*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

Heip,

en ole aikoihin mitään kirjoitellut, ei vain ole jaksanut kaiken muun tohinan ohella. Miehen isä kuoli yllättäen (tosin jo helmikuun puolella) mutta kaikkien selvittelyjen jälkeen hautajaisia vietettiin vasta viime perjantaina. Joten kaikki aika on mennyt hautajaisten yms. juttujen järjestelyssä.

Omaa napaa sen verran, että kaikki pitäisi olla ihan ok, neuvolassa olen käynyt pari kertaa viimeksi lääkäri yritti kuunnella sydänääniä vaan ei niitä vielä saanut kuulumaan. Viikkoja oli tuolloin kasassa 10+2 mutta meidän neuvolassa ei ole vakkaria lääkäriä, enkä sitten tiedä kuinka kokenut kyseinen lääkäri hommassa oli. Joka tapauksessa np-ultra on ensi maanantaina Kättärillä, siellähän sitten taas nähdään missä mennään. Toivottavasti kaikki on edelleen hyvin.

Yritän itsekin nyt aktivoitua palstailun suhteen, ihanaa kun kevät tekee tuloaan!


Soro
 
Kovasti oon seuraillu palstaa mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa :ashamed: Varhaisultra oli jo tovi sitten ja pieni sydän sykähteli. Viikkoa pienemmäksi mitattiin kuin itse laskin menkoista. Tästä tietenkin tuli kauheat kehitysviiveajatukset jne. vaikka onhan se vielä aika epämääräistä mitata 1 cm mittaista kaveria.. Vielä jotenkin odottelen nt-ultraa (joka parin viikon päästa) ennen kuin antaudun nauttimaan odotuksesta kun sitten ollaan "vakaammalla puolella".

Kovasti tsemppiä pahastaolosta kärsiville, ei taatusti ole herkkua. Itse päässyt esikon odotuksen tapaan vähällä. Väsy vaan on kova ja nukkumaan pitää mennä jo ysin jälkeen. Onneksi vajaan vuoden vanha esikko päätti kuukausi takaperin alkaa nukkumaan koko yön, niin itekin saa hyvät unet. Ja lisäksi nukkuu vielä 2 päikkärit, joten tulee itekin välillä nokosteltua päivälläkin. Toista se oli kun kävi töissä...

Ihania massukuvia monella! Itelläkin on edellisestä raskaudesta vielä kunnon vararengas ja nyt jotenkin turvottaa varsinkin iltaisin niin että tuntuu välillä että oisin jo vaikka kuinka pitkällä. Saapahan hyvällä omallatunnolla pitää mammahousuja eikä tarvi yrittää näyttää laihemmalta kuin onkaan :LOL:

Mukavia aurinkopäiviä kaikille, yritän tässä aktivoitua kirjoittelemaan!

LinneB ja heppu 9+1 (toivottavasti kuitenkin jo 10+2)
 
Jännä odottaa Paapelon kuulumisia, että miten siskolla on mennyt, onko nyytti jo kainalossa.

Itse kävin tänään ultrassa, kaikki oli hyvin, pieni siellä viuhtoi hurjasti. On se aina yhtä uskomatonta katsella omaa pientä siellä massussa.

Nyt mä meen vielä hammaslääkäriin, argh, ei ihan niin mukavaa.

Jaksamista kaikille, hienoa että monella jo pahoinvointi alkaa hellittää.
Meriaani 11+1
 
Np-ultra oli tänään ja kaikki hyvin. Viikkoja 12+2 ja LA 5.10. Nyt mittaa vajaat 6 cm. Siellä se vilkutteli äitille ja isille kovasti. Hyvin liikkuvainen kaveri kyllä oli, koko ajan liikkeessä. Oli kyllä ihana tunne ja on tietty edelleen :)
 
Tervetuloa uusille.

Miiruskalle pahoittelut pikkuisen menetyksestä. :hug:

Miltskille olit saanut mukavia uutisia.

Onnittelut mukavista ultrakuulumisista.

