~ Lokakuun lapsoset helmikuussa ~

Moikka!

Täällä mennään 7+4, joka on sama päivä kuin sain ensimmäisen keskenmenon. Keskenmenoa edelsi silloin reilu viikon verran vähäistä vuotoa, JA nyt illalla alkoi tulla hieman vuotoa. :'( Noh, eihän tämä mikään tuomio ole, kuten täältä on saanut lopulta onnellisia tarinoita lukea. Nyt tietenkin kuuntelen mahan nipistelyjä, vaikka on niitä pitkin raskautta tuntunut päivittäin. Kurja olo, kun en osaa olla miettimättä, vaikkei tilanne miettimällä parane. Taidan siis sittenkin suunnata varhaisultraan alkuviikosta, jos vaan saan ajan. Neuvola on sitten loppuviikosta...

bola ja 7+4 :heart:
 
bola :hug: Nyt malttia :) Ymmärrän pelon hyvin.. Pidetään peukkuja pystyssä et kaikki on ok :heart:

Huomenna paukkuu viikot.. Onneksi mulla on hiihtoloma, väsymys on aika voimallista. Mies ei sellaisesta ylellisyydestä nauti.. Mutta minäpä se raskaana olen ;)

Anteeksi muuten tyhmyyteni, mut mun on pakko kysyä yhtä asiaa.. Mua häiritsee kovasti tämä: käytetäänkö pinnasängyssä petaria? :eek: Hahha :D Olen aika avuton. :rolleyes:

fannie ja örkki 7+6
 
En ole vielä kerinnyt kirjoituksia lukemaan, mutta syyskuun puolella jonkin verran kirjoittelin jo. Päätin kuitenkin siirtyä tänne omimpaan ryhmään.

Pieni esittely lienee paikallaan:

Ikää minulla parin päivän päästä 37v. ja tytöt -99, -02 ja poika -04. Nuorimmainen kerkiää siis juuri koulunsa aloittamaan ennen lähtöruutuun kurvaamistamme. Pidemmän aikaa toivoimme neljättä lasta ja nyt tärppäsi, kun jo olin jonossa kohdunpoistoon erittäin runsaiden kuukautisten ja siitä johtuvan jatkuvan anemian takia. Joten ollaan todella iloisesti yllättyneitä!

Naikkari on synnytyssairaala ja LA 15.10.

Ekassa ultrassa käytiin, kun pientä vuotoa ollut, joka johtui kuulemma kystistä ja kävin Naikkarilla viime viikolla. Vaavi vastasi silloin 6+5 viikkoja, jotka olivat oviksen perusteella 2 päivää liian vähäiset. Silti jokainen lapsemme on ollut 2 päivää pienempiä alkuraskauden ultrassa ja hyvin ovat kehittyneet

Ensi viikolla lähdetään Jenkkeihin shoppausreissulle ja tarkoitus on ostaa vauvakamaa, kun kaikki on laitettu jo kiertoon muutamia ihanimpia vaatteita lukuunottamatta. Vaatteita toki en uskalla ostaa, mutta leluja, turvakaukalo&rattaat ja muut tykötarpeet kylläkin. Ovat siellä sen verran halvempia, että jos nyt huonosti kävisi uskon saavani rahani takaisin.

Maarit ja Niksu 7+1(miehen kanssa vielä kissan hännän vetämistä tekonimestä :D)
 
bola: Toivottavasti täysin harmitonta vuotoa ja kaikki olisi kunnossa :hug:

fannie: Me ei käytetty pinniksessä petaria, eikä ole vielä lasten sängyssäkään. Tosin aletaan pikkuhiljaa jättämään yövaippaa pois, joten petaria olen harkinnut sen takia, että jos sattuu vahinko, niin ei menisi kaikki patjat pesuun... tosin fleece lakanan alla taitaisi ajaa saman asian... Mites teillä muilla?

Täälä painiskellaan edelleen huonon olon kanssa. Aamut on yleensä hyviä, mutta iltapäivät ja illat on ihan kamalia :x

Maarit + muut uudet tervetuloa joukkoon mukaan!!

