¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

Pitkästä aikaa tänne piipahdin. Eilen oli viimeinen nla lääkäri. Kohdunsuu on hiukan auki ja paikat ovat valmiina lähtöön. =) Supistuksia on ollut tosi paljon, eräänä päivänä jopa niin, että meinattiin jo lähteä polille. Levolla saatiin ne kuitenkin aisoihin ja lepoa lääkärikin vielä suositteli, vaikka periaatteessahan vauva olisi jo 'valmis' syntymään.
Vauvasta tulee kuulema aika iso, miten iso, ei lääkäri osannut sanoa tarkalleen. Ensi viikolla on aika diabeteshoitajalle + lääkärille ja siellä on luultavasti myös samalla käynnilla ultra, joten eiköhän vaavelin kokokin selviä. =)

Aijuu, kävimme toissapäivänä ostamassa vihdoista viimein vaunut. Ovat ensimmäiset ihan ihka uusina meille ostetut, halusimme satsata kunnon kärreihin ja anoppi vähän auttoi mukana. =)
I'coo Peak4 on merkki ja olen aivan totaalisen rakastunut niihin, vaunujen aatelia sanoisin. :D :heart:
Viikonloppuna haemme vielä pinnasängyn ja hoitotason, sitten saapi vaaveli tulla hyvillä mielin. :heart:

Jätkä 35+3(minne se aika häviää?)
 
Huomenta masut!

Haniböö ja melena :hug: ......Jaksamisia vielä viimisiin viikkoihin. Just eilen mietin että mitä mä tekisin jos nyt pakotettais vuodelepoon, tuntui ihan kamalalta ajatukselta. Mutta niinhän täällä jo moni on joutunut, jaksamisia teille kaikille. Mitäpä sitä ei tietty vauvan vuoksi tekisi, kun on pakko. Ja nopeasti se aika menee loppua kohti...... :hug: Haniböö, pidetään peukkuja että valkuaiset pysyy kaukana!

Pw, muista tänään soittaa sinne! Tuu sitt kertomaan tulokset jooko, on niin samanlaiset oireet kun mulla....Mä joudun omia odottelemaan sinne ens viikkoon :headwall: Viime yönäkin heräsin ihan hulluun kutinaan ja raavin sormet verille. Niin kurja tunne tuo kutina....

Kävin aamulla tuolla labrassa, niin olipa ihana ilma kävellä ulkona. Ei satanut, mutta hieman viileä ja raikas ilma. Vois ottaa aamukävelyt jokapäiväseks tavaks:)

Itkuhälyttimistä, kiitti vastauksisa! Aika monella on Philipsin. Oon kuullu, että joissain merkeissä on se ongelma, että taajuus pitää olla IHAN kohillaan, että toimii, tai että ottaa herkästi häiriöö lähistön muista hälyttimistä. Onko Philipsin mallissa teillä ollut tätä ongelmaa?

Silleri, mulla ei vielä tota kokemusta imettämisestä ole, mutta moni kaveri jotka nyt viime aikoina vauvautuneet ovat kanssa alussa noita rintakumeja ahkeraan käyttäneet, ja itsekin ajattelin varautua niillä ainakin alkuun. Kavereiden vauvoilla ei ainakaan ole ollut ongelmia imemisen kanssa ilman kumia sitten myöhemminkään, vaikka alussa kumi ollut käytössä.

