*Lokamassut 2009 Heinäkuussa*

Iltaa :wave:

Kiitos paapelo lohduttavista sanoista. Mä aion ens kerralla sanoa neuvolassa että en enää tuolle samalle lääkärille mene. Oli kyllä kovin ylimielinen mua kohtaan :(

MB, mä oon tosi kyllästynyt siihen kun masun kokoa päivitellään. Mä en ole ylipainoinen, mutta toki kaikki raskaudet on erilaisia ja kaikki ovat yksilöitä. Tätä asiaa ei näytä kovin moni ymmärtävän.... :kieh:

Mulla kans alapää on kovilla, pukamia ei vissiin oo (??!!) mutta hellänä on tuo "tavara". Mut, kai vauvakin jo painaa alakertaan aika lailla, että eiköhän sekin vaikuta näihin vaivoihin.

Oltiin kans saunassa, että oli ihanaa!! Saatiin mummulasta juuri tehty vihta ja tuo pikkuneitikin (1v6kk) sai oman pienen vihdan :D oli siinä neidillä ihmettelemistä kun sellasella puskalla piti itteensä alkaa tempomaan :LOL:

Ihana paapelo tuo sun poika, meinas olla niin isoa jo että yksin voi kotiin painella saunanraikkaana, heh! :heart:

hertta taas ja ihana bertta joka ei mylläämästä lakkaa :heart:
 
Peesaan edellisiä!! Miten se voikin tulla ihan yhtäkkiä. Mä sain riinuskan tavoin esikon odotuksessa pukaman joskus puolenvälin tienoilla, vähän jälkeen. Sen jälkeen se on vihotellu sillon tällön ja nyt tänäänkin mietin että koskahan taas ilmestyy. Se on sitten hemmetin iljettävä vaiva :kieh:
Joo ja sit piti muutakin alapääjuttuja puhua :ashamed: ... kun onks muilla sellasta kun esim. istahtaa, varsinkin vessassa niin tuntuu et sisälmykset putoo alapäästä sinne pönttöön. Siis mielettömän voimakas sellanen paine tuntuu just varsinkin kun istahtaa. Kyllähän noita liitoskipuja jne. on ollut jo pitempään, mut tää on ainakin erilaista kun esikon odotuksen aikaan.
Jahas, väsyttää ihan kauheesti, mut kun just alkais toi Veskushow, se pitäs kyllä ehdottomasti nähdä!!! =)
 
Aku
Muisku :wave: kyllä vaan.Tota paineen tunneetta on muutenkin,mutta just esim. pöntöllä istuessa se on pahimmillaan.Ja sit tietysti kun koko ajan pissittää niin ei tiedä miten päin siinä pöntöllä istuis :kieh:
Mä en noista liitoskivuista tiedä,kun en ainakaan tietääkseni oo niistä kärsiny.
 
herttaliisa:

Joo tuo meidän poika on niin isoa miestä :D
Ja todellakin vaadit vähän pätevämmän lääkärin itsellesi...vaikka olisi muuten miten osaava, niin kypsyydestä kertoo kyllä asiakkaan kuuntelemisen taito.

Muisku:

No jos tuntemukset on samantyyppiset, niin itsellä tulee tuommoinen tunne yleensä jos on tosi täysi rakko ja sitten pitäisi mennä vessaan...kun siihen renkaalle istuu, niin ensinnäkään mitään ei tule ja pusertaa niin vietävästi tuonne alakertaan...siis vaava tunkee aina itseään alaspäin, jos rakko ehtii liian täydeksi.

Voi voi, ollaan me jo totaallisen raihnaisia ;)
 
Täälläkin on todettu tuota alapään paineen tunnetta ja usein tuntuu että justiin tulee pissit housuun ja kun menet pytylle niin tulee vaan pieni liru! Öisin joskus herään siihen että on aivan armoton pissahätä,ettei meinaa käveleen päästä ja samaan aikaan tulee ankaran kova (ja vihlovakin..) supistus.. :/ Silloin on hyvin raihnainen ja vaivainen olo!!

