Lokakuun lapsoset 2016

Sandymama: Tuleeko ökykalliiksi tilata netistä kunnon testejä ulkomaille? Täällä Suomessa olen tilannut kaikki ovis- ja raskaustestit netin kautta. Sillain on tullut paljon halvemmaksi kuin esim. apteekista ostamalla. Oon käyttänyt Raskauskeijua ja Kotitestiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Onnea uusille plussaajille!

Mulla on edelleen kauhean epävarma olo raskaudesta, hieman on oireita, rinnat arat ja tuntuu raskailta, välillä on ollut väsy ja välillä taas ylienerginen, mahassa tuntuu painetta ja nyt uutena oireena ihan kauhea maku suussa tänään :sick: Niin ja dieetti alkaa mennä pepulleen, mulla on ruokahalu kasvanut jkv ja myös ruoan laatu on vähän niin ja näin :whistle:

Oli pakko sit varata se varhaisultra joka on 2.3., viikkoja silloin 8+2. Pitäisi siihen asti jaksaa odotella :confused:

Luin muuten että viikolla 5 "vauva" on appelsiininsiemenen kokoinen :LOL:

rv 5+4
 
o0o
Luin muuten että viikolla 5 "vauva" on appelsiininsiemenen kokoinen
Viidennellä raskausviikolla (4+ jotain) alkio on todella pieni. Samoin kuudennella raskaus viikolla (5+ jotain). Kuudennen raskausviikon loppupuolella noin 5+5 alkio taisi olla 2 milliä pitkä. Seitsemännellä raskausviikolla alkio alkaa kasvaa helpommin mitattaviin mittoihin ja on appelsiinin siemenen kokoinen.
 
Theran mä epäilen et se ois ollut myöhässä. Toivon ainakin niin! :)

Vauva vanhalle ei siinä oo oikeen järkeä, kun paketti suomesta tänne kestää tulla kuukauden ja testit maksaa täällä 0,40€ :) Mun mielestä mulla oli viimeks eri merkkinen kasettitesti niin täytyy vaan käydä eri apteekissa. :)

Ja mimosa mulla ei myöskään oo kummempia oireita vielä. Laskurin mukaan tänään 5+0. Ainoastaan väsyttää ja on huono olo aika ajoin. Niin ja nännit on herkillä. Kyllä niitä oireita varmasti vielä tulee sullekin! Mä olin melkeen vuodepotilaana edellisessä km-raskaudessa viikoilta 7-10 kun oksetti niin paljon, sit keskeyty 10viikonlopulla... :(
 
Viimeksi muokattu:
Minkä hintanen 4d ultra on? Ja millä viikolla se tehdään:)
Ps. Alkanu myös mietityttäään että onko siel mahas mitään, kun ainoona oireena tällä hetkel ilmavaivat sekä rintojen arkuus! Tänään viikot tasan5
 
Onpas täällä ihanan aktiivista! Reilun viikon olin pois, ja juttua on tullut ihan hurjasti :) Edelleen on suht oireeton ja ei yhtään raskaanaoleva olo, tosin täälläkin monen mainitsema väsymyksen ja unettomuuden yhdistelmä on tullut tutuksi. Sain ekan neuvolan jo ens viikolle aikatauluhaasteiden vuoksi, jos vaikka siitä pikkuhiljaa alkais ymmärtää oikeasti olevansa raskaana.
minlisi, mä ostin edellisessä raskaudessa ne pahoinvointirannekkeet. En kyllä tiedä, oliko niistä oikeasti isompaa apua, mutta ehkä jonkinmoinen (plasebo)vaikutus kuitenkin. Ja tietty jäin työkaverille kiinni raskaudesta, kun niitä töissä käytin...

6+0
 
o0o
4d ultrana tehdään yleensä rakenne ultra, mutta: " Sikiön rakenne näkyy parhaiten 18.-30. raskausviikolla, mutta neliulotteisia sikiötutkimuksia voidaan tehdä missä raskauden vaiheessa tahansa."

Mä olen näköjään kaikkea ehtinyt tutkimaan mikä teitäkin mietityttää. Viimeksi en ajatellut mennä 4d ultraan, mutta rakenneultrassa kätilö ei suostunut kertomaan sukupuolta, joten mentiin sit kuitenkin seuraavana päivänä 4d-rakenneultraan. Jos oikein muistan oli silloin noin 230€ vuonna 2014, mut saatan muistaa väärin. Kävin Brunolla joka oli ultrannut noin 10 sekuntia kun sanoi, että 100% varmuudella tyttö (ja oli oikeassa).
 
Viimeksi muokattu:
Piti tehdä aamulla toinen digitesti (2kpl maksoi 19,90€ ja 1kpl 16,90€?! :alien:), ja nyt se näytti sitä mitä pitikin, eli 3+. Tuohon en koskaan KU:ssa päässyt, joten pientä lohtua luo. Hormoni nousee ja olot pahenee sitä mukaa. Tasan 10 päivää varhaisultraan - odottavan aika on pitkä!

