*Lokamassut 2009 Heinäkuussa*

:heart: :heart: :heart: *POKS* 24+0 *POKS* :heart: :heart: :heart:

Enpä ihmeemmin viitti nyt kirjoitella kun raivostuttaa ja masentaa tuo sokereiden mittaus ja ruokapäiväkirjan pito taas :kieh: :kieh: :'( :'( :kieh: :kieh:
Mies tuossa juuri sanoi, et jos aion riavota tällein koko loppu raskauden näistä sokereista, niin hän muuttaa vaikka anoppilaan pakoon.

pinkkimieli ja pallopää
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkkimieli:
:heart: :heart: :heart: *POKS* 24+0 *POKS* :heart: :heart: :heart:
Samat lukemat täällä, et *POKS * POKS* vaan... Enää 112 päivää jäljellä :D

Joo tulin vaan lukemaan onko mitään uutta, täällä ei juurikaan mitään uutta omaan napaan.
Mies tulee kohta töistä ja lapsukaiset pitäis käyttää sit jumpassa, aamulla kävin itse salilla treenaamassa ja saunomassa... teki muuten nannaa päästä tuosta 5-vuotiaasta uhmaikäisestä hetkeksi eroon :ashamed:. Koettelee kyllä äidin hermoja kovasti... mitään ei uskota ja isille ollaan sit kuin enkeli :headwall: Onneksi taas viikonloppu hermolomaa kun mies on kotona, maanantaina sit taas saa repiä omia hiuksia päästä!
 
pinkkimielelle halaus. Mä odotan kauhulla maanantain neuvolaa, kun tota painoa on tullu ihan älyttömästi. Joudun varmaan myös sokerirasitukseen :(

chilitin tsemppiä teidän 5v kanssa. Niitä aikoja odotellessa..

Pakko oli tulla kehumaan kun kävin äsken lenkillä meidän uusien rattaiden kanssa. Joo nehän tuli jo viikko sit, mut en oo päässy kunnolla kokeilemaan, kun mummi oli täällä viikon kylässä ja oltiin liikenteessä vaan matkarattailla. Mut joo siis on ne vaan pirun hyvät rattaat =) Odotan innolla, että pääsen käyttämään niitä oikein kunnolla kahden kanssa. Kukas se täällä totes, että Phil&Tedsit ei oikein iskeny, kun on niin ahtaat, kun vauvan kantokassi on vaan 60cm. Musta se on täysin riittävä, kun ottaa huomioon, että vauva ei oo ikinä jalat suorana ni niitä ei tartte edes laskea mukaan pituuteen ;). Esim. meidän neiti oli 4kk 62cm ja 6kk 66,5cm, joten jos tää toinen kulkee about samoissa mitoissa niin mahtuu loistavasti tonne kassiin vaikka puolivuotiaana. En kyllä siinä iässä enää sitä mihinkään kantokassiin edes tunge :D

 
Tänään tehty ekat hankinnat vauvalle! :) Tosin eipä ne muuta ollut kuin pari vaatekappaletta alennusmyynnistä, mutta siihen se taitaa jäädäkin. On tosiaan outo olo niinku paapelokin sanoi kun ei tarvi miettiä hankintoja ollenkaan sen tarkemmin. Ekan kanssa sai kyllä raapia päätään yhden jos toisenkin tavaran hankinnassa.
Ainoo oikeestaan mitä oon miettiny on tuplarattaat, mut en oikeen osaa sanoo tarviiks niitä... toisaalta joo, toisaalta ei...
Päivisin se liikkuminen voi olla hankalaa kahen pikkusen kanssa kun meillä esikko ainaki istuu rattaissa suurimmaks osaks eikä kauppamatkatkaan oikeen suju kävellen...siis reilu 1.5vee:n kanssa. Sit kun miehen kans ollaan liikkeellä niin tietty voi ottaa matkikset ja rattaat/ostoskärryt tms. Onko noista seisomalaudoista jollain kokemusta?? Sori jos on jo ollut puhetta. Mä oon aika pitkä ja tuntuu et muutenkin rattaita työntäessä jalat osuu jo lähelle tavarakoria tai sitä rautaa siinä et eipä siihen taida enää mikään seisomalauta mahtua väliin.
No, jää mietittäväks vielä.
Ihanaa viikonloppu! =) Toivottavasti ois kivat ilmat!!!
 
