~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

Tervetuloa andante, lisäilin listalle :) Hurja alku ollut teillä, toivottavasti menee loppuun asti hienosti. Rasittavaa tuollainen vuotelu kun pitää koko ajan varpaillaan, mutta toisaalta varmasti helpottavaa tietää, mistä se johtuu.

Neiti unia ja oloja on monenlaisia täälläkin, ihan varmasti on hormoneista kiinni :) Itku tulee herkästi ja tuntuu, että vaikka läheisyyttä on normaalisti, niin sitä ei voi olla liikaa.

Kasvukipuja on ollut oikeastaan ihan alusta asti. Välillä jomotusta, välillä vihlontaa, juilintaa… kipua kun kipua :D Sitten parikin päivää voi mennä ettei tunnu juuri mitään ja seuraavana taas saa kärvistellä kippurassa.

pikkubertta kivoja uutisia! :)

Äitiysvaatteista ihan H&M:ltä ja KappAhlista olen ostanut. Tilaisin mielellään netistäkin, mutta tämä kroppa on sellainen, että pitää päästä ihan sovittamaan, mitkä istuvat. Tänään olen ekan päivän kulkenut äitiysfarkuissa ja kummasti kevensi oloa tuolla mahalla :D

Verenpaineesta minulla on raskaana sellaiset 20-30 yksikköä matalampi verenpaine kuin muulloin. Huimaakin sitten senkin edestä… Viimeksi valitettavasti helpotti vasta ihan viimeisillä viikoilla, kun paineet nousivat synnytyksen alla. Kannattaa cinderella varmaan kysyä terkkarilta, jos saisi syödä salmiakkia ihan luvan kanssa. Se vähän nostaisi paineita, jos kauhean alas menevät.

Saas nähdä, viikonloppuna on kaveriporukalla tarkoitus juhlia ja saunoa. Taidan suosiolla myöntää suoraan raskauden, vaikka mielellään pari viikkoa vielä salattaisiin. Mutta nollalinja ei varmasti mene läpi millään tekosyyllä, kun sen yhdistää tähän kumpuun… :D

muoks ja viliina kanssa tervetuloa, lisäilin sinutkin :) Tyhmää, että jouduit pakittamaan viikoissa, mutta pääasia, että pieni kasvaa ja on kunnolla kyydissä :) Nopeasti ne viikot vierivät :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Pantalaimon : Ok. Ihmettelin vaan et ku mulla on ennen ollu paljon korkeempi, niin miten nyt yhtäkkiä laskenu tollei :)

Voi että mua harmittaa! Soitettiin äsken et mun neuvolatäti on kipeenä, niin mun neuvola siirty nyt sitte viikon päähän. HÖH! :D Noh ei voi mitään, pitää taas odottaa!
 
Noista neuvoloista tuli mieleen että onkohan mulla vähän myöhään se mun eka neuvola. On vasta maaliskuun viimeisellä viikolla, viikkojan mulla on silloin jo jotain 11. :O Mutta toisaalta, itsepähän pyysin sen samalle päivälle kun esikoisen 1 vee -käynti on, mutta nyt vasta pisti mietityttään että sehän on tosi myöhään. Ekasta kävin joskus viikolla 8, jos oikein muistelen. Viikolla 12 oli ollut jo toinen käynti. Mutta ei kait tuosta haittaa vaikka onkin noin myöhään...?

- Hapsiainen
 
Tervetuloa adante ja viliina :wave:

Väsymyksestä...
Esikoisesta en ollu alussa ku toisinaan väsyny, se väsymys tais loppua joskus ennen 15viikkoa...

Kasvukivuista...
Nyt tässä raskaudessa ollu vähemmän... Olisko kohtu jotenki löysempi? :D :LOL:
Nyt oikeestaan vasta viikon kahen verran mahaa jomotellu välissä melko kovaakin...

