*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

pikkumyyh85 kyseli 4D-ultrasta. Me käytiin esikosta jotain viikolla 25-26 ja se oli kyllä vähän myöhään. Tuolloin oli vähän vaikea saada hyviä kuvakulmia kun jo oli jonkinverran ahdasta. Tuolla meillä myös poika muuttui tytöksi!! Maksoi maltaita, itelle jäi maksettavaa jotain 180 euroa. Mukaan saatiin dvd, jossa oli kuvia ja videokuvaa.

Nykyään tosin monessa paikassa taitaa olla jo mahdollisuus muutenkin tuohon 4d-kuvaan, tuolloinkin niitä oli Tampereelle tulossa muuallekin kuin Terveystaloon, myös kunnille.

Ei mennä tästä toisesta, kun meille ainakin jäi fiilis että ei ollut ihan rahansa väärtti. Tosin paljonhan ultraaja kommentoi asioita mm. huulihalkioihin, elimiin, keuhkoihin, napanuoran virtauksiin jne. liittyen mutta luulen että nuo samat kyllä näkee rakenneultrassakin. Toisaalta olihan se ihana nähdän videona toisen liikkeet ja naamanilmeet :heart:

LinneB ja heppu jotain 9+5
 
Yskäflunssa sitten iski.
Eilen tuli yskimisenkin jälkeen tuhrua, mutta tiedän sen onneksi olevan täysin normaalia ja siis se oli vain yksi kerta, sitten olisin huolestunut, jos olisi jatkunut.

Eli heikko on olo, joten lyhyesti vain...

Avoimesti aletaan kertoa nyt. Siis jos joku kysyy, ei muuten :D
2 kaverille kerroin tänään kun tulivat käymään...sai ultra kuvat puhua puolestaan :D

Ja yksi ystäväni on samoilla viikoilla...hurjan ihanaa ja hänkin odottaa toistaan :D

Sisko ja vaavi pääsivät jo eilen kotiin...tainneet muuttaa käytäntöä tuon lapsen vuorokausi iän suhteen kättärillä...sillä ainakin vielä pojasta vuosi sitten lapsen piti ehdottomasti olla 3vrk ennen kuin lääkäri suostui tehdä kotiinlähtö tarkastuksen...no se on aina parempi, jos saa päästä kotiin vähän aiemmin.

Mahasta oli joku kysellyt.
Se voi helposti vaihdella...kyllä nyt viimistään rv20 paikkeilla kaikilla jotain jo näkyy, jokainen raskaus samalla naisellakin kun voi olla aivan erilainen, myös vatsan koon kanssa =)

Nyt on mentävä...ei jaksa istua enään...varmaan kuumetta pukkaa illalla kun on niin vetämätön olo :ashamed:

paapelo+poju+Tiuhiti 13+1
 
Sunnuntai - iltapäivää!
Mun tuhruilu onneksi kesti vain eilisen päivän, ja oli vähäistä , joten en jaksa uskoa että oli vakavaa..Kun sitä mulla on ollut oikeastaan pitkin alkuraskautta. Tänään ollut pahoinvointia ja vatsa ISO. Toki runsas, myöhäinen aamiainenkin siinä paistaa mutta silti. Ei näy enää vatsan lihaksia ei.. Mutta eipä tuo haittaa yhtään! :D

Raskaudesta ollaan kerrottu molempien vanhemmille ja sisaruksille sekä mun muutamat ystävät tietää sekä miehan pari kaveria. Pian kerrotaan mummuille ja tädeille, kunhan kaikki vielä np-ultrassa hyvin. siitä se riemu sitten repeää :D

nöpötin ja pikkuinen 11+0 !!
 
Heipat täältäkin,

En tosin yhtään muista koska viimeksi kirjoitin, saattoi olla vaikka ihan pari päivää sittenkin. Olen nimittäin ihan pihalla nykyään :LOL: Ei naurun asia siinä mielessä, että huomenna pitäisi töihin mennä. Mitähän siitäkin mahtaa tulla.