Hii, meidän muutto alkaa tuntua jo todelliselle, parkettikin jo muutamassa huoneessa ja sitten enää kalusteita vailla! Jos sitä oikeesti ehtis muuttaa ennen murun tuloa :heart:

Kirppiina ja muru 34+0
 
Huomenta!
Neuvolassa taas käyty tälle aamulle. Kaikki oli hyvin painoa tullut 262g/vko ja muutkin arvot ok. Vauva oli laskeutunut vielä syvemmälle kuin viimeksi mutta ei vielä kiinnittyny. Käsikopelolla vauva tuntui kuulemma hyvänkokoselta ja terveydenhoitaja tuumas että jos loppuun asti raskaus menee niin yli 4kg sieltä on tulossa. Ens viikolla on neuvolalääkäri joka tekee omat arvionsa ja päättää lähettääkö vielä äitipolille arvioon koon takia. Normaalisti kuulemma viikolla 38 olis ollu kontrolli, mutta mulle ei annettu ilmeisesti sen takia sitä koska on koko ajan odotettu, että synnytys on ennenaikainen.
Nanna + poju 36+2
 
Huomenta

Kirppiina soitin tänään heti kun silmäni auki sain sillä viime yönä raavin masua, just noita sormenvälejä,kämmeniä..mutta huh arvot oli ihan normaalit eli johtuu varmaan noista kylmistä ilmoista mitkä saa mun ihon hullun kuivaksi ja sitten noista turvotuksista..eli ei kannata sunkaan pelätä pahinta, voi näköjään olla ihan muutenkin kutinaa rasvailuista huolimatta... :hug:


pw35+6
 
Tove-81
Huomenia!

Meille on anoppi kuulemma ostamassa itkuhälytintä joten ihan kiva ettei sitä tartte tässä miettiä. :)

Neuvola olisi maanantaina ja samalla katsovat sokerin paastoarvot kun on tuota rasitetta geeneissä. Mielenkiintoista taas kuulla miten paino noussut ja sf-mitta kasvanut.

Reilu pari viikkoa olisi töitä vielä jäljellä, nyt ainakin tuntuu edelleen siltä, että loppuun asti olen töissä.

Minäkin olen rasvaillut vatsaa ja rintoja ihan alusta alkaen, ei ainakaan vielä näy venymisiä. Kaveri painotti synnytettyään, että jatka sitä rasvailua vielä pitkään synnytyksen jälkeen, koska siellä ne rinnat vasta turpoavat monella maidosta nopeasti ja syntyy helposti raskausarpia. Yksilöllistähän tuokin toki on.

Tähän mennessä on tullut siis kiloja 8,5. Maanantaina tiedän sitten tarkemmin lisäkiloista :)
Pituutta minulla on 170 cm ja vatsan ympärys oli 106 cm isoimmalta kohdalta. Melkein kymmenen senttiä olen miehestä "jäljessä" vielä ;D heh heh. Eipä tuo raskaus muualla oikein näykkään, samat housutkin menee vielä päälle jos ovat vaan matalavyötäröisiä. Vatsa on kunnon kiinteä pallero. Pitäiskö laittaa taas uusia kuvia tulemaan? :whistle:

Tove + Papu 32+1
 
huh, huh, olipas yö :eek: Supisteli tosi lujaa, ja tonne kahteen asti 15 min välein. Mä mietein jo et täytyy lähtee polille näyttäytyy. Mut sit ne kuitenki alko helpottaa ja nukahdin.
Nyt on ihan "kumma" olo... jotenki outo... :x Vatta on koko aika kivi kovana, mut ei sillai supista ku yöllä. Ja toi alakerta tuntuu jotenki ihan oudolta, ei ollenkaa omalta.
Mitäköhä ens yö tuo tullessaa?
Valvottaako muita supistukset jo? Mietein et jos tää kuitenki on ihan normia harjottelu supistelua... Toivon ainaki ettei viel mitää tapahdu, ku täällä tosiaa on toi synnäri viikonlopun kii... Tai siis eivät ota synnyttäjiä vastaa, tuskin ne jo synnyttäneitä pihalle heittää :D

Liina ja tiiti 36+1
 
Huomentapäivää!


Joku puheli täällä rasvaamisesta,itse rasvailin koko esikoisen odotuksen ajan jollain(en nyt muista nimeä) apteekin kalliilla raskausajan rasvalla ja silti vatsa meni ihan tiikerin naarmuille loppuajasta :( Mutta tosiaan aioin nyt jatkaa rintojen rasvaamista synnytyksen jälkeen,jospa sllä ehkäisi edes jonkun verran lisäarpia..

