~LOKAKUUN lapset **2010** kesäkuussa <3~

heippa kaikille mammoille, itse jouduin poistumaan keväällä listalla kun molemmat pienokaiset eivät jaksaneet. Mutta kuulumisia: kaksiviikkoa häihin ja eilen alettiin taas yrittämään pienokaista eli perästä tullaan! onne teille mammat <3
 
Moi taas kaikille pitkästä aikaa!

Lueskellut olen ahkerasti (vähän viiveellä taas) teidän juttuja. Työt vaan häiritsee niin pahasti vapaa-aikaa, että voispa jäädä jo lomalle ja siitä heti äippälomalle, mutta ei! Vielä 5 ja puoli viikkoa töitä kesälomaa:(

Vastailen vähän viiveellä "gallupeihin":
Autosta: Meillä on yksi auto, Mazda 3 pystyperällä. Saa nyt toistaiseksi riittää. Matkustajiahan ei ole meidän kahden aikuisen lisäksi muita kuin tuleva pienokainen ja pieni terrieripoika. Vaihdetaan sitten, jos väki tästä lisääntyy kovasti:)

Turvakaukalosta: Saadaan mun siskolta lainaan (samoin kuin pinnasänky). En ole edes kysynyt merkkiä tai mallia. Ihan sama, kun ilmaisena saa eikä tartte lähteä uutta ostamaan. Käytiin muuten ostamassa viime lauantaina rattaat: Teutonia Spirit 2009 mallia, oli pikkasen 2010 mallia halvemmat. Maksettiin varausmaksu ja saadaan käydä lunastamassa milloin halutaan loput + hakea vaunut. Olin ihan ihmeissään, kun mies oli 15 min katselun jälkeen vaan tyynenä ja sanoi, että eiköhän me nuo oteta (näyttivät saavan niin pieneen tilaan pakattua). Minä olin ihan valmistaunut siihen, että ei ikinä päästä yhteisymmärykseen hinnan suhteen. Vissiin vähän "vauvakuumetta" alkaa sillekin iskemään, kun noin höllille päälle on tullut, yleensä tosi tarkka ja harkitsevainen rahan käytössä.

Kummeista: Meillä on suvussa tapana ottaa sukulaisia tosi paljon kummeiksi. Mekin aateltiin kysyä mun siskoa ja sen miestä. Mies saa valita omalta puolelta kenet/keitä haluaa kysyä. Helppoa päättää kummit ainakin näin esikoiselle.

[/b]Iho&hiukset: Mulla on yleensä rasvainen iho, joka on nyt ehkä hiukka kuivempi kuin normaalisti. Alussa tuli sellaista pientä näppyä kasvoihin, selkään ja rintakehällä, mutta kaikki on nyt jo ajat sitten häipyneet. Hiukset ei rasvoitu entiseen tapaan, hyvä niin. Kampaaja ainakin viimeksi kehui minun hiuksia, että onpa tuuhean oloiset ja kerroinkin sille, että oon raskaana niin sanoi, että ei ihmekään kun ovat nyt niin hyväkuntoiset. Tuuheutuvat ennenkuin tippuvat päästä imetyksen aikana:)

Nimestä: Ei ole vielä mitään hajua. Mies on tyrmännyt kaikki ehdotukset. En kuulema ehdota yhtään normaali nimeä?! Nimi katsotaan hänen mielestä almanakasta niin, että vedetään kaikki ei hyvät yli ja sitten lopuista katsotaan mikä ois mieleinen. Just niin insinöörimaista toimintaa. Eihän sitä kannata mitään tunteella tehdä vaan järjellä.

Oi nyt pitää lopettaa tämä omanapainen kirjoittelu, olen vaan niin kommentoinnissa muita jälempänä....

Hyvää tiistai-päivän jatkoa!