Muisku:

Meillä on joku yleis mallinen seisomalauta, joka sopii lähestulkoon kaikkiin rattaisiin.
Kun ollaan harjouteltu pojan kanssa, niin olen pistänyt pojan pitämään turva aisasta kiinni toistaiseksi, on vielä sen verta lyhyt ukkeli, ettei yllä työntöaisaan, mutta ensikeväänä uskoisin yltävän, kun olen itse niin lyhyt, että se ei kovin korkealla ole :D
Ja tuo malli on siitäkin kätevä, että minua reilu 20cm pitempi mieheni kun työntää rattaita, ei varpaankärjet kolhi siihen kuin ihan harvoin...tosin työntö aisakin meillä tulee aika pitkälle eteenpäin jos on työntösuuntana lapsen selkä menosuuntaan päin.

Menipä hankalaksi selostukseksi :ashamed:

Olen ihan rätti poikki.

Deri taas survoo itseään alakertaa kohti ja potkii suoraan sanottuna minua persiisseen niin että tuntuu kuin peräsuoli tulisi ulos :headwall:
Miten voi nämä liikkeet muuttua viikossa näin dramaattisesti??
Kuulostan jo ihan viimemetriläiseltä...tosin väsykin saattaa aiheuttaa kiukutusta...eli olen kuin pikkulapsi :snotty: :LOL:

Nyt menen syömään jotain suolaisempaa...makea kiintiö on täynnä :wave:

paapelo+poju+Deri 27+6
 
paapelo mäkin oon jotenkin viimeisen viikon aikana kypsyny tähän masuun ja tuntuu että vauva herää aina kun liikahdankin esim. yöllä ja pitää ihan tajutonta jumppaa. Enkä jaksais kyykistellä enää yhtään, kun pitäis pukea tota meidän tyttöä. Se keksii kaikenlaisia verukkeita kun pitäis esim. kengät laittaa. Ja että mä vihaan noita tarrakiinnityksellä olevia sandaaleja (muunlaisia kesäkenkiä en löytänyt) kun neiti repii ne heti auki rattaissa ja sit saa kytätä putooko ne jalasta. Voi venäjä! Esikon raskausajalta en muista mitään tällaista "kypsymistä", mutta eipä mun silloin tarvinnukaan kun käydä töissä ja makoilla illat :) Muistan kun äippäloma alkoi niin oli ihanaa vaan olla ja nauttia. Olisin voinu lykätä synnytystä vaikka kuinka pitkälle :D
 
MB:

No sinäpä sen sanoit.
Toista se oli esikkoa odotellessa. Ei pakollisia kyykkimisiä ja sai lekottaa just silloin kun tahtoi tai siltä tuntui ja vaan NAUTTIA. Tosin itse kypsyin kun rv40 meni rikki.

Nyt oikein sattuu jos joutuu kumartumaan ottamaan poikaa syliin, kyykystä on enemmän kuin vaikea nousta ylös seisaalleen takaisin, ellei sitten ole jotain josta ottaa kiinni. Vaipan vaihto, no ei onnistu ja olenkin opettanut pojan ottamaan vaipan käskystä pois itse, kun en pysty kumartumaan, siis jos mies ei ole paikalla.

Ja sama kuin sinulla...jokainen pienikin liikahdus ja venyttelyt ja jumpat alkaa, muutenkin todella hankalia nuo yöt...

Jos tämä valitus on jo nyt tätä luokkaa, miut potkitaan pinkasta veke ennen kuin täysiaikaisuus on vauvalla täynnä :ashamed: :LOL:
 
Mullakin alkoi tänään loma, ihanaa! Väsymys vaivaa, jospa sitä nyt loman aikana sais ittensä vähän piristymään... Tosin ainakin alkuviikko menee remonttia tehdessä. Kela:n sivuille oli tullut maininta, että vanhempainrahahakemus on vastaanotettu, nyt sitten odotellaan päätöstä.

