~LOKAKUUN lapset **2010** huhtikuussa <3~

Tatara Mullakaan ei ole tietoa lääkärineuvolasta. Seuraava neuvola on 22.6 ja rakenneultra 10.6 Muistan lukeneeni ainakin Helsingin kaupungin sivuilta että lääkärineuvola on vaan tarvittaessa viikoilla 10-12 tms ja sitten seuraava (tai ensimmäinen) on vasta 26-28. Oon tästä ennenkin marmattanut että olis kiva käydä useammin. Mutta kyllä sä varmasti ajan saat jos soitat ja sanot että nyt tarttis tulla!

Ite kävin eilen kun alkoi tuo alamahakipu huolettaa ja ärsyttää niin kovasti. Kaikki näytti siltä miltä pitikin mutta labraan pääsin visiitille aamulla kuitenkin. Ja sykettä ei meinannut lääkäri löytää. Löysi sitten vihdoin jotain epämääräistä ääntä, jonka arveli olevan jostain takaa kuuluva syke. Huomasin vasta kotona että neuvolakortissa on kyllä plussa sykkeen kohdalla että kaippa se sitten oli sitä mitä piti. Hmmph :eek:

Mutta jotain positiivista. Paha olo on alkanut selvästi helpottaa! Voi tätä onnea kun alkaa taas ruoka maistumaan ilman että tarvii väkisin syödä! Nyt on varmaan hyvä hetki koputtaa puuta..

Sofiia 14+0 !!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Signature83:
Heippa!

Tässä nopsaan kommentoin vain Heikun viestiä koskien lapsilisän hakemista, ettei tule väärinkäsityksiä. Eli äidin vanhempainetuushakemuksella tai sitten kela.fi asiointipalvelussa voi hakea yhdellä ja ainoalla hakemuksella äitiysrahan, vanhempainrahan, äitiysavustuksen sekä lapsilisän. Lapsilisän kun raksittaa, niin hakemus on jo tehty, siis ei tarvitse tehdä myöhemmin mitään uutta hakemusta. Lapsen syntymää seuraavan kuukauden puolivälin jälkeen tulee päätös lapsilisästä, koska kela saa syntymätiedon väestörekisterikeskuskelta ja ll maksetaan syntymää seuraavasta kuusta alkaen.

Ei muuta tällä kertaa =)

Signature83 15+4
Niin mitä väärinkäsityksiä siis mun tekstistäni sai?
 
Prräääh kirjotin jo kivan pitkän tekstin, mut neiti paino jotain nappulaa ja katos kaikki. Joo....

Eli siis Tataralle, tosi oudon kuuloista että sulla ei oo ollu vielä yhtäkään lääkärineuvolaa. Täällä Jyväskylässä ainakin niitä on ensisynnyttäjällä 3, eka joskus rv 12, toinen rv 20-26 ja kolmas on synnytystapa-arvio rv ~36. Soita neuvolaan ja kysy asiasta (ja painota sitä että on supistelujakin ollut jo!!), näköjään mitään ei saa jos ei itse vaadi... Mäkään en saanut esikoisesta synnytystapa-arvion yhteydessä ultraa enkä lantiokuvia vaikka ne pituuden puolesta olis mulle kuulunut. Nyt osaan vaatia! Erikoista silti et voi vaihdella noin paljon, mulla tässä raskaudessa on 2 lääkärineuvolaa ja eka vasta joskus kesällä kun eka skippaantuu täällä jos ei ole ensisynnyttäjä/jotain erikoista.

Paljon oli uusia tullut, tervetuloa! Lisäilen teidät listaan :flower:

Leli82, täällä tuntuu kans pieniä tökkäisyjä pitkin päivää... :heart: Mama is aivan in löööv! Onneks en lähteny tuhlailemaan siihen doppleriin kun liikkeitä tuntui jo rv 14>>.

