~LOKAKUUN lapset **2010** kesäkuussa <3~

KeuKeu,mulla on istukka osittain kohdun sisäsuun päällä ja 5.8 menen äippäpolille ultraan sitä varten.

Neuvolassa käyty,kaikki ok. Hemppa se vaan nousee hissukseen,nyt oli 106 ja raudan syönti jatkukoon. Syökö joku rautaa nestemäisessä muodossa? Maistuuko kamalalta? Voisin testatata sitäkin,josko imeytys paremmin mut yöööööööök,jos on ihan hirveen makusta.

Nimiasiaa..mietitty on mut ei yhtään "helmeä" ole vielä kohdalle sattunut. Esikoiselle oli nimi valmiina,Silja tai Saana mut eihän se näyttänyt kummaltakaan. Sairaalassa keksin sit et täähän on ilmiselvä Elli :) Nyt pitäs joku kiva vanhantava pojan nimi keksiä..vinkkejä??? :)

Kävin hoitamassa äippäloma asiatkin kondikseen ja ilokseni sain kuulla saavani palkan 3:lta ekalta kuukaudelta,jeeee! Tosi kiva,koska nyt oon ollu jo pitkään pelkällä kotihoidontuella.

t 77 ja pikku-ukko 23+0
 
Onnittelut Heikku ja Mama-L :flower:

Paljon ootte taas kirjotellu, hyvä kun perässä pysyy! :)

Joku oli kirjotellu ainakin Emman jule twin tuplista tuolla jo vähän aikasemmin. Itekki niitä kurkkasin kun ovat edulliset ja ihan näppärän näköset mutta ne ei oo todellakaan kovin isot makuu- ja istumatiloiltaan. Meilläkin kun on pitkä poika niin jouduin unohtaan nuo koska ei mahtuis niihin kovin kauaa. Niissähän kun on tosi pieni se jalkaritilä. Nyt oonkin päätymässä Carenan double swingeihin niiden mittojen vuoksi. Sinne menee isompikin lapsi kyytiin kun jalkatilaa riittää. Meinasin ne jo tilatakkin mut aattelin et suotta niitä vielä otan tänne säilytettäväks, joten täytyy malttaa hetki vielä.

Nimistä meille kun tulee kolmas poika niin rupee nimet oleen vähän vaikeessa. Kaks ensimmäistä poikaa alkaa A-kirjaimella ja nyt pohditaan jatketaanko samaa linjaa vai vaihdetaanko kirjainta. Yks kiva nimi meillä olis tiedossa A-kirjaimella mut ois myös yks joka alkais V-kirjaimella. Mun miehenkin nimi alkaa A-kirjaimella ni mietin et oisko ihan kiva jos ois muutakin kirjainta...Mitä tuumaatte?

Kummeista nekin rupee oleen tosi vaikeet päättää. Miehen sisko on jo kyllä pyydetty eli yks varma tapaus on. Isommilla pojilla on toisella kolme kummia ja toisella 4( joista 2 epävirallista) eli ainakin kahta pyydetään vielä. Päätöstä on varmaan turha odottaa hetkeen ja toisaalta ei kannata hätäillä noiden päätösten kans kun mieli voi muuttua vielä.

On ollut kyllä niin vaivatonta ja helppoa taas tääkin raskaus että on mukavaa aikaa mulle :) Mutta toisaalta kyllä se olo ehtii taas huonommaks ja tukalammaks tulla että pitää osata nyt nauttia tästä. Liikkeitä tuntuu nyt joka päivä eli sitäkään ei tarvii enää stressata. Suunnitellaan miehen kanssa 4v hääpäiväks heinäkuussa jotakin pientä reissua kahestaan eli jotain kivaa odotettavaa tiedossa.

Mukavaa uutta viikkoa kaikille, voikaahan hyvin!! :heart:
hömpiäinen 21+5
 
Heikku Oikein hyvää syntymäpäivää :flower: :flower:

nimistä
Esikoisesta EKKS halus hätäkastenimet jo np-ultraan mennessä, nytkin kun täyttelin netissä tota esitietolomaketta, niin tais siinä olla paikka hätäkastenimille.
Meillä ei pojalle vielä nimeä ole, tai no kolmas nimi on, kun tytölläkin on tää tietynlainen kolmas nimi :D Tytölle ois ollu tusina ihania nimiä mielessä, mutta pojalle ei. Kaikki tuntuu kalskahtavan kummalle suussa tai tuovan mieleen jotain katupulsuja |O Ollaan varmaan ihan kusessa sitten ristiäispäivänä :ashamed:

Menhit ja Mr. Hyde 23+2
 
onnea heikku!

mä en nyt ihan kokonaan oo jaksanut lukea viikonlopun aikana tullutta tekstii, pikasilmäyksellä vaan... :ashamed:
palattiin joku aika sitten mummolareissulta, jossa oli kaks päivää sukulointia ja juhlimista, nyt väääähän väsyttää. sain flunssankin hommattuu itelleni mut onneks pojalla meni ohi pikkunuhalla se.

autosta: ei oo enää kun täällä kaupungissa ei oo oikein tarvetta.metrolla/ratikalla/bussilla kulkee,tai sitten pummitaan kyytiä vaareilta pidemmille matkoille :kieh: oli aiemmin joku suzuki swift ja sitä ennen en muista mikä,joku miniauto kanssa, niillä ei paljon rattaita tai lapsia oltas varmaan kuljeteltu... haaveissa tosin on auto, mies tykkää kovasti amerikkalaisista, mut eihän tässä talossa oo ees autotallia, pitäis tonne hakaniemen torin alle roudata tai sitten etsiä aina katuparkkeja.

kummeista: me ei kuuluta kirkkoon mutta pojalla on haltijakummeina mun veli ja sisko puolisoineen. tälle tytöllekin aateltiin tottakai haltijakummit pyytää, ongelmana vaan nyt se että kuka sit olis sopiva kummiksi, siis joka oikeesti jaksais pitää yhteyttäkin sitten tähän tulokkaaseen... :|

äh nyt väsyttää niin että oisko pieni lepohetki paikallaan.. suuren suuret halit taas kaikille ja onnittelut poksuville :D

noonie+plikka 24+2
 
Sori, kopioin teille saman minkä jo tuonne toiseen ketjuun laitoin...

Rakenneultrassa käyty =)

Voi että mua jännitti aamulla älyttömästi, oikeastaan pyöriskelin koko yön. Ja ihan turhaan; kaikki oli loistavasti =)
Pippeli siellä kätilön mukaan vilahteli, joten kyllä se mun aavistukseni taitaa olla oikeassa..tosin hän muistutti, että sukupuoli selviää lopullisesti vasta synnytyksessä =)
Koko oli viikon verran edellä edelleen, joten ei onneksi mun sokrut ole kauheasti vielä ainakaan kokoon vaikuttaneet.

Kyllä mä olen nyt helpottunut, pääsi itkukin sen takia...ja vielä keskellä kirkasta päivää kahvilassa..on sitä vaan hassu :ashamed:

T. Unna ja Toivo 21+3
 
ja toivotaan että se eilinen limailu olisi siinä..

ihana TARE tuo sun isäsi <3 :)

huoh.kaikenlaisia ihmisiä tähänkin maailmaan mahtuu..miehen äidin kimppuun oli käyty; tönäisty ja nyt hänel on tikit päässä ja rassu on aivan järkyttynyt tapauksesta ja joutuu olemaan evakossa kotoaan kun pelkää tietysti. Rauhottaviakin on ilmeisesti saanu. Soitti ja kerto mulle itku kurkussa ja silti oli huolissaan musta,etten ite vaan ala sitä stressaamaan. Tää tapahtui siis lauantaina ja nyt vasta uskalsi kertoa!! Ilmeisesti pelkää mun miehen reaktiota joka on nyt kyllä niin menossa vetämään sitä ukkoa turpaan ja vaikka mitä,MIKÄ OLISI IHAN OIKEIN sille kun alle 40v ukko käy 65v huonokuntoisen naisen päälle!!!hitto että suututtaa!!mies lähtin nyt heti sitten bellankaa katsomaan äitinsä vointia ja toivottavast saa puhuttua tänne hänet,ettei tarvi "muiden nurkissa" pyöriä..joops.että tällasta tällä kertaa :(

Emmabella&tyttö24+3
 
oltiin tipahdettu toiselle sivulle.....ei meinannu löytää....

täällä sataa taas....ja viime yö meni ihan pyöriessä kun kuopus ja koirakin oli tukkinut ittensä sänkyyn :D

