~ Lokakuun lapsoset huhtikuussa ~

Ituo olipas varsinainen yllätys, onnea tuplavauvoista! :flower: :heart:

Täällä on ollut jo puhetta vaunuista, tuntuu vielä liian varhaiselta ryhtyä vaunuostoksille, tosin tässä ei ole enää kuin pari kuukautta kesään! :O Aika menee niiiin nopeasti ettei perässä meinaa pysyä..

Meille tärkein kriteeri vaunuissa on pieni koko ja muutenkin näppärä olemus, että mahtuu hyvin autoon, juniin ja busseihin (julkisiakin käytän)
Bugaboot ostamme ykkösvaunuiksi ja parveke tms vaunuiksi teutoniat. Kuopuksella oli emmaljunga edge sport- vaunut (vm-06) ja ne oli muuten kivat mutta järkyn isot.
Kuten joskus aikaisemminkin totesin, niin meidän täytyy ostaa vauvalle kaikki mahdollinen pinnasänkyä ja turvakaukaloa myöten.

Pitkästä aikaa vapaa viikonloppu, ihanaa sellaista myös teille! :heart:

minimuu ja pikkuruinen 13+3
 
Ihania nuo kaksosuutiset :) Ite jotenki ootin, että vois tulla kaks, kun mun äiti on kaksonen ja miehen puolella on myös. Vaikka eikö se äidin puolelta periydy? Vaikka tavallaan helpompaa, kun on vaan yks tulossa. :) Välillä on nytkin niin raskasta, että pelottaa välillä miten selviän kahden kanssa sitte syksyllä...
Mulla vaan voimistuu nämä mahatuskat ja koko maha on oikeastaan ihan kosketusarka :( Tuntuu, ettei neuvolassa oteta tosissaan. Lääkärikin vaan tokas, että sektiosta johtuu ja on normaalia ja ultraava kätilö sanoi, että ois vaan joku ilmakupla mahassa :mad: Niin just! En tiedä miks mua pelottaa tässä raskaudessa, että jotan menee vikaan...
Ultrissa myös olen nyt kahdesti käyny ja vaavi ei paljoo liikkunu, vähän nytkäytti itseänsä molemmilla kerroilla. Sekin huolettaa, kun tuo poitsu oli samoissa ultrissa kunnon villitsijä. Vaikka oiskai ne ultraajat sanonu jos joku vialla, mutta mietin vaan miks ei liiku juuri ollenkaan.... Oisko sitten ollu vaan ajankohta että nukkuu tms???
Itestä huomaan, että oon kamalan herkkä hermostumaan ja suuttumaan nytku oon raskaana. Mieski tokas, että oon ihan kamala hermo ollu siitä lähtien ku aloin oottaa. Vie nuo työt kunnolla mehut ja uhma-ikänen esikko ja tollo ukko :D En tiiä, kunnon hormoonihirviö tullu minusta...
 
Niin ja siitä cambridgestä - kävinki jo googlaamassa :) Vois kokeilla sitten ku on synnyttäny ja lopettanu imetyksen... Vaikka sitten voi olla aika pitkässä kuusessa... Esikoista imetin melko pitkään. Joku vhh pussikuurijuttu on myös ollu mainoksissa, en vaan muista mikä se oli...
 
Miina84 Dementoitumisesta, mulla ainakin tuosta esikoisesta se muistin pätkiminen alkoi jo raskausaikana. Mutta varoituksen sanaen : kun lapsi syntyy, tämä raskausajan dementoituminen on lastenleikkiä, se vaan pahenee ja laajenee se pätkiminen ja sekoilu =) Aivan oma lukunsa on se, mitä kaikkea tuli touhuttua kun vauvan kanssa valvoi yöt ja päivät, hih, nyt ne jo naurattaa, mutta ei silloin. Väittäisin, että dementia kuuluu asiaan... Näin ainakin minulla. Mun muistille ja aivoille yleensäkin on tapahtunut jotakin peruuttamatonta lapsen syntymän jälkeen =) Tuntuu ettei vaan pysty muistamaan mitään, eikä aina oikein enää leikkaa muutenkaan vanhaan malliin, iiks. Ja jos tilanne nyt toisen lapsen myötä vielä pahenee, niin enhän mä tiiä pian nimeäni ;)
 
Heippa!

