~ Lokakuun lapsoset toukokuussa ~

Mullaki on rakenneultra ens maanantaina rv.21+3... Kuluis nää päivät äkkiä! :D

Kummeista...
Esikoista oli tiedossa toinen kummi jo ku tulin raskaaksi :D Toinen päätettiin sitten esikoisen syntymän jälkeen jossain vaiheessa. Kaks kummia haluttas tälle toisellekki. Oon miettiny yhtä ihmistä tälle kummiks mut missähän vaiheessa sitä kannattas kysyä että haluaako se kummiksi?


Ihanan aurinkoinen ilma taas :cool:

Talvicci ja Torsti rv.20+5 :heart:
 
Hei vaan kaikille!

Minnuska: Minulla on kanssa kaksoset massussa ja toinen istukka etuseinässä ja toinen takaseinässä. Mulle on 3. ja 4. tulossa ja muistaakseni 2. tunsin potkasut ja liikkeet aikasemmin, kuin nyt ( nyt menossa 16+6). Kovasti olen liikkeitä yrittänyt tunnustella, mutta ehkä jotain pientä möyrintää korkeintaan olen tuntenu. Laitan koko asian sen piikkiin, että istukka on tosiaan tuossa etuseinässä. Hetken kun vielä malttaa odottaa, niin kyllä ne liikkeet tuntuu :)

Astre: Onnea :flower:

Ensi torstaina kolmas ultra, sitä kovasti odottelen :) Ja nyt kyllä haluisin kovasti tietää kumpia siellä on. Ehkäpä mulle kerrottas. Käytännön syistä olis kiva tietää. Vauvan vaatteita on tarjottu, mutta en viitti vielä ottaa nurkkiin, ennen kun tietää kumpia tulee.

Ilma on taas aivan ihana! Ei kun auringosta nauttimaan... :)

akk83 rv 16+6
 
Heh heh

Aamulla katoin kalenteristani että en ole merkinnyt aikaa tänään tehtävälle kolposkopialle ollenkaan. Aloin etsimään sitä lappua ja kun löysin sen, huomasin, että muuten hieno ajoitus, mutta se aika olisikin ollut jo eilen!! Olin siis alkuraskauden huumassani kirjoittanut ajan kalenteriin väärälle päivälle.... :whistle:
Mutta kyllähän ne sieltä sakon laittavat käyttämättä jätetystä ajasta, se on ihan varmaa. Vaivani ei tällä hetkellä kuitenkaan oireile mitenkään, joten taidan itsekin odottaa sinne puolen vuoden päähän. Sitten saavat tehdä, kun ajat ovat "vähemmän kriittiset", jos näin voi sanoa. :D
 
akk83 ja minnuska: enhän mä tajunnu että kun on kaks vauvaa niin on kaks istukkaa..sithän se vaimentaa vielä enemmän kun niitä on kaks....

sukupuolesta:Mä en oo tehny sormustestiä mut mun mielestä toi kiinalainen kalenteri on hauska. Ja pitää siis myös paikkansa mulla molemmissa, ja myöskin parilla kaverilla. Tässä linkki jos joku ei oo nähny:

Chinese Lunar Calendar

Astre: Ihania uutisia, paljon onnea!
 
Heipparallaa mammat!

Alan jo pikkuhiljaa voittaa tän räkätaudin.. ihanaa!! :heart:

Kummeista Meillä on jo yksi kummi pikkuselle.. Hän oli todella otettu siitä, että juuri häntä pyydettiin :) Tässä on vaan sellanen pikkujuttu, että meistä ei kumpikaan kuulu kirkkoon, joten tämä kummi on ns. "hyvä haltiakummi" :p

Sokerirasitus Mun ei siihen tarvis mennä, koska ikää on vasta 25 ja BMI on alle 25, mutta kun on sukurasite.. :/ Täällä vantaalla ainakin on niin, että jos on ikää yli 25 ja/tai BMI on yli 25 niin on pakko mennä..
 
Astrelle onnea!