Kuulumisia pikaisesti. Ensimmäiset kolme päivää saikun ja loman jälkeen töissä takana. Pahoinvointi on helpottamaan päin. Vielä välillä tulee huono olo. Iltaisin ei vain jaksa tehdä mitään. Pakko kerätä illalla voimia. Nukkumaankin pitää mennä aikaisin, että jaksaa nousta aamulla aikaisin. Töissä on aika kiireistä, palavereissa istumista ym. Onneksi pystyy vähän säätelemään itse miten töitä tekee. Ultraan olisi vielä viikko aikaa.
 
Iltaa:)

Taitaa jo paapelon sisko olla tosiaan synnyttämässä kun ei paapeloa ole näkynyt tänään:)

Ihania ultra kuulumisia monilla :heart:

Mulla on ollut masu kipeä koko illan, tuntuu että ois aivan täynnä ilmaa :x
Ja varmaan kuvittelen mutta ihan kun oisin päivällä tuntenut pientä "kuplintaa". Esikoisesta ekat liikkeet tunnistin vkolla 16.

Ihanaa kun tulee kevät, mää jo ostin tänään pojalle kevät kengät. Eikä ollu muuten kalliit, Vaan 69.90e,ihan sika hintaset! No saa luvan mahtua koko kevään..

Inka 13+2 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkkimieli:
inka85 :eek: mitkä ihme kengät oikein löysit, kun noin paljon maksoi.
Omiinkaan kenkiin en sijoita ku korkeintaan 30?/pari, vaikka käytössä ovat useamman vuoden.
Viking goretexit, meillä oli ne myös talvikenkinä ja olin niin tyytyväinen että pakko oli ostaa myös kevääksi.
En mäkään itselleni raaski ostaa kalliita, oon vaan niin hurahtanut lasten vaatteisiin, varsinkin ulkovaatteisiin :D :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja inka85:
Alkuperäinen kirjoittaja pinkkimieli:
inka85 :eek: mitkä ihme kengät oikein löysit, kun noin paljon maksoi.
Omiinkaan kenkiin en sijoita ku korkeintaan 30?/pari, vaikka käytössä ovat useamman vuoden.
Viking goretexit, meillä oli ne myös talvikenkinä ja olin niin tyytyväinen että pakko oli ostaa myös kevääksi.
En mäkään itselleni raaski ostaa kalliita, oon vaan niin hurahtanut lasten vaatteisiin, varsinkin ulkovaatteisiin :D :D
Tavallaan kyllä ymmärrän, mut hinta on kyllä huima, jos kakskin kertaa vuodessa noin törkeen kalliit kengät joutuu hommaan.
 
Pakkasaamua kaikille!!
Onpa kirpakka ilma tuolla, meinasi nenä jäätyä kun lapsia saattelin koulu bussiin.

Kaameita viiltokipuja on alkanut olemaan mahan sivuilla. Ihan hirvittää.. Huomenna kauan kaivattu ultra, sekin jännittää ihan kamalasti.. En muista että olisin aiemmissa raskauksissa näin paljon stressannut ekasta ultrasta.

Mites te muut saatte yöt nukuttua? Tuntuu että ei mikään asento ole hyvä, ja joka paikkaa kolottaa tosi ilkeästi |O


*muoks*

Ja TAAS unohdin ne viikot laittaa :ashamed:

Elikkäs nappula 12+2
 
Huomenta!
Marsupilami kyseli nukkumisesta..Mäkin heräilen joka kyljen kääntöön, vatsallaan ei vain pysty nukkua,kun painaa ikävästi. Kipeä en ole öisin, mutta silti kääntymiset tuntuu.

Onnea ihanista ultrauutisista :flower:

nöpötin ja pikkuinen 10+4
 
Huomenta kaikille!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Minäkin nukun ihan hyvin, tosin vessaan pitää herätä vähintään kerran. Olen kyllä oppinut nukahtamaan viimeistään minuutissa siitä kuin laitan pään tyynyyn, et sinällään se ei paljon nukkumista haittaa. Nukun pääasiassa kyljellään, mutta välillä myös mahallaan sillai toinen polvi kainalossa, niin mahaan ei silloin satu.

