~ Lokakuun lapsoset helmikuussa ~

HeMmiN Joo tuo on se toinen puoli... varsinkin, kun täällä on 2v uhmailija :D Mutta toisaalta tässä pystyy ottamaan eri tavalla rennosti kuin työssä, välillä kuitenkin pitäisi seisoa ja pälättää ja pitää kuria pahimmillaan se 8h putkeen ja siihen suunnittelutyöt päälle... Oli esikoista odottaessa aika rankkaa. Kiva seisoa siellä edessä ja koko ajan kuulostella, että pitäiskö lähteä oksentamaan :D Olisi ollut oppilailla ihmettelemistä... ;)

Mies nimesi tämän kakkosen eilen uudelleen ja huomasin, että useammallakin on jo työnimi tulokkaalle. Uteliaisuuttani kyselen, että mistä ne teillä tulevat? :)

:wave: letunpaistoon lähtevä Branwen ja Silmu 5+5
 
Tervetuloa ja onnea uusille! <3

Kauheeta miten muakin himottais päästä sellaseen varhaisraskauden ultraan. Millä viikoilla niitä voi tehdä? Ois jotenki tavallaan helpottavaa ku tietäis et siel ollaan oikeessa paikassa. Näin kauheita painajaisia jo, et mulle kävi niinku salkkareissa Helille ja sanottiin vaan et ei tääl mitään ole.. :/

Oon muutenkin nähnyt tosi kummia unia, siis kaikki jotenkin synnyttämiseen liittyen. Oon synnyttänyt unissani mm. puudelin, lompakon ja baby born -nuken vaatteet päällä. Kai se väkisinkin tulee uniin toi jännitys. Mut onneks suurin osa on ollut tollasia harmittomia ja huvittavia. :)

Mä aattelin alkuviikosta, et nää pahoinvoinnit menis jo pois kun oli niin kestohyväolo eikä parina päivänä ollenkaan yököttänyt, mut sit eilen iltapäivällä yhtäkkiä tuli ihan hirvee olo, eikä hellitä millään. Yön aikana heräsin varmaan viis tai kuus kertaa miettiin et täytyykö käydä oksentamassa vai meneekö ohi nieleskelemällä. Tänään ei oo sit pystyny tekeen oikein mitään, kun kaikki etoo ja ällöttää ja oksettaa.

Hyvä kuulla et muitakin turvottaa. :D Itelläkin on maha niin turvoksissa, et isäntä aamulla kyseli että oonko mä ihan varma et tää raskaus on ihan alkuvaiheessa. Ja kyl sitä välillä itekki ihmettelee, maha on tollanen pallukka, eikä kestä yhtään jos joku housujen nappi tai muuta painaa siihen.
 
Varasin ajan ultraan 24.2, vkoja silloin yli 8.
Etovaa oloa ei juurikaan ole ollut, pientä "närästyksen" tunnetta vain välillä, no mutta vielähän tässä ehtii.. Pelkään vaan että pahoinvointi iskee töissä niin että raskaus paljastuu, olen väkisinkin työssäni tekemisissä kaikenlaisten(ja hajuisten!)eritteiden kanssa, joten helppoa ei tule olemaan..:whistle:

Ekaa neuvolaa en ole vielä varannut, yritän muistaa huomenna asian.

minimuu ja pieni 5+1
 
Onneksi työni on melkein kokonaan toimistotyötä, joten siinä mielessä on helppoa kun ei tarvi paljoa seistä. Siellä toimistossa on niin lepposaa. Esikoista odottaessani pahoinvointi sijoittui aina iltaan, joten työ ei onneksi siitä kärsinyt ja sai mukavasti pidettyä raskauden salassa tarvittavan ajan. Toivon, että nytkin kävisi samoin. Ja kun miesvaltasella alalla olen, niin eihän miehet mitään huomaa :LOL:

minimuu Sää asut jossain Espoossa tai lähialueella? Katselin, että meillä on sama synnäri. Mistä varasit varhaisultraan ajan?
Itse olin vähän ajatellut, etten varhaisultraan mene, mutta kun siitä on niin paljon puhetta ollut, niin on alkanut mietityttämään... Täytyy tässä varmaan viikonlopun yli miettiä ja keskustella aiheesta isännän kanssa...
 
