~ Lokakuun lapsoset toukokuussa ~

Moikka taas! Tänään sitten määrättiin sairauslomalle:( Olen tosi huono siinä,töihin mennään vaikka pää kainalossa. Nyt ei voi enään ajatella vaan omaa napaansa. Päänsärkyyn sain panacodia. jos se ei olisi auttanut,seuraava ja viimeinen vaihtoehto olisi päivystykseen kiputippaan. Onneksi tuntuu helppaavan. Inhottavaa ottaa mitään lääkkeitä mutta kolme päivää tässä päänsäryssä sai kyllä mielen muuttumaan. Neuvolalääkäri sai monta kertaa vakuutella että panacodia voi tässä vaiheessa ottaa. Nyt takaisin soffan pohjalle. Leppoisaa viikonloppua kaikille:) T: Osmiina ja Osteri-Ossi 17+2
 
Siitä onkin monta viikkoa vierähtänyt viimeisestä kirjoituksesta, lukenut olen juttuja joka päivä.

RD:n kanssa täällä kärvistellään, iltainsuliinit otettu käyttöön paastoarvon takia. Ruoan jälkeiset arvot saan pysymään hyvin kurissa vhh:lla. Ensi viikon maanantaina on ylimääräinen neuvola - pyysin päästä kuuntelemaan sydänääniä, että saisin mielenrauhan... ultra kun on vasta kesäkuussa.
 
Heippa kaikille!!

Ja tervetuloa uudet :)

Yritän tässä kirjotella samalla ku katon Suomi-Venäjä lätkämatsii...

Ja tosi kivaa että monet on känyt ultassa ja saanut hyviä uutisia, täällä olisi vielä kolme viikkoa jäljellä.. :( haluaisin nähdä murun nyt ja vaikka koko ajan :) Onneksi potkut tuntuu jo ja oon muutaman tuntenut myös mahan päältä :) IHANAA!! :heart: :heart: :heart:

Supistuksista on ollut puhetta ja uskon että ne on niitä mitä mullakin on ollut.. alavatsa menee välillä ihan kovaksi ja on semmonen epämukava olo. Ei mitenkään satu ja tuntuu kun jännittäis vastalihaksia.. Oon yrittänyt rentoutua sillon kun niitä on ja se toimii joskus hyvin ja joskus ei ollenkaan. Paras tapa saada ne pois on istua alas hetkeksi.

Nukkumista tää masu ei pahemmin haittaa. Nukun yleensä sivulla, mutta puoliksi mahalla ja tähän mennessä se onnistuu hyvin. Mutta kun vaihdan puolta mahan kautta niin kyllä mä vähän varon etten jää mahalle makaamaan..

Selkäkipuja mulla on silloin kun hermo jää selkärangan väliin.. Mutta tämä on "tuttu" ongelma mulle, kun mulla oli 1½ vuotta sitten alin selkänikama mikä ei pysynyt paikallaan ja hermo jäi väliin. Voi sanoa että se sattui ja kunnolla. Se myös pilasi täysin puoli vuotta elämästäni kun en voinut liikkua kunnolla ja välillä en ollenkaan. Tämä hermojumi on kuitenkin vähän ylempänä ja ei ainakaan vielä satu, oikea polvi vaan pettää alta.. :|

Omaa napaa sen verran että olo on hyvä, paitsi tämä allergia.. Eilen aamulla mulla oli koko vasen puoli kasvoistani TODELLA turvoksissa ja on ollut myös tänään. Kävin eilen lääkärissä ja hän oli sitä mieltä että mulla olisi joku virusinfektio?!? Joo, oli mulla kuumetta mutta mulla on aikasemmin ollut samantapainen allerginen reaktio ja sillon oli selkeä diagnoosi. No joo, ei sillä diagnoosilla ole mitään merkitystä kunhan olisi oma itsensä näköinen.. En ollut syönyt allergialääkkeitä koska halusin yrittää ilman ja ennen tätä se oli onnistunut ihan hyvin :) Tänään aamuyöstä kun kävin pissalla (mitä teen koko ajan!!) en saanut vasenta silmää edes puoliksi auki.. :( Kai se tästä paranee..

Vaunuista sen verran että olen miettinyt Brion Sing yhdistelävaunuja.. Onko kellään kokemuksia??

Nana ja Larven 18+1 :heart:
 
4d ultra kiinnostaisi kovasti, mutta pitää vielä miettiä raaskitaanko mennä.