Tissit... on ihan samanlaiset ku ennen. Kipeetkään ei ole tässä raskaudessa ollu. Reilu pari viikkoo sitten loppu esikoisen imetys... Hieman on haikea olo :D

hapsiainen
Mä kans esikoisesta kävin rv.7+5 ja nyt oli rv.7+3. Laittaako ne teiltä neuvolasta lähetteen ultraan vai miten teillä toimitaan? Ei kai tuossa varmaan mitään muuta mut se np-ultrahan pitää olla tietyillä viikoilla.
Mulla itellä on nyt eka nla-lääkäri ens viikolla (kuluispa aika äkkiä!!!) ja toivon et ultraavat. Ainaki esikoisesta ultrasivat. Mut tosiaan täällä lääkärin jälkeen (ku on todennu et raskauden) neuvolasta laittavat lähetteen ultraan...


Salainen toive ja Torsti rv.10+4 (9+4) :heart:
 
Varhaisultrassa käyty eilen. Siellä se pikkunen köllötteli ja sydän jumputti hurjasti :) Oli todella mukava lääkäri ja kerto kaikennäköistä. Oireetomuuden takia oli ihanaa nähdä, että siellä oikeasti joku asustaa.

Neuvolassakin tuli tänään ekaa kertaa käytyä. Lähinnähän se oli sellasta papereiden täyttöä, mutta oli mukavan tuntuinen tuo neuvolatätikin. Paljon tuli asiaa ja lappusia mukaan. Np-ultra täytyy varata kolmen viikon päähän, labrat ottivat jo ja pissanäyte täytyy vielä viedä.

Oireita e siis edelleenkään ole nälän lisäksi mitään ilmaantunut. Vuodot jäi onneksi yhteen tiputteluun. Tosin eilen vähän tiputteli ultran jälkeen ku jouduttiin huonon näkyvyyden takia tekemään alakautta ja limakalvot ärtyi.

Laskettuun aikaan tuli pieni muutos. Ultrassa ja neuvolan laskureilla tuli sama päivä, joten vaihdetaan siihen eli LA 8.10.

jonna ja pikkunen 8+3
 
Kiitokset onnitteluista :) Ihanaa kun pääsee täällä tän onnen tunteen purkamaan, kun ei vielä muut tiedä tästä raskaudesta.

Branwen: Kiitos mukavasta uudesta pinosta, ihana kun jaksat päivittää :)

Hapsiainen: samaa ajattelin kuin mitä salainen haavekin, eli 12 viikollahan se tosiaan on se Np ultra ja siihenhän se terveydenhoitaja tekee lähetteen (ainakin näin meillä) Ensimmäinen käynti on 8-9 viikolla, jolloin lähete tehdään, mutta siinähän voi olla paljon alueellisia eroja. Ainoa kun siun käynti on sen verran myöhemmin että löytyykö sieltä ultrasta vapaita aikoja noin pienellä varoitusajalla, kun meidän terveydenhoitaja sanoi että se ei mielellään saisi sitten mennä enää 13viikolle, kun sitten siinä ei välttämättä näy samalla tavalla niitä asioita kuin mitä 12 viikolla, täällä ainakin ovat hyvin tarkkoja siitä.

Tervetuloa Viliina ja Andante!

Kasvukivuista: Mulla on ollut, mutta mielestäni melko mietoja, silloin ihan ekoilla viikoilla oli enemmän, mutta nyt on päiviä jolloin ei mitään. Välillä semmoisia pieniä repäisykipuja tuntuu. Liekkö nuo kasvukivut vielä edessä, vai olisiko minulla korkeampi kipukynnys? Äitini sanoi että minusta ei pienempänä huomannut että olin sairas ennen kuin olin tosi kipeä, kun siedin niin hyvin kipua..

Unista: Minäkin noita pettämisunia näin oikeastaan koko clomifen hoidon ajan (oli tosi ikäviä), mutta nyt taas näen ihan erilaisia unia ,jotka ovat tosi seksipainotteisia tai muuten tosi skitsoja ja tulee edelleen semmoisia kuumia aaltoja, välillä tosi kuuma ja hiki tulee ja sitten välillä palelee hulluna! Näitä miulla oli koko tuon viimeisimmän clomifen kierron ajankin. Eli hyvin levottomia öitä! Sitten päivällä väsyttää hulluna!