Olo on siis tosi karmea, mitä varmaan olen täälläkin valittanut. Lisäksi stressaa tuo oireileva ylävatsa. Kaikki syövät sun muut mielessä pyörii. Rasittavaa olla jatkuvasti hemmetin huolestunut. Ja tosiaan pahoinvoinnista tuli mieleen, että kylläpä olen kateellinen teille melkein kaikille muille lokakuisille, joilla huono olo on jo väistynyt. Hännänpitäjänä minulla on tätä todennäköisesti edessä vielä monta mukavaa viikkoa. Lisäksi voisin nukkua ihan koko ajan ja olen jotenkin ihan toimintakyvytön. Valtavalla tsemppauksella saan juuri ja juuri lapsille ruoan pöytään. Että valivali vaan :LOL:

Päivähoidosta oli ollut puhetta... Tässä vaiheessa olen ajatellut, että lapset jatkavat pk:ssa puolipäiväisinä. Esikoisella on eskari joka tapauksessa 8-12 ja vuotta nuorempi kakkonen voisi olla saman aikaa. Meillä on pk:ssa useampia lapsia, joilla äiti on kotona pienemmän kanssa, joten tästä en ota paineita. Mielestäni tämä on nimenomaan lapsilleni oikea ratkaisu, kun jo kovasti seuraa ja aktiviteettia kaipaavat (silloin 5 ja 6v). Mieluumin tosin olisin lapsille ottanut vaikka kaksi kokopäivää per viikko, mutta tuon eskarin takia ei onnistu. Aikanaan esikoinen oli kotona kakkosen synnyttyä, mutta ikäeroa onkin vain 1,5 vuotta, joten ihan eri asia.

Nyt kotihommat kutsuu, joten muut kommentoitavat jää myöhemmälle.

Hyviä vointeja kaikille
Emmama 9+4
 
Tervehdys taas muutaman päivän tauon jälkeen =)

Reissu tuli tehtyä ja matkatkin meni mukavasti ja olihan se mukavaa muutenkin päästä vähän arjesta irti. Ihana nauttia tuttavien seurasta, kiireettömyydestä ja erittäin hyvästä aamupalasta hotelissa :p

Yeb:lle :hug: , sanattomaksi vetää elämän julmuus ja epäreiluus.

Onneksi vastapainoksi todella moni on saanut kuluvalla viikolla hyviäkin uutisia np-ultrissa, onnea siis niistä :flower:

Moni muukin lapsineen sairastaa, ainakin Miltskin ja Paapelon perhe. Niin myös meillä, keskimmäinen sai eilen lääkkeet korvatulehdukseen, yskä on kaikilla aivan kamalaa ja alkoi viime yönä kuopuksellakin niin että henki tuntui salpautuvan :( Voimia kaikille sairastamiseen ja pikaista paranemista!

Mullakin toi doppleri mutta en ole vielä kokeillut sillä kuunnella, josko vaikka tänä iltana =) En itse usko sen olevan vauvalla vaarallista ainakaan satgunnaisesti tehtynä eikä tuskin kukaan kertaa päivässä sitä teekkään vaikka ne äänet ihania onkin kuunnella =)

Me ei olla kerrottu raskaudesta kuin kolmelle läheiselle ystävälle, seuraavaksi kai vanhemmille pitäisi kertoa mutta jotenkin jännitän niitä tulevie kommentteja varsinkin omien vanhempien kohdalla :/ Vaikka tätä mahaa ei enää kyllä piilotella ja luulen että oma äitinikin on asian huomannut mutta ei ole mitään puhunut.

Täällä pahoinvointi on hellittänyt kuluneen viikon aikana ja voi miten ihanaa on olla normaalisti. Haittapuolena tietenkin paremmat ruokahalut...

Mutta nyt lasten kanssa vähän leikkimään, illanjatkoja :wave:

äitsy ja lauri 11+2 :heart:
 
Huomenta!
Karmea olo täällä tänään, ankara pahoinvointi niin että hankala edes töihin keskittyä :x Lisäksi maha oireillut koko yön, vihlomista ja jomotusta.saa nähä miten töissä pystyy olla,nyt tuntuu hankalalle.. Neuvolaan iltapäivästä sitten.

nöpötin ja pikkuinen 11+1
 
Huomenta kaikille!

