*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

Ihanaa hääpäivää hope :flower:

4D-ultrasta: Piti vielä kummentoida kun joku kysyi. Mä kävin esikoisesta vkolla 19. Olin ehkä vähän liian aikaisin,kun vauva on vielä kovin luinen. Jäi maksamaan n.160e, mukaan sai siis dvd:n ja nipun valokuvia. Nyt ajattelin mennä n. vkolla 21-22.
 
Mäkin sitten sorruin tuohon doppleriin.. Ostin tuolta huutonetistä, kun siellä joku kotiäiti kauppaa halvalla uusia dopplereita (vinkvink) :) Perjantaina huusin ja jo tänään kävin tuon hakemassa postista. Toki oli pakko heti myös kokeilla sitä. Ensin kuulinkin sykkeen oikealta puolelta suht alhaalta (karvoituksen paikkeilla) mutta sitten tajusin, että kuulen saman sykkeen myös vasemmalta puolelta, eikä se ollut edes tarpeeksi nopea ollakseen sikiön (tai alkion tai mikä ikinä onkaan) syke. Varmaan vartin käytin oikean sykkeen etsintään, mutta ei niin ei. Toki viikkojakin on vasta 10+5 ja dopplerin ohjeissakin sanotaan vain, että ennen 12 viikkoakin SAATTAA kuulla sykkeen, joten ehkäpä odottelen nyt vielä ihan rauhassa. :LOL: Ainakin huomiseen...

Raskaudestani olen kertonut yhdelle kaverilleni ja siskolleni. Mies kertoi omalle veljelleen. Varmaan tosiaan ultran jälkeen mekin sitten aletaan muillekkin kertoilla. Mua on kyllä jotenkin kutkuttanut sellainenkin ajatus, että odotettaisiin äitienpäivään saakka vanhemmille kertomista ja sitten vietäs molempien äideille joku kukkapuska ja kirjekuori "mummille", ja sisään ultrakuva. Katselis sitten, kuinka kauan kestäs ennen ku äiskät tajuais. :)
 
Tavicci:
Juu siis onhan painon putoaminen ihan normaalia, mutta monesti se liittyy pahoinvointiin ja sen kautta vähäiseen energian imeytymiseen. Itsellä on nyt niin, että syön täysin samat märäät mitä tuossa aiemmin ja paino nousi tasaseen ja nyt, vaikka olenkin syönyt ja juonut ym. niin paino vaan laskee eikä suostu lainkaan nousemaan, joka aamu vaaka näyttää vähemmän, kuin edellisenä aamuna, huolimatta, miten olen syönyt...siksi vähän hermostuttaa, ettei ole mikään ikävämpi tauti iskenyt huomaamatta.

Luulen, että soittelen huomenna neuvolaan tästä...tai siis ihan tämän lentsun tiimoilta. Tämä yskä vaan pahenee ja alavattaa särkee inhottavasti...ihan normaalia tietenkin, että tämmösestä rykimisestä paikat kipeytyy, mutta haluaisin mennä vähän konsultoimaan.

Mies on lähdössä keskiviikkona kavereidensa kanssa mökille. Minutkin olisi kaikki halunnut mukaan, mutta en tahdo mennä...ihan siis jo kieltäydyin miehelle, kun en tosiaankaan ole innostunut seuraamaan vierestä, kun muut naukkailee olutta.
Kertoo kuulemma sitten heti paikanpäällä uutisemme. Luoja että sieltä sitten alkaa tulla viestiä ja puhelua ihan vaivaksi asti :LOL:

Noh, sitten se taas tasoittuu ja saa olla rauhassa :D

Tänään jaksoin latvoa taimeni...toivotaan että tälläkertaa ei saa sieppejä...viimevuonna ei tykäneet yhtään ja nuupahtivat pois :eek:
Nooh, kukkiahan ne vain...olen vain niin kiintynyt pikku versoihini :LOL:

kalat kärähtääpi kohta, heippa taas myöhemmälle :wave:
 