Ituo Onnea tuplavauvoista! Ihanat uutiset silläkin suunnalla! :)

Branwen : oot kyllä niin reipas päivittelijä! Ja kiiitos uudesta pinosta :flower:

Mä kävin tänään siellä nt-ultrassa :heart: Yöllä en oikeen saanu nukuttua, kun jännitti niin paljon! :D Turhaan stressasin, kun kaikki oli tosi hyvin. Kätilö oli ihana ja puhu niin ihanasti vauvasta koko aika! :D Niskaturvotusta oli 1.6, pää-perämitta oli 69mm ja laskettuaika pysyi samana. Vastas viikkoja 13+1 ja menkkojen mukaan olis se 13+2. Eli 5.10 on se laskettuaika edelleen! :) Tuli tosi onnellinen olo ja haluisin äkkiä uudestaan vauvaa kattoo. :D 1.6 on sitten rakenneultran vuoro.
 
Uusille tervetuloa!

Ja onnittelut kaksosuutisista! Muillekin onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Vaunuista meillä esikoiselle hankittiin Emmaljungan city crossit, otettiin sellainen pehmeä kantokoppa siihen. Hyvin toimi kevätvauvalla. Kovaa koppaa, siis ihan erillistä ei otettu siksi kun sen säilyttäminen oli meillä hankalaa tilanpuutteen vuoksi ja sen käyttöikä jäi lyhyeksi verrattuna ratasosaan. Haluttiin sellaiset kärryt joilla päsee hyvin loskassa liikkeelle, myös maalla, on hyvät lenkkeilyssä. Noissa on ne kennopyörät, eipä ole tarvinnut sen kummemmin huoltaa mitenkään. Muutaman kerran pyörän akselia putsattu ja rasvattu, kun kertyy hiekkaa yms. sinne, mutta se kaiketi ihan ymmärrettävää. Tykätty on kovasti. Matkarattaina meillä on ollut Carenat, halvat, mutta meillä asiansa ajaneet. Niitä kun harvemmin tarvitsee. Mutta niiden kanssa helpompi pelata reissussa kun noiden Emmaljungien kanssa.
Nyt täytyy miettiä että hommataanko esikoiselle seisomalauta vai mitenkä. Siinä mietityttää se vain, kun miten sitten pääsee yksin kahden muksun kanssa pidemmille matkoille, esim. lenkille, kauppaan tai ihan kaupunkiin kun meillä neuvola muuttaa jo ennen kesää kauemmas kaupunkiin asti remontin tieltä. Terveyskeskus on jo siellä kauempana. Kun useimmiten joudun sinne menemään sitten yksin kahden pienen kanssa, ja varmaan viellä bussilla, mietityttää jaksaako esikko sitten vain seisomalaudalla olla kyydissä parin tunnin reissua? Vai pitääkö etsiä jostain, vaikka käytettynä halvat tuplat...

Nessu ja pieni 14+1
 
Ituo kovasti onnea kaksosista !!!

Ja myös muille hyvistä ultrauutisista :heart:

Helmiäiti meillä kanssa oli tosi paikallaan pikkunen ultrassa, ei liikkunu oikeasti yhtään. Pari kertaa kätilö yritti tuupata sitä liikkeelle ja sitten vähän liikahtikin, mutta painui takasin untenmaille samantien. Eivät siitä kyllä olleet mitenkään huolissaan, mutta sitten taas napanuoran kanssa oli jotain epäselvää joten sitä tutkivatkin kunnolla. Eli uskon, että kyllä ne olisi sanoneet sinunkin tapauksessa jos olisi syytä huolestua! Ehkä meidän pikkusilla on vaan todella hyvät unenlahjat ;) (meillä taitaa olla siis isäänsä tullut, hih)

Vaunuista, mun kummitytön äiti sanoi että voisivat myydä meille heidän uudet, miltei käyttämättömät viime vuonna ostetut Emmaljunga-vaunut. En vaan ole saanut vielä sitä mallinumeroa että voisin vähän netistä tutkia millaiset ovat. Olen kyllä ne kerran nähnyt, mutta kaikki vaunuthan näyttää mulle ihan samalta. Oikein siistit metsänvihreät kuitenkin olivat, ja isoilla pyörillä. Ainut mikä mietityttää on se julkisilla kulku. Mutta ihan pieniäkään en halua koska haluan kuitenkin että vaunut kulkevat myös lumessa ja ovat tukevat muutenkin työnnettäessä pitkillä lenkeillä.