Mutta on tämä silti niin ihanaa, ettei pois vaihtais :heart:

nöpötin ja pikkuinen 26+5
 
Samainen paineen tunne vaivaa täälläkin. Ja juurikin vessassa käydessä. Ja on rasittavaa myös ravata vessassa koko ajan, kun tuntuu että on hirveä hätä ja sitten ei tuukaan juuri mitään. Onneksi vauva ei ihan koko aikaa paina rakkoa, mutta välillä oikein muljaisee sinne suuntaan ni sit tulee kiire. Esikoisesta en muista mitään tällaista vessassa ravaamista.
 
Samanlaisia vessamurheita täälläkin: pissalla pitää ravata vähän väliä, yöllä yleensä onneksi vain kerran, joskus kaksi. Ärsyttävintä on se, kun on jossain liikenteessä, eikä aina jaksaisi miettiä, missä mahtaa ollakaan se lähin vessa... Isompi hätä onkin sitten ihan toinen juttu - vatsa toimii vain pari kertaa viikossa ja silloin saa tuskien kanssa olla punnertamassa. Ärsyttävää kertakaikkiaan, mutta ei kai tässä auta valittaa, kun on muuten mennyt niin hyvin kaikki koko raskauden ajan.

Oletteko muuten huomanneet itsessänne muutoksia mielialoissa? Mulla on viime aikoina alkanut tuntua siltä, että pinna on turhankin kireällä ja itku herkässä. Hetkittäin en jaksa pienintäkään arkipäivän vastoinkäymistä ja pikkujutuistakin tulee joko raivari tai itku. Katsotaan miten ensi viikolla menee töissä - ehkä työasioihin keskittyminen auttaa. Miesparka on joutunut viime aikoina sietämään aivan liikaa mun hormonihöyryjä! On varmaan tyytyväinen, kun pääsee musta eroon ainakin työpäivien ajaksi ;)

Eilen ostin kirpputorilta kassillisen vaatteita Papulle 6 eurolla, olin tosi tyytyväinen saaliiseen. Olen myös ostellut vaatteita nyt alennusmyynneistä. Äitiyspakkaus vielä, niin alkaa olla perusvaatteita jo aika hyvin kasassa :) Kiitokset muuten kaikille henkisestä tuesta hankintojen kanssa tuskailuun! Ehkä tämä tästä...
 
Ulpu79 Mulla taas mennyt niin päin. että oon saanut jostain lehmän hermot... :LOL: Enää ei pinna pala joka asiasta niin helposti ja sit jos sattuukin menee niin pitkälle, että hermot menee, niin itku vaan tulee. Ja oon tästä niin tyytyväinen. =)

Mä sain kans äitiyspakkauksen. Kaikkee ihanaa siellä oli, mut kaikki raidalliset vaatteet voisin antaa pois... :LOL: Mä oon aina inhonnut kaikkee raidallista.

Missah 26+2
 
Tervehdys taas pitkästä aikaa!
Meillä on nyt kuukausi Suomen lomaa takanapäin ja toinen vielä edessä. Ei kauheasti nämä vilpoisat ilmat haittaa kun mies on valitellut että tuolla kotipuolessa Pekingissä on n 35 lämmintä. Tän mahan kanssa siinä on kyllä hieman liikaa.

Tällä viikolla kävin neuvolassakin ja huomenna pääseekin sitten sokerirasitukseen, jippii :/ No toivottavasti kaikki on ok ja pääsee tuolla yhdellä testillä. Masussa kaikki hyvin, sf mitta 24.5cm eli aika lähellä ylärajoja täälläkin. Painoa tullut nyt yhteensä 4.5kg. Tuli sitten 2kg heti lisää kun pääsi Suomeen herkkuttelemaan. Nyt kun vaan saisi tän sokerihimon taas pois päältä.