Nolottaa :ashamed: Minä myös sorruin tilaamaan dopplerin sieltä netti tilauksen kautta. Olin kyllä päättänyt etten sitä hanki, mutta jotenkin on aina välillä niin epävarma olo, et onkohan siellä masussa vielä elämää... Se saapuu varmaan huomenna postissa, kun tänään sain sen lähetystunnuksen.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille ja Onnea ultraan ja neuvolaan menijöille!

Ai niin, kävin tuossa neuvolalääkärilläkin ja viivyin koko reissulla kymmenen minuuttia, siihen sisältyi jo terkkarillakin käynti. Jäi kyllä sellainen maku suuhun, et ei ois niin väliks mennä sinne enää toiste... Meillä lääkäri ei ole omassa neuvolassa vaan joudun menemään toiseen neuvolaan sitä varten. Toivottavasti muiden lääkärit ovat vähän asiantuntevampia ja tekevät jopa sisä tutkimuksen kunnolla. Tää vaan kurkkas ulkopuolelta, et ookoo...

Riinuska 13+2
 
Huh!

Sisko ja vauva voivat hyvin.
Synnytys oli pitkä ja vauva syntyi 1h ponnisuksen tuloksena. Poika painoikin sitten 4210g ja oli54cm pitkä :eek:
Joten oliko ihme, että vähän kesti. Mikä oli kyllä hyvä, että oli pitkä synnytys sillä koosta huolimatta, sisko sai vain 4 pientä tikkiä =)

Poika on mahtavan näköinen ja oli heti valppaana mönkimässä ja hamuamassa rinnalle =)


 
Hei kohtalotoverit,
pitkasta aikaa taalla - arvatkaas, ma jouduin kertomaan toissa. Kavi niin, etta kolmen viikon stressiputki purkautui sydamentykytyksena ja unettomana oina. Paatin etta tama on nyt riskaabelia mun idulle ja etta minahan en enaa perjantaina toihin mene ja kerroin kahdelle (naispuoliselle) pomolleni. Ne otti asian tosi positiivisesti ja sanoi, ettei mun tarvitse huolehtia. HUH! Tosin vannotin niita olemaan kertomatta muille ennen 12.vkoa..

Nyt voi alkaa nauttia tasta ihmeellisesta ajasta, vaikka ultraan on viela puoltoista viikkoa. Mulla on vaan vankka luottamus siihen, etta kaikki menee hyvin. Ja jos ei menis, saisivat ne toissa varmaan muutenkin tietaa, jos esim jaisin pois vahaks aikaa toipumaan tms.

Eli valitsin siis Yliopistollisen sairaalan sijasta pienemman sairaalaan, jossa kuulemma sama laakari pysyy koko raskauden ajan. Isossa sairaalassa tama ei usein ole mahdollista ja mieslaakareitakin annetaan vaikka olis toisin toivonut. Ma olen vahan tallanen mieslaakareita ujosteleva..
Kaverini synnytti siis samassa sairaalassa ja sanoi, etta halla oli ihana ja asiallinen (turkkilainen) gyne. Sain saman tadin, joten kaikki hyvin. Nyt kun viela malttais sinne 6.4. asti.

Ja oireita:

Tissit sikakipeet: junalle juokseminen aamulla on ihan hirveeta. Ei auta kuin olla ajoissa.

Urheilu: Mun raivokkaan pitkat ja nopeat kavelylenkit ovat meneen ihme hipsutteluksi kun hengastyy ja vasyy niin nopeesti. Tunnen itseni tosi vanhaksi :/

Pahoinvointia on ollut alusta asti ja tuntuu kuin se ois pahenemaan pain - en ole laatannut kertaakaan, mutta voi etta oklottaa. Eilen sain alas vain hedelmasalaattia illaliseksi kun muut pisti yokottamaan.

Turvotustakin on ja pahenee iltaa pain. Paidat alkaa nousemaan vatsan kohdalta joten pitaa pitaa pidempaa aluspaitaa alla.

Oinen vessassa ramppaaminen: en ole IKINA joutunut juoksemaan yolla vessassa ja nykyaan se on saanto eika poikkeus.

Ja tamahan se on paallimmaisena mielessa. Ja nyt varmaan jo isannallakin - sekin uskaltautui jo kertomaan perheelleen vaikka oli ensin tosi varoivainen.

Itun emo 9+3

 
Alkuperäinen kirjoittaja Itun emo:
Alkuperäinen kirjoittaja herttaliisa:
Moikka mammat :wave:

Sorruin minäkin masukuvaan..... :ashamed: Kommenntejanne ootellessa :whistle: Onko jo vauvamasun näkönen? :)



hertta ja bertta 11+3 :heart:

No ON! Vau, aika muheva jo nyt!

Uskomatonta - en malta odottaa paisumistani :)
KIITOS :D Onhan tuo paisunu jo ihan kivasti :heart: No, esikkoa ootellessa masu tuli esiin vasta noin 5. kuulla...

Niin ja esikosta oon karistanut kaikki kilotkin että ei tää kai nyt voi olla muutakun vauvamasua :)

hertta ja bertta 11+3
 
olin tuossa edellispäivänä ultrassa ja kaikki oli hyvin! Ainoa yllätys oli että raskaus oli pidemmällä ku mitä piti! Menkkojen mukaan ilisi pitänyt olla 12+3 mutta olikin 13+1, eli laskettuaika muuttus syyskuun lopulle 28.9.. Taidan silti pysyä täällä lokakuisissa kun täällä teidän juttuja on tullut käytyä lukemassa lähes päivittäin! Jännää, mahdankohan viettää synttärini sairaalassa ku omat synttärit pari päivää ennen la:ta :D Kiva ollut huomata että suurimmalla osalla teistä on tullut myös hyviä uutisia ja :hug: niille jotka ovat saaneet huonoja uutisia!!
 
Noniin, ensimmäinen neuvolakäynti takana.
Tuli aika yllätyksenä etä hb oli vain 105 :eek: Mistä lie johtuu.. Mutta katselinkin tuossa joku päivä sitten, että miten mulla voi olla niin valkoinen naama (olen siis aika tumma iholtani normaalisti), näytin aika aveelta.. mutta en sitten asiaa sen vertaa ajatellut. Labrassa pitäis käydä viemässä kaiken maailman verinäytteet ja ottavat sitten muutenkin verenkuvan tuon matalan hb:n takia.
On jokaisessa raskaudessa tippunut muutenkin aina sadan alle, niin kiva nyt tällaiset lähtökohdat.. Väsyttää ja päätä särkee :(

Hertallakin jo komea vauvamasu.. ihan kateellinen olen..

Pikkuinenkin on kipeänä ja tänään olisi vielä nuoremman tytön kaverisynttäritkin, mitenhän tästä selvitään

chilitin ja unknown mahdollisesti viikkoja 8+6
 
:heart: viikkoja kasassa tasan 10 ja itselläni on tänään oma syntymäpäivä :heart:

Oli ihanaa kun mies ja lapsi tulivat herättämään mut aamulla kukkien ja lahjojen kera. Sitten ne vielä yrittivät laulaa hieman epävireisen onnittelulaulun - suloista!

Huonoa oloa piisaa vieläkin ja mun pitää olla tosi tarkka siitä, että en päästä syömisvälejä liian pitkiksi. Muuten tulee ihan kammottava olotila. Eilen minun teki jopa useasti ruokaa mieli ja mikä parasta, lämpöistäkin ruokaa sain alas ja se pysyi sisällä eikä aiheuttanut järkyttävää huonoa oloa. En vielä uskalla toivoa, että parempaan suuntaan ollaan menossa, mutta sen toivon tämä antaa, että välissä voi olla parempia hetkiä/päiviä. Eli tsemppiä vaan kaikille, jotka ovat tuskastuneet omaan olotilaansa. :hug:
 

Yhteistyössä