¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

Onnea kovasti kaikille vauvautuneille!!! :heart: :heart:
...plääh...täällä supistelu rauhottunut,ei taida synnärille lähtö olla ihan lähitulevaisuudessa :kieh: supistelee kyllä mut menkkamaiset kivut on rauhottunut...

Koitan keksiä tässä syytä että pääsis lääkärille että sais tietää että onko tuolla alapäässä tapahtunut mitään...vai onko paikat visusti kiinni niinkun 3viikkoo sitten...että jos hyviä ehdotuksia valituksen aiheeks niin kertokaa!!??
kaveri ehdotti että valitat raskausmyrkytyksen oireita...mut paha valittaa kun mitään siihen viittaavaa ei oo...
sit se sano että sanot ettet tunne liikkeitä...nauroinkin etten haluais kuitenkaan tehdä itsestäni tyhmää kun mahassa tyypillä niin kova meno päällä että maha heittää puolelta toiselle...
 
Ultrassa tuli taas käytyä eikä mitään uutta, painoarvio 2,8-2,9kg. Hoikka vauva. Lääkäri kysyi, syönkö liian terveellisesti :D Terveellistä kotiruokaa kyllä mutta olen syönyt ihan liian paljon mm. suklaata, ihme kun ei missään näy - tosin jos olisi alkanut näkyä olisin rajoittanut.. maanantaina olisi neuvola, jos en poksahda sitä ennen. 38+2 siis mennään.. Tahtois päästä jo vauvautumaan! Polikliininen synnytyskin näyttäisi nyt onnistuvan hyvin. Neuvolan terkkakin sanoi, että voi tulla kotikäynnille tarvittaessa työajan jälkeenkin. Ihan terveydenhoitaja kyllä :)
 
Silleri
Onnea triplelle ja pojalle! :flower:

(.) Tänään oli sitten viimeinen neuvola, ja jos elämä menee niinkuin on suunniteltu, niin oli koko elämäni viimeinen äitiysneuvola... Kaikki ok. Vauva on kuulemma laskeutunut aika alas jo, en varmistanut, onko ihan kiinnittynytkin, mutta ei varmaankaan. Edellinen ei kiinnittynyt "ollenkaan", ponkaisi sitten kerralla ylempää ulos asti. Tai kuulemma kiinnittyvät viimeistään silloin, kun supistukset alkavat.

Neuvolan täti oli vähän sitä mieltä, että tämä voisi jo aikaisemminkin tulla ulos kuin viikon päästä, mutta itse en osaa siihen uskoa. Koko ajan oon ajatellut, että syntyy lokakuussa (juu ja sen takia se ei voi tullakaan aiemmin :D ) ja kun jo kaksi edellistä on mennyt niin reilusti yli niin on vaikea uskoa, että seuraava tulisi yhtään aikaisemmin. Tällä viikolla pitää sitäpaitsi päästä vielä ystävän vauvakutsuihin!

Itse olen vähän ymmälläni, miten tällaista syysvauvaa hoidetaan, sillehän täytyy pukea uloskin päälle ihan enemmänkin... :D Molemmat edelliset kun ovat syntyneet hellekesinä. Eipä paljon vaatteita tarvittu, välillä tuntui että pelkällä vaipallakin olivat ihan ahdingossa. Kaikki säästämäni ihanat vauvojen kesävaatteet jäävät sitten käyttämättä! Voi miten pieniä ovat ihmisen murheet. ;)

Karkkilakko on pitänyt. Mikä saavutus. Mutta tänään söin viinerin ja nyt taas iski tietysti makeanhimo takaisin... :kieh:

rv 39+0
 
Onnea triple

Tämä päivä ei sitten niin mukavasti alkanutkaan. Tarkoitus oli mennä miehelle ostamaan isyyspakkauksen tarpeet ja mennä treffaamaan kavereita entiselle koululle. klo 11 jälkeen kaveri soitti että ei saa lähteä mihinkään kun koulussa ammutaan. Minun entisessä koulussa, jossa vielä keväällä kävin koulua ja missä rakkaat ystäväni käyvät. Taivas sentään miten tälläistä voi tapahtua ja näin pienessä kaupungissa. Päätä särkee kun itkuksi tämä aamu on mennyt. onneksi kaverit ovat kunnossa, olivat päässeet heti pois kun laukauksia oli alkanut kuulua mutta järkytys on valtava vaikken itse ollut siellä. Ja se että todella olin menossa sinne tänään. Ei mee jakeluun.

