Lokakuun lapsoset - 15 ~*Syyskuu*~

Kiisuli kuulostaapa hieman kuumottavalta tuo, että sektioaika meni juuri LA-päivälle ja muut lapsesi ovat syntyneet vähän etuajassa... sanoit siitä varmaan sairaalassa? Kohdunsuulla ei siis näkynyt kypsymisen merkkejä kumminkaan? Onko sulla pitkä matka synnärille?

Omppu tsempit sinne maanantain lääkärikäynnille. Juu älä ota stressiä mahdollisesta kääntämisestä, mulle ainakin tehtiin selväksi, että pitää heti sanoa, jos sattuu, koska se ei ole tarkoitus. Eikä ne jatka sitä hommaa kovin kauan, jos näyttää, ettei pikkuinen ole kuperkeikkatuulella. :p Kyllähän toi alatiesynnytys ois monella lailla parempi, jos vaan henkinen kantti riittää (itelläni epäilen sitä eniten). Mut nykyään ne on turvallisia. Ottaakohan ne sulta lantion magneettikuvat maanantaina?
Tosiaan, toivotaan, että meidän muruset vielä hokasaavat itse molskahtaa toisinpäin...

Pikkusisarus tuntuu juuri nyt aika utopistiselta, kun tätä ekaakin "tein" noin 10 vuotta (josta nykyisessä suhteessa noin 3v) :LOL: komppaan siis Metsätähteä.. mutta never say never. Iän puolesta en kauaa odottaisi, jos toista lasta toivomme... meillähän on perheessä tän tulevan lapsosen lisäksi 12-vuotias (miehen lapsi).

Vielä siitä talvihaalarista että mulla on olemassa söpö 50cm haalari ja sitten se äitiyspakkauksen norsulle sopiva koko. Eli nyt tajuan keskustelun pointin, pitää ehkä hommata jonkinlainen välikoko näille kahdelle... mut tosiaan täytyy kattoo, millaista talvea pukkaa tällä kertaa!

Toivottavasti ZiiliZeija on selvinnyt tästä viikosta hyvin raskaan reissun jälkeen.

Mitäs muuta ilmassa??! Suppareita?

Täältä kuuluu POKS 37, vain vajaa kolme viikkoa mahdolliseen sektioon - tai jos sitä ennen alkaa tapahtua niin täytyy kyllä käydä ultran kautta, ettei ala puskemaan mahdollisesti poikittain olevaa pötköä pihalle. (y) :D Harkkasupistuksetkin on vähentyneet kovasti näin loppua kohden, mitä ihmettä? Luulen johtuvan vauvan asennosta (perätilasta poikkitilaan).
 
Piiitkästä aikaa täällä :)

Mulla oli sellanen olo, että onkohan joku jo synnyttänyt, ja pakko oli tulla kurkkaamaan. Ilmeisesti ei kuitenkaan vielä :)

En oo jaksanu kirjoitella, eikä tänne mitään erikoista kuulukaan. Rv 35 poksahti tänään ja huomenna alkaa äitiysloma. Kotona hoitovapaallahan oon koko ajan ollut niin eipä tässä sem suurempaa eroa tuu... ;) Huomenna olis myös neuvolalääkäri. Edellisestä käynnistä neuvolassa jo 5 viikkoa! Painoa on tullut paaaaljon :( apuva. 14 kg, sama mitä esikoisesta tuli yhteensä. Ja vielä reilu kuukausi aikaa tulla lisää, iikk... Lääkärin pitäis laittaa lähete kokoarvioultraan äippäpolille rv 36-37. Mua jännittää jo synnytys kovasti. Suurin pelko liittyy vauvan kokoon, pelkään että se on tosi iso ja tulee sen takia jotain pulmia. Mietin myös, onko vauva terve ja saanko hänet heti rinnalle, että meneekö kaikki niin hyvin ettei tarvi mihinkään teholle lähteä viemään tms. Kun oon tähän asti ollu niin onnekas että kahdella edelliskerralla kaikki on mennyt hyvin ja vauvat olen saanut syliini. <3 Vauva liikkuu vähemmän kuin ennen....laskeutunut tuskin on, koska potkut tuntuu tosi ylhäällä eikä yhtään tunnu muuten tukalalta tuolla alhaalla. :) Harkkasupistuksia on tosi paljon ja joskus niiden yhteydessä tuntuu painetta takapuolessa...

Mun mies ei tuu synnytykseen mukaan, vaan mulle tulee doula. :) Mies oli kahdessa edellisessä synnytyksessä, mutta en kokenu että hänestä ois mitään tukea ollut, pikemminkin päinvastoin....joten en halua häntä mukaan. Itsekään ei halua enää tulla, koki että toi edellinen synnytys oli kurja kokemus. Molemmille siis ihan ok näin. :) Mies siis eri kulttuurista eikä heillä ole tapana siellä päin että isät menee synnytyksiin mukaan.

Vauvalle alkaa pikkuhiljaa olla kaikki valmiina, pinnasänky puuttuu mutta luultavasti en sitä hommaakaan kun vauva tulee nukkumaan mun vieressä. Sivuvaununa sänky vois olla ihan hyvä... Sairaalakassin ajattelin pakata vähän myöhemmin. :) Vauvan sairaalasta kotiutumisvaatteet on valmiina. <3

Ootteko muut veikanneet, millä viikoilla synnytätte? Mulla on ollut koko ajan sellanen olo, että vauva syntyy rv 39+0. Viimeistään rv 39+4....katotaan osuuko veikkaus oikeaan! Esikoinen syntyi rv 40+1 ja toinen rv 39+6. :)

Lueskelen nyt vähä teiän muiden kuulumisia. Kuopus päikkäreillä ja esikko kattoo Muumeja :)

Carnevalkeksi ja tyttönen 35+0
 
Viime maanantain reissu meni miten meni (koko matkan supisteli ja itketti) ja pari päivää olo oli ihan pohjamudissa sen jälkeen.

FB:n puolella on jo saatu vauvauutisia, ei ole tänne vielä kerenneet kirjoittamaan? 4 poikaa syntynyt lokakuisiin.

Meillä aiemmin syntyneet 40+0, 40+5 ja 40+1. Joten olen asennoitunut että tämäkin syntyy laskettuna tai viikon yli. Eli joskus 6.-13.10.

Kolmena yönä nyt valvonut kun on huono-olo ollut ja supistellut, melko ärsyttävää. Toivottavasti ei koko loppu aika nyt mene tälleen. Nyt pitäs kohta skarppina lähteä keskimmäisen eskariin esiopetussuunnitelma keskusteluun.

Keskiviikkona taas neuvola. Streptokokki-B näytteen kävin antamassa perjantaina ja sen vastaus olikin jo tullut omakantaan, negatiivinen oli.
 
Tervehdys!

Perjantain neuvola meni tosi kivasti, sain yllärikseni käydä lääkärillä tarkistuttamassa kohdunsuun tilanteenkin. :) Kiinni vielä, mutta kuulema aivan hötöpullaa. :D
Muistutti siinä vielä lopuksi, että kun mun edelliset on tulleet niin vauhdilla, niin aika tuppaa monesti puolittumaan, eli mun ei kannattais jäähä kauheesti arvuuttelemaan lähdön kanssa. :D Tyttö tosiaan tuli 6h vesien menosta ja jos laskee supistuksista jotka alkoi 2h vesienmenosta, niin kesto oli 4h. Että juu...