Rakenneultra takana, mun poikaolo ei sitten tainnut pitää paikkaansa. Vauva oli vähän hankalassa asennossa, ettei ihan 100% varmuutta saatu sukupuolesta, mutta kuulemma ei lääkärin mukaan näkynyt mitään poikaan viittaavaa haarojen välistä. Tyttö se taitaa meille tulla! :eek: Helpottunut olo on, kaikki oli hyvin ja vauva vastasi viikkoja :)

20+0 täyttyi tänään! :)
 
Astrelle onnea uuteen raskauteen! Kiva myös kuulla kaikkien jo rakenneultraan ehtineiden kuulumisia.

Virtsankarkailusta oli täällä jossakin vaiheessa puhetta. Meillä on suvussa tuota ongelmaa (osalla jo ennen raskauksiakin) ja se on kyllä todella kiusallinen vaiva. Omalla kohdalla vaiva on korostunut raskausaikana erityisesti siitepölyaikana, kun koko ajan aivastuttaa ja samalla lirahtaa pissaa pöksyihin vaikka olisi juuri käynyt vessassakin :( On siis ollut pakko ryhtyä pitämään ylimääräistä suojaa pikkupöksyissä varsinkin kun lähtee kodin ulkopuolelle liikenteeseen. Eikä vaiva tietenkään ole helpottanut kun raskauksia on tullut lisää. Myös kohdunlaskeumaa esiintyy suvussa ja mummoltani jouduttiin aikanaan poistamaan koko kohtu vaivan vuoksi. Omalla kohdalla tuo alapään alueen rakenteiden heikkous tuntuu nyt taas raskausaikana ikävänä painontunteena lantionpohjassa. Lantionpohjan lihasten jumppaa teen kun muistan eli silloin ja tällöin.

Nyt tuntuu että aika suorastaan matelee kohti rakenneultraa, joka on 6.6. Töissäkäynti tuntuu päivä päivältä enemmän ja enemmän tervanjuonnilta.

kolmenmutsi ja munamies 18 + 3
 
Voi kun täällä on monella ollut rakenneultra. Itsellä vielä olisi reilu kolme viikkoa odotettavaa. Vähän sama kuin kolmenmutsilla että nyt aika suorastaan matelee kohti tuota ultraa...

Mulla ei ole tainnut olla supistuksia vielä, vaikka olenkin toista kertaa raskaana niin en osaa edelleenkään sanoa onko mulla ollut vai ei. :D Ne synnytyssupistukset kyllä sitten erotan ja myöhemmässä vaiheessa nämä harkkaritkin.

Nälkä ainainen mulla on ja mitä himoitsen on liha! En halua mitään makeaa koska niistä tulee huono olo, vaan kaipaisin ihan perusruokaa ja ennenkaikkea lihaa, ei kanaa ei kalaa vaan lihaa. :D Vähän pelottaa kun muutenkin olen syönyt paljon suolaista nyt että mitä mun verenpaineet kohta sanoo tai kuinka turpoan. Mutta kun se suolainen on ainoa mitä tekee mieli ja mitä pystyn syömään. Edelleenkin mulla on ongelmana tuo nesteen saaminen, vieläkään en pysty juomaan oikein mitään ja kotona varsinkin "juomisongelma" on isompi. :O Kyllä mä työpaikkaruokalassa saan lasin vettä alas, mutta en kotona ruoan kanssa. :O

Nyt alan pakkaileen uintikamoja jos selvityisin tänään esikon kanssa kahdelleen vauvauinnista. En ole hetkeen käynyt muutenkaan mutta tänään voisi olla hyvä päivä käydä vielä vauvauinnissa. Kohtahan nuo loppuu ja ensi vuodelle tämä kaupunki ei tarjoa ollenkaan vauvauintimahdollisuutta eli tulevan vauvan kanssa ei päästä uimaan. :(

Niin joo, vielä pitää tuosta virtsankarkailusta kirjoittaa. Mulla on tullut tässä raskaudessa tuota. :O Olen yrittänyt nyt vähän kiinnittää huomiota siihen, lähinnä harjoittaa lantionpohjan lihaksia koska synnytyksen jälkeen olen muuten ihan hukassa. :O Mutta ei ole kiva tunne kun yskiessä voi jotain lirahtaa. :(