Tuota alapään painetta on täälläkin. On kyllä välillä olo hieman tuskainen. Yhdyn kyllä siihen että ensimmäinen raskaus oli taivaallisen helppo, nyt kolottaa milloin mistäkin. Onneksi peräpukamat eivät vaivaa, jaksamisia vaan niistä käsiville! Pitää vaan ajatella ettei kauhean montaa viikkoa nämä vaivat meitä kiusaa =)

Kukas mietti lentämistä? Unohtuu kaikki sekunnissa. Minä lennän vielä rv30 takaisin kotiin eli 7h matka. Viikon 28 jälkeen tarvii lääkärintodistuksen jonka saattavat haluta tarkistaa jossain vaiheessa. Jossain netissä luki että Finskille pitäisi todistus faksata mutta enpä tiedä onko näin. Tosiaan viikolle 36 kai useimmissa yhtiöissä saa lentää ja riittää jos todistus on viikolta 28. Itse käyn kyllä lääkärillä mahdollisimman lähellä lentoa kun on niin pitkä matka, ettei sitten tulee mitään ylläriä.
Ekaa odottaessa olisin voinnut lentää varmasti viikolle 36 asti, mutta nyt tuo pitkä istuminen kyllä ahdistaa. Pitänee ne tukisukat ostaa, jos ne vähän helpottaisivat oloa.

Mukavaa sunnuntainpäivää! Täällä on ihana sateinen päivä, ukkosta vielä kaipailen =)

Nupsuliina ja Pikku-Lisko 26+6
 
No täällä nämä mielalat on alkaneet tehdä tepposiaan.

Ajoittain olen tasaisen viileä ja tasahermoinen, mutta sitten jos tulee joku tyhmä pikku juttu, vaikkapa jos mies myöhästyy sovitusta ajasta tms. typerää, niin olen kuin myskyn merkki. Välillä jos olen tosi väsynyt ja poika kiukkuaa, niin kiukkuan miehelle ja kyyneleet tulee oikein silmiin kun kiukuttaa niin kovasti...olen siis taantunut lapsen tasolle :ashamed: :LOL:

Täällä on viitteitä pesänrakennusvietin kytemisestä.
Eilen illalla 23.00 iski kauhea himo siivota. Sain pidettyä itseni kurissa ja tyydyin siivoamaan vain keittiön. Jos olisin antautunut mielihalun valtaan olisin siivonnut varmaan koko yön...säästän nämä höyryt myöhemmälle...mies oli varsin tyytyväinen hohtavan puhtaasta keittiöstä aamulla herätessään :D

Hitsi, pitäisi ensiviikolla toimittaa se pissanäyte labraan.
Tarkoituksella lykkäsin sitä ensiviikolle, kun vasta 21.7 on neuvola.

Mies olisi lähdössä ensi perjantaina Kotkan meripäiville...tuosta kiukustuin aika lailla, kun ei edes pyytänyt meitä mukaan, ilmoitti vain lähtevänsä kaverinsa ja hänen tyttöystävänsä kanssa :headwall:
Sitten kun olin rauhoittunut, sanoin, että saa luvan keksiä meille yhteistä tekemistä sille seuraavalle viikolle ja auta armias, jos ei niin saan sellaisen taifuuni raivarin :kieh:

Mutta nyt tuo poika on jumissa taas jossain :wave:

paapelo+poju+Deri 28+1
 
Ja niistä ylävatsa kivuista... Ihmettelin kun terkka mittas ton kohdun korkeuden, kun oon ihan varma et liikkeet tuntuu paljon ylempänäkin välillä, kun siinä kohtaa missä sen mielestä oli korkeimmillaan... ????? Ja noi kivut vaan jatkuu, ne on joka iltainen vaiva.
 
Hmmm, no sitten onkin vähän kinkkisempi juttu :whistle:

Syynähän voi olla ihan sisäelinten painuminen kasaan ja niiden siirtyily sekä sitten vatsassa olevien kiinnikkeiden venyminen ja löystyminen.
ITsellä tuo vaiva oli aikalailla ikävä esikosta, kun sf-mitta huiteli korkealla ja maha painoi aikalailla koko ylävatsan aluetta ja tuntui ajoittain, että kylkiluutkin taipui ulospäin jos istuskeli kylässä kauemmin kuin normaalisti kerralla istuisi.