Maj10 ja pikkuinen 21+1
 
Väsymystä ja vähän lisää väsymystä.. Melkein joka päivä oon lukenu täällä juttuja, mutten oo jaksanut mitenkään päin kirjottaa. Niskat ihan jumissa ja päänsärkykin sen mukanen.
Kauhee ressi kun supistukset ei lopu ja kun viimes oli jo vähän paikat auennu että aukeeko koko aika lisää supistuksien myötä vai ei.. Sain asunnonkin Tampereen puolelta ja ehkä jo tän kuun lopussa olis muutto. Ärsyttävää kun ei sais pakata ja pitäis pyytää sukulaisia pakkaan kaikki mun tavarat ja muuttaan ja purkaan tavarat.. Mä kun oon semmonen etten ikinä kehtais pyytää muita apuun, mut nyt vähän pakko.

Limatulpasta En tiiä liittyykö sen lähteminen myös paikkojen aukeemiseen, mut luulen että multakin se tuli pihalle. Ainakin tosi paksu lima mössö tuli ja vähän verta seassa. Lääkärille siitä sanoin sillon viimeks muttei se siihen mitään sanonu ja sillon samalla kertaa siis huomas että auenu oli.

Tytölle nimi olis valmiina, mutta pojallekin pitäisi keksiä sen hätäkasteen varalle ja jos tyttö nyt sitten muuttukin pojaks matkan varrella.
Kummejakin oon miettiny ja sinänsä helpompi päättä kun tulee vaan mun puolelta.

Päänahka ja naama on kuivunu tosi paljon, mutta muuten iho tuntuu paljon pehmeemältä.
Oli ihan tuskaa viimeks väjätä hiukset vielä kun en tienny että päänahka on jo valmiiks ihan rikki ja ruvilla, kampaajakaan ei välittäny, sano vaan että kyllä ne lähtee värin myötä, mutta on vaan pahentunu. Näppyjä on tullu varsinkin tissien väliin paljon, yök.

Johonkin parin päivän reissulle olis kauhee hinku, mutta turha edes haaveilla semmosesta näiden supistelujen takia. Ensin oli tarkotus lähtee tän kuun alussa Englantiin noin viikoks, mutta en uskaltanu lähtee sillon lentään kun en tienny miten supistukset vaikuttaa ja nyt ei sitten voi mennä mihinkään lähellekään.

Multatassu 24+1 :)
 
Onpa täällä taas tekstiä, ei perässä pysy... Helpompi mulle tuo Facebook..

Miehellä on Volvo farkku, pitäisi vaihtaa dieseliin, kun tuota ajoa tulee.

Me ollaan päätetty jo nimet mutta saas nähdä, miten sitten käy, kun näkee vauvan.

Mä sitten aloitin tuon shoppailun ihan huolella :D, vaikkei pitänyt ostaa mitään, hah. Seuraavaksi listalla mammapökät, nyt housun nappi auki töissä :whistle:.

24!!
 
Iho ja hiukset Ein tyttöä ku odotin niin oli kummatki tosi hyvässä kunnossa. Atooppinen ihokaan ei vaivannu. Nyt taas iho on hirvittävän kuiva, niin ettei voi edes meikata ja näppyjä tulee jatkuvasti. Hiuksetkin on kuivat ja elottomat. Rasittavaa.

kummeista kieltämättä ärsyttää kun miehellä eikä miulla oo kummallakaan sisaruksia, joita vois hyväksikäyttää tässä asiassa :D Nyt kuitenki yksi opiskelukaveri on lupautunut kummiksi ja yhtä serkkua pitäis pyytää, kunhan sitä näkis. Niin ja parhaan ystäväni "poikaystävää" ^^ Yksi kummi pitäis vielä päättää, että ois tälläkin lapsella sitten yhtä monta kummia kuin esikoisella.

Menhit ja Mr. Hyde 23+3 :heart:
 
mama-L ja heikku myöhästyneet synttärionnittelut :flower:
ja taas oli monella hyviä ultrakuulumisia, joten onnittelut niistäkin :flower:

Olen viettänyt pari viimeistä päivää pesemällä pyykkiä ja muutenkin siivoilemalla. Ollaan lähdössä loppuviikosta reissuun ja on mukavampaa palata suht siistiin kotiin. Nöttis muistuttaa olemassaolostaan pitkin päivää ja varsinkin jos istahdan lepäämään :heart:

Nimiä ollaan yritetty pikkuisen miettiä, mutta ei vielä olla kovinkaan pitkällä. Tytölle on tiedossa ja pojalle kolmas nimi, mut muuten on kaikki vielä auki.

