?? LOKAMASSUT ?? huhtikuu

12+0 täynnä!
meillä taitaa Topsyn kanssa olla samat aikataulut.. :) ensi viikolla olisi myös täällä meno ultraan. Ei tahdo millään jaksaa odottaa, viikko sitten vasta eka kertaa kuulin pienen sydänäänetkin...

Jännä kun osalla on niin pitkällä, että jo keskustellaan liikkeiden tuntemisesta... ekaa kun itse odotan, niin sdiihen taitaa vielä mennä aikaa tovi. Mutta ihana miettiä mitä kaikkea on vielä odotettavissa ihanaa... :heart:
 
Tulinpa vain ilmoittelemaan, että uuteen kotiin muutettu 1.4. ja laatikoita vielä purettavana. Huh huh, kylläpä sitä tavaraa ja lumppua on.. Perjantaina kuopus täyttää 1v, mutta synttärijuhlia siirretään viikolla koska mies viikon lisäksi myös koko viikonlopun töissä.

Lukemaan en ehtinyt enkä nyt enempää kirjoittelemaankaan, Olo ihan ok, jos liian iso ruokaväli niin huono olo tulee heti. Masu on jo iso kuin mikäkin...

tuisku77 + masukki 14+5 (niin ne viikot vaan etenee, ihan huomaamatta)

:wave:
 
Etusivua taas päivittelin. Tervetuloa Sabira :wave:


Eli meillä on siis listoilla harmaa papana ja musta papana :D
Arvatkaapa kuka yksinään täällä kikattaa tuota :D Väsyneenä on TOSI halvat huvit :ashamed:


tuutilulla kera pienokaisen rv 15+3<br><br>
 
nonniin,ultrassa käyty ja on vaan niin ihana olo ny :D siellä se meijen muru veti kuperkeikkaa,välillä oli kätöset ylhäällä ja sit yhtäkkiä alhaalla :LOL: kiirre sil oli ainaki johonki....NP oli 1,5 ja pääperämitta jo huimat 61mm =)
ihania kuvia sain mukaan,eipä esikoisesta noin selviä kuvia oo.... ja Tuutilulla ny vois vaihtaa sen mun lasketun ajan sinne 20.10.....

henkka ja muru 12+3
 
mamma3 harmaana
Huh-huh mammat... olittepas saanut kirjoitusta aikaan pääsiäisen pyhinä :whistle: En ehtinyt kaikkee lukemaan tältä istumalta, täytyy yrittää paremmalla ajalla keskittyä :D

Reissusta siis selvitty ja mukava olla taas kotona. Oli kyllä kiva olla välillä taas muissa ympyröissäkin =)

Mutta pakko Rontille kommentoida... Tarkoitiko että sulla on istukka kohdunsuun edessä? Jos sitä meinasit, niin ihan nauruksi pisti... että meillä voikin olla paljon samaa :LOL: Mulla nimittäin näin on...
Koitahan mammaseni rekisteröityä, niin vois vaikka yv:tä laitella(sehän on myös ihan "salaista" puuhaa, ei siinäkään tule tietosi julki =) ) ja jutella enemmän...ei menisi ihan meidän vuoropuheluiksi tämä palsta ;)

Huomenna sitten ois se neuvola...mutta nyt taas vähän levollisempi mieli kun maha on selvästi taas kasvanut ja jotain pieniä liikkeitä olen ollut tuntevinani, että eiköhän siellä vielä olla matkassa ja hyvissä voimissa... =) Ainakin toivottavasti!!!!!

Täällä myös raskausviikkoja kasassa jo huimat 15+3 :wave: Kyllä aika kuluu :whistle: :D
 
Moi

Myös mulla tänään tullut pyyhkiessä hiukan verta. Soittelin jo neuvolaankin, jossa olivat sitä mieltä että ei syytä huoleen.
Se onkin sitten aika vaikeaa olla huolehtimatta, takana nyt 3 keskenmenoa, ja väkisin paniikki nostaa päätään.
Nyt illalla ei ole enää mitään vuotoa ollut, ja kyllä se päivälläkin oli tosi vähäistä.
Meneillään nyt rv 12+4, ja se np-ultra olisi perjantaina.
Täytyy vaan toivoa että kaikki menisi ok, ja tämän ihanan pikkuisen sitten lokakuussa saisin syliini.

Muuten olot ja oireet ennallaan, pahoinvointia ja väsymystä on edelleen. Muuttoa pitäisi puuhata, siihen ei enää kuin reilut 2 viikkoa, mutta kun on ihan veto pois.
No, eiköhän tämä tästä kohta jo olo piristy!