- Hapsiainen ja LyyliPellervo 16+jotain
 
Viimeksi muokattu:
Heissan pitkästä aikaa, juttuja olen kyllä päivittäin lueskellut mutten ole saanut aikaiseksi kirjoittaa...
Pahoinvointi alkaa pikku hiljaa siirtymään taka-alalle, enää aamuisin ja aamupäivisin pitää mahaa tyhjentää mutta sen kyllä kestää kun miettii mitä se oli :D
Supistuksista mulla on melko supistusherkkä kohtu ja supistuksia tuleekin pitkin päivää. En itse asiassa edes kiinnitä niihin mitään huomiota, esikoisesta supisteli hurjasti viikosta 15 alkaen ja loppuun saakka tuo pysyi matkassa mukana :)
Nukkumisesta Tähän asiaan meinaa palaa hermo... Unettomuus vaivaa, puolen tunnin - 45 minuutin pätkissä nukkuen menee yö mutta ihme kyllä aamulla ei kummemmin sitten nukuta. Väsyttää kyllä niin ettei meinaa saada mitään tehtyä...
Vauvan liikkeistä mulla on mahassa joku yliaktiivinen ipana :D Meno on välillä ihan mahdottoman villiä, maha kohoilee sinne sun tänne... Tosin samanlainen esikkokin oli ja kuitenkin suhteellisen rauhallinen lapsi on ;)
Neuvolassa viime viikolla kaikki oli ok, vielä ollaan lähtöpainosta 2 kiloa miinuksella mutta muuten kaikki ok.
Rakenneultra meillä on 26.5., toivottavasti ipana on sen verran paikallaan että saadaan kaikki tarpeellinen ultrattua :)
Mutta on se ruvettava siivoushommiin, hyvää vointia kaikille ja aurinkoista viikonloppua!

Pikkubertta ja ipana 19+2 :heart:
 
Heips!:wave:

Pikkubertta, ihanaa että pahoinvointi helpottaa:heart:

Astrelle onnea uuteen raskauteen:heart:

Nukkumisesta, Mä nukun kans mahallani usein, juurikin siten että toinen jalka koukussa keventää mahanseutua :)

Supistuksista, mulla niitä on lähinnä vaan seksin aikana, muuten en ole huomannut. En kyllä ole koskaan huomannut kuin vasta synnytyssupparit :D Kuopuksesta olin jo yliaikaiskontrollissa 3cm auki, enka yhtaan supistusta ollu huomannu...

4D ultra kiinnostaisi, mutta katsotaan. Kuopuksesta olin ja ihan hieno kokemus oli. Olisi kyllä kiva saada selville kumpi masussa majailee, poika vai tytto katraalle jatkoa:heart:

Nälkä ja syomiset, mulle on tullu hirvee himo mehujäihin... minä, fanaattinen kermajäätelon kuluttaja en kestä syodä jääteloä:O mehujäät sitten uppois, eikä muuta tekis mieli edes syodä, paitsi sitä kaljaa edelleen tekee mieli..


Nana, oon kuullu et briot olis raskaat tyontää? Om aa kokemusta ei ole, kaveri siis näin on sanonut vain ohimennen.

Virtsankarkailusta en itse ole onneksi koskaan kärsinyt, edes vaikka saatoin illalla juoda litran vettä ennen nukkumaan menoa, en herännyt edes vessaan silti.
Nyt ei myoskään vaivaa, mutta vessassa täytyy useammin käydä kuin viime raskauksissa... pissahätä on useammin.

( . )

Mulla on aamuisin vielä huono olo, ja väsymys on ihan kamalaa :O
Ostin nyt nestemäistä rautaa jos auttaisi... eilen nukahdin ihan yhtäkkiä keskellä päiivää enkä ollu herännyt korvan vieressä soivaan puhelimeen!!!:O
Noh, isäntä sitten herätti kun poikkesi katsomaan:heart: että onko kaikki ok kun en puhelimeen vastannut.. Se on vähän huolissaan aina välillä. Olin kyllä vähän pahoillani etten ollu heränny mutta isäntä kuittasi sen sanomalla "hei, sä oot raskaaana, se sen tekee, ei ollu mitään vaivaa poiketa kurkkaamaan onko teillä kaikki kunnossa":heart:
oli kuulemma arvannu että mä varmaan nukun vaan niin sikeesti, ei meinaan ollu eka kerta nyt kun taju lähtee keskellä päivää enkä mihinkään herää..

Mutta nyt vaatteet päälle ja syomaan, alkaa olla heikko olo taas ...


T:Neiti + Kihuli 17+.........5?? Näissä ei taho pysyy mukana :D
 
Hieno sää vissiin vienyt ihmiset pihalle, kun niin hiljentynyt täällä :)

Niiskuneiti Noita tukivöitähän saa ostaa myös ihan kaupoista. Kyllä niillä jotain tietoa pitäisi olla? Hassua, etteivät ole edes mahdollisuudesta maininneet : / Olisiko muuten mahdollista, että sinulle olisi tuohon korttiin merkitty se ikäriskiluku?