Eilen taas mietin mitä vanhemman lapsosen päässä pyörii,niin kiltisti lähti viemään narttukoiraamme ulos jolla siis juoksut ja pöksyt jalassa....ei muistanut sitten että nuo housut piti ottaa pois vaan koira oli tehnyt asiansa sitten housuihin,raukka.....joutui heti pesulle sisälle päästyään :D

tänne ei oikeestaan mitään uutta...huomenna neuvola,tohtorin.....

ja juuri kun pääsin sanomaan että vaaville en nyt kamaa enää keräile niin mieheni sisko toi monta laatikollista vaatetta ja yhdet matkarattaat yms.sälää....huoh....ei tässä muuten mitään mutta kun kaikki pitää sitten käydä läpi ja pakata ja........
no eiköhän tää tästä......

sutulii 21+6
 
Sofiia, mulla on alavatsalla terävää, viiltävää kipua ollut tässä muutaman päivän ajan. Ei kuitenkaan tuollaista kuin sinä kuvasit. Tämä minun kipu tuntuu eniten liikkeellä, mutta myös istuessa. Hieman huolestuttaa. Pissan alustava vastaus oli puhdas, tänään pitää kysyä viljely. Tämähän voi olla kohdun kasvuun ja ligamenttien venymiseen liittyvää kipua, mutta mistä tiedän, että se on normaalia?
Lisäksi mulla on kipua oikealla puolella kyljessä/selässä, suurinpiirteinen munuaisten kohdalla. Se kipu on jomottavaa, sitäkään ei tunnu koko ajan. Tämä on nyt jatkunut lauantaista asti. Huolestuin jo, että onko virtsatietulehdus noussut munuaisiin, mutta silloinhan tossa plv:n ekassa tuloksessa olisi jotain näkynyt... Kerran minulla on ollut munuaisaltaantulehdus, silloin selkä tuli kipeäksi samasta kohdasta kuin nyt, mutta mitään muuta oiretta en tunnistanut. Kipu oli tosin paljon kovempi kuin nyt.
Kohta soittelen neuvolaan, että kannattaako käydä näyttämässä lääkärille.
Ystävä kyseli, että onko ne supistuksia, mutta enhän minä osaa sanoa...

Nytkö ne vaivat alkaa?
Heilo 24+2
 
Huomenta Mammat Kalliit!

Heilo, mulla on samanlaisia oireita. Jos liikun liian nopeasti, niin alamahhan tulee pistävä kipukramppi. Pitää hetkeksi oikaista, että mennee ohi. On semmonen kipu, että pitää huohottaa. Tuota alamahaa ja selkää jomottaa aina iltaisin jos ei ole välillä ehtinyt pötköttää. Mulla on jokaisessa raskaudessa otettu tulehdusnäytteet myös ne pumpulipuikkotestit. Koskaan ei mitään ole ollut ja nämä oireet on justiin samanlaisia kun aiemminkin. Luotan siihen että liittyvät kohdun kasvamiseen ja lantion löystymiseen. En usko että nuo mitä kuvailet niin on supistuksia. Ne ensimmäiset supistukset tuntuu usein puristavilta, kuin kohtu tiivistyisi hetkeksi. Se tuntuu silloin helpommin käteen.

Kummeista, meillä alkaa olla kummeista pulaa. Lisäksi yksi on kieltäytynyt kunniasta ymmärrettävistä syistä. Meilläkin on jo 6 kummilasta omien lisäksi niin, että juhlissa piisaa :) Nyt viime vuonna tein kummilapsille kakun koristeita ja kakkuja synttäreille. Ne oli mieluisia. Mutta tosiaa meidän kaikki sisarukset ja lähimmät ystävät on käytetty jo. Enkä kehtaisi kysyä sellaisilta joilla kummilapsia on jo lähes 10... Joku strategia olisi nyt luotava!

Unna, Onnittelut mukavista ultranäkymistä :) Mulla on Unna niminen kummityttö!

Eilen soittivat sieltä lasten neurologiselta, että huomenna on jo aamusta sinne aika. Tosi hyvä, että pääsee sinne kyselemään kaikki miletä huolestuttavat asiat. Yritän laittaa paperille, että muistan kaiken.

Kaikkea Hyvää,

Noora ja Vilja 21 poks poks!
 