Meillä on vielä paaaljon hankintoja tekemättä. Sukulaisilta tai kavereilta ei oikeen saada mitään, kun ovat jo ehtineet suurimman osan tavaroista myydä tai antaa eteenpäin. Vauvan nukkumisen suhteen pohdin, että ostetaanko pinnis jo valmiiks vai vasta myöhemmin. Te jotka ootte käyttänyt äippäpakkauksen laatikkoa, missä ootte sitä pitänyt, lattialla, pinniksen sisällä vai jonkun hyllyn päällä?

Viime yönä näin ekan synnytysunen, viime aikoina vähän ruvennut mietityttämään toi, vaikka tähän mennessä en juuri asiaa ajatellutkaan. En muista oliko tästä jo puhetta, mutta tietääkö joku pääseekö Helsingissä kaikki ensisynnyttäjät automaattisesti synnytystapa-arvioon vai pitääkö olla joku erityinen syy?

Niin ja missä vaiheessa raskautta ootte muut uskaltanu vielä lentää? Mietittiin et jos varattais matka, mut sillon viikkoja olis 27-28.

Kamalasti kysymyksiä, sorry. Ihanaa että paapelo ym. vastailette ensikertalaisen tyhmiinkin kysymyksiin =)

Fresia ja Sissi 24+3 :heart:
 
Fresia me käytettiin äippäpakkauksen laatikkoa alussa ja tullaan käyttämään nytkin. Meillä se oli kahden sellaisen muovilaatikon päällä meidän sängyn vieressä. Sohvallakin se tais joskus olla, kun meillä on sohva sängyn lähellä. Lattianrajasta kun on vähän turhan hankala alkaa nostelemaan. Olisko muilla vinkkejä minkä päällä sitä olis kätevä pitää?
Synnytystapa-arviossa en itse ainakaan ollut esikoisesta.
 
Heh, aloin muistelemaan esikoisen syntymän aikaa, kun olin LA-päivänä miehen kanssa vielä autokaupassa, kun halusin omalla autolla sairaalaan :) Myyjä kyseli milloin on LA niin sanottiin vaan että tänään ja halutaan auto heti. Ja sitten mun piti vielä ehtiä Sokoksen hiustenhellimisviikolle täydentämään varastoja rv40+2 ja totesin vaan masulle, että et sit synny ennen sitä :D Ei syntyny, mutta seuraavana päivänä sitten kyllä :D
 
Fresia:

Me pidettiin äippäpakkausta sänkynä ekat 2 viikkoa ja se oli sängyn lähellä sellaisen n. 60cm korkean lipasto/kaapin päällä, josta oli aina kätsy kaapata poika yöllä syötölle ja takaisin sinne, tosin aamuisin poika olikin aina isin kainalossa, kun mies hänet sieltä aina aamuyöstä kaappasi kainaloonsa =)

Ja Helsingissä ei pääse ensisynnyttäjä arvioon, ellei ole pätevää syytä. Esimerkiksi pelkkä äidin pähkäily koosta ja siitä, että mahtuuko ei riitä syyksi, vaan siinä pitää olla hoitohenkilöstönkin epäilys mukana. Eri asia, jos on oikeasti pelko potilas ja on pelkopolin asiakkaana, silloin se tehdään käsittääkseni, sillä se voi edesauttaa pelokasta äitiä huojentamaan pelkojaan.'

Esimerkiksi minä en mihinkään synnytystapa arvioon päässyt, kun ei ollut mitään iän puolesta, raskauden aikaisia ongelmia, ei suurta tai pientä sf-mittaa tai virhetarjontaa jne.
Pääsin kuitenkin sitten yliaikaiskontrolliin, kun meni yli LA:n ja siinä sitten lääkäri teki perusteellisen sisätutkimuksen ja ultrasi pojan katsoakseen koon ja, napavirtaukset, istukan kunnon ja tarjonnan ja kaikki oli niinkuin pitikin.