Isommat pojat meni kouluun, ja kaikki terveenä. Ei tullu vissiinkään sitten mulle tuo tauti, huh!

Tänään vaihtui sitten maagiset viikot! 12 täynnä, jee! Perjantaina se np-ultra, ihanaa vihdoin päästä!

Kertomisesta Meillä kaikki lähimmät tietää, ja ultran jälkeen saa pojat kertoa kavereilleen. Ne on odottaneet sitä niin kovasti! Ihania, niin tärinäs pikkusisaruksesta! :heart:

Mulla on nyt vissiin joku kohdun kasvupyrähdys menossa, kun aina vihlasee taju lujaa, ku nousee tai aivastaa. Varmaan sit pian maha tupsahtaa tuohon isona! :D

Oikein mukavaa maanantaita kaikille! :wave:

Miltski ja papu 12+0 :heart:
 
Hei!
Minä en ole kertonut vielä kenellekään omalle sukulaiselleni, muutama ystävä tietää sekä miehen puolelta lähisukulaiset. Odottelisin mielelläni ulrtaan asti omille sukulaisilleni kertomista. Nähdään sen verran harvemmin, ettei ole ollut kovia paineita kertoa. Viimeksi kun nähtiin siskon kanssa, mun teki aika kovin mieli kertoa. Mutta silloin oli sitä ruskeaa tuhrua ja se teki jotenkin epävarmaksi olon ja jäi kertomatta.

Nyt multa on alkanut tulla ihan kunnolla veristä vuotoa :( Aamulla alkoi. Ihan kirkasta verta, joukossa limaa. Voi että kun pitää olla tällaista jännitysmomenttia nyt, ei olis niin väliksi.. Mitään kipua ei ole. Pitää seurailla vaan. Ei sitä tule onneksi niin paljon kuin kuukautisvuotoa. Huomenna on neuvolalääkäri. Tänään on perinnöllisyyslääkäri.
Mieli on vähän matalalla :/

Meillä on tänään hääpäivä, 13 vuotta :heart:

Hope 9+5 (todellisuudessa muutaman päivän enemmän)
 
Heips!
Vihdoin pääsin koneelle ku tää oli huollos!
Elikkä viime perjantaina kävin pikkuista kattomassa ruudun takaa.. ja masussa oli kaikki hyvin. Mut siellä ei ollu kahta niinku neuvolantäti päätteli kahtien äänien perusteella.(huh).
Oli jännä käydä ultras ja jotenki tuli nyt sellanen olo enemmän et on raskaana ku näki pikkusen täydessä vauhdissa. toki lääkäri ei meinannu saada mittoja ku pikkunen ei pysyny hetkeäkään paikoillaan! :D keneen lie tullu?!..

yeb:lle voimia ja toivoa tulevaisuuteen :ashamed:

emmiliisa ja pikkuinen 12+5
 
Voi kun monilla jo nt-ultra takana. Onnittelut kaikille hyviä uutisia siellä saaneille. Itsellä se tuntuu olevan vielä niin kovin kaukana. Ensi viikolla lääkäri. Jospa siellä kuuluisi sydänäänet. Saisi jonkun elonmerkin pienestä.

Rinnat on täällä nyt tosi arat ja turvonneet. Tuntuu kamalan raskailta ja isoilta. Ja pahoinvointi sen kun jatkuu. Mahakin on jo pieni pömppö. Kaveri katto lauantaina, että senhän näkee jo, kun tietää, että olen raskaana. Muuten ollaan kerrottu lähinnä perheille ja muutamille kavereille. Ei uskalla ennen nt-ultraa alkaa kovin julkisesti kertomaan ja riemuitsemaan, kun viimeksi kävi niin kun kävi.

Barbapörrö ja Sisu :heart: 9+4
 
Hope2009 oisko sulla nyt normaalisti menkkojen aika? Tuo vuoto voi johtua siitä. Hyvä että pääset jo pian lääkärille!

Täällä huono olo jatkuu.. Syöminen aina hetkeksi helpottaa, juustosiivut maistuvat tosi hyvälle nyt! Mahaakin nipistää ja pullottaa.
 
anelie
Ei meilläkään np-ultrassa koitettu kuunnella sydänääniä.
Hyvin kyllä näky kun pikkunen sydän sykki :heart:

Hope
Voimia noitten vuotojen kans. Mä kans ajattelin samaa ku nöpötin että olisko sulla nyt menkka-ajat menossa?