ON: viime päivät on menny kivasti, ja olen yrittänyt vähän hiljalleen vähentää hiilareita. Tosin eilenkin tuli popsittua illalla täysjyväleipää kanasalaatin kanssa kun nälkä ei muuten lähtenyt, olinhan ollut kahdella tanssitunnilla just sitä ennen. Mutta on ihan mahtava tunne, kun voi käydä tanssimassa taas ja parikin tuntia putkeen menee ihan normaalisti vielä tässä vaiheessa!

Olen ollut huomaavinani muutamia katseita jotka on kohdistunu mun vatsaan, mutta eipä se tietenkään haittaa, nyt päinvastoin oikein annan mahan pullahtaa mahdollisimman ulos :D
Kävinkin ostamassa ekat mammahousut H&M:sta, ne sellaset reisitaskuhousut, ja olipa ne mukavat päällä! Tosin ne päällä on raskaus niin ilmiselvää kuin olla voi, joten enpä laitakaan niitä töihin ihan vielä :D

Kyllä on ihanaa kun olo alkaa olla normaali!!!!!!!!!!

Kenzie 11+2
 
Täällä jälleen uusi odottaja ilmoittautuisi :wave:
Ensimmäinen tulossa, LA 6.10, sairaala MKS ja ikää 28v. Torstaina käytiin np-ultrassa ja siellähän se köllötteli peukku suussa, ihana fiilis :heart: Kaikki oli kätilön mukaan hyvin, turvotusta 1mm ja mittaa kaverilla 70mm. Niin ja poika-olo vain vahvistui!
Alusta asti olen tätä palstaa seurannut, mutta vasta nyt itsekin rohkenen tänne kirjoittaa kun alkaa tuntumaan että tämä raskaus on oikeasti totta ja etenee hyvin :)

Mutta hyvää viikonloppua kaikille! Itsellänikin pitkästä aikaa vapaa viikonloppu, saas nähdä mitä kaikkee kivaa sitä keksii!

Aipodi ja jantteri 13+2
 
Huomenta!

Meillä oli eilen NP ultra. Vauvalla kaikki hyvin, tuvotusta 1,1mm.
Kovin oli vilkas liikkumaan, sydänääniä kuultiin vain hetki kun vauva likkahti heti pois anturin alta :D
Sikiö vastasi mitoiltaan 12 viikkoista, eli 2 päivää vanhempaa mutta laskettua aikaa ei siirretty
Niin ollaan kovasti onnesta soikeina :heart:

Saatiin myös lähete perinnöllisyystutkimuslaitokselle (onks toi yhdyssana :D ).
Miehen pikkuveljellä on Ektordermaalinen dysplasia, joten meilläkin pieni riski saada tuo vauvalle.
Mennään juttelemaan jonkun professorin kanssa asiasta.

Pahoinvointi ei hellitä yhtään, väsymys hepottanu. Maha alkanu hieman kasvaa, tosin ylipainon takia ei sitten sellaista nättiä pyöreää masua tule :( mut pääasia onkin vauva :heart:
Kauheesti tekis mieli katsella vauvanvaatteita ja ostaa niitä :D

-Vilinäiti ja Pulla rv 11+6
 
Onnittelut tuplavauvoista :) Kyllä on ihanaa! :heart: ja samoin nuo teijän NP-ultra kuulumiset:heart:

Karvankasvusta: Mulla kans tuntuu karvankasvu oikein kiihtyneen. Mulla kyllä ton PCO:n ansiosta on muutenkin voimakasta karvankasvua, mut nyt tuntuu et ne kasvaa ihan tosi vauhdilla. Liekkö miehen poika-tunne sit oikeesti todellista. Itse kyllä vähän sitä tyttöä veikkailin, tuon pahoinvoinnin ja miun ihon huonon kunnon vuoksi. Miulle ei näppyjä tule, mutta tää ihon kuivuus, erityisesti suun ympärillä on hirveesti punoitusta! ja kädet on ihan kkorput, samoin kuin jalatkin!

