~LOKAKUUN lapset **2010** kesäkuussa <3~

Hellurei!

Ja terveisiä neuvolasta.. sf-mitan sain viimein tietää ja se oli 19,5 cm eli keskikäyrällä mennään.
Verenpaineet oli hyvät, pissa puhdas. Sykkeet kuului hyvin vaikka pikkuheppu kovasti yritti anturia väistellä. Saatiin kelan laput ja mulle lähete sokerirasitukseen. Saatiin myös kuulla syksyn synnytysvalmennuksesta, jota on 4 kertaa toisessa neuvolassa, ja muutenkin juteltiin synnytyksestä, ym. :whistle: Meillä neuvola vaihtuu heinäkuun ajaksi, kun oma neuvola on silloin kiinni. Onneksi vain neuvolalääkäri on silloin niin ei tarvi eri terkalla ravata. Ollaan kovasti tykätty meidän nykyisestä terkasta. Hänellä riittää aina aikaa vastailla kysymyksiin eikä ole muutenkaan mikään hosuja.

Hiukset, iho mulla on hiukset nyt pysyneet päässä ja muutenkin hyvässä kunnossa, kun pilereiden lopetuksen jälkeen tukan lähtö oli melkoista. Iho oli alkuraskaudessa tosi kuiva, vaikka en ole oikeasti kuivaihoinen. Nyt iho on jo palautunut ennalleen eikä tarvitse enää onneksi koko ajan rasvojen kanssa lotrata.

Arvista täällä on alavatsalle ilmaantunut muutama viiru, vaikka masu aika maltilla kasvanut. Taidan olla "arpeutuvaa" sorttia.

Linea negra minulla on ollut haaleana jo rv 15 lähtien. On tosin aika haalea ja yltää napaan asti.

Puskajussi hauska tuo löytämäsi raskausoire lista..tuon perusteella en ihmettelisi meidän poikalupausta..melkein kaikki oireet täyttyvät, jopa tuo miehen painonnousu. Täälläkin masuja välillä kilpaa kasvatellaan. =)

Täällä on lonkkasäryt vaivanneet ja yltyneet eilisen siivousprojektin jälkeen, joten neuvolasta pyysin saikkua pari päivää. Toivottavasti helpottaisivat pian!
Täällä on työmotivaatio myös aika alamaissa ja lomaan jo lasken päiviä..enää 9 päivää onneksi..!
Mekin haaveillaan jatkuvasti jostain lomareissusta, mutta kun laskeskelee vähän niin taidetaan ihan vaan mökkeillä. Ja onneksi mies sai hotellilahjakortin synttärilahjaksi niin sillä mennään pariksi päiväksi Vantaalle Flamingoon polskuttelemaan.

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!

Minkuli ja pikkuheppu 22+3
 
24+0 siis tänään poksista poks! :)

Enpä oo tännekkään taas pitkään aikaan käyny mitään kirjottamassa. Oon kyllä joka päivä lukenu useempaanki otteeseen. :)

Nimistä Joitaki nimivaihtoehtoja oon molemmista sukupuolista ilmoille heitelly ja mies on ollu kyllä ihmeenki samaa mieltä niistä mun kanssa, et kuulostavat kivoille vaihtoehdoille. Mitään lopullista ei oo kuitenkaa päätetty, makusteltu niitä vaan. :)

Linea negrasta Mulla on ilmaantunu se tuohon navan yläpuolelle jo aika varhain alkuraskaudesta ja nyt pikkuhiljaa tummunu, mut aika vaalea se kuitenki vielä on. Tuosta puskajussin kirjottamista kaksplussan oireista mulle passais kyllä enempi nuo poikaoireet. Saapa nähä selviääkö sitte puolentoista viikon päästä r-ultrassa et kumpi sieltä ois mahollisesti tulossa. Jännityksellä ootellaan kyllä.

Arvista/ihosta ja hiuksista Vielä ei oo ainakaan raskausarpia ilmaantunu minnekkään. *koputtaa puuta* Muutenki iho ollu suht hyvässä kunnossa, välissä vaan muutamia näppyjä pukkaa naamaan ja jos ei muista rasvailla nii kuivahtaa kyllä helposti. Hiukset on kyllä iha hyvässä kunnossa ja tuntuu et kasvaaki kauheen nopeesti, niinku kynnet ja muutki karvat. :D

Kävinpä eilen pitkästä aikaa tanssitunnillaki ja olipa ihanaa! Teki hyvää nuille alaselkäkivuille, ku sai vähä liikuntaa. Masukkiki köllötteli iha tyytyväisenä tai sitte ihmeissään masussa koko tunnin ja alotti sitte kotiin päästyä vasta omat ilta jumpat. :) Tosin nyt sitte meinannu nivunen vähä kipuilla, mut eiköhän tuo levolla taas helpota.