Ehkä kannattaa soittaa neuvolaan ja mainita asiasta. Voisi mitata sf-mitan uudelleen ja muutenkin vähän kokeilla miten se vaavilaa siellä oikein lymyää =)
 
Ulpu79 Esikoista odotetaan. Hankintoja ollaan aloitettu pikku hiljaa tekemään. Kaverit on ainakin lohduttanut, että hankinnat kannattaa tehdä pikku hiljaa. Vertailemalla löytää itselle mieleiset. On niissä miettimistä, että mitä merkkiä vaunut tai rattaat ostaa. Nyt on turvakaukalo ja matkaraattaa ostettu, johon saa kaukalon tarvittaessa kiinni. Hoitopöytä tuli myös ostettua. Lipaston päälle tulee tuo hoitopöytätaso. Saa sitten myöhemmin lipaston pelkästään käyttöön ja onhan siinä nyt jo hyötyä, kun saa laatikkoihin laitettu tavaroita. Vielä ei ole sitä koottu. Mut kootaan ensin varmaan lipasto ja laitetaan myöhemmin taso päälle.

Painon noususta oli ollut puhetta. Täällä painoa on tullut melkein 10 kg. Neukkutätiltä en ole vielä kertaakaan sanonut, et painoa olisi tullut liikaa, vaan hänen mukaansa sopivasti. Olin aika hoikka odottamaan alkaessa, niin siinä mielessä paino saakin tulla. Toivottavasti lähtisi sitten synnytyksen jälkeen poiskin.

Makeanhimo on täällä odotuksen aikana vähentynyt. Nyt tekee melkein enemmän mieli suolaista. Nyt tulee jäätelö jonin verran syötyä. Suklaan syöminen on vähentynyt. Jotain karkkia tulee välillä syötyä. Onneksi nyt on mansikka-aika niin voi syödä niitä.

Viime viikolla käytiin 4-D ultrassa. Lääkäri oli tosi mukava. Kertoi tarkkaan kaikki ja saatiin dvd:kin mukaan. Useampi kuvakin saatiin. Vaavilla oli kaikki hyvin. Ultrauksen aikana tuli muutamia supistuksia, mut en niitä tuntenut. Sukupuolikin selvisi, mutta pidämme sen miehen kanssa omana tietonamme. Ei meillä sillä niin väliä ole kumpi on, kunhan on terve. Kaikki vaatteetkin on ostettu sellaisia, että sopii kummalle vain.

Neuvolalääkäri oli viime viikolla. Hänen mukaansa kaikki on hyvin. Kehui, että mulla on vahvat lantionpohjalihakset. Nyt ei saa niitä enää treenata. En ole kyl viime aikoina mitään sellaista tehnytkään. Ovat kuulemmat tulleet tanssimisen seurauksena. Sf-mitta oli 25cm, paino tullut +500g/vko. Hb oli 119 eli noussut edelliskerrasta. Ei tarvitse onneksi rautaa syödä. Sydänäänet kuului hyvin.

Liitoskivuista olen nyt kärsinyt. Välillä on tosi hankala olla, kun oikein viiltää. Alaselkä on kans kipeä. Olen välil aina tukivyötä käyttänyt, mut en tiedä onko siitä kovin paljon hyötyä.
Yöt olen onneksi saanut nukuttua kohtalaisen hyvin. Jaksaa päivän olla töissä sen puolesta. Noiden kipujen suhteen olen aina välil miettinyt, etä pitäiskö hakea sairauslomaa. Vielä olis töitä jäljel ennen lomaa.
 