 
Hei kaikille!
Täällä olisi yksi uusi esikoisen odottaja. Olen pinoa lukenut jo pitkään mutta nyt vasta uskaltauduin kirjoittamaan. Tänään oli eka neuvolalääkäri ja tippa tuli linssiin kun pienen sydän siellä sykki. Torstaina on sitten kauan odotettu ultra. La on 20.10 ja synnytys paikkana kättäri.
Iloista odotusta kaikille!

Mammu 12+3.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 19:57 henkka81 kirjoitti:
ihmettelen vaan,et ku äsken yritin kattoo sitä profiilini ultrakuvaa niin siin oliki se vanha kuva :/ mistäs moinen??????mitä muut näkee????
ultrakuva ainakin mulla näkyy :wave: Kokeiles painaa F5 jos auttais.... (noin nuo aina neuvoo tuolla mitäs nyt- tekemään) :D
 
Heips!

Minäkin kävin ultrassa viime viikolla, vilkas sätkyttelijä siellä oli. Luulin edellisen ultran perusteella, että viikkoja olisi n. 10+4, mutta olikin jo 12+0, ja kaveri oli toisen kuvan perusteella 52mm ja toisessa 56mm kun oli oikein ojentautunut :) Mieskin yllättyi kun oli kolme viikkoa aikasemmin 13mm ja nyt neljä senttiä pitempi ja jo vauvan näkönen. Olisin voinu jäädä vaikka koko päiväks kattomaan vauvelin liikuskelua.. Niskaturvotus oli n. 1mm.

Laskettu aika menkkojen mukaan olisi 11.10, raskausviikkoja kyllä vähä tuohon nähden vähempi, mutta lääkäri ei alkanut muuttaan la:ta. Jos joku viitsii muuttaa tuohon listaan lasketuksi ajaksi 11.10, niin olisin iloinen =)

Pääsiäisenä kerrottiin tuleville mummuille ja papoille ja sedille ja enoille. Mun äiti on tosin tienny melkein plussauksesta asti, mutta muille kerrottiin vasta nyt. Äitini odottaa kuumeisesti millon saa luvan kertoa sukulaisille. :D

Pahoinvointi ei ole häipynyt vielä mihinkään, ja varsinkin pääsiäisenä kun söi rasvaista ruokaa, niin aamuisin oli aika huono olo. Lauantai oli vielä työpäivä, ja kun joutui heräämään aikasemmin niin oksentamaanhan sitä piti mennä ensimmäisenä kun heräsi. Inkivääri sitten auttoi kun mies haki sitä kaupasta ja toi työpaikalle, muuten olisi varmasti ollut huono olo vielä pitempään. :\| Missäkähän vaiheessa tuo pahoinvointi oikein loppuu, oliko se yleensä rv14 mennessä??

Ihana kuulla että joku on tuntenut jo liikkeitäkin! Ehkä me lokamassut ollaan sitten jo aika pitkällä, vaikka tuntuukin että tämähän on vielä ihan alussa.

minsu ja pikkuinen 12+6
 
Topsy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 20:04 henkka81 kirjoitti:
siis hassua :D latasin tän kuvan tänään yläkerran koneelta ja äsken siis yritin kattella sitä alakerran koneelta eikä näkyny....mut ny ku tulin taas yläkerran koneelle niin näkyy :LOL: on tää tyhmää.....
Kyllä näkyy suloinen ultrakuva. Tyhjennäppä välimuisti siitä alakerran koneelta, taitaa hakea sen jostain vanhasta muistista sen aiemman kuvan.
 
Moi taas kaikille!

Mulla oli eka neuvola 8+5 ja ajan sain Kättärille np-ultraan vasta just ennen pääsiäistä, eli siihen meni parisen viikkoa. Nyt se on sitten edessä torstaina aamusta, jännittää kyllä aika lailla! Mun käsittääkseni täällä päin on tapana tehdä se np-ultra viikoilla 12-14...

Osaatteko neuvoa mistä löytyis tietoa tuon profiilin luomisesta...? Kait se löytyis ihan hakemalla, mut jotenkin tuo vireystaso on alhaalla.

t. Toivotaan ja sisilisko 12+4
 
Onko muilla ollut mahakipuja? Mulla oli eilen hirvee möyryäminen mahassa ja tänään kipuilee. ei mitään nivuskipuja vaan ihan mahassa tuntuu. Pelottaa kauheasti että jos menee kesken tms. Varsinki ku on pahoinvointia niin että en ole voinut syödä oikein mitään, ainakaan terveellistä vauvalle. Pitäs olla joka viikko niitä ultaamisia ni vois varmistua aina että vaavilla on kaikki hyvin...
 