Äitiysvaatteet: Minulla on yhdet mammafarkut ja mammapaita ostettuna H&M:lta. Tällä hetkellä käytössä legginssit (onneksi ne on nyt muodissa), sillä farkkuja en pystyisi pitämään, kun puristaa ja ahdistaa! mammafarkkuja en vielä kehtaa käyttöön ottaa....

MUuten voinnista: mulla onkin sitten tosi superväsynyt olo! Tuntuu että heikottaa ja oksettaa jne. Ei jaksa tehdä mitään töiden jälkeen ja nytkin tuntuu ettei jaksa koko päivää töitä tehdäkään. Liikuntaa jos harrastan niin yrjö lentää. En tiedä minkä takia, mutta erityisesti liikkuminen aiheuttaa miulla tuon pahanolon tunteen. Eilen oksensin töissä kahteen otteeseen sen jälkeen kun olin noussut portaita ja sitten kotona lumitöiden jälkeen, huoh. Mutta jännä tuo huonovointisuus, kun etova olo ei kuitenkaan ole koko ajan vaan välillä tulee sitten semmoisia huippuja.. Ja miun jos kenen pitäis liikkua että tää paino ei nousis hulluna raskauden aikana, kun oon jo muutenkin ylipainoinen :(

Muoks: Jonnalle onnittelut ihanista ultrakuulumisista!:heart: Olitkin viestin laittanut kun itse omaani kirjoittelin. Ihana tunne kyllä tuo ekaa kertaa oman pienen näkeminen. Siulla varmaan vielä paremmin näkyny ku viikot jo pidemmällä.
 
Viimeksi muokattu:
Hapsiainen Tuosta neuvola-ajasta sanon minäkin, että ultran kanssa voi tulla kiire. Jouduin itse soittamaan eilen itselleni uuden ultra-ajan (olisi ollut 23.3./12+4), kun lapselle ei ole siihen hoitajaa, ja teki tiukkaa. Se ja edellinen viikko olivat täällä jo tässä vaiheessa niin täynnä, että ruokatunneilla jo ultrasivat. Ystävällinen kätilö otti sitten minut aamun ekstra-aikaiseksi, menen jo seitsemän jälkeen, että ei mene liian myöhäiseksi. Kannattaa varmaan ainakin soittaa ja kysyä asiasta. Samoin nuo verikokeet seulaan (jos siis siihen osallistutte) otetaan täällä rv 9+0-11.

Olkaatten hyvät vaan, mikäs tällaiselle porukalle on pinoa päivittäessä :)

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja jaksamista väsymyksen, pahoinvoinnin ja muiden kanssa tappeleville :hug:
 
No tuota minäkin mietin. Täytyy nyt ensiviikon varhaisultran jälkeen vaikka soitella terkkarille kun näkee ne viikot missä mennään. Kyllä me niihin seuloihin haluttais.

En ihan varmasti tuosta käytännöstä tiedä miten se nyt menee kun ensinnäkin asutaan entisen maalaiskunnan alueella ja nyt vuodenvaihteessa nämä terveydenhoidot yhdistyivät kaupungin kanssa. Eli viimeksi kun noita palveluita käytettiin kuuluttiin vielä maalaiskunnan terveydenhuoltoon. Ja toisekseen viime raskaudessa ei np-ultra ja rakenneultra kuuluneet kaikille, minä tosin sain ne pco:n takia ja silloin terkkari pisti lähetteen äitipolille josta sitten tuli automaattisesti kutsut ultriin.