Täällä on vietetty Tammerfesteja. Sisu on päässyt sekä PMMP:n että Gommin ja Pommin keikalle. =) Gommi ja Pommi oli siis lasten Tammerfestissa eilen. Kovasti pieni mies jammaili tuolla mahassa varsinkin PMMP:n keikalla. :LOL:

Pukamista oli ollut puhetta aiemmin. Täälläkin sellainen ihana vaiva on ilmestynyt, ei ole aiemmin koskaan ollut. Aika inha vaiva kyllä on. Myös tuota paineen tunnetta tuolla alakerrassa on ja välillä tuntuu, että pissa tulee housuun, kun Sisu päätänsä työntää tuonne rakon seutuville. Mukavia pikkuvaivoja. :$ Mutta pääasiassa tämä on kuitenkin ihanaa ja onnellista aikaa. Liikkeeetkin tuntuu vielä vaan ihanilta.

Supistelut jatkuu ja lääkäriin pitäs alkuviikosta mennä, jotta saikkua jatkettaisi. Näin siis neuvoltädin ohje kuului. Tiistaina on sokerirasitus ja sitä kauhulla odotan. Tai lähinnä niitä tuloksia. :/

Napa varmaan pullahtaa hetkenä minä hyvänsä ulos kuopastaan. Maha kasvaa melkoista vauhtia. SF-mitta oli ekalla mittauksella muistaakseni 20,5 cm. Hieman yläkäyrän yläpuolella. Ja mahan ympärys oli jo joku aika sitten 100 cm. Melkoinen on tuo kasvu, kun olen vyötärön kohdalta ollut aina kapea.

Barbapörrö ja Sisu :heart: 24+6 (huomenna jo aika mukavat poksut)
 
Ulpu79 kyseli mielialoista. Mulla heilahtelee mielialata ihan ykskas. Itku on todella herkässä nykyään. Eilenkin kun tulin tehiksen keikalta ja olin vaan väsynyt, niin alkoi kaikki mahdollinen vituttamaan ja itkuhan siitä sit tuli. Pääasiassa harmittaa noi sokerit taas ( yllätys ) kun eilen lounaan jälkeen pompsahti taas lukemat yli rajojen ja aika komeestikin.

Mut joo meen paranteleen, liottamaan lämpöseen veteen mun jalkoja jotka kipeyty eilisestä seisomisesta keikalla. Ei oo meikäläisestä joo noilla keikoilla kävijäksi, jollei ole istuma paikkoja, sillä en nähnyt kuin vilauksia lavasta ja joku ämmä töni mun mahaa kokoajan laukullansa eikä varonut yhtään vaikka sanoin asiasta hänelle. Jos ei olisi kaveri toppuutellut mua niin olisin tuupannut turpaan sitä akkaa. Mut tosiasia kuitenkin on se, ettei noille humalaisille mee kalloon mikään vaik kuinka yrtität sanoo.


pinkkimieli ja pallopää 24+2
 
Tere!

Oli tuosta paineen tunteesta ja pissahädästä ollut juttua. Mulla se on helpottanut ja syykin selvisi viime viikkoisessa lääkärintarkastuksessa; vauva on perätilassa. Lekuri sanoi, että vauveli ei pääse pylly edellä vajoamaan niin alas ja porautumaan lähelle kohdunsuuta. Mutta ne potkut onkin sitten jotain aivan muuta kuin jos vauva olisi raivotarjonnassa. :D Ei parane päästää rakkoa liian täyteen, ettei käy vahinkoa kun beibi monottaa suoraan rakkoon.

Muutenkin neuvolassa oli kaikki ok. Sf oli 26cm, tasan ylimmällä käyrällä. Painoa on tullut nyt yhteensä 9kg, viikkoa kohden 411g. Terkkarin mielestä painonnousu on ihan hyvä, ei pistänyt ruokavaliolle.:D

MB Meidänkin rattaat tuli nyt perjantaina, suureksi yllätykseksi kuriiri toi ne suoraan ovelle! On ne kyllä ihanat! Rattaiden koko on melkein täsmälleen sama kuin meidän nykyisissäkin. Ohjattavuus ei ole ihan niin pehmeä, mutta muuten en keksi valituksen sanaa. Voi tietty olla että jotain puutteita ilmenee kun on kahdella lapsella käytössä. Meillä on entisten yhdistelmien kantokassi vielä tallella, joten ei ostettu phil&tedsin omaa kassia. Tuo entinenkin kassi mahtuu hyvin noihin kärryihin.

