Lokakuun lapset 2013 <3 *maaliskuussa*

LOKAKUUN LAPSET



Omien tietojen lisäys/muutokset näkyvällä värillä omaan viestiin. Päivitykset tulevat muutaman päivän välein.

Lokakuisten odottajat
(Päivitetty 28.3.2013)


26.09.2013
Vilijonkka 27v / 1. lapsi / KOS /

28.09.2013
rakkaudesta äiti 33v / 5. lapsi / OYS /

29.09.2013
Nimia 32v / 2. lapsi / TYKS

30.09.2013
kirsikka92 20v / 1. lapsi / P-KKS / poikaolo

01.10.2013
KakaramäenEmäntä / 3. lapsi / LS
Saanni 29v / 2.lapsi / K-SKS
Nii1 27v. / 1. lapsi / TAYS

02.10.2013
janskuli83 29v / 5. lapsi / NKL /
äx3 27v / 4. lapsi / PHKS
Syksynlapset 22v / 2. lapsi / TYKS
beibipupu 30v / 2. lapsi / LS

03.10.2013

04.10.2013
Peity 26v / 2. lapsi / PHKS
Marsilio 31v / 2. lapsi / HYS
clearbrook 31v / 2. lapsi/ K-HKS / tyttöolo
akkiiR 25v / 2.lapsi/ K-SKS / tyttöolo

05.10.2013
muumimamma-81 31v / 3.lapsi / K-SKS
Neilikkakirsikka 29v / 3. lapsi / E-KKS
Jauj 24v / 3. lapsi / NKL

06.10.2013
Miab5 31v / 5. lapsi / PS
LukLu 33v / 3. lapsi /NKL
Helmikoo 34v / 3. lapsi/
wentti 30v / 3.lapsi / KOKS
jk74 39v / 2. lapsi / TAYS
sannita 26v / 1. lapsi / SatKS
Salmiakki13 / 1.lapsi / TAYS
Maana-mamma 29v / 3. lapsi / KOS / tyttöolo
Luna85 / 1. lapsi / JS / poikaolo

07.10.2013
Tipzie 30v / 3. lapsi / KYS
linnea80 32v / 4. lapsi / seks
Helleka 31v / 1. lapsi / KYS
lapinäiti / 2. lapsi

08.10.2013
äiti3lasta 24v / 4. lapsi / KPKS

09.10.2013
Hopeakissa 24v / 1. lapsi / OAS / poikaolo
viida 27v / 2. lapsi / K-SKS
ebbe 33v / 2. lapsi / KOS
elwwis 22v / 1. lapsi /
Eessii 20v / 2. lapsi /
Vihervaara 28v / 1. lapsi /
mriic 23v / 1. lapsi /

10.10.2013
lempo / 2. lapsi /
Äiti0708 28v / 3.lapsi / K-SKS
touniquet / 1. lapsi
yllätys93 19v / 1. lapsi / LPKS
Fossiili 33v / 2. lapsi / K-KSK
Emskis 34v / 2. lapsi / JS / tyttöolo

11.10.2013
Essence 33v / 1. lapsi / Kät(?)
äiti88 25v / 4. lapsi / koti/VAS
Misu78 34v / 4. lapsi
MomToBeX2 29v / 2.lapsi / NKL
Emja 32v / 4. lapsi / PHKS
Crashboom 39v / 2. lapsi / TYKS
neeta83 29v /5.lapsi/NKL

12.10.2013
Dana88 25v / 2.lapsi / LPKS
meppuli 24v / 2. lapsi / K-SKS

13.10.2013
Kairi 28v / 2. lapsi / KYS

14.10.2013
Villanen / 3. lapsi /
Laala 28v / 2. lapsi / TYKS
Pörrö 29v / 2.lapsi / LKS
petite 26v / 5. lapsi / K-PKS
Matuli 31v /3.+ 4. lapsi / JS

15.10.2013
sinnuli 33v / 6. lapsi / OYS
Väinö-Irmeli 29v / 3. lapsi / TAYS

16.10.2013
heinis1 35v / 2. lapsi /
Lilith 25v / 2. lapsi/ NKL
hepzu 26v / 2. lapsi / EKKS