Sokerirasitus ensimmäisessä neuvolassa sitä vähän väläyteltiin että ehkä pitäisi mennä. Mutta se terkka ei ottanut asiaan sen kummemmin kantaa, kun oli sijainen. Vielä seuraavassa neuvolassa on sijainen, en tiiä laittaako sitten sinne vai ei. BMi:n vuoksi kai joutuisin, mutta ei mulla edellisessä raskaudessa ollut ongelmaa sokereiden kanssa ja tyttö oli syntyessään alle 3kg. Nähtäväksi jää, pitääkö mennä.

En millään malttais odottaa myös tulevaa rakenneultraa, joka ensi viikon torstaina :ashamed: Onneksi on heti aamusta :D Ja tiedän että osa joutuu vielä odottelee tuota ultraa jonkun aikaa, hävettää oikein sanoa miten malttamaton itse on :D

Mulle saa iäksi päivittää 25. Pääsin synttäreiden kunniaksi eilen kampaajalle, oli jo aikakin! Varasin samalla ensi viikolle esikoiselle (2v.) ensimmäisen hiusten leikkuu ajan. Olisi pitänyt leikata varmaan jo aikaa sitten, mutta en ole raaskinut vielä viedä, kun tiedän että hiusten leikkuun jälkeen tyttö muuttuu hetkessä isomman oloiseksi, kun ei enää ole sellainen "vauvan tukka" :D

Ensi viikolla meinasin antaa itsellen luvan ultran jälkeen kaivella kellarista tytön vanhat vaatteet ja käydä niitä läpi, mitä tarvitsee ostaa. Muistelen että ainakin bodyt on koosta 68 alkaen pääasiassa lyhythihaisia, kun silloin oli kesä, kun tuota kokoa käytettiin. Nyt täytyy olla enemmän pitkähihaista vaatetta varmaankin syksylle ja talvelle. Että pääsee kuitenkin shoppailee :LOL:

Eilen kävin tekemässä kevään viimeisen tentin =) Vielä on parin viikon päästä yksi kurssi suoritettava 3 päivässä, mutta voisin melkein jo huokaista opiskelun osalta! Saan siirtää koulupaperit nyt odottamaan syksyä -12 hyvillä mielin =) Ensi viikolla alkaakin jo työt. Mutta se tietää vaan sitä että kesä vilahtaa nopeasti ja tulee syksy :)

Nessu ja pieni 19+6, huomenna puoliväli :heart:
 
Täällä olis yks lokakuinen odottaja lisää, lueskellut olen juttujanne silloin tällöin ja nyt piti ihan tulla kommentoimaan Tinkuselle tosta Klexanesta, itte sain tukoksen jalkaan viime raskauden puolvälissä ja sit piti piikitellä 2x/pvä raskauden loppuun saakka(+Marevania synnytyksestä 3kk). Nyt aloitettiin piikittäminen rv 10 yhdellä piikillä noin niinku kaiken varalta. Mulla tutkittiin, mut ei mitään geeneissä.Huonoa tuuria kai.Kyllä vähän tympii sillon kun piikittäminen sattuu, mut väliaikaista kaikki on vaan=) täytyy ajatella.
Sokerirasituksesta jäin kiinni tälläkin kertaa ja mittailen+yritän tota ruokavaliota seurata tarkemmin...Viimeks kyllä pysy ihan hyvin kontrollissa sokerit.

Mutta eipäs muuta tällä erää, mun tietoja: 28v./toinen/L.A.30.10./EKKS
 
nessu onnittelut synttäreistä :flower: ja tuosta ultran odottamisesta, totta kyllä, että monella se on vielä kauempana. Mutta jotenkin itsestä ainakin tuntuu, että mitä lähempänä se on, sitä vaikeampi sitä on odottaa :) Kun ultraan oli vielä kuukausikin aikaa, niin oli sitä sun tätä muuta, mitä odottaa ja miettiä siinä välillä. Mutta nyt kun ne on takana, niin ei millään malttaisi odottaa sitä ensi viikkoa :) Onneksi huomiselle ja viikonlopuksi on monenlaista mukavaa luvassa!

jebo tervetuloa, lisäsin listalle :wave:

Piikittämään joutuvat oletteko huomanneet, että täällä on odotuspuolella joku piikittelijöiden ketjukin? Sieltä ainakin voisi löytyä kokemuksia ja vertaistovereita :) Ja siis saa toki täälläkin niitä asioita pähkiä, tarkoitin vaan tuota vertaistukea, itse en ainakaan osaa sanoa asiaan muuta kuin että voimia piikittelyyn :hug:
 
Maanantaina terkkari ensin stixasi pissanäytteen (negat), laittoi siitä uricultin (negat), mutta jatkoviljely labrassa osoitti kuitenkin tulehduksen. Sama klebsiella, mikä siellä on jo moneen kertaan todettu. Itse olin ihmeissäni, kun terkkari soitti eilen ja sanoi, että tulehdusta ei ole. Oireet olivat kuitenkin niin selkeät. Supistukset eivät ole tehneet vahinkoa, mutta että saadaan tuo tulehdus taas kuriin ja supparit loppumaan, niin sairaslomaa tuli viikko.

Dreamer75, rv 16+5
 
Nopeasti se aika vaan ehtii vierähtämään kirjoitteluiden välillä.
Mulla rakenneultraan taitaa olla tasan viikko. Hui.

Nessu: Onnea :flower:

Kummeista: Ei hajuakaan. Olis kuitenkin kiva että olis perheelle läheiset ihmiset ja sellaiset joilla niitä kummilapsia ei olis jo kymmentä ennestään. Joten vaikeuksia teettää kun kahdelle edelliselle lapselle ne kaikkein lähimmät on jo valittu... Ei olla kyllä miehen kanssa asiasta vielä keskusteltu, josko hällä olis hyviä ehdotuksia.

Äippäloman taidan aloittaa sen 30 päivää aikasemmin, ellei jostainsyystä joudu viilaamaan päivillä, tuskin. Töihin pitäs vielä kertoa etten menekkään sinne syyskuussa niinkuin olin aikaisemmin ilmoittanut kakkosen syntymän jälkeen.

Astrelle onnea uudesta raskaudesta, pienestä tulevasta joulutontusta :flower:

Parisuhteesta: Me on oltu yhdessä jo rapeat 11 vuotta, olin 15 vuotias kun seurustelu alkoi ja taisi olla rakkautta ensisilmäyksellä :heart: Yhdessä on asuttu jo 8 vuotta :O Kolmatta hääpäivää vieteltiin muutama päivä sitten. Esikoinen on 3½ vuotias. Että hetki tässä ehdittiin kahden ollakkin ennen lasten hankintaa. :D

4D ultraan en aijo mennä, nytkin menen ekaa kertaa rakenneultraan kun se tälläkertaa kuuluu näihin raskauden aikaisiin käynteihin. Muissa raskauksissa olisi kyllä voinut omakustanteisesti käydä.

(.) Eilen raskauden kolmas neuvolakäynti. Mimin syke vaihteli 150 molemmin puolin ja korttiin merkattiin lopulta sitten kuitenkin 156. Kaikki oli kunnossa ja painoakin onneksi vielä muutaman sata grammaa vähemmän kun ekassa neuvolassa. Seuraava käynti onkin sitten taas kuukauden päästä. Ja rakenneultra tosiaan viikon päästä. Omaan harkintaan jäi haluanko mennä keskiraskauden lääkärineuvolaan kun uudelleen synnyttäjä täällä saa itse valita mennäkkö vai ei.
Tosin luulisi kai että sitä aikaa olisi sitten jo alettava varailemaan...

Pohjaton ja Mimi 19+2
 
Onko muilla alkanut supistelemaan jo näin aikaisin? Rv 16 nyt menossa ja parina päivänä kun on onnistunut kunnolla rehkimään pihalla tai kotona siivotessa, niin ihan selkeästi kohtu kovettuu. Edellisissä raskauksissa on supistelut alkaneet vasta todella paljon myöhemmin niin siksi täällä mietiskelen...