Aku
Iltaa mammat!
Täällä on myös yksi hirviö äiti joka ajatteli pitää esikoisen(2v.) tarhassa 3pv/vko ja 4h kerrallaan.Olettaen että siellä viihtyy,ollaan ens viikolla alottamassa.Lähinnä siitä syystä että jos saadaan tyttö tuohon lähitarhaan syksyllä ympättyä niin säilyy sitten hoitopaikka,jotka muuten on pikkuisen kiven alla täälä pohjois-Helsingissä :kieh:

Yebille lähetän miljoonasti voimahaleja :hug: ja jaksamisia surun keskelle :'(

Omasta navasta sen verran että pahoinvointi on enää silloin tällöin pientä kuvotusta ja ruoka maistuu liiankin hyvin :/ Väsymys on aika kiitettävää ja ens viikolla alkas ne työtkin :| No onneks on uus paikka niin jos sais ihan uutta puhtia jostain.Iiiks!Keskiviikkona np-ultraan!!

Nyt puuron keittoon pikkuhiljaa.Voikaa hyvin!

T.Aku joka on aivan sekaisin viikoista :LOL: ehkä 11 jotain...
 
Hei viisaat! :)

Mulla on nyt jo rahahuolia tulevasta. Oon kuullut jostain villiä huhua, että Kela vois kattoo tuloiksi myös viimiset 6 kk ennen äitiysloman alkamista ja kertois ne sitten vaan kahdella...?

Mun pitää tässä opettajille todistella, et MIKS mun ois aivan pakko tehdä noi viimiset harjotteluni palkallisina ja näin ollen tietysti "ei niin opettavaisissa" paikoissa. Eli onko niin, että jos tienaan bruttona näistä viimisistä 6 kk ennen äippäloman alkua esim. 13 000, niin Kela katsoiskin sen vuosituloiksi 26 000, jolloin saisin tämän mukaista äippärahaa..?
 
Hmm...juuri oli toisella palstalla juttua tuosta...en vain kuollaksenikaan musita mitenkä se meni...taisi olla että pitää olla teitty prosentuaalinen nousu edellisiin ilmoitettuihin verotuloihin, jotta onnistuu tuo systeemi.

Olikos se 10 vai 20%??
Kannattaa käydä Kelan sivuilla, sieltä sitten Lapsiperheille ja äitiyspäiväraha...tuolta löytyy kaikki kommervenkit mitä asiaan liittyen on. :D
 
lumella puheli dopplerista ja äitiyspäivärahasta...

Paljonko maksoit tosta dopplerista?
Uutenahan niitä ainaki nettitilauksesta saa pikkusen päälle 40e:lla...
Niin ja mä kuulin pikkusen sydänäänet sillä ekaa kertaa rv.10+4 :)
Paljon vaan sitä geeliä tms. ja pikku hiljaa liikuttelee ku pienihän se vauvaki on :)
Vaikka siinä just lukeeki että rv.12. Mutta sehän on ihan yksilöllistä miten kuuluu.

Niin ja mitä tuohon äitiyspäivärahaan tulee niin mäki tulen ottamaan sen 6kk:n perusteella koska tollon 2007 oon ollu opiskelija niin tulot on roimasti siitä noussu.
Ja siinä on se että jos on noussu 20% tai enemmän ne tulot...
Nyt vaan ku jaksas olla hyvin tuonne syyskuulle töissä niin sais parempaa äitiyspäivärahaa... :D


*Talvicci ja Uuno rv.12+5* :heart:
 