18.10.2013
Hope81 31v / 1. lapsi /
Annuliini84 29v / 3. lapsi / JS / tyttöolo
Lapanen85 27v / 1. lapsi / KYS
Marjaana84 28v / 1. lapsi / K-SKS

19.10.2013
Tagzy, 29v / 2. lapsi / K-SKS
dita 30v / 3. lapsi / K-PKS
Suvitar89 23v / 1. lapsi / JS
Lisa Maria 28v / 1. lapsi
zoelle 37v / 3. lapsi / NKL

20.10.2013
jessix / 3. lapsi / Kät
vema 27v / 2. lapsi / PHKS
Bethany 27v / 2. lapsi / OYS
Pecanpie 24v / 1. lapsi / TAYS
josmu 20v / 1. lapsi / TAYS
Kesä81 31v / 1.lapsi

21.10.2013
kääkkis82 30v / 4. lapsi / PHKS
Hanneka 30v / 1.lapsi / SeKS
fenixlintu 37v / 2. lapsi /
icy 22v. / 2. lapsi / SatKS
nouna 25v / 3. lapsi / VKS

22.10.2013
-ruska- 24v / 2. lapsi / OYS
Padmerine / 2.lapsi / LS / poikaolo
Tigridia 34v /4. lapsi / K-SKS

23.10.2013
annelin 30v / 3./6. lapsi / TAYS
Viola30 / 3. lapsi
mymmeli87 / 1. lapsi /

24.10.2013
TenSon 21v / 2. lapsi / VKS
nina84 / 3. lapsi
Ulledulle 31v / 2. lapsi / JS
Marlin 29v / 3. lapsi / OYS
LizMon 28v / 1.lapsi /
Susanna1979 33v / 4. lapsi / LS

25.10.2013
Zuzme 17v / 1. lapsi / NKL

26.10.2013
minima 21v / 2.lapsi / Kät
muruliini82 / 4. lapsi / K-SKS
PottuSäkki / 5. lapsi / PS

28.10.2013
Maakkuli 27v / 2. lapsi / MKS / tyttöolo
äitijapojat 33v / 3./5. lapsi / KYS

29.10.2013
Pömppis83

31.10.2013
jau11 27v / 2. lapsi /


Laskettu aika ei tiedossa / ilmoitettu:

Alii 28v / 1. lapsi / OYS
iltsu 21v / 1. lapsi / TYKS
Pullero85 /
o873060 31v / 1.lapsi / LKS
elsanen 26v / 1.lapsi /

Tulossa: (täytetään sitä mukaa kun aletaan saada neuvola-aikoja yms)

HUHTIKUU
2.4. äitijapojat/VU

3.4. Väinö-Irmeli/NL - Misu78/N - meppuli/NP - Marjaana84/NP - Fossiili/NP - elwwis/NP

4.4. Annuliini84/NP - mymmeli87/NP - Misu78/NP - linnea80/NL - Kesä81/NP - sinnuli/NP - heinis1/NP

5.4. LukLu/NL

8.4. meppuli/N - Luna85/N - Marlin/N - Lapanen85/NP - Suvitar89/NP - Padmerine/NP - Lisa Maria/NP

10.4. Kairi/NP - kääkkis82/NP - icy/NP - kirsikka/N

11.4. LizMon/NP - Tigridia/NP

12.4. Viola30/NP

14.4. mymmeli87/NL

19.4. Marlin/NP

22.4. muruliini82/VU

23.4. akkiiR/N - Nimia/N - kääkkis82/N

26.4. Emskis/N

29.4. Suvitar89/N - Fossiili/N

TOUKOKUU
6.5. Tigridia/N

13.5. Maana-mamma/RU

14.5. Vilijonkka/RU

20.5. kirsikka/RU

21.5. LukLu/RU

23.5. Luna85/RU

24.5. Emskis/RU

27.5. linnea80/RU

KESÄKUU
6.6. Suvitar89/RU - Viola30/RU

13.6. LizMon/RU

Lyhenteet:
VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra, N = Neuvola, NL (Neuvolalääkäri), S = Sokerirasitus



Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Listan ylläpitäjät:

Maana-mamma
clearbrook
zoelle

Salaiseen Facebook-ryhmään haluavat:

Yksityisviesti joko kirsikka92 tai Maana-mamma
Viestiin oikea nimi (millä löytyy Facesta) sekä vähän lisätietoja, esim. profiilikuvasta, jotta on helpompi löytää, jos on monta saman nimistä.

