"Lokakuun lutuset 2014"

Mummolasta on kotiuduttu taas ja arkeen palattu, tuntuu sekä kivalta että tylsältä.. Poju ainakin taisi heti hoksata että ollaan kotona ja nukkui yön oikein hyvin verrattuna mummolassa heräilyihin, unipätkät viime yönä 6h + 4h.

Onko vauvarokko sama kuin se kolmen päivän kuume? Ja tuleeko sille immuuniksi kun kerran sairastaa?

Aika tasaista on arki nykyään ja hyvä niin. Neuvolassakin sanottiin että (vaikeuksien jälkeen) nauttikaa nyt vauvastanne ja sen yritämme muistaa joka päivä :)
 
bosch Meillä myös huomasin kun oltiin reissussa että heräili useammin kuin kotona ja muutenkin nukkui hieman levottomammin. Toivottavasti teillä oli mukava reissu mummolassa :). Tasaisuus on hyvä juttu, siitä pitäisi itse kenenkin muistaa nauttia :). Juu, juuri tuo "kolmen päivän kuume" on kyseessä. Itse en kyllä ollut aiemmin kuume mutta tauti meni ihan kuin oppikirjasta, kuume kesti 3pvä ja viimeisen päivän aikana alkoi ilmestymään tuo ihottuma. Ja tosiaan yhden kerran vaan voi sairastaa, että jos jotain positiivista niin eipä pitäisi enään tänne tuo tauti rantautua :)

cubula Kyselit mitä tehtiin Espoossa. Reissu meni hyvin, tyttö nukkui kohtalaisen hyvin vaikka hieman normaalia levottomammin, jaksoi hyvin olla mukana kun käytiin ikeassa, isossa omenassa, Haltiassa ja espoon keskustassa. Tai ainakin luullaan sen olleen Espoon keskusta, siellä oli Entresse ostoskeskus. Tosin rautatieasemalla kysyttiin yhdeltä paikalliselta että miten pääsee keskustaan niin näytti kädellään ihan toiseen suuntaan, rautateiden suuntaan, ja sanoi että tuolla, kääntyi ja lähti nopeasti kävelemään pois. Ilmeisesti säikähti kun hänelle joku tuli puhumaan. No, löydettiin onneksi itsekin etsimämme paikka :). Huvitti vaan kovasti tuo henkilön reaktio ja ohjeistus :D

Tänään toisen kuumeettoman päivän kunniaksi tunnin verran ulkoilmasta rattaissa, ihanaa kun alkaa pienikin jo olemaan kiinnostunut ympäristöstään niin paljon että ihan silmät pyöreänä tutkii ja katselee uusia asioita. Sitten kun alkaa konttailemaan, se tuo taas aivan uuden maailman. Täällä möngitään eteenpäin, ei voi sanoa konttaamiseksi kun vuoroin nousee peppu, vuoroin etupää, mutta tällä tyylillä eteenpäin kuitenkin mennään :)
 
Ninni onnea uuteen vaatekokoon siirtymisestä ja jos apua oli uudesta maitohappovalmisteesta niin toivottavasti auttaa nyt jatkossakin.

Kiva, että teidän reissu meni hyvin Lullaby. Kysymyksesi Espoon keskustasta saattoi myös olla vähän hämmentävä. Espoo keskus on Espoon hallinnollinen keskus, mutta toisaalta vain yksi viidestä kaupunkikeskuksesta niin jokainen mieltää asian vähän omalla tavallaan :)

Meillä oli eilen neuvola. Uudet mitat melkein 68cm ja 6,9kg. Tuo paino on aika vaatimaton, mutta ei vielä sentään huolestuttavan pahasti. Onhan meillä kaikki syömis- nukkumis- ja liikkumisasiat ihan retuperällä, mutta onneksi neuvolan täti ei ole mikään voivottelija vaan totesi, että joku saa Tirpasta aikanaan topakan emännän :) Tosin lusikoitavakin ruoka on alkanut taas maistua niin jos määrät kasvaisivat kenties painokin alkaisi nousta. En ole ihan varma kääntyikö vauva eilen ekaa kertaa mahalta selälleen. Olen aika varma, että näin hänet ensin mahallaan ja sitten selällään.