RR
Mullakin on ihan törkeätä toi vatsan turvotus, toki on siinä vähän läskiäkin, mutta ei nyt noin paljoa :LOL: Töissä on ollut pakko istuessa avata farkun ylintä nappia, mitäköhän tästä tuleekaan, toivottavasti turvotus laskee tai pitää oikeasti kohta mennä ostamaan äitiyshousuja..
Varhaisultra houkuttaisi minuakin, mutta mies oli sitä mieltä, että laitetaan sekin 100€ säästöön (mikä onkin ihan fiksua) ja odotellaan sinne viikoille 10-12.

RR ja Pähkinä 5+0
 
Hei kaikki, Uusi onnellinenjäsen ilmottautuu! Olen elokuussa 30-v täyttävä esikoista odottava mamma. Näillä näkymin synnytyssairaala tulee olemaan TYKS, mutta voi olla että miehen työ vie vielä mukanaan toiselle paikkakunnalle... "pikkumuutoksia" elämässä nyt kaikinpuolin..

Raskauslaskureiden mukaan laskettuaika olisi 7.10, mutta liekö siihen voi vielä luottaa varsinkin kun mun edelliset kierrot on ollut välillä 34-43... Edellinen kierto oli sen 36 pv. Te jo ennen saaneet, varmistetaanko tuo LA sitten jossain ultrassa vai perustuuko se vain tuohon kiertopäiviin?

Mukava seurata yhtäaikaa odottavien mietteitä ja fiiliksiä. Paljon jaksamista kaikille ja toivotaan että saadaan kantaa nämä pienet elämien alut lokakuulle saakka!

:flower: :flower: :flower:
 
Ihanaa lueskella muiden alkuraskauden fiiliksiä. Itse en vieläkään oikein tajua tätä:) Varasin tänään ekan neuvolan ja tuntui niin ihanan epätodelliselta. Sain vasta neuvola ajan 7.3! Hirmusen kauan joutuu odottamaan. Olisin silloin jo rv.9 jos nyt oon laskenut oikein. No, toivottavasti aika menee nopeasti. Meillä synnärinä tällä hetkellä on JS, mutta jos kaikki menee hyvin ja päästään muuttamaan Turkuun, niin sitten TYKS.

Täällä on iltaisin vähän etovaa oloa, röyhtäsyttää ja väsyttää. Mahaa nippailee edelleen.

Jännittää viikonloppu. Ollaan menossa me ja toinen ystäväpariskunta meidän yhteisen ystäväpariskunnan luo viettämään viikonloppua(olipa sekavasti selitetty!:D eli siis meitä on kuusi kaverusta;)) ja olen toiselle pariskunnalle kertonut raskaudestani, mutta tälle kenelle mennään niin en ole kertonut mitään. Pelottaa kertoa, koska tiedän pahoittavani toisen mielen, koska he ovat yrittäneet lasta jo paljon pidempään kuin me. Tuntuu niin tyhmältä olla koko viikonloppu hiljaa asiasta kun itse on onnensa kukkuloilla, mutta jos avaan suuni niin riitaa siitä vain tulee:/ vaikeaa.

Oletteko jo kertoneet monelle? (tästä on varmaan jo kyselty..) Me ei olla sanottu muutakuin juuri tälle yhdelle hyvälle ystäväpariskunnalle. Hirmusen vaikea olla hiljaa!:D Ajateltiin kertoa vanhemmille sitten kun nähdään seuraavan kerran eli joskus kolmen viikon päästä. Tekisi mieli sanoa jotain töissä, mutta en viitti vielä näin alussa.