Aikaisemmat ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2235009-lokakuun-lapset-2013-3-helmikuussa/

 
Viimeksi muokattu:
Poks poks, ihanaa, viikot kuluu, mut mulla on silti ultraan vieläki 3 viikkoa...en jaksa!!!!!!!

Sama meno jatkuu...illalla nukkumaan mennessä ällötysoksetus ja vatsa ähkyn täynnä (se täyttyy nykyään jotenki paljo vähemästä, 2 leipää niin kieriskelen seuraavat tunnit ähkyssä!!!) ja pääkipu ja ARMOTON väsy. Aamulla sama ilman ähkyä ;) Mutta perjantai, haaveilen jo pitkistä päikkäreistä, kun pääsen töistä kotiin :)

Hieno uusi pino Zoelle! Voikaa hyvin naiset!!

Täällä tuntuu tuleva mummi ja pappa seonneen täysin ensimmäisestä lapsenlapsesta, tulivat eilen ulkomaanmatkalta tuomisinaan kasan vauvan vaatteita eikä MITÄÄN itselleen tai meille hih. Iskä on ihana, ku se soittelee vähän väliä ja kyselee vointia ja kuulumisia, vaikka ennen tuntu et puhuin aika pitkäli puhelimes aina äitin kanssa.

Po-po-POKS Vilijonkka ja nöpö 10+0
 
(kopio helmikuun pinosta)

Huomenta!

Ihan ensin kommentoin tätä tyhjennyslääkeasiaa, että musta tää on nyt tosi väärin Eleonoora86:sta kohtaa puida tällasta asiaa täällä palstalla!!! Jokainen tekee omat päätökset, oman tietämyksen ja lääkärin ohjeiden mukaan. Nyt tän keskustelun myötä, kun lääkkeet on jo otettu ja mitään ei ole tehtävissä on Eleonoora86:lla varmaan tosi hyvä mieli!! Voin vaan kuvitella, että itse itkisin silmäni päästä Eleonooran tilanteessa!!! Voidaanko nyt heti lopettaa tämän asian puinti täällä aj sovitaan, että vastaavat caset jätetään lääkäreiden aj asinosaisten puitavaksi? Tulee tosi paha mieli Eleonoora86:den puolesta.
 
voihan haukotus sanon.. kuopus heräs 06.05 ja meuhkas reippaan tunnin, sain sen vielä nukkumaan kun oli niin kiukkunen, no nyt on nukkunukin jo yli kolmevarttia, mut ite en tosiaan saanu enää unta. Nousin ylös ja ajattelin, että syön aamupalan rauhassa ja katon huomenta suomea.. No kappas vaan esikoinen kömpi pystyyn ja ei muuta kun pikkukakkonen päälle :LOL: No heräillään tässä koneella sitten, heh..

Mulla voinnit ollu ihmeen hyvät, eilen ei väsyttänytkään niin paljon.. Valvoin jopa kymmeneen, mitä en oo tehny viimeseen kahteen viikkoon.. Mitään oireita ei oikein ole, joten ei auta kun nauttia tilanteesta! :D
 
Huomenta kaikki! Vihdoinkin perjantai!

Luklu Minäkin pysyin hereillä kymmeneen asti eilen kun oli niin jännä Mentalist jakso. Muuten olen nukahtanut tv:n ääreen heti 9 jälkeen :LOL:. Onneks on jo perjantai että saa nukkua vähän kauemmin huomenna aamulla ja loikoilla sängyssä.