Odottelen nyt kuitenkin sen varhaisultran. Todellakin toivon ettei käy niin kuin viimeksi. Silloin olisi siis kuulunut vain yksi ultra kaikille, noin viikolla 10. Ja kun menin ja kerroin terkkarille että kävin varhaisultrassa yksityisellä viikolla 7 peruttiin se viikon 10 ultra. :O Mutta eihän nyt voida np-ultraa perua sen takia jos sanon käyneeni varhaisultrassa, eihän!?!?!?!?!?!?!

- Hapsiainen
 
Meillä ääretön ilo todella toivotusta esikoisesta muuttui pohjattomaksi suruksi viime viikolla kun pikkuinen otettiin meiltä pois, siis keskenmeno rv 8. Tuntuu niin tyhjältä ja lohduttomalta... Toivon teille kaikille paljon onnea odotukseen, luultavasti teitä seurailen sitten kun tää kipu vähän hellittää vaikka meille ei lokakuussa tulekaan vauvaa... Ensimmäisen plussani muistan aina eikä tän jälkeen mikään tuu enää olemaan samoin...
Zophie, jos luet tätä: KIITOS. Näin sun kyselleen mua ja vaikka siitäkin tuli itku, myös jokin lämmi tunne häilähti sisällä, olet ihana... Paljon onnea odotukseen!

Tsemppiä lokakuiset. :heart:
 
Hapsiainen: Minunkin mielestä aika myöhään eka neuvola jos meinaa osallistua seulontoihin. Meillä Oulussa on jo viikon 12 tienoilla lääkärineuvola. Ja nyt kannattaa kaikkien pitää huoli, että pääsee kahteen ultraan.. Eli NP ja sit valittavana rakennen siinä puolen välin taitteessa tai sit vk:lla 24 perus ultraus. On kuulemma koko maata koskevä päätös. Täällä ei ennen ole päässyt kuin yhteen ultraan kaupungin kustantamana. Meillä myös neuvolassa terkka varas ajan ultraan ja verikokeisiin.

Kavusta: Mulla tuntuu epämääräistä venytystä mahalla ja sit huomaa, että tietyt vaatteet alkaa olla tiukkoja. Esim mun lemppari toppatakki on tosi tiukka jos on esim avaimet ja kännykkä taskussa. Ennen ei ollu. On vielä sellanen lyhyt malli ni on melko pönkköpallo olo. Varsinki iltaisin mahamöllöttää oikein kunnolla. Vielä aoin sitkua, enkä mene ostamaan mammavaatteita. On mulla ainaki yhet vanhat sammarit jääny kaappiin pyöriin, eli on siellä varalla. Mut tykkään olla colareissa muutenki ni niillä mennään.
 
Kiva, kun täällä taas useampikin oli päässyt kurkkaamaan mahan sisäpuolelle ja hyvin tuloksin. :) Miten suuri osa muuten onkaan jo mahtanut ultrassa käydä? Mietin vain kun vasta ei taida olla kuin yhdet kaksoset bongattu ja kyllähän niitä nyt yleensä joka kuun pinossa sentään on useammatkin. Juu, mutta kiitos ei meille sentään kaksosia, vaikka olenkin vielä yksi ultrassa käymättömistä! ;)

Sänkysuojista: Olitte kyselleet niiden sängynsuojien perää ja esim. tuolta sellaisia voisi tilata. Vaikuttaa siltä, että ihan yksityishenkilönkin onnistuisi tilata. Ecobed Oy - Ecosafe pest Meillä on siis just tuollaisia ja ovat kyllä aivan loistavia. Meillä on yksi jatkuvasti meidän vanhempienkin sängyssä, kun välissä nukkujia riittää ja esim. lähellä synnytystä ole itse nukkunut lapsivesien menon varalta tuon päällä eikä tosiaan hiosta yhtään tippaa.