Yksi kummi meillä on jo tiedossa ja pyydettykin. Mun siskosta tulee sylikummi ja siitä oltiin yksimielisiä :) Miehen puolelta ei ole vielä päätetty ketä pyydetään, olen muutamaan kertaan kysynyt et onko yhtään vielä miettinyt ketä haluais, mutta kun tuo ukko on luonteeltaan niin hidas hämäläinen. Voi hyvinkin olla et ristiäisiä edeltävänä iltana herra alkaa vasta toimia :kieh:

Jollakin muulla oli täällä ongelmia hiustenlähdön kanssa. Mä en voi käsittää tätä karvanlähtöä :eek: jokaisen suihkukerran jälkeen viemärin kannen päällä on kauhea tukku karvoja ja niitä tuntuu muutenkin löytyvän kaikkialta. Olen huomenna menossa kampaajalle, jos hällä olis keinoja harvennuksen välttämiseksi.

Mut nyt taidan jatkaa tuota makuuhuoneen tyhjentämistä, josko sinne pääsisi sitten ens yöksi nukkumaan B)

Sähikäinen ja Nöttis 21+0 *poks*
 
Neuvolassa käyty ja painoa on ensimmäiseen käyntiin -100 g. Hyvä niin. Verenpainettakaan ei ollut onneksi kuin 119/80. Hemppa hienot 132. Sf-mitta on yli käppyröiden eli peräti 27,5 cm. Mittasi oikein kahteen kertaan. Totesi kyllä, että maha on epäsymmetrinen, kun istukka on niin tiivisti vasemmalla. RT:ssä oli pysynyt ainakin toistaiseksi. INR-arvo oli ok, jotenka Fragmin-piikittelyä jatketaan.

Ja saunaan. Väsyttää.

Discovery 23+2
 
Kummeista... ei hajuakaan =) Tää on meidän yhteensä kahdeksas lapsi ja lähimmät ihmiset on jo kummeiksi valittu =) ... Miehen 4:llä ekalla muksulla on ihan sikana kummeja (5-7) ja mun muksuilla 2-3. Mä olen itse 2 kertaa kieltäytynyt kummin tehtävistä, koska mulla on 5 kummilasta ja koen sen olevan ihan riittävä määrä. Ei enempää kiitos... Se kannattaa kanssa pitää mielessä, että ei ne henkilöt, joita kysyy kummeiksi, välttämättä ota kummin tehtävää vastaan...

Hiuksia l ähtee kyllä... mutta imettäessä ne sitten vasta alkaakin lähteä...

Nimiä... ollaan mietitty, mutta ei päätetä varmaan kovin kauaa ennen ristiäisiä!

Rakuuna 21+2
 
Täällä myös odotellaan, mahtaako se linea negra ilmaantua tuohon masuun milloin. :) Selkeästi tuota hormonikarvoitusta on tullut mahaan, eli ihan vaaleita ihokarvoja enemmän kuin ennen.

Eilinen neuvola meni hyvin. Vohdoin korkea verenpaine helpotti, nyt 120/79, hemoglob on ollut hyvä koko ajan, nytkin 143. Sf-mitta oli 18cm ja suoraan käyrälle. ;) Sokerirasitukseen menen 6.7., yöks!! :x

Ensi viikon aikana pitäisi mennä palkanmaksajan luokse noiden KELA-kaavakkeiden kanssa. Saisi nekin asiat eteenpäin. Mulla vaan menee vähän mutkan kautta tuo avustuksen suuruuden määrittely, kun tulot ovat nousseet vuodesta 2008 sen veran, että aion hakea sen 6kk tulojen perusteella tältä vuodelta. Inhoan jo etukäteen tuota KELAa, niin paljon olen kuullut siitä, miten niiden kanssa saa tapella ihan kaikesta...

Nyt pötköttelemään sohvalle!

