Lokakuun lutuset *Syyskuussa*

Yön kun kärsi noista turhista supistuksista muistin taas mitä helvettiä se synnyttäminen on! Taidan kallistua sektion puolelle. Perätilassa mun pitäisi olla itse se joka viime kädessä on valmis ponnistamaan tämän lapaluihin aati ulos ja viime ponnistusvaiheesta ei ole muistikuvaa.. En jotenkin osannu sitä hommaa, liki tunti meni ja kaikki verisuonet katkesi silmistä ja neiti runnottiin mahan päältä väkisin ulos..
 
  • Tykkää
Reactions: LLilja
Ninni: minun esikoinen otettiin ulos sektiolla rv 36+3. Viikon verran jouduttiin olemaan osastolla, että saatiin vauvan paino nousemaan. Mitään muita ongelmia ei ollut, joten uskoisin että sinunkin vauvasi on jo valmis tähän maailmaan! Oikein paljon tsemppiä tähän päivään!

Malttamattoman vauva-arki kuulostaa kyllä ihanalta! Mukava kuulla, että sinulla on siellä apuna innokkaita pikkuapulaisia :) !

Tunnin päästä pitäisi lähteä labraan otattamaan kilpirauhaskokeet. Sen jälkeen ajattelin lähteä kiertämään kirpparit. Ihanaa tää mammalomailu :)

Mukavaa ja aurinkoista viikon alkua kaikille :) !

Tuulia84 ja rv 35+2
 
Onpas täällä ollut paljon tapahtumia, onnea malttamaton vauvasta ja ninnille tsemppiä loppuun. Hurja ajatella, että periaatteessa iteki voisi olla synnyttämässä pian.

(.) Ihanaa ensimmäinen äitiyslomapäivä! Ja kelitkin on mahtavat. Vauva potkii ajoittain aika tiukasti kylkiluihin, ei oo mitenkään kivaa. Yöt saa onneksi nukkua suht rauhassa. Muutenkin vointi on hyvä, vaikkei mihinkään suuriin ponnistuksiin enää kykenekään.

Hanssi ja napero 35+0
 
Ninnille Paljon onnea pikkuisesta tytöstä!! Ihanaa varmasti että pikkuinen on nyt maailmassa :) Tsemppiä palautumiseen ja toivottavasti olonkin alkaa helpottamaan. Oih, kun itsekin jo kovasti odottaa sitä omaa pikkuista kun täällä alkaa ihanuuksia syntymään <3
 
Ninni, oikein paljon onnea pienestä prinsessasta <3 Pikaista toipumista!

Voi kun sitä jo on itsekin malttamaton ja haluaisi niin nähdä millainen pieni poika tuolta masusta tupsahtaa :)

Huomenna ois neuvolalääkäri ja saan tietää joko vauva olisi suvainnut kääntyä oikein päin, ja että minkä kokoinen mahtaa tällä hetkellä olla.
 
Kiitos, Luckygirl :) meillä onkin muuten ihan samat viikot, heh.

Onko teillä muilla muuten masu naksunut? :D mulla tänään kuului kunnon naksahdus ihan selvästi mahasta. Samaan aikaan oli kovat jumpat vauvalla menossa. Muistan kyllä kuulleeni samanlaista naksahtelua esikoisen aikaan. Taitaa ne vauvan luut tai nivelet pitää meteliä :)
 
Onnea Ninni ! :) mulla on sama koitos edessä, sektio siis. Jotenki se et eka sektio oli nii kivuton ja helpottava saa mut jännäämään sitä et mille se tuntuu kun on tajuissaan ja järki pelaa. Huoh. :/ jospa tää tulis itekseen.. Öö niinku nyt..

Naksutuata täälläki, aina völillö :)
 
Mun mielestä sektiossa tuntu pahalta se painiminen mahan kanssa ja ilmeisesti tämän takia mut nukutettiin sitten kesken. Kivut alkaa hieman helpottamaan ja elämä voittamaan. Katsotaan huomenna uudelleen kun pitäisi nousta. Hb oli 86, sitä seurataan vielä aamulla jos se on kovin huono niin sitten maataan vielä huominen. Tosiaan klo 11:15 tyttö tuli ja klo 16-19 olo oli jotain järkyttävää! Luulin että kuolen. Mutta neiti on kyllä niin söpö pieni pörröpää, että kyllä kannatti
 
Onnea ninni pikku prinsessasta, laita kuvaa kun ehdit ja jaksat <3 Ja toivotaan että kivut alkaa pian helpottaa.