Tsemppiä kaikille vuotojen, olojen ja epävarmuuksien kanssa painiville. Raskauden pitäisi olla nautinollista aikaa, mutta tällä hetkellä kaikkine huolenaiheineen kaukana siitä!

Nostin eilen illalla 3-vuotiasta kuopusta ja tunsin todella kipeän vihlaisun mahassa. Pitänee jättää nostelut vähemmälle..o_O
 
Oon niin kateellinen teille vähäoireisille :D Mää oon ihan lamaantunut tän olon kans. Kaikenlisäksi anoppi on tulossa käymään tänään enkä haluais herättää epäilyksiä...

Miehelläkin alkaa yövuoroputki eli pitää pärjätä oikeastaan yksin lapsen ja koiran kanssa monta päivää :unsure: Karmeeta yrittää ulkoilla kun 50 metrin kävelyn jälkeen olisin valmis pökertymään maahan. Ja väsyttäää :sleep:

Pakko valittaa tänne ku ei muuallekaan voi :LOL:

Vaan onpas kiva kun meitä on jo niin paljon täällä lokakuisissa :)

minlisi 6+4 :sick:
 
o0o
Meillä taitaa olla viikkoja sen verran että ensi viikolla on varhaisultra aikoja jo? Kuinka moni onkaan jo varhaisultran varannut? Mones päivä ja paljon viikkoja silloin? Mulla siis 18.2. torstaina 7+0. Ihanaa kun alle viikko odotusta. Silti tuntuu odottavan aika pitkältä!

6+1 nyt taitaa olla ensimmäinen päivä jolloin enemmän paha olo (jos aiempia kipuja ei lasketa). Aiemmin oli vain ajoittain etovaa oloa. Esikoisen kohdalla mulla oli 15+5 asti paha olo lähes ympärivuorokauden ja heräsin yölläkin huonoon oloon.

Tsemppiä muillekin olojen kanssa painiville. Viimeksi oli helpompaa kun ei ollut esikoista hoidettavana.
 
Mie en ole ajatellut käydä varhaisultrassa, en ole koskaan käynyt. Täällä menee todella monen viikon päähän aina ajat, silloin olisikin jo nt-ultra käsillä. :cautious: Aika oireetonta täälläkin, hieman etoo ja rintoja vihloo. Ja se VÄSYMYS!! Pystyn nukahtaa vaikka töissä kesken palaverin :D Lokakuiden tuulimuna oli kans aika oireeton, turvotti ja ällötti. Rinnoissa ei sillon muistaakseni tuntunu juuri mitään.. Että oireita odotellessa!! Viivat kyllä vahvistuu niinkun pitääkin :)

Lisbon, 4+1
 
Viimeksi muokattu:
Mä en oo vielä varannut aikaa ultraan, toki viikkojakin tänään vasta huimat 4+2 :D kyl on odottavan aika pitkä.. En tiedä miks, mut jotenkin mulla on vähän luottavaisempi olo nyt kun mitä siinä tuulimunassa oli. Sillon testailin ihan kokoajan ja nyt oon tehny vaan kolme liuskatestiä ja neljäs odottaa (kun eihän sitä voi roskiinkaan heittää) ja tänään unohdin testata aamulla et miten viivat on vahvistunu, testasin sit aamupv lirusta. Tänään on vähän väsyttäny, paleltanu sekä vihlonu vattaa. Tosta ultrasta vielä, et yritän varmaan ensin saada kunnalliselta sitä aikaa sen tuulimunan takia, mut jos ne ei suostu ni sit meen yksityiselle.(y)
 
  • Tykkää
Reactions: lisbon
Mua ahdistaa tää vatsakipu :( en muista tosiaan yhtään, että ois ekalla kertaa ollut tälläistä. Mulla on viikotkin varmaan vasta 4+jotain, että aika pitkään joudun odottamaan ekaan ultraan.

Kiva, kun täällä on paljon aktiivista porukkaa :)
 
Lisbon sieki oot täällä, onpa kiva! Ja miljoonasti onnea :)

Mie en oo menossa varhaisultraan. Oon sen verran pihi ;) Pissin tännään vielä PC:n ja siihen tuli tosi nopsaan ihan tosi tumma viiva niin luotan nyt siihen niin kauan ko en vuoja verta. Ei voi kiistää etteikö silti aina välillä joku peleko hiivi mieleen, mutta siihen tuo taapero on paras lääke :) Ei kerta kaikkiaan ole aikaa murehtia ko se piettää niin kiireisenä.. :)

Meowmau onko sulla sitte tosi kovia vattakipuja? Siehän voisit pyytää kunnallista ultraa sitte ko on enemmän viikkoja jos ne kivut jatkuu?

Mulla oli nyt alakuillasta aika pitkään pahoinvointia... Voi ko mie niin ehin aatella ettei sitä ees tuu tällä kertaa. Niin ja NÄLÄKÄ on aivan kauhea, mie syön ihan mahotonta tahtia mutta ei maha mittään.
 