Käytiin torstaina miehen kanssa neuvolassa ja siellä se sydän pumputti 161 syke. Mies oli ihana kun totesi: On se oikeesti ku höyryveturi! Ei varmaan ollu sit kuiteskaan kuullu kotidopplerilla mitään, ku oli niin ihmeissään neuvolassa.

Mulla oli vähän VTI oireita viime viikonloppuna ja katsoin töissä stixit alkuviikosta, mulla oli leukkarit 3+ ja sain sit omalta terkkarilta lähetteen labraan ja vein sinne pissanäytteen. Olin ihan varma et mitään ei oo, koska minkäänlaista oiretta ei oo ollut. (ellei se alaselkäkipu sit siitä johdu) Eilen sit tuli soitto, et pissassa kasvaa streptokokki B ja sain siihen penisilliini kuurin, nyt pitäs kolmesti päivään muistaa lääkettä ottaa. Terkkari sanoi että miun voimakas huonovointisuus viikolta varmaan johtui siitä. Toivotaan siis että auttaa. Terkkari myös sanoi että tuo streptokokki voi aiheuttaa supistuksia jne. Onko kenellä muulla joskus ollut samaa vaivaa??
Mulla eilen aamulla myös tuli vähän vuotoo alushousuihin asti, olin ihan paniikissa et nyt se murunen tulee pois, mutta se sitten loppui onneksi!
 
Hei ja tervetuloa uudet! :)

Carriina Meillä oli eka neuvola viikolla 8+ joten ei kuunneltu sydänääniä, eikä niitä oo tähänkään mennessä kuunneltu. Mutta ultrannut lääkäri sanoi, että oli onni että hän sattui haluamaan ultrata, koska dopplerilla hän ei varmasti olisi huomannut että siellä on kaksi!! Eli ilmeisesti on hyvin vaikea saada kaksia ääniä kuuluviin ellei osaa etsiä. Nyt oli viikot 11+5 kun mentiin käynnille, ja ihan viikkojen tarkistamiseksi se ultra tehtiin, muuten ois ollut vasta myöhemmin.
Muistaakseni alunperin siitä sain päähäni että siellä on kaksi, kun kohdun kasvukivut olivat todella voimakkaat, ja niitä tuntui ihan jatkuvasti! Ja kipuja tuntui ympäriinsä pitkin mahaa, ei vain yhdessä kohdassa. Lisäksi mun vatsa oli koko ajan aivan palloksi turvonnut jo viikolla 6+... En nähnyt edes omia jalkojani :LOL: Ja viikolla 10+ muistaakseni alkoi tuntumaan. että mun mahassa siirtyilee jotain... Semmosta venytystä ja alipainetta tuntui koko ajan, kuvittelin että sisäelimet alkoivat liikkumaan. Serkkuni sanoikin, että just siltä se tuntuu, kun kohtu alkaa siirtymään ylöspäin, mutta miten se nyt jo tuntuu?! No, nyt tiedämme että sitähän se oli, ja kaksosraskaudessa se tosiaan tapahtuu paljon aiemmin kuin normaalisti :D

Minnuska3 LKS:n äitipolilta soitettiinkin heti ja kysyttiin pääsenkö jo seuraavana päivänä tutkimuksiin noiden kalvojen suhteen, mutta ei päästy joten mennään tiistaina. Siellä sitten selviää, onko kavereilla omat pussukkansa vai jakavatko yhteisen. Toivotaan parasta eli että omat ois! Mitenkäs teillä?

Kristinah Hienoa kuulla että kaikki on kunnossa pienellä! Varmasti säikähdit aivan kamalasti :|

Kertomisesta Hehheh, kerrottiin eilen! Kaikki menivät ihan sekaisin, ja epäusko oli valtava :D Anopin piti soittaa mun äidille, ja sitten ne yhdessä pohti, onko tämä totta vai aprillipilaa. Lopulta ne päätti, että totta se on ja siitä alkoikin show! Miehen nuorin sisko soitti monta kertaa ja kysyi, eihän tämä ole pilaa. Soitti vielä 4 minuuttia yli puolen yön ja varmisti viimeisen kerran, että kun ei ole enää aprillipäivä niin kertokaa nyt se totuus! Kaksoset, kaksin verroin hulinaa :D