Joku kyseli työajoista. Itse palasin juuri kokopäiväiseksi ja mietin kans miten tulen jaksamaan kun iltapäivisin rupee aina väsyttämään niin paljon. Olo on kuitenkin niin hyvä muuten etten voi sairaslomaa pyytää kun ei silleen ole tarvetta. Sitä sairaslomaa ehdin kyllä pitää sitten loppuvaiheessa kun iskee ne armottomat liitoskivut. Viimeksi jäin saikulle kuukausi ennen äippälomaa kun en pystynyt istua töissä enää kun sattui niin hirveesti :(. Sitä odotellessa...

Tänään rv 8+0 ja ensi viikon keskiviikkona eka neuvola. Saiskohan siellä dopplerilla sydänäänet kuuluviin??? Pitäis tarkistaa vanhemmista neuvolakorteista missä vaiheessa sydänäänet ovat kuuluneet. Ehkä "täti" ei edes yritä vielä. Viimeksi kun odotin (2010) kävin ekassa neuvolassa jo 6+6 ja silloin ei tietenkään kuunneltu dopplerilla. Vanhemmat kortit ovat vuosilta -05 ja -07 joten niitä pitäisi kaivaa kaapin perältä ja tutkia :). Utelias kun olen.

Padmerinelle onnea hyvistä ultrakuulumisista :)
 
Kiitos kaikille onnitteluista! :heart:

Nyt on ensimmäinen neuvolakin varattu ja se on 12.3. Eka kerta on aika juttelupainotteinen ja ajattelin ottaa edellisen raskauskortin mukaan niin neuvolatäti voi siitä tiedot täyttää :LOL: Pieni dejavu - ilmiö, viime vuonna olin samana päivänä ekaa kertaa neuvolassa, oonkohan synnyttämässäkin samana päivänä? ;)

Padmerine & Pampula 6+3
 
misu78 Mulla kuunneltiin8+2, mutta ei kuulunu vielä. Täti sano, että vaatii melkein sen 10 raskausviikkoa ennen kun kuuluu.., olis kyllä ollu kans niin kiva kuulostella jo =) No se on siis edelleen pakko odottaa ultraan asti, siellä vasta seuraava käynti..

Joo, kyllä toi eka kerta menee joristessa. Mulla hyvä kun saa kaikki tiedot valmiiksi koneelta, mutta paljon tietenkin muuta juteltiin jaksamisesta, väsymyksestä, jonkin asteisesta masennuksesta? No katsellaan miten mieli muuttuu.. Nyt on pari päivää ainakin ollu tosi hyvä fiilis. Voi olla, että olin vaan niin väsyny ettei mikään kiinnostanu.. Oli kaikenlaista ylimäärästä tossa viikko kaks sitten..

Onko muuten teidän paikkakunnilla muuttunu toi np-ultran ja sikiötutkimuksen aikataulu? Meillä on muuttunu niin, että verikoe pitää ottaa viikoilla 9+6-11+6 ja sit ultra on viikoilla 11+0-12+6. Aiemmin ne pysty hoitaa samalla kertaa mut ei nyt enää..

8+5
 
Ainii siitä piti vielä kirjottaa, että joku täällä himoitsi medikka pihviä.. nii käsittääkseni se on ihan sallittua.. Kokonaan raaka jauheliha ja tartarpihvi on kiellettyjen listalla, mutta ei vissiin medium pihvi kuitenkaan.. Kun Listeria bakteeri ei elä naudanlihassa sisällä kuitenkaan.. Kysehän ymmärtääkseni on nimenomaan käsitellyistä luhoista, missä leikkuupintaa on tullut lisää, jolloin listeria bakteeri on saattanut päästä tuotteeseen.. Itse olne ainakin hyvillä mielein syöny majoneesit ja naudan pihvit..
 
Vilijonkalle onnea kympin poksumisesta! ;) Sulla ei sit virallisesti oo enää alkiota masussa vaan sikiö! :D Musta on kiva lukea noita vau.fi -sivuston viikkojuttuja, "mitä tällä viikolla tapahtuu"... Siellähän kerrotaan että kun kymppi on täynnä, niin vauvalla periaatteessa on kaikki jo olemassa, sit niitä vaan kasvatetaan. :D Musta se on oikeesti tosi jännää, miten tommosella kolmesenttisellä (Tai vähän yli) on jo oikeesti kaikki olemassa. :D Ihan mahtavaa!