Jos kuitenkin teidän suvun naisilla on vaikkapa todettu äidilläsi esimerkiksi häntäluun olevan heikko tai muuten epätavallinen, voi silloin pyytää omalääkäriltään lähetettä.
Eräs ystäväni pääsi arvioon, sillä hänellä, äidillään ja siskollaan kaikilla on liian kaareutuva häntäluu, joka saa lantion tavallista ahtaammaksi.
Tällöin siitä voi aiheutua haittaa synnytyksen edetessä niin vauvalle, kuin äidillekkin. Tyttö kuienkin syntyi rv38+ ja oli pienikokoinen, joten tästä ei sitten ollut haittaa vaan tyttö mahtui mainiosti ulos normaalisti.

Aika paljon taas sainkin aikaiseksi..kauhea puheripuli näköjään :D
 
Fresia Me haettiin pinnis jo kellarista makkariin, jotta kissalla on aikaa tutustua siihen riittävästi. Ja tuo tarkoittaa meillä lähinnä koulutusta, ettei kissalla ole pinnikseen mitään asiaa, kun mein katti on aina saanut kulkea ja nukkua missä lystää. Kun aiemmin tuotiin hoitopöytä makkariin, niin kissa valtasi sen heti petikseen. Nyt on alkanut oppia pikkuhiljaa, et ei ole hänen paikkansa kun nostan sen aina pois jos siinä yrittää koisia. Samaa metodia aion käyttää tuon sängyn suhteen.
Ja mä ainakin meinaan käyttää alkuun äippäpakkausta sänkynä vauvalle ja pitää sitä tuolla pinniksen sisällä, niin tuo kissakin siitä viimeistään tajuaa, ettei ole sänky häntä varten.

pinkkimieli ja pallopää 24+0
 
Täällä on kello tosiaankin 7 tuntia edellä Suomea, sen takia noi mun kirjotusajat on niin kummallisia! Eli ei ole käytössä mitään 24h neuvolaa. =)

On kyllä niin mahtavaa, että täällä palstalla on sekä ensi kertalaisia että kokeneempia. Olen myös niin kovin kiitollinen kaikista vastauksista omiin tyhmiinkin kysymyksiin. Fresia kyselit lentämisestä, eli se onnistuu pääsääntöisesti ihan viikolle 36 asti. Kannattaa kumminkin kysyä kyseiseltä lentoyhtiöltä, mikä heidän käytäntönsä on. Itse lennän muutaman päivän päästä maapallon toiselta puolelta Suomeen, kun viikkoja on 25.

Eilen oli vimppa lääkärikäynti ennen matkustusta, ja kaikki oli edelleen ok. Se joku mittaustulos mahan päältä oli 24 cm (täällä kutsutaan nimellä fundal height, eli olisko kohdun korkeus?). Vauva oli muuttanut asentoaan niin, että oli jo pää alhaalla valmiina syöksymään ulos! Se oli mulle aikamoinen yllätys, että se jo tässä vaiheessa on niin päin. Semmoinen juttu myös paljastui, että rakenneultrassa oli huomattu, että napanuora ei ole keskellä istukkaa. Lääkäri vakuutti, ettei se tuota ongelmia, mutta silti se tietysti hieman mieltä kaihertaa. Onko jollain muulla ollut sama juttu?

Mukavaa viikonloppua masunkasvattajille! Tämä tyttö lähtee bongaamaan kenguruja ja emuja.

heketsi + poikavaavi 24+2
 
Moikka taas.

Täällä on vähän hassut fiilikset...lääkäri neuvolassa vähätteli mun supistuksia ja sanoi niitä vaan liitoskivuiksi. Ei uskonut oikein että voisin supistella ja että oon niin väsynyt tähän oloon :eek: Oli taas uusi nuori lääkäri...kirjotti se pari viikkoa sairaslomaa ja totesi että tässä tarvitaan kohta B-lausuntoa ja se maksaa 38 euroa...PAH! En oo esikostakaan tarvinnut mitään B-lausuntoa ja olin 2kk sairaslomalla ennen äippälomaa. No, varaan ajan toiselle lääkärille loppukuulle sitten.

