittuu viikolle rv 7-8. Tähän saakka oon muuten tiputtanu painoa 76-->71kiloa...ja nyt sitten oon päättäny et keskityn pitää sen siinä nää raskauden ekat viikot, ei siis ruokailua kahden edestä, vaan kahta ajatellen. :D ja tonne listaan, yk 8 tais olla tää nyt tärpännyt kierto. Nyt koiria viemään ulos, ja siivoilemaan...=) Oikein hyvää ystävänpäivää

Neila rv 4+2 ..ja salaisuus...
 
Jee Neila!! :hug:
Joo olis vaan pitäny nauttia eilisestä olosta, sieltähän se pahaolo kurvas taas :D
Paha olo on vieny muut oireet menessään...
Tissit tuntuu ärsyttävältä jos menee rappusissa kovempaa.
Ei oikein muuta :D MUOKS!" Paitsi tietenkin älytön väsy!
Mukavaa laskiaissunnuntaita :p

Lara- noname rv7+2
 
Heippa vaan kaikille taas!

Täällä on kiskottu roskaruokaa aivan järkyttävät määrät koko viikonloppu.. :( Mitään ei saa alas, en tiedä johtuuko raskaudesta vai flunssasta. Toivottavasti flunssasta että kohta pystyn jo syömään terveellisesti! Ei tästä tuu mitään tällä ruokavaliolla :D

Flunssa helpottaa pikkuhiljaa mutta lepäillään nyt vielä. Tänään ajattelin pitää leffaillan, täytyy varmaan pari laskiaispullaa kyllä hakea kaupasta.

Hyvää ystävänäpäivää kaikille :)
 
Mulla on oireet jotenkin laimenneet ihan kunnolla. Ja lisäksi taas ilmeisesti virtsatietulehdus, niin näillä mennään... Huomenna lääkäriin saamaan antibiootit. Aikaisemmin oli tosi vahvasti sellainen olo että kaikki menee hyvin ja raskausoireita oli paljon. Odotan koko ajan että ne pahenee, mutta musta tuntuu että ne vaan lievenee. Voisko olla että mun kroppa on vaan tottunut tähän olotilaan? Ääh, nyt 24.pv:n varhaisultra tuntuu todella kaukaiselta.

Onko jollakin käynyt 5-6. viikolla niin että ekan viikon oireilut rauhoittuneet? Tai sitten olen vaan niin tottunut tähän ajatukseen, etten koko ajan kuuntele kroppani oireiluja.. Voi tätä harhaisuuden määrää...

Ja nyt kun on mennyt maha sekaisin niin epäilen että kaiken lisäksi olis puskemassa mahatauti. Voisko olla vaan pahoinvointiin liittyvää?

limeee; mun ainakin tekee koko ajan mieli suolaista roskaruokaa, mutta sitten kun se on siinä edessä niin syön vajaa puolet ja ällöttää. Ei yhtään mun tapaista. Tuo laskiaispulla kuulostaa kyllä hyvältä! Mies dieetillä, niin en tiedä kestääkö luonne ostaa vaan itelle..

Pirkko 5 + 6
 
Heippa kaikille ja hyvää Ystävänpäivää! :flower:

Sain plussan cb digitaaliseen jo maanantaina ja la olis kait sitten 19.10 (ainakin näin alustavasti). Toista odotellaan, esikoinen on 1v 5 kk. Raskaus tuli yllätyksenä siinä mielessä, että olin varautunut pidempään yrittämiseen. Esikoista "yritettiin" aikanaan n. 8 kk, mutta nyt tärppäsikin heti kun päätettiin että vauva saa tulla. Taidan tehdä vielä ensi viikon alussa cb: n viikkonäytöllisen testin (sai kaksi yhden hinnalla =) ) , kun tein tuon ekan testin jo yhtä/kahta päivää ennen menkkojen oletettua alkua.

Rakausoireita on armoton vilu (sama esikoisesta), kynnet ja huulet on ihan sinisenä, ajoittaiset pahan olon aallot ja mahan vihlailut. Oireet on huomattavasti selvemmät nyt kuin esikoiseta ja alkoivat paljon aikaisemmin. Tiesin jo paljon ennen plussan tekemistä, että raskaana ollaan.

Mutta jospa siinä näin alkuun. Mukavaa odotusta kaikille ja niitä tarrasukkia...