Esikoinen on kovin räkäinen, toivottavasti tästä ei taas ala uusi koko perheen sairastelukierros.
 
Viimeksi muokattu:
Koiruuz Kiitos selvennyksestä, epäilinkin että oliko kysymyksessä jotain hieman outoa/hämmentävää. Tietysti eri kaupungit ovat erilaisia eikä kaikissa ole yhtä "keskustaa" niin kuin täällä meillä Jyväskylässä :). Mutta eipä tuo mitään, saatiinpahan seikkailla hieman, oli kiva keli, joten mikäpä siinä. Olisi voitu olla pidempäänkin, helsingissä olisi myös voinut käydä ja muutenkin vähän seikkailla lisää :). Ihana neuvolan täti teillä :). Eiköhän teidän neiti kasva ihan hyvin, olen viime 6kk aikana huomannut kuinka eri tahtiin tässä vaiheesa vauvat kasvavat että tuntuu että kunhan syö ja on muuten terve niin kyllä jokainen kasvaa omalla tavallaan. Eri asia sitten tosiaan jos on jotain mikä vaikeuttaa syömistä ja kasvua :). toivottavasti pysyisitte muut terveinä!
 
Täällä myös eilen neuvolakäynti. Paino 8 kg ja pituus 73 cm. Kyllähän me aikuisetkin olemme eri kokoisia, joten olisihan se jo omituista jos kaikkien vauvojen pitäisi kasvaa samassa tahdissa. Hauskaa, että jo moni vauva "mönkii", peruuttelee tai muutoin liikkuu. Täällä vihdoin taas käännytään vatsalle parin kuukauden tauon jälkeen. Ja nyt sitä sitten treenataan koko ajan. Ja vatsaltaan kääntyy satunnaisesti takaisin selälleen. Tosin ehkä vahingossa. Sylissä istuessa pungertaa seisomaan jos jalat ovat tarpeeksi harallaan. Mihin se pikku vauva on kadonnut? :) Nyt voisi uudelleen yrittää syöttötuolissa istumista.

Lullaby & Koiruuz: Toivotaan, että nämä sairastelut teillä saavat aikaan rautaisen vastustuskyvyn vanhempana! Tsemppiä!

Meilläkin vähän hankaluuksia kiinteiden syömisen kanssa. Tai tuntuu, että ajoituksen kanssa saa olla tosi tarkkana. Jos on liian vähän aikaa maidosta niin ei suostu syömään. Jos on liian nälkäinen niin sitten ei malta syödä ja alkaa kitinä ja on annettava maitoa. Yleensä menee monta minuuttia ennen kuin tyttö avaa suun, ihmettelee vaan, mutta sitten kun ensimmäinen lusikka menee niin sitten maistuu. Oikeastaan sama juttu kuin on ollut pullon kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Nämä lähtisivät tänään 1krt aikoihin juhlimaan ja "vauva" 1krt yökylään. Eipä tuo enää mikään vauva ole :) mutta kyllä ainakin mua jännittää yhtä paljon kun aikoinaan esikoisen eka yöhoitoon laitto. Lähdetään hotelliin yöksi, joten toivottavasti saa nukuttua kun ei ole oma sänky kun kerrankin ei ketään kiipeä viereen yöllä.
 
Ihanaa vapaailtaa ja -yötä malttamaton!

Onhan se totta että vauvat kasvaa ja oppii asioita ihan omaan tahtiinsa, itse en kuitenkaan vaan osaa olla vertailematta vaikka tiedänkin että se on ihan tyhmää! Monet vauvat ryömii jo täysillä tässä iässä, miksei siis meidän vauva? Miksi meidän vauva ei saa varpaita suuhunsa kun taatusti kaikki muut vauvat saa? Ihan hölmöä, tiedän..

Kauankohan teillä jaksaa vauvat olla valveilla? Meillä on tullut joku taantumavaihe, nykyään monesti jo kahden tunnin kohdalla poju on ihan naatti ja valmis unille. Ja yliväsyneeksi jos menee niin sitä ei katso kyllä kukaan :(

Kuplivaa ja mukavaa vappua kaikille!
 
Meillä ei käänny/ryömi/tai ole kiinnostunut mitenkään varpaistaan. Ensi viikolla taas fysioterapiaan. Mutta meillä yhtäkkiä syödään tuttia ja nukutaan! Vielä kun sais ruokia sopimaan.
Hauskaa vapaa iltaa ja yötä malttamaton.
 
Simaisaa vappua ja aurinkoista toukokuuta!

Bosch: ohhoh, ompa teillä mukavan pitkiä unipätkiä! Meillä edelleen herätään yöllä 2-3 tunnin välein syömään. Pisin on ollut tähän asti yhden kerran neljä tuntia. Meillä tyttö jaksaa olla hereillä aamulla korkeintaan pari tuntia ennen kuin menee ekoille päikkäreille. Niiden jälkeen taas valvoo korkeintaan pari tuntia ja nukkumaan. Toisien päiväunien jälkeen jaksaakin sitten valvoa yöunille lähtemiseen asti, vähän riippuen 4-6 tuntia.

Miten oli mennyt Malttamattoman vauvan yökyläily?

Onnittelut Ninnin vauvalle tutista ja nukkumisesta!

Meille ei mitään erikoista. Kovasti nostellaan jo takapuolta ylös, mutta ei ole hoksinut vielä liikkeelle lähtöä. Isoveljeä seurataan katseella tarkasti. Muutaman kerran on tyttö jo särkenyt veljen legorakennelmat :D

Onko teillä kesäsuunnitelmia? Aiotteko käydä jossain reissussa?
 
Pakko jakaa teille eilinen hyvä fiilis; lähdin illalla salille, siellä ei ollut juuri ketään ja ihan rauhassa ja jonottamatta pääsin kaikkiin pisteisiin joihin halusinkin. Venyttelytilassa ei ollut lisäkseni ketään ja voi sitä zen-tilaa johon pääsin! Saunoakin sain täysin rauhassa ja pukuhuoneessa olin niin ikään ilman häiriötekijöitä. Mutta ei siinä vielä kaikki, kun tulin kotiin vähän ennen kahdeksaa niin poika oli jo yöunilla. Täydellisen ihanaa siis :heart: (no, keittiö oli miesten jäljiltä melko räjähtänyt mutta se suotakoon heille :D)
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby89
Bosch: kuulostaa hyvältä! Ihan tuli ikävä salille...

Meidän yöreissu sujui loistavasti, ihana oli olla melkein 24h ihan vaan kahdestaan. Ja lapsilla oli sujunut hyvin. Vähän oli mamma (miehen äiti) väsynyt, kun nuorin oli halunnut nukkua kuulemma kyljessä kiinni eli jos yritti laittaa matkasänkyyn->heräsi, mutta vieressä nukkuu hyvin. Eikä hän tietty ole tottunut nukkumaan vauva vieressä. Ja ihan normisti klo 4 heräsi syömään eli sama rytmi kun kotona. Itse syötiin loistavassa ravintolassa piiiiitkän kaavan mukaan tasting menu ja pari lasia viiniä sen kanssa, niin olo oli niin totaalisen rento että suunnattiin yöelämän sijaan hotelliin. Ei mitään toivoa, että olisin aamulla pystynyt nukkumaan myöhempään vaan heräsin klo 8, mutta eipä näköjään siis ole univelkaa ainakaan.

Chololatebox: ihana pörriäinen :)

Meidän neidillä on muuten kauhea kiire pystyyn. Syöttötuolin jalkoja pitkin kampeaa ylös tai just ihmisten jalkoja pitkin. Jää sitten jumittaa toisen polven ja toisen jalkapohjan varaan eikä osaa edetä siitä. Näppärästi alkanut myös itse menee lattialle istumaan makuultaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tuulia84 Kesän suunnitelmat ovat ihan auki, pitäisi kyllä alkaa suunnitella. Mietin juuri pari päivää sitten mitä kukkia yms sitä viitsii laittaa kun naapuritkin voivat olla lomalla samaan aikaan niin kuka niitä kastelee. Miehellä on mökiltä töihin samanlainen matka kun kotoa niin voisimme hyvin mökkeillä myös miehen ollessa töissä kun kerrankin on mahdollisuus.

Malttamaton
kiva, että teidän reissu meni hyvin :)

Chocolatebox kerrassaan mainio pörriäinen!

Esikoinen flunssa tuli sitten vauvalle kuumeen kanssa ja nyt minunkin nenä valuu. Toivottavasti tämä oma oloni on vain allergiaa. Aivan hurjaa sairastelua ollut koko talvi ja kevät. Tosin monen kaverin perheessä ihan sama tilanne niin kaiketi tämä talvikausi on ollut vaan tavallista pahempi.
 
Samaa olen minäkin kuullut koiruuz, että monissa perheissä on sairasteltu enemmän ja vähemmän koko talvi. Pitää olla tyytyväinen että meidän pojalla oli vain yksi flunssa. Tosin aika vähänhän me missään "ihmisten ilmoilla" ollaan oltukaan, vauvajumpassa käytiin mutta ei missään perhekerhoissa mistä varmasti olisi tauteja enemmänkin tarttunut. En siis ole mitenkään perhekerhoja vastaan, mutta poika on vielä niin pieni ettei ole tuntunut mielekkäältä mennä hänen kanssaan juttelukerhoihin kun hän ei sinänsä vielä ikäistään seuraa ole kaivannut.

Meidän kesäsuunnitelmat on pitkälti samat kuin muinakin kesinä, autolla reissataan Suomea ristiin rastiin :) Toinen mummola on 750km päässä pohjoisessa ja toiseen sukutaloon matkataan toinen mokoma kartalla poikittain. Siinä on pojullekin autossa olemista! Ennen ollaan ajettu pikapysähdyksillä nuo matkat aika sutjakastikin mutta nytpä taitaakin takapenkki sanella vauhdin. Täytyy jo hyvissä ajoin alkaa löysätä omaa otsaremmiä että malttaa matkustella :p

Vauva on ihan viime päivinä oppinut jokeltelemaan tavuilla, entisen ä-ee-ääe-ä-ää sijasta tulee nyt tätättäätttää :D Ihanan kuuloista. Parina viime yönä on kylläkin pitänyt 30-45min tehdä jutteluharjoituksia keskellä yötä.. Viime yönä juttua riitti klo 04-4.30. Onneksi nukahti vielä uudelleen!

Eteenpäin ei vielä(-kään) ryömitä mutta taaksepäin menee jo sukkelasti. Mahalla ollessa pylly nousee kyllä jo oikein hyvin mutta vielä ei palaset loksahda paikalleen. Mummokin sanoi pari viikkoa sitten että lapsi lankuttaa :) Rattaissa istumista ollaan myös vähän harjoiteltu, kylläpä olikin hämmentävää kun lähikaupassa käytiin ja kaikkea piti suu auki toljottaa. Kivaa ruveta liikkumaan lapsen kanssa ulkona muutenkin kuin nukutuslenkeillä, aikakin menee paljon mukavammin. Kohtahan ruvetaankin jo lähtemään puistoon keinumaan ja hiekkaa syömään! Tämä on nyt varmaan näitä esikoislapsen äidin fiilistelyjä, mutta odotan niiiin innolla että saan esitellä lapselle koko maailman :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby89
Täälläkin jokellellaan tavuilla. "Mämmä" tuntuu olevan suosikkisana. Ja sitten tulee ihan monimutkaisiakin tavu- ja äänneyhdistelmiä. Kovasti tuntuu asiaa olevan.

Eteenpäin ei liikuta. Peruuttaminen ja kääntyily kyllä sujuu jo taitavasti. Konttausasentoon osaa hakeutua matolla tms tahkealla alustalla, mutta tyytyy hytkymään ja heilumaan siinä paikallaan, ei taida edes yrittää liikkeelle.

Minulle on tullut vähän hölmö ongelma. En keksi, mitä tuon lapsen kanssa oikein tekisi ja miten sen kanssa leikitään tai aikaa kulutetaan. Tai siis kyllä minulla perustouhu on hallussa: lapsen syöttäminen ja hoitaminen, ja saan vaavin viihtymään juttelulla kun itse vaikka tiskaan tai laitan ruokaa. Mutta sitten kun voisi ihan vain viettää aikaa lapsen kanssa, en vain keksi mitä tehdä. Repertuaarini on hyvin äkkiä käyty läpi. Kukkuu-leikki torkkupeiton kanssa viihdyttää, ja peilikuvalleen pikkuinen tykkää nauraa. Mitä te muut leikitte lapsen kanssa?
 
Meillä on kontattu nyt parin päivän ajan ja mun puolesta voisi hetkeksi unohtaa taidon taas. Koko ajan olen sydän syrjällään, että saa suuhunsa jotain pientä. Vaikka meillä ei ikinä lattioilla mitään ns sälää olekaan, mutta tänään esim 2v. oli löytänyt isosiskojen lompakon ja jäänyt yksi kolikko lattialle. Sitä pikkuneiti epätoivoisesti yritti saada käsiinsä.

Mä en ole noita lapsia ikinä kauheasti leikittänyt/viihdyttänyt. Hänellä on olkkarissa oma lelulaatikko jota penkoo ja tutkii. Ehdoton lempilelu on niinkin eksoottinen kun paksu kengännauha :D sitä se jaksaa tutkia tuntikausia, on ihan hulluna naruihin esim huppareissa ym. Noissa kerhoissa kun käydään niin tietty on mukana laululeikeissä mut eipä niistä vielä perusta. Rakastaa touhuilla lattialla omiaan. Sylissä leikitettävänä lähinnä ahdistuu.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt menee hermo!!! Kaksi kertaa kirjoittanut hirmu sepustukset ja tää himputin luuri poistaa aina tekstin kun yritän lähettää...
Kuulumiset siis myöhemmin, murr!!
Reissu jälleen lähestyy ja matkikset vielä hankkimatta. Quinny olivat vaihtarina mutta kun koeajetun,aisa oli ihmeen klenkku :/
Pitäisi olla näppärät ja helposti liikkuvat, mutta tulevat. Helposti kasaan menevät ja mahdollisimman pieneksi, kovan näköiset ja lähes makuuasentoon menevät.
Mies ihastu YoYoigin, itse en ole varma..
Onko mielipiteitä ja mitä matkailaisia teillä on?
 
Hyvää äitienpäivää kaikille! Toivottavasti erityisesti teillä ekaa äitienpäivää tänään viettäneillä on ollut kiva päivä.

Ninni hienoa, että teidän pikkuinen kuitenkin nukkuu noin hyvin kun auttaahan ne unet sitä kasvua ja kehitystä.

Kasenja Esikoinen hoitaa meillä pääosin leikitystä, mutta luen kyllä vauvalle kirjoja ja kuuntelee mielellään. Välillä myös laulan jotain laululeikkejä.

Malttamaton Onhan teidän tytöllä kiire päästä muiden perässä. Esikoisen aikaan pidin kahden kerroksen asuntoa hankala, mutta nyt kun asumme yhdessä tasossa mietin jo valmiiksi kuinka lyhyt matka vauvalla on olkkarista omalta lelukoriltaan esikoisen pienten lelujen kimppuun. Toiset laittaa turvaportin portaisiin ja harkitsen sitä jo ennakoiden esikoisen huoneen oveen :)

Chocolatebox Mä olen nyt ihastunut Britax B-agile plus rattaisiin. Ne on tukevat, iso kuomu, säädettävä jalkatuki, menevät yhdellä kädellä kasaan, yhtenäinen työntöaisa ja niille saa kantokassin matkoja varten. Joo mä tiedän, että sanot niiden olevan saman kokoiset kun teidän yhdistelmät :) Mä vielä pähkäilen ostamisen kanssa kun kyllähän me nykyisilläkin pärjätään.
 
Moikka!

Minäkin aiemmin kirjoittelin jotain ja sit kone tökki ja hermot meni, niin en saanu perille asti mitään. Pitäisi uusi tietokone ostaa, tämä läppäri alkaa olla aikansa elänyt jo.

Kasenja, mulla oli esikoisen kanssa muinoin samanlaista "ongelmaa", mutta en minäkään varsinaisesti mitään nykysin vauvan kanssa "leiki". Normi perushoidon ohella hömpötellään ja väsyneenä on sylissä enempi, muuten yritän lähinnä saada viihtymään jonkun lelun kanssa vaikka lattialla tms. Nyt kun istuu syöttötuolissa jo hyvin, niin siinä annan jotain ihan pieniä ruokapaloja, joita voi yrittää laittaa suuhun, tyyliin kurkun/tomaatin pehmeää sisustaa puolikkaan herneen kokoisena palana :) Vielä ei ole pinsettiotetta löytynyt. Syöttötuolissa tykkää myös katsella kun teen ruokaa tmv, lattiallakin viihtyy jonkin aikaa katselemassa vaikka äidin imurointia :D

Meidän 6 kk mitat 8209 ja 67,2. Pienempi tämä nuorimmainen, kuin mitä isommat sisarukset ovat olleet tässä iässä.

Eilen alkoi nuha pikkuisella. Erittäin huonosti on nukuttu sitten taas. Toivottavasti menee pian ohi.

Meillä nyt mennään konttausasentoon ja pyörimällä liikutaan. Jonkin aikaa ollut jo näin. Hiukan matkaa peruuttamalla mönkii. Tuon pyörimisen takia pääsi tipahtamaan meidän parisängystä yksi yö. Kurja herätys, kun kuului kopsahdus ja sitten huuto. Ihan toiselta laidalta tippui, kun missä oli nukkumassa äipän vieressä. Siirsin sitten sängyn seinää vasten ja pinnasänky on toisella sivulla...

Uutta on ollut nyt myös pärisyttely kielen kanssa ruokailun yhteydessä :D Hiukan sotkuisaa.
 
Viimeksi muokattu:
Chocolatebox: jösses mikä naamiaisasu! :)

Kasenja: täällä myös tuo leikittäminen noudattaa melko samoja kaavoja. Muutamia lauluja, kukkuu leikkejä, peilikuvan ja kissojen ihmettelyä. Päivittäin myös lennetään niin, että itse olen selällään lattialla jalat koukussa vatsan päällä. Tyttö on mun jalkojen päällä vatsallaan. Samalla saa myös kevyen vatsalihasharjoituksen kun liikuttelee jalkoja eri suuntiin :) Tässä tulee aina nauru. Parhaimmat leikit kyllä keksii mies ja niiden avulla tulee myös parhaimmat naurun hörähdykset. Ollaan myös käyty muskarissa ja kaupungin lorutuokiossa. Selvästi kyllä tyttö viihtyy noissa kun saa seurailla muita vauvoja ja välillä oikein huutelee ja hihkuu innoissaan.

Nyt se on flunssa myös täällä. Yöllä tytöllä oli kuumetta ja nyt on kovin flunssainen ja kuume nousi yli 39 asteen :( Toivotaan että menee nopsaan ohi.

Noista matkarattaista, noh niinhän siinä sitten kävi, että myin samalla hintaa nuo käytettynä jo ostamani pois ja päädyttiin vielä pienempiin :) Mentiin Verkkokauppa.comin myymälään, jossa on nykyään melko hyvä valikoima lastentarvikkeita. Siellä testattiin noita Babyzen yoyo rattaita ja myös vähän edullisempia Mountain Buggy nano -matkarattaita. Päädyttiin ostamaan nuo Mountain buggyt. Niissä oli tuo kunnon jalkatuki kun taas yoyossa sitä ei oikeastaan ole ollenkaan. Niissä sai paremman "makuuasennon", vaikka ihan makuulle ne ei kyllä mene. Kesällä on tiedossa reissu Madeiralle, joten saa sitten jopa matkustamoon ottaa matkaan. Ei tarvitse kantorepun kanssa puljata.
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin mentiin äitienpäivän kunniaksi konttausasentoon :) Taaksepäin liikkuu jo vikkelästi ja eilenkin piti monta kertaa siirtää pois tv-tason vierestä irrallisia johdonpäitä imeskelemästä :rolleyes: Nyt se jo alkaa..

Aika pitkälti poju touhottaa omissa oloissaan lattialla, varsinkin nyt kun pääsee jo vähän liikkeellekin. Välillä tulee surku ja parku ja käy sylissä kokoamassa itsensä. Joskus riittää kun siirretään uudestaan lelujen läheisyyteen. Toisinaan leikitään ja lauletaankin. Yllättävän nopeasti nuo hereilläoloajat nykyään vaan menee. Syömiset on tietty oma ohjelmanumeronsa ja vaipanvaihdot pitkine ilmakylpyineen. Meillä tehdään kaikki kotityötkin vauvan "kanssa" eli seurailee lattialta imuroinnit ja pyykkihuollot ja keittiöaskareet.

Meillä yritetään siirtyä kaksien päiväunien taktiikkaan. Vähän rankkaahan se on puoliväkisin valvottaa lasta ettei menisi liian aikaisin nukkumaan, mutta hirmu nopeasti meillä on nyt valveillaolo kuitenkin pidentynyt. Kyllä tämä tästä. Yöt on hitaasti mutta varmasti rauhoittuneet, viime yönäkin ruokailuväli oli jo 11 tuntia! Vielä kun saisi ne muutamat tyhjänpäiväiset heräämiset pois.

Puiston vauvakeinu on nyt "korkattu" ja olihan se riemukasta :D
 
Mihin kaikki ovat kadonneet?

).( hurjaa vauhtia nämä vaan kehittyvät. Neidillä on taas monta uutta taitoa. Viime viikolla alettiin taputtamaan pyynnöstä ja seisomaan polvillaan. On aiemmin esim sohvaa pitkin noussut polviseisontaan, mutta nyt jostain syystä tekee sen ilman tukea, niin hassun näköistä kun siinä sitten huojuu. Yksi myös muutos on jalkapohjat on pakko saada maata vasten, hengaa siis karhukävelyasennossa hyvin onnellisena tämän tästä :) myös kontatessa pistää toisesta jalasta jalkapohjaa maahan polven sijasta.
 
Täällä asiat on oikeestaan ennallaan, ei käänny, ei ryömi, ei konttaa. Istuu jos siihen asentoon asettaa. Ainut kiinteä on mango, kauraa on nyt saanut pari päivää, lääkärillä heräs epäily riisiallergiasta, riisitärkkelystä ja -jauhoa on siis kaikki vauvanruoat täynnä. Painoa on tällä hetkellä 7460g ja kun 8kg saadaan täyteen onnistuu korvien putkitus.
Fysioterapiassa käydään ja sopivia ruokia etsitään, mutta koska nukkuu yöt suht hyvin niin en jaksa murehtia.

Viikonloppuna piti lähteä pohjanmaalle sukuloimaan mutta en jaksa pakata lääkkeitä, maitojauheita, maitohappobakteereita, tuttipulloja ymm. taitaa vaan isompi lapsi lähteä isänsä kanssa. Lisäksi kovin moni ei tiedä suolistoallergioista ja refluksitaudista, jotenkin väsyy kertomaan kaikille samat asiat ja lisäksi vielä yleensä on aina joka ei usko niihin ja sitten tulee sitä neuvomista... Hyvää varmasti tarkoittavat mutta kun olet yksin taistellut 7kk niin ei jaksa yhtään kuunnella epäilyjä asiasta.
 
Bosch vau mikä ruokatauoko yöllä.

Ninni Bonne merkillä löytyy hillohyllystä puolen litran tetroissa pelkkää hedelmää tai marjaa soseena. En tiedä voisko niistä olla joku sellainen mitä voisit saada luvan kokeilla jos et ole jo kokeillut.

Malttamaton
teidän tytöllä on tosiaan kiire oppia uusia taitoja :)

Meillä ei mitään uutta. Tyttö nukkuu niin vähän, että en tiedä miten voi olla mahdollista. Masukin aina vaan aika jumissa ja taitaa olla nyt kovin kipeä kun ei ole eilen eikä tänään oikein halunnut kääntyä edes mahalleen. Ruoka maistuu huonosti, hedelmäsoseet tai kiisselit kelpaa ja kunnon ruoasta peruna-porkkana ja bona kasvikset. Koostumus on kai kotiruoan ongelma vaikka mitä teen. Yritän nyt syöttää noita kahta varmaa sen noin 0,5dl toisella aterialla ja toisella maistellaan sitten kotitekoisia tai kaupan lihaa/kalaa sisältäviä. Puuron menekki on myös 1-5tl niin yösyömisten rajoittaminen näillä eväillä on vähän hankalaa.

Syöttötuolissa istuminen on nyt alkanut kehittymään ja esikoinen odottaa kovasti, että pääsee keinuttamaan vauvaa. Helpottaisi myös kesäretkien ruokailuja kun vauvan voisi laittaa mihin tahansa syöttötuoliin tai matkamallin "säkkiin".
 

Yhteistyössä