~ Lokakuun lapsoset helmikuussa ~

RR
Heissan mammat :wave:
Voi, voi, toivotaan, että pahat olot helpottaisivat, ei tuollaista kenellekään toivoisi :hug:

Onnittelut mukavista ultrakuulumisista =)

Vitamiineista: Mä syön D-vitamiini 25 mikrog. joka toinen päivä, kun neuvolan mukaan sais ottaa vain 10 mikrogrammaa per päivä. Lisäksi joka päivä menee foolihappoa. Vielä pitäisi se kalkkilisä hommata.

ON: Vatsaa turvottaa ja viime yönä oli taas kasvukipuja, mutta muuten olo on loistava :)

RR ja Pähkinä 7+6 (8+4)
 
Viimeksi muokattu:
onpa ihania ultrakuulumisia :heart: Varmasti ihanaa kun näkee, että pikkuisella on kaikki hyvin. Meillä ei varhaisultraan viitsitä käyttää rahaa, kun on kaikkea muutakin rahanmenoa.. Mutta ei enää kuin neljä viikkoa :D

vitamiineja syön, Multitabsin raskaus- ja imetyssellaisia. Se 1kpl per päivä.. Varmaan pitäisi jotain omega3 syödä vielä. Mulla on kyl möllerin tuplia, mutten tiiä miten suhtaudun siihen A-vitamiiniin. Lääkäri (ei gyne, vaan psykiatrini) sanoi vaan et muista se ettet liikaa saa sitä, mutta mikä on liikaa? Nimim. Vitamiiniviidakkoon kadonnut..
 
Branwen, Salainen Toive ja Hemmin kiitoksia

Miina84 neuvola kannattaa varata heti. Meillä oli reilun 2vk jono ja sen jälkeen pitäisi saada terkkarin paperit vetämään np-ultraa ja ekaa neuvolalääkäriä varten. Hesan terkkarin sivuilla lukee, että pitää ottaa neuvolaan yhteyttä heti kuukautisten pois jäätyä (ilmeisesti juuri jonojen takia) :)

Vitamiineista Multivita Plus oli ennen raskautta ja alkuvaiheessa vielä käytössä, mutta lopetin sen a-vitamiinin takia. Nyt odottelen parin päivän päästä Jenkkeihin pääsyä ja ostan sieltä edullisia mammavitamiineja (ovat 1/3 osa Suomen hinnoista). D-vitamiinia olen käyttänyt ja rautaa satunnaisesti. Mulla oli anemia ennen raskaaksi tuloa, joka nyt korjaantunut, kun ei ole ollut kuukautisvuotoa.

Ikäerosta Esikoisen kanssa 12v., nykyisen keskimmäisen kanssa 9v. ja nuorimmaisen kanssa 7v.

PikkuBerta tsemppiä! Itse olen voinut toisen ja kolmannen raskauden aikana todella kurjasti ja nyt yllätyksekseni voin paremmin vaikka ikää onkin karttunut. Luulen, että osaltaan vaikuttaa asiaan syömistahti. Nykyään syön 2-3 t välein jotain ja öisin herään 4-5 t päästä pahoinvointiin, joka helpottaa ruualla. Eli kokeileppa, jos sulla auttaisi tasainen syönti, edes pari palaa omenaa/ lasi maitoa.

Mimmu onnittelut uä näkymistä

Juustoista Valion kuluttajapalvelu osaa vastata todella hyvin tuotteistaan ja olenkin aikasemmissa raskauksissa paljon tiedustellut. Silloin Valion kaikki juustot valmistettiin pastöroidusta maidosta. Nykyään mm. Aurassa lukee ihan se. Nyt tiedustelin marjoista, joita mm. jugurteissa käytetty ja ne on kaikki pikakuumennettuja.
 

Yhteistyössä