Täällä taas takana yksi turha neuvolakäynti. Oikeesti ketuttaa kun täällä noita neuvolakäyntejä on muutenkin harvoin ja sitten kun on niin itse saa Googlesta paikan päällä katsoa vastaukset ja kertoa terkalle niin kuin viimeksi kun kysyin magnesiumin määrästä raskaana ollessa :/ MUR!
Yleisin vastaus on "en kyllä tiiä, en oo varma, mitenköhän se menee..." Ja puhettakaan että itse tarjoutuisi selvittämään, vaan mun pitää pyytää josko asian voisi mahdollisesti selvittää... toinen MUR!

Eilen jälleen epäilystä josko vauva on kääntynyt poikittaa...? Eikä todellakaan saanut varmuutta asiaan. Ei myöskään miettinyt jatkoa että pitäisikö esim varmistaa ultralla tai lääkärillä...? Mulla on kuitenkin viikko 37 menossa ja orastavia ensioireita ollut ilmassa eli jos on kääntynyt, olisi varmaankin hyvä tietää..?
Streptokok testeistä hänellä ei ollut hajuakaan, pitääkö ottaa, otetaanko synnärillä ja mitä ylipäätään aiheuttaa, kuinka oireilee ja kuinka hoidetaan../ Käsittääkseni on sekä vauvalle ja äidillekkin vaarallinen.
Täytynee soittaa tänään synnärille josko saisi vastauksia.

Pahoittelut marinasta, mutta harmittaa :(
 
Chocolatebox, onpa ihme terkka. :eek: senhän nimenomaan pitäs olla just se joka sulle kertoo näistä asioista eikä toisin päin. :eek: en kattelis kyl tollasta terkkaa hetkeekää.. Tee ilmotus siitä? Vaikka sulla onki viikkoja noin paljon mut jos vauvan kans on sama terkka vauvan kans. :eek:

Noista kuvista tuli mieleen et kuinka moni meinaa julkasta kuvia vauvasta? :) me ei oo laitettu esikostakaa kuvia ja on kielletty siis kaikilta muiltaki eikä laiteta siis tästä tulokkaastakaan. Saava itte sit laittaa jos sille tuntuu. :)
 
Chocolatebox, ompas ihmeellinen terkkari! Tosi kurjaa, että neuvolakäynnin jälkeenkin pää on täynnä kysymyksiä kun vastausta ei saa mihinkään.. :(

Täällä käyty neuvolalääkärin luona ja vauva on kääntynyt pää alaspäin <3 kohdunsuu kiinni, kanavaa "muutama sentti" (eli kai täydet?) ja vauvan pää tuntuu sormiin, muttei kuitenkaan laskeutunut tai kiinnittynyt. Jäi hieman epäselväksi.
Painoarviota ei osannut antaa. Sf-mitta on nyt rv 35+5 34cm. Sanoi, että tasasta käyrää kasvaa, mutta yläkäyrillä. Ei kuulemma laita lähetettä itse synnytystapa-arvioon, vaan se täytyy neuvolatädin kanssa sopia? Terkkari taas sanoi, että lääkäri laittaa lähetettä jos on aihetta tai mulla huoli vauvan isosta koosta?
Painoa tullut viikossa hieman alle 300g. Miten teillä muilla paino nousee näillä viikoilla?

Willarose & poikanen 35+5

Muoks. Ja vielä pakko laittaa tänne kuva valmiiksi tulleesta vauvan viltistä. Ei uskottu, että sitä saatais oikeasti valmiiksi mutta monta työtuntia myöhemmin siitä tulikin oikea viltti :)

 
Viimeksi muokattu:
Chocolatebox: en kyllä yhtään ihmettele, jos harmittaa! Tosiaan ihan ihme touhua terkalta, hänenhän ne asiat kuuluisi selvittää eikä sinun etsiä googlesta! Ärsyttää ihan sinun puolesta. Toivottavasti saat synnäriltä vastaukset kysymyksiisi!

Kuvien julkaisemisesta niin, en halua lasteni kuvia nettiin enkä anna lupaa muidenkaan laittaa lapsistani kuvia en facebookkiin enkä muuallekkaan.

Pitäisiköhän tästä lähteä pikkuhiljaa ulos pihatöihin..Aamupäivän täyttelin esikon vauvakirjoja, pitäs tilata vielä ifolorilta valokuvia kirjoja varten.