Oma veikkaus
No minähän oon nähny synnytysunia melkein puolet raskaudesta ja aina itsepäisesti väittää unet, että rv38 aikana tulla tupsahtaisi vauva ulos. :LOL: Saas nähä, rv38 poksuu torstaina, mutta mä en henk.koht. enää usko itse että mukamas tulisi ton viikon kuluessa.
Onhan tässä kaikkea oiretta jos jonkunmoista ja tänään aamuvarhaisesta saakka tullu kipeää supistusta, mutta menee kyllä mun mielestä treenisuppareiden piikkiin...vaikka oonhan mää saanu jo kolmesti kunnian käydä tyhjää suolistoni.:cautious:

Maitoa
Tulee ja tulee, tissit tuplasi kokonsa viime viikon aikana ja se näky kyllä ihan vaakalukemissakin. Nää hinkit painaa TONNIN!!:eek: Mä en edes halua kuvitella miltä nää näyttää ja tuntuu ku maito sitte synnytyksen jälkeen oikeesti nousee taas, taitaa tulla ennätys bosat meikäläiselle.:ROFLMAO::ROFLMAO:

Mies on ihan helisemässä näiden vähenevien viikkojen kanssa:cautious: Saa luvan tänään mennä moikkaamaan jotain kaveriansa tai MULLA levii pää täällä.:D Siis ihanaa joo että toinen on omistautunu kotirottailijaksi ihan mun vuoksi, mutta kuten varmasti kaikki tietää, niin jos henkilö on normaalisti paljon puuhaileva ja normaalisti näkee kavereitaan paljon ja sitten yhtäkkiä pesiytyy kotiin...eih...se ei vaan oo kaunista katseltavaa:sleep::LOL:

Nyt on pakko lopettaa, ei pysty istumaan enään ku supistelee ja välissä Hippu survoo itteään alakertaa vasten. :D

SE on kuulkaas daamit pian jo lokakuu, meijän kuu. Hyvä me!!!!:love::love:

Viipulainen ja Hippu 37+4
 
Kuulumisia... Muutto/remppa ei oo edenny niinku oon toivonu, ja viikothan tässä vähenee. Lisäksi alkaa tulla semmonen olo, että saapi mies muuttaa lastensa kanssa keskenään, minä en nyt näe itteeni siellä. Riitoja on ollut aika lailla, eikä täällä ainakaan ole mies ollut raskaudessa mukana, paitsi pakotettuna. Mä aattelin nyt keskittyä vaan tähän syntyvään lapseen, omaan esikoiseeni ja itteeni.

Mies ei oikein ymmärrä, etten voi repiä itteeni, vaan teen nyt sen verran, mitä pystyn. Taitaa ne meinaan mullakin suppareita olla, kun välillä tulee kipeä aalto alavatsaan, varsinkin jos kumartelen. Esikoisesta ei ollut mitään ennakoivia, joten en tiedä varmaks. Kotona oon kyllä siivoillut ja pakkaillut, mutta se on ihan eri asia, kun voi istua vaikka tunniks huilaamaan jos siltä tuntuu. Talolta remontin keskeltä ei oikein viitsi ajella edestakas.

Huomenna on neuvola, mut en oikein tiedä, pitäiskö tästä puhua siellä. Musta on tullut tosi huono puhumaan omia asioitani, eikä ystävissäkään oikein ole ketään niin läheistä. Läheisimmän kuolemasta tulee lasketun päivän aikaan neljä vuotta. Sekin ikävä nyt vaivaa, kun tarttisin hänen tukea. Sitäkään pahaa oloa ei ole tullut koskaan purettua, miehestä ei oo ollut kuuntelijaks.

Muuten olot on ollut enemmän ja vähemmän kivuliaita. Öisin lonkat särkee ja päivällä vatsa tai liitoskivut. Radi-ruokavalio kyllästyttää, tekis mieli kaikkee, ja sekin stressaa. Kokoarvio on reilun parin viikon päästä. Paino on nyt jämähtänyt, se on sen kilon plussan puolella lähtöpainosta. Jotain positiivista sentään...

Marmosetti ja Pötkö 35+5
 
Marmosetille iso jaksuhali ja tsemppiä täältä :( kuulostaa raskaalta. Tärkeintä onkin nyt keskittyä omaan napaan, niin vauvakin voi hyvin. Itekin oon siinä kunnossa fyysisesti tällä hetkellä, että tinttaisin kuonoon, jos joku ois mua johonki rakennukselle repimässä. Tai ylipäätään mitään vaatimassa.

Mulla siis jatkunu nuo jumalattomat repäsyt kyljissä, joista toipuminen vie muutaman tunnin. Kävellä pystyn 100 metriä kerrallaan, minkä jälkeen oon niin tuskanen ettei mitään rajaa. Vein esikoisen lähimetsään viikonloppuna leikkiin ja puolukoita syömään niin sinnehän meinasin asumaan jäädä. 100m kotiin matkaa ja itkun kanssa sen pusersin. Sieluni silmin näin ambulanssarit kantamassa mua mettäsä paareilla :D En ois ikinä uskonu, että voin olla näin kipeä raskauden vuoksi. Iskias loppu ku seinään saikulle jäädessä niin tilalle tuli miljoona muuta vaivaa :X3:

Ressaa tämän kodin siivoaminen. Tahtosin, että ois joka nurkka tip top kun vauva tulee, mutta tuntuu aika utopistiselta. Ja tuon koiran karvanlähtö :mad::cautious: Niin rakas kuin onkin, niin ei enää ikinä kultsua meille.

Metsis ja pätkis 34+2
 
Neuvolakäynti oli tänään.
Hb oli noussut 125 :een alle sadasta! (y) Paino oli hieman pudonnut..no eipä mahdu ruokaa niin paljon enää massuun.

Vauva oli ilmeisesti kääntynyt pää alaspäin, mutta keskiviikkona se tarkistetaan ä-polilla.:ROFLMAO:

Supistellut on pitkiä kivuliaita supistuksia, mutta ei peräkanaa vielä.

Kävelylenkki pari kertaa teki tänään hyvää ja tuntuu että "alaluut" alkaa olla lähtöasemissa...:X3:

Yö- pyöriminen on pari kertaa yössä, kun wc:ssä on pakko käydä.

aamu kuudelta olen usein jo nälkäinen :rolleyes:o_O

Tissiliivit ei enää tunnu kivalta ympärysmitan kohdilta, ne isoimmatkaan, joten olen suosiolla jättänyt ne sivuun nyt loppuraskaudeksi (n)
Ostin jo imetysliivit, mutta ympärysmitta ei niissäkään kiva.
vauva on sen verran korkeella nyt--jos alhaallakin :geek:

Mies sai jonkun siivous-inspiksen viikonloppuna, joten odottaa jo koska pääsisi isyyslomalle ;):love:

Ihmeellistä kun ajattelee, miten nopeesti on koko odotusaika mennyt, jopa tämä loppuraskaus.
Nyt vain sitte zemppiä kaikille tasapuolisesti :):LOL::whistle:

Sarah77 ja poitsuli 37+2 :rolleyes:
 
Moi taas. Kertokaahan sinne faceen, että tulevat kertoon meilleki niitä synnytyskertomuksia :D lähestyvä synnytys on varmasti monilla mielessä jo näillä viikoilla.