Itse kävinb kasomassa kanssa noita kela juttuja.
Yllätys oli suuri, että saisin mahdollisesti saman äitiyspäivä rahan kuin esikosta, sillä poju ei ehdi täyttää lähelläkään 3v...se löytyi kohdasta 2 lasta 3 vuodessa.
Olin jotenkin valmistautunut siihen, että tällä samalla nykyisellä kotihoidon tuen suuruisella rahalla sitten mennään ja lapsilisät päälle...oli kyllä oikein mukava yllätys, kunhan vaan varmasti pitää paikkansa, kun voivat sisällyttää itselleen porsaanreikiä noihin säädöksiin ja vääntää ihme juttuja, ettei sitten olekkaan oikeutettu siihen summaan...kokemusta perheen sisällä on :headwall:

Aa ja oli uusi tullut...olen tulossa sokeaksi :ashamed:
Tervetuloa Tiila :wave: :D
 
Entinen kelantäti ilmoittautuu :wave: :LOL: Älkää heti tappako saunan takana :D
Joo, mut paapelollekin tiedoksi, että noin just se menee, eli saat vähintään saman ku edelliseltä jos tuo alle 3 v väliä (tietysti muuttuneilla ja paremmilla tuloilla voi nostaakin, jos näin on).

Esikoisen hoidosta... mä myös odotan, että saan taas olla esikon kanssa kotona, kun nyt oon ollu töissä ja esikko anopilla hoidossa. Vaikka tiedän kyllä, että varmasti ei oo helppoa kahden alle 2 v kans.

Mut en yhtään tuomitse niitä, jotka lastansa hoidossa pitävät vauvan syntymän jälkeenki. Kuten sanottu, niin perheet on erilaisia ja lasten tarpeet on erilaisia. Musta tärkeintä on löytää se itelle ja lapselle sopivin ratkaisu. Mulla on esimerkiksi ystäväpiirissä perhe, jossa nuorempi lapsi on vakavasti sairas ja nukkuu tosi huonosti. Perheen vanhempi poika, 2, 5 v on puolipäivähoidossa ja luulen, että äidin jaksamisen kannalta se on ihan olennaista.

No, myönnettäköön, että vähän kyllä (sosiaalialan ammattilaisena) harmittaa joskus niiden lasten puolesta, jotka on tosi pitkiä päiviä (8.-16.30) hoidossa mut äiti on kotona. Mut toisaalta en kuitenkaan halua lähteä arvostelemaan tilannetta tarkemmin tuntematta.

Mun mielestä jokaisella äidillä on oikeus olla myös vähän itsekäs ja ajatella myös omaa vointiaan ja myös mun mielestä isommat lapset (yli 3-4v) tarvii vähän jo virikettä ja kavereita eli tekee varmaan ihan hyvääkin välillä päästä ikäistensä seuraan...

Koitetaan olla suvaitsevaisia :hug:
 
Saanko tuppautua vierailemaan tänne yhdellä kysymyksellä? Olen tehnyt aiheesta jo aloituksenkin mutta halusin vielä täältä kokeilla jos tulisi kokemuksia koska teillä jotka kävitte varhaisultrassa on se varmaan tuoreessa muistissa.

Eli se mun kysymys: kävin rv 7+0 varhaisultrassa ja löytyi alkio jonka sydän sykki hienosti mutta vastasikin viikkoja 6+3 ja minulla on säännöllinen kierto ja tiedän koska ovis oli. Oliko teillä jotka kävitte varhaisultrassa heittoja noiden päivien suhteen mitkä olitte itse laskeneet viimeisistä kuukautisista, ja kaikki silti hyvin? Jotenkin tuo 4 päivän heitto hallottaa että jos se tarkottaa jotain pahaa :'( Ja kun lääkäri teki siinä samassa sitten sisätutkimuksen tuumasi että kun kohtu ei juuri suurentunut ole, kirjoitti että kohtu lievästi suurentunut? Tuokin jäi vaivaamaan...