Unista. Minulla myöskin raskauksiin on aina liittynyt todella voimakkaat ja erikoiset unet. Näen paitsi paljon sellaisia unia, joissa mies pettää minua, mutta myöskin sellaisia, joissa itse olen kiehnännyt ties minkä miesten kanssa. :LOL: Oikeesti välillä aamulla ihan nolottanut, kun omia uniaan on muistellut. No on se oma kultakin sentään moniin päässyt pääosaan. ;)

Kasvukivuista: Oon ehtinyt jo ihmettelemään, kun niitä ei tällä kertaa ole oikeastaan ollut yhtään. Aikaisemmissa kylläkin paljonkin. Sellainen paineen tunnekin tuolta kohdun tietämiltä puuttuu tällä kertaa ja se on ihmettänyt. No josko tosiaan kolmannella kerralla kohtu ois jo tottunut tuohon venymiseen sen verran, ettei siksi enää oikein oireile. Väsymystä ja vessaravausta sekä kuvotusta edelleen kuitenkin ihan tarpeeksi riesana.
 
Meillä ääretön ilo todella toivotusta esikoisesta muuttui pohjattomaksi suruksi viime viikolla kun pikkuinen otettiin meiltä pois, siis keskenmeno rv 8. Tuntuu niin tyhjältä ja lohduttomalta... Toivon teille kaikille paljon onnea odotukseen, luultavasti teitä seurailen sitten kun tää kipu vähän hellittää vaikka meille ei lokakuussa tulekaan vauvaa... Ensimmäisen plussani muistan aina eikä tän jälkeen mikään tuu enää olemaan samoin...

Tsemppiä lokakuiset. :heart:

Voi ei:'( oikein paljon voimia:hug:
 
Gabrielle :'( Kovasti jaksamista teille molemmille suruun ja onnea uuteen yritykseen, kun sen aika tulee :hug:

Muistelen kanssa lukeneeni, että 1.1.2010 alkaen kuntien täytyy tarjota kaksi ultraa odottaville. Tuosta varhaisultrasta en mainitsisi, jos sen on omilla rahoilla käynyt... Eipä ainakaan sotke kuviota :)

Kuulea kaksosista meitä on kaksi, jotka ovat käyneet ultrassa vuotoja seuraamassa ja toteamassa, että se toinen tuli pois : / ja yhdet kolmosina alkaneet on kanssa, joskin vain yksi jatkaa kyydissä. Mutta katsotaan, mitä nt-ultrat paljastavat :) Ja kiitos tuosta linkistä! Täytyy käydä kurkkimassa. Olen kanssa itsellä pitänyt tuota muovitettua froteeta näiden vuotojen takia. Josko sitä vaihtaisi tuollaiseen :)
 
¨Voi Gabrielle:hug: Oon tosi pahoillani teidän puolesta, mulla ihan itku tuli silmään kun luin siun tekstin, kun niin monta kuukautta ollaan nyt yhtä matkaa noissa pinoissa kuljettu. Iso halaus ja voimia!

Hapsiainen: ei voida, np ultrassa katsotaan ihan muita asioita kuin mitä varhaisultrassa ja niin kuin Koiksa kirjoittelikin niin kaikille kuuluu 2 ultrausta raskausaikana. ja uuden neuvola-asetuksen mukaan esim. ensimmäistä lasta odottaville on suun terveyden tarkastus ilmainen, tuolta sivulta voitte katsoa mitä uusi neuvola-asetus sanoo ylipäänsä tarkastuksista, äitiysneuvolatoimintaan ei hirmuisesti muutoksia, mutta kuitenkin. neuvola-asetus
 
Voi Gabrielle :hug: kovasti voimia ja jaksamisia, sinne surun keskelle!

Mulla on koko ajan nälkä!!! Ihan outoa, kun normaalisti syön päivän aikana aika vähän... Pahaolo ei ole nyt vaivannut, onneksi!! Tänään kun kävelin kotiin, niin alkoi aikas kovasti pistelemään ja repimään vatsaa, ja kun kotiin pääsin niin oli todella paha olo hetken. Pienen hetken tässä sohvalla lepäiltyäni, vatsa tuntemukset hävisivät. Paitsi että, nyt kun aivastelen niin joka kerta repäsee kovasti! : /

Miina ja möntti 6+2
Yirtän huomenna kerätä rohkeuteni ja soittaa sinne Neuvolaan....
 