Marmosetti: Miehet ei aina ymmärrä tätä raskaana olemisen raskautta.. varsinkin nyt nämä viimiset viikot kaipaa puolisolta lämpöä ja ymmärrystä. Mulla on koko raskaus ollut yhtä tunteiden myllerrystä, itkeny varmasti enemmän kuin koko elinaikana :( ja syystä, että mielikuvitus pääsee jylläämään.. Mulla mies kyllä lohduttaa, mutta ei osaa lukea minun ajatuksia oikeista sanoista ja silloin tulee väärinkäsityksiä. Eikä tuo ukkeli kysy koskaan miten jaksan tai miten vauva mahassa voi, selittää sen sillä, että kerron aina kaikki uutiset kysymättäkin kun hän tulee töistä.. Niinhän se kyllä onkin, muttako... ;) jaksamisia muuton keskelle!

Olen NIIN täynnä tätä raskautta! Mutta en varmaan ole ainoa, joka odottaa vauvaa kuin kuuta nousevaa :D Kyllä elämä helpottuu, kun vauva syntyy ja hormonitasot alkaa tasottuun.

Synnytyksestä: Haluan spinaalin ehdottomasti! Epiduraali ei vie ponnistusvaiheen tuskaa minulta pois, ja pidän sitä pahimpana koko synnytyksessä. Mutta, olen valmis mihin vain, kunhan vauva syntyy mahdollisimman turvallisesti maailmaan <3 Jännällä odotan kauan menee, ekan synnytys vesienmenosta 28tuntia, toinen 8 tuntia, kolmas 6 tuntia ja kaikki tosiaan vesien menosta laskettuna. Voi kun näkis tulevaisuuteen, että kauanko vielä odotusta on edessä ;D

Mariann 35+1
 
Viimeksi muokattu:
Marmosetti. ehkä kuitenkin olisi hyvä puhua tilanteestasi neuvolassa. Jos ei oikein muitakaan ole jolle puhua, se voisi auttaa omaa oloa, kun saisi vähän purettua tuntojaan.
Ikävä tilanne, mutta ei kenenkään tarvii jaksaa enää tässä vaiheessa muutakuin sen mikä itsestään hyvältä tuntuu!
Kyllä nyt saa mielestäni olla hieman itsekäskin ja keskittyä itseensä ja vauvaan ja toki toisiin lapsiin.
Toki ajatukset miehestä/muutosta ja kaikesta saattaa selkeytyä synnytyksen jälkeen, kun nämä hormonit vähän tasoittuu (ehkä)
Niin asiat ei ehkä näytäkään enää silloin niin pahalta?
Ja tuo radi ruokavalio alkaa tökkiin täälläkin, tai siis olisi kiva kun voisi edes joskus syödä kunnolla ajattelematta sitä mitä syö.
Eikä siis välttämättä edes kyse ole herkuista / roskaruuasta vaikka niitäkin toki tekee mieli, vaan olisi mukavaa, kun voisi syödä yhden perunan sijaan kaksi perunaa ja ottaa lisäksi vaikka kolme lihapullaa kahden sijaan. Ja vaikka kastikettakin vielä päälle :D
Ja olisi mukava, kun voisi nauttia syömisestään, eikä vaan äkkiä kauhoa sitä pöperöä naamansa :D
Mutta enää muutama viikko!!

Metsätähti, kuulostaa kyllä aika rajuilta noi sun repäsykivut :censored: Ei varmasti tee mieli oikein tehdä mitään tai lähteä mihinkään, kun koskaan ei tiedä pääseekö enää takaisin kotiin kulkemaan.
Toivottavast ne siitä vielä helpottaisi, eikä loppuaika menisi niiden kanssa kärsiessä.

Neuvolassa käyty ja kaikki oli ok. Hemppa ei ole noussut rautalisästä huolimatta, mutta oli sentään pysynyt samassa 113 , joten sekin riittää. Rautaa jatketaan ja toivotaan että se ei kuitenkaan laske alemmas.
Paino oli taas tipahtanut muutaman 100g, mutta tuo oksentelu tekee varmaan taas sen. Mutta tällä kertaa ei tullut sanomista siitä.
Enää en saanut uutta neuvola aikaa, ensi viikolla äitipoliaika ja jos sieltä lähetetään kotiin ilman uutta aikaa, niin sitten varailen vielä yhden neuvola ajan itselleni.

Mua vähän jännittää ensi viikon käynti äitipolilla tai lähinnä vauvan koko, kuinkahan iso se jo voi olla?
Vai oliskohan se kasvu tasaantunut ja se ei nyt olisikaan mikään normaalia suurempi?
Ja neuvolantäti sanoi, että jos se on iso, niin nehän voi kuulemma käynnistää sen heti silloin tai antaa uuden ajan käynnitykseen siitä seuraavalle viikolle.
Olisihan se aika jännää jos sieltä ensi viikolla kotiutuisikin jo vauvan kanssa :eek::love: Hui...

Vauvan liikkeet on selkeästi vähentyneet, mutta neuvolassa sanoivat sen olevan ihan normaalia ja kyllä niitä ihan pitkin päivää tuntee mutta ei enää samanlaista potkimista kuin aiemmin.

Omat olot on muuten yllättävän hyvät, siivous ja sisustus vimma on pahimmillaan, nyt kun remppa on viimein valmis :)
Olen siivonnut jo lähes joka kolon tästä talosta ja nyt odotan, että mies saisi aikaiseksi joku ilta kasata nuo uudet huonekalut ja vauvan pinnasängynkin ajattelin tällä viikolla laittaa valmiiksi, ihan vain varmuuden vuoksi :whistle:

Kosmo ja papu 36+5
 
Kiisulilla aika kuumottava tilanne kyllä kieltämättä tuon sektioajan kanssa. Toivottavasti ei tarvitse mitään kiirreellistä sitten lähteä tekemään, jos vauva alkaakin tulla ennen laskettua.

Marmosetille haleja! Kylmästi vaan oot nyt piittaamatta mistään remppa ym. jutuista, jos susta tuntuu että kaipaat rauhallisuutta ja lepoa, sie oot sen myös ansainnut.
Minä kanssa ottaisin neuvolassa puheeksi.

kosmolle tsemppaukset ensi viikon käyntiin, kyllähän se tahti alkaa tasaantua loppua kohden jos siis vertaa vaikkapa tokaa kolmannesta kasvutahdin osalta. Vikoilla 4 viikolla vauvan paino nousee keskimäärin 200g per viikko. Toivotaan että ihan kompakti pakkaus siellä köllisi.(y):)


ON
Maanantai oli aika hirveä kipuilujen osalta, niistä en mitään edes laittanut silloin kun kirjoitin aamupäivällä, kun oletin niiden olevan ihan perussettiä ja hiipuvan päivän mittaan.
Pah!
Olin oikeasti aivan tohjona ja maanantai tiistai välinen yö meni pitkälti valvoessa supistusten kanssa, joita tuli 15-30min välein aina muutama pitkä ja sitten ei taas mitään. Väleissä nukahdin, mutta aina kun alkoi heräsin heti siihen poltteeseen.

Tiistai meni aika kivasti, mutta illalla Hippu riehaantui ja edellisen päivän kipuilun ja supistelun jäljiltä paikat oli valmiiksi todella arkoina, niin olin jo valmis päänpoistoon itseltäni. Yöllä tuli myös satunnaisia kipeitä supistuksia.

