Lokakuun lapsoset 2016 *Maaliskuussa*

Ohhoh, en ole ajatellut, että barf-ruokinta voisi olla riski o_O Mää läträän päivittäin raakojen lihojen ja luiden kanssa. Kädet tietenkin pesen enkä käsittele samaan aikaan ihmisten syötäviä eikä ihmisten ruoat ole samaan aikaan esillä.
Ei kai se ruokinta sinänsä ole riski kun ei itse sitä lihaa syö, mutta sitä kautta kissa voi saada tartunnan (n) Ensin miekin tuulettelin pienellä riskillä, kun meidän kisut elävät sisätiloissa, kunnes tajusin, että tuo raakaruoka on nimenomaan osittain se, mistä saavat toksoplasmoositartunnan :( Kökkelis! Koira myös syö raakaa lihaa ja luita, mut eniten mietityttää tuo hiekka-astioiden puhdistus...
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Tää asia on niin akuutti että pakko kysyä :LOL:

Onko äitiyspakkauksen peitto kuinka paksu? Siis ihan kunnon peitto? Meillä on vanha hirsitalo jossa huikuaa lattian rajassa. Että lähdenkö jo heti tänään peitto-ostoksille :ROFLMAO:

Ei paljoa muuta ole mielessä kuin nukkuminen tähän aikaan yövuorossa :sleep:
 
  • Tykkää
Reactions: mauskis
Huhuilen täältä takavasemmalta tuohon toksoplasmoosi-asiaan. Meidän eläinlääkäri on sanonut, että ihmiset saa tokson paljon useammin esim huonosti pestyistä vihanneksista kuin kissaltaan. Tokso erittyy kissan kakkaan, jota kukaan tuskin syö tai on muutenkaan suorassa kontaktissa ;) mulla ainakin käsihygienia (käsien pesu putsauksen jälkeen tai käsineet kädessä) kaikesta huolimatta on hyvä laatikkoa putsaillessa raskaana, joten ei ole myöskään ongelmia tokson kanssa :)
 
Tää asia on niin akuutti että pakko kysyä :LOL:

Onko äitiyspakkauksen peitto kuinka paksu? Siis ihan kunnon peitto? Meillä on vanha hirsitalo jossa huikuaa lattian rajassa. Että lähdenkö jo heti tänään peitto-ostoksille :ROFLMAO:

Ei paljoa muuta ole mielessä kuin nukkuminen tähän aikaan yövuorossa :sleep:
Ei se ihan hirvittävän paksu peitto ole, sellainen ohut vanupeitto :) ihanaa, kun tulee tämmöisiä "akuutteja asioita" :D :D oon ite ihan samanlainen, että yhtäkkiä alan pähkäileen jotain elämää suurempaa asiaa, kuten esim. just peittoa :D
 
Kävin tänään ultrassa ja taidan siirtyä tuonne marraskuisten puolelle. Reilulla viikolla tulee siirtymään laskettu aika mitä menkoista laskettuna, eli menee marraskuun alkuun. :) nyt jotain rv5+. Viikon päähän sain uuden ajan samaan hintaan niin jospa silloin näkyis jo sykekin. Oikeassa paikassa ja pienen pieni vauvanalku näkyi kuitenkin.
 
Ei se ihan hirvittävän paksu peitto ole, sellainen ohut vanupeitto :) ihanaa, kun tulee tämmöisiä "akuutteja asioita" :D :D oon ite ihan samanlainen, että yhtäkkiä alan pähkäileen jotain elämää suurempaa asiaa, kuten esim. just peittoa :D
Joo siis eihän tästä koko touhusta tule mitään, jos en hae peittoa heti tällä viikolla :ROFLMAO:

Mulla oli tänään aamulla yövuoron jälkeen nännien alapuolella (taisi olla vain vasemman) kuivunutta valkoista töhnää. Sitä oli ihan vähän, mutta huomasin sen kuitenkin, kun tarkkailen tissejä koko ajan. Haisi pahalle. Ei kai se mitään maitojuttuja voi vielä olla? Suihkussa käyn kyllä ihan päivittäin. Nyt oli eka kerta kun huomasin moisen. Mutta kun heräsin yöunilta, niin ei ollut mitään.

Nyt on ultran mukaan 8+1, kuukautisten mukaan 9+0.
 