Hituli ja salamatkustaja 4+5
 
Lara: Mie olen salaa täällä ollu niin onnellinen siitä että sun kohdalla meni kaikki "skeptiset" kauhukuvat vikaan ja oot onnellisesti raskaana :hug: Ilo on ollu seurata siun odotusta :heart: onneks miekin olin pelkojeni kanssa väärässä....kerrankin olen siitä jopa iloinen! Eikun paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa myös tuleviin odotuksen täyteisiin viikkoihin.

Täällä ulkohommia tehty, puut kannettu, koirat ruokittu, tallihommat kunnossa ja hevosetkin päiväheinänsä saaneet ja anoppikin kahvitettu tuossa samalla, samoin pyykit ja tiskit, kaikki mallillaan =) HYvä minä! arkisin sitten ei niin kauheesti aina jaksakkaan kun töistä pääsee, varsinkin kun meinaa aina nuo päivät venyä tahtomattakin...NO ompahan ainakin töitä...mitä lie mahtas olla se äippäloman raha noilla mun tuloilla, kun on lainanmaksut jne niin pakostikkin käy mielessä...vaikka kai noilla on liian aikaista päätään vaivata :D
 
Moi!!

Kätsy: Toi muistoesine kuulostaa todella kauniilta ajatukselta!!! Koettakaa jaksaa, mä uskon että te saatte vielä oman pienen nyytin joka sitten kasvaa isoksi ja kokee kaiken sen mistä olette haaveilleet!!!! :hug:

Kun oli tässä puhe siitä kosmetiikasta raskauden aikana niin soitin sit perjantaina sinne Teratologiseen tietopalveluun ja esitin muutaman kysymyksen.. eli ne sanoi sieltä että kosmetiikkaa ja meikkejä voi käyttää kohtuudella. Kysyin siitä kun joissain tuotteissa on mitä ihmeellisimpiä aktiiviaineita joista ei ole netissäkään tietoa niin sieltä tietopalvelusta sanottiin että moni esim. kasvorasvojen ainesosa saattaa olla joku kosmetiikkamerkin oma keksimä yhdiste, josta ei ole edes tietoa vaikuttaako se ihoon lupaamalla tavalla, eli normaalin kohtuu käytön ei pitäs olla vaarallista. Sit niistä aromaterapeuttisista öljyistä sanoi, että niitä ei suositella koska joillakin kasveilla voi olla lääkkeiden kaltaisia vaikutuksia, esim. joitakin on voitu käyttää rohtoina synnytyksen käynnistämiseen yms. Ja koska aromaterapiaa ei ole niin tarkkaan tutkittu niin siksi sitä ei suositella, koska öljy hyvin imeytyy ja esim. jos levittää selkään niin selkä on iso alue... Sit hiustenvärjäyksestä sanottiin että normaalilla hiustenvärjäysvälillä ei pitäisi olla haittavaikutuksia, samoin shampoot yms. eivät vaikuta koska ovat niin vähän aikaa päässä. Kysyin sit vielä maitohappobakteereista ja niitä saa syödä. Kalaöljykapseleita yms. tuotteita ei suositella koska ne luokitellaan luontaistuotteiksi (tämä aika yllättävää koska neuvolassa usein suositellaan kalaöljy kapseleiden käyttöä) Sieltä sanottiin, että ensisijaisesti kalaöljy tulee saada ravinnosta, eli kalaruuista mutta jos ei syö ollenkaan kalaa niin sitten voi kokeilla jotain suomalaista hyvin tutkittua kalaöljytuotetta, mutta ainoastaan siis jos on ihan pakko. Luontaistuotteita tai niinhin rinnastettavia tuotteita ei siksi suositella, koska niitäkään ei ole tutkittu... Että tälläistä tietoa sain teratologisesta tietopalvelusta....

Hyvää ystävänpäivää teille Ystävät!

Niin ja tervetuloa uusille!! :flower:

t. Kultasiipi + Pikkuruinen 6+2
 
Hyvää ystävänpäivää kaikille!