Tänään olo ollut aikalailla sama kuin maanantaina taas. Ihan jäätävää kipua peräsimessä, supistaa ja kiukuttaa ja kauhulla odotan taas vaan tulevaa yötä ja alkaako taas turhia supistella. :(:confused:
Pötkötellä olen yrittänyt, mutta oikein mikään asento ei ole hyvä.

Mulla suoraansanottuna lahoo järki jos tätä jatkuu viikkoja.

Huomenna pitäisi jaksaa raahautua pojan koulullekkin aloituskeskusteluun opettajan kanssa, eli periaatteessa toivon, ettei mukelo päätä alkaa syntyä nyt ennen huomista puoltapäivää, sillä mieluumin hoidan tuon tapaamisen pois alta nyt mahan kanssa kuin sumplin sitten tapaamisen vauva kainalossa. (y)

Jooh, eli oon väsyny, kiukkuinen ja totaalisen täynnä raskautta. Josko vaan pääsis vaikka viikonloppuna synnyttää ni mun elämä ois pelastettu.:p

Viipulainen ja Hippu 37+6
 
Viipulainen, täytyy toivoa että sun synnytys on sitten tosi nopea ja helppo, kun nyt jo joudut viikosta toiseen kärsimäänn tuollaisista supistuksista!
Tuosta vauvan koosta vielä, mulla kun on iso maha ja sf mitta jossain ihan omissa käyrissään ja neuvolantäti puhuu joka kerta kuinka iso vauva jo on käsin kokeiltuna, niin sitä on tässä äitipoli ajan lähestyessä on tullu pieni paniikki, että jos se oikeesti on joku jättiläinen :ROFLMAO:
Mutta toivotaan, että sellainen normaalin kokoinen pallero siellä majailisi :)

Mulla on tässä pieni siivous tauko, mielenkiintoista alkaa oleen esimerkiksi sänkyjen alta imuroiminen ja pesu :D
Oon nyt huone kerrallaan järjestellyt tavarat ja siivonnut.
Lähes kaikki huoneet on pian käyty läpi ja vaikka meillä ei remontoitu kun alakerrassa takkahuone ja makuuhuone, niin samalla tuli vaihdettua muutaman huoneen sisustus ja käyttötarkoitus ja nyt täällä näyttää kaikkialla ihan erilaiselta ja uudelta :)

Eilen söin välipalaksi salaattia ja sen päälle vanilja jäätelöä :p ja sitten lähdin kävellen hakemaan tyttöä eskarista.
Ja tunnin päästä arvo oli 5,5 (tunti ruokailun jälkeen arvon pitää olla alle 7,8) :D
Ainoa mikä harmittaa on se, että olisin voinut syödä vaikka vähän enemmänkin jäätelöä ;):ROFLMAO:
Eli kyllähän tässä radista huolimatta herkutellakin voi, mutta se vaan vaatii vähän itseltään.
Ja kyllä mua sitten loppu päivän supistelikin, kun tuonne lähdin urheilemaan :D
Mutta oli se jäätelö sen arvoista!

Ja takasin siivouksen pariin...

Kosmo ja papu 37+1
 
Heipä hei!

Ja heti alkuun Marmosetille tsemppihalit täältä! Noi rakentamis-/remonttihommat syö monesti parisuhdetta ihan normaalistikin, niin saati sitten raskausaikana :unsure: Ja eihän nuo miehet tajua, minkälaista se on ison mahan ja mahdollisten vaivojen kanssa yrittää tehdä edes sen, mitä oikeasti pystyy... Eipä kait siinä auta kuin keskustella, keskustella ja vielä kerran keskustella. Vaikka eipä sekään aina auta. Toivottavasti saatte kuitenkin solmut auki ja riidat selvitettyä, parisuhde on aina kahden kauppa (y) Ja tuleva vauva yhteinen "projekti", jota varten sitä elämää on yhdessä rakennettu... TSEMPPIÄ (y)

Njooh, mieliala tuon sektiopäivän suhteen on nyt ihan rauhoittunu - tulee mitä tulee, sillä mennään :whistle: Synnärille on matkaa n.60km (Arielkos sitä kyseli?), mutta en usko, että sinänsä kiire tulee kuitenkaan, vaikka nyt esim. vedet menis ennen tuota sovittua... Ku eipä mulla noita supistuksia oo tavannu tulla (paitsi sillon kolmosesta). Kohdunsuu oli pehmeä, mutta kiinni, kanava lyhentynyt jonkin verran. Eli ihan normitilanne uudelleensynnyttäjälle.
Ja mulla on sitäpaitsi tässä nyt niin paljon suunniteltuja menoja ja juttuja ennen tuota la, niin eipä tässä nyt mihinkään synnytykseen ennen sitä ennättäisikää :D

Viimeisetki hankinnat tein nyt lopulta - parit tutit ja tuttipullot, liivinsuojia, reunapehmuste pinnikseen ja pikkuniistäjä. Ja pinniksenkin sitte petasin nyt valmiiksi, että saapi vauva tulla :love: Jahka mä saan hoidettua nuo menoni ensi alta pois ;)

Supistuksia on enenevissä määrin, mutta edelleen kivuttomia. Vauvan pää on jo ihan alhaalla, ja aikalailla kiinnittyneenä (lääkäri kun sillon viime pe ultras, ja olis halunnu katella jotain aivoveren virtauksia (??), niin eipä saanu päätä nousemaan niin, että olis pystyny ultraamaan), mutta en koe sitä mitenkään hankalana... Ainut, että petipuuhien aikana tuntu vähän turhan "tukkoiselta" ja teki hirveää painetta takapuoleen :LOL: Eli turhan ruuhkaista rupeaa sen puolesta olemaan :p nimim. mieluummin yks tyyppi kerrallaan...

Viipulaisella tukalat olot sen kun jatkuu (n) Ei nyt auta muu ku tsempata itteensä sillä, että lopputulos on kaiken tuon vaivan arvoinen :love: Eipä sillä, helppohan se mun on sanoa, kun ei liiemmin vaivoja oo... Eli tsemppiä, kyllä se kohta helpottaa (y) Ei kait vielä ikinä oo ykskää vauva sinne masuun jääny...!?!

Mitäs vielä...*metsätähden* repäisykivut kuulostaa kyllä kamalilta :eek: Noh, eiköhän nekin jää sitte synnärille - koitahan pärjäillä niiden kanssa (y)

Ai niin, pikkusisarus on ollut puheenaiheena myös... No, mähän oon ollut ehdottomasti sitä mieltä, että tämän jälkeen on lapsiluku täysi, mutta mies on välillä kiusoitellu, että toinen perään... Nyt se sitten on ihan vakavissaankin koittanut kysellä, että "eikö tosiaan toinen vielä...", oon kuitannu nämä keskustelunaloitukset lähinnä huumorilla vedoten ikääni ja jo olemassaolevien lasten lukumäärään... Mutta ilmeisesti tässä täytyy ko. keskustelu käydä ihan vakavastiottaenkin. Eipä sillä, tämä raskaus on kyllä ollut helpoin kaikista, mutta jotenkin mulle tuo 40 on semmonen ikä, ettei enää sen jälkeen... Ja kun se ikä lähestyy vääjämättä :cool:
Muuten ikäeroista - sanoisin, että puolensa ja puolensa niilläkin. Eli mullahan kolme ensimmäistä on syntyny 3v3kk sisään, sit oli 4 vuotta välissä ja kaks viimeisintä tuli 2,5 vuoden ikäerolla ja nyt on tulossa ikäeroksi se 5v kuopuksen ja tulevan vauvan suhteen.