Onkos joku uskaltanut ostaa imetysliivejä valmiiksi?Katselin alkuraskaudesta kauhuissani esikoisen aikaisia liivejä että eihän mulla tule ikinä riittämään täyte näihin,mutta nyt ne taas näyttää ihan sopivilta kun muistelee sen maidonmäärän paljouden.Viimeksi kuppikoko kasvoi b:stä d:hen :whistle: Niin ja nyt on se a:n täyte siinä d:n nahoissa..
 
Mutkiiko vauva teitä niin kovin ja epämiellyttävästi että lepäämisestä, tai nukkumisesta ei vaan tule mitään? :kieh:
AINA kun mä meen sohvalle köllimään, niin mun on noustava ylös. Kun muuten nahkaan tulee reikä, tai kylkiluut saa väistyä. Öisin heräilen useasti siihen kun tyyppi tunkeutuu mun luitten väliin. |O
Vai johtuuko tämä vain siitä että kolmas raskaus tuo herkkyyttä lisää?
 
kyllä, vauva ei anna juuri rauhaa kun haluaisi levätä..

Aamuyöllä heräsin ku pissatti. Nousin istumaan ja ylös. Jumaliste että otti ja lujaa masuun.
|O kävelin vessaan niinku vanhat muorit, selkää pidellen. Piti masuaki hieroa ja joka askeleelta sanoin hiljaa "auts auh". En tiiä mitä se oli mutta pissanki työntö sattui alavatsaan.. Luultavasti vauva painoi niin paljon rakkoa?!

tänään käytiin kirpparilla katsomassa näkykö baby sittereitä..

nanna81 ja muut jotka on rovaniemeltä- varastotien kirpparilla siellä perällä o uusi baby sitteri emma-merkkinen 20?.. just tämmönen keinusitteri niinku tässä linkissä ihan samanlainen:

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=47&valikoimaid=7 (kannattaa käyä kattomassa..me ei ostettu ku en halua tuon väristä :D )

ostin ittelle valmiiksi villakangastakin.. sellasen lyhyen.. veromoda merkkinen, 5?.. kokeilin muuten hyvä muttei menny tieteskää masusta kii vielä ku o tää vauva täällä. Synnytyksen jälkeen oikein hyvä.
Sitten mukaan tarttui 2? vaunuun se lelu/helistin, ja paita. sekin menee kunnolla synnytyksen jälkeen..
mutta ostinpa valmiiksi.. jotenki tulee hyvä mieli ainaku käy kirppis shoppailemassa :whistle: hyvän asian puolestahan se on, kierrättää. Ja tulee puolet halvemmaksi ku oikea shoppailu.
Niin joo ja mukaan tarttui vielä vauvalle body, ei ollu kallis 40 centtiä, ja Diorin hieno musta olkalaukku se oli 5? koska siitä oli vähän sivusta nahka revenny, ja mukana oli aitoustodistus ettei oo mikään kopio. :D
ihanaa, ootan innolla että vauva syntyy ni pääsee kiertään kirppareita ja uskaltaaki ostaa enempi vaatetta ittele ku tietää ettei enää leviä.sieltä todellakin tekee löytöjä ja paljon.
:LOL: niin joo ja just ukolle sanoin että pitää alkaa kaiveleen kaikkea kamaa laatikoihin joita ei tarvita että vois viiä kirppikselle sitteku vaavi o syntyny..


nyt kanankoipia paistelemaan riisin kera.. nams..

ps. citymarketissa näin 69,90? jonku uuden itkuhälyttimen philips.. semmone moderni, ettei ollu mikää perusmalli. en ollu varma oliko se se missä on se kamera.
 