Meillä on vauvalle pinnasänky kasattuna jo makkarissa, vaatteet oon pessyt ja nyt ois tarkotus tuunata meidän hoitotasokin tänä viikonloppuna ja laittaa se paikalleen. Hankintoja oon tehnyt, joitain vaatteita ostellut, soittorasian ja ensipupun.
Massu on kasvanut hurjaa kyytiä ja jotenkin tuntuu, että varsinkin siskoni kauhistelee sen kokoa |O Ku ei mulla kuulemma esikkoa ootellessa ollut näin iso masu jne...Ei terve sanon minä! Kai näillä viikoilla saakin olla jo masua?! Villi tyttö on kyllä masussa, ei voi muuta sanoa. Ihania ja kipeitä monotuksia tulee tuon tuosta ja rytmiäkin tällä neidillä jo on. Ja toisinaan myllää toista tuntia putkeen :heart:

Jotenkin tää olo on vaan niin tukala, että ootan lokakuuta kovasti...Mut, kohtahan se jo onkin! :heart:

Hyviä vointeja kaikille!

hertta ja bertta 26+5 :heart:
 
Heketsi:

Tuo on juurikin se sf-mitta, eli kohdunpohjan korkeus, jota täälläkin seurataan. Nopeasti kun katson käyrästä niin sinun mittasi sijoittuu tasan yläkäyrälle, eli korkealla on...täällä meilläpäin tuota mittaa lähdetään neuvolatädistä riippuen tarkkailemaan enemmän ja jos pomppaisi tuon yläkäyrän yli, pääsisit mahdollisesti ultraan, jossa katsottaisi että lapsivettä on normaalisti (eli ettei ole turhan paljon ) ja ettei vaavi ole turhan iso, mutta läheskään aina tuo suuri sf-mitta ei merkitse kumpaakaan noista...itsellä esikosta oli yläkäyrillä tuo sf-mitta ja ei tullut jättiläistä, normaalikokoinen pikku mies syntyi :D
Toivottavasti en sinua pelästyttänyt, siihen ei ole aihetta kuitenkaan.

Tänään on sauna...saa nähdä tuleeko siitä mitään, kun tulee kuumassa aina huono olo.
Toivotaan, että edes yhdet löylyt kärsin.

Tänään tuli sitten viikkoja taas täyteen. 2vk ja poksuu 30 rikki, sitten voin olla jo huojentunut.

Jotain pitäisi syödä...himottaa rouskuvat maissimurot, mutta ei viitsisi kokoajan niitäkään syödä...ehkäpä porkkanoita :D Mitävaan mikä rouskuu kivasti suussa.

Mutta nyt ei sen kummempaa.

paapelo+poju+Deri 28+0 *PATAPUUM*
:D
 
Mein puutarhasta :D








Mä siis rakastan liljoja!

Nää siis näkyy paljon paremmin nää kuvat kun ne avaa isommiksi.

Nää liljat on viime kesänä ostettu ruukuissa kukkakaupasta ja laitettu kukinnan jälkeen noihin kukkapenkkeihin.

Omat, sipuleista kasvatetut liljat aukeilee varmaan vasta elokuun puolella.
 
hertta:

Ei ole totta mikä lekuri...on vähän samaa kaliiberia sen minun omalääkärin kanssa...vai ettei voi supistella vielä, mistähän opuksesta se on lääkärin tutkintonsa aikaan saanut?? :headwall:
Ehdottomasti toisen lääkärin mielipide ja pötyä tuokin, että muka tarttisi B-lausunnon...pöh!

Tuli tuosta lääkäristä mieleen mieheni.
Hänellähän tuli joku vamma peukaloon muutamia viikkoja sitten kun oli pelaamassa jalkapalloa.
Kävi sitten päivystyksessä kuvauttamassa ja lääkri oli sitä mieltä, että ei ole murtumaa eikä kuvata uudestaan vaikka pyytäisi.