Vauva taitaa lohdutella äitiä kun niin kovasti puskee tulemaan taas läpi. :heart: onneksi ettei tartte siitä huolehtia.

rv37+1
 
Onnittelut triplelle ja nannaaki saa varmaa jo onnitella...(?) :heart: Ihan kateeks käy B) Vaik eipä sitä joka tapaukses kauaa menee ku itelläki on nyytti pihalla :heart:

Täällä supistelut jatkuu... ja jatkuu.. |O Välillä kivuliaita välillä ei. Lähtö vaan ei oo tullu, vaik monta kertaa oon nii jo vähä ajatellu. Mut sit aamulla herää sängystä edellee masun kanssa ja harmittaa.... :p Täällä on myös mies alkanu nyt puhelee vatsalle, et "synny jo..." :heart:
Huomenna olis neuvola. Viimeks ku se sitä aikaa anto, se sano et mahdatko enää tänne sitte tullakaa... Höh, huomenna siellä ollaan taas valttamassa suppareista :kieh:

Nyt kattoo ylim. uutisia. Kamala juttu TAAS siellä kauhajoella :eek:

Liina ja tiiti 38+5
 
Vattassa myllätään niin että vaihtoi eilen sitte vielä puoltaa toiselle kyljelle. |O
Ja tiättekö kuinka se kirpas? Nyt monottaa sitte mun toisen puolen kylkiluut kans lommoille. :whistle:
Sitä vaan tulin sanomaan. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liina81:
Täällä supistelut jatkuu... ja jatkuu.. |O Välillä kivuliaita välillä ei. Lähtö vaan ei oo tullu, vaik monta kertaa oon nii jo vähä ajatellu. Mut sit aamulla herää sängystä edellee masun kanssa ja harmittaa.... :p Täällä on myös mies alkanu nyt puhelee vatsalle, et "synny jo..." :heart:
Huomenna olis neuvola. Viimeks ku se sitä aikaa anto, se sano et mahdatko enää tänne sitte tullakaa... Höh, huomenna siellä ollaan taas valttamassa suppareista :kieh:
Täällä jus samat tunnelmat. Aina vaan nuo supparit loppuu.....
Mulla neuvola torstaina ja viikko sitten mullekkin sanottiin että ei varmaan enään neuvolassa nähdä. Mutta vähitellen alan uskoa että lokakuun puolelle mennään ennenkuin tämä tapaus on ulkona. |O

pumppernikkeli ja niilo 38+6
 
Heippa!

Onnea kaikki jo vauvan saaneet! :flower: En osaa olla edes kade, kun tiedän, että se oma nyytti sieltä syliin tupsahtaa ennemmin tai myöhemmin. Musta on vaan kivaa olla vielä hetki yhden lapsen äiti. Jotenkin annan nyt hirveästi huomiota esikoiselle, toivottavasti ei tuu kauhean mustasukkaiseksi, kun vauva on syntynyt.

Ihan hirveää tosiaan tuo Kauhajoen tapaus, uutisia täälläkin seuraillaan. Mies totesi tuossa ennen raksalle lähtöä, ettei toivo koskaan omalle kohdalle sellaista lähtöä (työn puolesta siis, on poliisi), jännittivät jo viimeksi Tuusulan tapauksen aikaan, että tuleeko lähtökäsky. Totesin vaan, etten toivo minäkään ja ihan itseni ja lasten puolesta. Ois ihan hirveetä jännätä kotona, että mitä tapahtuu. Nyt ei onneksi tiedä puoliakaan jutuista ja oon sanonutkin, ettei ihan kaikkea tarvitse kertoa, niin ei tuu niin paljoa ajatelleeksi. En siis mikään jännittäjä ole ja itsekin työn puolesta kaikenlaista nähnyt, mutta kun on se oma kulta kyseessä, niin onkin ihan eri juttu.

Täällä on olo edelleen oikein hyvä, ei turvotuksia, supistuksia eikä oikeastaan mitään muutakaan vaivaa. Vessassa käyn kerran yössä, aika tarkkaan 04:n aikoihin aina ( +/- 10 minuuttia), joten kellontarkka rakko mulla, :LOL: . Mun puolesta saa mennä vaikka yli la:n, on niin paljon hommia ton raksan kanssa ettei tässä vielä ehtisi synnyttämään. Toki saa tullakin jos on tullakseen, en ota stressiä tästäkään.