Hemmi ja katkarapu 9+4
 
Branwen : Hui, toivottavasti nyt olis kuitenkin ihan harmitonta verta! Toivotaan parasta ja muistahan lepäillä :) Ja juurikin tuota ultraa tarkoitin. Heh, oli multa vähän huonosti artikuloitu ;D

Bola : Toivottavasti sielläkin kuitenkin kaik hyvin! :)

Tervetuloo uusille ja onnea ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Mulla on nää aamut nykyään tämmösii että herään kukonlaulun aikaan, vaikka sais nukkua nyt kun lomaakin on! Mutta ei vaan nukuta. Huoh! :D Päivällä kyllä sitten väsyttää ja illallakin meen suht aikasin nukkuu. Ylihuomenna neuvola! :heart: Jospa nyt sitten sillä ultralla jotain näkis!
 
Tervetuloa kaikille uusille!

ja kovasti täällä peukuttelen että kaikilla joilla vuotoja on että olisivat ihan harmittomia! :hug:

nyt tulee vain tällainen pikapäivitys, pahoittelut siitä! :ashamed: kotiuduin eilen sairaalasta jossa muutaman päivän olin tiputuksessa rajun oksentelun ja kuivumisen takia. Nyt olo jo hiukan parempi, kuvottaa edelleen mutta oksentaa ei ole pariin päivään tarvinnut. siellä ultrasivat myös ja hyvin kirppu pysyy menossa mukana ja edelleen pari päivää "vanhempi" kuin menkkojen mukaan! :heart:

omppu ja kirppu 7+6 (8+1)
 
Mikä bolan tilanne mahtaa tänään olla? Toivon niin, että vuoto olisi loppunut. Saitko ajan ultraan? Ja branwenilla myöskin oli ollut vuotoja. Toivottavasti nekin ois edelleen vain vaarattomia.

Täällä ainakin aikaisemmin np-ultraan on pitänyt itse varata aika äitiyspolilta. Neuvolasta on kyllä tietty ohajttu ja annettu numero soitella tuonne, mutta se on itse pitänyt hoitaa eikä automaattisesti sieltä päin anneta aikaa.

Meilläkään ei pinniksessä ole käytetty petaria eikä sellaista ole vielä lastensängyissäkään ja jostain syystä en pinnikseen kyllä edes haluaisi petaria laittaa. Ja eikö lapsen patjan kuitenkin pidä olla tietyn kovuinen ja petari tekisi siitä sitten helposti turhan pehmeän. Meillä on sellaisia sairaaloissakin käytössä olevia alustoja, jotka ovat täysin kosteudenpitäviä, mutta eivät kuitenkaan hiosta kuten muovitetut froteet. Ne ovat sitten olleet ollut suojaamassa patjoja niin pinnasängyssä pukluilta kuin myöhemmin lastensängyssä kuivaksiopetteluvaiheessa.
 
Kiitos vastauksistanne :flower: Täällä vaan yksi yksinkertainen mamma pohtii asioita ;) Onneksi voi aina kysyä!

Toivottavasti sulla omppu tuo pahoinvointi helpottaa! Aika rajulta kuulostaa :/

fannie ja örkki 8+0 poks :D
 
Moikka!

Ihanaa kun pakkaset on vihdoinkin laantuneet ja viikonloppuna pääsi olemaan ulkona ilman että paleli.

Olo vaihtelee. Välillä kuvottaa aikalailla, mutta rannekkeet on pitäneet olon aisoissa ja jatkuva hedelmien napostelu myös. Mulla on tullut hirmuinen hinku ruisleipään ja tomaatteihin!! Tuntuu olevan nyt suurinta herkkua! Masussa nipistelee välillä ja on painon tunnetta. Rinnat on kun teinitytöllä :LOL: (mies tykkää)

Hampaidenpesu tuottaa vaikeuksia ja yököttää. Hiiva tuntuu edelleen pienesti vaikka olen hoitanut sitä orjallisesti..

Ultra on keskiviikkona ja sit näkee mitä masuun kuuluu? Aijon puhua myös tästä hiivasta jos saisin jotain stydimpää lääkettä? Mulla kun noi käsikauppalääkkeet ei ole koskaan auttanut vaan vain se suun kautta otettava vie hiivan kokonaan pois :headwall: Koitan ruokavaliolla olla myös ruokkimatta hiivaa, jotta ei villiinny.

Vkl:na kerrottiin mun isälle raskaudesta kun käytiin heillä kylässä. Ei ensin ymmärtänyt, mutta sitten ilahtui ja onnitteli. Kiva kun tietää niin voin puhua asiasta sen kanssa.