Paino on ottanut kanssa jonkun ylimääräisen keräyskierroksen parin viime viikon aikana… Olisiko sitten siitä kiinni, että vauva alkaa jo painaa (vau:n mukaan yli 300g) ja vettä alkaa olla ja kohtu painaa ja oma verimäärä on lisääntynyt? Ihan en läskin piikkiin haluaisi laittaa ;)

kisulinen kiitos tuosta seisomalautakommentista :) Osaatko mainita mitään tuollaisia malleja?

cinderella tosi myöhään näyttävät täällä antavan nuo ajat : / Minullakin oli ensin vasta 22+0, mutta sain aikaistettua, kun päivä ei sitten käynytkään.

osmiina jaksamista kipujen kanssa :hug: Ei ole kivaa, mutta mitäpä sitä ei pienen eteen tekisi : / Mutta ei se äidin kova kipukaan voi tehdä hyvää vauvalle, nostaa varmasti verenpainetta jne., että sikälikin ottaisin ihan hyvällä omallatunnolla noita lääkkeitä tarvittaessa, varsinkin, kun lääkärikin niin sanoo :)

Onnittelut hyvistä ultrauutisista! :heart:

(.) Mies on alkanut selvemmin tuoda vauvaa esille, kun puoliväli poksahti ja liikkeet tuntuvat mahan päälle. Ihana, kun hän esikoiselle yrittää selittää syksyllä tulevasta vauvasta, ja on ruvennut muutenkin vähän ylihuolehtivaiseksi minun suhteeni. Viimeksi aamulla en olisi saanut kahvia keittää :D No, kyllä se tästä tasaantuu, ja mukava vaan, että välittää :)

Branwen ja sissi 20+3
 
Hei Kaikki uudet ja vanhat!

Täällä ollaan illalla sairastettu oksennustautia. Eilen söin vain aamulla aamupalaa ja kaikki on tullut ulos. Myöskään fanta ei pysynyt sisällä, kun illalla yrtitin sitä lipittää.
Äsken söin pienen puurovellin ja saas nähdä pysyykö tämä nyt sisällä. Vähän kiertää mahassa vielä.
Tuskinpa tästä syömättömyydestä vauvalle on haittaa. Ottaa tarvittavat ravinteet minun varastoista, niin minä tankkaan lisää sitten myöhemmin joskus, kun pystyy taas syömään.

Huomenna se on varmasti sairaslomapäivä pidettävä, kun itse sain tämän tartuntana pieneltä oksupotilaalta niin varmasti tarttuu muihinkin. Onneksi oma muksu tai mies ei ole tätä vielä saaneet, sillä minusta ei ole nyt kyllä toisten hyvinvoinnin ajattelijaksi.
Tänään on meidän pihalla pihatalkoot ja saa kyllä mies ottaa muksun sinne mukaan touhuamaan koko päiväksi!

Mulla on nyt sellainen pitempi vaihe ollut menossa, että makea maistuu huonosti, paitsi jäätelö. Karkkeja ei haluta eikä mitään muutakaan makeaa. Mutta kumma kyllä jäätelö maistuu. Myöskään sipsejä ei niin kauheasti haluta, mikä on toisaalta hyvä vaan. Sokerittomia fantoja tekee taas mieli ja tulee niitä jonkin verran ostettua.

Kovasti tässä mietityttää tuleva kesä. T-paitoja ja mekkoja löytyy mutta mamma shortsi/capri/leggari puoli on heikkoa. Eikä niitä niin monia viitsisi ostaakaan. No eiköhän se mene tässä sumpaillessa, jos vaikka kirppairilta jotain löytyis.

Harjotus supistuksia on päivittäin, mikä on vähentänyt liikkumista kovasti. Virtsa tahtoo karkailla avaistaessa, jos ei hoksaa istua alas aivastamaan. Nukkuminen sujuu ongelmitta ja sikeästi. Kyljelläni olen tottunut nukkumaan. Kerran yössä on vessaan herättävä, mutta unet jatkuu samoin tein.

Mutta nyt aika miettiä päivän menoa

manta ja vaavi 18+3
 
Ihanaa sunnuntaita kaikille! Täällä herättiin ihanaan aamuun kun päänsärky oli herätessä poissa (kop kop). Jos tänään saisi jotain aikaiseksi kun neljä pvää on mennyt vaan huilatessa. On ollut kyllä supertylsää mutta kun en ole muuhun pystynyt. Nyt peukut pystyyn että "kohtaus" ei enään uusiutuisi ja saisin piakkoin ajan neurologille.
No,en halua enempää tuijottaa omaa napaani ja rutista....Mitäs muille "mammoille" kuuluu? Tänään jännätään sitten jääkiekko-ottelua:popcorn: T: Osmiina ja Osteri- Ossi 17+4
 
Hei kaikille odottajille, ilmoittautuisin mukaan!