Tälläistä tänään, josko koittais jotain välipalaa saada mahtumaan tähän ylisuureen pötsiin :coffee: Ei meinaa oikeen syömiset upota, muuta kuin väkisin... Aamupuuro menee hyvällä halulla, mutta loppupäivän syömiset on pakkopullaa... Mitää ei tee yleensä mieli ja täys olo tulee niin vähästä. Ja iltayöt närästää :sick:

Kiisuli ja murunen 37+6
 
Käytiin sit synnärillä turhaan, kaks kertaa -_- Olin ihan sata varma et eilen aamulla tuli lapsivettä, alko supistelee säännöllisesti muttei kipeesti 10.40.
Yhen jälkeen käytiin tsekkauksessa ja jäätiin seurantaan lähinnä sykkeiden takia, supistuksia piirtyi koko aika kans säännöllisenä. Päästiin sitten kotiin kyl kuuden aikoihin. Testin mukaan ei ollu vettä menny.
Noh yheksän aikaan sitten alko supistaa todella kipeesti ja lähettiin taas synnärille, lähinnä kun viime synnytys kesti 3h niin pien pelko persiissä tuleeko kiire.
Noh supistusia tuli tosi kunnolla, mutta kohdunsuun tilanne jumittui kahdelta yöllä. Kipupiikki persiiseen ja kaks tuntia unta, sitten jatku supistelu, mtta edelleenkään mitään ei tapahtunut. Päivällä lähettiin sitten kotiin...Edelleen tasaista supistelua.
 
Tervehdys kaikille.

Eilen oli äippäpolin aika. Tyypillä kokoa 2855g ja jos jatkaa tätä kasvuvauhtia niin laskettuna aikana olisi 3700g. Pään koon mukaan vastasi hieman yli viikkoa isompaa. Lääkäri vain totesi että jos pää mahtuu niin kyllä mahtuu loputkin :confused:Kohdunsuu sentin auki ja kanavaa jäljellä 3cm. Saa kuulemma ihan rauhassa supistella. Otetiin streptokokkinäyte, joten ei tarvitse mennä labraan sitä varten (jee). Tarkistivat vielä virtsanäytteen, oli puhdas. Viimeksi neuvolassa oli yhdellä plussalla. Jatkoja ei enää sinne sovittu.

Olo on kuin ryhävalaalla, kiimaisella sellaisella. Aviomies on jo alkanut kieltäytyä kunniasta. Sanoo kuitenkin olevansa kiitollinen tarjonnasta. No näin oli esikoisenkin odotusaikana. Muuten vatsa on tiellä koko ajan, mitään ei pysty tekemään. Pienessäkin liikkeessä vatsa kiristelee ja supistaa. Vatsassa on tällä hetkellä useampikin mustelma kun en vaan muista sen olemassaoloa.

Ikäerosta: meille tulee esikoisen ja tämän väliin 3.5v. Saa nähdä miltä se tuntuu. Enempää lapsia ei melle tule. Kaksi elävää ja yksi enkeli taivaassa saavat riittää. En koe minkään odotusajan olleen "helppo" itselleni ja kaksi tuntuu olevan meille sopiva luku.

Viikonloppu on tulossa. Ah, me ollaan menossa mummulaan. Termiitti saa ohjelmaa ja virikkeitä ja minä saan lepoa ja rauhaa. Mies jää tänne kotiin ja pitää miesten illan. Tulee sitten sunnuntaina hakemaan meitä kotiin.

Anoppia-asiaa vielä. Soitti sitten pari viikkoa visiittinsä jälkeen, kymmeneltä aamulla (ei ikinä soita niin aikaisin). Kysele mieheltä kaikki: voinnit, sukupuolen, lasketun ajan, miten on mennyt yms. Sukupuolesta totesi, että hän tiesi sen. Tekee tätä kun ei halua tulla yllätetyksi tai haluaa vaikuttaa että tietää jotain mitä ei oikeasti tiedä. Puhelun jälkeen mies totesi sarkastisesti että meidän ei varmaan tarvitse soittaa kun vauva syntyy kun hänen äitinsä todennäköisesti tietää/arvaa sen. :ROFLMAO:

Täällä joillakin on jo jännät paikat. Voimia ja jaksamista kaikille sitä tarvitseville.

CVAD ja "4-6vk jäljellä"
 
Moikka!

Tisseistä/maidosta heti aloitan. Viipulainen ainakin kommentoi rintojensa paisumista ja muillakin on ollut havaintoja asiasta? Miksiköhän mun tissit on ihan tavalliset (no vähän tavallista tummemmat nännit ehkä), pitäskö nyt olla jo jotain maidon tuloa ennakoivia merkkejä..?:confused: Miten muilla?

CVAD oli pakko repeillä tuolle sun kuvaukselle tänhetkisestä seksielämästä. :D "...sanoo kuintenkin olevansa kiitollinen tarjonnasta.." ihan kuin lääkärin sanelusta! :ROFLMAO: Meidän makkari on aika hiljainen, enempi sellaista teinimeininkiä ja halailua, mikä kylläkin on tosi tärkeää. Villejä unia kyllä välillä näen :whistle:

Anoppi CVAD:lla tuntuu sittenkin olevan kiinnostunut tulokkaasta. Onneksi miehelläsi tuntuu olevan sopivan sarkastinen ote. :)
Oma äiti soittelee useammin kuin yleensä. Mun täytyy vahtia puhelinta. Jos en vastaa, hän olettaa mun olevan synnyttämässä.o_O Joko teitä muita kovastikin kuumotetaan suvun/kavereitten yms osalta?!?

ZiiliZeija huh, kuulostaa turhauttavalta ja kivuliaalta! Peukkuja, että tilanne lähtisi etenemään. Sulla on aikamoisia koittelemuksia nyt, se heppakin. :(

Viipulaiselle jaksamisia!! Eikös se sun oma tuntuma/ennuste ala kohta olla käsillä? Olikos se 38+ ?

Missä Omppu? Vieläkö siellä istutaan?

Puhallahan Sarah miehesi siivousintoa tänne suunnalle, jos sitä on ylimääräistä! Kuulostaapa mahtavalta!

Marmosetti pidä nyt hyvä huoli itestäs ja vauvasta. Voin vain kuvitella, että remontoinnit tässä saumassa stressaa! Meillä niistä tuli kauheat väännöt aikanaan, enkä ollut raskaana edes. Toivotaan, että pääsisitte nyt näiden kuohuntojen yli ja sitten tasaisemmassa vaiheessa miettimään noita isoja kysymyksiä suhteen jatkoista jne. Uusperheessä on omat jännitteensä, jotka tietää vain ne kokenut...

Näin painajaista viime yönä, jossa menin tajuttomaksi, vauva leikattiin ja sitten sain kuulla, että mun aivoissa on joku parantumaton sairaus.. o_O mutta ilmeisesti aika tyypillistä nähdä painajaisia loppuraskaudessa. Onneksi vauvalla oli kaikki hyvin unessa.