No, ei kai auta muu kuin ottaa vähän rauhallisemmin. Vaarattomiahan nuo ovat niin kauan kuin ovat kivuttomia, mutta silti :)

Huomenna neuvolaan ja vielä kolme viikkoa rakenneultraan...
 
Supisteluista minulla on supistellut useita (välillä useamman kymmenen... siihen tosin tulehdus oli syynä) kertoja päivässä päivittäin rv 9 alkaen. Esikoisesta alkoi rv 15. Että kyllähän niitä näemmä voi tulla jo aikaisinkin :) Nyt viimeisen viikon aikana ovat muuttuneet selvästi kireämmiksi, onneksi ensi viikolla on ultra, niin ajattelin pyytää tsekkaamaan kohdunkaulan ja -suun tilanteet. Jos nyt enemmän alkaa kiristellä, niin sitten toki neuvolan kautta jo aikaisemmin...
 
Onnea Nessu!! :flower:

Rakenneultra takana, olipas ihana päästä kurkkaamaan pikkukaveria :heart: Kaikki oli just niinkuin pitikin, vastasi viikkoja 20+1. Istukka etupuolella, painoarvio 336g ja syke 153. Liikkuvainen kaveri :heart: Sukupuolta ei kysytty, mutta pieni epäilys jäi... :D Nyt odotan rv 36, jolloin pitäisi olla synnytystapa-arvio, että pääsee vielä viimisen kerran kurkkaamaan kaverin vointia, ennen tulevaa koitosta...

Olipas muuten mukava pidellä sylissä semmosta vuorokauden ikästä, n. 3-kilosta pikkuprinssiä. Vähän kun se tuntui pieneltä, mutta niin ihanalta! :heart:

Huomenna kauan odotettu puoliväli, jiiihaa!!!

Hemmi 19+6
 
Huh, kun aika menee taas. Lueskelen ahkerasti, mutten iltaisin jaksa kirjoitella. Tervetuloa kaikille uusille!
Olosta, pahoinvointi on viimein tiessään, väsymys vaivaa enään niin, etää ajoissa on iltaisin mentävä nukkumaan. Se ei taida kovin pahsta kuitenkaan olla, joten aika pieni paha:whistle:

4D ultra, kiinnostaisi mennä jos rakenneultrassa ei selviä sukupuolta. Mitä hintaluokkaa tuo tutkimus on täällä pääkaupunkiseudulla? Onko Espoossa käyneitä?

Tyttö/poikaolot, en oikein tiedä, mulla on vauvaolo:D Tyttöä rehellisesti toivon, joten en osaa sanoa mikä olo minulla tämän suhteen on. Pääasia kuitenkin on se, että meille tulee vauva. Mutta on ne kaikki vaaleanpunaiset jutut ihania....

Rakenneultra, vasta viikolla 21+3, johon siis tasan kaksi viikkoa vielä aikaa. Miksi osalla on aikaisemmin ja osalla vasta näillä viikoilla? Luulen, että täällä johtuu aikojen vähyydestä, onko niin paljon sitten odottajia.

Vakuutus, haettiin syntymättömälle lapselle jo. Saa nähdä kuinka paljon sitä tulee käytettyä hintaansa nähden.

Supistuksia, ollut parisen viikkoa, siivoamisen ja muun rehkimisen jälkeen. Työ onneksi kevyttä, ei enään nostelua ta kääntelyä, missä omaa kroppaa joutui käyttämään.

Liikkeet, parisen viikkoa niitäkin tuntunut. Nyt jo päivittäin jos aikaa kuulostella. Kovin voimakkaita eivät edelleenkään ole, sellaisia pehmoisia muljahteluja ne on. Ulospäin ei vielä näy. Maha itsessään on nyt pullahtanut jotenkin esiin, eli on kasvanut. Paino ei ole noussut nyt kovin paljoa alun jälkeen.
Dopplerilla liikkeitä kuuluu hyvin, ja hieno hevosen laukka ja viuhuna siellä käy:heart:

Äitiysloma, ajattelin aloittaa sen 30 päivää aikaisemmin. Toivottavasti elokuu on oireeton työn kannalta, mutta jos jotain tulee täytyy miettiä sairaslomaa. Toivottavasti ei.