Ituo ja mussukat 12+0
 
Aipodi Meillä näyttää olevan sama laskettu aika ja sama sairaala, jos vaikka siellä törmätään :)
Eilen kerrottiin tuolle esikoiselle, näytettiin 6-vuotiaalle ultrakuvaa ja kysyttiin että tiedätkös mikä tämä on? Tyttö tomerasti vastas että kissalta näyttää :D :LOL:
No kun tytölle selvis että se on vauva äitin mahassa niin siitäkö hössötys alkoi, äitin maha pitää pitää lämpimänä että vauvalla on hyvä olla, ei saa syödä liian mausteista ruokaa jne jne ja lukuisia vaikeita kysymyksiä :heart:

Pikkubertta ja "Yrjö" 13+2
 
Ituo: Ihan loistava aprillipäivän uutinen:LOL: On siinä varmasti ollut miettimistä sukulaisilla. Ja onnittelut, ihania tuplauutisia!

Mä oon vakavissani alkanut miettiä että olisko tää raskaus pidemmällä kun mitä luullaan. Katsoin kuvia ekasta raskaudesta ja mulla oli samanlainen maha puolenvälin paikkeilla kuin nyt. Lisäks aavistin melkein heti oletetun oviksen jälkeen että raskaana ollaan ja olin sata varma siitä ja oireet oli tosi vahvat jo sillon. Sit pahoinvnointi loppu melko aikasin. Viimesimmät menkat oli tosi oudot (alko 2päivää aikasemmin kuin tarkoitus ja se on outoa koska mulla on aina ihan sieltä alusta asti ollut päiväntarkat), vuoto oli outoa eikä ollut mitään menkkakipuja ja normaalisti oon tosi kipee. Ja eilen tunsin vauvan ensimmäistä kertaa ja olen siitä aivan täysin ja totaalsien varma että oli vauva. Aikasemminkin on jotain hipasun tapasta tuntunut mut en oo ollu varma ja oon aatellu et ei todellakaan voi vielä olla vauva. Mutta eilen oli kyllä ja mulla alkaa vasta 12.viikko huomena. Saa nähdä mitä ne ultrassa sanoo, siellähän se selviää. Kaksosraskauski on käyny mielessä mut enpä oikein usko, meillä ei kummallakaan oo suvussa kaksosia tietääkseni ja muutenka en siihen usko. Koska te muut usemapaa odottavat ootte tuntenu liikkeet toisessa raskaudessa?
 
Onnea hirveasti Ituolle tuplista!!! Voin vain kuvitella miten ne sukulaiset ovat eilen olleet ihan sekaisin! Ja onnea muillekin hyvista ultrauutisista!

Mulla tuntui esikoisen aikana etta maha oli karvaisempi ja poikahan sielta tuli. Olin kylla jo alusta asti varma etta odotan poikaa. Nyt on tytto-olo, saa nahda pitaako tuntemukset paikkansa talla kertaa. Ihan sama kumpi tulee, molemmissa hyvat puolensa. Jos tulee tytto niin on sitten poika ja tytto (lapsiluku jaa kahteen) ja jos tulee poika niin on vaatteet valmiina ja ehka poikien leikit menisi paremmin yhteen.

Meilla on Teutonian Spirit S3 rattaat, joihin on kova kantokoppa, rattaat (tai miksikohan sita kutsutaan, buggy?) ja autoistuin (saa kiinni). Janna kun meille silloin se myyja sanoi etta nimenomaan 3-pyorainen on hyva tammoseen off road meininkiin...Asutaan maalla. Ihan hyvat on olleet, tosin kylla valilla tulee tilanteita etta hupsista kun meinaa rattaat kaatua! Siina etupyorassa on sellanen jousitus etta paasisi katevasti korokkeiden yli ja se vahan tokkii valilla jos pehmeammalla hiekkatiella satut olemaan. Tai siis joudut keulimaan rattailla hetken etta paaset eteenpain. Kankaat on hyvat. Isokokoinen ja aika painava, meilla onkin sitten matkarattaat matkustelua varten. Sita kovaa kantokoppaa kaytin lahinna vauvan nukuttamiseen sisalla kun poika oli viela pieni, ei tullut mieleen etta hetkonen, taalla ei tuo ulkona rattaissa nukkuminen ole niin selvaa ja valttamatta jarkevaa...(sataa paljon / yhtakkia ja tuulee kovasti!). Mutta eihan sita tieda jos tama tuleva pienokainen vaikka nukkuisi ulkona samalla kun ulkoillaan esikoisen kanssa.