Minoon niin ihastunut mun mahaan.. Oon jo monta päivää peilaillu sitä, et miten se voikaan olla niin kaunis.. :heart:

Ihana päästä ensi viikolla käymään pohjosessa vanhempien luona. Mitenkähän sitä niin ikävöikin äitiä aina raskausaikana erityisesti ja varsinkin kun on just synnyttänyt.
Vaiks muuten ollaan otettu yhteen ihan säännöllisesti, ollaan vissiin sen verran samalaisia (valitettavasti) ärsytykseen asti.

Mites muuten, mua kiinnostais ihan ammatinkin puolesta, et miten teiän iho ja hiukset voivat?
Mulla iho on ollu ekan kolmen kuukauden jälkeen ruutikuiva, ei oo vielä sellasta kosteusvoidetta vastaan tullut, mikä pitäis koko päivän/yön ihon kimmosana. Illalla usein öljyän kasvot oliiviöljyllä tai ceridalilla.. oikeen romantiikantappoa, kun mies voi peilaa oman kuvansa iltapusuilla :LOL: :LOL:
Hiukset ovat ihan mielettömän hyvässä kunnossa. Ehkä pienoinen hiuspohjan kuivuus/arkuus vaivaa ajoittain, mut hiusta on paljon, eikä tarveis ees pestä joka päivä.
Mulla on kihartuneet hiukset lasten myötä pääliosan pientä suoraa kohtaa lukuunottamatta ja toivon, että tämä raskaus kihartais loputkin :p
Alkuun luonnonkihara oli pikkunen shokki, varsinkin kun leikkuutin pitkät hiukset lyhyemmiks ja ilmestyi oikeen kunnon mummokiharat.. Mutta nyt tykkään tosi paljon näistä ja toimivat kyllä paremmin pidempinä, kun laskeutuvat kauniimmin

Jahas, nyt tuli tilaukseen mannapuuroa aamupalaksi, että lähempä tästä lieden ääreen =)

:wave: Puskajussi ja Onni 24+0 :heart:
 
Puskajussi mulla on ainakin nuo hiukset tosi huonossa kunnossa. Selvä tyttömerkki. Pojilta on aina ollut todella hyvät. No, saattaa mulla tuo takana oleva hormonirääkkikin olla syynä. Iho on hemmetin kuiva, mutta sain sen verran hyvin rusketusta tuolla Thaimaassa ja etenkin Jenkeissä, että se osittain syynä. Minulla on kyllä kuiva iho muutenkin. Siitä olen ylpeä, että vaikka takana jo neljä raskautta ja yksi mammuttikaksosraskaus, niin minulla ei ole ollenkaan raskasarpia. Luin aikanaan, että johtuu perintötekijöistä. Joillakin ihon proteiinit hajoavat. Rasvauksella ja etenkään rasvan laadulla ei niinkään vaikutusta.

Iltapäivällä neuvolaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Discovery:
Iltapäivällä neuvolaan.
Meillä kans neuvola tänään iltapv. :)


Alkuperäinen kirjoittaja KeuKeu:
Onko muuten täällä porukassa muita kellä on todettu istukan olevan osittain kohdunsuun päällä? Mä jään nyt jännittämään nouseeko se siitä, kuten aika suurella prosentilla nousee. Sitten jos ei nouse, onkin ilmeisesti edessä sektio.
Mulla oli istukka edessä ja alhaalla, kuulemma siinä "rajalla", joten mennään kontrolliultraan rv. 32-34. Tulee kutsu postissa, ei saatu heti aikaa tietoon. Toivottavasti nousee, en haluaisi sektiota. Kuulemma pitäisi hyvin ehtiä nousta kun ei ollut kokonaan siinä päällä.

Oliko moni menossa 4D-ultraan? Me eka meinattiin mennä mutta nyt kun joudutaan/päästään vielä kerran kontrolliultraan niin ei taidetakaan mennä. Maksaa n. 200e ja varmaan sillekin sitten muuta menoa
:)


 
Iho ja hiukset, todella klassisesti menneet mulla näillä raskauksissa. Eli tytöstä oli tukka aivan kamala rasvoittuva reuhka ja iho muistutti lähinnä kraaterin pintaa. Kokoajan puski lisää sellasia erittäin kipeitä selkeitä hormoninäppylöitä oikein rintamana, yh vieläkin kun ajattelee... Siitä oli kyllä raskaudenaikainen hehkuminen kaukana ellei naaman punasuuden hehkuntaa lasketa. Ja tässä taas (poikaa lupailtu) iho on pysyny niin loistavana kokoajan et täytyy oikein ihmetellä, samoin hiukset. Tosin klassiset pahoinvointioireet meni toisinpäin, tytöstä ei ollu mitään ja tästä ensimmäiset 3 kuukautta yökötti jatkuvalla syötöllä. :D

MinkuK me ei mennä 4D:hen. Tytöstä käytiin kun jkl ei tarjonnut silloin vielä rakennetta joka sekin olis maksanut yksityisellä jotain 100 e pintaan. Mutta ei kyllä nyt raaski 200e laittaa... Mullakin tulossa ainakin se rv36 kontrolliultra ja luultavasti pelkopolilla ultraavat myös.

