*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

Uusi odottaja ilmoittautuu mukaan! :wave:
Raskausviikkoja on nyt 9+1 (ultraajan mukaan 9+3, mielestäni laski väärin..) ja synnytyssairaala olisi K-SKS.
Kyseessä on ensimmäinen lapsi, edellinen raskaus päättyi tuulimunan toteamiseen viime vuoden puolella.
Varhaisultrassa kävin maanantaina, pikkunen heilutteli ruudulla käsiään ja sydän sykki. :heart:
Todettiin että olisi muutaman päivän pienempi kuin menkkojen mukaan pitäisi olla, mutta se on varmaankin ihan normaalia noin pienillä viikoilla. Ja syynä saattoi myös olla pitkä kierto. :)
Ensimmäinen neuvola olisi ensi viikon tiistaina ja np-ultra sitten sitä seuraavalla viikolla. Kovasti odotan uutta ultraa vaikka vain muutama päivä sitten näki pikkuisen!
Tässä tuliki jo seliteltyä omia asioita riittävästi :D

Hyvää syntymäpäivää gimmick! :) :flower:

Kyselisin vielä, että millä viikoilla teillä tuo np-ultra oli/on? Itellä viikkoja olisi silloin vasta 10+5, mutta neuvola laski että viikkoja olisi tuolloin 11+0 (johtuen siitä että peruskierto on 28pv ja itellä se on 30pv). Onko sillä niin hirveästi väliä onko ultra millä viikolla? Itse en jotenki tykkää että ultra on noin aikasin, mieluummin olisi vaikka rv 12+0 kuin tuo 10+5/11! :D Toisaalta onko keskenmenot niin hirveän yleisiä enää noilla viikoilla.. Kunhan pohdin! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilde:
Uusi odottaja ilmoittautuu mukaan! :wave:
Raskausviikkoja on nyt 9+1 (ultraajan mukaan 9+3, mielestäni laski väärin..) ja synnytyssairaala olisi K-SKS.
Kyseessä on ensimmäinen lapsi, edellinen raskaus päättyi tuulimunan toteamiseen viime vuoden puolella.
Varhaisultrassa kävin maanantaina, pikkunen heilutteli ruudulla käsiään ja sydän sykki. :heart:
Todettiin että olisi muutaman päivän pienempi kuin menkkojen mukaan pitäisi olla, mutta se on varmaankin ihan normaalia noin pienillä viikoilla. Ja syynä saattoi myös olla pitkä kierto. :)
Ensimmäinen neuvola olisi ensi viikon tiistaina ja np-ultra sitten sitä seuraavalla viikolla. Kovasti odotan uutta ultraa vaikka vain muutama päivä sitten näki pikkuisen!
Tässä tuliki jo seliteltyä omia asioita riittävästi :D

Hyvää syntymäpäivää gimmick! :) :flower:

Kyselisin vielä, että millä viikoilla teillä tuo np-ultra oli/on? Itellä viikkoja olisi silloin vasta 10+5, mutta neuvola laski että viikkoja olisi tuolloin 11+0 (johtuen siitä että peruskierto on 28pv ja itellä se on 30pv). Onko sillä niin hirveästi väliä onko ultra millä viikolla? Itse en jotenki tykkää että ultra on noin aikasin, mieluummin olisi vaikka rv 12+0 kuin tuo 10+5/11! :D Toisaalta onko keskenmenot niin hirveän yleisiä enää noilla viikoilla.. Kunhan pohdin! :)
Mulla oli np-ultra rv 12+0.

 
HÖH.

Ei tullut vaavin kuvaa näkösälle.

Tässä on siskon upea poika 10min ikäisenä :heart:



Tänään mennään sisikon, pojun ja miehen kanssa käymään.

Itse olen aika naatti kanssa. En ehtinyt nukkua ti-ke välisenä yönä lainkaan joten kun poika vihdoin syntyi ja kun viimein kotiin pääsin, olin itse valvonut 38h putkeen, kun en uskaltanut sairaalassa käydä maate, etten nukahda täysin :ashamed:

muuten oman raskauden suhteen kaikki hyvin. Tämän raskaan rupeaman jälkeen ja sairastetun vatsataudin myötäjäisenä paino on nyt pudonnut 4pv aikana hitusen reilu 2kg...pakko alkaa nyt taas syömään tasaisesti tai saan satikutia neuvolassa.

paapelo+poju+Tiuhti 12+5
 
Synttärionnittelut gimmick :flower:

Olipas ihania vauvamasuja jo monella! Itellä ei kyllä noin hyvin vielä näy, höh!

paapelo onnea tädille, ja toki siskollesikin ihanasta pojasta! :hug:

Meillä tuli pojan koulusta lappu, että on kihomatoja ja mahatautia nyt kovasti liikkeellä! YÖKS! Ei tänne kiitos kumpaakaan! Mä oon aika hassu ton mahataudin kaa, ku jaksan kyllä lapsia hoitaa, mut pelottaa ihan sairaasti että se tauti tulee itelle! Menee aina hankalaksi sitten lasten hoito, ja varsinki jos ollaan yhtäaikaa taudissa. :x

Mulle on muuten tullu ihmeellinen mieliteko, rasvaton maito. Onneksi aika terveellinen sellanen. :D Mä en normaalisti juo oikeestaan ollenkaan maitoa, ja senkin aina kevytmaitoa. Rasvattomasta en oo koskaan tykänny.

Mukavaa torstaita, ja toivotaan, että alkaa ensi viikolla enemmän tuo kevät tulemaan! Nyt kun on ollu niin kylmä...

miltski ja papu 11+3 :heart:
 
:flower: Onnittelut paapelolle tädiksi tulemisen johdosta!

miltski mainitsi, että monlla on jo masu hienosti näkyvissä. Itselläni on viikkoja kasassa 10, eikä minkäänlaista vauvamasua mielestäni näkyvisää. Vain normaali "alavatsan pömppö".


hilde - meillä on np-ultra ens viikolla ja silloin on viikkoja 11+1.
 
Hertta: ihana massu sulla jo!
Itun emo: ihana että pomot suhtautuivat asiaa noin mukavasti.
Paapelo: onnittelut tädiksi tulemisen johdosta!
Hilde ja muut uudet teretuloa mukaan.

Mulla oli ultra viikolla 10+6.

eipä tänne ihmeitä. Yövuorot oli ja meni, onneksi. Maanantaina on töissä kehityskeskustelu, silloin olis vissiin sanottava pomolle raskaudesta. se ei todellakaan ilahdu mutta minkäs sille voi. Toisaalta en edes vielä haluaisi sanoa, mutta sitten taas työkavereiden kanssa jutellesssa meinaa niille vahingossa paljastaa. isomman paidan jo oti päälle, vaikka masu ei hirveästi vielä olekaan kasvanut.

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!

Peppi + toukka 11+2
 
herttaliisa

Ihana masu. Mulla on varmaanki jota kuinki samanlainen pötsi...

Mä vaan mietin tuota omaa mahaa että onko se vauvamahaa ku laihistaa niin sitä saa pienemmäks :ashamed: Laihistettuna on kuitenki isompi ku ennen raskautta ja selvästi...

Niin Cosmo lisätäänkö sut tänne listoille vai ei? :wave:

Tervetuloa hilde :wave:

Onnea paapelolle tätiydestä :flower:


Tänne ei kummempia.
Mun entinen suuri herkku, katkaravut, sai mut voimaan pahoin ku niitä söin :x
Nyt ajatuski ällöttää :x

Muuten menee kivasti. Kovasti ollaan Uunon kuvia ihasteltu :heart:
On se vaan niin uskomatonta! :D

*Talvicci ja Uuno rv.12+1* :heart:
 
Iltoja pikaseen.
Täällä oli puhetta NP-ultrasta ja viikoista, esikosta mulla tehtiin se rv 14 ja nyt tästä uudesta tulokkaasta viikkoja oli 11+0.

Talvicci, kyl mäkin saan ihan vähän vedettyä masua sisään päin, mut hyvin vähän. Ja on kyl "isompi" olo ku ennen plussausta. Jotta kyllä mä ainakin masuni vauvamasuksi luokittelen :)

Töihin pitäs mennä ens viikolla....oonkin ollut vissiin 3 viikkoa täs kotosalla. Väsy alkaa kyl jo helpottaan aika hyvin. Töissä olivat sitten vissiin arvanneet että miksi oon pois, siellä nyt on sitten "huhu" liikkeellä...saas nähä kui moni tulee maanantaina onnittelemaan :whistle:

Mulla himot senkun lisääntyy, uus villitys on satsumat :) Ja nyt mua kans on alkanut yököttää hampaiden pesu niinkun täällä monella muullakin :x
Ja kädet kans puutuu aina nukkuessa.

Paapelolle :hug: Ihana poika kuvassa! Siskolle kanssa terkkuja hurjasta urotyöstä!

Hei, mites te muut jotka oottelette toista tai kolmatta...onko teillä samat oireet kun muissa raskauksissa, vai onko ihan eri olo? Mulla tuntuis olevan samat oireet kun tuosta ihanasta esikosta, ainakin toistaiseksi :D

Jaahas, nyt meen satsumoiden ja jugurtin kimmppuun, tyttökin juuri nukahti :wave:

hertta ja bertta 11+3 :heart:
 
Iltaa! Täällä ollaan touhuttu koko ilta verhojen vaihdon ym parissa :wave:
Nyt tulee tyhmä kysymys, mutta.. Mitenkähän venyttelyt näin raskausaikana, eli siis esim tuossa kun verhoja kurottelin laittamaan(mikä muutenkin yks ärsyttävimmistä ja raskaimmista hommista!) ja mahan kohta venyi ja nyt se on kipiä :ashamed: Ei nyt kovasti mutta jomottaa. Jostakin oon muistaakseni lukenut, ettei hirveesti sais venytellä.Tietääkö kukaan?

nöpötin ja pikkuinen 10+4
 
Enpäs olekkaan taas moneen päivään täällä käynyt eli en muista kerroinko että meillä oli np-ultra viime torstaina jossa kaikki oli hyvin. Pienellä Ihmeellä oli tooosi kova meno päällä eikä meinannut paikallaan pysyä. :heart: Eilen kävin sit verikokeissa.

Mä tilasin myös sen doblerin ja tänään hain sen heti postissa...tuossa just kuuntelin maailman ihaninta ääntä... :heart: välillä kuului sellainen "molsk" ääni...siellä toinen peuhaa... =)

Mä jouduin myös tänään kertomaan raskaudesta töissä...olen töissä psykiatrisella osastolla ja on tärkeää ette osallistu siellä kaikkeen toimeen joka voi vaarantaa lapsen.
Huomenna joudun myös koiran viemään lääkäriin kun epäilen sillä olevan kennelyskä tai joku muu vastaava...huoh...
Joillakin oli jo ihana maha, voi ku mäki jo odotan sitä, että tulee kunnolla esiin...taaksepäin kallistunut kohtu niin kestää varmaan aikaa vielä. :(

Mutta hyvää illanjatkoa teille kaikille!!! :D

Pure Love ja Ihme rv11+4
 
Kiitos kaikille onnitteluista :heart:

Venytellä saa ja kannattaa raskauden aikana. Se lisää aineenvaihduntaa ja sitten kun massu ja vaavi on isompia, niin se tekee erittäin hyvää äidille ja myös vauva saa tällöin tilaisuuden massussa venyttelyyn, eli kun äiti "litistää" mahaa kurotellessaan, niin vauva pääsee uudenlaisiin asentoihin.

Oireita:
Ihan eri olo kun esikosta, tai muutama enemmän, mutta aika saman kaavan mukaan tähän asti muuten on mennyt.

Täällä uutena himona on voi leivät. Ei siis mitkään juusto voileivät, vaan niillä pitää olla vähintään 3 eri päälystä ja vähän margista.
Parhainta on, jos on salaattia, juustoa, kalkkuna leikettä, kurkkua ja tomaattia ja niitä olenkin tänään mättänyt :D

paapelo+poju+Tiuhti 12+5
 
Paapelo Oi miten ihana vaavi. Onnea pikkuiselle ja koko suvulle :flower:

Herttaliisalla söpö maha :) Minäkin yritän saada kuvia kännykästä koneelle, jos vaikka joskus osaisin liittää ne tänne.

Ihan pakko vielä kommentoida Inkalle noista talvikengistä. Tai sinä taisit ostaa kevät kengät naperolle. Ostin tänään Intersportin alennusmyynnistä just tuollaiset vikingin Coretexit pikkuneidille, joiden oikea hinta oli 79. Nyt maksoivat 20... B)

Ja nöpötin, mulle kyllä suositeltiin neuvolassa venyttelemään nyt alkuraskaudesta mahdollisimman paljon. Sain sellaisen raskaana oleville tarkoitetun liikunta vihkosenkin, jossa on paljon venyttely ohjeita. Tietysti jos vatsa tulee jostain kipeäksi, niin sellaisia liikkeitä kannattaa välttää. Mut voihan se olla, että vatsa kipeytyy, koska lihakset venyvät vielä tavallistakin enemmän, kun ovat jo valmiiksi venyneessä tilanteessa.

Nyt takas lätkä pelin pariin. Taitaa kyllä käydä huonosti tässä pelissä...

Riinuska ja Hemmo 13+2
 
Riinuska: hitsi mikä löytö nuo kengät!!! Oliko ne talvimonot vai kevätkengät? Pakko huomenna mennä kollaamaan kaikki lähiön Intersportit kyllä :whistle:

nyt iltapesulle ja kohta unille.....

hertta ja bertta 11+3 :heart:

*muoks* meillä kans rakenneultra-aika jo, se on kans toukokuussa :heart:
 
Meillä kanssa annetaan sekä npp-että rakenne ultra aika samalla kerralla.
Meidän rakenne ultra on 11.5 jolloin viikkoja 19+2. Olisi aikasemmin ollut, mutta kätilö ajatteli sen siirtää muutamalla päivällä, jotta sydämen rakenteet erottuisi mahdollisimman selkeästi. :D

Käytiin moikkaamassa siskoa ja vaavia. Voi miten suloinen on. Huoh...siinä se vaan tuhisi minun sylissä ja nukkui. Masussa kiersi selkeästi lapsenpihka ja ilmeet oli sen mukaisia...ylähuuli nousi kuin elviksen hymynä konsanaan ja "hymyjä" tuli kun niin kovasti kiersi :heart:
Ja voi että, miten ihanan untuvainen poju on. Nassu ja selkä täynnä pehmoista untuvaa...iih.

Voi kun saisi jo oman nassukan syliin :D

Ja aika se todella menee kuin siivillä. Puolitoista kuukautta ja ollaan jo puolivälissä..uskomatonta.

Tulisikohan ensiviikolla jo ne seula tulokset?
Noh, tulee kun on tullakseen.

Nyt jotain syötävää taas kupuun ja sitten lepotilaan tuohon telkun ääreen...aah...väsy painaa ja sammun varmaan ainakin hetkeksi ellen aamuun saakka :D

paapelo+poju+Tiuhti 12+5
 
Riinuska: Vitsi miten hyvä tuuri, mä sain maksaa itteni kipeeks! Noh en nyt onneks, en ees muistanu et tuli lapsilisät joten ne meni sit noihin.

Ja ihana masu sinullakin :heart: :heart:

Mulla on rakenneultra 10.5 jolloin viikkoja tasan 20. Menen myös 4D-ultraan, varmaan siis viikolla 21-22.

Inka 13+3 :heart: :heart:
 
Heissan!

Ihania massuja teillä kyllä on jo. Mullakin iltaisin jo kovasti massu näkyy, mut tuota esikolta jäänyttä vararavintoakin on mahan kohdalla vielä ihan hyvästi. Pitääpä ottaa itekin kuvia jo pikkuhiljaa, kun yhtään kuvaa en vielä tästä massusta oo saanu otettua... :ashamed:

Mekin päästiin tänään viimein Np-ultraan ja :heart: :heart: :D . Siellä se ihana kullanmurunen pyöriskeli ja oli niin kuvauksellisella tuulella, että täti sai hienosti mittailla rauhassa. Tähän asti oon ollu aika varovaisella mielellä, kun oireetkin niin vaihtelee ja yhtään ultraa ei ennen tätä oltu tehty. Aattelin välillä jo, et onkohan tuolla nyt ees ketään. Mut nyt uskallan iloita :heart: pohjasta! Ja kuulutan kaikille ;)
Pikkuinen vastas viikkojakin tosi hyvin. Onnea myös muille ihanista ultrakuulumisista! :flower:

Monet on sanoneet, että itku on tullut ultrassa ku on nähnyt asukkaan. Mulla taas oli enemminki niin, et olin niin jotenki jännittyny, et hymyilin vaan onnellisena ja vasta jälkeenpäin sit olin ihan hangon keksinä. Esikoltakin oli näin... Oonkohan jotenki tunnevammanen? :LOL:

No, nyt jatkan onnessani kieriskelyä...

Hätähousu ja kirppu 11+3
 
Ihania ultrakuulumisia Hätähousulla :heart:

Herttaliisa ne oli talvipopot, mitkä mä ostin. Siellä oli talvikenkiä lapsille ja aikuisille lavatolkulla kahella kympillä. Harmittaa, kun ois ollu itselle ihanat merrelin kalliit popot, mut oli numeron verran liian pienet :( Mut säästyipä sekin kakskymppinen :)

Nyt nukkumaan, niin jaksaa taas huomenna pukertaa töitä.
 
herttaliisa

Noo jospa tuo oma on vauvamahan alkua :D
Itellä navan kohalla on ennestään semmonen pikku pömppö...

Neuvolan lappuset ja vihkoset

Tiettekö mä oon vähän pettyny ku ei me saatu juuri mitään neuvolasta...
Ei mitään vihkosia liikunnasta tms... :kieh:

Verhojen laittaminen yms kurottelu

Mä en tiiä pitääkö paikkansa mut mä oon kuullu että jossain vaiheessa ei sais enää kauheesti kurotella tms. kun saattas herkemmin napanuora mennä kaulan ympärille...
Tiiä sitten mikä on totta ja mikä ei :whistle:

Pure love

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Riinuska puheli ajan kulumisesta...

Tiekkö mä tässä just saunassa ukolle tuumasin että loppujen lopuks tää alkuaika on menny tosi äkkiä... Eikös kohta ole eka kolmannes menny?
Mulla on kans rakenneultra toukokuun 27.päivä jollon tasan rv.21.


*Talvicci ja Uuno rv.12+1* :heart:
 
Huomenia! Tulihan se mahatauti meille! Keskimmäinen alkoi oksentaa tuossa viiden maissa eilen, ja viimesen kerran oksensi joskus 9 jälkeen, että ei nyt hirveen raju ollut. Nyt vaan odotellaan, että kuka seuraavana... :x Esikoinen on kyllä flunssassa ja mies vähän nyt aamulla valitteli samaa.

Ihanaa, kun te ootte jo saanu rakenneultra-aikoja! Täälä varmaan tulee tyyliin edellisellä viikolla tuo aika. No onneksi on se np-ultra ensi perjantaina, sitä kyllä odotan tosi kovaa! Luulisi, että siihen mennessä on tuo mahatauti tullu jos on tullakseen, ettei tarvi sitä siirtää.

Eipä tässä muuta, mukavaa perjantaita! :wave:

miltski ja papu 11+4
 
Huomenta ja hyvää perjantaipäivää!
Meillekin tullut jo rakenneultra-aika toukokuun loppuun :)
Eilinen venyttelymahakipukin loppui, aika ikävältähän se tuntui kyllä. Mies oli äkäinen, meinasi että hän voi verhot tästedes laittaa :D Siit vaan!

Maanantaina neuvolaan.

nöpötin ja pikkuinen 10+5
 
Huomenta! Täällä aamu alkoi pahoinvoinnilla, jota ei ookaan tapahtunu kuukauteen. Voi kökkö sanon minä! Toivottavasti on vaan joku tilapäinen juttu.

Meillä on rakenneultra 15.5., jolloin viikkoja on 19+6. Ja meen varmaan myös 4D:hen joskus viikolla 23-24 kuten esikoisestakin.

Hätähousu mä oon sit myös tunnevammainen, koska mäkin hymyilin vasta jälkeenpäin kunnolla, pessimisti kun olen :) Esikoisesta tuli silloin aikoinaan ihmeteltyä kuvaa enemmän, mutta en silloinkaan kyllä itkenyt. Silloin kyllä jännitti niin, että kädet tärisi koko matkan bussissa.

miltski :hug: Mä oon pelänny vatsatautia ku en pystyis siivoo mitään oksuja tässä tilassa...huh :eek:

Jaa, jos sitä vääntäytyis sohvalle pituusasentoon taas vaihteeksi.. jee 8 viikkoa pahoinvointia tuli täyteen tänään.

MB 12+6
 
Päivää!

Sisko ja vaavi pääsevätkin jo varmaan huomenna kotiin jos jässikän paino on ok tänään illalla :D

Itse sain hoidetttua univelan pois ja olo kuin uudesti syntyneellä :D
Eilen tuntui koko illan varsinaista möyrintää kohdussa...Tiuhtiko se siellä biletti/protestoi että nyt hei unta kaaliin jo :LOL:

Nyt pitää alkaa laittaa tuota meidän pikku termiittiä unille...vaikka tiedänkin, että taistelee viimeiseen hengenvetoon saakka vastaan :D

paapelo+poju+Tiuhti 12+6
 
Yeb
Mä sain taas huonot uutiset NP-ultrassa :'( Kolmas keskenmeno.. eipä paljoo enää innosta edes yrittää. Kaiken kukkuraksi joudun polille tyhjennykseen kun ei ole itsestään lähtenyt tulemaan.

Parempaa onnea teille kaikille!
 

Yhteistyössä