Vointeja kaikille ja mukavaa viikkoa. Tulen kertomaan ultrakuulumisia keskiviikkona

Muutosta & Helvi 7+2 (viikot ne vaan etenee)
 
Toivottavasti Branwenin ja Bolan vuodot olisivat harmittomia :hug:

Uusiakin oli taas tullut mukaan, tervetuloa! :flower:

Ratsastuksesta oli puhetta. Minulle neuvolatäti sanoi, että kaikkea saa harrastaa siihen saakka kuin hyvältä tuntuu. Mutta itse olen kyllä Zophien kanssa samoilla linjoilla. Voisin ratsastaa jos olisi vielä oma "pomminvarma" hevonen alla, mutta vieraiden selkään en kiipeäisi. Onneksi ei enää ole omaa, niin ei tarvitse tätä asiaa pähkäillä sen enempää.

Huh, melko sekava on tuo käytäntö sitten noiden kotimaisten pehmeiden pastöroitujen juustojen osalta. Olenkin itse ottanut "varman päälle", eli syön noita juustoja vain kuumennettuna. Esim. aurajuustoa tai fetaa pizzaan, tuorejuustoja voi laittaa pasteijoiden sisään jne... Eli kokonaan ei tarvitse luopua, mutta varmuuden vuoksi kuumennan kyllä kaiken.

Olosta päätellen taitaa olla toisen aamupalan paikka :x Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :wave:

Sedna + toukka 8+4
 
Täällä on kiire, kiire! Taloprojekti käynnistyi ja nyt toivotaan että saadaan valmiiks ennen kuin vauva syntyy. Ei kyllä oteta siitä mitään stressiä mutta olishan se kiva muuttaa sitä ennen.

Meillä anoppi kanssa vähän tuota ihmetteli että kuinka me nyt vauva tehdään kun on taloprojekti meneillään, molemmat käydään töissä täyspäiväsesti ja mä vielä opiskelenkin sivutoimisesti (harrastusmuotoisesti:)). No, nää nyt on näitä ruuhkavuosia ja näin tää menee. ajattelin saada gradun loppuun (nyt puolessa välissä) ennekuin vauva syntyy ja sitten muutamat kurssit vielä. Kyllä tää tästä kun ottaa asian kerrallaan. Isäntähän meillä rakentaa ja mä hoidan lasta ja auttelen sen verran kun saadaan lapsenhoitoapua. Mä olen molemmat tutukintoni suorittanut työnohella joten en sitäkään pidä minään ja esikoisen kanssa äitiyslomalla ollessani saintosi hyvin kursseja suoritettua. Oli kiva saada jotain järjellistä ajateltavaa vaipanvaihdon ohella. Muutenkin olen suht energinen ja monta rautaa tulessa. stressiä en meinaa ottaa, asiat lutviutuu omalla painollaan kyllä.

Ikäerosta: Meille tulee aikalailla tasan 2,5 vuotta ikäeroksi ja se tuntuu hyvältä. Tuo esikonen osaa varmasti jo jotain itse kun vauva syntyy. Yrittää itse pukea ja riisua jo nyt ja ajattelin että tyttö varmasti oppii kuivaksi ennen pikkusisaruksen syntymää, ainakin kovaa ollaan siihen suntaan menossa. Nyt on pottailut sujunut niin hyvin että luulen että on pian kuiva. Kotona ollessa on aina ilman vaippaa ja viimeisestä "vahingosta" on aikaa jo yli kaksi viikkoa. menee itse potalle tai tulee sanomaan. Aamulla vaippa on melko kuiva myös ja aamuisin tulee isot pissat pottaan. Ulkona ja hoidossa käyttää vaippaa mutta ajattelin sanoa hoitajalle että jos vain suinkin niin voisi yrittää pitää ilman.

Olotila: on ihan hyvä. Ei mitään ylitsepääsemätöntä pahoinvointia ja energiaakin löýtyy. aika tunteellinen olen ja läheiset on saanu tuntea vähän joka sortin mielenilmaisuja. Sellanen tunne on tullut että töihin ei huvittais lähteä vaan olis ihanaa jäädä tytön kanssa kotiin. No, ens syksynä saakin jäädä, ja tietty kesälomalla saadaan olla yhdessä koko ajan<3

Minkälaisia vitamiinejä, yms. te ootte nyt ottanu? Mulla on toi raskausmultitabs 2tbl/päivä, omega3&6 2tbl/päivä ja ajattelin että josko pitäis kalsiumia ottaa kanssa kun jostai syystä on sellasia päiviä että maito ällöttää. Rautaa varmaan sitten jossain vaiheessa jos tulee tarvis.
 