Tänään ajattelin viimeistellä isyyspakkauksen, paketoida esikoisen "isosiskon lahjan", pakata sairaalalaukun ja pedata pinnasängyn valmiiksi. Vielä pitäisi pestä kaukalon pehmuste, toppapussi, makuupussi ja kiinnittää kehdolle koukut kattoon. Ostin siis vauvalle riippukehdon (Ruohonjuuren nettikaupasta, jos joku haluaa käydä vilkuilemassa), että saan vauvan siihen, jos on kova yöllä syömään. Tulee siis meidän sängyn jalkopäähän, pinnasänky kun on tilanahtauden vuoksi alkovissa eli ei ihan vieressä. Muutenkin on siis sitten heijattavissa siinä ja saa siinä sitten esikoinenkin vaikka vähän keinua.

Nyt taas nettiin tarjouspyyntöjä tekemään, uskomatonta miten paljon täytyy saada tavaraa ennen kuin talo on valmis... =) Jaksuja kaikille, MiHLa ja Mökö rv 36+0
 
Emilyn: Mietin, ku puhut tuosta polikliinisesta synnytyksestä, et onkohan se sama asia kun täällä Taysissa oleva LYSY (lyhytjälkihoitoinen synnytys) ?? Tarkottaa sitä, et synnytyksen jälkeen voi kotiutua jopa 6 tunnun kuluttua, sairaalan lysy-kätilö tekee kotikäynnin jolloin punnitsee vauvan ja muutenkin tarkistaa voinnit. Synnytyspäivänä tai seuraavana päivänä kotiutuvalla on mahdollisuus lysy-palveluun. Eli automaattisesti tuota kätilön vierailua ei saa ja tietenkin lääkäri tarkistaa molempien voinnin ennen ku voi kotiutua...
Ite en tuota ole sen kummemmin harkinnu, ajattelin nauttia täysihoidosta pidempään, jos mahdollista... :D

toiveikasodottaja: voin vaan kuvitella, miltä susta tuntuu... :/ Onneks kaverit on kunnossa. :hug:

37+4
 
pumppernikkeli mäki oon alkanu asennoituu, supisteluista huolimatta, et tää lapsi menee ku meneeki lokakuun puolelle :/ Oon koko aika ollu jotenki sitä mieltä et syyskuus tulee... Onhan täs viel syyskuuski päiviä. Mut silti usko menny :p
 
Jasmara Täällä tuo poli-synnytys menisi juuri siten, että 6 tunnin jälkeen voisi kotiutua. Erona teidän käytäntöön se, että neuvolan terkka tulisi seuraavana päivänä käymään, ei kätilö. Ja terkka sanoi että se edellyttäisi sitä että vauva ei synny viikonloppuna - hänhän ei ole la ja su töissä. Tosin jos vauva nyt syntyisi perjantaina, sitten kinuaisin synnäriltä että lähtisin kotiin ja tulisin näyttämään heille vauvaa seuraavana päivänä, mieluummin kuin että joutuisin olemaan sunnuntaihin asti osastolla..

Itse en tosiaan koe sairaalamaailmaa henkkoht viihtyisästi, meidän sairaalassa ruoatkin tulee aina myöhässä ja kylmänä eikä niistä edes tiedä, mitä ovat kun näyttävät niin epämääräiseltä. Sen lisäksi KOKSin osasto on saanut todella paljon huonoa palautetta eikä mikään ole tuntunut muuttuvan, siellä ei ole mitään tietoa lapsentahtisuudesta ja korvikettakin tuputetaan automaattisesti.. - no, riippuu tietysti hoitajista mutta nämä ovat omat ja monen tutun kokemukset. Esikoisen aikaan ahdisti tosi paljon se sairaalassa olo. Muutenkin kun on mennyt tämä raskaus sattuneista syistä niin vähäisen liikunnan parissa, odotan vaan että pääsen pian vauvan kanssa kotiin ja touhuamaan arkisia juttuja kuten aiemminkin. Sairaalassa on tylsääääääää.. :|
 
ONNEA vauvautuneille ! :flower:

Toiveikasodottaja, :hug: . En voi kuvitellakaan miltä tuntuu, kun noin läheltä liippaa. Onneksi kaverisi ovat kunnossa ja ONNEKSI et ehtinyt lähteä sinne koululle. :hug: Ihan kamalaa tuo koko juttu, ei meinaa mennä tajuntaan......