Nappula-10 22+3
 
hiih, nyt lukee kelan sivuilla että vanhempainraha-, lapsilisä- ja äitiysavustushakemukset on ratkaistu B) toivottavasti sit oikein....

eipä muuta, vähän maha pinkeenä ollut tän illan kun oon taas ravaillut ympäri maita ja mantuja

noonie+plikka 24+3
 
Heips!

Kiitos tsempityksestä tossa mun vatsakorvennus/sairaala episodissa, ootte ihania!!!

Onnea Mama-L ja Heikku synttäreiden kunniaksi!!! :flower:

Discovery: On siinä raskaus Multivitassa rautaa =)

Tervetuloa mukaan Auringonkukaksi!!!

Puskajussi: Jaksamista sinulle tai toivottavasti vointisi kohenee!!! :heart: Ihosta ja hiuksista sen verran et pillereiden loputuksesta asti naama kukkinut ja ollut kuin mikäkin pitsapohja, raskaus vain pahenti asiaa mut sit jostain 17 viikosta lähtien iho mennyt parempaan ja nyt ihan hyvä. Hiukset olleet paremmassa kunnossa kuin aikaisemmin koko raskauden ajan!

Heikku
: Toivottavasti limatulppa ei enää osoita merkkejä itsestää ja kaikki on kunnossa :heart:

Lara- : Mulla ollut kanssa yöllä "kihisevä" ja levoton olo, varsinkin jos herää keskellä yötä ei meinaa saada unta ja jalat usein levottomat... Toivottavasti sulla selkäsärky helpottaa, oletko kokeillut jotain lämpöistä kauratyynyä tms. haudetta?

4D:stä... mä varasin 4D ajan jo kauan aikaa sitten niinkuin varulta et perun sit lähemmin mut sit ku siinä rakenneultrassa käytiin niin päädyin et ehdottomasti haluun vielä mennä 4D-ultraankin enkä ole sitä raaskinut perua ja se on meillä nyt torstaina ylihuomenna ja olen niin innoissani menossa ja jännitää kovasti!!!!!!!!!!!!!!!!! Onhan se kallista... siihen menee mun lomarahat :LOL: mut toivottavasti kaiken sen arvoista =)

Tajusin tossa vähän aikaa sitten kun rupesin miettii et kohta täällä aletaan hehkuttaa sitä että enää " kuukausi laskettuun aikaan!!! " Ja sit rupesin miettii et Lara- taidat olla eka, eikös se ajankohta (kuukausi ennen LA:ta) ole sulla elokuussa ja se on jo niin kohta!!!!!!!!!!!!!!! ja Sit tajusin että oikeesti tää kesä menee niin nopeesti ja kohta ollaan syksyssä!!! Kun oon aikasemmin miettinyt et on niiin pitkä aika syksyyn niin kiva miettiä välillä toisinkin päin =)

Vielä itsestä sen verran et töihin palasin saikulta tällä viikolla.. ja se vatsakorvennus jatkuu lievänä edelleen... saa nähdä mitä käy kun lääkekuuri loppuu... joo, veikkaan että oireet ei helpota mut toivotaan parasta...

Nimistä
vielä oli puhetta niin pojan nimi meillä oli valmiina ja oltiin varmoja et poika tulee, no sitkun on nyt tullu toi tyttölupaus niin onkin ollut miettiminen nimessä koska mulla ja miehellä aivan erilaiset nimi ihanteet!!! No sit mies kuitenkin mun yllätykseksi keksi aika ihanan tytönnimen jota en ollut tullut ajatelleeksi ja se varmaan sit jää nimeksi... toiset nimet vielä hakusassa...!

Kivaa viikkoa !!!