VITAMIINEISTA:
Mulla aamuisin menee d-vitamiini ja omega3+foolihappo

IKÄEROSTA:
Tyttöjen ikäero on vähän alle 1,5v, nyt kuopuksee ikäeroa tulisi reilu 6v!!!:O
tosiaan, pienestä ikäerosta olen aina tykännyt mutta niinhän se ottei kaikki mee aina ihan niin kuin suunnittelee.. mutta toiveissa olis saada vielä 2 lasta, niin ehkä tämän jälkeen jos kaikki mene hyvin niin sais viel yhen sille kaveriks:D pienellä ikäerolla. Noh, jos nyt tämänkin saisi maailmaan...:heart:

).(
heikotusta havaittavissa, yöllä ja ihan aikaisin aamulla. janottaa kokoajan, suuta kuivaa ihan hirveästi jatkuvasti. mikä parasta: ei vuotoja :) Väsyttää aika paljon kokoajan, mutta mä nautin kyl nyt joka sekunnista :D

T:Neiti+kihuli 6+6
 
Pahoinvoiville jaksuja! Toivottavasti se pian lakkaa..

Ja vuotoja ollut osalla, toivottavasti ne olis harmittomia..

Pinniksessä ei meilläkään ollut petaria. Nyt kun tyttlö nukkuu jo lastensängyssä, niin ostettiin sen takia, että se on helpompi pestä pissavahinkojen sattuessa.

Me käytiin likan kanssa tänään 2-v. neuvolassa. Hienosti oli pituutta kasvanut, painoa vähän vähälaisesti tullut. Huomenna sitten virallinen 2- vuotispäivä :heart: Oma neuvola sitten perjantaina =)

Ikäeroa meille lapsille tulee siis 2v.8kk suurinpiirtein, ja tietysti olettaen että kaikki menee nyt hyvin. Muutaman päivän ollut nyt pientä menkkamaista särkyä alavatsalla ja heti miettii että jotain on vialla. Ei ole kyllä mitään vuotoja ollut, että taitaa olla vaan asiaankuuluvia juttuja. Aivastaessa on myös tuntunut ikäviä vihlaisuja alavatsalla.

Se oli sitten työviikko edessä. Koulusta lomaviikko ja mä meen lupaan että voin olla töissä :headwall: Noh, saa sitä ainakin vähän ylimääräistä rahaa..

Nessu ja pieni 9+0
 
Ikäerosta: Mulla tulee ensimmäisen kanssa ikäeroa 9 v ja toisen 6 v. Erosin lasten isästä tuossa välissä ja en kuvitellut ikinä edes tekeväni lapsia enää mutta niin se elämä yllättää ja löysin itselleni uuden rakkauden. Mutta tää saa olla sitten kyllä viimeinen, meillä on yhteensä jo aika liuta muksuja :whistle:

Vitamiineista: mä syön foolihappoa ja D-vitamiinia.

Omaa napaa: ihan tolkuton väsymys! Tänäänkin kun teen töitä kotoa käsin niin on ihan mahdoton tuo sohvan kutsu kun koko ajan nukuttaa ihan hirveästi. Onko kukaan keksinyt mitään hyvää keinoa, miten pysyisi suht pirteänä? Kun ei kai tuota kofeiiniakaan saisi ylenmäärin nyt juoda...

Ksylofoni 6+1
 
Viimeksi muokattu:
bola :hug: Varmasti raskasta. Yritä lepäillä ja toivotaan, että vuoto asettuu.

fannie meillä ei ollut pinnasängyssä petaria, nyt sitten vasta taaperosänkyyn sellainen hommattiin. Mutta ei siitä varmaan haittaakaan ole :)

Maarit tervetuloa, lisäsin sinut listalle :)

cinderella tuosta ultra-ajasta vielä, että jos sinulla on joku aika mikä ei ehdottomasti käy, niin kannattaa mainita se jo terkkarille. Sain nippanappa siirrettyä oman aikani, ovat tosi kiireisiä ja jo nyt ultraavat ruokatunneillakin…

omppu :hug: onneksi viikot vierivät, jokainen päivä on yksi pahoinvointipäivä vähemmän, vaikka ei se varmasti hirveästi tässä vaiheessa lohduta : /