Kertoi vasta nyt tuosta minulle, kun valitteli kipua ja käskin mennä omalääkärille. Käskin sitten pyytää omalääkärin mielipiteen. Pakkohan se on kuvata uudestaan tai ultrata, kun ei ole vieläkään merkkiäkään paranemisesta, voihan siellä olla joku kudosvaurio, joka ei missään röntgenissä näy...rasittaa nuo julkisen puolen lekurit, kun budjetti hiillostaa heidän niskaansa.

No juu...sitä syötävää =)
 
herttaliisa muakin ärsyttää noi masun kokoon liittyvät kommentit. Joo, mulla on läskikerros masun päällä ja se on siksi varmaan niin iso. Joku tutun tuttu oli kauhistellu, kun oli kuullu mun LAn olevan vasta lokakuussa. Äh. Sanonkin nykyään uusille kyselijöille, että LA on syyskuun lopussa mikä tavallaan on ihan totta, kun ultrassa oli 5 päivää isompi kuin LA. No, maanantaina olis sf-mittaus, et saas nähdä mitä se sanoo. Mielenkiintoista muutenkin, kun menen uuteen neuvolaan että mitä kaikkea siellä sanotaan.. Apua, pitää käydä ma-aamuna vaa'assa ennen käyntiä ja sekös mua hermostuttaa :eek: Pitäiskö väärentää lukua hieman neuvolakorttiin :LOL:

Tajusin just kun paapelo sanoi, että heillä on tänään sauna, että mä en oo vieläkään käyny meidän "uuden" asunnon saunassa ja ollaan sentään asuttu tässä kohta 2,5kk :) Niin se aika vaan rientää.. No en kesällä muutenkaan oo saunaihmisiä, talvella sitten. Ja nykyään hikoilen aina kun on tätä ylipainoa niin sauna ei oikein nappaa senkään takia. Tosin esikoisen synnyttyä on saunakerrat jääneet muutenkin olemattomiin, sauna toimii vain pyykkien kuivatuspaikkana.
 
Aah...saunan raikkaana täällä.

Oli tosi ihanaa itseasiassa siellä saunassa. Ei tullut pahaolo, eikä liiemmin tullut harjoutus supistuksiakaan. Deri vain ei oikein sulattanut kuumuutta, vaan alkoi piehtaroimaan oikein urakalla...sama oli kun helteet oli päällä.
Mieskin oikein järkyttyi, kun näki mahan koko komeudessaan suihkuhuoneen kirkkaassa valossa...sanoi, että on se herranen aika paisunut kokoa sitten toissaviikon...mitähän se oikein sitten katsoo joka ilta kun olen maha paljaana...varmaan kasvanutta kuppikokoani :LOL:

Onhan noita senttejä tosiaan kyllä taas tullut kaksi lisää tuohon mahaan, en tajua miten kauheaa vauhtia tuo laps siellä oikein kasvaa, kun ei tuo paino nyt kuitenkaan ole noussut viime neuvolasta kuin ehkä 200g maksimissaan. Odotan jättiläistä :D

Kiva kun tuli vesilaskun tasaus...ollaan oltu mahdollisimman säästäväisiä ja saatiinkin vuokraan hyvitystä yli 90e.
ITse olen joutunut karsimaan tuota suihkussa läträämistä, eli enään en joka kerta läträä puolta tuntia vaan käyn pika suihkussa ja sauna päivänä sitten saan lotrata :D

Poika on oppinut ilmeilemään ihan tarkoituksella ja jos pyytää ilmettä, niin vetäsee sitten oikein laadukkaan feissin...saa nauraa ihan kippurassa.