  • Tykkää
Reactions: lisbon
Onnea uusille plussaajille!

Mulla on edelleen kauhean epävarma olo raskaudesta, hieman on oireita, rinnat arat ja tuntuu raskailta, välillä on ollut väsy ja välillä taas ylienerginen, mahassa tuntuu painetta ja nyt uutena oireena ihan kauhea maku suussa tänään :sick: Niin ja dieetti alkaa mennä pepulleen, mulla on ruokahalu kasvanut jkv ja myös ruoan laatu on vähän niin ja näin :whistle:

Oli pakko sit varata se varhaisultra joka on 2.3., viikkoja silloin 8+2. Pitäisi siihen asti jaksaa odotella :confused:

Luin muuten että viikolla 5 "vauva" on appelsiininsiemenen kokoinen :LOL:

rv 5+4
Täällä kans epävarma olo tullut,eikä uskalla oikein riemuita.. :/
Tänään viikot tasan 5. Oireina oikeastaa ainoastaan rintojen arkuus sekä syödä voisin kokoajan..
 
  • Tykkää
Reactions: EkaMalla
Hei kaikille! Parin viikon "anonyymin stalkkailun" jälkeen päätin nyt minäkin ilmoittautua mukaan, tänään alkoi 6. viikko. Asun tällä hetkellä Kreikassa ja käytiin ensimmäisen kerran lääkärissä eilen. Täällä tehdään ultra jo heti ensimmäisellä käynnillä ja ensi viikolla mennään uudestaan, toivottavasti kuuntelemaan sydänääniä. (Näistä ultrista ei siis makseta erikseen.) Tulen Suomeen maaliskuussa ja käyn sitten neuvolassa siellä ja myös viikkojen 10-12 ultrassa. Vielä en tiedä missä synnytän, jännää jännää.

Lääkäri kertoi ensimmäisellä käynnillä ruokasuosituksia ja kuulemma KANIA kannattaa syödä. :D Nauratti, kun ajattelin jos Suomessa terkkari suosittelisi kania...

Laskettu aika 7.10.

Vagabonda / 36 / 1.lapsi /?
 
Mua ahdistaa tää vatsakipu :( en muista tosiaan yhtään, että ois ekalla kertaa ollut tälläistä. Mulla on viikotkin varmaan vasta 4+jotain, että aika pitkään joudun odottamaan ekaan ultraan.

Kiva, kun täällä on paljon aktiivista porukkaa :)
Mulla on molemmista lapsista ollut kovia vattakipuja alkuraskaudessa. Tuulimunaraskaudessa ei ollu yhtään vattakipuja, eikä kemiallisesta muutaku sit kun vuoto alkoi (se alkoi kyl selkäkipuna ennen ku alkoi vuotaa) ja tässä meneillään olevassa on n. Viikko ennen plussaa alkanu olee vattakipuja, vaikka vähän huolestuttaakin ni silti jotenkin ajattelen et ne vois olla hyviä merkkejä!
 
  • Tykkää
Reactions: Meowmau
Voi meitä oireettomia huolehtijoita :)

Mää meen nyt 5+2 omien laskujen mukaan, mutta virallisesti meen 5+4. Oireita ei ole muuta kuin vähän arat nännit (pillereiden poisjättämisen jälkeen oli parissa oviksessa paljon kipeämmät), nälkä tulee yhtäkkiä ja tajuton ärsytys. Mutta huonoa oloa tai väsymystä en ole juurikaan huomannut. Unettomuutta on entuudestaan ja väsymystä johtuen 3-vuorotyöstä, joten on vaikea erottaa, mikä johtuisi raskaudesta. Lisää oireita olisi kiva saada. Niin ja turvotusta on, mutta tuntuu, että se on laskenut parin viime päivän aikana.

Mää olen menossa varhaisultraan nuppusuusta seuraavana päivänä eli 23.2. Silloin on viikkoja 7+1 tai 6+5. Jos osaan oikein laskea :giggle:
 
Mulla on molemmista lapsista ollut kovia vattakipuja alkuraskaudessa. Tuulimunaraskaudessa ei ollu yhtään vattakipuja, eikä kemiallisesta muutaku sit kun vuoto alkoi (se alkoi kyl selkäkipuna ennen ku alkoi vuotaa) ja tässä meneillään olevassa on n. Viikko ennen plussaa alkanu olee vattakipuja, vaikka vähän huolestuttaakin ni silti jotenkin ajattelen et ne vois olla hyviä merkkejä!
Mulla oli myös ennen plussausta ja noin viikko plussan jälkeen kipuja alavatsassa ja selässä, muistelen, että myös onnistuneissa raskauksissa oli, mutta ku:ssa ei. Ajattelen myös että hyvä merkki! Nyt enää paineen tunnetta ja välillä pientä kihelmöintiä, kun viikkoja 5+1..
 

Yhteistyössä