Luulis että kun kolmas lapsi on tuloillaan osais ottaa rennommin mutta kun ei. :ashamed:

Kiitos jos joku vastailee ja anteeksi kun tuppauduin :ashamed:

Aamukaste ja pisara 7+4
 
Hei Aamukastetta: Mä kävin varhaisultrassa menkkojen mukaan viikolla 6+4. Alkio vastasi silloin 6+0 eli juuri tuon 4päivää pienenpi. Mulla oli säännölliset kuukautiset. Mutta sitten np-ultrassa viikolla 11+1, sikiö vastasikin jo 11+4, eli oli 3 päivää isompi. Siellä se ultraava kätilä sanoi että vkon 7 tienoilla tulee vielä virhe mittauksia, koska se alkio todellakin on niin pieni.. Toivottavasti tästä oli jotain apua :hug:
Onnea sinulle odotukseen :)
 
Tiila Moi! Kiva kun on porukkaa vähä "pohjosemmastaki" :D

En oo hirveesti uskaltautunu kirjotteleen...ootan sitä np-ultraa...ens tiistaina se ois.Mut sain kyl tosi kivan muistutuksen raskaudesta tänään...napatyrä nostelee päätään,prkle! Ei oo mitenkään kivan tuntunen tää homma,muistelen,et kakkosen kohdalla oli sama,mut se painu alas ihan muutamassa päivässä.Joo ja eilen huomasin myös,ettei grilliruoka oo mua varten,tuli ihan hirvee olo ja turvotus.Illalla olin tosi kipeenä.

Meil noi pojat ei oo missään vaiheessa ollu hoidossa,voi olla alku aika härdelliä tässä mökissä,etenki ku toi meitin tän hetkinen vauva on aika tempperamenttinen mammanpoika.Suurin probleema mulle tulee oleen toi tissiltä vierottaminen,repii nimittäin multa paidanki päältä,et saa haluamansa.Tiiän,et tossa imetyksessä on toi keskenmenonriski,mut niin on monessa muussaki.Noi aikasemmat km ehkä vähä kovettivatki,koska nyt aattelee,et jos tän takiaisen on tarkotus pysyä mukana,ni se kans pysyy.Kuulostaa aika kovalta...

Jossain vaiheessa taisitte autoistaki jutella,meillä ukko tuumas ku plussasin,et on se hyvä ku molemmat autot on rekisteröity kuudelle hengelle...meillä harrastellaan noita jenkkilotjia :)

Nyt lyö tyhjää,palataan

Vimpula ja mini 11+1 tai 10+1 saa nähä mikä on ens viikolla :D
 
aamukastetta
Toki saa kysyä ihan vapaasti :)
Niin kuten inkaki jo mainitsi niin mäki olen käsittäny että just noilla viikoilla jollon noita varhaisultria tehään niin voi tulla herkästi niitä mittausvirheitä ku se pallero siellä mahassa on vielä niin pieni :)
Ole vain huoleti, teijän pikkusella on varmasti kaikki hyvin :hug:

Hätähousu
Onpas hyvä ku satut olemaan kelantäti :wave:
Mulla oliski yks kysymys sulle :D
Elikkä ku mä haen sen äitiyspäivärahan sen 6kk:n mukaan niin onko se välttämätöntä ottaa tältä maalis-syyskuulta joka on 6kk ennen äippäloman alkua vai voiko sen ottaa tammi-kesäkuulta (6kk) jos siltä ajalta tulot on isommat ku tuolta maalis-syyskuulta?