Kiitos kissakommenteista ☺ Itsekin siivoan vessat hanskat kädessä, joten turhaa huolta varmasti vain.

Mahakivut on melkoiset aina välillä, ja niinpä sain ultraa aikaistettua viikolla. Neuvolasta pohtivat mahtaako mitään vieläkään näkyä kun viikkoja on 6+5 nyt torstaina, jolloin aika ultraan on varattu. Jännittävää
 
Kiitos kaikille myötätunnosta:love:. Toivotaan että minä olin oikeasti nyt viimeinen ketjusta pudonnut.
Joku muisteli että olinko ollut huhtikuistenkin ketjussa, juu, olin minä sielläkin:(.
Täällä palailtu pikkuhiljaa normaaliin päiväjärjestykseen, eiköhän tämä tästä. Välillä tulee suru, mutta siitä päästään vielä yli.

Vielä en tiedä lähdetäänkö tästä vielä uuteen yritykseen, ajatus kyllä ei tunnu enää niin ylivoimaiselta kun viikko sitten. Josko vielä kerran.. no katsotaan.

Ihanaa kevättä teille, käyn teitä välillä täällä kurkkimassa(y).
 
Osaako joku sanoa, mikä arskarasva käy raskaana olevalle? Oon ennen käyttänyt Niveaa tai Ambre Solair SK30. Joskus jostain luin, että niissäkin on eroja (olisko ollut fysikaaliset ja kemialliset tms.).

Toki voin Googletellakin, mutta josko täällä joku osaisi heti sanoa. Taitaa tulla apteekkireissu?

Ja hei mitäs noi äitiyslomajutut? Onko siihen tullut juuri joku muutos/tulossa huhtikuun alusta, että ne menee eri tavalla? Mun pitää näitä asioita alkaa miettiä, koska haluaisin jäädä mahdollisimman varhain pois töistä ja loma on syyskuussa. Ts. loma siirtyy joka tapauksessa aikaisemmaksi (LA 11.10. tai 16.10. tms.), mutta mietin, että jos pitäisin lomaa viikon heinäkuussa, jos siihen on mahdollisuus.
 
Viimeksi muokattu:
Jos sitä uskaltautuisi liittyä joukkoon. Hieman puskista tuli tämä raskaus, yritystä ei sinänsä ollu, mutta ei kummallakaan käyny mielessäkään että heti pillereiden poisjätön jälkeen tapahtuisi mitään. 23.1 oli viimeinen tyhjennys pillereillä, jonka jälkeen en enää alottanu ollenkaan. Nyt on sitten vähä pihalla ihan kaikesta ja eka neuvolakin vasta 21.3. :ROFLMAO:

Tupakointi loppui saman tien ekan plussan jälkeen, testejähän tein ainaki 7 ennenku uskoin ja kävin vielä verikokeessakin. Nyt tässä on sitten koittanu sisäistää ajatusta että siellä vissiin kasvaaki jotain. Tissit on niin kipeät ettei oikein tiedä illalla nukkumaanmennessä miten päin olisi ja aamulla koskee tosi paljon. Huonoa oloa on välillä näin aamupäivästä, melko vaihtelevasti. Viime viikon särki tai vihloi alamahaa. Väsymystä ei ole vielä kovin pahasti ollut. (n)

Pitääkö ekaan neuvolaan varautua mitenkään ihmeellisesti?

LA 29.10 Anrai / 27 / 1.lapsi
Onnea plussasta! Ei kai sinne neuvolaan muuten tarvi varautua, mutta ne kyselee sinun, vauvan isän ja sinun lähisuvun sairauksista, joten niitä kannattaa vähän kerrata jos ei ole mielessä. Esim. diabetes, sydänsairaudet jne.
 
  • Tykkää
Reactions: Anrai
Tää asia on niin akuutti että pakko kysyä :LOL:

Onko äitiyspakkauksen peitto kuinka paksu? Siis ihan kunnon peitto? Meillä on vanha hirsitalo jossa huikuaa lattian rajassa. Että lähdenkö jo heti tänään peitto-ostoksille :ROFLMAO:

Ei paljoa muuta ole mielessä kuin nukkuminen tähän aikaan yövuorossa :sleep:
Kyllä se meillä on ollu ainoana peittona, mutta ei meillä hirveän kylmä olekaan. Ja toisaalta meidän ipana kyllä nyt taaperona jo potkii peiton pois, ettei sillä peitolla niin väliäkään ole. :D Jossain vaiheessa pidin sillä yöpuvun päällä äp:n villahaalaria. Ja unipussi on tietysti yksi vaihtoehto. Mutta eiköhän nämä ehdi selvittää sitten kun on sen pakkauksen saanut ja peiton nähnyt. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Moikka pitkästä aikaa. Oon käyny joka päivä lukemassa mitä ootte kirjotellu, mutta ei oo itellään kirjotettavaa.

Vauveli vanhalle kyseli äitiysloma jutuista, että tuleeko niihin muutoksia huhtikuussa ja tämä asia kiinnoistaisi muakin, jos jollain olis tietoa :)

Omasta olosta sen verran, että kokopäivän kestävä öklötys on ollut vieraana jo pitkän aikaa, ei kiva :sick:

JoRa 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Moi täältäkin :) "Päiväunilta" just heräsin, ne pitää melkoisen pahoinvoivaa oloa vähän kurissa o_O

Meillä oli tänään varhaisultra, ja siellä se pienen sydän löi, ja kokokin vastasi viikkoja 6+5 :love: Jännitti ihan hurjasti viimesyksyisen jälkeen, mutta kieltämättä nyt on ihan erilainen tunne itselläkin (ja tämä etova olo on tosi voimakas). Kyllä helpotti nähdä pieni syke :love:

Onko äitiyslomaan tosiaan tulossa jotain muutoksia? Mennyt multa ihan ohi...
 
  • Tykkää
Reactions: Aurora4
Hei kaikki! Vihdoinkin sain aikaiseksi tehdä omat tunnukset tänne. Olen kyllä käynyt lukemassa teidän juttujanne mutta elämä on ollut niin kiireistä etten ole ehtinyt sen enempää tänne panostaa.

Meillä on siis laskettu aika siinä 7.10 hujakoilla, parin viikon päästä tarkentunee np-ultrassa. Yhdessä ultrassa pääsin jo käymään mutta silloin oltiin menossa kovin alussa (6+3) joten tuohon en vielä ihan täysin luota.

Mielelläni juttelisin facebookissa, laitoin kotikissalle viestiä jo.

Onko teillä kellään rh- veriryhmää? Neuvolassa ohimennen mainitsi asiasta "sulle on varmaan aikaisemmin tästä kerrottu", mutta kotona aloin sitten pohtimaan tarkemmin etten kyllä ole asiasta mitään kuullut vaikka lapsia on jo 4 kotona. Neuvolakorttiin oli rustattu veriryhmäksi B, mutta muistikuvieni mukaan sen pitäisi olla B- ja miinusverestä se neuvolantäti kyllä kans puhui.

Tietoihini voi laittaa *mama*/29/5.lapsi/7.10/PHKS
 
Rosmari€
Mäkin kovasti odottelen, että vois facessa jutella, oon kans laittanu kotikissalle viestiä.

Mä oon AB- veriryhmältäni. Esikoinen on resus-positiivinen, eli sain neuvolassa jo hyvissä ajoin ennen synnytystä vasta-ainepiikin, vasta-aineita sit kontrolloitiin verestä. Piikin sain myös heti synnytyksen jälkeen. Muistaakseni jo aika alussa raskautta selvitettiin sikiön verestä tuo resustekijä just sen takia, että jos onkin plussa.
 
Mäkin kovasti odottelen, että vois facessa jutella, oon kans laittanu kotikissalle viestiä.

Mä oon AB- veriryhmältäni. Esikoinen on resus-positiivinen, eli sain neuvolassa jo hyvissä ajoin ennen synnytystä vasta-ainepiikin, vasta-aineita sit kontrolloitiin verestä. Piikin sain myös heti synnytyksen jälkeen. Muistaakseni jo aika alussa raskautta selvitettiin sikiön verestä tuo resustekijä just sen takia, että jos onkin plussa.
Luen ja vastaan näihin viesteihin keskimäärin kerran vuorokaudessa, joten älkää ihmiset hätääntykö 1.5. asti kaikki halukkaat mahtuvat kyllä mukaan.
 
Facebook ryhmästä sen verran, että minäkin liityn mukaan huhtikuussa kunhan ollaan käyty Np-ultrassa :)

Täällä vointi oikein hyvä, ainut että väsymys painaa iltaisin jos kiire töissä. Eilenkin nukahdin sohvalle.

Millä viikoilla teillä on np-ultra? Meillä se on vasta 13+5. Odottavan aika on pitkä :)
 
Tämä oli tänään taloussanomien sivuilla: "Samalla muuttuu myös äitiys-, isyys- ja vanhempainvapaan vuosilomakertymä. Lomaa kertyy vapaan aikana enintään kuuden kuukauden ajalta, kun lomaa on nyt kertynyt koko vapaan ajalta." Eli just niin kuin Marikkinen kirjoitti :)

Väsymys on löytänyt tiensä takaisin, voisin vain nukkua! Samoin päänsärkyjä on ollut, luulen kyllä, että stressistä ja puren hampaita yhteen öisin.. Aamulla piti pitkästä aikaa yökkäillä, mutta ei onneksi oksentaa. Mä niin toivoisin, että tää alku menis nopeampaa ja pääsisi nauttimaan energisemmästä keskiraskaudesta!

Mulla tulee np-ultra olemaan 12+4 menkkojen mukaan ja 12+6 tällä viikolla tehdyn ultran mukaan. Jospas se aika menisi nopsaan, kun pian on pääsiäinen ja ollaan lomalla sen jälkeinen viikko ja sitten onkin jo ultra!

nuppusuu ja tyyppi 9+0 (tai 9+2)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Osaako joku sanoa, mikä arskarasva käy raskaana olevalle? Oon ennen käyttänyt Niveaa tai Ambre Solair SK30. Joskus jostain luin, että niissäkin on eroja (olisko ollut fysikaaliset ja kemialliset tms.).
Ehdottomasti fysikaalinen suoja ainoastaan! On siis sama kuin mineraali-. Ja mielellään luonnonkosmetiikkaa. Esimerkiksi EcoCosmeticsin tuotteet on hyviä. Meillä oli muksulle sk 45 vai 50 ja hyvin levittyi eikä tehnyt valkoista pintaa. Noita meinaan itsellenikin tilata kesäksi. Saa ainakin nettikaupoista.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Hiljaiseloa täälläkin ollut, mutta eipä ole mitään kummoista raportoitavaa ollut. Pahoinvointia on ollut enemmän kuin edellisessä raskaudessa ja iltapainotteisesti, mutta lievää kun ei oksentaa ole tarvinnut ollenkaan. Silti ärsyttävää ollut toi öklöolo. Nyt muutama päivä vähän parempi ollut. Pahin väsymyskin on jo taittunut ja turvotus hävinnyt. Nälkä on edelleen suht kova, tai ainakin mieliteot suolaiselle ja makealle... Pienetkin vastoinkäymiset saa kyllä pinnan niin kireelle ja veren kiehumaan, kauhee työ hillitä itseään tai toisaalta olla purskahtamatta itkuun ;) Niin ja ihme pelkoja tulee, esim. muutama päivä siten mies kiipes tikkailla meidän yläpohjaan ulkokautta ja on aika korkeella. Olin ihan varma et kohta se tippuu ja väkisin maalailin kauhukuvia kuin musta tulee yh tälle nykyiselle ja uudelle muksulle. Ja sit aloin itkeen kun jotain miehelle sanoin et en tykkää yhtään tosta kiipeemisestä ja kun ei ottanut mua oikein tosissaan. Että näin.

Dopplerilla olen kaks kertaa kokeillut löytää sydänääniä, mutta vielä ei ole tärpännyt. Viimeks löytyi kylläkin 9+ ja nyt vasta 8+3. Ens ma eka olis neuvola.
 
Voi mikä helpotus! Kävin aamulla ultrassa ja siellähän se sykki pontevasti, yksi pieni hieno sydän !!!

Vauva vastasi kooltaan viikkoja 6+0 vaikka kuukautisista laskettuna voi olla jo 6+4. Pääasia kuitenkin, että kaveri oli oikeassa paikassa ja syke oli oikein reipas! Nyt vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun saakka!

Seuraava ultra onkin vasta viikon päästä
 

Yhteistyössä