Neuvolakäyntien välit...
Rassaako kellään muulla nuo?
Mulla oli eka neuvola 7+5, lääkärineuvola 9+1. Np-ultra 11+6.
Nyt sitten seuraavan käynnin sain 14+6, yritti eka että olis ollu vielä myöhemmin jollon olis ollu rv.15+ jotain mut sanoin että eikö vois olla aikasemmin...
Olis muuten tullu 2kk väliä ekan ja tokan neuvolan väliin :eek:

Mä en tajua ku se itekki sano että ne neuvolat on n.1kk:n välein mut siltiki jos olisin suostunu siihen sen ekaan antamaan aikaan niin sillon väliä olis tullu 2kk...

Vai laskeeko ne sitten nuo lääkärineuvolat ja np-ultran noihin jotenki?
Ei ne niillä käynneillä mitään verenpaineita tai hemoglobiineja ottanu...

Mä oon ihan pihalla :kieh: :LOL:


*Talvicci ja Uuno rv.12+5* :heart:
 
Moi kaikille!!


Jopas nyt myrkyn lykkäs.. Eilen yhtä hammasta vihloi--ja yöllä kipu iski kunnolla! Oli aamulla pakko tilata aika hammaslääkäriin. Huomenna sitten menen.. Oksennusrefleksi onkin varsin voimakas vielä joten kauhulla odotan huomista.. Suu täynnä poraa, imuria ja pumpulia. Yök!!

Vatsaa nipistelee molemmin puolin. Kohdun kasvua taitaa olla.. Torstain ultraa odotan innolla!!


mimaldi ja pieni 11+5
 
TAlvicci:
Meillä ainakin lasketaan nuo käynnit alussa niin, että eka on neuvola, sitten n. 1kk päähän tulee ultra, sitten siitä taas 1kk niin neuvola ja taas 1kk ja on ultra, sitten 1kk ja on lääkäri ja niin edelleen...taisi siis olla sama systeemi teilläkin :D

Eilen oli Tiuhtilla 15min tönimis maratoni...unohtui ihan että olen kipeänä, oli se ihanaa :D
Myös kovia kasvukipuja on ollut ja asiaa ei tosiaan paranna tämä yskä, kun tuntuu että mahan peitteet repeää liitoksistaan :whistle:

Meilläkään ei ultrassa kuunneltu sydäntä, ainoastaan katsottiin miten se siellä jyskyttää :D

Ja vielä noista neuvoloista ja niiden välissä olevista ultrista.

eli itsellä eka neuvola oli 7+5, ultra 12+6, seuraava neuvola 16+3 (pääsiäisviikko vähän venyttää ) ja sitten 2 ultra 19+2 ja neuvola lääkäri (joka lasketaan neuvola ajaksi ) on todennäköisesti rv23-24.

Eli kaikkien noiden käyntien väliin jää n. 1kk, joka siis on ihan normaalia. Neuvolassa siis ei ole tarkoitus näin alkuun käydä 1kk välein, sillä on muita tutkimuksia välissä, joista saa huomattavasti paljon enemmän irti, kuin pelkästään neuvolassa. Eriasia tietenkin olisi, jos ei ultrissa tahtoisi käydä, silloin neuvolasta saisi ajan joka kuukausi :D

Tämä yskäkin alkaa jo hiukan helpottamaan, ei ole enään kuivaa yskää, eli vielä n.5pv jäljellä, jos on entisiin pöpöihin uskominen...en malta odottaa :D

Maha tursuaa...vaikka painoa on pudonnut 1,5viikossa 2kg :ashamed:
En ymmärrä...vetääkö nämä pöpöt oikeasti minusta kaiken energian, vai mikä on, kun olen sairastelusta huolimatta syönyt mahdollisimman tasaisesti ja normaalisti, vaikkei mikään oikein maistukkaan :eek:

Nooh...ehkä tämä tästä kun tervehdyn...en vain kehtaa tällä painolla mennä neuvolaan...eli se kaksi menetettyä kiloa pitäisi kyllä saada tämän muutaman viikon aikana palaamaan.

