~LOKAKUUN lapset **2010** kesäkuussa <3~

Anteeksi etten kerkiä kommentoimaan muitten kuulumisia, mutta on pakko tuulettaa koska olen niiiiiiiiin onnellinen sukulaispariskunnan puolesta, jotka viime yönä saivat pitkään kaivatun lapsen, pojan :heart: Ensisynnyttäjä ja synnytys kesti 5,5 tuntia :eek:

Ja huomenna pääsen katsomaan tuota pikkuista "koeputkipoikaa"Ihanaaaaaa :heart:

P123 22+3
 
Kultasiipi :hug: Tuu kertomaan mitä tohtori sanoi. Pakkohan tohon on joku ratkasu löytyä?! Ja Zeenalle myös :hug: Vähän väsähtäneen olosta väkeä täällä tänään.

Me otettiin muuten nyt If:ltä se odotusajan-/vauvavakuutus. Kirje on postissa. Otin sen tarkoituksella ennen tiistaina olevaa rakenneultraa kun siinä terveysselvityksessä kysyttiin että onko "ultrassa kiinnitetty huomiota johonkin". Tähän varmaan kun vastaa kyllä niin sitten kaikki siihen liittyvät asiat rajataan vakuutuksen ulkopuolelle vaikka mistään vakavasta ei olisi kysymyskään.

Eli siis muuten 4 yötä ultraan!

Sofiia yhä 19+3
 
Dääm, Discovery niimpäs onkin! Ja siitä huolimatta jos nostaisit nyt sen yelin vielä isommaksi, niin sit pitäis vielä huomioida että se 6kk aikainen yel ois 20% suurempi, eli ei riitä että se sen hetkinen olisi 20% enemmän kuin 2008 vuonna. Eli jos nyt nostaisi kesäkuusta alkaen yelin ja syyskuun alussa alkaa vr, niin huomioitaisi yelit kuukausilta maalis-elokuu 2010, eli maalis-toukokuulta huomioitaisi se pienempi yel, kesä-elokuulta isompi ja näiden yhteistyötulo pitäisi olla yli 20% enemmän kuin 2008 työtulo.

Huh että on hankalaa, normaalia palkkatyötuloa käytettäessä se on vielä suht ymmärrettävä tuo 6kk tulo, mutta tämä menee monimutkaiseksi. Sitten tietysti vielä kun on työtuloihin palkkakertoimella tarkistukset ja tulonhankkimis-kulujen vähennykset niin :headwall:

Vaivasi koko päivän tämä asia, onneks sai nyt selvää ettei mene viikonloppukin vielä pähkiessä :D
 
ultrassa oltu ja vastasi viikkoja täysin :heart: terve,ei mitään poikkeamia....

ja se olis sitten kolmas poika kuten vähän uumoilinkin..... :heart:

eli MAMA-L Mulle saa laittaa poikalupauksen :heart:

sutulii 20+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ezziina:
painoa oli tullu 160g/vko. eli täytyy taas kiinittää enemmän huomiota siihen mitä syön! Ei tuu ole helppoo ainakaan nyt viikonloppuna kun ois parit ylppärit...
Siis minen nyt oikein ymmärtäny :D Miksi pitää kiinnittää enemmän huomiota siihen mitä syö? o_O Vai onko taustalla reilusti ylipainoa tai RD? Ku toihan on tosi pientä painonnousua.

Imetysliiveistä Isompia imetysliivejä oon katellu näiltä sivuilta: http://www.belua.fi/index.php?page=shop.browse&category_id=38&option=com_virtuemart&Itemid=29&lang=fi

http://www.lumingerie.fi/PublishedService?file=page&pageID=3&action=view&groupID=327

nukkumisesta siis eikai kukaan nyt vauhkoile siitä missä asennossa nukkuu? :eek: Ainakin miulle on jokapaikassa sanottu aina että missä tahansa asennossa voi nukkua, mikä tuntuu hyvältä. Ja harvemminhan ihminen pystyy nukkumaan asennossa jossa on paha olla.