En tiiä tajusitko mun selitystä yhtään mut toivotaan ainaki :D

Talvicci ja Uuno vielä hetken rv.12+5* :heart:
 
Huomenta!
aamukastetta, kyllä mullakin heitti ekassa ultrassa viikolla verran päivät, mitä oli laskettu neuvolassa kuukautisten mukaan, niin alkio olikin pienempi. Ja se johtui mulla kyllä varmaan epäsäännöllisistä kuukautisista. Seuraavissa ultrissa jo mukavasti oli pieni kasvanut :)

Eilen oli 2.neuvola,kaikki ok. Sydänäänet kuului pienen hakemisen jälkeen hyvin :heart: Hb oli laskenut ekasta käynnistä, vielä kuitenkin normaali.Terkka sanoi,että olisi epänormaalia jos hemoglobiini ei laskisi tässä vaiheessa :eek:
Illalla tuli taas muutama tippa verta,ilmeisesti en pääse niistä vuodoista eroon :/ Taas säikäytti, mutta nyt kyllä olo on hyvin raskaana oleva yhä (oksettaa!) ja np-ultra ylihuomenna jo.
Mites hope voi??Onko vuoto lakannut sulla?

nöpötin ja pikkuinen 11+2
 
Pikku-Natiainen oli 57mm(pää-perä),np 1,6.Kaikki ok :heart: Helpotuksen huokaus.Pari kyyneltä tirautin ja kun ultraaja laittoi sydän äänet kuulumaan niin vollotin ihan kunnolla :D Tais purkautua jännitys.
LA varmistui,on 9.10


Ps.joko voi sukupuoli erottua?voisko olla pippeli tuolla jalkovälissä?

Onnellinen Unihiekka ja Pikku-Natiainen 12+4

*muoks* taitaa olla napanuora :whistle:
 
Huomenia!
Ihanaa, tänään kohta vihdoin np-ultra! :) Jännittää ihan hirveesti!!! Voi kun ei vaan tulis huonoja uutisia. Pitäs siitä mennä suoraan töihin ja sitten en kyllä pystyis jos kaikkie ei oiskaan hyvin. Mikä ihme saakin aina pelkään pahinta??!!

Unihiekka En mä kyl usko että tuosta näkis sukupuolta. Pelkän kuvan perusteella vois tosiaan poikaa veikata, mut en usko et "vehkeet" näkyis vielä noin selvästi ja mun kaverillaki oli yhes ultrakuvas...oli viä myöhemmin otettu kuva...siis aivan sen näkönen et ois ihan satavarmasti voinut veikata poikaa, mut tyttöhän se sit oli.

Mäkin tota äippärahaa mietin. Et voiko sen 6kk:n jakson valita millon ottaa. Tai tietty kai ennenku sen hakemuksen täyttää. Harmittaa vaan ku itellä on palkka noussu kahdessa vuodessa...tosin en tarkkaa prosentuaalista määrää tiedä...ja muutenkin vuorotyö tuo kivat lisät, mut nyt kun oon ollu toista kuukautta sairaslomalla niin palkka on tietty ihan vaan peruspalkkaa eli vetää heti alaspäin sitä 6kk:n yhteistuloo.
En muuten muista yhtään että mitä lappuja ja lippuja sitä pitikään kelaan täyttää ja viedä. Jännä miten kaikki unohtuu niin äkkiä.
Eilen sit oli eka työpäivä tän "lomaputken" jälkeen ja meni aika hyvin. Iltaa kohden paha olo voimistu, mut selvisin oksentamatta. Toivottavasti tänään menee yhtä hyvin.
 
:wave:
En oo kyenny vähään aikaan koneelle, kun perjantaina iski sellanen pahoinvointi, että koko päivä meni yökkien/oksentaen ja viikonloppu samaan syssyyn. Tänään eka päivä kun ei ihan heti aamusta okseta. Tulikin oksennettua viikonlopun aikana enemmän ku kertaakaan tän raskauden aikana :( Ja mulla kun oli jo melkein "normi" olo edeltävällä viikolla. Ei näköjään merkkaa mitään.

Kamalasti olitte kirjotelleet, joten en jaksanut ihan kaikkea lukea, mutta jotain sentään.

4D:stä joku kyseli. Kävin esikoisesta rv 23+6, suosittelivat sitä ajankohtaa varatessa. Taisi maksaa jonkun 140e.