Oma mieli askartelee pitkälti sen kysymyksen kanssa, että mitä jos oikeesti nyt tulis lähtö sairaalaan, ryhtyisinkö kokeilemaan esikoisen alatiesynnytystä perätilassa vai vaatisinko sektion?!? Tekis mieli pistää gallup pystyyn, että mitä te tekisitte, mutta itsehän tuo on tiedettävä. Pelottaa, että uuvun avautumisvaiheessa enkä vain kykene siihen itsenäiseen ponnistamiseen. Pari viikkoa sielä tätä spekulaatiota. Toisaalta oisko ehkä fiksua soittaa sinne sairaalaan ja puhua vielä asiasta, no ois tietty. (y)

Halauksia ja jaksamisia viikonloppuun!!!

Ariel 37+4
 
Kiitos tsempeistä, tulivat tarpeeseen! Tilanne on siltä osin rauhottunut, että hetken huutamisen ja vuorokauden mykkäkoulun jälkeen ukko tais tajuta, ettei musta tosiaan ole enää samaan mitä muutama viikko sitten. Ei me puhuttu olla, mutta parista pikkujutusta huomaa, että on miettinyt. Ja juu, toitotinhan mä tossa jo muutama viikko sitten, että kohta mä en sit enää tee mitään ylimäärästä... Tässä kotona kyllä teen, kun voi rojahtaa alas kun siltä tuntuu.

Onhan meillä ollut erimielisyyksiä tässä rempan aikana muutenkin, mut tää oli nyt vähän eri luokkaa. En haluis olla mikään invalidi raskauden takia, mutta nyt on mullakin supistellut ja varsinkin vihlonut tuolta alakerrasta, mitä ei esikoisen kohdalla ollut ollenkaan. Se on kropan tapa käskee rauhottua, luulen. Muuten on kaikki neuvolamittaukset olleet ihanteelliset ekaan raskauteen verrattuna. Viimeks näillä viikoilla oli jo korkeet paineet, turvotusta ja valkuaista pissassa - nyt ei mitään. Paino laskee edelleen radi-ruokavalion ansiosta. Nyt neuvolan vaakakin näytti oikein. ;) Sf-mitta sen sijaan on tismalleen sama kuin 10 vuotta sitten. Ei pitäis ainakaan sillä perusteella tulla sen jättiläisempää ku esikoinenkaan (3850 g ja 50 cm). :) Parin viikon päästä on koko- ja synnytystapaultra.



Herkuttelen minäkin välillä sentään. Nyt meni ruoaks jauhelihapihviä kukka-parsakaaligratiinin kera, sekä jälkkäriks 20 hiilarin B&J's. :love:

Nukkuminen tuottaa edelleen vaikeuksia, lonkat särkee niin pirusti. Vessassa ei onneks tarvi käydä enää ku 1-2 kertaa yössä.

Zemppiä ZZ:lle, taidat ollakin meistä eka maalissa! Kyllä se sieltä tulee, sanovat ettei sinne oo kukaan jääny. *ehe-ehe*

Tää rupee nyt rauhottumaan, oon ihan yksin kotona. <3 <3 <3

Marmosetti ja Pötkö *hik-hik* 36+1

Muoks vielä: Tunnin arvo oli 5,6. Oon ennenkin huomannut, että jätski ruoan päälle sopii, kunhan ei hiilarit mee yli kolmenkympin. Vohvelituutit ei siis käy... Jostain myös luin, että maitotuote ja rasva hidastaa hiilarien imeytymistä. Tiedä sitten miten on, mutta mulla toimii. :)
 
Viimeksi muokattu:
Vauva oli itsestään kääntynyt oikeinpäin,
Kokoarvio tällä hetkellä 3100 grammaa ultralla
Supistellut on silloin tällöin
ja
Hb oli noussut alle sadasta 125: een!

Melkoista liikehdintää vaavi on pitänyt masussa.
Olo on melko raskas ja hengästynyt pienestäkin liikkumisesta jo , vaikka painoa koko raskauden aikana on tullut noin 11 kiloa.

Synnytystä odotellessa ...:LOL:

Sarah ja babyboy 38+1
 
Painajaiset täälläkin niitä... pitkään aikaan en ookaan nähnyt. Viime yönä laskin että 5 pahaa unta ja jokaisen jälkeen heräsin... muutenkin nukun niin huonosti :(

Olo alkaa jo olla niiiiiiin KÄRSIMÄTÖN! Tähän asti oon nauttinu raskaudesta ja aika on menny suht nopeasti, mut nyt loppua kohden ei vaan meinaa jaksaa enää odottaa! Toivottavasti max.4 viikkoa enää...

Mulla oli viime maanantaina neuvolalääkäri ja siellä otettiin se strepto-B näyte. Painoa tullu taas aika kivasti, +700g/vko. Nyt päätin ite ett jätän kaikki herkut pois. Aika hyvin pärjänny tän viikon. :) Suklaata kyllä kovasti tekee mieli ja meinaan pakaya sairaalakassin sitä täyteen! ;) Lääkäri laittoi lähetteen äitipolille ja aika tuli, on reilu viikon päästä kun ois rv 37+3. Se on siis kokoarvio-uä. Mua jännittää vauvan koko toooosi paljon! Lääkärin mielestä käsiin vauva ei tuntunu niin isolta... mut ei kai siihen voi luottaa. Kohdunsuu pehmeä mutta täysin kiinni. Kanavaa 3 cm jäljellä. Ei oo kuulemma tulossa vielä hetkeen... Vauva on ollu taas kova liikkumaan. :) ja hikkailemaan :) Lääkäriki totes ettei oo laskeutunu yhtään, nyt pitäs tehä lenkkejä että saatais alemmas... Mua kyllä supistelee päivittäin mut ei kipeästi.

Rinnat ei täälläkään mitää maitoa tuu vielä, eikä oo ikinä aiemminkaan tullu :) Rinnat on kyllä kasvaneet ja nyt on olleet taas arat... huolettaa vähä ku toisesta tissistä vihloo ja tuntuu sillee epämiellyttävältä. Se tissi on muutenki isompi ku toinen. Tilasin viikolla pari ihanaa imetysvaatetta :)

Jotenki on havahtunu nyt siihen ettei oo oikeasti enää kauaa pikkuisen syntymään! :love: Periaatteessa voi syntyä koska vain! Mutta jospa vielä 2-3 viikkoa menis...

Tsemppiä kaikille loppumetreille! :)

Carnevalkeksi ja tyttö 36+0
 
Ihan pikaisesti tulin kysymään, olisiko joku kestovaippailija halukas ottamaan tuon äitiyspakkauksen kestovaipan?
Minä en niistä mitään tiedä, onko edes hyvä?
Mutta en ihan roskiinkaan raaskisi heittää ja mulla ei ole ketään lähipiirissä, jolla olisi käyttöä.
Voisin sen postittaa jollekkin haluavalle :)

Tulen paremmalla ajalla kirjoittamaan kuulumisia..

Kosmo
 
KOSMO HEP, tuli kuin tilauksesta, mielelläni otan ylimääräisen kestovaipan ja maksankin siitä, postikulut luonnollisesti ja vaikka jotain sen päällekin! :) Laitan yksityisviestinä osoitteen.

Omppu kiva kuulla susta! Menisi nyt niin perätilan ruotimiseksi mun jutut, että laitan sulle yksityisviestin - tsekkaa boxisi!:D

Omassa navassa "kaikki hyvin kanalassa" lainatakseni entistä opettajaani. Välillä napakoita supistuksiakin havaittavissa, mutta en silti usko tilanteen etenevän spontaanisti kovinkaan paljon. Kiltti vauva on taas hieman helpommassa asennossa äitin kannalta, huh, saa hengiteltyäkin!!