Jaahas, saisikohan tassa viela jotain aikaiseksi ennen kun poika nousee ylos...

Danone rv 12+6
 
Hei
Kysyisin teiltä että miten paljon teillä oireet väheni kun tuli rv10 täyteen???

Kun kävin jo rv 10+1 np-ultrassa missä kaikki hyvin.Esim. vauvan syke oli 164.
Mutta mulla oli toissapäivänä kauhee vatsatauti ja oksensin vuorokauden tunnin välein kaiken ulos niin huolettaa vaan voiko se vaikuttaa vauvaan jotenkin???

KUn kela ei korvaa kuin alkuraskauden ultran,np-ultran ja rakenneultran.
Olisin niin vaan halunnut mennä katsomaan esim. rv 12-13 että kaikki hyvin.Mutta ei taida olla varaa.
 
Viimeksi muokattu:
Shenda: mulla ainakin nyt kun on 10+6 alkaa huomata, että se kaiken kattava väsymys on hellittämässä. Muita oireita mulla nyt ei ole paljoa ollutkaan, niin en osaa siitä sanoa. Oireiden häviäminen on kai aika yksilöllistä, mutta niiden pitäisi kai helpottaa tässä ensimmäisen 12 viikon jälkeen.

Kävin shoppailemassa ja yritin löytää äitiysfarkkuja itselleni, kun jouduin jo ottamaan belly beltin käyttöön omissa farkuissa kun ne ei vaan mene enää kiinni (kolmas lapsi tulossa, niin kai tää tästä todellakin turpoaa nopeampaa). Mutta en löytänyt, täytyy tarkistaa netistä - onko joku tilannut esim. UK:sta? H&M:stä löysin mammaverkkarit ja ah autuutta kun vetäisin nämä kotona jalkaan - ei purista mistään. Mutta töihin on pakko kyllä jotkut housut saada, toivottavasti netistä löytyy.

Uskomatonta mutta totta: ostettiin vaunut meidän vauvalle jo nyt. Mä olen sen verran taikauskoinen, etten olisi vielä halunnut, mutta mies on superlaiska kiertämään mitään kauppoja ja sanoi, että kai se nyt ihan sama on, vaikka nyt ostaa kun löytyi hyvän oloiset ja sopivanhintaiset kohdalle. Tarkoitus oli oikeasti vain käydä katsomassa malleja ja sitten bongata sopivat huuto.netistä, mutta toisin kävi. Meillä on nyt sitten uudet Ora Taigat kovalla kantokopalla. Oikein sopivan oloiset tänne maaseudun olosuhteisiin ja ihanan tilava koppa. Harmi vaan, että joutuu vielä niin kauan odottamaan asukasta niihin :LOL:
 
Oi vitsi, kaksosia monille tulossa! Ihanaa :heart:

Mammavaatteista kyselisin sen verran, kun nyt alkais tarvetta olemaan, niin mistä niitä oikein löytää?? Varsinkin pienikokoisena tuntuu olevan vaikea löytää. Kävin tänään H&M:llä katsomassa, mutta pienin koko jonka löysin oli 36 ja se oli liian iso :( eli xs tai 34 äitiysvaatteita etsisin?! Omat farkut menee muuten päälle, mutta nappi ei enää mee kiinni, joten kuminauhavirityksillä mennään toistaiseksi :D
 