Vaunuista/rattaista, ollaan käyty katselemassa muutamassa pienessä liikkeessä. Pitäisi vaan löytää sellaiset kevyet ja kapeat, mitkä autoon näppärästi menisi. Onko kellään kokemusta Teutonian Fun- tai Brion Sing-yhdistelmistä? Ihanan keyet, ja kapeat. Mutta toimiiko sitten käytössä`

Pringles ja miniotus 19+3
 
Viimeksi muokattu:
Astrelle kovasti onnea raskautumisesta :flower:!

Liikkeitä en ole varsinaisesti tuntenut. Ehkä jotain pientä kuplinnan tapaista. Josko se sitten olis sitä. Terkka sanoi kyllä viime viikon toisessa neuvolassa, että voi hyvin vielä parisen viikkoakin mennä, ennen kuin rupeaa mitään tuntumaan. Näkymään tämä maha on sentään selvästi ruvennut. Koulussakin yks muksu eilen sano, et sähän tuut koko ajan paksummaksi =). Onneks on sentään syytäkin. Toinen asia, mistä muksut kysyi, että onko mua purru hyttyset?? Tunnustin, että masuasukki on nyt vähän aiheuttanut sellaista, että finniä pukkaa :whistle:.

:flower: Rakenneultrassa käyneille. Tuntuu niin ikuisuudelta, kun vasta ens viikon loppupuolella pitäis soittaa ja varailla ja siitä voi sitten mennä vielä jonkin aikaa eteenpäin, ennen kuin saa ajan.

Joanmi + matkustaja 17+2
 
Heei!

Mä täällä onnesta hyristelen, kun vaikka mulla on tuo etuseinässä istukka, niin mulla tuntuu liikkeitä joka päivä, tänään tuntui selvät töytäisyt ja viikkojakaan ei hirveästi ole. Ensimmäinen raskaus, joten aika ainutlaatuista. Samalla kyllä tuntuu (joka päivä n. klo 12-14 ja illalla 20-21) repäisyjä ja sellasta, että joku venyttäis itseään tuolla alavatsassa. Kivistävää...

Malta odottaa millainen heppu näkyy siellä rakenneultrassa sitten joskus!

Töissä kerroin esimiehelle tänään ja hän onnitteli. Ei ollut enää vaihtoehtoa, kun vaatteiden tulossa kestää kovin kauan ja oli pakko tilata noita epämukavia housuja isompia kokoja. Mitään äitiysvaatteita ei ole ennen kovin miesvaltaisella alalla.

terkuin Carriina ja touhukas 16+6 (jeee, huomenna possahtaa taas).
 
Heippa kaikille taas! Tänään oli neuvola ja masussa kaikki hyvin. Sykettä kuunneltaessa tuli kyyneleet silmiin kun saatiin ne kuuluviin:heart:Vkonloppuna olin huolissani kun mahaa vihloi enkä tuntenut liikkeitä:( Kuukausi vielä rakenneultraan.. On tämä vaan niin jännää ja yhtä ihanaa kun kahden aikaisemmankin kanssa. Ens vkolla ensimmäistä kertaa sokerirasitustestiin sukutaustan takia. Aurinkoisia ja onnellisia päiviä kaikille:wave: T. osmiina ja Osteri-Ossi 17+0
 
Viimeksi muokattu:
Supistelu tänään ja eilen on aika useastikin supistellut! Vaikka en sen kummemmin ole mitään tehnykään... : / vähän tuossa alkoi jo mietityttämään?! No onneksi tosiaan maanantaina neuvola, niin tarvii siellä jutella asiasta jos jatkuvat yhtä voimakkaine! Pitänee varmaan tehdä joku lista asioista jotka on tässä mielessä pyöriny, että muistaa kaiken sitten! :)

Liikkeet tänään on tuntunut moneen kertaan myöskin! Eli paljon on tapahtunu :) ihan selkeitä otkuja ja kuperkeikkoja on tuntunu! ja ihan kun äsken, kun makoilin sohvalla käsi vatsan päällä, niin olisi ihan käteenkin tuntunu! Tuntuu uskomattomakta, koska en ollu niitä vielä järin osannu dottaa.... esikoisesta liikket tuntui vasta vkolla 23 ja nytkin istukka etuseinässä, niin olin varautunu liikkeisiin aikaisintaan parin viikon päästä!

