Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Rullaatia,

Dreamille ensinnäkin pahoittelut. Tiedän, ettei mitkään sanat auta, mutta toivon silti kovasti että aika auttaisi ja asia olisi joskus vähemmän kipeä. :hug: Onko ok tuo listan päivitys osaltasi?

Vilhelmiinalle tuplaonnittelut pienistä pojista :flower: Ihanaa kevättä ja kesää vauvatunnelmissa teidän perheelle!

Tinulinen, noin pitkä odotusaika tosiaan kuulostaa epätodelliselle... oikeastaan epäammattimaiselta. Itse olen huomannut, että oma aktiivisuus kannattaa klinikoiden suhteen. EIhän siellä jonossa paikkaa voida vaihtaa, mutta eipähän jää unohduksiin. Oman luovuttajan etsiminen on vaikeaa ja jos luovuttajan löytää, ei ole ollenkaan varma, että hänen mielensä ei muuttuisi ennen hoidon alkua. Ehkä sukulainen tai kaveri voisi asiaan lupauduttuaan olla mukana loppuun saakka paremmin kuin aivan vieras ihminen. Voimia teille!

sela ja teekuppi, paljon onnea hoitoihinne! :heart:

Kaikille kaunista kevättä ja mahdollisesti iloista Vappua! Itselle onnelliset perheet ilmapallo-ostoksilla ovat vähän vaikea pala - kuten tuleva äitienpäivä...

Listassamme on paljon nimiä, kenestä ei ole kuulunut mitään aikoihin. Mitä mieltä olette, jos heidän nimensä siirrettäisiin tuohon taustalistalle?

Vapputerveisin,
Hillevi :wave:
 
Hillevi!
Ajattele niitä ilmapalloperheitä niin, että kohta sinäkin niihin kuulut!
Sela, mehän ollaan jo raskaana, siirtopäivähän on rv 2, joten onneksi olkoon!!!!
Vettä sataa, mutta lähetään lasten kanssa metsään luvatulle vappuretkelle.
Hillevi, minusta voisi kyllä siirtää taustailijoihin ne joista ei ole mitään kuulunut moniin kuukausiin. moni on varmaan sellainenkin joka haluisi pois listalta esim. muuttuneen tilanteen vuoksi?
Iloista vapunjatkoa kaikille!
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa ja mukavaa vappua!

Plajon on sattunut ja tapahtunut täällä viimeaikoina. Onnea vauvan saaneille, plussanneille sekä hoitojaan aloittaville!

Itse olen pitänyt hoidoissa nyt hieman taukoa ja tarkoitus olisi jatkaa hoitoja syksyllä. Viimeinen alkio siellä vielä odottaa... Hieman lohtua onneksi toi, kun olin torstaina hoitavan lääkärini luona perus kontrollissa, niin hän vaan sanoi, että monesti se on juuri viimeinen alkio, jolla onnistutaan. No siihen vaan on nyt uskominen ja toivominen :)

TINULINEN Täytyy sanoa, että on todella anteeksiantamatonta ollut toi klinikan toiminta teitä kohtaan. Toivotaan, että pääsette nyt pian hoitoihin.

Vapputeveisin: Jonsku

 
teekuppi Niin muuten, tuota en osannut ajatellakkaan :) Tosiaan raskaana ollaa, jee. Kovasti Onnea sinullekkin :flower:

Jonsku-78 Toivotaan todella, etä se viimeinen sieltä tulosta toisi :)

Sharlin Unohtui tuolla aijemmin kiittää onnen toivotuksista eli kiitoksia =)
 
Onnea Wilhelmiinalle ja voimia muille hoitoihin :hug: . Minua saa pyytää luovuttajaksi jatkossakin (jos uskaltaa ;) ) Mutta sen verran sitten pyydän, että ainakin minun hoitoni ja punktio tapahtuu täällä Turun suunnalla. Olen palautunut hyvin punktiosta ja vuodan nyt jo aika niukasti (noin 5 päivää punktion jälkeen aloin vuotamaan aika runsaasti, joka kuuluu kyllä asiaan). Mitään muuta "tuntemuksia" ei enää ole. Kaikki siis hienosti. Ja harkitsen vakavasti uudelleen tämän tekeväni.