Menhit ja Mr. Hyde 21+6
 
Moikka! En ole täällä palstaillut aikoihin mutta vointini on ollut ollut hyvä edelleen. Eipä valittamista. Viikkoja nyt 18+4 (neuvolan mukaan 19+1). Vauvan liikeitä moon tuntenut viikosta 16 alkaen mutta kovin hentoisia vielä ovat, eikä joka päivä tunnu. Seuraava neuvola on juhannuksen aatonaattona, jolloin Kela-asiat, sitä viikko ennen on rakenneultra Tyttöolo mulla on ja unissakin synnytän vain tytöjä, saa nyt nähdä sit kumpi tulee. Laskettu on menkkojen mukaan 28.10.
 
En oo kauheesti kirjotellu ku oon ollu tosi kiireinen.
np-ultrassa kävin pari viikko sitten kaikki oli hyvin :heart: huuuh
vastasi hyvin viikkoja ja muuten tytöllä kaikki hyvin.. mul itelläni on ollu ongelma ton anemian kans hb se oli viimeks 78 vaikka vedänki rautaa en yhtään tiiä miks se ei imeydy :( Lääkäri sano et kuukauden kuluttua pitäis mitata uudestaan toi hb jos ei lähe nousuun joudun sairaalaan jotta ne laittaa rautaa suoraan suoneen harmittaa vaan niiin pirusti.

Onks muuten kukaan joka odottaa ensimmäitä niin ostanu viel esim pinnasänkyy jne..?

Aaliyah&rinsessa 21+1
 
Menhit Olen ihan samaa mieltä, kyllä unissaankin jos oot huonossa asennossa niin osaat siitä kääntyä, ei kukaan voi/pysty - nukkua jos on paha olla. Minäkään en tajua nyt tota nukkumishommaa,rupes naurattaan kun mietin että missä vika kun meikä nukkuu vieläkin mahallaan :LOL: Ja niin nukuin kylä Vienostakin.

Mies se lähti taas tontille, nyt meikä ottaa ton kahvikupin ja nautin hiljaisuudesta niin kauan kun sitä kestää :D

Heidi ja Mörkky 23+3.
 
Huomenta kaikille =)

Miehen ammatista: Mulla on "samanmuotonen" ukkeli täällä kotona kun heikulle. Aito putkimies :heart:

nukkumisesta:
Täälläkin nukutaan just siinä asennossa missä parhaalta tuntuu. Enää ei tunnu kivalta nukkua mahaltaan, vaikka aiemmin nukuin aina niin. Nykyään paras asento on vasemmalla kyljellä.

Asumisesta:
Me asutaan vanhassa omakotitalossa, jota remppaillaan pikku hiljaa. Viimeisin on vessaremppa, joka valmistui just. Seuraavana saunan kimppuun :D Neliöitä 120m. Oma huonen tulokkaallekkin on valmiina, kunhan sen aika tulee.

Nyt en muista mitä kaikkea piti kommentoida, mutta mukavaa viikonloppua kaikille!! =)
Ukko läx kaverinsa polttareihin hetki sitten ja minä lähen kohta toisen "siunarussa tilassa" olevan kaverini kans tuuriin =)

Hoikkalori ja rusina 23+0 POKS!!
 
Hauskaa lauantaiaamua kaikille!

Nautiskelen tässä aamukahvista ja rauhasta, kun ei tänään tarvinnut lähteä töihin. Maanantaina sitten taas..

sofiia Sitä mie täällä just pähkäilen, että onko se semmonen osittainen painontunne alavatsalla harkkari vai ei. Toisaalta, en kyllä oo huomannu sitä semmosta "vanne-puristaa-oloa" enkä sitä, että se tunne alkaisi ensin ylempää ja siirtyisi alemmas. Oon vähän huolissani juuri sen takia, kun olen lupautunut kesätöihin elokuun loppuun asti ja toivon kovasti ettei alkaisi vielä kovasti supistella jne. tulisi muita ongelmia. Välillä oon tosin nyt yhdistänyt sen osittaisen painontunteen siihen, että asukas on liikuskellut siinä aika pinnassa..Mutta mene ja tiedä sitten taas :D

aaliyah Me ei olla vielä hankittu yhtään mitään :) Pari vaatetta on valmiina ja tiedetään, mistä sänky saadaan, mutta muuten veikkaisin, että oon sitten syys-lokakuussa kauhealla kiireellä etsimässä loppuja tavaroita :)