Mieheni on niin perus pessimissi ja koko ajan hokee että toivottavasti kaikki menee hyvin. Ehkä hän pelkää niin paljon miun puolesta, että jos jotain sitten tapahtuukin niin miten kestän sen.

Tulipa pitkä sepustus:) Mukavaa torstai-illan jatkoa kaikille!

cala ja nyytti 4+6 (<-onkohan tuo nyt oikein?:)
 
Onnea Kerätär plussasta :flower:
LA varmistetaan sitten ultrassa aikanaan, mutta muistaakseni mulla ei LA muuttunut siitä mitä oltiin laskureiden mukaan laskettu (ja esikko syntyi 39+6, joten aika tarkkoja oltiin :D). Jännityksellä ootellaan kuinka nyt käy.
 
Mulla oli siis eilen eka neuvola. Ei mitään kummempia mitä ei olisi aikaisemmin kuullut, paitsi la onkin vissiin 8.10. Ja sitten uutena asiana oli tullut tämä verikoeseula siinä ekan ultran yhteydessä.

Väsymys on suoraan sanottuna helvetillistä. Voisi vain nukkua ja nukkua ja kaikenlisäksi lapset ollut tosi vaikeita viime aikoina.. Ja omat hermotkin ovat olleet todella herkässä :ashamed:
Hirveästi unohtelee asioita eikä muista mitään tehdä ym. Todella hajamieliseksi tullut heti plussan ilmaannuttua...

Ei jaksa edes kirjottaa, joten täytyy kattoa huomenna uudestaan |O
 
Hei kaikki odottajat! Täällä haluaisi yksi liittyä mukaan listalle! Olen 28-vuotias ja ensimmäistä odotan ja olotila on epätodellisen pelokkaan toiveikas. Yritystä takana 8kk ja lopulta piti turvautua lapsettumuushoitoihin, joten pettymyksiä ehti tulla jo sen verran, että plussaa piti tuijottaa aikansa, eikä vieläkään tajua että totta se on. Ja tietty pelottaa, että meneekö kaikki hyvin. Tosi ihanaa jakaa ajatuksia muiden samoja tunteita läpikäyvien kanssa. Synnytyssairaalasta ei ole tietoakaan, mutta laskureiden mukaan laskettu aika on 9.10. Neuvolaan ja ja alkuraskauden ultraan ajattelin varailla aikaa ensi viikolla.

Lemon 4+4
 
Tervetuloa uusille ja onnittelut! :wave:

Eipä siitä oireettomuudesta kovin pitkään saanut nauttia. Tänään alkoi päiväunien jälkeen pahoinvointi. Ei okseta, mutta sellainen jännä kestokrapulaolo koko ajan. Yh! :x Väsymys ja palelu tuntuvat jo melkein normaali olotilalta, siis niin, ettei niihin juuri kiinnitä huomiota.

Varhaisultrasta: Mä sanoisin, että kannattaa mennä aikaisintaan rv 7+. Silloin ainakin pitäisi näkyä syke (vähän huonommillakin laitteilla), ellei jostain syystä viikkoja ole reilusti vähemmän. Itselläni oli viime raskaudessa ultra rv 7+1, jolloin näkyi katkaravunmallinen pötkylä ja pieni sykkivä sydän. Seuraavassa ultrassa kävin jo rv 8+2 ja silloin alkio jo liikkui, ja siitä erottui selvästi pää, vartalo, kädet ja jalat. :) Nt-ultra oli sitten normaalisti joskus rv 11+.

Laskettua aikaa
muutetaan muistaakseni ultran perusteella vain jos heittoa on yli viisi päivää suuntaan tai toiseen. Sitä pienempi heitto ei vaikuta yleensä mihinkään (esim. synnytyksen käynnistämiseen loppuraskaudessa tms.) eikä laskettua aikaa ole tarpeellista muuttaa. Vaihtelu sikiön kasvussa on normaalia ja ihmiset kasvavat jo kohdussa eri tavalla. :)

Meillä ei ole työnimeä tälle tulokkaalle. Ei ollut viimeksikään alkuraskaudessa, vasta rakenneultran jälkeen alettiin kutsua vauvaa pikku-ukoksi. ;)

Nyt syömään ja sohvalle!