Minunkin on hieman vaikea katsella noita ilmapalloperheitä :LOL: Ja syy hieman eri kuin teillä. Meillähän lapsia viisi ja kadulla myytävät heliumilmapallot maksavat 10-20? :eek: En kertakaikkiaan voi ostaa viittä :ashamed: Mutta yritin tehdä lapsilleni mukavan vapun ja luulen siinä onnistuneeni-ilman palloja (paitsi kotonapuhallettavia). Mutta silti kaikesta sydämestäni toivon että te olette niitä ensi vapun (tai ainakin sitä seuraavan) ilmapalloperheitä!!!!


Mukavaa alkanutta toukokuuta :flower:
 
Kassu, kiitos kaikkien meidän puolesta!
Ja älä huoli, lapsesi saavat jotain paljon, paljon parempaa kuin kaasuilmapallot, tuollaisen äidin!
Ja ei meilläkään lapsi saanut ilmapalloa eikä päässy edes vapputorille. Olen selittänyt asian niin, että vapputorin rihkama pilaa ja roskaa tätä maatamme ja että meidän perhe ei halua sellaiseen osallistua. Sensijaan menimme metsään retkelle ja söimme siellä nuotiomakkaraa,itsetehtyä simaa ja munkkeja. Ja ihan oikeesti uskon, että meillä oli hauskempaa kuin torilla krapulaisten ja humalaisten örveltäjien joukossa.
 
Foliopalloista: Ihmettelimme miehen kanssa just tota pallojen hintaa. Torilta kun käy hakemassa niin maksaa tosiaan tuon mitä kassu mainitsi 10-20e, mutta sitten Citymarketissa myyvät 5,90e isoja ja pienet tikunnokassa olevat pallot 2,99. Uskomaton on hintaero ja luulisi, että pallot ei oikein mene enään torilla kaupaksi. Onneksi on hieman inhimillisemmät hinnat marketissa jos tosiaa pitäsi ostaa useampi pallo. En tarkoita että halvemmallakaan hinnalla tarvitsisi ostaa mut mahdollisuudet on paremmat. Itse miettisin tosiaan jo tuossa 5,90e hinnassa, et ostanko sen vai ostanko tavis ilmapallopussin ja iloksi saa vielä sen puhaltamisen :D
 
Vilhemiinalle ja perheelle paljon onnea! :heart:

Minäkin olen ihmeissäni että noinkin voi käydä kuin tinuliselle. Tsemppiä jatkoon, toivottavasti teille löytyy pian luovuttaja!

Tuuttituulia mä kerroin kanssa heti neuvolassa näistä hoidoista ja ainakin musta on ollut mukavaa, kun raskautta on seurattu normaalia enemmän, esim ultria on ollut jo 2 ylimääräistä (np- ja rakenneultrien lisäksi) ja vielä on 1-3 ultraa edessä. Neuvolakäyntejä on ollut ihan normaalisti, mutta tosiaan itse vauvan kasvua on seurattu tarkemmin. Toki on varmasti myös paikkakuntakohtaista.

Aurinkoista toukokuun alkua kaikille :wave:
 
Huomenta kaikille!
Mitäköhän kuuluu Lokakuulle, jos olet maisemissa niin tulehan kertoilemaan. Toivon, että kaikki olisi hyvin ja vuoto ollut harmitonta.
Itse aloitin sitten luget tänään zumejen lisäksi. Torstaina on sulatus, mitenköhän ne pikkuiset siitä selviää, jännittää jo nyt. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Kiitos kaikille lohdutuksista! Sanoja ei tarvita, ajatus on tärkein! Olette ihania.