Tsempit tälle viikolle ihan jokaiselle!!!

Ariel 38+1
 
Täällä alan olla myös jo TODELLA kypsä tähän raskauteen :unsure: Yöt on piinallisia, pissattaa jatkuvasti ja joka paikkaa särkee. Töistähän jäin saikulle 2 viikkoa sitten, äippäloma alkaa sitten virallisesti nyt kuunvaihteessa. En jaksa enää kävellä kuin hyvin vaivalloisesti ja pikkupätkiä kerrallaan: hengästyn ihan hiiteen, lonkkia alkaa särkeä ja vatsassa supistella. Kotihommissa mukavasti jaksaa vielä kun muistaa levähtää tarpeeksi välillä. En jaksa edes imuroida koko taloa kerralla vaan täytyy välillä pitää tauko ja jatkaa sitten loppuun :)

Neuvolassa kävin viimeviikolla ja kaikki oli hyvin. Hb oli noussut, viimeksi oli 119 ja nyt 132. Lääkärineuvola varattiin keskiviikolle 7.10. Vauvan liikkeet on täälläkin huomattavasti vähentyneet mutta hyvin kuitenkin tuntuu päivittäin ja neuvolassa syke oli hyvä. Eihän se pikkuinen enää siellä niin mahdottomasti mahdun mylttäämään ja neuvolantäti sanoi että loppuajasta vauvat nukkuu tosi pitkiäkin aikoja. Joku mainitsi että vauveli venyttelee masussa, täällä on kans ihan samanlaista tuntemusta että venyttelee :love: ja hikka tuntuu olevan usein.

Rinnat ei oo mullakaan vielä erityisemmin kasvaneet eikä tihku maitoa. Olikohan Ariel kun tätä mietiskeli?? Välillä nännit tuntuu aroilta ja kylmää ne ei siedä.

Pikkusisaruksesta on meilläkin puhuttu, mies erityisesti on aivan innoissaan että kyllä pitää uusi pulla lykätä uuniin hetimmiten kun saan tämän valmiiksi o_O Kyllä minäkin haluan varmasti vielä lapsia lisää mutta odotetaan nyt kuitenkin vähän aikaa :LOL: Mä en jaksais kyllä olla heti kohta TAAS raskaana... Miehelle tämä on ensimmäinen oma lapsi, mulle toinen ja toi esikoinen on jo 9v.

Rauhallisia kotipäiviä oon siis täällä jo pari viikkoa viettänyt ja laitellut kotia "vauvakuntoon" . Meille tuli jo yksi vauva viime lauantaina, esikoiselle koiranpentu! On se vaan niin sulonen ja lutunen että :love::love: Hih, meidän 3v sakemanni uros ei oo ihan samaa mieltä, se pelkää tota pentua :ROFLMAO: Pikkuinen yrittää sitä "suukotella" ja änkäytyä viereen nukkumaan ym. ja toinen luikkii karkuun ja murahtelee tuskissaan että eikö ton vois viiä sinne mistä se tulikin. On mun täytyny jo muutaman kerran mennä väliin ja komentaa pentu pois kun se ei oo älynny lopettaa. Mut eiköhän ne tuosta välit lämpene jahka pentu vähän kasvaa (y)

Mut ei se auta kun alkaa ruuan laittoon ja lähtee sit hakeen esikoinen koulusta. Tsemppiä kaikille, varsinkin joilla alkaa jo h-hetki olla ihan ovella. Mä tuun edelleenkin perässä pikkuhiljaa :)
haasu 35+3
 
Heipä hei kaikille!

CVAD sai tääläkin nauruhermot koetukselle noista petipuuhista :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Sulla on muuten fiksu mies (y) -ymmärtää sentään olla kiitollinen :whistle::ROFLMAO: Mutta tuo sun anoppis... Noh, niitähän on joka lähtöön, ja sulle ny on osunu tommonen :rolleyes:

Huih, ZiiliZeijakos se ny meinaaki sen varaslähdön ottaa ;) Nyt on pakko ruveta oikeesti jännäämään, koska saadaan ensimmäiset vauvauutiset tälle palstalle :geek:

Ompulle tsemppiä kiperään tilanteeseen (y) Ei oo helppoo, kun toiset on kärkkäänä arvostelemassa ratkaisuja/päätöksiä, joita jokainen kuitenkin haluaa tehdä oman mielipiteensä pohjalta... Ja sitten kun vielä ikäänkuin syyllistetään jo etukäteen (n) Tosi kurjaa.
Toivottavasti vauva suostuu kääntymään, niin ei tarvis niin kauheesti pohtia.

Tissit/maidontulo - ei huolta, vaikka mitään merkittäviä muutoksia ei tässä vaiheessa olisikaan. Se on niin yksilöllistä, miten rinnat reagoi raskauteen. Eipä mullakaan oo sitten esikoisen odotuksen jälkeen ollut mitään "ennakointia" maidontulon suhteen (eikä rinnatkaa oo kauheesti muissa raskauksissa kasvaneet), ja silti on aina maito noussu ja imetys onnistunut. Toivottavasti niin käy myös tällä kertaa. Mulla tuo maidonnousu on tapahtunu yleensä 2-3 päivää synnytyksestä.

Liikkeet on aivan jäätävän kivuliaita nyt - nahka venyy kyllä aivan äärimmilleen, kun pieni yrittää venytellä tuola yksiössään :X3: Just lauantaina saunas oli semmonenki venytystuokio, että meinas aivan itku päästä... Mies katto mun mahaa ihan kauhuissaan, eikä suostunu koskemaan siihen - oli ihan varma, että se nahka repee ja vauva muljahtaa ulos:LOL: No eipä sillä, kyllä mäki ajattelin, että se nahka ihan oikeasti repee, niin tuskalliselta tuntu sen hetken aikaa. Onneksi ei ihan joka venytys nyt ihan noin äärimmilleen viety oo...

Se olis kohta lokakuu - meidän kuu :love: Tsemppiä kaikille loppuodotukseen!


Kiisuli ja murunen 38+
 
Edelleen kasassa!:D
Tänään tosin tullut aamupäivästä reilu puoleen päivään todella äkäsiä supistuksia, jotka nyt päivän mittaan on vähän tasottunu. Alavatta, alaselkä ja peräsin ihan "kireeänä" ja tuntuu ku kohtu ois jotenki uupunu:LOL: Kovasti ennakoi, mutta en mää usko että tää täältä koskaan tulee(n)
Mun unet joo tosiaan on povannu itsepäisesti, että vauva syntyis rv38 aikana, jota on kulunut nyt jo 4pv, että aika kiireellä sais tulla jos on tulossa tosiaan intuition voimalla:ROFLMAO:

Pt synnytyksestä
Se on oikeastaan ihan turvallista nykyään, onhan siinä enempi riskejä kuin normaali rt vauvan synnytyksessä, mutta jos ongelma ilmenee, sektio on aina ns. takareittinä siinä tilanteessa. Joten suksikoot miun puolesta suohon sellaiset kommentoijat, jotka arvostelevat äitiä siitä, että haluaa yrittää alatietä tai joka päätyy kättelyssä sektioon, oma valinta ja varmasti jokainen on päätöksensä tehnyt ajatuksella. Tsemppiä siis!(y):)