Tuossa kun oltiin saunassa, poika palleroi pukuhuoneessa nakusena ja kiipesi pienet portaat ylös ovelle...sitten vilkutti, nyökytti (tarkoittaa että OLEN KILTTI POIKA ) ja sanoi HEIJO ja heitti suukot ilmaan...herra oli lähdössä kotiin IHAN ITSE :LOL: :LOL:
Siinä sitä olikin nauramaista, kun tuli mielikuvana, miten poika paahtaa käytävällä kekkulit paljaana ja pakarat täristen vitivalkoinen tukka hulmuten :LOL:

Nyt pitää laittaa poika valmiiksi...pakko käydä kaupassa hakemassa maitoa...tarttee saada MUROJA illalla...ihania rouskuvia himotuksia :D

paapelo+poju+Deri 28+0
 
Se on kesäloma sitten koittanut =) Tänään maattu rannalla koko päivä ja syöty mansikoita :p

Voi paapelo tuota siun masua kun on hyvän kokoinen :D
Tänään oli rannalla aika hassua kun yksi kaverin äiti tuli juttelemaan meille ja katteli siinä mun mahaa ja uskalsi viimein kysyä varovasti että tuleeko meille perheenlisäystä.. Sanoi että ajatteli että jos olenkin vain lihonnut niin on tosi noloa kysyä..
:LOL: Kyllä se mun mielestä on selkeä ero vauvamasulla ja lihomismasulla :D Ja oishan se jännä että lihoo vaan mahan kohdalta. No mut joo, oli hauska tilanne tuo.

Hyvää viikonloppua kaikille ja nauttikaahan kesästä!! :flower:

nöpötin ja pikkuinen 26+5
 
Lauantaita kaikille!
Mulla alkoi eilen tulemaan supistuksia, eivät onneksi ole kivuliaita. Mutta monta tunnissa niitä tulee. Soitin varmuuden vuoksi lopuksi synnärille kun niitä tulee niin epänormaalin paljon. Kätilö sanoi, että kohtu ja vauva kasvaa nyt niin vauhdilla, että se on supistusherkkä. Neuvoi ottamaan rauhallisesti ja välttämään erityisesti sellaista, joka johtaa supistukseen. Toivottavasti pääsen maanantaina töihin!

Olen ajatellut hankkia sellaisen mekaanisen nojatuolin, jossa on mukava imettää ja muutenkin löhöillä vauvan kanssa. Löysin tänään yhden ihanan!

Äh, tämänkin tekstin kirjoittamisen aikana on tullut jo kolme supistusta :/
 
Hope:

Voi kurjuus. Ihan pakko kysyä, mutta mites juominen? Monasti alkaa supistella tiheään, jos on juonut liian vähän.

Mutta yhtä kaikki, täälläkin on kohtu tullut tyypillisen supistusherkäksi. Samaa oli esikosta, mutta vasta rv30 jälkeen.
Varsinkin kun tuli rv35 täyteen, niin ei tarvinnut kuin painella mahaa ja se sai aikaan harjoitus supistuksen :whistle:
 
Varoitus, seuraava on sit vaan ihan omaa navan alaista juttua, eikä mitään lasten luettavaa...

Kyllä esikon odotus oli vaan niin paljon helpompaa... Sain ekassa synnytyksessä kivan peräpukaman, joka on vaivannut siitä lähtien aina toisinaan. Nyt eilen se sit päätti "aktivoitua" ja nyt en kärsi istua tai kävellä tai mitään, kun kaikki sattuu. Samalla ilmestyi myös sellainen kiva sormen vahvuinen suonikohju häppäriin ja koko hiton alapää on niin turta, että... Eilen oli kipeenä myös jalan suonikohjut siihen malliin, et en kärsiny ajatellakkaan kyykistymistä, kun pohkeen ympärillä vanne, jonka kipu säteili lonkasta nilkkaan saakka... Nyt sit kiva, kun on lämmintä niin mulla paksut tuki sukkikset jalassa... Napsin tässä panadolia ja magneesiumia, jos ne helpottais ees vähän... Tiistai aamuna sit neuvolaan, jos olo ei pahene ennen sitä...

Riinuska ja mimmi 28+4
 
Riinuska:

I hear you!
Meinasin itsekkin vuodattaa tuosta pahuksen pukamasta. Siis tänään, kun lähdettiin tuossa aiemmin kauppaan, niin se pamahti...pahus että se voikin tulla ihan noin nurkan takaa.
Kaiken maailman vaivoja...
 

Yhteistyössä