Kuulea mistä olette ostaneet noita muovitetun froteen korvikkeita? Kiinnostaisi itseäkin pul-kankaasta ompelin yhden patjasuojan, mutta sekin tuntuu vähän nihkeältä : /

Muutosta meillä on ihan samat safkat sitten :D Ruisleipää ja tomaattia uppoaa varmaan vähän liikaakin… :whistle: Raudantarpeesta se kai kertoo :)

Sain tosiaan siirrettyä sen nt-ultran edelliselle viikolle, torstai-aamuna menen. Sillon rv 11+5... Vuoto loppui taas vaihteeksi :) Sen verran maha jo näkyy ja turvottaa, että kävin ostamassa äitiyshousut aamulla. Omat farkut kun eivät mene ollenkaan kiinni enää.

Branwen ja sissi 9+2
 
Uusi viikko taas käynnissä!
Enkä vieläkään ole saanut neuvola aikaa varattua :ashamed:

Kovasti tsemppiä Bola ja Branwen, että vuodot harmittomia!!

Mitäs muuta, hmmm.... ei tuu mitään mieleen!

Poitsu oli eilen mummolla pari tuntia leikkimässä ja kun hain kotio, niin äiti veti keittiöön ja sanoi että, meidän kuusi vuotias poikamme oli ruokapöydässä jutellut; "taitaa äiti oottaa vauvaa, kun on niin väsynyt ja pahaolokin sillä on" SIIS HÄH :eek: menin ihan hämilleen, en osannu sanoo juuta enkä jaata, nauroin vain! en tietä tajusiko äitini asioiden laidan, mutta jotenkin en osannut myöntää suoraankaan :rolleyes: Kotiin päästyä kerroin isännälle tapauksesta, ja päätettiin ettei vielä kuitenkaan puhuta asiasta pojalle, kun en ole käynyt siellä ensimmäisessä neuvolassakaan.... En nyt sitten tiiä olisko se sittenkin parempi vaan puhua poitsun kanssa jo nyt, kun on näköjään nuin tarkka näköinenn:D

Pientä pahaaolo on ollut silloin tällöin, ei kuitenkaan jatkuvasti eikä niin kovaa että olisi vessaan tarvinnu mennä. Aamuisin herään hyvillä mielin ajoissa, mutta jo tässä vaiheessa kaipaa päikkäreitä ja illalla on ysiltä jo valmista kauraa. Vatsaa viiltelee silloin tällöin aika reilustikin, mutta ei mitenkään menkkamaisesti tms. ja repii usein kun nousee tai menee istumaan. Viikonloppuna alkoi ah niin ihana huimaus :( Rinnat on painavammmat, pyysin jo isäntääkin kokeilemaan kun tuntui että vaan kuvittelen, mutta kyllä ne kuulemma on paljon painavammat! Ja nyt onkin koko ajan kokkeilemassa:LOL: Mutta edelleenkin on jotenkin kovin epäileväinen olo, että oonko raskaana sittenkään, tyhmä minä....: /

Miina ja möntti 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Haudi mamat!
Eka neuvola takana. Hirveetä paperihässäkkää... Hillitön nippu paperia mukaan. Mulla hb 144, ei ikinä oo raskaana ollesa ollu yli 130. Verenpaine 108/68 ja ihan luvan kans saa salmiakkia syödä. JESH!
Np ulraan sain ajan 24.3. ja verikokeisiin 25.3. ja neuvolalääkäri 29.3. eli kiirettä pitää. :)

Vitamiineista mulla käytössä ladyvita mama ja otan vaan 2 tabl kolmen sijan. Lisäks omega3 (piparmintumakuiset kapselit) ja atooppisen ihon hoitoon lisä annos D-vitamiiniä.

Ikäero meillä kans esikoisen kans 9v ja kakkosen kans 7v, mut tää onkin sit se meidän iltatähti.

Ne joilla tulee ikäero tuonne parinvuoden tietämille, ni vinkiks kehoitan valmistautuun lievään taantumiseen vauvan syntymän jälkeen. Toisilla voi toki käydä päinvastoinkin, mut meillä tuli lieviä taakseppäin askelia. Eli reipas ja itsenäinen ei välttis ehkä olekkaan enää niin reipas ja itsenäinen.:stick:

Meillä on ollut aina käytössä petari, jo pinnasänggystä lähtien. Melko ohut sellainen, mut kuitenkin. Helpottaa petaamista ja puhtaanapitoa.