Mulla myös tollaista repimiskipua mitä Noora kuvaili (kirjotan aina automaattisesti Noora kun toi nordenskjold on niin vaikea :D). Mutta kramppi! Se kuvaa mielestäni kipua hyvin. Supparit on enemmän sellasta ihan selkeetä kiristystä ja puristusta ja tukalaa oloa kohdallani.

Kummit.. ei tietoa vielä. Sisarukset alkaa olla lopussa... Ja kaverit on niin eri elämäntilanteessa että eih... Eiköhän tässä jotain keksi. Siskoni on kyllä ilmoittanut että ottais mielellään kummipojankin. :D

Ah tänään pääseekin sitten hammaslääkäriin rentoutumaan... Hiphei. Pelottaa etten saa kunnon puudukkeita raskauden takia. Täytyy nyt toivoa et siel ei olis mitään sen kummempaa ku tuo irronnut paikka.

mama-L ja Poitsu 24+1
 
Kummeista:
Meillä on lähisukulaiset kans käytetty (siis minun+miehen sisarukset ) noilla edellisellä lapsilla. Mies ei halua kummiksi ketään kavereita. Ehdotti sitten jotain omia sukulaisiaan joita nähdään ehkä kerran vuodessa, jos sitäkään. Minä en taas innostunut siitä. Eli aika nollassa ollaan.
Mutta voisko noita sisaruksia käyttää toiseen kertaan? Onko se ihan idiootti ajatus?


Zeena 24+2
 
nordenskjold, en minäkään näitä kipuja ihan supistuksiin liittäisi. Vaikken tiedäkään miltä ne tuntuu, niin kuvittelen erilaiseksi.

Soitin neuvolaan, viljelykin on puhdas, eli voin huokaista, ettei kyseessä ole ainakaan pissatulehdus! Ja terkkari oli sitä mieltä, että kivut ovat normaaleja kohdun kasvuun liittyviä, ei kannata huolestua. Yritän siis ottaa rennosti ja lepäillä. Iltavuoroon tosin pitäis lähteä, mutta onneksi (toivottavasti) luvassa on melko rento ilta.

Iho ja hiukset on mulla ihan hyvässä kunnossa, en ole mitään erityistä huomannut. Finnejä ja muita näppyjä mulla on aina ollut jonkin verran, niin on nytkin, ajoittain ainakin. Hiukset on kyllä hyväkuntoiset ja kasvavat hurjaa vauhtia. Samoin kynnet.
 
Tänä aamuna peiliin katsoessani huomasin, et mullehan on ilmestynyt haalea linea negra! :D Aiemmin masussa kasvoi vaan tuuheasti pitkiä, vaaleita karvoja, mut nyt vielä tuo viirukin. Vahvistuukohan se vielä ajan myötä?

Omaa masun kasvua ei meinaa tajuta, mut yhdestä asiasta senkin tajuaa. Mun napa on aina ollu nätisti sisään päin ja vähän aikaa sitten se meni tiukaksi viiruksi, mut nyt sen reunat on alkanu röpsöttää ulospäin. Sekin varmaan vielä pullahtaa kokonaan ulos, kunhan tässä viikot vielä vierii. :)

Mun hiukset ja iho on samanlaisessa kunnossa, kun ennen raskauttakin. Mun hiukset on aina ollu paksut ja hyväkuntoiset. Pysyvät hyvin kunnossa, kun pesen niitä joka toinen päivä. Iho on välillä kuivan oloinen, mut toisaalta tulee mulle satunaisia näppylöitäkin. Ei kuitenkaan niin paljoa tai usein, että häiritsisi. Ihon hoitona mulla on vaan joka aamuinen ja iltainen pesu vedellä sekä iltarasvaus vartalovoiteella. ...En oikein oo jaksanut tuohon kauneudenhoitoon sen enempää tai kovin ihmeellisillä hoitotuotteilla panostaa. Hyvin menee näinkin. :)

Ei olla menossa 4D-ultraan. Maksaa sen verran paljon. Eiköhän nuo kunnan tarjoamat ultrat ja palvelut riitä meille. Meillä ei oo tosin näillä näkymin enää ultria tiedossa, joten vauva nähdään ens kerran ihan livenä, ellei jotain tässä välillä vielä ilmaanu.

Kummeja meidän ei tarvitse mietiskellä. Ei kuuluta miehen kanssa luterilaiseen/ortodoksiseen kirkkoon kumpanenkaan, joten vauvaa ei kasteta. Ei sit noita kummejakaan kysellä. Lapsella tulee olemaan varmasti muutenkin läheisiä aikuisia elämässä meidän lisäksi.

Juu, mut nyt pitäs rueta taas tosi toimiin noiden opiskelujen kanssa. Huomenna on graduseminaari, jossa oon luvannu esitellä analyysiprosessiani. :eek: Nyt siis vielä analysoimaan ja valmistelemaan huomista!


Päivän jatkoja toivotellen

Tatara ja tirriäinen 24+3
 
Hiuksista Mulla lähtee hiuksia ihan järkyttävästi päästä. |O En tajua, kun olen lukenut että raskauden aikana hiukset lakkaisivat tippumasta ja vasta raskauden jälkeen tulee "sulkasato". Mutta EI! Vienon odotuksen jälkeen tää sulkasato alkoi ja jatkuu edelleen..ei kai voi olla mistään vakavasta kyse? :/
Iho nyt on sellanen oma karmee ittensä, näppy siellä ja näppy täällä. Ja kun niitä on tullut selkäänkin, tosi kipeitä paiseitakin välillä. Kait ne on sit niitä hormoninäppyjä..

Eih, nyt täytyy lähtee kattoo, täällä kerrostalon pihalla laulaa moottorisaha ja puun haju tulee ikkunasta sisään,hmm :eek: Joku naapuri saanu yhtiövastikkeista tarpeekseen :D

Heidi ja Mörkky 24+6.
 
Enpä ole pitkään aikaan tänne mitään kirjoitellut..eli pienen pieni päivitys olisi paikallaan. Taustailen kyllä lähes päivittäin mutta olen laiska kirjoittelee.
Me kävimme Brunon luona 4D ultrassa ihailemassa poikaa :heart:
Brunon mukaan kaikki näyttäisi olevan hyvin.
Itse olen koko ajan ollut hyvässä hapessa eikä oikeastaan muu vaivaa ku väsymys. Töistä otin viikon sairaslomaa ku tuntu etten jaksa, hoitoalalla kun olen.. Eka ( ja vika? ) neuvola- lääkärikäynti on mulla heinäkuun alussa ja sitten joskus, varmaan elokuussa seuraava neuvola. Aika hyvin on näitä käyntejä karsittu sitten viime raskauden, hyvässä ja pahassa..

Nimistä ja kummeista ei vielä mitään tietoa. Ei myöskään turvakaukaloista tai muustakaan vauvatavarasta =) Onhan tässä vielä aikaa, enkä ajatellut uutena ostaa mitään sillä lapsiluku on tämän jälkeen meillä täynnä. Joten lainailen näitä sukulaisilta/ystäviltä. Tytöstä kun ei ole enää juuri mitään jäljellä - kaikki annettu pois. Paitsi sänky,syöttötuoli ja hoitopöytä. Vaatteita tulee varmaan joka puolelta niin ei niitäkään tarvitse miettiä.
Olen vähän aatellut että käyttäisin, ainakin osittain, kestovaippoja. Joten niihin uppoaa ehkä sitten vähän rahaa. Olen aika vihreä sillä alueella, täytyy vähän opiskella asiaa ja haastatella tuttuja jotka ovat kestoilleet.