( . ) Vähän liikuttuneissa tunnelmissa itse täällä tänään kun pistin neidille kerhohakemuksen syksylle vetämään... :') Äitin pien vauva... Kun ollaan jo yli 2 vuotta täällä kahdestaan touhuttu. Mutta alotettais siitä että kävis päiväkodin kerhossa 2 päivänä viikossa 3h kerrallaan. Varmasti viihtyy sitten, kun on sitä ikääkin jo se 2,5v syksyllä. Haikeeta silti! Toivotaan et saatais kivasta lähipäiväkodista paikka kerhoon. Sinne kerhoonkin on vaan n. 6kk jonot tällä hetkellä...

Täytyis lähtee Kelalle sitten hoitolisähommiin... arjen pikku askareita. plääh.

mama-L & Bebs 17+1
 
Heikku, meinaan tuota kohtaa jossa mainitset, että "Samassa paprussa on myös lapsilisähakemus,mut sitä kun ei voi vielä täyttää :) Rastin voi laittaa ruutuun mutta joutuu sitte kumminkin hakeen myöhemmin uudestaan."

Vai ymmärsinkö minä sen jotenkin väärin, nimenomaan tuo viimenen lause, rastin voi laittaa mutta joutuu myöhemmin hakemaan uudestaan, mitä se tarkoittaa? =)
 
Mielenkiintoinen tuo sisätutkimusjuttu. Minulle tehtiin väkisin lapsivesipunktioita seuraavana päivänä vastusteluistani huolimatta. Ja minulla viides synnytys, niin ettei kovin suuria yllätyksiä voi olla. Lantokin röntgenkuvattiin ennen ensimmäistä synnytystä, koska olen pieni ja hento(tai olin).
 
Mielenkiintoinen tuo sisätutkimusjuttu. Minulle tehtiin väkisin lapsivesipunktioita seuraavana päivänä vastusteluistani huolimatta. Ja minulla viides synnytys, niin ettei kovin suuria yllätyksiä voi olla. Lantiokin röntgenkuvattiin ennen ensimmäistä synnytystä, koska olen pieni ja hento(tai olin).
 
Neuvolasta eivät saaneet edes lähetettä lähtemään tuonne psykiatriselle puolelle, terveyskeskuslääkäri sai sitten homman etenemään kun sinne sain vihdoin ajan...
Lääkitystä en toistaiseksi ainakaan suostu ottamaan aikaisempien huonojen kokemusten perusteella. Toistaiseksi pysyn kasassa puhtaasti keskustelemalla. En vaan sitten tiedä kuinka kauan jaaritteluani jaksetaan kuunnella :/

Eilinen oli hyvä päivä tänään taas ollut niin fiilikset pohjamudissa... Huomenna neuvolaan :)
 
lapsilisistämuistelen et onnistuu sillä samalla lapulla ilman kummempia ilmotuksia lapsen syntymän jälkeen. saattaa toki olla et muistan väärin, tuleehan edellisen lapsen syntymästä jo 10 kk :LOL:

tänään on mulla neuvola ja neidillä 10 kk neuvola :heart: sit mulla iltapäivällä hammaslääkäri! vihdoin sain sinne ajan ku iso alkava reikä, jota on vihlonu varmaan kolme kk. ensin meinasivat et joo hoidetaan synnytyksen jälkeen...saas nähä.

täällä se nt-ultra tehtiin sisäkautta. sehän ei ois pakollinen ollu. mulla on siis ollu jo kaks ultraa. rakenneultra on joskus 20 viikon tienoilla ja sit se synnytystapaultra viikoilla 34.

vau-kirjasta esikosta aikanaan sain ja sitä tuliki luettua aina ku viikot poksu. kakkosesta eivät antaneet. tästä ny pyysin sen ku näin et niitä oli siellä.

liikkeitä olen tuntenut jo rv 13 asti. yks aamu tää veitikka potkas miestä päähän :heart:

ny aamupuuron keittoon...

justiina ja salamatkustaja (?) 15+2
 
Listasta asiaa:

* Haluatteko muutamat jotka olette käyneet lapsivesipunktiossa listaan poika/tyttölupauksen?