Heippa! :wave:
Tänään olis lääkärineuvola. Piti kysyä naapurin neljäsluokkalaista tyttöä mukaan sinne, kun en saanu lapsille hoitajaa. Kaikki kuumeessa, jotka olis voinu ottaa. Ja en lähe ajelemaan 80km:n päähän et saisin mummolaan hoitoon. Mut eiköhän tuo pärjää siinä leikkihuoneessa noitten kans sen aikaa, kun oon lääkärillä. =)
Liikkeitäkin oon tuntenu pari kertaa. Sellaisia hyvin hentoisia, et jos en olis ollu aikasemminkin raskaana, niin en varmasti olis niitä tunnistanu liikkeiksi. Viikkoja on nyt 14+6.
Pahaolo ja väsymys on jo oikeestaan hellittäneet. Joskus vähän kuvottaa, mutta tosi harvoin enää. =)
Mutta nyt täytyy mennä siivoamaan.

 
Heippa vaan kaikille ja tervetuloa uusille!
Viikon olen nyt kotona ollut ja joka päivä olen jotain pystynyt syömään. Tuskin siis tarvitsee enää tippaan mennä =)
Syönnin jälkeen tosin tulee parin tunnin etova olo ja kaikki hajut ällöttää. Mies sanookin, että Uunokin jää toiseksi hajuaistinsa kanssa. Pienimmän vaippaa en ole vielä vaihtanut enkä muutenkaan kotihommiin osallistunut, kun ei tuo kunto ole vielä kovin kummoinen. 14 kilon painonpudotusta ei kyllä mahan kohdalta huomaa... Lääkäri sanoikin, että kohdun kasvu on 4 viikkoa pidemmällä kuin raskaus. Voin olla viimeisilläni melkoinen näky jos kasvu ei jossain vaiheessa tasaannu :whistle:
Ensimmäiset vauvan vaatteetkin tuli ostettua ja kaikkea vauvakamaa pitää netistä tiirailla päivittäin.
Tuolla aikaisemmin kyseltiin tyttö- ja poikaolosta. Itselläni on selkeä tyttöolo, joka voi tietysti johtua siitäkin, että odotus on alkanut niin samallalailla kuin edelliset. Toivottavasti rakenneultrassa 25.5 näkyy kumpiko on tulossa. Ei sillä että olisin utelias, mutta... :ashamed:
Huomenna olisi neuvola ja ensimmäiset sydänäänet dopplerilla. Toivottavasti kuuluu :heart:

Mileko + "riiviö" 13+2
 
Heippa kaikille,

Ja tervetuloa kaikille uusille - meitä on kyllä jo melkoinen määrä
:)

Mulla oli viime viikolla lääkärineuvola. Lääkäri oli todella välinpitämätön ja jäi aika huono maku suuhun siitä reissusta. Kaikki oli kumminkin ok. Sydänääniä ei vieläkään kuunneltu, lääkäri ei edes ehdottanut ja mä halusin vain äkkiä pois siitä huoneesta. En ole niitä siis vielä kertakaan kuullut ja se kyllä vähän harmittaa, onneksi ultrassa kaikki oli hyvin. Viikkoja nyt 13 + 1.

Oman sairaushistorian vuoksi sain lähetteen äitiyspolille ja siellä kyllä pyydän niitä kuuntelemaan myös sydänääniä. Rakenneultra meillä on viikolla 20, mutta elän siinä toivossa, että tuolla polilla myös ultraisivat..

Vointi on muuten jo aika hyvä, mutta nyt on muutaman päivän ollut tosi kova päänsärky. Panadolit ei auta, enkä muutenkaan haluaisi koko ajan syödä jotain lääkettä. Oletteko te muut löytäneet hyviä keinoja päänsäryn voittamiseksi?

Sellaista. Nyt takaisin työn touhuun..

Oliivia
 
täällä ikkunasta katellaan kun vettä tulee taivaan täydeltä,aamupäivän taas tuli lunta että maa ja puut olivat aivan valkeena :/

eilen kävin neuvolassa sen verran että mittasivat verenpaineen,kun koko pääsiäisen pyhät koskenu päähän.kyllähän tuo koholla oli ja sain huomiseksi uuden ajan sinne.
kuunneltiin eilen myös sydänäänet,tätä ennen ei ole kuulunukkaan,kyllähän tuon vaavin sydän siellä laukkas kun lauma villihevosia =)

onkohan tytön ja pojan sydän äänissä mitään eroa?
joskus jostain kuulin että pojan sydänäänet ovat jotenkin erilaisia kun tytön.
liekkö sitten mitään perää?

mutta nyt täytyy lähtee saunaan..

niinukka + vunttunen rv 14+4 :heart:
 

Yhteistyössä