Gabrielle jaksamisia suureen suruun! :'(
Tänään myös parhaan ystäväni odotus päättyi keskenmenoon. :( Meillä olisi ollut lasketut ajat lähestulkoon samaan aikaan. Vaikea iloita omasta odotuksesta. :(

Ja kiitos noista ultra-kommenteista. Minä tosiaan teen niin että soitan terkkarille ensi viikolla sen varhaisultran jälkeen kun näen mitkä viikot on menossa. Tuo on nyt jo niin tuttu terkkari että voihan se olla ettei neuvola-aikaa tarttis aikaistaa mutta pistäis sen lähetteen np-ultraan jo ennen käyntiä tai jotain. En kuitenkaan ennen varhaisultraa tee asialle mitään että nyt varmasti tuolla on eloa. Ja tuskinpa tällä viikolla terkkari on töissäkään kun on hiihtolomaviikko täällä.

Ja huomenna marssin lekurille. Nyt riitti tämä flunssa, mulla on niin usein poskiontelontulehdus etten enää voi erehtyä oireista. Pienempi haitta se antibioottikuuri taitaa olla kuin jatkuva tulehdus... Ei jaksais enää tätä flunssaa ja flunssan tuomaa väsymystä kun muutenkin tämä raskaus vie voimia (ja esikoinen). Haluaisin päästä iloitsemaan odotuksesta.

- Hapsiainen
 
Gabrielle; Voi harmitus :( Aina ei kaikki mene niinkuin pitäisi. Voimia!

Verenpaineista olitta puhuneet... mulle annettiin viime neuvolassa (silloin ennen km) lupa syyvä nii pal salmiakkii, lakuu jne. ku napa vetää. Ja mä totisesti toivon, ettei nämä tästä laske. Normaali verenpaineet mulla siis 90/47. Tällä hetkellä ei laku eikä salmiakki maistu vaikka paineet on tosi alhaalla. Suolaa lisään sit vaan ruokaan.

Täällä on kanssa jotain kasvukipuja tai muuta vastaavaa. Pistää ja repii niin paljon vasemman munanjohtimen kohdalta, että maalasin jo pirujakin seinälle jostain väärässä paikassa olevasta kaverista. :eek:/ Kipu vaan joskus aika sietämätön tuossa kohdin.

Carri ja tarra 6+2.
 
Gabrielle syvin osanottoni :hug:

Tilasin sitten parit äippähousut, toiset bebesistä ja toiset nelly.comista (jälkimmäisestä tarttui vähän muutakin ostoskoriin..:whistle: )

Onko kenelläkään muulla kissoja lemmikkeinä?
Meiltä löytyy kaksikin kappaletta, tuo toksoplasmoosi hieman pelottaa. En ole siivonnut kissavessaa vaan mies sen on ottanut hoitaakseen, tuo lienee paras keino välttää tartunta?
Netistä löytyy pilvin pimein tietoa aiheesta, samoin taannoin opinnoissani jonkin verran aihetta käsitellyt, kyllähän se näin menee että tieto lisää tuskaa. Kaikesta sitä huolestuukin.. :headwall:
 
Gabriellelle lohtuhalit suruun ja paljon onnea matkaan seuraavaan yritykseen. :hug:

Viestisi oli tullut sillä aikaa kun kirjoitin omaani, jonka lähettäminen sitten tökki, enkä päässyt enää takaisin pinoon.
 
Piti vielä kommentoida Carriina noista paineista. Sinulla on todella alhaiset paineet jos systolinen alle 100 ja diastolinenkin alle 50. Oletko käynyt lääkärissä asian tiimoilla? Alhaisilla paineilla riski saada mm. rytmihäiriöitä, varsinkin raskausaikana olisin hyvin varpaillani asian suhteen.
 
Gabrielle iso voimahali! Ihan itkettää!