Ihana ku paistaa taas aurinko. Pakko lähteä kyllä ulos touhuileen jotaki. Mukavaa päivää kaikille!

HayLina ja Hippu 24+0 :heart:
 
Maj10 mulla on toi ihan sama ongelma että työt meinaa häiritä tekemisiä! :LOL:

multatassu90 ei varmaan ole helppoa pistää muita hommiin mutta yritä miettiä asiaa vaikka niin että varmasti kaikki auttavat mielellään kun syy on niin tärkeä :heart:

Ihosta ja hiuksista. Tuntuu että mikään ei ole muuttunut. Hiusten lähtö on ehkä tosin vähän vähentynyt. Ai niin ja hiukset alkaneet kihartumaan. Mistä on tullut kamala hinku saada oikeasti kiharat hiukset. Taitaa vaan olla sen verta vahvoja kemikaaleja että pitää varmaan malttaa vähän odotella.

Nappula -10. Olen miettiny että kuvittelenko vaan että mahalla on alkanut kasvaa karvoja mutta ilmeisesti en! Just semmosta vaaleeta ohutta haituvaa. Hassua. Mikähän niidenkin tarkoitus on. Lämmittää kohtua? :LOL:

Lara- jos kaikki muu on tarkastettu ja mitään ei ole löydetty niin voisko toi olla ihan vaan lihasjumi niska-hartiaseudulla. Jos päähän ei vaan kierrä kunnolla verta?

Kummit. Apua! Tämäkin tulee olemaan kamalan hankala päätös. Meillä olisi 2 ystäväpariskuntaa, miehen sisko ja minun yksi lapsuuden ystävä, jotka kaikki haluaisin ja jotain pitäisi päättää. Jaa no, tosiaan varmaan ensin pitäisi päättää että kastetanko lapsi. :eek:

Kultasiipi kä-ääk, toi on totta että kohta tosiaan ollaan jo syksyssä. Useimmilla meistä kesälomat ja kuukausi niin on jo syyskuu!

Nana09 eikös noi ole ihan klassisia närästyksen oireita? Kokeile syödä vähemmän närästävää ruokaa ja vaikka Rennietä että auttaako? Eikös Rennie ollut ihan luvallinen aine?

Se pistävä kipu alhaalla jossain alkaa vähän helpottaa pikkuhiljaa että kai se joku viaton vaiva vaan oli. Pari yötä meni pyöriessä kun ei voinut pitää sängyssä jalkoja yhdessä ollenkaan :LOL: Ai mahotonta!

Tänään oli hammaslääkäri. Ei reikiä mutta aika suuhygienistille puhdistukseen ja ravintoneuvontaan. Öö? :eek:

Käyttekö te muuten miesten kanssa neuvolassa? On tästä vissiin ollut jossain vaiheessa jo puhettakin. Olen tähän asti käynyt yksin mutta nyt tuntuu siltä että tohon ensi viikolla olevaan neuvolaan olis kiva ottaa mies mukaan.

Me saatiin tosi ikäviä uutisia koskien sukulaista. Vähän on ristiriitainen olo kun toisaalta on niin onnellinen ja toisaalta taas mieli matalana ja tuntuu siltä että surra pitäis. Argh. :headwall:

Mitään asiaa ei muka olllut kun kirjoittamaan aloin.. Ja tässä sitä taas ollaan :LOL:

Sofiia ja 21+1
 
hah mulla on siis kaikki tyttöoireet kohdillaan! :D esikoista oottaessa väsytti ja paleli aina, karvan kasvu oli ihan hillitöntä kun mahassakin napaan asti kasvoi ja säärikarvat rehotti! mut linea negraa ei kyllä ilmaantunut, ja poika siis oli silloin tulossa.

mulla tukka ja iho on huonossa kunnossa näin tyttöä oottaessa, esikoisesta oli tosi tuuhee ja kiiltävä tukka, ja iho oli aika hyvässä kuosissa.tosin mulla on atooppinen iho niin ei koskaan oo oikein tosi hyvä iho mut silti. ja hedelmiä, smoothieita ja mehuja tekee mieli koko ajan!!