Olen 31-vuotias toisen lapsen odottaja. Laskettu aika on 22.10. Asun Ranskassa ja synnytän tietysti myös täällä. Tyttöä vähän toivoisin, mutta niskaturvotusultran (tarkka 4D, vaikka viikkoja tietysti oli vähänlaisesti sukupuolen luotettavaan arviointiin) perusteella epäilisin että tulossa on poika.

Riskiseulasta on ollut puhetta. Oma luku siinä oli tällä kertaa 1/8500. Tuo seula ja sen tulokset kyllä hämmentävät monia, kun tulos ei koskaan ole yksiselitteinen. Täällä lääkäri vaatii oikein allekirjoituksen paperiin, että potilas ymmärtää ettei seulan tulos koskaan ole 100%:n varma, vaan aina vain todennäköisyys. Tuloksia ei saa kotiin, vaan lääkäri antoi ja selitti ne kontrollikäynnin yhteydessä.

Virtsankarkailusta: täällä Ranskassa on ihan erilainen raskaudenseuranta kuin Suomessa (Lääkäri/gyne seuraa, kontrolli kerran kuussa ja lopussa kerran kahdessa viikossa, väh. 3 ultraa jne). Synnytyksen jälkeen sain ihan rutiinilla 10 kerran fysioterapialähetteen alapään lihasten kuntoutukseen, vaikka synnytys siis meni tosi hyvin eikä mitään pidätysongelmia ollut. Kävin kuuliaisesti kuntoutuksessa (kätilön ohjauksessa), ja täytyy sanoa että vaikka olikin aluksi aika villiä olla siellä pritsillä tekemässä harjoituksia kätilön sormi alapäässä, niin loppujen lopuksi se oli kyllä tosi hyvä juttu! Kätilön sanoin, "kannattaa nuorena ylläpitää lihaksia ettei sitten kuuskymppisenä tule inkontinenssi". Eli kannattaa tosiaan jumppailla! Ja opetella muutama jokapäiväisen elämän juttu, esim. "lukita" alapään pissalihakset ennen aivastusta tai fyysistä ponnistusta.

Supistuksia on silloin tällöin, samoin tunnen ensimmäisiä liikkeitä. Istukka vaan etuseinässä harmillisesti niitä vaimentaa.

Imetystyynyä harkitsee moni. Itse ostin jo esikoisen odotusaikana laadukkaan ja napakan Red Castle -merkkisen. Oli kallis (muistaakseni 79€), mutta käytin sitä tosi paljon sekä omaan olemiseen (nukkumiseen jne) että vauvan imetykseen ja oleiluun. Tyynyn voi taittaa vauvalle sellaiseksi "pesäksi", jossa se voi köllötellä. Tyynyä valitessa kannattaa katsoa ettei se ole liian pehmeä tai "löperö", eli että siitä todella on sitten iloa vauvan asentamisessa oikeaan syöttöasentoon. Pestävä irtopäällinen on myös hyvä olla (pulautukset).
 
Heippa kaikille! Tervetuloa mukaan Mrae ja Myrtille :)

Osmiina kiva kuulla että kamala päänsärkysi on helpottanut! Osaan todellakin kuvitella miltä se tuntuu, itselläni on aika paha migreeni ja alussa olin tosi peloissani, mitä ihmettä teen nyt kun ei lääkettäkään voi ottaa! Ilman lääkettä kohtaus kestää yleensä 3 vuorokautta, ja on aivan invalidisoiva. No, ihme ja kumma raskausaikana minulla on ollutkin vain tosi harvoin (alle kerran kuussa) kohtauksia, ja nekin paljon lievempiä. Lääkäri sanoikin että migreeni usein helpottaa raskaana ollessa. Ja pahan paikan tullen on tosiaan sitten vain se lääke varmaan otettava. Panacodia voi melko turvallisesti käyttää näin lyhytaikaisesti, että älä huoli! Ja parempi ottaa se kuin kärvistellä, sillä aivan totta äidin olotila vaikuttaa vahvasti vauvaankin.

Potkut, liikkeet täälläkin on pari kertaa tuntunut potkuja jo mahan päällekkin! Miehen käteenkin sattui tuntumaan pari päivää sitten kun tuli niitä kokeilemaan :) Aika hyvin erotan jopa että kumpi vauva siellä milloinkin rymyää :heart:

Virtsankarkailua on mullakin jonkunlaista, ei onneki (vielä :p ) yskiessä tai ponnistellessa lirahtele, mutta vessassa käynnin jälkeen kun lähden siitä kävelemään niin usein vielä tulee pikku liru!! Sisuskaluilla vissiin alkaa olla ahdasta eikä rakko ehkä pääse kunnolla tyhjeneen...