Kesälomaan kaksi viikkoa ! Ihanaa !!

perlage77 + poika 24+0 POKS
 
päivää neitoset :)

anopin asiat on paremmin,tänään kotiutuu ja rikosilmoituskin on tehty ja juttu viedään kyllä lopuun asti. Olisi kyllä voinut käydä tosi pahasti pahaa osteoporoosia sairastavalle :( nomut se siitä kun ei se nyt ymmärrettävästi muita liikuta kun mua ;)

hiukset leikkasin just leuanmittaisiksi kun oli ihan KUIVAT KÄNTTYRÄT!mennyt sellaisiks tän raskauden aikana.iho on vähän rauhottunut,aika punakka edelleen :/

päätin,että kajoan säästötiliini ja ostan sen tietokoneen!ollaan aina ajateltu että ei me oikeesti tarvita,mutta on se sit 2 lapsenkaa helpompi sillä hoitaa asioita..ja mua raivostuttaa kun en pääse selailemaan vaunuja netistä ku puhelin vaan ilmottaa että liian vähän muistia!!argh!ja valokuvien jako ym. ihan skeidaa. en osta enää koskaan kallista puhelinta nää on ihan paskanmarjajuttuja :(

mikäs heikun vointi on?
 
Pöö.

Puskajussi... Unnahan on saamen kieltä ja tarkoittaa "pieni".

Mun Unna-tyttö on jo teini-ikäinen =)
Ja tunnen hänen lisäkseen nykyisin 3 muutakin Unnaa ja törmännyt olen muihinkin=) Edelleen pidän nimestä, mutta myös muiden tyttärieni nimistä. =)

Mä tunnen tosi vähän liikkeitä, verrattuna aikaisempiin raskauksiini näillä viikoilla. Mutta uskon, että suuresti vaikuttaa tälläkertaa mun täysin etuseinämässä oleva iso istukka.
Onko muita, joilla sama juttu?

Lisäksi tämän raskauden aikana olen tuntenut outoja vihlasuja ja pistoksia ylävatsassa... ??

rakuuna 21+2
 
Emmabella Täällähän tää menee eilisiä synttärikakkuja vedellessä :wave: Limoja en oo bongannut enään mutta alaselkää juilii ja tänään tuli sellanen menkkajomotus alavatsalle,mutta en ole enempää huolissani kun meni kuiteskin ohi.
Saatiin miehen kaa ihan !!hullu!! idea kun eilen yksi nainen tuli tohon meijän pihalle ja rupesi kyseleen että millastas tässä on asua ja olla ym. että hän on tästä talosta kattellu ittelleen asuntoa.. No nyt sit miehen kaa ruvettiin miettiin että hitto, jos tän myisi sille ja muuttais itte lähemmäksi sitä tonttia..

Mutta kun mun piti rauhottua!! :headwall:
 
Heeipsan keikkaa lokamammat!

Enpäs olekkaan pitkäänaikaan kirjoitellut, vaan taustaillut vaan ja lueskellut teidän juttuja :)

Rakenne ultrassa käyty muutaman viikko sitten ja poikapalleroinenhan se sieltä on tulossa :heart: ja hyvästi liikkuva sellainen!

Nimistä: Ollaan vähän erimielisiä ton miespuoliskon kanssa, se haluais jonkun tosi perinteisen ja mua ei sitten kauheesti sen ehdotukset ole napannu, taitaa tulla aikamoinen vääntö vielä..

Autosta: Mulla on kolmeovinen yaris ja miehellä sedan alfa, voi tulla ahasta molemmissa, kun karvaturilaskin vie aikamoisen tilan autosta, jossain vaiheessa vaihto farkkuun tulossa, saa nähä sitten kummasta autosta tulee vaihto.

Vaivaa, vaivaa.. Selkä vaivaa ollut jo useamman viikon sekä supistuksia.. Vielä alkais viimeset 7yötä ennen lomaa ja siirtymista päivävuoroon (joka ei yhtään houkuta, mutta toisaalta voi olla ihan fiksua jo tässä vaiheessa). Selkään kävin fyssarilta hakemassa tukivyön, joka ei kuitenkaan ole helpottanut ollenkaan. Tai kävellessä auttaa (mutta silloin ei muutenkaan ole kipuja) istuessa vyö painaa mahaa kauheasti, että ei se oikein silloin auta.. pööh.. saa nähä jaksaako nyt töissä, tää tiekkarilla istuminenkin on aika tuskan takana, mutta tuntuu niin turhalta lähtee saikkua hakemaan, koska oon siinä niin huono, ja musta tuntuu että oli vaiva kun vaiva, niin en saa kun max. 3 päivää. :/

Laitoin lyyttymispyynnön fb:n lokakuisiin..

:hug: kaikille ja toivottavasti kesäisempää säätä tähän viikkoon!

edit. milip ja muukalainen rv 22+3
 

Yhteistyössä