-Pantsu rv 5+2
 
Mirage Voimia sinulle:hug:

Tervetuloa uusillle :)

Vuoto osottautui harmittomaksi ja loppui jo samana päivänä..:) Nyt sitä tieten sitte on viime päivät odottanut koko ajan et millon se alkaa uudelleen :| Mut jospa kaikki nyt menis hyvin..
Kuulin tässä ystävältä et meiänkin neuvolaan on saatu oma ultralaite, jota ainakin yks hoitaja käyttää kokoarviointeihin, olis kyllä kiva päästä kurkkaamaan massuun jo eka neuvolassa :)

Väysymys painaa ihan älyttömästi..tuntuu ettei silmät vaan yksinkertaisesti pysy auki enää klo 18 jälkeen. Ei vaan taitais nuo lapsoset tykätä ajatuksesta mennä pikku kakkosen jälkeen nukkumaan :whistle:
 
Täälläpäin ei hirveesti oireista tarvitse kärsiä, mukava kyllä kun ei ole oloja, mutta toisaalta toivoisin, että olisi jotain oireita niin tietäisi, että kaikki on hyvin! Nälkä on parin tunnin välein, mutta muuta ei sitten oikeastaan olekkaan.

Onko täällä ketään muuta kenellä ei ole ollenkaan tai juuri nimeksikään oloja?

Minäkin olen nyt ruennut miettimään tuota varhaisultraa, ja oikeastaan tahtoisinkin siihen, koska ei ole oireita niin haluaisin varmistua, että kaikki on hyvin. Maanantaina ajattelin soitella neukkuun ja varata ekaa aikaa, hui jännittää! Ja samalla voisin sitten kysyä siitä varhais ultrasta. :)

tsude ja pöppiäinen 5+0
 
Tervetuloa Kerätär
Mulla kerkes esikoisen synnytyksen jälkeen tulla muistaakseni viidet menkat ja nyt oon uudestaan raskaana :D Niin ja tosiaan mullaki nuo viis kiertoo oli tosi epäsäännöllisiä, vaihteli aina 24-44pvä:n asti :whistle:
Noi laskurithan laskee sen 28päivän mukaan. Mut niitä kyllä löytyy semmosia joihin voi ite laittaa kierron pituuden tai sitten oviksen perusteella...
Ite arvelen juurikin oviksen (tunsin selvästi) perusteella et viikkoja on nyt n. viikko vähemmän, menkkojen mukaan kuitenki mennään kuulemma ultraan asti jossa sitten vaihetaan jos on heittoa... Meillä esikoisesta sano ultrassa kätilö et vaihtavat la:n jos on heittoa yli 5pvä...

Työnimen keksi mies niinku esikoisestakin :) Ajattelee vissiin et toinen poika tulee :D

Dacapo
Hyvä että se vuoto loppu, toivottavasti ei tule enää...


Salainen toive ja Torsti rv.6+6 (5+6) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Kerrompa nyt heti, että lapsen isä ei innostunut kovinkaan uutisista, sai mielettömät raivarit ja teki selväks ettei kiinnosta olla lapsen elämässä mukana. Mutta tuo oli jo jotenkin päin arvattavissakin. Onneksi on ystäviä & siskoja tukemassa, joten yksin en tule olemaan <3

Muuten on mennyt kivasti. Etomista on. Töissä saa monesti yökkäillä, oksennusta ei onneksi ole kuitenkaan vielä tullut, toivottavasti ei tuukkaa, inhoan oksentamista! :D tai oikeestaan pelkäänkin... :D

Mahaan välillä sattuu paljonkin ja väsymys on kova. Väsymys on oikeestaan ihan liian vaikeeta välillä!! :D Jos se väsy tulee, niin se sit tulee eikä sille pysty tehä mitään, väkisin painuu silmät kiinni :D

Cala :Mullakin on eka neuvola vasta rv. 9+0. Tainno sain jo keskusteluajan huomiselle, ku oli vähä paskat fiilikset tosta isäasiasta, niin soitin tädille eilen, et olisko mahdollista päästä juttelee jo aiemmin. :) Mutta tollon rv.9 tehdän vasta sitte noi kunnon jutut.