piti lähtee nopsaan pois tänään leikkipuistosta kun poikaa alkoi itkukiukuttaa kaikki, oli raukka niin väsynyt että kiipes ite sänkyyn nukkumaan heti kun kotiin päästiin! :eek: :heart:

mitäs virstanpylväitä sitä seuraavaks venais, hmm... no sokerirasitus olis 30.6. että sitä sit varmaan :x niin ja no tietty rv 25 poksahtaa lauantaina :)

noonie+plikka 24+4

 
Tuo puskajussin löytämä lehtiartikkeli oli hauska!! Tuon mukaan meille on tulossa ihan selvästi epäilemäni poika :heart: Katsotaas sitten lokakuulla pitikö paikkansa :D

Arvista: Täällä ei ainakaan vielä ole ilmestynyt. Edellisessä raskaudessakin arvet ilmesty tosin aika viimeisillä raskausviikoilla.

Hiukset ja iho: mulla pysynyt samana kuin ennen raskauttakin. Ei ole ihoon tullut muutoksia ja hiuksetkin mielestäni samankuntoiset.

mama-L:
Muistankos oikein... Sun tyttö sai kaupungilta jo päätöksen kerhopaikasta ensi syksylle? Laitoin itsekkin hakemuksen jo talvella, josko poika pääsisi kerran viikossa syksyllä kerhoon, mutta mitään ei ole kuulunut :( Ilmoittivatko sulle puhelimitse/kirjeitse/s.postitse?
Tein hakemuksen sähköisesti.. onkohan mennyt edes perille..?

Niin kovasti haluaisin että poika pääsis kerran viikossa tuolllaiseen ryhmään, koska nauttii ikäistensä kanssa olemisesta. Vielä taidan sinnikkäästi odotella juhannukseen, tulisko ilmoitusta ja heittää sit kirveen kaivoon jos ei kuulu :(

Mukavaa pikkulauantaita mammat!! :D

Hoikkalori ja rusina 24+4
 
heikku kiitoksia siitä hyvinkään lastentarvike muuttomyyntivinkistä, käytiin sieltä eilen ostamassa turvakaukalo :)

ON: saatiin eilen vihdoin uuden asunnon avaimet, ja heti alettiin remontoimaan. Itsehän toimin työnjohtajana, kielto tehä mitään fyysistä :kieh: Vointi on onneksi ollut kohtalainen, ei ollut kontrollissakaan kohdunkaula enempiä lyhentynyt. Nyt vielä tämä viikko saikkua, ja sit alkaakin 5,5 viikon kesäloma!! :)

Neuvolassa maanantaina kaikki oli niinkuin ennenkin, 2kg on tullut lähöpainoon lisää, verenpaine oli ok. Sf mittaa eivät kuulemma mittaa kuin vasta 25 vkosta eteenpäin (?)
Sokerirasitukseen sain "luvan" varata ajan, ja kelaa varten papereita.

arvista minulla on niitä tullut tossa muutama vuosi sitten, kun keräsin itselleni muutaman kilon, ja onneksi niitä ei nyt ole ilmestynyt enempiä. Nätit noi tummanpunaiset kynnenjäljet tossa masussa :D

Kesäistä keskiviikkoa kaikille!

-pokermama ja tyttö-ötökkä 22+4-
 
täälläkin lääkäri,neuvola takana,hemppa 111,sf 21,yläkäyrillä mennään......liikettä oli masussa enemmän kuin tarpeeksi ja sykkeet hyvät....eipä kai sitä kummempia.....töihin en pääse,ja täti tohtori voivotteli et voi sua,kuinkahan sä jaksat tän loppuajan.....ai niin multa otettiin näyte valkovuodosta,jota on siis runsaasti ja sen takia otti kun oli ihan vihreää kun ronkki.....onko tuttua kelleen......ens viikolla saan vasta tulokset......

sutulii 22+0
 
SuzyQ69 Täältä saat tukiliivin: http://www.belua.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=4&Itemid=27&lang=fi

Ja täältä housuja: http://missymom.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=3&action=view&groupID=375 tää putiikki järjestää myös kerran kuussa Malmilla varastomyynnin.Sieltä kun ostaa niin lähtee -20 prosenttia hinnasta. Ja tekevät tilauksesta vaatetta kokoon 60 asti.

 
SuzyQ69 , jos ostat tuolta missymomista, älä tilaa liian isoja housuja. Nimittäin ite tilasin yhdet ja ne oli mielestäni aika reippaan kokoset ja henkseleitä käytin niitten kanssa. Ja sitten mä löysin H&M Mama osastolta parit housut (materiaali joustava) ja niistä menee mulle se XL ja ne on ollut tosi hyvät. Ostin nimittäin niitä ahneuttani neljät :D

Kiitos istukkavastauksista! Hyvä tietää että täällä on samoilla viivoilla olevia.

Tirppi potkii ihan älyttömästi ja alkaa muistuttaa isoveljeään päivä päivältä enemmän. Lopussa nimittäin meillä ei juurikaan nukuttu noitten kunnon potkujen vuoksi :heart: .

Täällä myös vaaleita karvoja vattalla. Kaikkein huolestuttavin juttu on että olen nyppiny tosta leuasta pari tosi vaaleeta mutta pitkää karvaa pois. ARG!

Täällä myös selkä/niskat jumissa. Kävelyllä pitäis alkaa vaan käymään useemmin mutta se arki välillä vie mennessään. Tai sitten kun olis aikaa ni tulee vettä ku saavista...

Työmotivaatio on täällä myös aika hakusessa. Oon nyt alkanu tulla vähän aikasemmin töistä ja lähteny vähän aikasemmin kun aamut tuppaa olemaan ehkä vähän tehokkaampi. Siis liukumatyössä kun on, niin pystyy sumplimaan tämmösiäkin. Ja lomahakemukset sain viimein tänään eteenpäin eli 9.7 alkaa tän mamman kesälomat ja sen jälkeen suoraan kesäloma! :p
 
En ole kauheasti ehtinyt keskustelua seuraamaan, mutta ihan mukavasti näin nopeasti silmäiltynä taitavat asiat suurimmalla osalla olla. Itselläni on ensi viikolla ylimääräinen lääkärikäynti, koska mulla on nyt useamman päivän ajan tullut ruskeaa vuotoa, välillä sellaista limansekaista. Tosi kiva... Mullahan oli vuoto-ongelmaa jo aiemmin, mutta silloin sitä kesti vain pari päivää.

Sikiön sydämensyke oli kyllä hyvä, samoin verenpaine ja hemoglobiini (olen pari viikkoa syönyt obsidania). Painoa on tullut liikaa, mutta koitan olla stressaamatta asiasta. Ei auta kuin vältellä herkkuja ja syödä vihannespainotteisesti. Mulla oli jo lähtöpaino ylipainon puolella (bmi 27), joten siksikään painoa ei tarvitsisi valtavasti tulla. Ongelmaa kasvattaa se, etten tuon vuodon takia ole halunnut harrastaa hidastempoista kävelyä kummempaa liikuntaa.

Cleopatra 23+1
 
Hei kaikki! B) tänää johippasen parempi sääkin, ainakin täällä eteläisessä Suomen niemessä!

Arvista: Rintoihin on tullut jo muutama viikko sitten kivat raatelujäljet, että hyi yök. Mahan lisäksi ne tosin on kyllä kokoa ottanutkin jo alusta asti. Nänni korunkin jouduin ottaa pois, kun alkoi muurautua sisään.. :/

sofiia: Mulla ollut mies mukana, kaikissa muissa paitsi lääkärillä.. Sanoin ettei sinne pinppitohtorille tartte tulla saa katella kotonakin ilman kolmansia osapuolia :D

puskajussi: Mulla on noista kyllä vähän molempia, lihaa ja hedelmiä tekee mieli hulluna!! Alku raskaus meni sitruunaa ja kiivejä kilotolkulla syödessä, niin et hemppakin nousi yhtäkkisesti varmaan siitä johtuen.. :) Nyt sitten ekaa kertaa elämässä maistuu ja himottaa grillimakkara myös! Mutta siis poika tulossa, ja linea negra ollut haaleana jo varmaan rv 12 lähtien..

AuauauAu! Mun selkä parka.. Toista yötä töissä (vielä 5 edessä ) , mutta taitaapi jäädä tähän tää mun putki ja lekurille viepi tieni aamusella kun täältä pääsen..

Töissä jaksamista kaikille!

milip ja muukalainen 22+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja puskajussi:
Mies haki ullakolta ison laatikon, missä on vauva- ja kakspluslehtiä vuodesta 1996-2006, melkeen kaikki vuosikerrat. Aatteli et pysyn poissa "pahanteosta", kun on luettavaa ja onhan nuita ollu kiva selata ja lukea uudelleen.
Syyskuun numerossa 2003 kaksplussassa oli tällänen hauska pieni juttu;

Tyttöhän se siellä koska...
*äidin vatsa korkealla
*on pahoinvointia ja kiukkuisuutta
*kauneus katoaa
*hedelmät maistuvat
*kädet muuttuvat pehmeiksi (tämä johtunee rasvauksesta? )
*kiloja ilmaantuu vyötärölle ja peppuun