Tuulia84 ja rv 35+3
 
ninnille hurjasti onnea pikku tyttösen johdosta!! :flower: =) :heart:

Harmillinen neuvolakäynti ChocolateBox :( Miten ei muka osannu vavan asentoakaan tutkia siellä?? Höh... Oishan se aika tärkeetä tietääkin noilla viikoilla, kun synnytys voi käynnistyä koska tahansa..
Nykyään tosiaan otetaan ne streptokokkinäytteet muutama viikko ennen synnytystä. Mun keskimmäinen lapsukainen sai synnytyksen yhteydessä tai ennen sitä (varhainen vesien meno) streptokokin mun kohdunsuulta. Joutui sitten viettämään teholla tiputuksessa jotain viikon verran :( Korvasta löytyi se pöpö hänellä. Aika tavallisia nuo olivat siihen aikaan ainakin (2001), nyttemmin on sitten alettu enempi kiinnittää huomiota asiaan. Tosin tuosta näytteestä huolimatta meidän seuraava lapsikin sai infektion synnytyksen yhteydessä, että eihän se mitään poissulje kuitenkaan. En muista mikä bakteeri oli sitten kyseessä, mutta virtsateihin tuli infektio ja synnytyksen yhteydessä se tuli.

(.) Tänne ei ihmeitä kuulu. Vauva ehkä hiukan vähemmän liikkuu, kun mitä aiemmin. ALkaiskohan käydä tila vähiin? Mulla olo oikein hyvä. Alkanu nyt tuntua siltä, että piiiitkä odotus on vielä edessä, kun aiemmin on ollu pelkoa, että liian aikaisin syntyy :D Siis olo tuntuu paranevan vaan loppua kohden. No eihän sitä tiedä, mitä tässä tuleman, mutta nyt ei oo muuta ongelmaa kuin katkonaiset yöt, kylkiin tekee kipeää makaaminen.

Elli ja Nillepallero 33+5
 
Viimeksi muokattu:
Chocolatebox: soita synnärille, että pääset näytille. Mulla viime terkkakäynnillä 37+0 heräsi epäily vauvan asennosta, maha suipompi kun ennen niin heti laittoi terkka lähetteen synnärille ultraan varuiksi. No en sinne ehtinyt kun 2 pvä siitä meni ne vedet, mutta olihan vauva vaihtanut asentoa, ei nurinpäin mut avotarjontaan. Ja se streptokokki piti ehdottomasti kuulemma ottaa viim n rv 36 ja sitä kysyttiinkin synnytyksessä monta krt ja varmistettiin että olihan nega. Meillä sain kotiin itse otettavaksi ja vein labraan.

Ninni12345: aijaa.com saat ladattua kuvan iphonella omista kuvista ja kopioit sen toiseksi ylimmäisen koodin ja sijoitat sitten ihan vaan tähän tekstikenttään niin tulee näkymään.

(.) mulla muuten ennen synnytystä näin jälkikäteen muisteltuna ennusti se pieni limatulpan vuoto, parin päivän huonotuulisuus, ihme turvotus iski pe ilta yhtäkkiä, laski yön aikana mut la ilta sama juttu. Lähdin saunasta sen takia ja tunti siitä meni vedet.
 
Ninni1234 paljon onnea rinsessasta. :) :flower:

Chocolatebox, ihan ihme terkka sulla, täytyyhän nyt ammatti-ihmisen osata vastata kysymyksiin tai ainakin ottaa selvää. Tollanenhan jättää kauheen epävarmuuden, tosi kurjaa!

Täällä ei mitään kurjuutta kummempaa. Ei paljon oo viittiny kirjotella, kun olo on kipeä. Välillä jaksaa touhuta ja sit saattaa mennä päivä ihan vaan makoillessa, kun on niin kipee. En muista että viimeks ois tällasia oloja ollut. No tänään tuli 37 vko täyteen :). Isäntä tossa jo yks ilta sano, että pitäsköhän se kassi jo pakata. Mun pitää miettiä ne vauvan vaatteetkin sinne mukaan kun meillä ois toiveena se, että päästäs sinne potilashotelliin.
Onko teillä muilla sellasta, että jos astutte sivuttain niin viiltää tuolta alapäästä?
 
Onnea ninni pienestä pörröpäästä! Ja voimia leikkauksesta toipumiseen.

Onpa ihmeellinen terkkatäti ollut chocolatebox.

Oli pakko tänään pakata jo sairaalakassit valmiiksi. Koko viime yön niitä pakkasin unissani, lähinnä vauvan kotiintulokassia. Alkaakohan alitajunta jo valmistautua :)
 

Yhteistyössä