On tää vaan ihanaa, ja teijän kuulumisia on ihana lukea. :)

Täällä nyt 5+1 <3
 
cinderella :hug: Huh, todella ikävää käytöstä lapsen isältä :( Kovasti voimia, onneksi sinulla on muuta tukiverkkoa ympärillä.

Varhaisultran ajankohdasta oli kyselyä. Minulla aika on 6+5, eli melko aikaisin, mutta 6+2 pitäisi jo sykkeen näkyä. Kätilö itse ehdotti tuota päivää, eli uskottava kai se on että hän laitteensa kyvyt tuntee. Ovulaation ajankohdan tiedän tarkalleen, koska tikut oli käytössä, eli viikkojen pitäisi kyllä täsmätä jos kaveri elossa on.

Työnimeä ei ole vielä keksitty. Ehkä sitä pitää alkaa miettiä sitten, jos tämä ultrassa muodostuu astetta todemmaksi.

Sedna 5+2
 
Varovasti kurkistelen tähän pinoon. Menkat viikon myöhässä ja eilen sitten tein testin, haalea viiva siihen ilmaantui joten josko tällä kertaa onnistuisi. Toinen lapsi olisi kyseessä ja laskettu aika taitaa sitten tulla tuonne 8.10. tietämille. Vielä en kovin uskalla hehkuttaa, huomenna vielä uusi testi.. Toki kaksi viivaa on kaksi viivaa oli se haalea tai vahva.:confused:
 
Tervetuloa, Kerätär, Lemon ja pikkubertta :) Lisäilin teidät listalle. Haluatko muuten salainen toive että lisään tuohon laskettuun aikaasi esim rinnalle toiseksi tuon viikkoa myöhemmän, jos olet itse siitä niin varma?

Tuota laskettua aikaa voidaan tosiaan np-ultrassa muuttaa, jos (ainakin Helsingissä muutama vuosi sitten) mitat olivat vähintään viikon isommat tai pienemmät kuin sen hetkinen laskettu aika. Muistaakseni kun googlettaa laskettu aika laskuri niin siitä ekasta linkistä, mikä tulee, saa muutettua kierron pituuden.

Varhaisraskauden ultrasta Minulla on ekan neuvolan yhteydessä rv 6+5, mutta se on kai siinä ja siinä, näkyykö vielä mitään… Terkkari varoitteli, että mitään ei välttämättä näy. Eli parempi olisi, jos olisi ainakin 7+ tai jopa 8+ viikot, varsinkin, jos on yhtään mahdollista, että pieni on parikin päivää nuorempi kuin la antaisi ymmärtää. Mutta kyllä ne varmaan ajanvarauksessa osaavat auttaa :)

HeMmiN Minulla taas yksi mies oli eka, joka uskalsi kysellä, että ollankos sitä pieniin päin :D

Pahoinvoinnista oli ollut taas puhetta. Esikoisesta oli sellainen kiva kiertävä, ensin aamu, seuraavana päivänä päivä, sitten iltapäivä, ilta ja yö. Nelisen tuntia siirtyi eteenpäin joka päivä :D Nyt näyttäisi illat olevan vaikeimpia, vaikka tosi lieviä oireita onkin ollut.

cala Vähän samat fiilikset täälläkin. Esikoisesta kerrottiin jo tosi aikaisin vanhemmille ja sisaruksille, nyt kertominen varmaan siirtyy mahdollisimman ”varmoille” viikoille. Miehen sisarus puolisoineen on yrittänyt jo kolmatta vuotta lasta, niin tiedän, että vaikka on iloinen puolestamme, niin varmasti ottaa koville : / Ei siis haluta lähteä kertomaan ennen kuin riski on pienempi, ettei ensin tarvitse hieroa naamaan tätä raskautta ja sitten mahdollista keskenmenoa.