(.) Flunssa jatkuu ja voin todeta että ei ole herkkua. Inhottavaa, kun nenä koko ajan tukossa ja vuotaa, tukossa ja vuotaa....Mitään ei huvita tai jaksa tehdä, ainoastaan maata sohvalla. Oon tänään kyllä saanut neulottua tota vauvan haalaria eteenpäin, mutta sekin ärsyttää kun noi Novitan ohjeet on niiiiiiin epäselviä, että saa koko ajan purkaa moneen kertaan ennenkun saa tehtyä lopulta oikein. Ärsyttävää.....
Ihana asia on se, että viikon päästä päästään muuttamaan tästä perssilmästä vihdoin omaan taloon....On sitä odotettukin. Oma äiti oli eilen pakkausapuna, kun en oikein noita painavia muuttolaatikkoja enää ite jaksa nostella. NYt pitäs tällä viikolla ite saada pakattua noita kevyempiä juttuja. Jospa se ees piristäis. Ihanaa, sitten kun on muutettu, ei tarvii enää olla iltoja yksin, kun mies ei oo hommissa eri paikassa vaan jatkaa sitten autotallin yms raksahommia ihan siinä kotosalla. Ei oo kivaa enää tää olo senkään puolesta, kun sen saa kärvistellä ihan yksinään.....

Suppareita puhallan kaikille niille, jotka niitä tarvitsee ja haluais nyytin hakuun, ainakin pumppernikkeli ja Liina... ite toivon että Nasunen pysyisi masussa vielä pari viikkoa jotta ois muutto onnellisesti ohi! :heart: MiHLan tavoin toki saa tulla, jos on tullakseen...:)

Kirppiina ja Nasunen 36+4
 
toiveikasodottaja:Kauheeta ku tommonen osuu omalle kohalle :hug: Hyvä ettet ollu siellä ammuskelun aikaan.

Emilyn:Mulla vähä sama ku sulla ton sairaalassa olon suhteen. Jännitän sitä sairaalaan jäämistä älyttömästi. En oo ikinä sairaalassa yötä ollu (tai no sillon ku oon ite syntyny niin sillon :D )

Neuvolassa tuli siis tänään käytyä, sf mitta oli sama ku viime viikolla joten neiti asettunu lähtökuoppiin =) Tajuais vielä tulla ulos sieltä.

miimu ja bibi 37+6 :heart:
 
Tiistaita!

Neuvolassa käyty myös.
Eipä ihmeitä,verenpaineet hieman koholla muttei onneks paljoa.
muuten kaikki ok,mitä nyt sf mitta edelleen yläkäyrän yläpuolella.
Tällä kertaa vauva oli hereillä sydänäänten kuuntelun aikaan kun 140 jyskytti.
Parilla viime kerralla ollut nukkumassa :D
Kyllä oli terkka ihmeissään kun olin saanutkin uuden kontrolli ajan..

Kamala tuo koulu ampuminen,suuri suru monessa perheessä :'(

Eipä muuta,painelen neulomaan villasukkia.

:wave:
 
Jaha. Turvotusta näkyy hivenen nilkoissa. :/
Vaikka mitään radikaalia en ole tänään tehnyt.
Viikon päästä vasta neuvola. Pissassa ennen ollut + kahdella käynnillä.
Ettei vain se myrkytys ole tuloillaan..?
Missään raskaudessa ei ole turvotusta ollut. Eli mites tätä tarkkaillaan?

Rv 35 tasan.
 