Painoa on mulla tullut hieman yli 6 kiloa nyt, olen aika yllättynyt! Odotin paljon enemmän, ja olen aina luullut että raskaana sitten turpoan kuin pullataikina, aina kun olen ollut altis lihomaan. Valmiiksikin oli jo muutaman kilo ylipainoa.

Mulla on iho mennyt aivan kamalaan kuntoon! Olen siis atoopikko, mutta nyt aikuisiällä oireet ovat todella huomattavasti helpottaneet, ihottumaa on tosi satunnaisesti, vain kuiva iho muistuttaa enää atopiasta. No, nyt noin kuukauden ajan olen ollut sitten täynnä ihottumaa, koko ajan kutittaa ja polttelee! Ainoat paikat, joissa kutinaa ei ole, on luojan kiitos kasvot ja selkä. Pahin kaikista on maha! Olen kokeillut kaikkia voiteita joita vaan voi, kortisonia en ole uskaltanut vielä kokeilla kun se on periaatteessa kielletty, mutta jos kovin pahenee niin pakko sitäkin sitten lyhytaikaisesti laittaa... Mulla on varmaan joku rasvahappojen puutos, kun lohta tekee koko ajan mieli :D Kait se täytyy niitä iho-omegoja vielä tilata minunkin, ei näytä tavalliset rasvahappovalmisteet enää auttavan.

Kiva kun on taas aurinkoinen ilma, kylläpä mieli piristyy :) Hauskaa päivää kaikille!

Ituo ja mussukat 18+1 :heart:
 
Tervetuloa uusille!! :flower:

En ole hetkeen jaksanut kirjottaa, kun vieläkin ollut kipeenä.. :( Vaikka niin viimeksi hehkutin, että oon paranemassa, mutta ei... viikon ollut jo saikulla, jospa huomenna taas töihin pääsisi. Alkaa nimittäin ottaa päähän tää sohvalla makoilu..

Niin paljon taas tännekin tullut tekstiä, että en muista enää mihin kaikkeen halusin kommentoida.. :D

Nukkuminen Niinkun muutama muukin täällä, niin mäkin tykkään nukkua mahallaan, mutta nyt on viime aikoina alkanut ahdistaa kovasti, että ei ihan niin mahallaan pysty olemaan kuin aikaisemmin. Myös mulla toi hyvän asennon saaminen nukkumaan käydessä on nykyään vähän hukassa..

Pissavaivat muuten ei ole mitään ollut paitsi... Pari päivää sitten kun tulin kiireellä kaupasta kotiin, kun oli kauheen kova pissahätä ja siinä reippaasti kävellessä samalla aivastin, niin olin ihan varma, että nyt lorahti housuun, mutta onneksi ei.. Tai ei aikaan ollut kaukana etteikö olisi tullut.. :D Öiseen aikaan nykyään herään joka yö vähintään kerran yössä pissalle. Ennen raskautta en koskaan herännyt.

Nälkä ja syöminen Tuntuu, että olisi kokoajan nälkä, mikä on tosi inhottavaa.. :( 2-4 tunnin välein pakko syödä jotain. Ei ihmekään, että tota painoa oli kertynyt muutamassa kuukaudessa yli 3 kiloo. Nyt vois kyllä ottaa itteään niskasta kiinni ja alkaa oikeesti kattoo mitä suuhunsa laittaa.

Ultrasta Kiva, että osa on jo päässyt käymään rakenneultrassa... Itse joutuu vielä odottaa kesäkuun alkuun.. Haluisin nimittäin tietää miten päin toi pikkunen tuolla on.. :) Siitä pääsenkin seuraavaan aiheeseen

Liikkeet Voiko kokeneemmat odottajat kertoa, että missä vaiheessa ensi raskautta tunsitte liikkeitä?? Nimittäin luulen, että eilen illalla tunsin jotain hipsutusta tuolla vasemman kyljen seudulla. Sen takia haluaisin tietää, että miten päin se siellä on, että sattuuko sen jalat olee sinnepäin. niin ja viikkoja nyt on 16+4. Tiedän kyllä, että se on hyvin yksilöllistä milloin ne tuntee, mutta haluaisin kuitenkin kuulla, kun on nyt tosi vainoharhanen olo, että tunsinko jotain vai en.. :D
 
Moikka taas!
Tervehdys jälleen uusillekkin, minä siis yksi vätys joka enempi taustalla lueskelee, mut joskus jopa saa sen verran itsestän irti, jotta saa jotain kirjoitettuakin.=)