tsude täällä toinen lähes oireeton :wave: Vaikka itselleen koittaa hokea, että normaalia se on, niin silti mietityttää… Esikoisesta oli niin rankat oireet, että nyt olen henkisesti puoliksi varma, ettei siellä enää ketään ole :( Rintoja ei arista yhtään, mahaa turvottaa vähän ja pahoinvointi on enemmän sellaista tuota-ei-tee-mieli-tyyppistä.

Dacapo hyvä, että vuoto loppui :) Toivottavasti pysyykin poissa!

cinderella :hug: Hyvä kuitenkin, että sait kerrottua. Ja hyvä, että sait neuvolaan juttuaikaa jo aikaisemmin :)

Branwen ja Silmu 5+6
 
Cinderella Ikävää käytöstä lapsesi isältä.. taisi olla aika shokki hänelle. Hyvä että pääset keskustelemaan asiasta jo nyt neuvolaan. Toivottavasti helpottanee edes hieman oloasi. Ja on hyvä että on tukiverkostoa ympärillä ja saat tarvittaessa apua.

Pahoittelut tuhruttelijoille, toivottavasti olisi harmitonta. Millimolilla on tänään ultra, tulethan kertomaan kuulumiset.. jännää =)

Branwen Päivitys oli ihan ok. Asia tulee selväksi niin sillä hyvä :D

(.)Oireita ei juuri ole. Hieman ällötystä kun vatsa on tyhjä.. mutta enempi se on sellaista näläntunnetta. Ajoittain tuntuu hieman painetta alavatsalla, kun asiaa alkaa enempi ajattelemaan. Vessassa saa juosta tiheämmin ja aamulla on noustava aiemmin jo vessaan. Rinnat ovat kasvaneet, tänään pitääkin käydä liiviostoksilla. Ja illasta olen väsy.. joskus kuuden aikaan eniten väsymystä. Mutta ompa hyvä syy mennä hieman sohvalle lepäilemään.

Mulla on sellainen osittain kurja tilanne tai miten sen ottaapi. Olen just nyt vaihtamassa työpaikkaa.. kävin haastattelussa ja minut hyväksyttiin sinne, niin silloin en tiennyt olevani raskaana en osannut edes aavistaa. Jos ollaan tarkkoja niin haastattelu oli juuri oviksen aikaan. No sitten sain sen paikan ja ja siitä reilu viikon päästä vielä plussan. Iloisia asoita molemmat, mutta kurjaa jäädä äitiyslomalla reilun puolen vuoden työn jälkeen. Jännittää jo se kun pitää kertoa pomolle, 4 kk on koeaika ja vatsani ei todella pysy piilossa sitä aikaa.. ja loppuuko sitten työt ja mitä sitten. Yritän olla murehtimatta, mutta minkäs teet.

Niin ja neuvola minulla on 28.2 (8+1) ja varhaisultra on 3.3 (8+4). Ultran jälkeen saan lähetteen ja menen äitipoliseurantaa RR-taudin takia.

Kertomisesta, en ole kertonut kuin yhdelle hyvälle ystävälle raskaudesta. Ultran jälkeen voi kertoilla sitten enempi, päivä kerrallaan.


Lumihiutale 73 ja 4+5
 
Branwen: Tosiaan, paljon mietityttää, että onko siellä joku vaiko ei. Kolme testiä on kyllä tässä viikon aikana plussaa näyttänyt, mutta silti huolestuttaa. Viime sunnuntaina kun ekan testin tein, niin oli sitten sunnuntain ja maanantaina ihan olemattoman pientä etovaa oloa, sen jälkeen ei ole muuta ollut kuin satunnaista mahan juilimista ja nännit ovat olleet kipeät, mutta nuokaan ei ole enään pariin päivään vaivanneet.. :confused: Tänään ostan testin ja teen sen huomenna, jos vielä plussaa näyttää niin soitan sitten maanantaina neukkuun ja vaadin sitä varhaisultraan pääsyä!