Mielialoista Mulla ei ole ollut suuremmin mielialojen helahduksia, mutta VÄSYTTÄÄ ihan tolkuttomasti välillä! En tiedä onko se sitten noi yöllisen vessassa ramppaamiset, kun ei oikein muutakaan näkyvää syytä ole ja hemoglobiinikin on ihan kunnossa. Toi väsymys tekee välillä kiukkuiseksi, mutta muuten olen ollut aika tasainen eikä suurempaa herkistymistäkään ole vielä ollut havaittavissa. Synnytyksen jälkeen sitten aukee hanat, näin ainakin esikoisen aikaan. :D

Pikki 26+6
 
Pikki juu onnittelut hyvistä rattaista ;) Meillä sattu vielä hyvin kun saatiin vanhoihin rattaisiin uusi kuomu Saksasta muutamaa päivää ennen noita rattaita ja sama kundi toi molemmat. Hyvä kun se soitti että on kohta meidän alaovella ni kun kysyin että kummalla puolella taloa niin sano että siellä missä viimeksikin :) Mä olin taas tänään pikku kävelyllä ja kyllä ne vaan on hyvät rattaat. Ainoa miinus mikä pikkuisen häiritsee paksun työntöaisan lisäksi on se jarru. Siihen oikeesti osuu vahingossa kädellä tai jopa vatsalla ihan liian helposti. Mä en tajua miksei se oo siellä aisan takana. Pitää varmaan laittaa palautetta valmistajalle. Ja sit mä kaipaisin käsijarrua, kun meidän vanhoissa rattaissa on sellainen. Se on tosi hyvä mm. jyrkissä alamäissä.

Muakin muuten väsyttää välillä ihan tajuttomasti. Mä pelkään, että mulla se johtuu verensokerin heilahteluista että välillä "menee taju". En kyllä aio mainita sitä neuvolassa ettei pistä mua sen takia sokerirasitukseen. Mikäköhän raja painonnousussa on, että joutuu sen takia...
 
Mielialoista Olen huomannut että herkemmin itkettää nykyään ja on herkempi olo kuin tavallisesti. En kyllä muuten ole huomannut eroa entiseen, en suutu herkemmin tms. Oma mies tuntuu vaan entistä rakkaammalta nykyään :heart:

[/b]paapelo puhui pesänrakennusvietistä, sitä mullakin on ja iskee usein juuri illalla myöhään, saatan just klo 22 alkaa hulluna pyyhkiin pöytiä ja jääkaappia, kiillotan hanat ja altaat ja saatampa pestä vessankin vielä :LOL:

Mutta nyt syömään italialaista ruokaa,njam!

nöpötin ja pikkuinen 26+6
 
Hei apua!! :eek:
Mä just äsken muistin etten oo käyny labrassa toisessa verikokeessa! Eli kaikki Rh- veren omistavat :D millon siinä toisessa verikokeessa pitkään käydä?? Miten mä muistelen et ois ollu joku viikko 25 ja sit se kolmas joskus 35 viikolla! Muistanko ihan väärin?? Mulla on viime neuvolasta jo niin pitkä aika taas ja seuraavakin on vasta reilu parin viikon päästä kun on tota lomaa kuulemma sieläkin täteillä niin vähän venyy nää ajat. Mulla nyt viikkoja 27+1 mut kai vielä voi käydä??
 