).( Pitäs hoitaa vielä kaks sijaisuustuntia ja sitten loppupäivä paahtaa ahkerasti mun varsinaisen työn kanssa. :p
 
Ilmoittaudunpas minäkin tänne sekaan! :)

Tosiaan nyt tänään menkkojen mukaan laskettuna meneillään rv 7+1. Kävin eilen yksityisellä varhaisultrassa ja niin se pieni Nöyhtä siellä oli olemassa, vaikka kerkesin jo viikon parin ajan olettaa, ettei masussa mitään elämää edes olekaan!

Eka neuvola tiedossa 4.3, joten taitaa tulla aika pitkälliset keskustelut - onhan kyseessä itselleni ensimmäinen lapsi ja miehelle toinen.

Minutkin voi lisätä tuohon listaan mukaan: Lapanen85 27v / 1. lapsi / KYS ja näillä näkymin laskettu aika 18.10. Eilinen ultraaja tosin varoitteli, että laskettu aika saattaa varhentua tuosta oletetusta ajasta, mutta se varmistettaneen sitten seuraavassa nt-ultrassa.
 
  • Tykkää
Reactions: mymmeli87
Mulla unohtui ikä eilen mainita eli oon 25v.

Oon ollu saamaton enkä oo edes neuvolaa varannu vielä ja nyt siellä on puhelinaika jo mennyt joten täytyy nyt muistaa sit maanantaina soittaa sinnekin :)
 
Nyt on tulokas uutinen kerrottu omille vanhemmilleni :) Viikonloppuna pitäisi kertoa miehen vanhemmille. Ja maanantaina olis eka neuvola. Sitä varten varattu 1,5h aika. Mitähän ihmettä siellä jaaritellaan kun noin pitkä aika on :S
 
Kiitos zoelle uudesta pinosta :)

Oon aika hiljaiseloa pitäny kirjottelun suhteen, vaikka päivittäin käynytkin lukemassa. Mulla siis takana km(tm?) ja ku, ja tää on nyt 3. raskaus 8kk sisään. Oireet on aika vähäiset verrattuna kahteen "onnistuneeseen" raskauteen, ja tuo eka keskenmennyt oli oireeton, joten kovasti pelottaa onko taas sama tilanne. Parin tunnin päästä ois vu jonne pääsen tuon ku:n takia, ja mua pelottaa ihan sairaana. Joudun vielä yksin meneen ku mies lähti lasten kans eilen reissuun.
 
Listan tietoja päivitetty pikaisesti, ihanaa saada edelleen uusia mukaan! :)

Padmerine: onnittelut multakin hyvistä uutisista!

Marlin: tsemppiä ultraan, tule sitten kertomaan kuulumiset!

(.) 7+0 tänään! *POKS* Pahoinvoinnin kanssa alkaa jo pärjätä, toivottavasti ei kuitenkaan kestä tällä kertaa viikolle 20 saakka. Suolatikkuja imeskellen olo pysyy melkein siedettävänä. Ruoka ei muuten ole hirmuisesti maistunut, mutta nyt alkoi tehdä mieli sellaista tirskahtavan punertavaa pihviä (alle medium).... :p Toivottavasti teillä ei lennä lounaat näppikselle! :D
 
Haaaauukotus... Esikoinen on kuumeessa, ja valmensi viime yönä tätä äitiä tunnin välein heräilyyn. |O Nopeasti sitä onkin tottunut kokonaisiis yöuniin, kun tuo on jo reilun puoli vuotta nukkunut läpi yön. En muistanutkaan miltä tuntuu, kun väsymys on sitä luokkaa, että huimaa..

Itkua, huutoa ja kiukkua ollut lähes koko aamu (ja yökin), mutta nyt se nukkuu sentään päiväunia. Nukahti kuin seinään, kun sänkyyn vei.

Tänään ei ole oksettanut, ja olen varsin ihmeissäni. Mitähän tää nyt on?
Noh, vielähän tässä on päivä aikaa oksennella entiseen malliin.. ;)

Mulla on ensimmäinen neuvola 5.3. En jotenkin osaa jännittää sitä yhtään, tuskin vielä sykkeitäkään kuuluu.