Päivähoidosta ollut aika voimakkaita mielipiteitä ;) Mä olisin vienyt esikoisen nyt syksyllä päiväkotiin, mutta meillä ei paikkaa saa, jos äiti on kotona. Ja muutenkaan en olisi vienyt, koska tyttö olisi kuitenkin kantanu kaikki taudit himaan syksyn iloksi. Mutta muussa tapauksessa olisi kyllä saanut mennä osapäiväisesti hoitoon, että jaksan paremmin :)

Neuvola-aikojakin ihmeteltiin. Mulla on seuraava käynti ens viikolla eli rv 14+4 johtuen vaan siitä, että esikoisella on sillon neuvola ja voi kuulemma tsekata mut siinä samalla.

Nii ja jotain tais jo huimata.. Mulla alko huimaus ekassa raskaudessa juuri näihin aikoihin ja välillä meinasin ihan pyörtyä. Nyt huomasin saman yks päivä metrossa seisoessani, oli pakko käydä heti istumaan.

Muuta en nyt muista mitä piti kommentoida.. palaan taas :) Hyvää viikon jatkoa kaikille!

MB 13+3 *haluaa kuumeisesti eroon pahoinvoinnista*
 
Unihiekka:
Ei vielä tässä vaiheessa näy...kummallakin, tytöllä ja pojalla, on turvonnut sukupuolialue ja tämänvuoksi vielä usein rakenneultrassakin saattaa tulla väärä veikkaus juuri tuon turvotuksen vuoksi...lähempänä 20 viikkoa sen jo erottaa selkeämmin, sillä pojan kivekset alkavat olla oikeammassa paikassa ja tytön munasarjat jäävät alavatsaan =)

Kiitos Kelan mammalle :D
Tulot ei siis ole parantuneet, kun olen ihan kotiäitinä, joten mukava yllätys tosiaan oli, että saa sitten vähän paremmin taas rahaa, sillä summalla kyllä ratkeaa moni juttu, vaikkei missään raha ahdingossa ollakkaan, mutta saa parit erälaskut hoidettua nopeammin pois alta :D

Onnea IHANISTA unltra kuulumisista :flower: :flower:

( . )
Juuh...eilen oli Tiuhtilla taas kauheat tsembalot...olin ihan ihmeissäni, sillä heräsin niihin jumputuksiin...täysi rakko tuntui vielä voimistavan niitä, joten kun kävin vessassa, ne vähän vaimenivat...ihanaa :heart:
Ja tämä paino...soitan tänään neuvolaan kun on soittoaika...eilisen mässäilynkin (kermakalaa, riisiä, valkosipulipatonkia ja kermajäätelöä toffee kastikkeella ) on paino silti pudonnut eilis aamusta taas 500g :ashamed:
Alkaa tämmöinen vauhti olla mielestäni erittäin kummallista, jopa pelottavaa, sillä pystyn syömään kunnolla, en ole oksentanut...huoh...jos saisi ajan vaikka loppuviikoksi perjantaille tai sitten maanantaille.
Tuntuu vain kun katsoo peiliin, että olen ihan klommoposki...olen viimeksi ollut tämän painoinen joskus teininä, kun ei ruokaa tullut syötyä ja kaverit oli kaikkikaikessa ja näläntunne pidettiin poissa yhdellä ruisleivän käntyllä ja litralla kahvia :ashamed: :ashamed:
Nooh, josko tällä kertaa vain kroppa toimisi toisin...en ole miehellekkään kehdannut sanoa mitään, kun alkaisi varmaan moittia etten syö kunnolla, vaikka totuus on aivan toinen.