Nyt tekemään teetä ja juomaan mehukeittoa.

paapelo+poju+Tiuhit 13+2
 
mimaldi Voi rähmä! Hammassärkyäkin vielä!! :( Se on kyllä kans niin inhottavaa.
Munkin pitäs varata se tarkastus aika kun nyt kerran pääsee. En vaan viitti ennenku pahoinvointi on menny ohi.
Huomenna ois vihdoin np-ultra!! :) Mut mulle on kyllä nyt vielä epäselvää et saako sen tuloksen sit heti vai postissa?? Kun mä kävin viikko sitten verikokeissa ja tänään kysyin neuvolasta sen s-pappan ja hcg-b-v:n arvot ja ne pitää sit heti esittää siä huomenna kun menee. Et osaiskohan ne sit samantien niistä ja ultrasta jotain sanoo??
Esikosta kävin vaan siinä ultrassa mut verikokeisiin en halunnu et siks en tiä miten tää menee.

Kiitos vaan teille jotka kans pohtineet mun kans tota esikon hoitoonviemistä sitten kun vauva syntyy. Oon kyl samoilla linjoilla et varmasti esikkokin viihtyis kotona mielummin ja oishan se 2v:lle varmasti paras paikka, mut sit mietin omaa jaksamista. pelkään et jos nytkin käy samoin kuin hänen syntyessä jolloin sairastuin masennukseen. Synnytyksen jälkeen voin kyllä muuten hyvin, mutta oli kuin olisin jossain mustassa harsossa elänyt. Ahdisti kotona yksin vauvan kanssa eikä mikään huvittanut. Itkin vaan päivät pitkät ja odotin miestä kotiin. En uskaltanut ottaa vastuuta vauvasta, melkeimpä pelkäsin häntä. Eka talvi oli raskas, sitten alkoi helpottaa.
Mies vie yleensä meillä esikon päiväkotiin, mutta tänään vein itte ja oli niin ihana nähdä kuinka mielellään hän jäi sinne ja meni suoraan hoitajan syliin ja heilutti iloisesti minulle. Kun ekat kuukaudet hoidossa vaan itkettiin niin nyt on äidilläkin hyvä mieli kun näkee ettei sielä enää hätää ole. Sitten kun ajattelen että esikko jäisi kokonaan hoidosta pois, olisiko tuo sama huuto edessä sitten kun tarha taas aloitettaisiin??
Ja tosiaan, musta kaikista ihanteellisin tilanne ois että voisin viedä yhtenä tai kahtena päivänä viikossa hänet hoitoon, mutta tämä ei meidän kunnassa ole mahdollista- käsittääkseni. No, on tässä vielä aikaa miettiä mitä tekee.

Jaha kuulkaas, mun yli kuukauden sairasloma ois nyt ohi ja tunnin päästä alkas työt!! :eek: En oikeen tiä miten suhtautua. Ihan kunnossa en kyllä oo, tänään oon oksentanu 2 kertaa ja olo on hieman huono. Yritän nyt vaan jankuttaa ittelleni että ei täs nyt mitään ihmeellistä oo, meen vaan tekeen ihan rauhalliseen tahtiin sen mitä pystyn ja jos oksettaa niin sit meen oksentaan. Voi kun mun tilaa nyt vaan ei kommentoitas siä mitenkään eikä kukaan kyselis mitään. Pitääkääpä peukkuja että kaikki menee hyvin!

Hyvää alkavaa viikkoa ja jaksamisia muillekin jotka vielä kieriskelevät pahanolon kourissa!
 
Moikka!