Ituo: Mulla sama homma atooppisen ihottuman kans. Räjähtäny ihan totaalisesti ja suurinpiirtein joka paikkaan. Kasvot onneks kans säästyny. Mää onn holvannu rasvaa merkkejä vaihdellen, aamua iltaa ja välillä päivälläkin ja sit oon pahimmille ihottuma aluelille levittäny 1% kortisonia. Mulla nyt viimeisimpänä ostoksena apteekista humektania, joka on siis kosteuttava rasva ja sit rasvaisempana rasvana decubalia. Kaks ihan erityyppistä rasvaa vaihdellen, tuntuu nyt toimivan ja vaikuttas, että iho alkaa pikkuhiljaa rauhoittua. Tuota decubalia voin suositella vatsan rasvaukseen kaikille, mulla ainakin tekee mahanahasta tosi pehmosen ja ei ainakaan vielä ole uusia arpia alkanu syntyä. Edelleen kyllä iho kutiaa, mut ku on tarpeeks kostea niin ei iho rikkoudu niin helposti. Kynnetki oon kyl leikannu niin lyhyiksi ku oon vaan pystyny.

Imetystyynyn saan kaverilta, aiemmin ei oo ollu ja en oo kyl kauheena kaivannu, mut ku kerran ilman saan niin toki otan.

Vaunuista: Täällä kans mietitty nuita Brion Sing yhdistelmiä, meille tulossa V-lehdestä brion kaukalo, joka sopis sit tuohon runkoon. Käytiin Baby Stylessä kattomass ja vaikutti suht näppäriltä. Katellaan jos löytys käytettynä, mut jos ei niin sit uutena ja ei onneks ollu kalleimmasta päästä.

Mammavatteita ei ole tarvinut isommin ostella, kavereilta saanu aika kiitettävästi. Yhet trikoo "cabrit" ja parit ohuet leggarit oon ostanu.

Puoliväli lähestyy vauhdilla, mut kaukaiselta tuntuu vielä lokakuu. Aurinkoista ja lämmintä kesää odotellessa.. Jatketaan!

Koiksa ja Hilma-karkulainen 18+6 tai 19
 
Sunnuntaita!:wave:

Ihosta:
Mulla ei ole ikinä, ikinä, IKINÄ ollut finnin finniä edes odotusajoilla ja arvatkaapa millanen nyt on?:vampire: naama täynnä paukamaa ja uutta pukkaa:ashamed:

Imetystyynyä en ole koskaan omistanut, enkä varmaan nytkään hanki. Onnistunut hyvin ilmankin :)

Vaunuista, en ole edes miettinyt vielä... en tiedä, kantoliina jo on niin en ole ajatellu tosiaan pitää kiirettä vielä, tilaa säilytykseen kun ei ole niin kaikki hankinnat hoidetaan vasta ihan loppuvaiheessa kun on "pakko". mut tosiaan, suurin kriteeri on se että mun pitusen on hyvä työntää ja käyttää (oon 182cm :D :p )

( . )
Olin lenkillä, siis hölkällä kun ekaa kertaa 10 vkoon pystyi lähtemään voinnin kanssa (ei pyörryttäny, huimannu, oksettanu tai väsyttäny). Teki niin hyvää!!!! Vaikka olikin vain 30 minuutin hölkkä niin voi että piristi mieltä:heart:
Pikkunen mylläsi eilen ja tänä aamuna masussa kivasti ja isäntäkin tunsi ekoja potkuja kunnolla:heart:

nyt vähän ehostusta naamaan ja kaveriporukalla kahvittelemaan :)

*muoks, KOIKSA, ihana massu :heart:

T.Neiti +Kihuli 17+6
 
Viimeksi muokattu:
Ihan äkkiä vastailen Branwenin seisomalauta kysymykseen. Ainakin Bumprider seisomalauta on sellainen, jonka saa kiinni monen merkkisiin vaunuihin ja rattaisiin, myyjä ei ainakaan tiennyt mitään vaunumerkkiä mihin ei saisi, ja siinä on tosiaan se adapteri sellainen, että on helposti irrotettava ja siis helposti siirrettävissä toisiin vaunuihin. Varmasti on muitakin, siellä samassa liikkeessä oli ainakin joku (jonka merkkiä en tosin muista...), johon saattoi ostaa useamman adapterin ja siten saisi sitten kiinnitettyä useampiin vaunuihin vuorotellen kätevästi. Ja varmasti on siis muitakin merkkejä, ja kokemusta ei ole itsellä vielä, kun ei ole kuin tuo yksi lapsi =)

Kisulinen ja masu 18+2
 
RR
Heissan kaikki ja tervetuloa uudet :wave:

Mun pitää heti hehkuttaa tuoreimmat, mä kävin tänään valitsemassa itselleni kihlasormuksen! Jonka mies pujottaa sormeeni tiistaina, eli täällä siis mentiin/mennään kihloihin :heart: Mies on aiemmin sanonut, että ei mennä kihloihin vaan suoraan naimisiin, mutta niin tuo vaan yllätti minut ihan täysin.