Mieliteot mulla on yksi pahapaha mieliteko, energiajuomat!!! Hyi mua! :( pakko ostaa aina miehelle ja maistiaiset siitä ottaa!! Ruuasta pelkästään salaatit ja paistettu halloum-juusto maistuu, mikä sinänsä on ihan hyvä ruokavalio! :) herkuista tekee koko ajan mieli Missäx nameja, niitä imeskelen salaatin ja halloumin lomassa!!:p

Eipä tässä tule nyt muuta päähän, tää meikäläisen raskausdementia vaan pahenee! ( en muistanuu tänään yhtään mikä on esikoisen eskariopen nimi, ei vaan yksinkertaisesti leikannu yhtään)

Miina ja Möntti 16+3
 
Täällä myös supistellut nyt muutamana päivänä. Huomaa heti kun ilma lämpeni ja jotenkin sitä ei ole tullut juotua niinkuin nyt yleensä, niin heti kiristää vatsaa supistelun merkeissä. "Lääkitykseksi" määräsin itselleni lisää nestettä, tänään jo supistellut vähemmän kuin eilen.
 
Heipähei pitkästä aikaa!

Minut on flunssa pitänyt sängynpohjalla melkein kaksi viikkoa mutta nyt alkaa jo elämä voittaa ja jaksan tännekkin kommentoida :) Eli kyllä on RR flunssaa muillakin, et ole yksin! Olen ollut jo puolitoista viikkoa sairaslomalla ja vielä ois viikko jäljellä. Täytyy sanoa, että elämäni pahin flunssa! Kun ei mitään lääkettäkään ole voinut ottaa... Panadolia vain, ja sitä onkin mennyt melkein pari pakettia :D

Dreamer mullakin on ollut nyt kolmen viikon ajan kamalasti supistuksia! Niitä tulee kymmeniä päivässä, tosin alle 5 sekunnin kestäviä pieniä vain, mutta kuitenkin olen ollut tosi huolissaan! Mullakin viikkoja vasta 17+4 nyt, eli alkoivat viikolla 15. Neuvolasta rauhoittelivat, ja sanoivat että kun kerta kivuttomia on niin tuskin syytä huoleen, mutta parasta tarkistaa, kun mulla siis tuo kaksosraskaus. No, lääkärille sain ajan yli viikon päähän, eli se oli tänään, ja lääkäri vain vähätteli huoltani! Tutki se nyt kumminki kohdunsuun, ja otti hiiva- ja streptokokkikokeet, mutta ihmetteli vielä, mitä oikein hermoilen... Tuntu että piti selitellä omaa huoltaan. Ymmärsin kuitenkin, että kivuttomia supistuksia voi olla ja ovat usein ihan vaarattomia, mutta minun neuvoni on, että jos olet yhtään huolissaan, niin ei muuta kuin lääkärille sitten vaan. Tuleepahan selvyys, raskaus on sellainen asia että paras varmistella turhaankin kuin antaa olla ja sitten katua. Äidin stressi vaikuttaa vauvaankin.

Tinkunen täällä myös LKS:aan menijä :) LA 15.10. mutta todennäköisesti aikaistuu. Tykkäsin hoitajista ja lääkäristä siellä, kun käytiin ultrassa varmistamassa kaksosten kalvorakenne. Olivat tosi iloisia ja kaikki kävivät onnittelemassa sekä minua että miestä kädestä pitäen :)

Minnuska Ei meilläkään ole vielä yhtään mitään hankittuna! Ollaan koko ajan lykätty ja lykätty, mutta kyllä se kohta on aika, ties vaikka kesällä on niin vaivainen ettei kotoa pääse poistumaan :D Tosin mieshän on jo aloittanut tutkimalla mitkä ovat parhaita turvaistuimia ja rattaita, ja on nyt tosissaan vaihtamassa meidän autoa :) Taitaa olla ihan mieluista puuhaa sille!