* hohto, mikä sun LA on niin voin sit lisätä tonne etusivulle sutkin?

* Synnäreitä ja ikiä voi sit edelleen lisäillä sinne, huikkaskaa vaan!

Ihanaaa... kahvia.... Kestää vähän näköjään taas herätä. :) Mitäs vappusuunnitelmia ihmisillä on?? Me meinattiin avata oman pihan grillikausi ja sit 1.5 tai 2.5 käytetään lapset perinteisesti tivolissa. Simaa en osaa oikein tehdä enkä varsinkaan munkkeja mut mummi onneks osaa, hih!

mama-L och Bebe 17+2
 
Aurinkoista huomenta!!

Pitkästä aikaa taas täällä kirjotan..

Eilen oli neuvola niin tulin kertomaan kuulumisia..

Elikkäs vkot 17+3 Verenpaineet: 121/68
Paino/vko: 239g
Hb: 150
Sykkeet:+
Kohdunpohjankin mittas kun viikot lähenee 20 niin oli 20 senttiä!!! Ja mun kohtu on vähän kallellaan oikeelle. Pakko oli mainita asiasta kun tuntuu tossa oikeella sillee selvemmin kun vasemmalla niin sanovat että selvästi on kallellaan.. Eli kohdun korkein kohta on jo reilusti yli navan. Olin jo että onkohan tää ihan normaalia, niin tokas vaan että on kun 3:s raskaus meneillään että nopeesti kasvaa kohtu alussa ja sitten tasottuu.. Näytti vaan käyriltä sitten että juu kaksosraskauden käyrille menee nyt :D Mutta näillä vkoilla ei normaalisti edes mitata kun kuulemma mitat niin suuria ettei ne mene käyrillä ollenkaan.. Eli ihan normaalia, onneks!!! Sitten sano myös että onko mulla nyt painoa enemmän kun aiemmissa raskauksissa olin et noi ei todellakaan et reilu 10 kiloo vähemmän painan nyt kun aiemmin.. Sokerirasitukseen siltikin joudun painoindeksin mukaan.
Muuten kaikki ok vauvalla.. Napakat sykkeet kuului ja potkikin anturiin samalla :D

Mulla liikkeet tuntuu jo ihan kunnolla.. Välillä monottaa tosi kovastikin et ite ihan säikähtää.. Supistelujakin on ollut, mut sellasia lähinnä että kovettuu maha. Valittelin myös että parina pvänä on vähän koskenu mekkamaisesti tonne ihan alas niinkun häpyluun kohdille.. Sano että seuraile tilannetta että jomotuksia ei sais paljoa olla tai ainakaan useasti kun ne ei ole liitoskipuja vaan voi olla ihan sellasia supisteluja mitkä saattaa alkaa jtn saamaan aikaankin.. Olin että joo ne tuntu tutuilta.. Et just vähän niinkun samalaisia kun synnytys lähti käyntiin, mut tietenkin tosi paljon laimeempia.. Toivon vaan ettei alkas nyt supistella kun ei ole kummankaan pojan aikaan ollut mitään enneaikasia supistuksia.. Mut mitä useempi raskaus takana sitä supistusherkemmäksi raskaudet tulee kuulemma.. Lääkärille sitten vaan aikaa varaillaan jos kipuilu jatkuu.. Kun jännä on kun se tuntuu seistessä.. Istumaan kun alkaa niin lievenee ja taas kun seisoo niin jomottaa kovemmin.. Se siitä.. Seuraillaan tilannetta.

Joo täällä isännällä vaan vahvistuu tyttöolo, mut mulla jotenkin on kääntynyt poikaan.. Tai on sellanen ettei oikeesti tiedä kumpiko siellä saattas olla.. 3 vkon päästä se selviää toivottavasti ainakin kun päästää kurkkaamaan rakenneultraan pienokaista!!! Jännittää!!! :heart:

UUSILLE TERVETULOA!!! Teitä olikin aika monta!! :flower:

Vappusuunnitelmia ei oikeestaan ole.. Ehkäpä torilla kävästään ja munkkia kans meinasin paistella, NAM!! Katselee mitä keksiipi.. Harmittaa vaan jos tulee vesisade niinkun työkaverit jo kerkes pelotella.. Inhaa!!

Mut eipä mulla nyt tälläerää kummempata.. Aika omanapanen sepostus, sori siitä :whistle:

Hanttaliini81 & mötkis 17+4
 
Heipä hei!

Tatara: Kiitos tuestasi noissa vatsakivuissa!!! Toivottavasti sulla supistelu helpottaa. Mäkin olen ymmärtänyt että ne harjoitussupistukset eivät ole vaarallisia. Mun yks kaveri kyllä jäi sairaslomalle kun se teki aika fyysisesti raskasta työtä ja tuli tunnin sisään monta kivutonta supistusta... sillä ne johtu rasituksesta.. Omaa kehoa kannattaa kuunnella ja ottaa rauhassa!

Zeena: Kurjaa tuo työpaikka juttu :| Selvitä ihmeessä ketkä sun papereissa käyneet!!!! Tsemppiä!!!

KeuKeu: Hieno juttu, että lapsivesipunktion tulokset kunnossa!!!

Mulla tuo vatsakipu josta olin viime viikolla sairaslomalla on nyt vähän helpottannut. Tulehdusarvo laskenut mutt se olikin koholla flunssan vuoksi. Kivut nyt suurella todennäköisyydellä jotain venähdys/ligamentti kipuja. Viime yönä taas hieman kipuili mut tänään ollut ihan ookoo... Toivotaan että nyt tästä pikkuhiljaa helpottaa!!!

Vitsi kun niin moni jo tuntee selvästi niitä liikkeitä!!! Mä luulin tuntevani jotain viime viikolla ja ehkä aikaisemminkin mutta nyt ei oo taas tuntunut mitään... Ja jos haluun tuntee jotain pitää olla selällään ja oikeen keskittyä... Voi että mä odotan että se rupee kunnolla mylläämään niin että tunnen kunnolla liikkeitä!!! Gyne kylläkin viikonloppuna mulle sanoi että ensarit ei välttämättä vielä liikkeitä tunne.. mut ku niin monet jo näyttää tuntevan... en malta oottaa!!!!!!!!!!

Sisätutkimuksesta ollut puhetta... Meidän neuvolassa on yksi lääkärintarkastus koko raskauden aikana ja se on vasta viikolla 28... eli sinne on aikaa... Taitaa olla neuvolakohtaista!

Tervetuloa uusille :flower:

Kivaa tätä päivää!!! =)

T. Kultasiipi & Pikkuruinen 16+5
 
huomenia kaikille =) pitkästä aikaa kuulumisia täältäkin eli kaksi neuvolaa takana ja paino noussut jo 3,5 kiloa eli hieman sais vauhti mielestäni hidastua (ja samaa mieltä oli neuvolan tätikin) kun kumminkin lähtöpaino oli jo 74kg ja mittaa 162cm mutta, ei se nyt ilkeäksi onneksi heittäytynyt ..ihan asiallisesti totesi ettei ensi neuvolaan (3vk) painon tarvitsisi lainkaan nousta. ja tottahan se onkin...miten muilla painon kanssa? paljonko noussut ja miten neuvolassa suhtautuneet? ja sitten massu: se nimittäin näkyy niin ettei enää vieraallekkaan voi jäädä asia epäselväksi..kolmas lapsi kyseessä ja silleen, mutta vielä siinä on sitä omaakin vararavintoa ...haluaisin niin semmoisen kiinteän pallomasun :D Vaunut ja turvakaukalo tuli huuto.netistä huudettua kun sattu kohdalle osumaan eli autoon se gracon telakalla oleva malli ja rattaat oli nätit firkon merkkiset, merkistä en osaa sanoa kun ei ole tuttu, mutta ainakin isot pyörät yms oli mikä täällä maalla on tärkeää. ja väri oli NIIN hieno, sopii sitten olipa tyttö tai poika :attn: äippäpakkausta en meinaa ottaaa, uskon että kaupasta saan enempi mieleisiä..ekasta sen otin., tokan kohdalla jätin ottamatta ja hyvin pärjättiin. Pakko kyllä myöntää et kaikki vauvakamat melkein tuli tossa välissä jo hävitettyä kun ed. raskaudesta aikaa se 5 vuotta mutta kaipa ne saa hommattua =) hb tä meillä viimeks neuvolassa katsottu, ekalla kertaa oli 137...liekkö vaikutusta asiaan? lääkäristä ei vielä ole neuvolassa puhuttu mitään, en ees tajunnu et semmonenkin on vielä tulossa :LOL: liikkeitä täällä varmasti bongattu 2x ja ne muut on sitten semmosia "onko vai eikö" tuntemuksia....joten lisäviikkoja vielä odotellessa...

Hyvää vointia kaikille!

Neila ja ei enää niin salainen masukki rv 15+2
 
Huomenta!
Täällä olisi vielä yksi uusi tulija joukkoonne. Ensimmäistä oottelen, LA 20.10.2010. :) Minäkin oon teiän juttuja jo jonkun aikaa seuraillut, nyt uskaltaudun mukaan. Synnärinä mulla L-PKS.

Sen verran näistä neuvolakäynneistä ym, että mulla on ollu yks neuvola vasta ja sitten se np-ultra, joka meidän neuvolatädin mukaan korvaa ensimmäisen neuvolalääkärin. Toinen neuvola on 4.5 eli alle viikon päästä jo! Rakenneultra 4.6.

Sukupuolesta:
Mulla on ihan poikaolo,saa nyt sitten nähä. Oli kumpi tahansa niin on kyllä enemmän kuin tervetullut <3

Tuntuu että on aika alkanut nyt mennä TOSI nopeaa, pitää muistaa nauttia tästä kaikesta :)

Hauskaa Vapun odotusta ja voikaa hyvin!

Miraaz ja vaavi 15+0 ( POKSS )
 
Anteeks etten ole aikoihin kirjotellut ja silloinkin harvoin itestäni... On ollu vaan niin turhauttavaa kun ei ees omaan yläkertaan pääse..

Kuulin eilen neuvolassa sydän äänet :heart: Jouduin viemään aamulla uuden pissa näytteen ku oli proteiinit kahella plussalla.. aamul oli sit yhellä.. et ei kuulemma hätää.. Ja mulla oli paino tippunu reilus kuukaudessa 5kg et siit oon tosi tosi tyytyväinen :)
 
Onkohan tää kuulkaa jo säälittävää kun pitää kaikki uutiset tulla tänne kertomaan :LOL:

Eilen labrassa olivat ottamassa seulonta verikoetta uudestaan kun se lähete oli yhä avoimena. Siitä sitten illalla säikähdin että onko koko verikoe kadonnut johonkin kun tulostakin on ja 2 viikkoa odoteltu. No, soitin sitten aamulla ja kyselin ja puhelimeen vastannut kätilökin totesi ensimmäisenä että ohops onkohan joku mennyt pieleen. Mutta sitten löytyikin eilen tullut tulos 1:100 000 :heart:

Tervetuloa uudet ja voimia tähän raskauteen hohto. Varmaan rankkaa kun hormonit heittelee mieltä vielä astetta rankemmin. Ei varmaan oikeasti helpota paljoakaan mutta kannattaa silti varmaan yrittää muistaa että kemiat on raskaudenkin takia sekaisin.

Zeena kuulostaa hyvältä että saat nyt asiallista apua.

Vappusuunnitelmista. Pakko sanoa minulla on yleensä kuulunut vappuun kevät, hyvä ruoka, alkoholi ja ulkoilma. Ai niin ja jääkiekko! Siis telkkarista. Nyt joutuu jostain kohdasta tossa listassa luopumaan :D Tuntuu vähän hassulta.

Mahan jomotus vaan jatkuu. Tänään on puhelinaika lääkärille tuloksista. Eipä sieltä varmaan mitään löydy mutta onpahan ainakin tarkistettu. Se lääkäri kysy että onko ne supistuksia mutta eihän mulla ole hajuakaan :LOL:

Eilen vihdoin kerrottiin munkin vanhemmille. Oli jostain syystä tosi iso kynnys jotta kylläpä helpotti :)

Sofiia 14+1
 
Moi, täällä ois taas yks uus ilmoittautumassa joukkoon :D Toista ootellaan, LA ois 20.10 ja synnytyspaikka on K-S KS.. Ikää mulla on 23...

Täällä voidaan tosi hyvin, kuvotus ja väsymys menny jo pois ja olo on miltei normaali.. Liikkeitäkin jo havaittu monena päivänä, mikä onkin ihanaa :heart:

Sokerirasitukseen joudun niinkun edellisessäkin raskaudessa. Rakenneultra ois 3.6 ja aattelin kurkkia sukupuolta, kun esikoisen aikaan en päässyt kurkkimaan ni nyt pääsee :) Meillä noita lääkärikäyntejä on ekassa raskaudessa kolme ja uudelleen odottajalla kaks, mutta ne nyt on tekemässä jotai uudistusta et sit ois enää vaa yks... Ite en ees tykkää siitä meijän gynelääkäristä niin en välitä vaikka jäis kokonaa pois :LOL:

Neuvola käynnit on kerran kuussa, puolivälin jälkee tiheemmin ja ihan lopussa on kerran viikossa. Sanottii mulle kyl, et jos haluun käydä harvemmin niin sekin käy, mut mä kyl tykkään et pääsee noin usein...

Mulla ollu ton painon kans koko ikäni ongelmia, just ennen ekaa raskautta sain noin 20kg pois (ruokavaliomuutoksella) ja sit tulikin melkei 30kg takas (en liikkunu ja söin mitä sattuu).. Kaikki kilot sit jäi ja nyt ollukin yritys et vähän tippus tässä alussa ja ettei kovin nyt tulis ylimäärästä.. Esikoisen ansiosta oon nyt liikkunu enempi ja ruoka annokset oon pienentäny todella roimasti, ni eiköhän se tällä..... :)

Hyvää vappua kaikille!

Ninnu ja E.T 15+0 (POKS)
 
Tervetuloa jälleen uusille :D

tänne ei kummempaa pikaisesti pyrähdän vain lukaisemassa.....
Pomo tuli eilen sanomaan et pitää ilmoittaa sitten kun tuo mun homma käy raskaaksi,kolmea vuoroa siis teen....täytyy kuulemma ajoissa mainita jos ei jaksa ni kattelee päivähommaa....ihan kiva suhtautuminen mutta sanoin pysyväni vielä vuorossa......

VAPPUSUUNNITELMIA SIIS....käydään perinteisesti lasten kanssa vapputorilla Vaasan kaupungilla ja tietysti avataan grillikausi....jos ilmat sallii.....

mä odotan jo niin äitienpäivää,meillä on ollut monivuotinen traditio mennä mökille tuolloin ekan kerran yöksi......sormet syyhyää päästä jo saareen laittaa paikkoja kesää varten :heart:

mutta nyt ruokaa ja töihin.....

sutulii ja poks 15+0 :heart:
 
sosuli, kävin kanssa lapsivesipunktiossa TAYSissa ja täytyy sanoa että oli niin kivuton toimenpide ainakin minulla että ihan turhaan jännitin. Vuorokauden mulla tuntu mahassa sellaista jännää "painon" tunnetta mutta seuraavana päivänä olo oli jo ihan ok. Mä kävin tiistaina ja tulokset sain seuraavalla viikolla ma, joten ei siihen kauaa mennyt, vaikka peloteltiin sillä 3-4 viikolla.

Liikkeistä täällä on ollut puhetta...mulla ei oo liikkeitä tuntunu, on toi istukka edessä ja näin oli viimeksi myös ja liikkeet tuntu ainakin pari viikkoa jälkikäteen kuin muilla.

Liitoskipuja ollut tällä viikolla aika paljon, etukyyryssä pitää hiljalleen välillä nousta mutta menee melkeen heti kipu pois. Ja kyllähän sen masun pitääkin jo vähän alkaa natista liitoksistaan jos viikkoihin on katsominen =)

Täällä töissä aloin lärpätteleen heti maanantaina raskaudesta, heti kun olin tulokset saanu. Kävin samaan syssyyn lasketuttamassa miten jään pois töistä kun on nuo kesälomat lusittava ennen äippälomaa. Ja mulla työsuhde päättyy äippäloman aikana joten niitä lomapäiviä on ihan kiitettävästi. Näillä näkymin tää mamma jäis pois oravanpyörästä jo 9.7! Ihan hyvä homma, jouduin nimittäin viime raskaudesta jäämään kolmisen viikkoa ennen pois töistä, kun ei enää oikein ton nukkumisen kanssa mennyt hyvin. Olin ihan nukkuneen rukous täällä töissä :/ Vaikka mulla on määräaikanen työsuhde, niin kyllä toi pomo jo kyseli että koska oot ajatellu palata takasin työelämään. Jäi hyvä mieli :)

Nyt meen kahvitunnille ja siitä sitten tiukkaan palaveriin. Saa nähdä miten jaksaa kun esikoinen itkeskeli melkeen koko viime yön ja oli aika vähissä toi uni itellä. En tiedä mitä mörköjä oli unissa mutta lääkärissä on käytetty ja mitään vikaa ei löytyny. Kait tää on taas joku vaihe :headwall:

Keukeu ja Tirppi 16+1
 
Mokkis! :wave:

Uhhuh! Äsken soitin aikaa omalääkäriltä, että pääsisin sisätutkimukseen ja tarkistuttamaan, ettei oo mitään tulehdustakaan, kun niitä supistuksia tuossa oli enemmänkin ja valkovuodon määräkin on parin viikon aikana lisääntyny reilusti. Puhelimen toisessa päässä ollut hoitaja kuulosti kyllä niin nihkeelle tuon ajan antamisen kanssa. Kysy vielä, että nyt tänäänkö sinä oisit sit ollu tänne tulossa? Ihan kun mä oisin sinne väkisin vääntämässä niiden riesaks. Sanoin, että ei tää nyt tämän päivän asia välttämättä oo, et kunhan tässä jossain vaiheessa joku aika löytyis. Anto sit pitkin hampain perjantaille ajan. Vähän huono mieli jäi puhelusta. :| Voi tosiaan olla, että mikään ei oo vialla, mutta saanpahan ainakin mielenrauhan.

MUKSU1, sitä ohutsuolen nukan latistumisen syytä ei saatu selville. Niin vaan todettiin asian olevan. Aika mysteeriks jäi kokonaisuudessaan tuo minun anemian syy.

Taas on tullut monen monta uutta mammaa joukkoomme! Tervetuloa!

Vappusuunnitelmia ei ole kummosempia. Tänään laittelen kotia kevätkuntoon: vaihdan verhot ja talviset sisustustavarat kesäisiin. Sit mä leivon munkkeja. Sima päätettiin tänä vuonna ostaa kaupasta. Tosin anoppikin lupasi antaa osan omistaan meille, kun ne ei saa appiukon kaa kaikkee keskenään juotua. :) Pejantaina mennään ehkä kylpemään meidän kaveripariskunnan rantasaunalle. Lauantain ohjelma on ihan auki liputusta lukuun ottamatta. (Lauantaina on meidän liputusvuoro taloyhtiössä.) :)


Aurinkoista päivänjatkoa toivotellen

Tatara ja tirriäinen 17+4
 
Heips,

Hengissä ollaan ja hengessä mukana. Ollaan muuttamassa ensi kuun alussa ja hommaa riittää. Lapsukaisen hoidon ohessa saa yllättävän päivän aikana pakattua.Onneksi mies sai lomaa kahdeksi viikoksi. Saadaan ensin muutettua ja sit siel uudessa kodissa saadaan tavaraa seuraavalla viikolla paikoilleen.

Odotus mennyt ihan hyvin. Masuakin tuntuu olevan jo jonkun verran. Ainakin siinä vaiheessa kun ei kaikki vaatteet enää mahdu päälle. :LOL:

Ouska ja masuvaavi rv 17+5, esikoinen Väinö 8,5kk
 
Tatara, uskomatonta vääntöä. "Tänäänkö nyt olisit tulossa"... voi hyvää päivää. Siellä taas loistetaan ammattitaidolla oikein urakalla. Täysuivelokin osaa sanoa et ensiodottajalle KUULUU se eka lääkärineuvola ja sisätutkimus ihan ilman muuta. Pyhät päärynät sentään... Tekis mieli pinkasta barrikadeille tästä. :kieh: Mut onneks olit tiukkana asias kanssa, sitä nyt ei tartte pätkääkään häpeillä...

Lisäilen teidät uudet tässä taas listalle! :flower:

mama-L ja Bebs joka tälläkin hetkellä pyllertää masussa menemään. :heart:

 
Nyt nopsasti omaa napaa. Kääk, mulla on huomenna lv-punktio taysissa. Voitteko sen jo läpikäyneet kertoa, kuinka kauan siihen menee aikaa? Jäädäänkö johonkin käyriin makoilemaan vielä punktion jälkeen tms.? Toivottavasti mekin saadaan tulokset (hyvät sellaset!!) yhtä nopsaa ku KeuKeu :)
 
No onpas meitä lv-punktioon Taysiin komennettuja monta! Kiitos Discoverylle ja KeuKeulle kokemuksiensa kertomisesta, minulle soitettiin tänään ja punktiopäivä on 10.5. Neuvolassakin lohdutti että tulokset tulevat nopeasti (ilmeisesti viikon sisällä) ja ettei tuo meidän vauvan niskaturvotus ole pahimmasta päästä. Niin, mutta silti alan olla aika väsynyt jo kaikkeen. Tuntuu että jään joka tarkastuskäynnillä kiinni jostakin: korkea verenpaine (on aina), sokerit koholla, niskaturvotus ja kohta 9 viikkoa kestänyt huono olo. Paino on pudonnut ainakin viisi kiloa, sen varmaan voi lukea positiivisiin seikkoihin. :)

Tsemppiä Tarelle huomiseksi, kerro sinäkin sitten kokemuksesi!

Sosuli ja öttiäinen 13+ (en ole edes tarkoista päivistä selvillä..)
 
Hei!

Tatara: Älä välitä... ne osaa tk.ssa olla joskus tosi tympeitä... ihan hyvä että soitit ja varasit ajan!!

Zeena: Hyvä et asia lähtee nyt etenemään ja sait apua!

Tare: Tsemppiä huomiseen!

Mulle on nyt sit varmaan tullut reikä hampaaseen... Yritän saada aikaa hammaslääkäriin... Onko teitä koskaan puudutettu reikää paikatessa raskaana ollessa???? Mietin tässä just et pitäskö olla ottamatta koko pudutetta mut se varmaan sattuu... mut ehkä sen kestää... en tiedä kun aina puudutettu!

Kultasiipi & Pikkuruinen 16+5
 

Yhteistyössä