No juu...se minun murheista.
PArin tunnin päästä lähden äidin mukaan vähän ostoksille ja poju jää isukin kanssa kotiin siksi aikaa...josko löytäisin jotain kivaa. Se on nääs raha päivä ja olen iskostanut, että on luvallista ostaa kerran kuussa myös minulle itsellenikin jotain pientä. Uudet rintsikat voisi olla aika kova juttu...sikäli jos vaativaan makuuni mitään löydän :D

Ja tänään siis on 13+3...olen mennyt taas sekaisin päivistä :LOL:

paapelo+poju+Tiuhti 13+3
 
Unihiekka Voi ihana miten upea kuva teillä ultrasta *kade* :heart: :heart: :heart: ! meillä oli myös tänään np ja kaikki hyvin. Pieni melskasi ensin masun päältä ultrattaessa niin maan kamalasti, mutta annas kun kuvia piti alkaa napsimaan sisäultran aikana, niin meidän lapsi sitten nukahti ja käänsi selkänsä! No heräsihän toinen sieltä sitten kun hieman ravisutettiin mahaa, mutta päätti kuitenkin mielenosoituksellisesti näyttää meille pyllyä ja selkää...ja ei näyttäytynyt ei sitten mistään kulmasta...meillä siis ultrakuvat aika mitään sanomattomia.

MUTTA: pääasia se, että kaikki hyvin :)! Niskaturvotus 0,9 ja pääperämitta 4,3cm vastaten viikkoja 11+1. L.a pysyy neuvolan asettamassa 16.10. Sydänääniä kuunneltiin ja pamppailihan se pienen sydän siellä tuhatta ja sataa :heart: . Olin yhtä hymyä koko ultran ja vielä nytkin...on tää ihanaa :heart: :heart: :heart:

Niin ja Paapelo: veikkaisin sun kilojen tulleen tänne...+1,5kg sitten vime neuvolan... :ashamed:
 
Ihania ultra kuulumisia taas teillä :)

Munkin on pakko hehkuttaa, kun sain eilen sen dopplerin postissa. Ensin ei kuulunut mahasta mitään, mut sitten toisella yrityksellä laitoin kosteusvoidetta väliin, niin johan alkoi viuhke ja jumputus kuulumaan. Istukan äänet ilmeisesti oli ne viuhtovat ja sitten se ihana tosi voimakas ja nopea pikku jumputus :heart: Oih :heart:

No nyt takaisin töiden pariin!

Riinuska ja Hemmo 14+0
 
Unihiekalle ja hugikselle onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:
Unihiekalla oli kyllä hyvin onnistunu kuva. Meki saatiin sivuprofiilista kuva Uunosta muttei ole musta noin selvä...

Muiskulle onnea ultraan, hyvin se menee :hug: :D

Riinuskalle onnea pikkusen sydänäänten kuulemisesta :D :flower:

paapelo kyseli huhtikuun pinon avaamisesta...
Jos ei kukaan muu halua alkaa päivittäjäks niin mä voi pistää sen uuden pinon pystyyn mutta toki luovutan tittelin jollekki toiselle jos joku haluaa, vapaaehtosia? :wave:


Mä oottelen täällä kuumeisesti niitä veriseulan tuloksia :kieh:
Tänään ultrasta tasan viikko, totta ne olis jo soittanu eilen tai tänään jos niissä jotain olis???


*Talvicci ja Uuno rv.12+6* :heart:
 
Talvicci mulle sanottiin, ettei itselle tule lainkaan tietoa seuloista (tai muistakaan kokeista), vaan ne lähetetään ainoastaan neuvolaan. Seuraavalla neuvolakäynnillä sitten th:n kanssa katsotaan ne läpi. En tiedä onko kovin yleinen käytäntö, mutta näin meillä.

Täällä pahoinvointi jatkuu, yöööööks. Ärsyttää ja harmittaa ja kiukuttaa, kun ei jaksa / pysty tekemään juuri mitään. Huoh, vali-vali vaan :ashamed: Onneksi tämä (ehkä ) on vain väliaikaista.

~Tiila ja Kauno ööööhhh jokos se on 11 tasan?
 

Yhteistyössä