Viikot kuluvat nyt tosi hitaasti, miten ihmeessä jaksan syksyyn asti?! En ole edelleenkään mitenkään aktiivisesti huudellut raskaudestani, mutta nyt sen kyllä näkee jo sokeakin. Kohdun koko vastasi tänään 25 viikkoa jos vertaa yksösraskauteen :p Kävelenkin kun ankka! Eli maha on jo tosi iso pallo :)

Ituo ja mussukat 17+4
 
Puoliväli, jee! :heart:

Kauheeta miten jotenkin hajamieliseks sitä on tullut. Tarvii aina käydä kassi läpi kolmeen/neljään kertaan ennen kun uskaltaa lähteä ulos, muuten jää avaimet tai jotain muuta tärkeetä sisälle... Ja muutenkin, siis sitä saattaa olla matkalla vessaan ja löytää ittensä penkomasta jääkaappia kupla ottassa kun tosiaan jäänyt se vessa käymättä. :D Ihan kaikkee uskomatonta tulee sählättyä.. Toivottavasti menis ohi, mut kuulemma pahenee vaan synnytyksen lähestyessä. :D

Liikkeet mua kyllä jotenki ahdistaa, ku en vieläkään (kai?) ole tuntenut mitään erityistä. Siis kun koitan kauheesti tunnustella, et voisko sielä mennä pieni mönkijä masussa, mut aina jotenkin enempi vaikuttaa joltain suolistometeliltä. :/ Ens viikolla ois neuvola, mutta en tiiä ku jotenki muuttunut niin vainoharhaseks. Mä haluisin sinne heti nyt kuunteleen noit sydänääniä ja mielellään vähän kattoisin sitä möngerrystäkin. :D

Onnittelut muuten hyvistä ultrakuulumisista, niitä taisi olla muutamalla. :heart:

Nyt vähän syömään ja lenkille. :)

pipituuna & tipi 20 tasan *poksutipoks*
 
Hii, tänään poksuu puoliväli :D :heart:

Miten te muuten laskette nuo raskauskuukaudet? Kun jos aina laskisi kuun vaihtuvan, kun uusi neljä viikkoa tulee täyteen, niin kuukausia tulisi kymmenen…

Pringles En oikein usko, että tuo rakenneultran ajoittuminen olisi ihan vaan aikojen saatavuudesta kiinni… Täällä ainakin on täyttä, mutta ei mitenkään ”tungettua”, ja silti sekä np- että rakenneultra ovat suunnilleen viimeisillä mahdollisilla päivillä. Sain rakenneultra-ajan jo heti np-ultrassa (11+6), ja sanoi vaan, että on viikolla 22, ja sain valita vapaasti päivän ja kellonajan. Eli vasta viikolle 21+ olivat antamassa aikoja. Sitten kun soitin pari viikkoa sitten, että aika ei käy ja voisiko sitä siirtää, niin vieläkin löytyi useampi vapaa aika edelliselle viikolle, joista sain valita. Nämä vaan ovat vissiin päättäneet, että aikaisemmin ei ultrata : /

Onnittelut hyvistä neuvola- ja ultrauutisista! :flower:

Tuosta Miinan listasta tuli mieleen, että esikoisen aikana mies pääsi tosi huonosti neuvolaan, ja terkkari kovasti kyseli, mitä mies miettii ja eikö tulisi mukaan jne. Asia selvisi sillä, että pyysin edellisenä iltana miestä sanomaan pari asiaa, jotka mietityttävät tms, ja kerroin sitten terkkarille. Olivat molemmat ihan tyytyväisiä tähän ratkaisuun, ja minä myös :)

Branwen ja sissi 20+0 *POKS* :heart:
 
Jooh, alkoi eilen supistella ja aikani pähkäiltyä soitin sitten päivystykseen josta kehottivat tulemaan sinne. Lääkäri tutki ja paikat on kiinni, mutta kirjotti varalta kuiten yli viikon sairaslomaa :| Niin ja nyt aamulla pitää soittaa äitiyspolille ja varata kuulemma aika ens viikon alusta sinne että pääsevät tutkimaan tilanteen.. Voi huokaus. Ja nyt vielä pukkas kamalan flunssanki tähän :snotty:
Mutta eiköhän tää tästä, parasta uskoa lääkärisetää ja ottaa rauhallisesti!
 