MUUTEN..TARVISIN NEUVOJA..JOS JOKU OSAIS AUTTAA? EN KEHTAA NYT MINNEKÄÄN SAIRAALAAN TÄN TAKIA SOITTAA.. mun kieli on jo kohta koko tän viikon ollu turvonnu hieman.Se keskiviiva, ja sen ympärystö viivan suuntaisesti punoittaa/sinertää hieman ja kielellä on siellä tällä näppyjä jotka o saman väirisiä kuin tuo kielen keskiviivan ympärillä oleva turvotus.. johtuuko raskaudesta, vai osaisko joku sanoa mikä on? ne varmaan nauraa jos soitan terveyskeskukseen.. voiko tää olla jotaki Aftaa? En kyllä netistä löytäny että kielen päällä olis.. en oo allerginen millekkään, eikä appelsiininkään syöminen kirvele olleskaa..Ainoa oire on hieman turvotusta kielessä ja karhean tuntoinen esim: syödessä..
 
Pakkohan mun oli sitten aamulla neuvolaan soittaa, kun supistuksia niin tiheeseen ja alavatsaan sattuu.
Monen mutkan kautta sitten polille.
Siellä tulikin tosi kipee supistus. Sit yritettiin kuunnella vauvan sydänääniä, jotka ei heti kuulunut. Tuli pieni paniikkikin. Lopulta löytyi, mutta kuului tosi huonosti, kuulema siksi että vauva ihan alhaalla.
Ultralla kaksi lääkäriä katto tilanteen, koska eka ei osanut sanoa mitään kun vauvan pää on niin tyrkyllä. Kohdunkaulankanavaa ei saatu kunnolla mitattua edes. Sormille ei kuulema tuntunut olevan yhtään kanavaa jäljellä, mutta ultralla saatiin hyvän mittanen kanava vielä. Pehmennyt on ja sormelle auki.
Nyt pitää olla sitten tosissaan varovainen vielä kaksi viikkoa.
Vauvan painoarvio oli vajaa 1700g ja ei kuulema kestäis alakautta syntymistä välttämättä vaan jos lähtee syntymään niin pitäs ehtiä leikata :'( :'( Mistä mä nyt tiiän millon se on sitä vaille, kun supistuksia tulee 5-15min välein? Välillä pitää melkein tunnin taukoa. Itku, alko pelottaan toi, jos en ehdikään sairaalaan :'(

Enää ei kärsi koko takapuolella istua vaan valittava jompikumpi kankku :/

Kovasti vauva onneksi liikkui ja liikkuu edelleen :heart:

Mittasin muuten minäkin sen mahanympäryksen ja se oli 93cm.

Sori sekavaa tekstiä..

huitshapeli 32+3

*muoks* niin ja paino menee jossain alakäyrillä. Jos laskettuun pysys niin kuulema +/- 3kg
 
huitshapelille :hug: Toivotaan että vauva pysyy matkassa vielä ainakin sen pari viikkoa, että keuhkot saavat rauhassa kehittyä. Nuo tuollaiset polikäynnit kyllä aina säikäyttää. Laittoivatko ollenkaan sitä kortisoni piikkiä että keuhkot kehittyisivät nopeammin?? Lepoa nyt vain kunnolla!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Adett e:
huitshapelille :hug: Toivotaan että vauva pysyy matkassa vielä ainakin sen pari viikkoa, että keuhkot saavat rauhassa kehittyä. Nuo tuollaiset polikäynnit kyllä aina säikäyttää. Laittoivatko ollenkaan sitä kortisoni piikkiä että keuhkot kehittyisivät nopeammin?? Lepoa nyt vain kunnolla!!
Kiitti. Ei laittanu. Se eka lääkäri oli sitä mieltä että jään osastolle ja että synnytys on suunnilleen käynnissä, mut tää toka ketä se konsultoi, niin uskalti päästää näine hyvineen kotia.