Iltaa

Onnea triple :flower:

Neuvola päivä täälläkin. Kaikki ok. Paino ei ollut noussut, paineet kohdallaan, sf 32 ja vauveli todella alhaalla jo asemissa. Eilisistä supistuksista, jotka oli niin napakoita että puhe loppui kesken, tuumasi että aika aikaisin alkoi. Kyseli mitä alapäässä tuntuu ja mietti tarvitseeko käydä vielä näytillä jossain. Oli sitten sitä mieltä että viikkoja on tarpeeksi ettei sitä enään yritetä rauhoitella jos synnytys käynnistyy. Kuulema saattaa alkaa pian syntymään tai sitten piinaa loppuun asti.
Tänään parempi päivä mutta samanlaisia supistuksia tullut silloin tällöin. Pysyis tämän viikon niin saisin hommat tehtyä loppuun ;)

Toiveikasodottaja, onneksi et kerennyt lähteä mihinkään!! :hug: Järkyttävää
Kälyni on terkkana ammattikorkean puolella. Ihan uskomattoman paljon mielenterveys ongelmia oppilaissa. Alkaa olla liian vaarallinen työpaikka hänellä :|

Voikaa hyvin mammat ja supisteluja niille jotka sitä tarvitsevat =)

rv 35+3
 
Mimmali minä olin rutiinina vauva kasvunseurannassa haavaisen koliitin takia.. tahi Crohnin taudin, joka on todettu molemmilla siskoillani. Ja kun omat oireeni pahenivat puolessa välissä raskautta.. mutta hyvin vauva kasvoi ja loppua kohden vointi parani muutenkin :) Eipä siellä seurannassa hirveämmin mikään miksikään muutu, tähän viimeseenkin menin ihan vain sen takia etteivät ala napista sitten toiveestani synnyttää polikliinisesti..

Salsai käsittääkseni terkka seurailee sitä pissaa, verenpaineita ja turvotuksia neuvolakäynneillä. Ekassa raskaudessa itselläni oli myös lopussa pissassa proteiini (?) plussalla ja verenpaine vähän koholla, viikkoa ennen synnytystä turvotustakin pamahti kilon verran.
 
mimmali, täällä olisi normaalisti vain ne 2 ultraa (n. rv 11 ja 20) ja 2 lääkärintarkastusta (keskiraskaudessa ja loppuraskaudessa), mutta esim. meidän neuvolalääkärillä on myös ultra, joten hän sitten seuraavalla lääkärintarkastuksella (rv 36) samalla katsoo ultralla vauvan asennon ja koon. Itse olen ravannut muutamaan otteeseen ylimääräisissä kokoarvio/kasvukontrolli-ultrissa, koska vauva on jokseenkin pieni, mutta muuten sellaisia ei täälläkään olisi... Eikä mitään synnytystapa-arvioita, ellei erikseen katsota tarpeellisiksi... varmaan sekä kunta- että tapauskohtaista...
 
Emilyn: meillä on varmaan siksi nuo kätilöt jotka kotikäynnit tekee, ku kyseessä on kuitenkin yliopistosairaala ;) Normaalisti kun kotiutuu, niin neuvolan terkka käy sit ekalla käynnillä kotona ettei tarvi vastasyntyneen kanssa lähteä neuvolaan. :)
On toisaalta kurjaa, ku kaikissa sairaaloissa ei ole samanlaista kohtelua ja "palvelua". Luulisi, et niistäkin on jotkut ohjeistukset olemassa, ilmeisesti niitä ei ainakaan noudateta.
Täällä ainakin pyritään lapsentahtisuuteen ja lisämaitoa annetaan vaan tosi tarpeessa (sekin siis luovutettua äidinmaitoa ei korviketta) . Imetykseen kannustetaan ja neuvotaan tarvittaessa, huolehditaan et imemisote on oikea jne... :)

Eiköhän noihin ylimääräsiin ultriin ja painoarvioihin ole monellakin joku erityinen syy... Täällä on myös vaan noi kolme käyntiä rv12, rv18-20 on ultrat ja sit lääkäri n.rv36. :)

salsai: mulla on myös alkanu oleen turvotusta hiukan nilkoissa, tällä viikolla huomasin ekan kerran. Jos turvotus lisääntyy eikä lähde pois edes levossa, niin kannatta ehkä ottaa yhteys neuvolaan ja kysyä pääsetkö aikasemmin tarkastukseen. Alkavaan myrkytykseenhän liittyy yleensä turvotuksen lisäks, verenpaineen nousu ja valkuainen pissassa.... Kaikki turvotus ei ole kuitenkaan merkki myrkytyksestä, ei kannata liikaa huolestua. :hug:
 
Iltaa!

Olit Jenksu ihan oikeessa, että koirakuumeenhan tuollasesta suloisesta pallukasta vaan sai. :D Mitenköhän sen saisi vielä tartutettua mieheenkin, hää kun on enemmän kissaihmisiä.