Liikkeitä tuntui eilen enemmän, tänään ei vielä toistaiseksi mitään. Veikkaan, että mulla on istukka tossa edessä, selvinnee keskiviikon rakenneultrassa. Täälläkin saattaa lirahtaa tippa jos toinen pissaa housuun, jos aivastaa voimakkaasti ja sekös tässä flunssassa on melkein ärsyttävintä ollutkin : /

Tässä masukuva eiliseltä aamulta =)


RR ja Pähkinä 19+4 :heart:
 
Mrae ja Myrtille, tervetuloa, lisäsin listalle :wave: Kerrotko Mrae vielä iän, jos haluat sen näkyviin tuohon listalle?

Nannamamma liikkeet tunsin esikoisesta rv 14, istukka oli takaseinällä, ja itse olen hoikanpuoleinen… Liikkeethän voivat tuntua milloin missäkin, pieni mahtuu vielä pitkään heittämään niin kuperkeikkaa. Esim. eilen tunsin liikkeitä kirjaimellisesti kaikissa neljässä väli-ilmansuunnassa ja muutaman muksaisun selänkin puolelle :)

Ihania mahoja :heart: Pitäisi ottaa itsekin taas kuva, kun vaan muistaisi :)

kisulinen kiitos tuosta seisomalautatiedosta, täytyypä katsella.

RR onnittelut tulevista/olevista kihloista! :flower: Onko teillä jo hääpäivä päätettynä?
 
Täällä vain massu kasvaa ja pieni on alkanut potkimaan. Erityisesti illalla tai syömisen jälkeen on kiva vähän monottaa äitiä :D
Rinnoista on alkanu valua maitotippoja. Rakenneultra meillä vasta 8.6, silloin rv 21+ jotain :)

Vilinäiti ja Pulla 18+0 :heart:
 
RR
Branwen: Kiitos, ei olla mitään vielä lyöty lukkoon, mutta puhetta on ollut, että tämän tulevan pienokaisen ristiäiset vois olla yksi mahdollinen päivä, mutta katsotaan nyt. Itse haluaisin kyllä kevät/kesä häät, mitään isoja ei meinata pitää. Ihan vaan lähin perhe ja lähimmät ystävät olisivat läsnä.
 
Ituo Mulla on kans atooppinen iho ja kasvot, kaula ja selkä ovat menneet tosi huonoon kuntoon. Läiskät lähtevä kasvoilta ja ikäänkuin yhdistyvät kaulaan ja olkapäihin jne.. Tiedät varmaan tunteen.. :( Mun on ollut pakko käyttää 1% hydrokortisonia, yritän nyt pitää taukoa, mutta vaikeaa on. Pitkään oli jo hyvä iho, mutta nyt taas räjähti. Lisäksi käytän aqualan L/ cerilan plus/ body shopin cocoa butteria. Vaikka tämän sairauden kanssa pystyy elämään niin silti toivon että pikkuinen säästyisi tältä.

Kävin torstaina neuvolassa, koska en ollut tuntenut niitä liikkeitä vähään aikaan. Mutta siellähän sitä potkittiin ja syke kuului hyvin. Vielä viikko rakenneultraan!

Vointi on ollut hyvä, masu on kasvanut ja näin eilen ekan potkun päälle päin omin silmin! Hurjaa!

Hyviä vointeja kaikille!

Kerätär ja vauva 20+2
 
Osmiina Ihana, että päänsärkysi alkaa helpottaa!! Toivotaan, että pysyisikin poissa.

Myrtille ja Mrae Tervetuloa :flower:

RR Onnittelut kihlauksesta :flower:

Ihania masukuvia teillä monella!!

Virtsankarkailusta Onneksi ei vielä pahemmin ole ilmennyt. Yhden kerran tuli pieni tippa aivastaessa. Pisti sekin kyllä miettimään, että pitäisi varmaan selvitellä liikkeitä, joilla noita lantionpohjalihaksia voisi varuilta ruveta jumppailemaan.

Finnit ovat täälläkin riesana. Tosin mulla on ollu aina niitä jonkin verran, mutta nyt ongelma on levinnyt ihan uusille alueille.

Ruoka maistuu ihan normaalisti. Mikään ei inhota ja kovaa himoa ei tiettyyn ruokaan ole ollut. Ainoastaan pieni himo tuossa eilen iski, kun rupesi tekemään mieli riisimuroja, joita olen viimeksi popsinut muksuna :p.

Joanmi + matkustaja 17 + 6
 

Yhteistyössä