Esikoista odottaessa kävin tutun pollella ratsastamassa.. Tai siis silloin kun en vielä tiennyt olevani raskaana. Viimeisen kerran kävin, kun polle pieniä ristikoita treenatessa päätti nousta pystyyn, istahti taakseppäin ja kaatui selälleen minun päälle. Samalla viikolla tein plussatestin ja syystä tai toisesta, en enää noussut sen pollen selkään.
Monta vuotta tässä välissä kävin ratsastamassa, ensin tunneilla sit vuokrasin yhtä hepoa, mut selkävaivojen takia homma sit jäi ratsis kuume on kova, mut se saa nyt odottaa.:D

Juustoja olen minäkin syönyt kuumennettuina versioina, pizzassa ja lämpimissä voileivissä. Mätiä tekis hirveesti mieli, mut pitää koittaa hillitä himoni, samoin maksamakkara ois nyt ältsin hyvää, ku sit ei mahottomasti sais syödä, oon kyl joskus pari siivua leivälle laittanu, mut jää niin helposti päälle se mussutu

Olo nyt väsyttää ja yököttää ja nälättää, ei sen kummempaa. Lievästi semmonen olo, et flunssaa saattas pukata. Mulla alkaa selkeesti tiputtelu olla lopuillaan, melkolailla valkovuodon sekaista vaalena ruskee "mömmöä" tulee pieninä annoksina. Jospa se ois nyt tässä ja loppuajan sais olla ressaamatta moisia!

Mikä on muiden "vuotajien/tiputtelijoiden" tilanne?

Koiksa ja munanen 8+1 (neuvolan mukaan)Taas meni eilen POKS ohi.:LOL:
 
Tuntemuksista kiinnittymisen suhteen...
Mä kans luulen tunteneeni millon kiinnittyminen on tapahtunu. Noin viikko oletetun oviksen jälkeen maha oli tosi kipee ja sitä oli vain sinä yhtenä päivänä.

Mikäs bolalla siellä on vointi?

Ikäerosta...
Meillä ikäeroa esikoiselle ja tälle toiselle on tulossa melko lailla tasan 2vuotta

Petarista...
Me ainaki esikoisella on pinnasängyssä semmonen ohut petari :) Helpompi nakata se petari koneeseen jos sattuu vahinko. Toki on siinä päällä vielä suojus mut onpa vain seki nähty et siltiki oli petauspatjaki märkä ku poika oli lorotellu nukkuessaan :D

Tervetuloa Maarit :wave:

Toivottavasti ompulla ja muilla pahoinvoinnista kärsivillä olo pian paranis :hug:

Neiti =)

Hampaiden pesu tökkii täälläkin :x Vaikka olo muuten onki parempi jo. Tää sama juttu oli esikoisesta odottaessakin...

Kuulea
Mullaki kiinnostais mistä sängyn suojasta sä puhuit? :wave:


Reilu viikko neuvolalääkäriin...

Salainen toive ja Torsti rv.10+3 (9+3) :heart:
 
Pakko oli tulla pikaisesti kesken työpäivän hehkuttamaan :) Varhaisultrassa käyty ja pienen pieni elävä ihmisenalku sieltä löytyi, joka vastaa viikkoja 6+1 -6+3!:heart:

Mie oon ihan pyörryksissä onnesta. Eilinen meni itkiessä ku pientä vuotoa tuli, mutta lääkäri sanoi että kaikki näyttää kunnossa olevan ja eilinen vuoto oli ihan harmitonta :)

Kyllähän siellä yksitýisen vastaanottotiloissa sitten sattui tuttuja, miehen sukulainen ja ystävä.. Eivät varmaan arvanneet että mitä varten porukassa siellä käytiin. Nyt pitänee varmaan kertoa perheelle ennen kuin juorut lähtevät liikenteeseen, voi tätä pienen kylän ihanuutta...
 