Täällä ollaan kotiuduttu pulkkamäestä, ihana kun ollaan kaikki terveitä välillä! :)

Kätsy: mielestäni kanssa tuollanen pieni muisto on ihan hyvä idea. Ehkä hautajaiset menee jo vähän överiksi mielestäni, mutta tapansa kullakin... Näin muuten, oisko ollut Pentikillä, tuollaisia pieniä enkelirasioita, oli kauniita. Ei mulla oman keskenmenon aikaan tullut mieleenkään tuollainen, vaikka surettikin. Mutta nykyään on enemmän alkanut vaivaamaan se pikku ihminen mikä siellä olisi ollut. Vaikka lääkäri kovasti yritti selittääkin, ettei olisi pärjännyt syntymän jälkeen, sellaista luonnonkarsintaa... eipä se silloin lohduttanut, ehkä tuollainen pieni muisto hänestä olisi...

Otinpas aamulla ystäväpäivän kunniaksi ihan sikamakeen pullan kahvin kera. Joo, haukkasin kerran ja sanoin et ei oo enää mun juttu, vaikka aina siis olen makeasta pitänyt. Niin paljon laitto yököttämään se vaaleanpunainen mönjäkerros... :x

Eipä mulla muuta, jaksuja kaikille! :wave:
 
heipsan teille tänne.. :) eli olen siis kahden lapsen kohta 23-vuotias äitönen.. vanhin täyttää siis 6-vuotta maaliskuussa ja nuorempi on parin viikon päästä 10kk... raskaus tuli aika yllätyksenä eikä siis ole suunniteltu mutta en halua käyttää sanaa vahinkokaan.. :) mies ei tosiaan kolmatta haluaisin vielä näin aikaisin niin siksi tässä vähän kiikun kaakun ollaan oltu.. :/ ite myös mietityttää että miten sitä kahden pienen lapsen kanssa pärjää kun nuorimmainen on puolitoista vuotias kun kolmas syntyy :$ nuorimmainen ollut meinaan aika vaativa lapsi ja ensimmäiset 8vkoa joka ilta oli huutamista ja seuraavat 4vkoa alahampaista niin vähän pelkoa ja jännitystä jos sama on edessä.. :/ olisi mukavaa jos olisi vertaistukea tai omia kokemuksia miten on pärjätty? toivon mukaan joku ymmärsi vähän mitä yritin selostaa.. :/ eli laskettuaika olisi 13.10 ja tyks on sairaala.. niin ja hyvää ystävän päivää :heart:

mamiti ja papu rv 5+4
 
Täällä myös ilmoittautuisin varovaisesti mukaan!

Varovaisesti siksi että 01/10 takana varhainen keskenmeno. Silloin oireita ei ollut muuta kuin kovat vatsakivut. Nyt oireet ovat samanlaiset kuin esikoisesta, joten sen vuoksi luottavaisempi mieli. Haalean viivan sain jo rv 3+3, mutta olen odotellut viivan vahvistumista ennen kuin uskaltauduin liittyä mukaan. Huomenna testaan vielä cb:n viikkonäytöllisellä digitestillä.

Kirjoittelin puolivuotta PikkuKakkosen vauvakuumeilijoissa nimimerkillä Magia82, sieltä onkin paljon tuttuja jo täällä. Toinen lapsi olisi siis toiveissa, LA 22.10, synnytyssairaala on L-PKS ja esikoinen on tyttö 07/08 ja ikää 27 vuotta.

Peppioliina ja rv 4+2
 
Hei kaikille! Plussasin nyt viime keskiviikkona, ja mietin että uskaltaisko tänne tulla. :) Tuolla vauvakuumeilijoissa olen viimeiset reilu puoli vuotta ahkerasti kirjotellut. Olen 30 vuotias, ja tämä olisi ensimmäinen lapsemme. Tasan vuosi meillä on yritystä takana, ja tämä plussa tuli ihan yllätyksenä, lähinnä huvikseen testasin, kun mies oli just seuraavana päivänä menossa antamaan simppanäytteen ;) Onhan sitä tuon plussan jälkeen joutunut muutaman muunkin testin viel tekemään että tämän todeksi uskoo ;)