- Lilith ja Mini 7+2
 
Ensimmäinen neuvolakäynti takana, ja mun uus neuvotäti on niin ihana ja mukava! Mun epäsäännöllisten kuukautisten takia, mä pääsen VU... Ihanaa kun pääsee varmistamaan et siellä masussa on JOTAIN.... Ens viikolla pitäs aika tulla postista.. En jaksais odottaa!!! Verenpaineet oli mainiot, ens viikolla pitäis mennä verikokeisiin ja pissanäytteitä antamaan.. Rv 14 on ensimmäinen neuvolalääkäri-aika eli 14.4.. Sitä odotellessa... :----)
 
Hei!

Olen alusta asti lukenu tätä pinoa, mutta en ole saanu aikaseksi liittyä mukkaan. Jospa sitä nyt sitten kuitenki.. Eli;

o873060 31v. / 1.lapsi / LKS

Virallista LA:aa mulle ei ole ilimotettu, mutta viikko sitten tehyn VU:n mukkaan tännään olis 8+0, joten kait se LA ajottus jottain 11.10.. Mutta katellaan sitä sitten myöhemmin.

Osanottoni kaikile surullisia uutisia saaneile :hug:
Ommaa henkilökohtasta kokemusta niistä uutisista on kolomen aikaisemman keskenmenon takia.

Vähän pisti ihimetyttämmään, ku lueskelin näitä juttuja, että osala teistä on neuvola-aika hirmu aikasten. Mulla on ensimmäinen aika nlaan vasta viikola 10+ ja lääkäri 12+..

Aikasemmin oli täälä jotaki keskustelua liikunnasta näin raskaana ollesa. Mulle ku tämä on uutta asiaa, niin viittiskö joku valasta, että kuin kovvaa sitä voi oikein treenata? Käyn siis ahkerasti salila ja jonku asteista "kehonmuokkausta" on tullu harrastettua. Tiän kyllä, että kannattaa kuunnella ommaa kehoa ja sen tuntemuksia, jotka osakseen ohojaa treenaamisen suhteen, mutta.. Tämän kysymyksen taustala on siis se, että tällä viikola jalakatreeniä vetäesä ei parit ensimmäiset liikkeet sarioineen tununu missään, mutta prässin jäläkeen alako kyllä mahhaa pistelemmään. Säikäytti hieman moiset tuntemukset! En siis kuitenkaan lisänny sillon painoja ollenkaan, vaan tein sillä määrälä, millä olen aikasemminki ko. liikettä teheny. Raskauen selevittyä ku olen teheny sen päätöksen, että en lissää painoja juurikaan jalakatreeneisä.

Mutta palailempa asiaan uuelleen paremmala ajala, nyt häätyy jatkaa töitä. (Mikä ei nyt just vois vähempää kiinnostaa, onneksi on kuiten periantai..)

-o873060 ja haba-
 
Pientä päivitystä tilanteeseen. Viesti on kopioitu vauva infon foorumilta suoraan :)

Keskiviikkona mulla oli vuotelua, ja maanantaina olis ollut vasta ultra.Eilen soittelin saadakseni ultran täksi päiväksi, mutta pääsinkin onnekseni heti eilen ultraa. Kuulumisia:

Vuodon syy jäi epäselväksi, mutta löytyi kaksi alkiota omissa pusseissaan ja omilla istukoillaan. Molemmilla näkyi syke. Alkiot olivat kooltaan noin 11,5mm. LA siirtyi aiemmaksi ja on nyt 14.10. Viikkoja on siis 7+4. Kovasti ultrassa varoittelivat, että toinen voi tulla kesken. Nyt kuitenkin kaikki oli hyvin ja kaksi pientä sydäntä sykki hienosti. Vuotoa ei kuitenkaan ole kovin runsaasti tullut, joten toistaiseksi voi huokaista helpotuksesta.