Turvotuksista oli puhetta. Olisinkin kysellyt että paljon teillä vaihtelee tuo paino tässä loppuraskaudessa kenellä tuota turvotusta on?
Sen verran olen itsellä tuota huomannut että sukista jää sellaset jäljet nilkkoihin ja kädet tuntuu välillä hassulta, mutta ei miusta ole mitään kauheen pahaa vielä ainakaan. Paino sen sijaan heittelee ihan oudosti. Pari viikkoa sitten oli sitä viitisen kiloa enemmän kun nyt, niin mietin että mistä tuo voi johtua. Voiko muka nuo nesteet noin paljon vaikuttaa tuohon painoon? Jos vaikka joku osaisi valaista asiaa. :)
 
Silleri
Täällä taas viereksimässä... ei huvita mitään tehdä muutakaan.

Turvotuksista en osaa sanoa muuta kuin että itsellä ollut enemmän ja vähemmän koko raskausajan, mm. viime yönä sormet niin turvoksissa että särki. Olin syönyt suolaista ruokaa päivällä. Mutta kun paineet ja pissa ok niin ei epäillä yksistään minään myrkytysoireena. Mutta siis se syöminen ainakin minulla vaikuttaa tosi paljon siihen.

Vauva on änkenyt niin alas, että tipahtaa kohta... :LOL: Saishan se tipahtaakin, ei siinä mitään, mutta jos aikoo vielä tän viikon tuolla tavalla ängertää niin tukalaa on. Ihan kuin tosissaan olis särjeskelevä appelsiini alapäässä! Alas istahtaminen alkaa olla ihan... no, kamalaa.

Itse en halua synnyttää ihan polikliinisesti, senkin takia, että haluan, että vauvaa seuraillaan pari päivää. Ymmärrän kyllä hyvin senkin , jos sairaalassa oleminen jotakuta ahdistaa. Lapsia tulee kyllä ikävä :/ , mutta toisaalta on ihan kiva kun saa valmiit ruuat eteen eikä tarvitse miettiä kotihommia. Molemmilla aiemmilla lapsilla on vielä turskunnut lapsivettä keuhkoista nenään kolmen päivän ajan syntymän jälkeen ja sitä on ollut kivampi sairaalassa hoidella kuin yksin kotona. Mikäköhän ihme siinäkin on, että sitä sinne aina jää, kuopukselta yritettiin kahteen otteeseen imeäkin sitä pois.

Jos kattois vaikka vähän jotain elokuvaa... Olen paha ja itsekäs, mutta en halua keskittyä nyt ajattelemaan tätä murhenäytelmää. Liian kamalaa perheille, joita se koskettaa. :ashamed: :'(
 
Siis ihan kamala taas ruo ampuma juttu... Huoh... Ja toiveikasodottaja :hug: . Me asutaan tässä ihan Jokelan kupeessa ja kyllä se viime vuotinen todella kosketti ja kovaa...

Triplelle ja perheelle kovasti onnea :flower: :flower:

Painoarvio ja ultra - Minä kävin rv 36 ultrassa koska edellinen synnytys oli komplisoitunut eli kiireelisellä sektiolla syntyi meidän tyttö. Muuten viimeinen ultra on meillä rakenneultra...

Turvotusta täälläkin on mutta pahiten aamuisin. Ranteet on aamulla niin kipeet ettei koukistaa voi :eek: . Aikansa kun niitä kylmän veden alla heiluttelee niin taas toimii. Ja kaikki kengät tuntuu pieniltä :kieh:

Olisin kyllä jo aivan valmis synnyttämään! Selkä alkaa olla niin kipeä että uh huh... Mutta ei näy ei kuulu supistuksen supistusta... Tänään olin esikoisen kanssa puistossa ja siinä ystävän kanssa naureskeltiin, että mitäköhän sitä tekis jos vedet menis? Kävelis kylän poikki kotiin huosut märkinä esikoisen kanssa :LOL: Mun tuurilla saan joku päivä juuri tälläisen lähdön... Mies vaan tuumasi, että kannattaisko pitää mustia housuja.... :LOL:

Torstaina taas neuvolaan sitten.. Nyt bb:n pariin soffalle!

Emppu & Papunen 38+3
 

Yhteistyössä