Kultasiipi & Pikku neiti Ilmari 23+4
 
Voi että :) kävin äskön kurkkaamassa kerhon puolen kuulumisia kun nyt sain kun sainkin haettua koneen niin pääsin taas sinnekin....ihania pikkupömppöjä meillä :heart:
tuli ihan hassu olo kun larakin oli kirjottanut tyyliin nyt on rv 6+4 B)

kait mun täytyy alkaa siellä kohta sooloilemaan kuvien kanssa jos en saa tota fb-ryhmää toimimaan :ashamed:

Joku muuten mainitsi ylämahan vihlonnasta niin mulla on ollu tossa navan kohdallaja ylempänä sellanen tunne..ei ehkä vihlova mutta kipeä ja välillä tuntuu että kiristää niin perkuleesti ja iho repeää ihan just. toivottavasti ei sitä kuitenkaan tee.

Emmabella ja tyttö 24+4
 
Kummeista ei kyl mitää hajua vielä :/ ... esikoisella 4kummia ja tälle tulokkaallekki haluttais saman verran mut ei samoja :p !!!

Nimiä oon yrittäny jo kovasti miettiä mut ei kyl millää löyvvy sellasta kivaa..paitsi yks mut kaverin lapsella on se toisena nimenä....Pitääkö kenties kysyä siltä kaverilta mielipidettä jos päädytään siihen nimeen??? vai ihan vaan ilman "lupia" ottaa se nimi...onkohan paha???

Täällä ny oltu pari päivää vesi kuurilla tuon raudan takia..ja ehkä se näyttäs helpottavan..hitaasti mutta ehkäpäs varmasti :LOL:

täälläkään ei oo vielä ilmestyny tuota linea negraa...esikoiselta se tuli ja kerkes jo haalistua pois ennen tätä raskautta.. millä viikoilla se yleesä tulee??

Oon alkanu kutoon tilkkutäkkiä tulokkaalle :heart: ...en oo todellakaan mikään käsityö ihminen mut ihme kyllä oon iha koukussa tuohon..voisin vaa koko ajan istua puikot käsissä :whistle: ... urakkaa viel on ku pikku ruutuja on nyt vasta 5/60 kpl!!!!! HUH!!!!!!!
ja varmaan kai se si pitää tehä samalainen myös esikoiselle tasapuolisuuden nimissä :heart:

oon iha hullaantunu kirppari löytöihin B) ..kivasti oon jo pikku-minille löytäny TODELLA hyväkuntoisia ja suht halpoja vaatteita ja leikkimatonki jo ostin ku halvan ja tosi kivan löysin =) ...pitäs taas jokunen päivä päästä YKSIN kierteleen kirppareita ;)

eipäs muuta..nyt puikkojen pariin :D


j-22 ja MiNi öööööö..........hmmmmm.... oisko 24+2 :D
 
Hei mäkin voisin liittyä sinne facebookin puolelle mut mites se nyt sit kävikään??

Neuvolassa tuli käytyä tänään ja nyt on raskaustodistus ja kelan paprut odottelemassa kassissa. Kaikki oli ihan hyvin, painoo tullu ärsyttävän paljon mutta aina mulla tulee raskauden aikana ihan sama mitä syö ja tekee. Nyt on sit yhteensä tullu n. 5, 5 kg. Masun sf-mitta oli 17,5 cm mikä on vähemmän kun mun kummassakaan aikasemmassa raskaudessa, outoo. Tokassa raskaudessa mitta huiteli ihan omilla käyrillään heti alusta saakka ja lopputulos olikin sit 4560g poika :) Eli toivotaan että tää kaveri ois ees vähän pienempi!

Kyselin terkalta samalla sit mitä tuumaa kun oltas lähössä miehen kans 4v hääpäivämatkalle Tallinnaan ja siellä kylpylään niin sano vaan et ennen reissua sit kurkataan kohdunsuun tilanne et voiko vielä uida. Ihan hyvä näin koska taipumusta kohdunsuun aukeemiseen liian aikasin on. Samoin tuumas meidän tulevasta Lapin matkasta (sillon rv 31-32) et voinnin mukaan ja mahd. sit sitäki ennen käydä lääkärillä.
Hullua kun mulla on ollu viime raskaudessa sagapositiivisuus eli sellanen tulehdus mikä aiheuttaa supistuksia, niin sano että luultavimmin uusiutuu nytkin eli supistuksia ootellessa...Viimeks kävin tästä syystä taysissa eka kerran jotain rv 27+. Eli nyt pitää nauttia hyvästä olosta!!