Ihania ultrakuulumisia MIMMULLA ainakin :) Onnea!

mä kävin cooperin juoksemassa, ja paransin :D ou jee, raskaana ja paransin yli 100 metrillä :D
ainoo huonopuoli et loppuhölkällä mä sitten reväytin oikean jalan, ja siitä tuskasta lähti sitten taju (olen tosin raskaus ajoilla herkkä pyörtyilemään, että voi olla ihan odotuksestakin siis..) mut arvatkaa kävelläänkö tällä jalalla :/ toivottavasti ei menny pahasti, särkee kyl kokoajan nyt :/ et voi olla et on kipee pidemmän aikaa... :/
 
Niinhän siinä kävi että kävin ottamassa vahtia tähän raskauteen sairaalassa tippaletkusta... Äsken kotiuduin ja nyt on olo ihmeen hyvä.... Katsellaan kuinka kauan. Pitivät siellä vain 10 tuntia kun virkosin niin hyvin tipasta eli oksentelu meni ohi ja jaksoin istuskella ja sain syötyä leivän :)
Primperan reseptin sain mukaani toivottomia tilanteita varten.
Nyt mieli vähän valoisampana, yöllä oli aika mustaa kun hoipertelin sairaalaan :D

Pikkubertta ja "Yrjö" 8+4
 
pikkubertta: :hug: Toivottavasti nyt tuo pahoinvointi helpottaa..
Myös kaikille muille pahoinvoinnista kärsiville iso:hug:

Ihania ultrauutisia mimmulla :heart:

Kuulea: Kerroppas vähän enemmän tuosta sängynsuojasta, kiinnostusta olisi..

Meinas tulla vähän heikko olo tänään. Aamulla töissä söin aamupalan, sitten mentiinkin puoli kolmeen ennenkuin seuraavan kerran sai ruokaa. Olin kyllä jo melko kiukkunen! Soitettiin päivällä hoidosta, että poika kaatunu pihalla ja leuka auki, pitäis viedä välittömästi päivystykseen. Siellä sitten saikin jonotella 3 tuntia... :kieh:
No mutta saatiin me sielä ihmiset repeilemäänkin. Jonkun aikaa kun oltiin istuskeltu siellä, niin meidän ohi käveli nuori mies, jolla oli todella pitkä musta tukka, mustat vaatteet, maiharit, ja niittejä siellä täällä. Poika tuijotti häntä pitkään ja sitten kailotti kovaan ääneen: "mamma kato, tossa meni Mikko Zetterberg!" :LOL:

Kohti parempaa huomista...
 
Juu tuo huono olo tuntuu seuraavan koko ajan.. ilta ja aamu pahin ja auta armias jos unohtaa syödä... se huono olo ei lähde millään jos sokerit päässyt alas. Ei uskois että näin varhaisessa vaiheessa. Äitikin heitti siellä kyläillessä että ootko sää raskaana ku ei ruoka maistu. Kröhm... en en.

Kovin on varhaisultralaisia... olispa itsellä tuollaisiin luksuksiin varaa :) Toisaalta, ehkä pettyisin sitten enemmän jos jotain kävisi, jos olisi nähnyt että kaikki on ok.

Mimmu: Onnea toukasta mikä kuvassa näkkyi :) Varmaan huojentavaa.

Carri + tarra 6+1
 
Ihania kyllä nämä esikoiset :D Suustansa päästävät mitä sattuu, niin myös meillä :)

Vitamiineista Syön ihan tuota multivitan raskausmonivitamiinia, maitohappoja satunnaisesti. Lisärautaa sitten varmaan puolivälin jälkeen, mitä nyt neuvolan mittaukset näyttävät.

Vuodoista Lueskelin tuossa neuvolasta saatua sellaista raskaus viikko viikolta -kirjasta, ja hoksasin sitten, että istukkahan kehittyy näillä viikoilla (rv 9-10) tosi voimakkaasti. Että ei kai se ihme ole, jos välillä jotain vuotaakin... Ei kai se täydelliseksi heti muodostu :)

neiti höh :( Toivottavasti paranee nopeasti.

mimmu :heart: kummasti se näky mieltä lämmittää ;)

pikkubertta ja muutkin pahoinvoivat :hug:

Laittelen tässä illan mittaan maaliskuun pinon pystyyn. Meinasin laittaa siihen perään etusivulle tuon kiellettyjen ruokien listan? Miltä kuulostaisi? Heitän tänne sitten linkin uuteen pinoon, kun saan sen väsättyä :)

muoks Jännä, ettei täällä ole vielä marraskuisten pinoa tullut :confused: Ynnäilin tuossa, että sitähän alkaa 1.11. odottajilla olla jo 4+6 kasassa? Pukkaisivat nyt sen pystyyn niin ei oltaisi enää hännänhuippuja ;) :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä