Lokakuun lutuset *Syyskuussa*

Ninni: on muuten sit vaikein päätös koskaan... Varsinki ku toisen sektion jälkeen ei voi enää alakautta synnyttää vaan tulevat (jos on aikomudta) sektioidaan kans.. Mä en itte oo iha selvillä vesillä vieläkän asian kans mut sektio varattuna ja jos luonto käynnistää ennen nii sit mennää sillä.. :) mua hirvittää sektioki koska tällä kertaa oon järjissäni enkä uupunu kipu taistelusta.. Mulla siis päätty eka synnytys sektioon. :)

Tsemppii päätöksen kans.
 
Hui Ninni, tsemppiä matkaan, sinä siis seuraava :)
Ihanaa kun alkaa vauvoja tulemaan, täälläkin niin omaa odotellaan <3
Ällövaroitus! Täällä tullut limatulppaa eilen koko pvän ja yöllä tuli ihan isompinakin "paloina". Eilen kun oltiin syyskulkaset pihaan hakemassa, myös supistelut olivat melkoisia. Alkaa jo olemaan napakoita ja välistä ihan kipeitä, huh. Mutta vielä toistaiseksi levolla rauhoittivat.
Jännää jännää... Onneksi muru tulee huomenna reissusta kotiin.
 
Ninni12345: oi kuinka ihana juttu, me mennään ihan samalla kaavalla näköjään! Ja samoilla viikollakin kun mulla laskee ns oikeat raskausviikot eikä niitä mikä np:ssa annettiin ja siirrettiin laskettua yli viikolla aiemmaksi. Mulla se pieni murunen cytotecia tehosi jo vaikutus ajalla ja supistukset alkoi, toivottavasti myös sulla. Kun vaan suostuvat antamaan sen, musta vähän hölmöä että mullakin odottivat sen 36h, että olisivat alkaneet itsekseen ja siksi tuli ylimääräinen sairaala yö. Kun se oli vielä siitä virhetarjonnasta eli ei olisi itsekseen käynnistynyt. Tsemppiä!!! Kohta sulla on kanssa tälläinen aarre kainalossa tuhisemassa <3
 
Chens
Hei! Olen seurannut edellistä keskustelua aikani, mutta koska se siirtyi facen puolelle niin en tullut koskaan kirjoittaneeksi. Itsellä nyt viikkoja päälle 33. La ultran mukaan 25.10 mutta neuvolan mukaan sitten 29.10..
Ensimmäistä odotellaan ja raskaus sujunut vielä aivan ongelmitta! :) Outoa vain että pian pieni tyttöni on tässä maailmassa <3 :)
 
ninni, onnea matkaan!!! On jännää kyllä, kun näitä synnytyksiä nyt tulee pikkuhiljaa =) ChocolateBox, sulla lienee lähellä sitten myös h-hetki!

Hei vaan Chens :wave: Tervetuloa jakamaan raskauden loppumetrejä =)

(.) Meillä oli eilen "vanhojen" koulukavereiden kanssa tapaaminen. Yhden luona oltiin viettämässä iltaa ja saunomassa. Minä tietysti ensimmäisenä sitten läksin nukkumaan :D Mutta huhhuh, sieltä tuli monta isoa pussia vauvatavaraa sitten parilta kaverilta mulle kotiinviemisiksi. Kohta raahaan pussit autosta sisälle ja alan käydä niitä läpi ja sitten varmaan taas pyykkikone rallattaa :D Nyt on taas hieno keli ripustella ulos kuivumaan.

Elli ja Nilleliini 33+3
 
Ninni, tsemppiä päätöksen kanssa! Varmasti vaikea tehdä tuollainen päätös nopealla varoitusajalla. Sinä olet sitten seuraavaksi nyytti kainalossa, tuli sitten maailmaan millä keinolla hyvänsä :)

ChocolateBox, kuulostaa aika lupaavalta tuo limatulpan irtoaminen! ;)

Chens, tervetuloa joukkoon vielä näin loppumetreillä. :)

Tännepä ei ihmeitä. 1,5v esikoinen vatsataudissa. Onneksi jo yö meni paremmin, enkä _vielä_ ole itse sairastunut. Koko ajan vahtaa omaa oloa, "oisko nyt vähän paha olo, ihan kun mahassa kiertäisi.." :D
 
Ninnille oikein paljon tsemppiä! Kohta sinulla on ihana nyytti sylissä :) !

Hurjaa, miten se lähtö saattaa tulla ihan yks kaks. Prismasta ostin jo perjantaina vaippoja ja tutteja valmiiksi.

Tervetuloa mukaan chens!

Mulla tuntuu levossa harjoitussupistukset tosi inhottavilta, kiristää kohdun tosi kovaksi ja välillä säteilee kipu jalkoihin. Onneksi näitä tulee vaan silloin tällöin, kuitenkin useampi päivässä.

Tuulia84 ja rv 35+1
 
Sairastuvalta päivää.. Tänne rantautu flunssa. Nyt sit se iski viime yönä naperosta muhun ja kappas et oonki kipee. Ei vissii riittäny kaikki liitoskivut ja närästykset sun muut sukkia kivut vaan piti tää viel tähän saada. Tsiisus sentääs.... Onneks naperoinen alkaa olla paremmassa jamassa ku minä mut sehän ei oo kun hidaste... Tosin oon sen verran kipee et tuntuu et taju lähtee ku nukuttaa mut sit ei nukutakaan ku särkee päätä nii kovin ja särkylääkettä sais vetää paketillisen et vähä helppais.

Willaroselle paranemisia pikku potilaalle, älä ite nyt samaa tautii ota. Parempi nyt kipeenä ku sit vauvan synnyttyä. :)

Ninni, nyt meet sen mukaan mille susta tuntuu ! Tsemppejä täältäki ! :) <3
 
Oooooo! Jännittäävää ninni!! Ihanaa, pian sinulla on oma pieni vauva sylissäsi. Tsemppiä sitä ennen kuitenkin vaikean päätöksen kanssa :)

Taitaa pian olla muillakin jännittäviä aikoja. Uskomatonta, että täällä alkaa vauvoja tulemaan lisää :)

Addoda Paranemisia!

Tänne ei mitään ihmeellistä, alapäätä on alkanut viikon sisällä vihlomaan ajoittain, jospa pikkuinen alkaisi pikkuhiljaa laskeutumaan. Huomenna neuvola ja 37+0 :)
 
Ninni12345 Paljon tsemppiä! Päätös on varmasti vaikea. Eikös perätilan kohdalla äidin lantio ultrata...?

Addoda Onnea täysaikaisuudesta ja pikaista paranemista!

Chens Tervetuloa mukaan! :)

Willarose Pikaista paranemista pienelle potilaalle! Pidetään peukkuja, että itse vältyt taudilta tällä kertaa.

Elli Mahtavaa, että sait koulukamuilta isot kasat vaatteita! Oli varmasti kivaa jutella ja viettää aikaa yhdessä. Olen koittanut koota läheisiä ystäviäni yhteen ennen synnytystä, mutta kovasti kiireitä tuntuu kaikilla olevan.

Omaa napaa Vekara on aktiivisesti liikkuvaista sorttia, eikä ihme, kun viikolla neuvolassakin terkka huomasi samaa, eikä pää ole vielä kiinnittynyt. Nyt vain liikkeet tuntuvat välillä epämukavilta, kun alas tulee kovaa paineen tunnetta. Esikoinen ei lasketunut edes synnytyksessä, toivottavasti tämä taas edes kokeilisi... Neiti on ollut nyt mummolassa yökylässä ja vaikka anoppi on vakuutellut, että hyvin menee, niin uskon vasta, kun näen ja kuulemme koko raportin myöhemmin tänään. Neitiä on ollut kovasti taas ikävä, tämä on toinen yökylä ja pitäisi valmistella neitiä siihen, kun synnytyksen aika tulee ja vanhemmat ovat poissa...mutta kuka valmistaisi minut siihen? :D En ole muutenkaan saanut ratkaistua synnytystapaa mielessäni ja se ahdistaa. Krempat ovat pysyneet siedettävinä, joskin pitkälle automatkalle ei ole enää asiaa, olin tunnin ajosta pe koko loppuillan kipeä.

Luckygirl & Vekara 35+3
 
"Chens"
Miten teillä muuten synnytys? Oletteko menossa yksin vai kumppanin kanssa? Itsellä huono tilanne sinänsä että lapsen isä on yksityisyrittäjä (elanto metsässä) eikä näin ollen pääse synnytykseen joten näillä näkymin sinne oltaisiin sitten menossa yksin. Onko muilla kokemuksia? Vierastan kuitenkin ajatusta että mukaan tulisi esim. Ystävä tai joku muu.. :|
 
Mun mies on rekkakuski ja tulee mukaan sitten kun jotain oikeesti tapahtuu. Ilmoitti ko töihin, ja tämä tosiaan tulee tämän päivän aikana jollain tavalla.
Ja muuten jos jollekkin muullekin on sanottu ettei toisesta tule kipeitä harkkasupistuksia niin ne puhuu muuten paskaa! Yritän nukkua mutta vähän väliä joutuu hyppäämään ylös kun supistaa niin kovin. Ottivat käyrä ja siinä ei näy mitään ja kohdunsuu edelleen kiinni. Kipupiikki ja nyt pitäis tosiaan yrittää nukkua. Närästää ja oksettaa, mutta onneksi tämä on ennen ensi yötä ohi, toivottavasti meidän pieni on valmis tähän maailmaan rv 36+0..
 
Ninni12345: tsemppiä päivään!!! Tosiaan niin kuin jo sanoin, niin meidänkin raskausviikot oli todellisuudessa aiemmat kun noi 37+ ja pieni oli ihan valmis tänne.

(.) viikko takana vauvan kanssa ja en voisi olla onnellisempi. Hän on niin IHANA!!! Koko perhe ihan hänen hurmoksessa 1v 8kk isoveljeä myöten. Eilen illalla olin tekemässä iltapesuja pienelle, kun kuulin tassuttelut vierestä, isoveli tuli antaa vielä iltapusut pienemmälle ja palasi takaisin sänkyyn nukkumaan hymy huulillaan. Vauva on ollut superhelppo tähän asti, niin kuin edellisetkin. Nukkuu ja syö n 4h välein, 5 min hereillä aina vaipanvaihdon yhteydessä milloin koko perhe ihaileekin häntä yhdessä. Varmaan päättänyt, että parempi nukkua kun koko ajan noi tuijottaa.
 

Yhteistyössä