Kovasti toivon että päästäis kaikki yhdessä pitkälle ennen näitä suurempia vaivoja ja pakkolepoja...

hömpiäinen ja santeri 21+6 (esikko päätti et tää on hyvä nimi ja se on sit se! mut äipälle ei kelpaa, joten saa kelvata nyt kutsumanimeksi ) :)
 
Heippa taas kaikki!

Vihdoin ja viimein ollaan tervehditty taas :)

Kummeista Mun serkkua ollaan kummiksi pyydetty.. Muita ei tiedetä...

Vaunuista ÄLKÄÄ OSTAKO DORJANEITA KETÄÄN!!! Oon niin ärsyyntynyt nyt! oon käynyt valittaa renkaista sinne kun ne pitää ärsyttävää ääntä.. Runko natisee ja sitä pitäis koko ajan öljytä ja tänään huomasin et mun vuoden vanhoissa vaunuissa on ruostetta! :eek: :kieh: Ja siis ne on säilytetty sisällä! Voi että voi pistää suuttumaan! Onneks mennään torstaina vaunuista sinne valittaa ja saa uuden rungon antaa ja renkaat ja sit myyn ne pois ja meidän scooterit. Ostan sitten emmaljungan city crossit tai ceroxit.. En vielä ole päättänyt kummat :)

Työinnostus
Se puuttuu ja kovin :/ No onneks ei oo enää edes kuukautta!

Tervetuloa uudet :flower:

Yritän olla hieman aktiivisempi täällä :)

Pikku prinssi 21+4
 
Kultasiipi: Hauska ajattelutapa sulla :) Kun sitä ajattelee noinpäin, niin ei olekkaan niin pitkälti enää syksyyn ;) Mulla on tänään jäljellä laskettuunaikaan 100 päivää! :heart:

Selkäsäryt on loppunu, mutta päänsärky ei. Lisäksi huimaa ja oksettaa! Neuvola on neuvoton mun kanssa, verenpaine ja HB ja kaikki ok... Onneks lääkäri perjantaina.

Vauvan tarvikkeista puuttuu vielä sänky ja hoitopöytä ja sitten kaikki pikkusälä kuten vaipat, tutit, amme jne. Vaatteita on jo jonkun verran...

Vaunuthan meillä on ihan iskemättömät Oran Saagat <3

Mulla on ollu melkee kokoajan sellanen haalea linea negra, mutta ei oo toistaseks ainakaan tummunu... Niitä hormoonikarvoja kyllä on mahassa ja rintoihin tulee välillä sellasia pitkiä :D (yök!) Ja napa on ihan ruskea!

Arvista sen verran, että monellekkos on tullut (jo) ? Mulla ei ole mahassa, mutta reisissä, rinnoissa ja lantiolla on vanhat kasvuarvet vähän levinneet, mutta onneks aika vaaleita... (vielä? )

Neuvolassa olin siis eilen ja kaikki oli ihan ok, SF-mitta oli 23cm joka on keskikäyrällä. Painoa tullut 9kg :D :D

Lara- ja Nuna viis minuuttia vaille 25+6 :heart:
 
arvista: esikoisesta meni maha ihan viiruille napaan asti, teininä tuli jo lanteille ja reisiin. tähän sukuun ilmeisesti nuo raskausarvet, on sitten ihminen ollut raskaana tai ei, kuuluvat. nyt tosin on kaikki ihan valkoisia ja uusia ei vielä ole ilmestynyt.

ihan kamala väsy ja yön jäljiltä lonkkia jomottaa ja vihloo melki nilkkoihin asti... :|
katoin eilen true bloodin kolmannen kauden ekan jakson ja nyt ei millään jaksais venailla seuraavia...ihan koukussa tuohon sarjaan. luen nyt sitä kirjasarjan ekaakin kirjaa kun ei muka riitä teeveestä saatu vampyyreilu ;)

noonie+plikka 24+4
 
Hiukset ja iho mulla on samassa kunnossa kuin ennen raskautta, e-pillerien aikana. (Pillerien pois jättäminen lisäsi vähän finnien ja epäpuhtauksien ilmestymistä.) Hiusten kans ei siis mitään ongelmaa. Iho on välillä pintakuiva ja satunnaisia finnejä tulee, mutta näin oli siis ennenkin.