heipä hei pitkästä aikaa. Tervetuloa uusille ja onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Vaunuista piti kommentoida, kun niistä on ollut puhetta. Meillä on esikoisella Teutonian Spirit S3 varioplus-kantokopalla. Olen ollut teutonian ominaisuuksiin kyllä tyytyväinen mm. turvakaukalon kiinnitys rattaiden runkoon oli kätevää ihan pienen vauvan kanssa liikkuessa. Kolmipyöräisyys toimii hyvin ahtaissa tiloissa ja kaupungilla kulkiessa, mutta epätasaisella tiellä sekä lumessa ja loskassa neljä pyörää olisi kyllä parempi. Vaikka etupyörän saa lukittua kulkemaan suoraan, niin lumessa se muuttuu auraksi, jolla saa kyntää hiki otsalla eteenpäin. Muutamia kertoja olen vetänyt vaunuja takaperin perässäni, kun etuperin kulkeminen on ollut ihan mahdotonta. Meidän vaunuista meni tuo etupyörän lukitus kaiken lisäksi rikki vajaan vuoden jälkeen ja kesti jonkun aikaa ennen kun saatiin se korjattua (meni kyllä takuuseen). Varioplus-kopasta sen sijaan on pelkkää hyvää sanottavaa. Se toimi vauvan matkasänkynä ekana kesänä reissatessa ja oli pehmeää kantokassia tukevampi muutenkin. Talvivauvalle varsin mukava peti, jossa on pituutta hyvin, mutta leveyttä ei kovin paljon (kesävauvalla saattaisi tulla hiki).
Nyt jos ostaisin uusia, niin valinta olisi varmaan Prestige. Tai siis jos ostaisin yhdelle :p. Niitä tuplia pitäisikin ruveta miettimään vähitellen. Onko kellään kokemuksia tuplista, mikä toimisi sisaruksille 1v8kk ikäerolla?

mireille 11+1
 
Ituolle tuplaonnittelut sekä muillekin onnea hyvistä ultrakuulumisista!
Ja tervetuloa uusille mukaan liittyneille :wave:

Vaunuista, meillä on kuopuksen jäljiltä tallella yhdistelmärattaat, merkki taisi olla ABC-design, meillä ei ole erityisemmin noilla vaunuilla koskaan hifistelty vaan ostettu sellaiset perusmallit jotka vaan täyttävät tehtävänsä. Noissa rattaissa ulkokuori on auringon haalentama ja ovat vesisateessakin olleet ilman suojaa :ashamed: Mutta kantokoppa on siistikuntoinen ja jokatapauksessa ostan syksyksi uuden sadesuojan niin vaunujen kulahtaneisuus ei haittaa kun jää suojan alle piiloon.

Kertomisesta, aprillipäivän kunniaksi kerrottiin sitten vihdoin muille perheen lapsille ja reaktiot olivat kyllä jokaisella omanlaisensa. Kuopus 5 v. oli ihan täpinöissään kun näytin ultrakuvat ja alkoi heti laatia listaa mitä kaikkea vauvalle pitää sitten varusteita hankkia ja hän sitten opettaa sen kävelemään. Mietti jo kovasti missä vauva käy sitten pissalla jne. Keskimmäinen 12 v. on tunneherkkä ja liikuttui kyyneliin, siis ilon sellaisiin :heart: Tivasi että miksi ihmeessä ette ole aiemmin kertoneet. Vanhin 15 v. meni aluksi shokkiin ja väitti pitkän aikaa että kyseessä on aprillipila. Ei oikein tuntunut sulattavan ajatusta. Mutta illalla vaikutti jo hyväksyneen asian :)

Streptokokkiasiasta oli täällä puhetta. Mulla todettiin se edellisessä raskaudessa. Sai aikaan jo varhain harjoitussupistuksia. Neuvolassa sanottiin, että siitä pitäisi mainita kun menee synnyttämään, vauvan terveyden vuoksi. Koska synnytys oli niin nopea niin unohdin hässäkässä koko jutun. Vauvasta otettiinkin sitten verikokeita syntymän jälkeen säännöllisin väliajoin mutta mitään ongelmia ei onneksi tullut.

Mammavaatteista, tilasin HM:ltä suorat mammahousut työhousuiksi ja ne olivat ihan sopivat. Harmi vaan kun olin ehtinyt pitää niitä vain viikon niin huomasin, että takataskun viereen oli tullut iso palkeenkieli, kangas oli ollut jotenkin huonolaatuista siitä kohtaa :mad: Hitsi että harmittaa. Sen postin palautustarrankin ehdin jo heittää pois. No, täytyy katsella uusia alkuviikosta. Normihousut eivät enää käy, tulee tosi huono olo jos yrittää kinnata niitä jalkaansa.
 