Se että miksi emmin tänne tuloa, on se että pelkään kuollakseni ettei kaikki ole hyvin. Minulla on ollut viikon verran menkkamaisia kipuja, joista pahimmat tulevat öiseen aikaan joka toinen yö. Nyt nuo päiväsellä tulevat ovat hiukan helpottaneet. Sitten perjaista lähtien on sattunut alaselkään, enemmän oikealle puolelle. Olen yrittänyt venytellä, mutta mikään ei oikein auta. Eniten sattuu istuessa, käveleminen ehkä helpottaa kipua hieman. Takana mulla on klamydia, joka kerkisi olla muutaman vuoden, ennen kuin sen tajusin. Nyt pelkään että tää on kuitenkin kohdunulkoinen. Eka ultra mulla on jo 23.2, ei varmaan näkys ees sykettä, mut gyne haluu kattoo onko ees sikiöpussia kuhdussa. Kauheesti haluisin iloita, kun tää on kuitenkin tosi toivottu ja odotettu. :heart:

On mulla onneksi perinteisiäkin raskausoireita, nännit kipeet, janottaa, paleltaa, väsyttää, pissattaa ja välillä hiukan etoo :)

Toivon että tää tästä viel iloks muuttuu, mut peruspessimisti kun olen, niin aina pitää ajatella huonointa vaihtoehtoa ensin :p Laskettu aika ois kai 21.10.10. Kierrot hiukan heitelleet, etten ihan varma ole. Sairaalasta ei mitään hajuu :)

Anteeksi kun sepustelin oireita ym kovasti tätä omaa napaa, mutta kun huolestuttaa. Kerran syksyllä sain haamun testiin, ja sillon oli noita samoja oireita, siis menkkajuilintaa ja selkäkipua, noita raskausoireita sillon ei ollut. Sillon noita kipuja kesti noin viikon, ja sit alko vuotaa. Pelkään että mytkin käy niin. Tosin nyt testattu vahva plussa :)

Olen hiukan lukenut pinoa, en ihan kokonaan ole vielä kerinnyt lukea. Ihanaa että osa jo suunnittelee kaikkia ostoksia, kumpa itekkin uskaltasin :)

Hyvää Ystävänpäivää kaikille!

Danuli ja pikku-D rv 4+3
 
Tervetuloa uusille!! Ja kiva saada joku muukin Turkulainen mukaan , mamiti87 :flower:

Pirkko: Meikäläinen taas on kiskonut kaiken hyvällä halulla. Uppoaa oikeen kaikki rasvaiset ruoat grilliltä ja hesestä. JA herkut ja kaikki. Nyt tänään sain ekaa kertaa pariin päivään tehtyä kotiruokaa ja jopa syötyä sitä. Ehkä tää flunssa helpottaa!

Tänään on muuten taas viikko vaihtumassa niin täytyypi ottaa uus kuva ja lisätä tuonne.
Nyt oon just syöny niin ei viitti vielä :D

terveisin Limeee ja masukki 7+0
 
hyvää ystävän päivää kaikille !!! :hug: :flower:

olen sivusta seurannut jälleen tekstejä kätsylle phaoittelut ja voimia :hug: hieno ajtus tuo muisto esine . toivon pikaista toipumista sinne vaikka ei koskaan voi unohtaakkaan

mulla itselä ei pahemmin ole mitään oireita muuta kuin väsymys onko muuten normaalia mun hg arvo oli 368 4+5 rv lla ei niiko mitää hajua onko se normaalia
raskaushan sai alkunsa inseminaatio hoidosta ja pidättelen itseäni tännekkään oikeen kirjoittelemasta, vaikka kyllä luen näitä päivittäin. pelottaa että onko siellä kaikki hyvin kun ei mitää sellaisia pahoin vointeja sen sellasia ole ilmeentynyt. muuten unohdin silloin kertoa olen 24v 13.10 olisi laskettu aika ja jyväskylän sairaala on mun synnytys sairaala.

ostin jo muuten peti vaatteet vauvvalle ja pyyhkeet mulla on ollu jo etu käteen olen niitä joskus etu käteen säästellyt hieman vauvva kuumetta ollut jo muutaman vuoden.
 
Jos nyt uskallan kumminkin...Eli tänään tuli haalea plussa ystävänpäivän kunniaksi :heart: Menkkojen kuuluisi alkaa vasta joskus keskiviikon tuntumissa, jos oviksesta lasketaan, joten hyvin alussa ollaan! Toivottavasti kaikki menisi hyvin. Kolmas lapsi ( ja varmaan viimoinen ) olisi tulossa, edelliset -05 ja -08-syntyneet. Laskettu aika kai joskus 28.10, ultrassa selviää sitten tarkemmin.

Mintukas
 

Yhteistyössä