Arvista, mulle ei oo kai tullut vielä uusia, mutta vanhat arvet lantiolla/kyljissä näyttää leventyneen ja tulleen kunnolla näkyviin. Ei kai ne tosiaan uusia voi olla, kun ne on aivan vaaleita...? :/

Vauvantarvikkeita puuttuu vielä vaikka mitä, mutta eipä tässä vielä kiirettä oo. Meillä kun ei oo erillista vauvanhuonetta, niin parempi vaan, kun ei vielä kerää kaikkea. Vaatteita on tosin kertynyt jo aika kiitettävästi kirppareilta, sukulaisilta ja kaupan alerekeistäkin. Bodeja varsinkin alkaa olla jo ihan kivasti. Pitää seuraavaksi siirtyä puolipotkareihin. :LOL: Niitä ei näytä olevan niin hyvin tarjolla kirppareilla ja aleissa. Minkä verran ootte varanneet 50- ja 56-senttisiä vaatteita? Mua kun vähän mietityttää, että ehtiikö niitä pitää juuri ollenkaan. Tietysti se riippuu niin paljon siitä vauvan koosta syntyessä, jota ei ainakaan tässä vaiheessa voi hirveen hyvin arvioida. Mutta nyt tuntuu, että vois jättää 50-senttiset ihan kokonaan ostamatta. Meillä kun on kuivausrumpu käytössä, niin voi hyvinkin olla, että 50-senttisiä tulee ihan automaattisesti, kun pyöräyttää 56-senttiset pesussa ja rummussa. :D

Kummeista, yks halukas on jo tiedossa, ja varmaan toinenkin löytyy helposti. :) Itse en kuulu kirkkoon, mutta mies kuuluu. Ajattelin, että lapsen saa silti kastaa. Voi erota sitten äidin luvalla, milloin haluaa.

Miehellä on ollut pitkään mielessä nimi, jonka haluaa antaa pojalle. Varmaankin päädytään siihen, koska se on mustakin hyvä nimi, eikä mulla oo itsellä mitään suosikkinimeä.

Valeska 23+1
 
Huomenta!

Kultasiipi Oot muuten oikeessa, ei oo ainakaan mulla ollu vielä kesää joka ei menis kauheeta vauhtia ohi.. Eli syksy on nopeemmin kuin uskoiskaan B)

Mullei oo ikinä vielä tullu tota linea negraa, taitaa sekin olla yksilöllistä.
Onneksi mun kudokset ja iho on sellaset, ettei oo noita arpiakaan tullu, enkä usko että enää tuleekaan. En oo ikinä rasvaillu tai muuten ehkässy, eiköhän nekin tuu jos on tullakseen.. Muutenkin oon palautunut aina uskomattoman hyvin, ei oo iho jääny roikkuu (vielä) ja hyvällä pohjakunnolla lihaksetkin on palautunu. En tiiä, miten nyt, kun on taas muutaman vuoden vanhempi...
Yks mikä tympii aina raskausaikana, on selluliitti mikä ilmestyy pakaroihin ja takareisiin.. Tai oisko ennemminkin nestettä, mut esiaste kumminkin :x yök!

Mies haki ullakolta ison laatikon, missä on vauva- ja kakspluslehtiä vuodesta 1996-2006, melkeen kaikki vuosikerrat. Aatteli et pysyn poissa "pahanteosta", kun on luettavaa ja onhan nuita ollu kiva selata ja lukea uudelleen.
Syyskuun numerossa 2003 kaksplussassa oli tällänen hauska pieni juttu;
Tyttöhän se siellä koska...
*äidin vatsa korkealla
*on pahoinvointia ja kiukkuisuutta
*kauneus katoaa
*hedelmät maistuvat
*kädet muuttuvat pehmeiksi
*kiloja ilmaantuu vyötärölle ja peppuun