Onnea ituo! valitsit kyllä hyvän päivän kertoa uutisesta:)

kastamisesta meille on itsestään selvää että tuleva lapsi kastetaan. molemmat kuulumme kirkkoon vaikka emme mitään uskovaisia olekaan. vähän ajatuksissa, että jos järjestäisi vaan pienen tilaisuuden kotona vain lähimpien läsnäollessa.

vaunuja oon netistä katsellut mut ei oikein tiedä ennen kuin pääse liikkeeseen testaamaan. kaverit alkoivat heti kaupata omia vaunujaan kun kuulivat vauvauutisen mutta toisaalta mua haluttaisi ostaa esikoiselle ihan omat uudet vaunut, sellaiset kun itse haluan.

loman jälkeen taas on jo ehditty palautua arkeen. loma meni kyllä mukavasti. Sai nukkua kunnon yöunet ja päiväunet oli pakko ottaa silti:ashamed: pahoinvointi on onneksi alkanut helpottamaan.
maanantaina olisi lääkäri nevuola. toivottavasti pääsee kuulemaan sydänääniä...
 
Viimeksi muokattu:
Minut voi poistaa listalta. Istukkabiopsian tulokset eivät olleet meille suosiollisia ja meidän syysvauva jää nyt pelkäksi haaveeksi :'( Pelkkään niskaturvotusultraan ei siis välttämättä ole luottamista, kirkkaasti olisimme päässeet läpi sen perusteella. Seerumiseulassa saatu 1,4% riski valitettavasti osui meidän kohdallemme.
 
RR
Sedna: Oivoi :( Osanottoni teille :hug:

Joo, eihän tuo np-ultra mikään 100% varma ole, mutta osviittaa se osaa antaa. Mun kaverilla kävi niin, ett np-ultrassa kaikki oli kuten pitikin, mutta rakenneultrassa huomattiinkin sitten isoja puutteita ja he päätyivät silloin raskausden keskeyttämiseen :(

Vaikka näitä surutarinoita kuulee ja tapahtuu paljon ja oma mieli laskee niiden mukana, on vain yritettävä ajatella ja toivoa positiivisesti. Ja jos jotain ikävää sitten ilmeneekin, niin sitten niin oli vain tarkoitettu. Ainakin näin itse ajattelen, vaikka se tuntuisi juuri sillä hetkellä epäreilulta.
 
AJ
Sedna Olipa surullinen uutinen. Lämmin halaus teille. Joskus elämä on niin kovasti epäreilua.

Ituo Onnea kaksosista.

Matilda Minä olen tuntenut myös jo liikkeitä. Ne tuntuvat aina samassa kohtaa ja eivät voi olla mitään muuta. Minähän kävin varhaisultrassa joten viikkojen pitäisi täsmätä, eli kai se sitten vaan niin on että toisessa raskaudessa liikkeet tunnistaa jo paljon aikaisemmin. Tokihan voit olla jo pidemmälläkin.

ON: Minua jännittää jostain syystä nt-ultra ihan kamalasti. Pelkään että jotain on vialla vaikka syytä pelolle ei pitäisi olla. No täytyy vaan toivoa parasta ja senhän takia nt-ultraan mennään, että mahdolliset kehitysvirheet siellä löydettäisiin. Meille on selvää, mitä tekisimme jos ultrassa jotain ilmenisi. Kauhealta tuntuu sanoa, mutta olen työni puolesta aina silloin tällöin joutunut työskentelemään kehitysvammaisten kanssa ja en haluaisi sellaista elämää omalle lapselleni. Tästä asiasta voidaan toki olla montaa eri mieltä, mutta tämä on minun mielipiteeni.

No jos vaikka sitten jotain iloisempaa puheenaihetta. Oireet on vähentyneet ja sen takia töissä oli pakko ultralla kurkistaa, onko vatsassa mitään eloa ja näkyihän siellä syke ja heiluva möykky:) Vatsa on kovasti pyöristynyt ja kaikki housut ei enää mahdu. Kerrankin voi tyytyväisenä kertoa, ettei housut mahdu enää.

Hyvää sunnuntaipäivää kaikille :)
 

Yhteistyössä