Hillevi, lista ok osaltani eli minut sai poistaa sieltä.

Me aloitimme nyt sitten adoptioneuvonnan. Saimme varattua kaikki neuvonta-ajat kerralla ja neuvonta on ohitse jo lokakuuhun mennessä. Sen jälkeen sitten valmistuu kotiselvitys ja toivottavasti saamme adoptioluvan vuoden loppuun mennessä. Sitten paperit johonkin maahan ja edessä lapsen/lapsien odotusta 2-3 vuotta. Sitten olemme onnellinen perhe. Toivottavasti. Näin siis meidän jatko tällä hetkellä.

Kiitän vielä kerran mahtavasta seurastanne. Lueskelen täällä taustalla vaiheitanne. Tämä palsta on kyllä koukuttanut minut niin että pois en osaa olla! Hilleville pidän erityisesti peukkuja pystyssä. Sinä olet jo niin pitkän tien kulkenut että sinulle soisi sen onnistumisen. Tsemppiä!

:wave: Dream
 
Moikka!
Kyssäri kaikille; millaset ohjeet ootte saaneet siirron jälkeen? Mulla kiellettiin komena ekana päivänä rakastelu, yli 5 kilon nostot ja saunominen. Saunomiskieltoa en täysin noudattanu, mitähän se vaikuttaa, kiinnittyykö jotenkin heikommin vai mitä? Onko tietoa kellään?
 
Hei kaikki, ja erityisesti teekuppi, kun kyselit vointejani. Viime viikko meni paniikin vallassa...vuotoa tuli siis silloin tiistaina ja myös jonkin verran superlaimennettua verta perjantaina, muuten oikeastaan vaan ruskeaa tuhrua. Toisina päivinä aivan olemattoman vähän. Tilanne edelleen sama, eli tuhruttelee aina välillä, mutta verenvuodoksi ei juuri voi sanoa. Kaivoin esiin toisen vanhan lähetteen verikokeeseen ja kävin eilen aamulla. Jospa se antaisi osviittaa suuntaan tai toiseen, ja ainakin sitten ehkä klinikallakin osaavat ottaa kantaa kun on hcg arvo annettavana. Vielä en ole jutellut heidän kanssaan tästä mitään, kun kerran mitään ei voi tehdä kuitenkaan. Tällä viikollahan voisi mennä ultraan ehkä...mutta olemme lähdössä huomenna kotiin ulkomaille niin yritän malttaa mieleni. Soitan vasta huomenaamulla hcg arvon, kun labra menee niin aikasin kiinni tuolla terveysasemalla ja he ovat lähettäneet näytteen muualle analysoitavaksi, niin en kerkee kuulla tänään. Lauantaista lähtien on ollut kova pahoinvointi, etenkin sunnuntaina ja eilen. Tänäkään aamuna en saanut aamupalaa syötyä. Enkeli-esikoista odottaessa ei ollut mitään pahoinvointia, eli tämä ihan uutta. Tulen kyllä ilmoittelemaan arvosta ja jos saan jotain selvyyttä tuhrutteluun muutenkin. Yritän olla hermostumatta liikaa...

Tosta kyssäristä. Me ei saatu mitään ohjeita saunomisen uimisen tai seksin suhteen, mutta aikasemmista hoidoista muistelin noita. Mä kävin ratsastustunnilla seuraavana päivänä, eli nostin varmasti enemmän kuin 5 kg. Lääkäri oli sitä mieltä ettei haittaa mitään...mutta ehkä toi uiminen ja seksi vois mielestäni odottaa muutaman päivän. En ymmärrä miksi sauna haittaisi.

Lokakuu
 
Terveiset taalta lampoisesta ! Onnittelut Wihelmiinalle poikavauvojen johdosta ! Kylla riittaa tyota, mutta myos iloa.