Se on poika jos...
*äidin päätä särkee
*väsyttää, palelee
*tulee juuston ja lihan himo
*masuun ilmestyy tumma pigmenttiviiru
*karvoitus kohoaa napaan, säärikarvat kukoistavat
*kädet kuivuvat
*myös isän paino nousee

Meikällä kaikki pojan merkit, paitti just toi linea negra ja karvoitus. Mutta myös hedelmät maistuu ja on ajoittain pahoinvoiva ja kiukkunen ja perä leviää, kohtuudella tosin.
Huvittavaa on ollut toi miehen mahan kasvaminen.. Sillä on tullut täs kevään aikana oikee pömppis, me poikien kanssa nauretaankin, et kasvattaa mahaa kilpaa mun kanssa.. :LOL:
Lara oisko sulla aika selvät pojan merkit näillä vinkeillä...?

Eilen tuli muuten eka kommentti mahan muodosta. Yksi tuttu sanoi et ihan selvä poikamaha :whistle:

Huh! Nyt alkaa olla aika villi meno noitten kissanpentujen kanssa.. Pitää kai alkaa varmistella koteja niille, alustavat varaukset on tehty jo aikaa sitten.



:wave: Puskajussi ja Onni 24+1 :heart:
 
Huomenta!

Arvista Ostin melkein heti raskauden alussa Body Shopilta Cocoa Butter Stickin (tarkoitettu nimenomaan ehkäisemään raskausarpien syntymistä) . Sisko käytti sitä aikanaan raskaana ollessa ja sille ei vissiin jäänyt mitään arpia. Mulla on jo toinen puikko menossa ja ahkerasti olen sitä levitellyt mahaan ja rintoihin, satunnaisesti muuallekin. Ainakin vielä näyttäis, ettei mitään arpia ole kehittynyt, siis VIELÄ. Voin kyllä suositella tuota, on tosi helppo käyttää, kun ei tartte käsiä rasvaan sotkea.

Työmotivaatiota ei ole täälläkään pätkääkään, kuten ei Pikku Prinsilläkään. Tuntuu, että työt vie kaiken energian ja vapaa-aika menee vain toipumiseen. Mitään ylimääräistä ei jaksa. Voisin ihan hyvin tehdä jotain puolikasta tai ainakin yksi päivä viikossa vähemmän. Ois vähintäänkin kohtuullista, että ennen äitiyslomalle jäämistä työtaakkaa vähennettäisiin porrastetusti. Miksiköhän tuollaista etua ei ole suotu raskausajalle? Monet odottajat jaksais olla varmasti pidempään töissä tuolla tavalla ennemminkin kuin jäädä ennen äitiysloman alkua sairaslomalle....
No pitää nyt nauttia tästä tämän viikon AINOASTA vapaa-päivästä. Jos edes muutaman ikkunan sais pestyä tälle päivää...plaah!

Maj10 ja pikkuinen 21+2
 
heipsan... neuvolassa olin ma joten siitä pikkasen:
paino on noussut alkuun vain 1.7kg ei siis paha mut toki tuota painoa on ennestään ihan liikaa.
hb:117
sf: 21cm epäili täti et oon vähän pidemmällä kuin np ultran mukaan.
paineet oli ok kans en nyt just muista kuinka se oli.

arpia tuli esikoisesta maha täyteen ja kakkosesta sitten repes rinnat, kivaa täynnä siis viiruja.
työmotivaatio on kohdillaan, makasinhan kotona 5 viikkoa. nyt viel 2 viikkoa töitä sit 2 viikkoa lomaa. mut meillä on muutenki aika hyvin noita vapaa päiviä. tälläkin viikolla on 4 vapaata ja 3 töitä no voi olla et viel soitetaan et tuletko to töihin ja voin mennäkkin =)

mitäs juhannus suunnitelmia teillä muilla on? itse olen tiiviisti töissä, olisi ollut mukava lähteä porukalla jonnekkin, mutta rahan tuloa ei voi estää :D
 

Yhteistyössä