Talvicci Kyllä rassaa! Mulla oli eka nla 5+5. Varhaisultrat oli terveyskeskuksessa 6+1 ja 7+1 kun ekalla kerralla ei näkynyt vielä alkiota. Sitten oli tuo viime perjantain ultra 11+4 ja sit rakenneultra on toukokuussa 19+0 ja tässä välissä ei mitään! Seuraava neuvola on sitten viikolla 22+jotain, eli ekan ja tokan neuvolan välissä on 17 raskausviikkoa... Esikoisen aikaan neuvolakäynnitkin oli kuukauden välein riippumatta ultrista sun muista, mutta nyt kuulemma kaikilla on näin. Mun terkka kyllä sanoi, että jos tässä välissä alkaa huolettamaan niin voi varata ajan sydänäänten kuuntelua varten ja tuota ajattelin kyllä hyödyntää ennen rakenneultraa. :)

Muisku78 Teet niinkuin teidän perheelle parhaiten sopii. Mua ärsyttää, kun arvostellaan sitä kun äiti vie esikoisen hoitoon ollessaan vauvan kanssa kotona. Varsinkin silloin, kun arvostelija on päiväkodin työntekijä (mun yksi tuttu on)! Sais pitää suunsa kiinni, jos ei tiedä tarkkaan ihmisten taustoja. Joillekin perheille paras ratkaisu on se, että esikoinen on osapäiväisesti hoidossa. Ja useissa tapauksissa siitä hyötyy myös se hoidossa oleva lapsi, kun kotona on jaksavampi äiti. Nykyään kun monilla ei ole kattavia verkostoja auttamassa lastenhoidossa, niin on hienoa, että on oikeus päivähoitoon. Ennen oli isovanhemmat ja sisarukset auttamassa, nykyään kaikki käy päivätöissä. Nyky-yhteiskunnassa yksilöille kasataan välillä vähän liikaa paineita, kaikki pitäisi yksin jaksaa tehdä. Tulipas avautuminen. :LOL:

Mahaa venyttää nyt kyllä ihan kunnolla! Onko muilla sellaisia venytyskipuja, että pitää kävellä vähän kippurassa. :D Mulla on, varsinkin jos istuu ja lähtee liikkeelle. Tosi vaikeaa jotenkin kävellä suorana.

Pikki 12+0 (poks!)
 
Aattelin ilmoittautua pitkästä aikaa. Oon kyllä lueskellu teiän juttuja, mut ei oo vaa jaksanut ite mitään kirjoitella, ku eipä mitään erikoista oo täällä tapahtunutkaan.

Huonoa oloa on vielä, lauantai iltana oksensin ekan kerran ja sekin johtui oikeastaan jugurtista. Tyttö katsoo vieressä ja kysyy, et mitä äiti teet ku minä juttelin vessanpöntölle. Enpä taia enää jugurttia syyä, saa nähä millon uskaltas seuraavaks kokeilla. Muuten tää kuvotus pitää pintansa, ei hellitä ollenkaan ja jos mennään esikon tahtiin, niin tää kuvotus loppuu vasta n. 15 viikon tietämissä, et pahimmillaan täällä kärvistellään vielä 4 viikkoa, ei kiva.

Esikon hoidosta ootte puhunut. Meillä tyttö on vauvan syntyessä 3 v ja 9 kk, et periaatteessa tyttö varmaan tykkäis olla hoidossakin, mut tod.näk. laitetaan tyttö osapäivähoitoon, et saa vähän olla kavereidenkin kaa, mut myös kotona mun ja vauvan kanssa. Tosin tämä riippuu miehen töistä, et miten sillä on syksyllä töitä vai onko lomautettuna vai peräti irtisanottuna (toivottavasti ei ainakaan tää viimeinen vaihtoehto toteutuis, lomautuskin vielä menis), mut jos miehellä on töitä niin esikko varmaankin menee puolipäivähoitoon. Ja itellekin olis ehkä helpompaa, jos tyttö olis ees vähän aikaa hoidossa, ku mullaki tuota masennusta on ollu esikon jälkeen, mut sen näkee sitte. Tosin ph-ohjaaja jo vähän kyseli, et mitä meinaatte syksyllä tytön hoidon kans tehä, et kai se pitäs yrittää päättää mitä tehdä hoitopaikalle.

Onko muuten muita, jotka on herkistynyt raskauden myötä. Mulla tuntuu tulevan tippa linssiin jo ihan pienistä ja sellaisistakin asioista, joille ennen en olis edes nyyhkäissy. Mut kai se kuuluu tähän olotilaan :)

Chantal 10+6
 
Muisku

Sen niskaturvotuksen määrän ainaki saat tietää heti siellä ultrassa, jos sitä tarkotit.
Jos osallistut siihen veriseulaan niin ne tulokset tulee postissa n. viikon päästä ainaki meillä...

paapelo
Mä olen käsittäny ettei näin alussa kilon parin painon putoaminen ole vaarallista.
Joillaki nousee ja joillaki laskee...

Chantal kyseli mielialoista
Mä alussa varsinki vollotin ties mistä nyt en enää niin paljon...
Tosin herkempi olen nykysin ja joskus raivostuttaa kauheesti :| :LOL:


Mun pitäs olla nukkumassa mutten malta mennä :LOL:
Nyt on pakko että jaksaa yöllä :kieh:

Heippa :wave:

*Talvicci ja Uuno rv.12+5* :heart:
 
Meillä poika on ollut kotona ja varmaan kotona pysyykin.

Itse en myöskään ymmärrä, että miten joku kehtaa moittia, jos vanhempi lapsi laitetaan tarhaan.
Ajatellen vaikka ensimmäisiä viikkoja iitä kun vauva on syntynyt...harvoin äiti jaksaa heti liikkua ovien ulkopuolelle ja vanhempi lapsi joutuisi olemaan kokopäivän sisällä...ei hyvä ja varsinkin näillä lapsilla, jotka ovat jo olleet tarhassa. Ovat tottuneet virikkeisiin päivän aikana...ei lainkaan terveellistä, että se sitten evättäisiin vanhemmalta lapselta vain sen takia, että äiti on kotona vauvan kanssa. jos itse olisin lapsi ja en pääsisi tarhaan vauvan synnyttyä, alkaisin varmaan syyttämään vauvaa, että kaikki kiva jää heti pois minulta, kun se syntyi...jos siis asettaisi itsensä vanhemman lapsen asemaan...
Typerää ja ajattelmatonta ihmisiltä, etteivät osaa asettautua monelle eri ajatus kantille ja varsinkin tahojen hoitajilta, joiden tulisi olla sosiaalikasvatuksen asiantuntijoita :ashamed:

Herkistymistä...
Juu-u..sitä löytyy...saatan nauraa räkättää ihan typerille jutuille, mutta sitten jos mies vaikka siihen väliin sanoisi jotain väärin, niin alkaisin raivota ja sitten itkeä.

Esim.
Poika on kitsaillut ruoan kanssa. TEin sitten ruokaa, jota tarjosin pojalle. Ei maistunut ja mies söi sitten samaa ruokaa heti perään. Sanoi sitten, että hyväähän tämä on, että ei nyt siitä pitäisi kiristää tuo kenkkuilu.
Noooh...sain sitten kipinät tuosta. Huusin miehelle loukkaantuneena, että ajattelinko hän ,että ruoka maistuu karsealle, ettei poika siksi huoli ruokaa suuhunsa

:ashamed: :LOL:
 
Heips kaikille!
Kävin taas täällä vähän tiirailemassa... Aamulla olis ultra mulla, jänskättää vähän. Meen yksin, mies sillä välin kotona lasten kanssa.

Mukavaa kevään odotusta kaikille!
Sopraano 11+4
 
Hei Lokamassut ja -mammat! Haluaisin liittyä seuraanne, mikäli vielä sopii. Olen lueskellut pinoa jo muutaman viikon, mutta muutamasta syystä (ennenkaikkea kamalasta pahoinvoinnista) johtuen en ole saanut aikaiseksi liittyä aiemmin.

Pinotietoja: Odotan 2. lasta, la 20.10.09 ja synnytyssairaalana KYS. Sinne siis H-a-n-n-e:n ja Vimpula05ja07:n kanssa mennään ruuhkaa tekemään :D

Minulla tämä raskaus alkoi (kuten edellinenkin) voimakkaalla pahoinvoinnilla, ja sitä odottelen muutaman viikon päästä helpottavaksi. Esikoisesta oksensin kyllä aivan loppuun saakka satunnaisesti, mutta kuvotus helpotti joskus rv 14+ aikoina. Vatsa alkaa myös työntyä ulos, etenkin iltaa kohti. Muina oireina tällä erää hiusten lähtemättömyys ja kynsien vahvistuminen, ja kyllä: myös minä nyyhkin tippa linssissä milloin mistäkin syystä. Unicefin ja SOS-lapsikylän TV-mainokset ovat välillä aivan liikaa..

Voimia kaikille suru-uutisia saaneille :hug: . Oikein hyvää tai vielä paremmin sujuvaa raskautta kaikille odottajille, ihana seurata taas muidenkin oloja samassa tilanteessa!
Hopelle vielä mukavaa hääpäivää :flower:

~Tiila & Kauno 10+6
 
Miltski: mulla kans on noita samanmoisia "repäisykipuja". Ja viikkojakin tasan yhtä paljon.

Hopelle :hug: ja jaksamista! Toivottavasti pian selviää, miten pikkunen voi.

Tänään olin lääkärineuvolassa ja kaikki ok. Sydänääniäkin kuunneltiin ekan kerran ja siellähän tuo jyskytti reippaasti ;) Ihanaa :heart: Hb:kin oli noussut 142:een viimekerran 125:stä. Inhottavaa kyllä oli taas kun se lääkäri törkki niillä peltisillä vehkeillään sisuksiin. Yöks! Mut kestäähän tuon, ku tietää et vauvan etua ajatellaan. Ja tästähän se taas lähtee, et joka paikassa saa olla housut kintuissa... :LOL:

Neuvolakäynneistä vielä: mulla eka nla 8+1, ultra 11+3, lääkärinla 12+0 ja seuraava nla n. 16+0. Ja tuo lääkärineuvola on meillä siinä neuvolan tiloissa (eri huoneessa vaan), niin käväsin ensin terkan luona pikaseen ja sit lääkärin luo. Eli meillä siis neuvolan terkkaa näkee oikeasti alussa tuon kuukauden välein. Meillä ultria ei lasketa noihin, vaan ultrat menee omia aikojaan.

Tuntuu, että massu vaan pienentyy entisestään. Välillä tuntu, et on jo mahaa, mut nyt se on melkein poissa. Turvotus on kai sit hävinny. Muistelen, että esikoltakin oli just näillä viikoilla et maha tuntu vaan pienenevän. Noh, jospa kuitenki saisin tänään ekan masukuvan otettua... :eek:
 
Hoitoon viemisestä:
Mielipiteistä on turha riidellä mutta oma mielipiteeni on että pieni lapsi ei kuulu päiväkotiin jos vanhempi on kotona. Eriasia onko lapsi 2v vai 5v, lapsella on täysin erilaiset tarpeet. 2v tarvii vanhempaa yhtälailla kuin se vauvakin. Ja juuri nuo ensi hetket ovat kaikkein tärkeimmät sille että isompikin tuntee itsensä hyväksytyksi eikä sysätä hoitoon kun äiti (ja isi) hoitaa vauvaa kotona. Mutta tämä on vain mun mielipide. Ymmärrän että 4-5v kaipaa omanikäistä seuraa, mutta on eriasia onko lapsi hoidossa esim 9-12 tai 9-16. Miettikää miettikää :D
Musta on ihanaa kun saan esikoisen nyt kotiin kanssani. Jouduin laittamaan hänet hoitoon, onneksi mun äidille 11kk ikäisenä. Jos en olis vakkaripaikkaa saanut, en olis kyllä töihin lähtenyt.
Toki toivon että on sitten paljon äiti/lapsi kavereita joita tapailla päivisin :)
Tässä pieni purkaukseni mutta ajattelen asioita vain oman pienen kultani puolesta :heart: :heart:

Mutta siis asiaan, flunssa on iskenyt :/ Tuntuu ihan että kuume ois nousussa, kun kylmää hikeä vaan puskee. Ja nenä vaan vuotaa..
Pientä hipsuntaa tuntuu päivittäin, tai sitten vaik kuvittelen :D
Odotan että saan tuntea jo kunnon potkuja:)
Kovasti odotellaan rakenneultraa, haluaisin niin tietää kumpi siellä asustelee. Tyttötunne on niin vahva. 4D-ultraan meinaan mennä sitten rakenneultran jälkeen..

Eipä kai muuta kuin syömään ;)

Inka 14+0 :heart: :heart: *Poks*
 

Yhteistyössä