Itse vauhkoilin taas tyhjaa ja kavaisin jo ultrassakin, kun liikkeita ei tuntunut kunnolla kahteen paivaan. No siellahan se neiti nukkui hyvassa kunnossa. Kuvatkin sai mukaan ja touhu maksoi 70 dollaria.

Tuosta saunasta vaan tuumailin, etta olisikohan se lampo haitallista. Minulta kiellettiin yhdessa raskaudessa ammeessa istuminen vasta loppuvaiheessa, kun oli infektiovaara, jos kohdunsuu olisi jo hieman auki. Onhan liika lampo haitallista siittioillekin. Minulta on kielletty yli 2 kg tavaroiden nostelu ja seksi pariksi paivaksi.

Tuosta hoidosta laakarille kertominen on omalla kohdallani lahes turhaa. Minulle on tehty sterilisaatio ja yksi luovutushoito, ikaa lahes viisikymmenta, niin etta tyhmempikin laakari varmaan tajuaa tilanteen.

Saas nahda paljon olen kerrannyt painoa itselleni. Vatsa on jo vikkoihin nahden kookas. Mahallaan nukkuminen ei enaa onnistu.

Teekupille peukkuja torstaiksi !

Lokakuulle positiivista tietoa labrakokeessa ! Tuo pahoinvointihan on varmaan taman raskauden oire.

Dreamille vain lohtuhalit, muuta en osaa sanoa...
 
Heippa!
Kiitos saunaneuvoista. Voiki omassa saunassa olla infektiovaara, ehkä? No vaikea sanoa ja toisaalta Riikan muutkin jotkut ohjeet poikkeavat Suomen vastaavista. Sellanen tietty tuli mieleen, että kun molemmista siirroista tullut plussat mutta menneet sitten kesken, niin voisiko lämpö ekoina päivinä vaikuttaa niin että alkio kiinnittyy jotenkin heikommin? No, kuulostaa kyllä aika haetulta toikin selitys. Tää on just tätä et haluis selkeän syyn jonka sitten vois eliminoida.
Lokakuu, kyllä kaikki ihan varmaan on hyvin kun kerta vuoto vaan tuhrua ja sitten tuo pahoinvointi päälle. Laita sitten tietoa kun hcg tulee, me pidetään sulle peukkuja täällä!
Kiitti terkuista Discovery ja ihanaa kun siellä kaikki hyvin.
 
Moikka
teekuppi Minulle sanottiin et ei saunomista pariin päivään, seksiä ei heti samana päivänä ja 10kg nostorajoitus. Muuten ihan täysin normaalia elämää voi elää.
Onnea matkaan :)

lokakuu Hyvä, että ei ole vuoto muuttunut pahemmaski ja eikös tuo tuhrustelu ole suht yleistä vaikka tietty usein säikäyttääkin.

Mulla olisi huomen aamupäivällä sit taasen ultra ja saas nähdä onko limakalvo nyt missä kunnossa.

Mukavaa illan jatkoa :)
 
Jep, minä päätin etten sauno, kun kerran varotellaan. Samoin nostan ton foolihapon annostusta ja alan litkiä greippimehua ja ...... ja sitte iski sellanen taikauskohulluus... täytyy hankkia Riikasta jotain mukaan..... mites Discovery tai joku muu siellä käyny onko siellä jotain kivaa lastentarvikeliikettä tms?
No, onnistuis nyt se sulatus ensin......
 
Teekuppi mä en muista et mulle olis annettu mitään ohjeita. Heti siirron jälkeen lähdettiin mökille ja saunoin siellä koko viikonlopun.. seksiä tuli myös harrastettua. Oisin varmaan jättänyt molemmat väliin, jos olisin tälläsistä tiennyt, mutta eipä näyttänyt haittaavan tällä kertaa.