Täytyy todeta, että monikkoraskaus ei ole käynyt mun mieleni vieressäkään, vaikka mun suvussa kaksosia onkin. Mun oma äiti on kaksonen, ja äidin siskolla on kaksospojat. Eniten mua ihmetyttää se, että olen pidemmällä mitä oletin ja silti oireet on olleet tähän asti melko lieviä. Monikkoraskauksissahan oireet on monesti paljon voimakkaampia. No jokainen raskaus on omanlaisensa, joten eipä kai tässä voi kun toivoa kaiken menevän hyvin loppuun asti.

Olo on tällä hetkellä onnellinen ja helpottunut, mutta silti kovasti mietityttää tuo vuoto. Kuitenkin aion nyt nauttia tästä raskaudesta, koska ainakin toistaiseksi kaikki näyttää olevan hyvin.
 
eihän siihen treenaamiseen ole mitään muuta sääntöä kun kuunnella omaa kroppaa. tiedän liikuntaohjaajia ketkä on vetäny viikkoa ennen synnytystä vielä samalla vauhdilla treenejä, mutta toisilla taas urheilu loppuu kokonaan. heti kun tuntuu pahalle pitäis himmata tai lopettaa.. itse tiedät parhaiten mitä kroppasi kestää.
 
Onnea Matuli hyvistä ultrakuulumisista ja kaksosista! Ihanaa, pitihän tänne kaksosiakin saada =). Toivottavasti molemmat murut pysyvät matkassa mukana!

Uusille jälleen tervetuloa joukkoon!

Mymmelillä kans juhlan aihetta kun pääsee varhaisultraan! Voi huokaus, miten mä jaksan odottaa siihen np-ultraan asti!? Pitäis miettiä jotakin muuta kuin tätä raskautta välillä, mut kun se on vähän vaikeeta :).

Marlinin ultrakuulumisia odotellaan malttamattomana!
 
matuli :heart: Mahtavaa.. Miltä tuntuu jos / kun saat kaksoset? Onko ajatusmylläkkä suurikin. Itsellä kävässy mielessä ajatus, mutta meillä ei suvussa kaksosia ollenkaan, joten liekö vaan jonkin asteista "keuhukuvaa" mulla, kun tuttavat päättivät "tehdä" vielä viimeisen iltatähden pitkän keskustelun jälkeen, ja saivat sitten kerralla kaksi.. aikamoinen järkytys oli heille..
 
Misu78: Näin täällä tosiaan nuo neuvolat menee. Eikä mulla tietääkseni oo ennen kesäkuuta myöskään mitää lääkärikäyntiä. Ainoastaan ne kaksi normaalia ultraa. Mutta varaan kyllä varmasti raskausviikolle 16 sen käynnin kun kerran sanoi, että silloin voin kyllä halutessani tulla. Meillä on tosin joka torstai kahden tunnin ajan avoneuvola. Silloin voi sinne mennä ilman ajanvarausta pienen asian takia eli esim. kuuntelemaan sydänääniä, jos siltä tuntuu...

Matuli: Hauskaa, että ainakin yksi kaksosraskaus on tässäkin pinoissa nyt sitten aluillaan! Itse vähän haaveilen kaksosista, vaikka suvussa ei sellaisia olekaan eikä raskaus ole autetusti saanut alkuaan. Mies olisi puolestaan kauhuissaan kaksosista. Toki tiedän, että tosi paljon hommaa 2 vauvasta olisi ja suurin huoli tietysti olisi se, että kaksosraskaus on aina vähän riski. Mutta silti tykkäisin, jos tulis. Saisimpa sitten kolme lasta kun muuten ollaan sovittu, että jäädään tähän kahteen...

Mullakin edelleen lähes kolme viikkoa ekaan ultraan. Harmi kun eivät mulle antaneet varhaisultraa epäsäännöllisten kuukatisten takia...

Lokakuinen
 
Noista verikokeista... En osaa sanoa millainen käytäntö täällä oikein on. Minulta otetaan aina 3 verikoetta koska olen miinusverinen. Eli ensimmäisellä neuvolakäynnillä otetaan eka verikoe, josta myös tutkitaan muut asiat (HIV, veriryhmä jne). Sitten multa otetaan vielä keski- ja loppuvaiheessa verikokeet jotta näkevät jos on kehittynyt vasta-aineita.
 

Yhteistyössä