Kävin tänään omalla lekurilla lappusia täyttelemässä ja ultrasi. Siellä se sydän sykki ja koko vastasi tismalleen päiviä. Meinasi jo säikäyttää että on kaksoset mutta toinen kuvakulma oli selkeämpi, vain yksi asukas. Tottakai kaksikin olisi ollut tervetullut, mutta olisi se vähän vaatinut sopeutumista ajatukseen, apua kun minulla on todella vähän.

Mullakin on tosi outoja unia. Siis ihan huuhaa unia. Tyyliin taivaalta tippuu isoja polttoainetankkeja, jotka jotenkin liittyy hallituksen salaliittojuttuihin...toissa yönä olin tokiossa olympialaisissa ja jossain ihme pizzeriassa ja eivät suostuneet laittamaan kinkkua minun pizzaani. Ei niin outo uni mutta hyvin todentuntuinen!
 
Voi ei Gabrielle! :'( Harmin harmi, ei noin soisi tapahtuvan kellekkään. Voimia sinne :hug:

Branwen kiitos ja kumarrus uudesta pinkasta!

Vitamiineista Mie syön multivitan(?) raskaus ja imetys tabletteja sen yhden päivässä, plus Möllerin omega-3 kapseleita, niitä piparmintun makuisia (kivoja kun ei röyhtäytä). Neuvolassa tänään sano, että pitäs D-vitamiinia syödä, mut en oikein oo innostunu. Juon niin paljon maitookin, siihen kuitenkin jo lisätty...

Unista Miullakin on alkanu ihan ihme unet, aika samaa sarjaa kun Neiti kertoi :D

Äitiysvaatteista pitäs kyllä kohta hankkia pöksyt, alkaa olla aika tiukilla, maha niin turvoksissa. Kiinni menee vielä suurin osa, mut puristaa ikävästi. Tää on semmonen tuppukylä noitten mammavaatteiden suhteen, että ihan turha ees lähteä ettimään. Ainakaan housuja. Pitää ruveta netistä kattelemaan.

Neuvolat/ultrat mulla ainakin oli nyt viikolla 6+ eka neuvolakäynti. Sitten viikolla 10+ on verikokeet, 11+ neuvola ja 12+ VASTA eka ultra, siis samassa np- ja rakenneultra. On tää yhtä odottelua :kieh:

Ihania ultrakuulumisia monella :heart:

ON: Tänään siis oli eka neuvola. Oli kyllä mukava täti :) Verenpaineet oli koholla, liekkö vähän jännittäny. LA on tädin mukaan 21.10 (ei 23.10) Kun laski sen 28 pv:n kierron mukaan, kun itse oon laskenut 30 pv:n mukaan. Mutta ei sitä muutella tarvii, katellaan mitä sanoovat ultrassa :)

Harmittaa kun jo nyt oli hemppari aika alhaalla (120), saas nähä rupeeko laskemaan. Hahah, hyvät naurut sai kun mieskin halus että siltä katotaan hemppari, täti tuli sieltä huoneesta nauraen ja sano et mee hyvä mies verta luovuttamaan, kun Hb oli 165. Mies sano, että vois miulle osan luovuttaa :LOL:

Vaalla en oo käynyt 1,5 vuoteen kun en oikein tykkää niistä lukemista :D on siis lievästi ylipainonen. Hui kun oli noussu, meinas ihan itku tulla :| nyt kyllä alko urheilu, josko sen sais kurissa pidettyä!

Kauheen määrän sai kyllä paperia mukaansa sielltä, pientä iltalukemista. Niin ja miesraukalla meni sormi suuhun kun kysy täti mikä miussa on parasta :LOL:

Meinasin, että huomenna taidan varata ajan varhaisultraan yksityiselle, hulluksihan tässä tulee jos pitää vielä yli kuukausi odotella. Lähinnä haluun varmuuden, että pikkunen on kyydissä ja oikeella paikalla!

Voikaa naiset paksusti ja koittakaa jaksaa pahoinvoivat :heart:

Niiskuneiti ja 6+4
 

Yhteistyössä