Onneks on läppäri (ja lankaa ja puikot ) , niin kuluu aika paremmin maatessa:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja huitshapeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Adett e:
huitshapelille :hug: Toivotaan että vauva pysyy matkassa vielä ainakin sen pari viikkoa, että keuhkot saavat rauhassa kehittyä. Nuo tuollaiset polikäynnit kyllä aina säikäyttää. Laittoivatko ollenkaan sitä kortisoni piikkiä että keuhkot kehittyisivät nopeammin?? Lepoa nyt vain kunnolla!!
Kiitti. Ei laittanu. Se eka lääkäri oli sitä mieltä että jään osastolle ja että synnytys on suunnilleen käynnissä, mut tää toka ketä se konsultoi, niin uskalti päästää näine hyvineen kotia.

Onneks on läppäri (ja lankaa ja puikot ) , niin kuluu aika paremmin maatessa:)
Aika hassua etteivät laittaneet, jos kerta on riski tulla etukäteen... :/ Mutta luotetaan siihen, että siellä tietävät mitä tekevät. Itsellenikään ei sitä laitettu vaikka sinne polille jouduin, koska supistelut olivat kuitenkin rauhoittuneet. Eipä kai se kortisonikaan aivan hyvästä ole, parempi luonnollinen kehitys keuhkoille =)

Mutta koitahan nyt tosiaan levätä kunnolla ja heilutella niitä sukkapuikkoja voinnin mukaan :D
 
kirppiinamulla on ollut korkeimmillaan hb 120 ensimmäisellä neuvola käynnillä...viimeks oli 114 ja oon syönyt rautaa jostain raskauden puolestavälistä...ei se kyllä normaali tilassakaan oo koskaan ollut paljon yli 125... :whistle:
 
piti sitten googlata tota painoarvioo ja saada lisää stressiä :ashamed: Ei tuu mitään :whistle:
Minkälaisia arvioita teillä on ollut viikolla 33?
Tää oli kuulema sen vajaan 1700, ei kertonu tarkkaan, mutta sanoi että laskettuna olis sen kolmisen kilonen. Mut tää lääkäri oli varmaan sienimetästä sinne kaivettu, että jäi tuokin mietityttämään, että miten se vielä noin pieni :ashamed:
 
huitshapeli meille annettiin viikoilla 32+4 painoarvioksi noin 2100-2300g :) Eiköhän teidän vauva ole ihan sopivan kokoinen :) Ja nuo painoarviotkin voi heittää jonkin verran.

Täällä ei mitään uutta,maha se vaan venyy venymistään onnistuukohan,maha 35+3. äh,emmä osaa :ashamed:

http://www.aijaa.com/v.php?i=2674946.jpg

osasimpas :D
 
Kiitti KTL:)

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=70

Löysin tollasen. Oikeesta reunasta kun laittaa "painon kehitys" niin näkee, missä käyrällä painoarvio menee.
Tuon mukaan meidän laspi ois laskettuna aikana 2750g :heart: Menee noi aikasemmatkin mittaukset näköjään tuossa alaviivalla, eikä niistä ole kukaan mitään sanonu. Että ei kai tästä kannata enää enempää huolestua:)
Esikoinenhan meillä oli syntyessään 2700g ja toinen 3310g. Että ei mitään möhköfanttia odotettavissa ;)
 
huitshapeli lainaten tekstiäsi " Sormille ei kuulema tuntunut olevan yhtään kanavaa jäljellä, mutta ultralla saatiin hyvän mittanen kanava vielä. Pehmennyt on ja sormelle auki.
Nyt pitää olla sitten tosissaan varovainen vielä kaksi viikkoa. " - mulla on just sama homma!!! |O
eikä mulla auennu se kanava vaikka paineli masua samalla ko katto alapää ultralla.. Nii joo mun vauva painaa sen 2600g tai 2800g. jompsi kumpsi en nyt muista.
Niin ja on se kumma ettei ne ottanu sua sinne sairaalaan tarkkailuun? mut otettiin heti ja lääkärit oli aidosti huolissaan sillon.. |O

en oo tosiaan vieläkään löytäny mun kielen turvotukselle mitään syytä..mietin että oisinko sitteki "sala" allerginen appelsiinille? ku sitä oon tässä ahkerasti melekein jokapäivä syöny..