Kaveri lohdutteli kun hänellä alkoi olot vasta rv 10, että kyllä ne minullekin vielä ehtii tulla, mutta ei sitä osaa kuitenkaan nauttia kun koko ajan stressaa, että onko kaikki hyvin. Onko mahdollista, että pieni olisi mennyt kesken tai jotain, mutta sitten kuitenkaan ei pihalle tulisi? Mitään vuotoja ei nimittäin ole tullut missään vaiheessa. Voiko testi silti näyttää plussaa? :O

tsude ja pöppiäinen 5+1
 
tsude Varmaan ollaan vaan näitä onnekkaita :) Täällä on jossain ihan ketjukin oireettomista raskauksista, ja terkkari sanoi, että joka kolmannella ei ole näitä klassisia raskausoireita ja silti kaikki menee hyvin. Esim. väsymyksen sijaan voikin olla energisempi kuin normaalisti, pahoinvoinnin sijaan normaalia kovempi nälkä tms.

Kyllähän se mahdollista on, että on keskeytynyt keskenmeno ja pieni ei vaan tule ulos, ja testi on positiivinen kun kyytiläinen kuitenkin on. Mutta toisilla vaan on oireettomampi ja helpompi raskaus, yritetään nauttia siitä :) Enemmän ne vissiin huolestuisivat siitä, jos olisi tosi kovat oireet, jotka loppuisivat suunnilleen heti kuin seinään. Eiköhän tässä loppuun päästä :heart:

Lumihiutale Ei raskaus ole mikään syy jättää jatkamatta työsopimusta koeajan jälkeen! Kyllä siihen täytyy olla joku ihan työn hoitamiseen liittyvä syy. Jos työnantaja meinaa raskauden perusteella evätä jatkon, niin luottamusmieheen vaan yhteys. Kerrot vaan ajoissa, niin hänelle jää aikaa järjestää sinulle sijainen.
 
cinderella
Hyvä kuitenki että sait lapsen isälle kerrottua. Minkäs ikänen tämä isä on?
Tosi kiva muuten et pääset neuvolaan juttelemaan asiasta, siitä on varmasti apua :)

tsude
Mullahan ei alussa ollu oikein muita oireita ku et pissatti ja väsytti... Ja mahaa jomotteli joskus... Mut sitten alko tää kuvotus... Oireet voi alkaa vasta myöhemmin ja joillaki oireina ei ole muuta ku puuttuvat menkat ja kasvava maha :D Koita olla huolehtimatta ja nauttia siitä oireettomuudesta.
Vaikka tiiän kyllä ettei se ole helppoa... Itellä pyörii koko ajan mielessä että onko tuolla mahassa ketään...

Mulla puuttuu esikoisesta tutut tissioireet kokonaan! Tissit ei oo yhtään kipeet, eikä ne ole lainkaan turvoksissa... Vaikuttasko tuo iltanen tissinsyöminen lie vai voiko tosiaan olla näin erilaista...

Branwen
Laita vaikka sulkuihin se myöhempi laskettuaika... :)


Meillä esikoinen ei heränny viime yönä kertaakaan! :)
Ukko toi aamulla ennen ku nousin sängystä ylös mun illalla tekemät hapankorput ja kaakaota. Pitäs näköjään alkaa tekemään noin joka aamu. Olo ei ole läheskään niin huono ku aikasemmin! :) Pojan kanssa tosin nukahettiin uudestaan sohvalle tuntia myöhemmin ku katteltiin lastenohjelmia :D Pari tomaattia väänsin naamaan ku meinas huono olo iskeä ja ne kans näyttää auttavan...
Mulla muuten röyhtäyttää jotenki enemmän ku ennen... Yök :D

Salainen toive ja Torsti rv.7+0 (6+0) :heart:
 

Yhteistyössä