Miekin olen nyt sitten huomannut tämän tapumuksen "lehmäilyyn".. Hassua, että jo ns. näin aikaisin alkaa tapahtumaan, kun mulla ei ole tuo pulivälikään vielä rikki..
Meidän pienellä oli eilen aivan mahdottoman aktiivinen päivä :heart: Osan päivää vaan makasin sängyllä ja pidättelin naurua, kun pieni mylläsi ja potki erityisesti selkäänpäin..melkein voisi sanoa, että se kutitti :)

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Lavelyn 19+5
 
Täällä on asukas asettunut sellaiseen kulmaan mahassa että potkut alkoi yhtäkkiä tuntua ja NÄKYÄ aika reilusti ulospäin =) Oon ollu ihan ihmeissäni ja vaan makaillu sängyllä ja kattellu heiluvaa mahaa. Mies on ollut kovin pahoillaan kun ei ole päässyt tutkimaan mahaa, mutta onneksi on taas viikonloppu ja pääsen kotiin ja maha tutkittavaksi B)

Lavelyn ja Aaliyah Tänne on hankittu tasan vaunut, jotka nekin siksi että ostin kaverilta joka tarvitsi rahat nopeasti tupliin. Saadaan anoppilasta korisänky, joka on ollut käytössä miehellä ja kaikilla hänen sisaruksillaan. Oikein perintökalleus siis ;) Vaatteita en oo viä ostellu, enkä oikeen ees tiä millaset olis hyviä ja käytännöllisiä. Varmaan tarvii kokeneempia konsultoida ;)

Miesten töistä kyseltiin. Täällä parempi puolisko on esimiehenä metsänhoitopuolella eräässäkin metsäalan suuryrityksessä. Puunhalaaja siis :heart:

Ensiviikon rakenneultraa odotellen, Ulla Unelma ja Napero 19+4
 
Tuosta nukkumisesta. Normaalioloissa lempiasentoni on mahallaan nukkuminen. Nyt ei ole onnistunut enää useisiin viikkoihin. Selälläänkin tulee huono olo. Nukun siis jommalla kummalla kyljellä. Parina viime yönä neiti on kyllä alkanut potkia jo kyljelläänkin ollen etenkin, jos vähän sellainen puolittain vatsa-kylkiasento. Kyllä liikkeet ovat selkeästi voimistuneet viime päivinä.

Nyt on jo välillä ollut vähän hankala istuakin. Olen lyhyt (156 cm) ja painaa jo välillä kylkikaarta tämä pötsi. Ja vielä olis neljä kuukautta !!!

Meillä on hankittu tai on ennestään jo lähes kaikki. Tilasin Saksasta ihanan kehtosängyn. On vielä tietenkin kasaamatta. Yhden paketin huusin eBaysta Jenkeistä. Söpöjä vähän erilaisia vauvanvaatteita mitä Suomessa. Ostin niitä kyllä jonkin verran, kun kävin hiljattain paikan päällä. Harmi, että Thaimaassa käydessäni en tiennyt vielä sukupuolta. Siellä olisi ollut niin ihania tyttövaatteita. Totuus on kuitenkin se, että tiettyihin käytännöllisiin vaatteisiin mieltyy ja niitä pitää ja osa epäkäytännöllisimmistä jää lähes käyttämättä.

Menhit tuolla toisella nettisivulla oli ihan kivannäköisiä mammaliivejä ja koko ainakin riittää...

Discovery 21+6







 
Alkuperäinen kirjoittaja aaliyah:
Onks muuten kukaan joka odottaa ensimmäitä niin ostanu viel esim pinnasänkyy jne..?

Aaliyah&rinsessa 21+1

Me ollaan tilattu vaunut ja sitten kaukalo saatiin tutulta... Vaatteita oon ostanu maltilla ja niitäki saanu muutaman. Äitiyspaketin tosiaan hain eilen postista, siinä oli ihan kivoja vaatteita!

Täälläkin vähän mietitty, että mitkä vaatteet olis sitten hyviä/ käytännöllisiä jne... Ja kun sukupuolta ei tiiä niin värit on sitten rajatut...

Kuinka paljon pienimpiä vaatteita tarvitsee?? Kaikki sanoo että ei kannata hommata paljon, mutta mikä on sitten sopiva määrä?

Lara- ja Nuna rv24+2
 
huomenta huomenta.. :whistle:

Nukkumisesta kyseltiin. Itse olen vannoutunut mahallaan nukkuja, muut asennot eivät vaan käy. Toistaiseksi olen vielä pystynyt välillä nukkumaan masullaan, ehkä hiukan kyljellään, mutta suurimman osan yöstä kyljellään, jolloin paikat puutuu ja saan huonosti unta.

Potkuista..Täällä oli muutama, jotka niitä eivät vielä ole tunteneet, olen samassa veneessä. Istukka on edessä, ja se seivaa hyvin nuo kaikki. Onneksi ei tarttee olla huolissaan, vaan neitonen kuitenkin aktiivisesti ultrassa liikkuu, minulle asti nuo potkut ei vaan tule :)

Mihin aikaan teillä on navat alkaneet pullahtelemaan, jotka ovat aikaisemminkin synnyttäneet?

Eilen soitteli päivystyksen hoitaja, joka minua silloin ke tutki. Näytteistä oli kuulemma löytynyt B-streptokokki, joka ei muuten mitenkään kuulemma mihinkään liity, mutta synnytyksessä olen antibioottitipassa? Onko muilla tästä kokemusta?

Supparit ovat rauhoittuneet jonkin verran, kun on saanut vain levätä. Verenpaine on laskenut liian alas, 120/72 on aika lähellä totuutta, joten jouduin puolittamaan lääkitykseni :D Mikään ei koskaan tunnetusti onnistu kerralla, ainakaan mun kohdalla!

Hauskaa lauantaita kaikille :heart:

-pokermama ja tyttö-ötökkä POKS 21-
 
pokermama Mulla ei oo koskaan napa pullahtanutkaan vaan oli ihan samannäkönen raskauden alusta loppuun, ja veikkaan ettei tuo tuosta mihkään myös nyt pullahda. Myöskään linea-negraa ei tullu viime raskaudessa eikä varmaan tässäkään. Mä olen niin vaaleahipiäinen että sen kyllä erottaisi jos mulla sellanen olisi tullut viiimekskin :D

Nyt kahvia, mä nukuin äskön 2 tuntia tosta vaan, voi kun nyt alkais se rautakuuri auttamaan, on kauheeta ku oot yksin kotona ja väsyttää vaan niin vastuuta et voi edes sille toiselle sysätä tosta lapsesta nyt.. :headwall:
 
heikku eikun mietin vaan, että tänään napaa tutkaillessa huomasin, että se "kuoppa" on kadonnu lähes olemattomiin, ja se on kohta jo tulossa sieltä ulos :D Ei mua kyllä yhtään haittais, vaikka pysyis siel, en tee pullistuneella navalla mitään.

Hitto, meillä on hirmuinen muuttohässäkkä täällä kesken, ja tuntuu pahalta vaan ohjailla miestä pakkaamaan tavaroita. Toisaalta, ei se kyl tee niin pahaa mitä odotin ;) Ja kyllä mä itsekin jotain pakkailin, muttei kestä yhtään rehkiä, pakko levätä. Kunpa nyt vaan pääsis pian muuttamaan ja asettumaan aloilleen.
 
Lara tuo pienten vaatteiden määrä riippuu ensinnnäkin siitä, että minkä kokoisen lapsen synnyttää. Minulla toinen lapsi oli niin iso, ettei 50 senttiset mahtuneet ollenkaan. No toinen ääripää oli keskonen, jolla oli pituutta 42 cm ja kova työ hankkia keskosten vaatteita. Tällä pojalla menivät tietenkin pitkään nuo 50 cm:n vaatteetkin. Sitten vaikuttaa se, kuinka paljon lapsi pulauttelee. Jos on kova pulauttelija, niin tarvitsee tietenkin enemmän vaihtovaatteita. Lisäksi tulee huomioda, että onko kuivausrumpua käytössä. Toisaalta vaatteet ovat niin pieniä, että täyttä konetta varten saa kerätä vaatteita päivätolkulla. Sellaiset kolme vaihtovaatetta per päivä on riittävä. Oma siisteyskin ratkaisee eli kuinka helposti vaatteen vaihtaa... Tästä voi jotain laskeskella.
 
Pokermama mieki oon nyt vähä huono vastaamaan siun kysymykseen, kun ei esikoisestakaan missään vaiheessa napa pullahtanu, ja tuskin nytkään, mutta odotuslehdestä luin että monella alkaa tässä vaiheessa jo napa pullahtamaan! :D

Menhit ja Mr. Hyde 22+0 *POKS* :heart:
 
Hui Hrranjumala mitä vauhtia tänne tulee kirjoituksia...

Mä olen viettänyt loppuviikon sairaalassa nuorimmaisen kanssa (1v5kk). Veriripuli, kuume jne... Oli kyl hyväs kunnos, siis lähinnä, että ei kuivumisen vaaraa tms, mutta pahat oireet. Eilen saatiin sitten syy selville; Salmonella!!! Ja päästiin kotiin. Ei ole taudille muuta selitystä, kuin että pikkunen pistänyt ulkona jotain suuhunsa... linnunkakkaa?? Mä olen soittanut varmaan sata puhelua, neuvolaan (voisiko mahdollinen tartunta/oireeton kantajuus vaikuttaa raskauteen), työterveyshoitajalle (olen itsekin sairaalassa töissä ) jne jne... No mutta, muilla perheen jäsenillä (meitä on 9) ei ole oireita ja vain oireiden tultua tarttee näyte antaa. Tauti paranee itsestään ja pysyy kurissa (ei leviä muihin perheen jäseniin) hyvällä hygienialla. Raskauteen/sikiöön tauti ei vaikuttaisi, vaikka saisin tartunnan, mutta jos se olisi lähellä synnytystä, voitaisiin synnytystapaa joutua miettimään... Onneksi kuitenkin vasta puolessa välissä.

Huh huh... No, nyt on koululaisten lomat alkaneet ja siitä nauttikaamme...

rakuuna 19+6
 
Lauantaita kaikille!

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :) Ja paljon tsemppiä sitä tarvitseville!! :hug:

Signature ihanan mekon olit bongannut! Tuollaiselle kyllä varmasti käyttöä löytyisi!

Täällä vielä piinaviikko jatkuu.. ensin ajattelin mennä töihin, kun olisi viikonloppu ollut työvuoroja..Päätin kuitenkin sitten olla menemättä, kun siellä olisi joutunut vastailemaan vauvaan liittyviin kysymyksiin, kun vain yksi työkavereista tietää tämän viikon tapahtumista. Sain onneksi neuvolasta vielä saikkua. Tänään vietettiinkin miehen kanssa kaksin laatuaikaa ja käytiin pelaamassa minigolffia ja syömässä ulkona. Saatiin näin vähän muuta mietittävää.

Minulla myös ne kuuluisat liitoskivut ovat alkaneet vaivata. Lonkat on tulessa ja kävely on "ihanan" vaappuvaa.. En kyllä enään uskalla lähteä minnekään ilman tukivyötä, jos sillä vähän edes saisi kipuja kuriin.

Miesten ammateista kyseltiin.. täällä myös löytyisi yksi "nörtti" lisää. Mies on ohjelmistosuunnittelija ja opiskeli juuri viime vuonna itselleen ylemmän ammattikorkeatutkinnon perustutkinnon päälle. Mies onneksi ymmärtää myös kaikkien teknisten juttujen päälle, kun meikäläinen ei niistä mitään tajua. :)

Palailen alkuviikosta kertoilemaan (toivottavasti hyviä!) uutisia..

Hyvää viikonlopun jatkoa mammat!

Minkuli ja pikkuheppu 20+6
 
poksPOKS 23+0!! B)

tänään ollut kiva päivä, mun äiti ja sisko miehensä kanssa tuli kyläileen ja nyt sit vielä jäi äitini lapsenvahdiks ja seuraks viikonlopuksi,joten minä ja mies hilppastaan leffaan! =) jeee :p

noonie+plikka 23+0
 

Yhteistyössä