Dreamilla rankkoja päätöksiä, mutta kiva kun tuo adoptioasia etenee :)
 
TEEKUPPI minä olen joskus kyselly tuosta kortisonista Prednisolnista, vai miten se nyt oikein kirjoitetaan. Kuinka iso annos sulla sitä on? ja otatko sitä ennen siirtoa vai vasta siirtopäivänä? ja kuinka kauan jatkat sitä? sen 14 päivääkö ja pikkuhiljaa vähentäen.... kiitos tiedoista. Onnea sinulle siirtoon.
 
Hei Nillanilla,
Meille on laitettu aina Riikassa siirtopäivästä kortisooni jonka nimi on joku Dexametzoni 0,5 mg ja sitä jatketaan kai aika kauan. Eka siirto meni kesken rv 7 ja vielä silloin söin kortisoonia. Riikassa lääkkeet lopetellaan pikku hiljaa vähän kerrallaan ja jatketaan aika pitkälle ( zumet,luget,klexane ja kortisooni )
 
Hei!

olen säännöllisen epäsäännöllisesti käynyt lukemassa kuulumisianne. Olemme aktivoitumassa asian suhteen ja eilen saimme ensimmäisen infopaketin sähköpostilla Tartosta ja ajattelin kysellä tartto-konkareilta muutamaa asiaa. Jos joku viitsisi vastata!

1. voiko ultraukset ja muut suomen pään hoidot käydä millä tahansa yksityisellä lääkärillä, vai pitääkö olla lapsettomuusklinikka?
2. meille ilmoitettiin, että maksusta siirtoon kestää 6-9 viikkoa. miten tämä on teillä toteutunut? heinäkuulla vähän muitakin suunnitelmia, joten mietimme että pitäisikö tämä tehdä heti vai siirtää syksyyn.
3. aika lista testejä....jätittekö joitakin tekemättä?
4. lääkkeinä ehdottivat Diphereline 3,75 mg depo (or Zoladex 3,6 mg depo), Estrofem (or Progynova) 2 mg IV org,
Progesterone intravaginal 400 mg N 80 or Crinone gel V org. Oletteko saaneet reseptit ja lääkkeet suomessa lääkäriltä vai postin kautta? kirjoittaako tava-lääkäri vai pitääkö olla lapsettomuusklinikan lääkäri?

Nämä alkuun! Toivottavasti joku ehtii vastata!
 
Olipas antoisa ja mieltä nostattava ultrareissu.
Limis oli nyt 11mm. Kysyin vielä tuosta hcg-arvosta, et tarkoittaako se mitään kun siis oli sen 6, niin lääkäri totesi sen olleen kemiallinen raskaus, muuten olisi pyöreä nolla jos mitään ei olisi tapahtunut. Niinhän se vekara kyllä sanoikin jo, mut varmistin vielä lääkäriltä :)
Jotenkin tuli niin positiivinen ja hyvä olo, et kyllä jotain tapahtuu ja se raskauskin on vielä mahdollinen :) Toivotaan, tosiaan että nyt jo seuraavalla kerralla onnistuu.

plastex Kiva kun olette saanut asioista lisä infoa, mutta valitettavasti en osaa kysymyksiisi vastata. Onneksi täällä tosiaan on konkareilta keneltä varmasti vastauksen saa.
 
Heippa!
Lyyrallakin kohta ihan siirto edessä, saadaan lisää piinailijoita, hyvä!
Onnittelut Sela tosi hienoista ultranäkymistä, varmasti tosi hyvä mieli nyt!!
Mua vaan jänskättää huominen sulatus niin ettei oikein mitään saa tehtyä....
 
Kiitos kaikille myötätunnostanne :hug: !
Kyllä tässä on ns. lyöty päätä seinään aika monta kertaa, mutta niinhän me kaikki.
Nyt sitten asioihin tuli onneksi hieman vauhtia, ja siirtoa kaavaillaan kesäkuulle.
Tsempit kaikille Tinuliselta :) !
 

Yhteistyössä