Kyselijät
Ei oo oikeestaan muita ku sisko, joka huumorilla tota heittäny, ei se tunnu sellaselta rasittavalta ollenkaan ku se menee ihan huulen heitoksi koko keskustelu. :D
Mutta mä en ookkaa paljastanu muuta ku ihan lähimmille ton tarkan lasketun, joten sen takia oon säästyny aika hyvin:LOL:

Oloista tuliki tossa jo mainittua. Aika jäätävää väsymystä ollu pari päivää.
Tänäänki otin sellasen 2h välikuoleman ku sammuin ihan yhtäkkiä.
Nää tän päivän supistukset saanu pään ihan pöhnäseks ja muutenki sellanen ihme olo, ei tee mieli syyä taas mitää mut sit taas vois juoda Välimeren tyhjäks:D
Onneks tätä ei ihan aikuisten oikeesti tarvii kestää enää kauaa. Torstaina viikko laskettuun, eli maksimissaan vois aatella että 3vk on takaraja tällä vauvalla, joskin kyllä sais hiisivie tulla aikasemmin.:ROFLMAO:

Meidän neidillä oli tänään 6v synttäripäivä. Raukka joutuu oottamaan synttärikemujaan kyllä kun ei vaan ole musta ollu järkkäilijäksi, mutta onneks isälleen sopi, että hän järkkää viikonloppuna pikku kemut siellä, niin ehkä niiden kaverisynttäreiden odottelu ei tunnu niin pitkältä. :)
Huomenna olisi tarkotus jaksaa lähteä päivällä ostamaan tytölle lahjaa, otan tytön mukaan, kun puhui jostain mulle täysin tuntemattomasta asiasta, turvallisempi näin ettei tuu jotain ihan väärää juttua ostettua.:ROFLMAO:

Muksaa viikkoa, mä tuun ilmottelee jos nää supistukset jotain potkua saa alleen, mut veikkaan että kypsyttelee vaan hissuksiin.;)

Viipulainen ja Hippu 38+4
 
Hohhoijaa, eilinen polikäynti otti aika koville.
Lääkärin sisätutkimus tosiaan sai aikaan supistuksia, ihan koko loppupäiväksi.
Välillä kipeitä muutamia ja sitten vähemmän kipeitä.
Molempia vuoronperään ja ihan iltaan saakka.
Olin ihan puhki illalla.
Yö meni hyvin nukkuessa, tänään aamupäivällä vielä supisteli herkästi, kun jotain teki.
Mutta helpotti päivän mittaan.

Poli käynti muuten oli hyvä. Paino arvio 3400g eli yläkäyrillä, mutta ei kuulemma vielä mikään isokokoisimmasta päästä.
Jos yliaikaiseksi menee, niin yliaikaiskontrolli tulee varata heti 40+ viikolle, että kauheesti sen pidemmälle ei anneta mennä.

Kohdunsuu oli 2 sormella auki, pehmeä ja 2cm jäljellä.
Ja lääkäri sanoikin, että voisi uskoa sen lähtevän itsestään tässä parin viikon aikana tulemaan, mutta eihän sitä koskaan voi varmaksi sanoa.

Eli nyt vaan odotellaan, mutta lohduttavaa on tietää että ei tätä enää montaa viikkoa ole jäljellä :)
Malttamattomana haluaisi vauvan jo syliin!
Vaikka omat olot onkin tällä hetkellä tosi hyvät ja mitään vaivoja ei tunnu enää olevan (paitsi nyt nämä parin päivän supistelut) mutta muuten kaikki kolotukset on hävinnyt johonkin!

Tämä oli nyt hyvin omanapainen postaus, anteeksi :)
Kommentoin toisella kertaa juttuja, nyt on pakko jo mennä nukkumaan.
Jos kahden päivän supistelut vie näin voimat, minkälainen olo sitä oikein synnytyksen jälkeen on... Huhhuh :)

Kosmo ja papu 37+6
 
Huomenta, tuli sitten nukuttua oikein kunnolla :D
Mies vei tytön eskariin aamulla ennen töihin menoa ja minä nukuin mitään tietämättömänä yhdeksään saakka, olin vähän pihalla kun heräsin.
Mutta taisi tuollaiset 12h unet olla paikallaan..

Supistukset on jatkunut tänään aamullakin, ei niinkään kipeinä, mutta kyllä niitä ihan säännöllisesti on tullut tässä tunnin aikana.
Ei tämä siltä tunnu, että mihinkään pitäisi lähteä, mutta mielenkiinnolla odottelen montako päivää nämä supistukset kestävät.

Utelut, mulle tulee aina sillon tällön muutamalta kaverilta viestiä, ja kyselevät vointia, ei niinkään sitä että joko joko jokoon aika lähteä synnyttään.
ja äiti soittaa ehkä hieman useammin, kuin yleensä, mutta ei se mua niin haittaa.

pikkusisaruksesta, oli aikaisemminkin puhetta ja meillä vielä arvotaan. Toki tässä vaiheessa on paha sanoa mitään suuntaan tai toiseen, kun tämäkään vauva ei vielä ole ulos tullut :)
Mutta mietteitä on molempiin suuntiin.
Meilläkään kun niitä lapsia ei niin vain tule, joten sen puolesta siinä ainakin hetki menisi ennekuin seuraava saisi alkunsa, että mihinkään hoitoihin ei seuraavaan vuoteen - puoleentoista ainakaan lähdetä.
Mutta en varmaan aloita mitään ehkäisyäkään, eli jos "vahinko" käy niin sitten niin on tarkoituskin :)
Toki olen miettinyt myös tuota omaa ikää, olen kyllä vasta 30, mutta olin ajatellut että teen lapset ennen 30.
Mutta se ei sittten ihan niin mennytkään ja nyt mietin, että olenko kuitenkin liian "vanha" omasta mielestäni jo esim parin vuoden päästä saamaan vielä yhden.
Ja sitten nämä mun raskauden ei koskaan ole ollut helpoimmasta päästä, josko ei varmasti niitä vaikeimpiakaan.
Joten viitsiikö siihen lähteä vielä uudestaan, jos taas tulee kaikenlaista ja muut joutuu hoitamaan sitten vanhempia lapsia ja tekemään muitakinn hommia, kun itse ei jaksa / pysty.
Onko itsekästä haluta lisää lapsia, jos osa raskaus ajasta menee osittain lepäillessä kotona / sairaalassa?
Vaikka eihän sitä tiedä, eihän kaikki raskaudet ole samanlaisia, mutta millä todennäköisyydellä muutkaan raskaudet pahoinvoinnin suhteen enää muuttuisi...

Mitä rautavalmistetta te käytätte? Jotka olette saaneet raudan nousemaan noin hyvin? Itse olen kokeillut jo kahta eri merkkiä ja olen saanut Hb:n nousemaan 113 - 114 :D :D

Maidon tulo ja tissit, minähän kyselin aikaisemmin juuri tuosta maidosta kun tuntuu, ettei rinnat kasva ollenkaan.
Eikä ne vieläkään ole kummemmaksi muuttunut, mutta yksi ilta suihkusta tullessani huomasin niistä valuvan maitoa, joten kyllä siellä jotain on vaikka ne kasvanut ei ole.

Huomenna vaihtuu lokakuu :eek: (y) :barefoot: :barefoot: :love: :ROFLMAO:
Tässä mun tunnelmat :D

Kosmo ja papu 38+0 *poks*
 

Yhteistyössä