Kyllä nyt voi jo töiden lomasta karkailla tänne palstailemaan, onhan tässä oltu jo reilu viikko töissä. ;)

Sormustestistä Mä tein sen testin silloin esikoisen odotusaikaan ja näytti tyttöä ja poikaa (esikoinen tyttö), no testasin eilen uudestaan ja edelleen se näyttää tytön ja pojan, mutta jos oikein tulkitsisin niin näyttäis vielä pojan perään tytön. :O Saas nyt nähdä sitten. :D Ja saa nyt nähdä tuleeko tästä poika... Poikana sen ajattelen, vaikka Lyylistä puhutaankin, mutta ihan varmasti kumpi vaan on tervetullut! Esikoisestakin "haaveilin" että olis kiva saada poika, jostain kumman syystä olen aina kuvitellut itselleni vain poikalapsia ja sitten kun kaikki raskausaikana sanoi että ilmiselvä poikamaha jne. No laitoksella kun kätilö sanoi että tyttö tuli, niin ensimmäinen ajatus oli että niinhän sen pitikin olla tyttö. :heart:

Turvavyön alennin Viikko sitten sain Huuto.netistä huutamani alentimen, mutta en ole vielä pistänyt sitä autoon. Esikoisestakin oli, mutta annoin sen eteenpäin. Mun mielestä ihan hyvä kapistus näin kun autoilen kuitenkin päivittäin välillä suht paljonkin.

Äitiyslomasta Aloitan äitiysloman sitten ihan normiaikaan, eli en aikaista sitä, esikoisesta jäin pari viikkoa aiemmin saikulle, vähän keksitylläkin syyllä, mutta motivaatio töitä kohtaan oli nolla ja terkkari kannusti hakemaan vaan saikkua. :D Tällä kertaa toivon todellakin että voisin olla loppuun asti töissä, muutenkin niin lyhyt tämä työpätkä tässä mammalomien välissä.

Marianne oli kysellyt sokerirasituksesta Täällä ei ainakaan tehdä kaikille yli 25-vuotiaille, kun kuulemma en tässä raskaudessa joudu ollenkaan. Viimeksi jouduin kahdesti, alkuraskaudesta pco:n takia ja sitten loppupuolella iän vuoksi. Nyt kuulemma ei tarvitse käydä ollenkaan kerta viime kerroista on niin lyhyt aika eikä silloin ollut mitään hälyyttävää.

Kummit Meillä on itsellemme selkeänä mielessä keitä pyydämme kummeiksi. Tällekin tulee kaksi kummia kuten toisellakin on. Veljeäni olen kyllä jo kysynyt sylikummiksi, itse asiassa sanoin sille jo esikoisesta että seuraava kun tulee niin siitä tehdään sylikummi. Suostuvainen oli. :) Toiseksi kummiksi kysytään sitten syntymän jälkeen miehen serkkua.

Omaa napaa vielä sen verran että eilen vihdoin pomon kanssa keskusteltiin kasvotusten tästä raskaudesta. Kehtasi vielä "moittia" mua että olisin voinut ilmoittaa aiemmin hänelle. Totesin vaan että eipä mun tarttis vieläkään ilmoittaa... Muuten sanoi kuitenkin että iloinen asiahan tuo on. No, hyvä nyt näin että asiasta vihdoin jo keskusteltiin.

Nyt yritän siirtyä taas töiden pariin. Työt kyllä maistuu reilun vuoden kotona olemisen jälkeen. Ihan eri motivaatio kun ennen edellistä raskautta. Voi tietysti johtua siitäkin että tiedän tämän taas olevan ohi pian. :D

- Hapsiainen ja LyyliPellervo 16+jotain.
 

Yhteistyössä