onko kenenkään alapäässä nipistellyt? Siis tuolla reiän likellä jossain röörissä?? siis sillain kirpaissut..mulla on pitkin päivää, niin ja tulee sellasta ällölimaa koko ajan.. Pitää miljoona kertaa pyyhkiä. Se vetinen valkovuoto on loppunut ja nyt tulee vaan sitä kirkasta venyvää limaa. Mitäköhän se on.. EIKAI LIMATULPPAA?? nyt sitte jännätään että jos on limatulppaa ni että millo tullee koko löntti ja millo lapsi tulee..ounou..
 
Jei sainkin jo ensi viikon tiistaille äippäpoli ajan siihen ylimääräiseen ultraan pienen sf-mitan takia. :) ei tartte hermoilla kahta viikkoa että onko vauvalla jotain vikana.

itkuhälyttimistä ollut puhetta. minä olen monelta kuullut että doro-merkkinen radiopuhelin/itkuhälytin olisi tosi hyvä. bm35:köhän oli malli mistä useimmat ovat puhuneet. Ovat kuulemma parempia juuri niiden kanavien takia kun niitä saa tooosi monta erilaista niin ei ota niin helposti häiriöitä kuin nuo philipsin mallit. ja lisäksi nämä kestää paremmin tuon kylmän ilman kuin perinteiset itkuhälyttimet (eli voi olla vaunuissa talvella mukana). Näin ovat ainakin puhelleet. itse ajattelin huuto netistä sellaista tavoitella :)

Minäkin kirppis shoppailin tänään. :D löysin kaksi tosi hyväkuntoista unipukua hinta yht.1,7?. ovat kyllä sinisävyiset mutta ei sen väliä vaikka tyttö tulisikin. minun tyttöni pukee päälleen myös sinistä. :D

Äitee on nyt leikattu ja osastolla. tarkemmin ei suostunut hoitaja sanomaan vaan pitäisi saada leikkaava lääkäri käsiin että se sitten kertoisi. ja niitä lääkäreitä ei saa kiinni ikinä pariin viikkoon tyyliin jos ei oo mitään tosi tramaattista tapahtunut.

Taivas kun undin ihan kaiken mistä piti kirjoittaa, mistä olitte keskustelleet. joskus ihmettelen että miten muistan pukea päälleni aamulla ennen ulos lähtöä kun muisti tuntuu olevan niiin huono. :LOL:

rv34+4
 
Satu kuulostaa ihan limatulpalta mutta en minä uskalla mitään sanoa muuten kuin sen perusteella mitä muilta olen kuullut että millainen se voi olla. :D mutta sanotaan että vaikka limatulppa tuleekin niin voi mennä vielä ihan hyvin 2-3viikkoa ennen kuin vauva syntyy että nou panic.

imetysliiveistä joku kyseli. itse ajattelin netistä tilata sellaisen mallin missä ei tartte tarkkaan tietään kuppikokoa. koot on s,m,l,xl ja se koko antaa vähän niinkuin anteeksi sen tissien kasvun maidon noustessa että ei ole heti pieni. Olen vain kahden vaiheilla. tilatakko sellainen toppimalli(niin kuin urehilurintsikat esimerkiksi), joka on ehkä tukevampi ainakin aluksi vai sellainen tavallinen missä on ihan hakaset.
https://ssl.neutech.fi/vauvauva.fi/product_catalog.php?c=17
tuolta sivulta olen mallia 2 ja 3 kattellut. niistä tilaan ensin jomman kumman ja sitten kun pääsee sairaalasta kotiin ja alkaa se koko vähän vakiintumaan niin ostan toiset "oikeaa" kokoa. Ovat ainakin kovasti netissä kehuneet tuota toppimallia (Carriwell Seamless Drop Cup Bra) että ovat oikein hyvät ensi imetysliivit
 

Yhteistyössä