Se on poika jos...
*äidin päätä särkee
*väsyttää, palelee
*tulee juuston ja lihan himo
*masuun ilmestyy tumma pigmenttiviiru (mulla tooosi vaalea... )
*karvoitus kohoaa napaan, säärikarvat kukoistavat
*kädet kuivuvat
*myös isän paino nousee

:wave: Puskajussi ja Onni 24+1 :heart:
Mulla on sekaoireet, tulee siis kaksoset :LOL:

Kiitos päänsäryn helpotusvinkeistä... Nukuin lastenhuoneessa vanhalla joustinpatjalla ilman petaria pari yötä niin hiukan helpotti... (kovempi patja parempi?? )

Viime yönä nukuin ekstra huonosti!! En voi enää nukkua selällään, koska rupean puutumaan ja supistelemaan heti... Mahassa mylläsi joku niin kovaa vauhtia, että en löytäny hyvää asentoa! Vaihdoin sänkyä kesken yön ja sekään ei auttanut... :kieh: Nukuin siis n. 3h kaiken pyörimisen takia... Mutta ei ole päänsärkyä, huimausta, eikä pahaa oloa toistaiseksi :whistle: Huhhuijjaa, toivottavasti ens yö mensi paremmin!

Lara ja Nuna POKS POKS!!! rv26+0 :heart:
 
Huomenta!! :wave:

KeuKeu Mulla myös istukka,ainakin osittain kohdunsuulla.Tarkistetaan tilanne myös ylimääräisellä ultrakäynnillä noin viikolla 30.

Arvista Ei ole tullut,ainakaan vielä.Ei tullut kyllä esikoisestakaan.

Kummeista Pyydetään luultavasti mun sisko ja veli ( kaksoset ). Typylle ei heitä saatu kun ei olleet riparia vielä käyneet. Miehen veljellä taitaa olla niin paljon kummeja että hän ei edes suostuisi.

Hiukset ja iho voi ihan hyvin paitsi iho on mielestäni kuivempi.Kädet kuivuu herkemmin.

Nimistä pojalle olisi valmiina nimi mutta tytölle ei. Eikä olla vielä miehen kanssa nimistä keskusteltu.

Mahassa kasvaa karvoja KYLLÄ!! Viime raskaudessa sama homma :D Kuka heitti että lämmittää kohtua :LOL: Ihanasti aateltu :heart:

Mä olen kans saikulla selkäkipujen takia.Maanantaina sitten takas töihin ja sitten ei olis enää kuin 13 työpäivää kesälomaan.

Mulla kanssa molempia oireita tuon Puskajussin taulukon mukaan :D

Juhannussuunnitelmia eipä juuri ole..Ensin meinasin että oltais menty porukoiden mökille mut luultavasti ollaan juhannus kotosalla..Täälläkin riittää aina jotain puuhasteltavaa :) Ja pääasia että on pitkä viikonloppu :D

Ja kiitos kaikille autokyselyyn vastanneille..Jos ei vaihdeta autoa niin hankitaan sitten mahd.pieneen tilaan menevät vaunut :D Onhan Emmaljungat sellaiset?? :xmas:

MUKSU ja Monni 24+4
 
Hiphei hellurei pitkästä aikaa..!! Jotenkin tää motivaatio kirjotteluun on tosi out.. Ei vaan jaksas.. :D
Mut nyt pakko päivittää kun aikaakin kulunut taas niin paljon.. Täällä siis edelleen voidaan aika hyvin.. Töissä voinut käydä normaalisti, väsymys vaan välillä painaa kun pissalle herättää jokayö taas. Neuvolakin oli ja kaikki oli hyvin, paitsi tosi korkeella kohdunpohja ja painokin oli mulla noussu vähän liikaa.. Elikkäs

NEUVOLA Vkolla 23+2:

Paino +546g :ashamed:
hb 155.. nousee vaan :D
kohdunpohja 25!!!!
syke 143
sydän +
liikkeet ++
pissa puhdas

Elikäs nyt mulla noussut paino 5,5 yhteensä ja olis tosi kiva ettei nousis yli 10 kilon koko raskauden aikana..
Kelan lappuset sain ja asia hoidossa työnantajan puolella. Sokerirasitus on huomenna aamulla klo 8. Eli Paasto alkaa tänäiltana klo 20 reikäreikä.. Vittumaista :/
Sitten vaan huomenna soittelen arvot neuvolantätiltä ja toivon hartaasti ettei mikään arvo olis kohollaan.. jos se asia on kunnossa niin enää jää vaan kesäloman alkun odottelu.. Seuraava neuvolalääkäri mulla on muutes 7.7.
Toi kohdunpohja mua mietityttää et kuin noin korkeella. Vaikka vauva on justiin ainakin rakenneultrassa ollu normaalin kokoinen noille viikoille ja sillonkinhan mulla oli 20 senttiä. Aiemmissa poikaraskauksissa ollaan menty keskikäyrää koko ajan.. Mut kaipa toi väite että maha on korkeella tyttöä odotellessa pitää sitten paikkaansa ainakin mun kohdalla :)

Ja muuten että voi tuntua ärsyttävälle kun vauva potkii suoraan tonne alakertaan ja virtsarakkoon.. Eilenkin ennen töitä kävin 6 krt pikkulirut päästämässä pönttöön kun tuntuu että kokoajan kusettas.. Kääntys jo rakas pääalaspäin.. Mielummin niitä monotuksia otan vastaan tänne yläroppaan..

Elikkäs en edes muista mitä täällä olette jutelleet.. Kummiasiaa ainakin miettineet ja me ei olla sen kummemmin mietitty vielä. Sisaruksia ollaan ajteltu, vaan mun puolelta kukaan ei kuulu kirkkoon kun en itsekkään niin en nyt tiedä sitten.. Yks sisko on jo käytössä mut on noita vielä 2 jäljellä ja yks velikin :)

Nimiasia
aikalailla hakusessa.. Pyöritellään molemmat huulillamme ja maistellaan miltä nimi maistuu
:LOL:

UUSILLE MUUTEN TERVETULLOO!!!!B)

Joo.. Hiukset ja iho on aikalailla kondiksessa.. Naama nyt kuivaa niinkun aiemminkin. Mut mä en usko tohon hiusväitteeseen yms.. Mullahan ekassa raskaudessa oli tosi hyvässä kunnossa iho ja hiukset. Siis tosi terveet ja ei tippunu edes imetysaikana, Mutta seuraavassa sitten oli senkii eestä karvalähtöö että ihan painajaisiakin näin et tuun kaljuks. Ja naama kukki.. Poikia siis odotin.. Molemmissa oli linea nergra mut nyt tässä raksaudessa ei vielä ole tullut ainakaan niin selvästi.
Mites teillä muilla on rinnat esim. kasvaneet..?? Mullahan ne turpos heti kun testin tein ja on ollu tosi kipeet koko raskauden ajan. Poikien aikaan noin ei ollut kyllä.

Ihania masukuvia muuten taas tuolla fb:ssä!!! Pittää ihtenikin päivittää kuhan saan murun kuvan ottamaan :heart:

Ainiin joo viimeviikolla käytiin siellä Tampereen sauna open airissa ja ihana oli kyllä käydä, vaikka satokin välillä ja tuuli ihan kunnolla.. Ihan päivän reissu oli vaan ja voitte uskoo kun Kuopiosta sinne ajellaan ja vielä töissä olin aamupäivään niin kylläpä kotona väsytti kun 1 jälkeen yöllä oltiin perillä. Mut oli se sen arvoista!!!
Noita tollasia lisää!!! Ollaan siis uketsun kanssa vähän metalliin mieltyneitä. Taino mulla on kyllä paljon muitakin mistä tykkään, mutta kuitenkii!

Nyt mun pitää alkaa valmistautuu töihin ja viemään Arttu hoitoon. Jose joutuukin jäämään taas kotiin.. Tai kaverilleen menee päiväks. Säälittää toinen kun on nyt kesälomalla ja mulla vasta loma elokuussa.

Mut voikaahan hyvin, mammat :heart:

Hanttaliini & pittunen 24+5
 
Hanttaliini mulla oli 23+2 tuo kohdunpohja 27,5 cm ! Kääk ! Yhdellä vauvalla oli koko ajan ylimmän käyrän yläpuolella. Poika painoi 4500 g. Iso minulle, kun olen niin pieni. No pääsen onneksi synnytystapa-arvioon loppuraskaudessa.
 
Heipsan!!
Toissapäivänä käytiin 4d:ssä ja poika siellä näytti köllöttelevän niinkuin epäilinkin!! Päivitätkö mama-L
Noi oireet ei mee mulla yhtän yksiin.Tytöstä mulla oli tosi vahva ja pitkä linea nergra tosi aikasessa vaiheessa,tällä hetkellä ei viivoista oo tietoakaan.

Olo ollut muutenkin hyvä.Alotin nyt mun kedäduunin ja oon tykänny kovasti,paitsi että iltasin on ihan poikki!Ihanaa että tää kestää vaan sen 3vko niin saa sitten taas nauttia kodin arjesta!

Maha kasvaa kovasti ja töissäkin epäilivät että siellä on 2 tai että mun la on ihan just...Jep jep...Odotellaan neuvolaa jolloin mitan sais.

Nimiä ollaan makusteltu jo pitkään ja eiköhän se ala pikuhiljaa löytyä.En haluu mitään "tavallista" nimeä Matti,Pekka yms enkä kyllä mitään Fabio nimistäkään.Mutta sellanen vähän erikoinen nimi olis hakusessa...

Mitään hankintoja en oo vielä tehnyt kun kaikki tallessa esikoiselta. Toki kaikki vaatteet menee uusiksi...(tätä vähän salaa toivoinkin,että pääse ostaa uusia vaatteita...)

Mutta kai seitä pitäs töihinkin joutaa...kun kerta tänne asti oon tullut!!

H+ pullapoika 21+4
 
MUKSU1 on on, Emmaljungat on varmasti pienimmät mitä markkinoilta saa :LOL: No ei, oikeesti City Crossit menee aika pieneen tilaan.

Eipä tässä muuta, kateltiin eilen nimiä nimipäiväkalenterista. Saamenkielisessä osuudessa oli muuten joitain tosin kauniita mutta myös eteläsuomalaisen korvaan omituisen kuuloisia vaihtoehtoja. Mitäs sanoisitte jos Helsinkiläisen tytsyn nimi olisi vaikka Lohcca Heleainná Juoksáhkká :D

Sofiia 21+2 ja 30 työaamua syyskuuhun :D
 
mahakarvoista täällä alko mahahaivenet kasvamaan kovaa vauhtia heti plussan jälkeen, tänään huomasin et on ihan tissivakoon asti.. ihanaa |O

linea negra tytöstä oli vahva viiva tisseihin asti, nyt ei oo näkyny eikä kuulunu :p

omaa napaa
nukuin viimeyön ihan hirvittävän huonosti, stressaan niin kovasti kun tänään lähdetään sukuloimaan viikonlopuks parin sadan kilsan päähän. Ja supistaa niin maan perkeleesti, ei kuitenkaan mitään kipeitä synnytyssupistuksia, mutta tosi ikäviä harjotussupistuksia ja jatkuvasti.

Aamukahvitki lens kaaressa vessanpönttöön -_- Huoh, mut jos lähtis nyt hakemaan mein pientä synttärisankaria päikystä :heart: Nopsaan se aika menee, kaks vuotta sitten oli tähän aikaan jo neiti sylissä :heart:

Menhit ja Mr. Hyde 23+5
 
Moiks, mulla on taas paljon asiaa... Romaanivaroitus!

Multa löytyis puskajussin oirelistasta 3 tyttö- ja 4 poikaoiretta. Tjaa-a. :D Hauska kyllä!

Linea negraa ei oo ainakaan vielä.. Esikoistytöstä tuli melkein koko masun pituinen ja melko tumma! Tässä raskaudessa kyllä muuten kasvaa haituvaa jos toistakin vähän joka paikassa ja etenkin sääriä/kainaloita saa ajella tiuhaan... Normaalisti mulla on tosi vaaleat ihokarvat mut tällä hetkellä nöy.

Arpia ei ole tullut vielä yhtään. Esikoisesta tuli muutamat pienet rintoihin ja reisiin mut ne on jo hyvin vaalentuneet. Toivottavasti kävis yhtä onnekkaasti myös tässä raskaudessa... Rasvailen ihan Aqualan L:lla sillon kun muistan.

Hoikkalori, juu kyllä sai neiti kerhopaikan 1x/viikko ja kirje tuli postissa. Itse vielä vähän myöhästyin siitä hakuajasta että ihmettelin miten sutjakkaasti meni tuo homma. Voisitkohan sä vaikka soittaa sinne päiväkodille ja tiedustella asiaa? Harvoin tekevät niin et jättävät kokonaan ilmoittamatta. :eek:

Nimistä, mä ehdotin miehelle eilen puoliksi leikilläni Brunoa ja oisitte nähny sen ilmeen. :LOL: :LOL: Sit tuli kommentti että "tuossa tiivistyy kaikki mitä EN halua nimeksi". Eli siis vierasperäinen, b:tä ja r:ää. Jne. Miehet... :)

( . ) Sain tänään kaverilta ton Anitan (?) tukivyön lainaan. Katotaan jos helpottais iskias-vaivaan. Sit toiselta kaverilta sain ihanan odotuspaidan kun tässä oli sivusaumassa joku pieni fiba eikä voinut myydä siinä kaupassa missä hän on töissä, ovh. 45 euroa. En valita. :D On siis niin mukava päällä!!

Meillä on kovat pottareenit menossa pikkuneidillä. Hienosti sujuu jo!! Tänään pikkupöksykaupoille siis. Samalla kun vien meidän isot tytöt kaupungille, saivat mummilta "tokaripalkkiot" niin saa valita ite jotain kivaa vaatetta.

mama-L :heart: Murupoikanen 24+3
 
[quote="sofiia"

Mitäs sanoisitte jos Helsinkiläisen tytsyn nimi olisi vaikka Lohcca Heleainná Juoksáhkká :D

Joo, tämänhän vois kääntää etelä-suomalaisesti versioon Loka Hellänä Juoksuakka, että ihan kivan nimen joku lapsi tuosta saapi :LOL:

Ohhoh, täällä ei mitään uutta. "löysin" uuden leikkikentän tosta 200m päästä. reilu 2 v tässä on asuttu, niin olihan se aikakin aukasta ne silmät tuolla kävellessä :xmas: että on kyllä hölmö olo kun oon päivitelly, että on se nyt kumma kun meidän lähellä ei ole yleisiä leikkikenttiä, on vaan nuo tarhojen leikkikentät, niin tossahan oli sit yks ihan naapurissa :ashamed:
Puolustuksekseni se on melkein keskellä metsää, eikä kukaan ole tästä maininnut mitään, näinköhän siellä edes käy ketään kun on aika syrjäisessä paikassa :/ emmä oikeesti näin hölmö ole :LOL:

nojoo, oli taas paljon asiaa :D

Emmabella&tyttö 24+6
 
Täältä pikaiset kirjoitukset. Tänään oli viimein se toinen ultra ja kaikki oli kunnossa!! Vastasi viikkoja ja paino arvio oli nyt 350g, toinen on niin pikkuinen vielä :)

mama-l Jos viitsit päivittää tuonne tyttöolon, kun nyt tuli ultrassakin vahvistus että näyttäisi tytöltä :) Joten jos nyt sit alkaisi tosiaan sitä tyttöä odottamaan :)

R ja öttiäinen 20+1
 
Nopeasti tässä pakkailun lomassa... ollaan lähdössä pienelle Suomi-kierrokselle ja yllättävän paljon tavaraa sitä pitää mukaan ottaa. Sitä alkaa vain miettiä, että mitäs sitten kun meitä on kolme :whistle:

Arpia en ole ainakaan vielä havainnut, tai siis uusia arpia. Mulla on niitä omasta takaa ihan kiitettävästi, joten en uusia haluais. Mut luulen, että rasvailemaan olen liian laiska joten tulee jos on tullakseen. Myöskään Linea negraa en ole havainnut, mut onhan tässä aikaa.

Marmatin viimeksi miehen saamattomuudesta kummien valinnan kanssa, mutta saanpa perua puheitani. Tais olla samalle illalle, kun päätös tuli. Saadaan nyt matkalla pyytää kummeja tehtäväänsä. Edes yksi iso asia on päätetty :)
Kävin eilen kesälomarahojen kunniaksi kaupungilla ja innostuin törsäämään oikein urakalla. H&M:llä oli alennusmyynti ja "muutama" vaate tarttui mukaan. Pääasiassa kyllä paitoja, kun saan housuja lainaksi kaverilta, mutta yhdet legginsit ostin. Löysin mekon miehen veljen häihin, jotka on heinäkuussa. Tosin se on tummansininen, mutta ostan sitten vaikka valkoiset housut/leggarit ja boleron ettei mene liian tummaksi. Rankan päivän jälkeen olinkin sitten niin väsynyt että koko ilta menikin sitten sohvalla torkkuessa. Aamullakin tahtoin vielä väsyttää, vaikka menin aikaisin nukkumaan ja onnistuin vetäisemään 11 tunnin unet.

Mutta täytyy kai sitä palata laukkujen ääreen. Ollaan menossa lähemmäs kaksi viikkoa, joten en varmaankaan kovin usein koneelle pääse. Toivottelen varoiksi siis hyviä juhannuksia jo valmiiksi :wave:

Sähikäinen + Nöttis 21+2
 

Yhteistyössä