Muisku ei se varmaan niin päivän päälle ole, et milloin niitä mitataan. Eihän ne vasta-aineet mihinkään katoa, jos niitä on päässyt muodostumaan. SPR:n ohjeen mukaan se toinen verikoe taitaa olla viikolla 24-26, eli nyt vaan alkuviikosta kokeisiin. Me asumme täällä korvessa, mistä verinäytteet kulkee postilla SPR:lle hesaan, niin ohje on, et pitää käydä kokeissa alkuviikosta, että näyte ehtii perille ennen viikonloppua, eikä pääse pilaantumaan.

Tänään on ollut jo huomattavasti parempi päivä noiden pukamien ja turvotuksen suhteen, ehkä se elämä vielä voittaa! Vielä kolme päivää töitä ja sit kesäLOMA JEE!
 
Iltaa!

Täälläkin pukama katosi eilisen käsittelyn jälkeen...tai minä mitään käsitellyt vaan suoraan sanottuna hammasta purren survoin sen sinne mistä tulikin :LOL: :LOL: Eikä tullut yön jälkeen takaisin, pysyköötkin taka-alalla (kirjaimellisesti ) vielä useamman viikon, mielellään loppuun saakka :kieh:

Tämä pesänrakennus vimma alkaa todella jyllätä...tänään ekaa kertaa pitkään aikaan oikein nautin pyykin kanssa läräämisestä. Huomiseksi ollaan sovittu miehen kanssa, että hän hakee vihdoin pojalle sen sängyn ja teemme kumpaankin makkariin järjestyksen vaihdoksen.
Pupusemme siirtyy siis olkkariin, pojalle uusi sänky (mitähän siitäkin tulee ) ja meidän makkarissa sitten laitetaan pinnasänkyä ja järjestystä uusiksi parhaamme mukaan.

Sisko oli laittanut äitiyspakkauksellisen pieneksi menneitä vaatteita (kaikki alle 68cm vaatteet ja poikansa vasta 3,5kk :eek: ) ja kurkkasinkin sinne sitten ja siellä oli paljon pojan ihania vaatteita sekä muutama tytön vaatekkin...saa nähdä tuleeko niille pikku hepeneille käyttöä =)

Himottaisi myös kovasti käydä läpi kaikki kaapit keittössä...siis meillä on tuolla keittiössä ihan tuhottomasti kaappi tilaa ja olisi kiva saada jonkinlainen järjestys niihin vihdoinkin.

Sitten tajusin, että poika on aika ulottuva jo, joten alkaa olla aika hankkia keittiö oviaukkoon (meillä ei siis tässä asunnossa ole lainkaan ovea keittössä remontoinnin jälkeen ) portti.
Eivät onneksi maksa maltaita ja voi ostaa vaikka käytettynäkin.
Tämä hankinta on kyllä ihan ehdoton, sillä en voi revetä sitten vauvan kanssa juoksemaan yhtäkkiä keittiöön ja tuo poika alkaa olla jo sen verta fiksu, että tietää tasan tarkkaan, miten kaappien lukituksetkin saa auki ja hellat päälle, joten en tahdo ottaa riskiä.

Että tuommoinen vuodatus...mistä tätä juttua oikein tulee :D

paapelo+poju+Deri 28+1
 
Inhan omanapaista näin yöllä.

( . ) Masu on myllännyt tänään koko päivän. Eilen oli koko illan masu ihan "hiljaa" kun olin tehiksen keikalla ( missä en nähnyt kuin pieniä vilauksia bändistä ) ja seuraavan kerran potkutteli vasta tänä aamuna, mut nyt sitä on sit jatkunutkin lähes koko päivän. Aamulla kun söin aamupalaa sohvalla, niin tuli tosi lujia potkuja ihan tohon pallean alle ja samalla tuntui et hakkas virtsarakkoon niin pahasti päätään? et mulla meinasi tulla pissat housuun :LOL: Oli meinaan veikee tunne.
Voiko toi kohtu muka olla jo noin korkealla, kun vastahan se vajaa kaks viikkoo sitten oli kaks sormen leveyttä navan yllä???


pinkkimieli ja pallopää 24+3
 

Yhteistyössä